Subaru XV gen III
Subaru club Romania

Subaru XV gen III

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #60 on: December 07, 2023, 17:48:26 PM »
M-am uitat la video curios mai mult de ce a iscat atatea comentarii. Subaru oricum nu se judeca dupa youtube, dar fie...
Pai omul ia piciorul din gaz fix cand vrea sa plece si apoi apasa iar gazul. Calculatorul zice Stop! Ca probabil nu vrea soferul sa inainteze si anuleaza tot ce a incercat pana in acel moment, apoi o ia de la capat cu citit senzorii si franare pe fiecare roata pana iese. De asta ii ia asa mult.

Daca vrei sa vezi cinstit ce poate Subaru, si cu bine si cu rau, cauta Driving Sports TV pe youtube si nenea ala urca cu anvelopele echipare standard unde putini cu AT-uri ar avea curaj singuri sa se bage.


Da, CVT-ul are limitari si se incalzeste daca incerci de prea multe ori sa faci mai mult decat duce si diferentialele deschise toate nu mai fac ce faceau modelele vechi, dar e o diferenta mare intre AWD all the time si part time AWD.


Nu mai spun ca daca vrei sa faci ce face nenea ala in filmulet e de bun simt sa pui niste roti mai mici cu anvelope potrivite.
« Last Edit: December 07, 2023, 17:54:21 PM by MihaiFlorescu »

tfe

Re: Subaru XV gen III
« Reply #61 on: December 07, 2023, 17:57:27 PM »
Omul nu ia piciorul de pe gaz, chiar explica in comentarii ca ii taie sistemul puterea.
Din pacate dupa youtube judec, caci altfel nu prea am cum. Testele la noi se fac pe... autostrada :) si in 2 ronduri de langa.

Am vazut mai tot cu crosstrek si forester de la Driving Sports TV, da, merci.
Dar oricum, alea sunt cu 2.5l, deci more power. Din start e altceva.


 
« Last Edit: December 07, 2023, 18:02:39 PM by tfe »

Sese

  • 468
Re: Subaru XV gen III
« Reply #62 on: December 07, 2023, 17:59:10 PM »
Eu stau aici si nu spun nimic, las specialistii sa se pronunte.

Noi am condus masina si am avut slava Domnului si referinta XV-ului, ani de-a randul. Ne place mai mult decat cea de dinainte.
Am apreciat in mod special confortul ( desi si XV-ul era tare bun, asta e si mai si ), suspensia, tinuta de drum, farurile foarte bune, ergonomia, dar si faptul ca nu se simte mai lenesa ca cea veche, in conditiile unui consum clar mai mic.
Cam nu sunt de acord cu nimic din ceea ce se scrie aici si experienta trecuta ma face sa cred ca veti incepe s-o apreciati dupa ce vor fi trecut trei- patru ani de la lansare.
Si va avea 50-100-100.000 km si un pret lajumate.ro, dar nu spun asta, ca sa nu jignesc pe cineva.

De data asta am sa fac lucrurile altfel si am s-o imprumut imediat dupa ce vine colegului Mihai, daca o va vrea, poate ca va face el un review obiectiv si vom avea astfel doi sustinatori ai unei masini care este, de fapt, o imbunatatire clara a unui model altfel apreciat in Europa si cateodata chiar pe la noi.

Ca de hatereala si bias sunt satul.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #63 on: December 07, 2023, 22:15:27 PM »
Sese, daca la mine te referi, ma bag.

PS: fara sa jignesc pe cineva, si voi ca mine, am ramas blocati la preturile prepandemie si dinainte de euro 6 d temp care din start a ridicat preturile tururor benzinarelor cu aproape 1000 euro.
Plus ca nu mai suntem chiar publicul tinta cand din urma vin copii care au facut bani usor din youtube si tiktok si nu au ideea de bani munciti din greu. Sunt doar bani pe care ii au si nu le este teama sa ii cheltuie pe toti pe ce isi doresc.
« Last Edit: December 08, 2023, 12:34:54 PM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru XV gen III
« Reply #64 on: December 08, 2023, 00:37:55 AM »
Eu încă mai sper să vină cu o variantă hibrid ... dacă nu concep ei una, au de unde lua, recte de la Toyota.
În ceea ce privește capabilitățile și cum se simte Crosstrek-ul, este legitim să fie testat mai întâi, dar să recunoaștem că diminuarea de putere (nu că versiunea anterioară ar fi fost vreo rachetă) nu sună prea încurajator.
În schimb în ceea ce privește prețul .... este uriaș (aici am făcut eforturi să nu folosesc alte cuvinte)!
Din punctul meu de vedere, orice trece de 30k euro nu merită să fie plătit, actualmente, pentru o mașină ICE, indiferent care ar fi aceea, ținând cont că nu va fi utilizată în zone și condiții speciale (zone montane, drumuri desfundate, rampe cu dificultate mare, etc.). Necesitatea de mobilitate poate fi rezolvată mult mai judicios, iar dacă vorbim de pasiune pentru șofat căutăm BRZ sau ceva omolog (deși spre surprinderea unora, poate, un Suzuki Swift Sport 1,4 turbo, fiind ușoară, este plăcută și distractivă, la jumătate de preț).
Mulți dealer-i, inclusiv dintre cei scorțoși și rigizi, au început să facă oferte. Puseul irațional și fără fundament al creșterii prețurilor autoturismelor este încheiat.
Hai să o luăm și altfel, la sub 40k euro (poate chiar binișor sub) pot cumpăra acum Mazda CX5 2.5 e-skyactive (are cam cele mai bune cifre de putere și cuplu pentru un 2.5 aspirat) AWD automată (convertizor), echipare minim Exclusive line, sau Toyota Rav4 2.5 hibrid AWD, echipare Dinamic. Ambele dintr-o clasă mai mare. De ce s-ar plăti minim 40k euro pentru Crosstrek? Tesla Model Y SR este 42k euro fără nicio subvenție rabla. Mno, zic și eu.

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru XV gen III
« Reply #65 on: December 08, 2023, 10:21:52 AM »
Cumpără cine vrea și poate.
 Așa a fost mereu.
Când va ajunge la sh, publicul  va aprecia ce mașină cinstita a făcut Subaru.

Legat de offroad, ciobanismele cu nu mai putem să tocim cauciucurile de asfalt în pantă s-au cam terminat. Totul e pe economie.
Plătești pragul ai. Nu plătești, nu ai. Ca landrover sau g class poate cu cauciucuri stoc etc.,comparăm  mere cu pere.
Uite ce ieftin e rav4 dar nu îl duce nimeni în offroad să vadă ce poate.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Sese

  • 468
Re: Subaru XV gen III
« Reply #66 on: December 08, 2023, 12:06:48 PM »

Da, Mihai, fix la tine ma gandeam.
Iti aducem masina la Bucuresti si ti-o lasam o saptamana, sa vedem daca vei reusi sa ii vezi si tu calitatile, tot asa cum le-am vazut si noi.

Am uitat sa spun ca ne-a placut mult- ba chiar as zice ca ne-a impresionat- faptul ca masina s-a oprit singura, de la 90 kmh, cu un metru inaintea obstacolului, fara nici un fel de interventie din partea noastra.

Poate ca Muttley si altii ca el dispretuiesc astfel de functii, dar daca nevasta-mea sau fiicele mele ar conduce o masina, sa fiu cinstit, m-as simti mult mai bine sa stiu ca aceste functii exista pe masina.
Mai are si o camera supraangulara in fata, doua airbaguri in plus si un sistem mult mai destept de recunoastere a semnelor de circulatie.
Cumva, cred ca cresterea de pret e cauzata putin si de asta, nu doar de inflatia generala.

Si Xander, da, fiecare cumpara ce-si permite, e adevarat, e doar trista situatia cand cineva care nu-si permite spune ca nu merita un anume lucru.
Pot eu sa zic acum ca 911-le de 290.000 euro e scump? Ce ma califica pe mine sa fac astfel de afirmatii? Si pot astunci sa merg pe linia asta si sa spun ca toti cei care si l-au luat sunt prosti, ca puteau sa ia un GTR sau alta alternativa, mai ieftina?

Muttley

  • 4923
Re: Subaru XV gen III
« Reply #67 on: December 08, 2023, 12:22:01 PM »
De data asta nu dispretuiesc, ca urmaresc cu interes si popcorn  ^-^

Si ce ma fascineaza e ca discordia vine dintr-un video in care unu' a mancat, si-a bagat pixu-n gat si zbiara c-a regurgitat c-a fost mancarea stricata.
Sau ma rog, a oprit masina-n rampa, tot aia-i.
WRX SW 2002

tfe

Re: Subaru XV gen III
« Reply #68 on: December 08, 2023, 16:47:31 PM »
Nu a oprit bre nimeni masina in panta, s-a oprit ea de la prima incercare ca e putoare. Dar ti-a fost tie lene sa derulezi un pic.
Daca-i dadea din prima mai tare sareau tablele de pe ea. In fine, who cares.

Deci draga dealer din BV, 40k e mult. Cum zicea cineva mai sus, la banii aia luam din clasa mare.
Puteti sa puneti si voi din prima -10% direct pe site si poate asa va suna cineva/vindeti mai mult de 3.
Si daca vindeti mai mult de 3, mai scoateti din parleala din revizie/service. You know?

Deci inteleg ca dupa ce ca nu au venit cu un motor mai de doamne-ajuta, basca, i-au mai taiat si din putere? Sa treaca si el noxele, cred. Marketing din asta de 2012 cu stai ca are nu stiu ce functie, wow, dar stai... nu prea mai tine.

Spor la vanzari.

« Last Edit: December 08, 2023, 16:49:49 PM by tfe »

tfe

Re: Subaru XV gen III
« Reply #69 on: December 08, 2023, 17:01:11 PM »
* la ce buzz am facut, ar trebui sa primesc si eu masina vreo 2 zile.
O mai vede lumea la semafor in traficul de Buc. Abia asta marketing.
« Last Edit: December 08, 2023, 17:33:12 PM by tfe »

leeloo

Re: Subaru XV gen III
« Reply #70 on: December 08, 2023, 17:16:56 PM »
In Europa de vest,  pe pietele mari taxarea se face le CO2 emis, nu conteaza   ce  e, ca e hibrid, benzina, aspirtat turbo,  etc.. , de multe ori  cu un  supliment pentru diesel.
Ori aici Subaru pierde net.  Lumea e sensibila la costurile astea, taxarea e un motivator mare, uite in romania, dai cu tunul pana gasesti ceva peste 2l, ca asa e taxarea. 
Ca esti de fanul  marcii si modelul e reusit, foarte bine, dar  pana la urma  pretul  conteaza. 
@ Sese - O fi mai bun modelul asta nou ? - probabil ca da. Dar e destul de bun sa merite 5 k  extra ? Asta fiecare o sa  judece pentru el. 
Asta e intrebarea,  pe care oamenii practici, care au  ipoteci si copii de trimis la facultate,  care  care o cumpara de noua poate in rate ,  pe cativa ani,   intreaba.
Eu nu am fost fan de vreo marca ever.  Intodeauna   m-am uitat ce am nevoie si ce gasesc de banii care ii am.  Toate firmele au avut perioade cand au avut formule reusite, cu un success enorm, si  au avut si coborasuri.  Subaru nu e o exceptie. 
Nu am o problema  cu noul Crosstrek  ca e prost, ci ca nu e destul de bun la 42k, daca asta o sa fie pretul  .
Mentiona cineva Rav4 - Rav4  eu il echivalez cu un Forester, Sa vezi cat o sa fie ala cand apare modelul nou, daca se continua trendul asta.  Forester o sa fie 47k lejer cand o aparea.   

Dar sa vedem pretul final pe site, cand o aparea. 
Oricum Subaru nu da nici doi bani pe piata din europa, daca o sa se intable ceva bun si la noi,  o sa fie din cauza problemelor care le vor avea pe piata americana. 
In nici un caz nu mi-as dori sa dispara ca Saab de exemplu, dar din ce vad nu sunt pe roz nici in State.  Nu e nimic grav inca, dar nici nu au un timp nedefinit de lung sa o mai lalalie.
« Last Edit: December 08, 2023, 17:19:08 PM by leeloo »

Muttley

  • 4923
Re: Subaru XV gen III
« Reply #71 on: December 08, 2023, 18:02:01 PM »
bre ... ti-a fost tie lene...
???
Cute, fara replica chiar.
WRX SW 2002

marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #72 on: December 08, 2023, 20:23:58 PM »
Referitor la prețuri, asta e, cu asta defilam !
Ca fapt divers, am văzut zilele astea o scurta prezentare a noului CRV- V. Tip-top (nu ăla plug-in) .... 54.000. € !
Da cineva mai mult ?

In alta ordine de idei, vad ca iar lovește fenomenul “am văzut pe YouTube” !
Oi fi eu mai bătrân, dar eu iau filmulețele de pe YouTube doar ca sursa de divertisment, nu de informație.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru XV gen III
« Reply #73 on: December 08, 2023, 21:57:53 PM »
Eu stau aici si nu spun nimic, las specialistii sa se pronunte.
...
Si va avea 50-100-100.000 km si un pret lajumate.ro, dar nu spun asta, ca sa nu jignesc pe cineva.

De data asta am sa fac lucrurile altfel si am s-o imprumut imediat dupa ce vine colegului Mihai, daca o va vrea, poate ca va face el un review obiectiv si vom avea astfel doi sustinatori ai unei masini care este, de fapt, o imbunatatire clara a unui model altfel apreciat in Europa si cateodata chiar pe la noi.

Ca de hatereala si bias sunt satul.

Aţi putea să includeţi in programul de testare şi pe unii mai puţin pricepuţi ... sau care vin de pe modele de subaru mai vechi şi chiar să reduceţi perioada la patru zile ... preluăm maşina dela sediul dvs ... ;D
... să mai şi glumim... 
forester 2.0x forester 2.5xt

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru XV gen III
« Reply #74 on: December 09, 2023, 00:04:03 AM »
Un vecin are masina in service, fan Toyota. A primit noul CHR la schimb, care e putin mai mic per total si semnificativ mai stramt la interior, mai ales in spate, comparativ cu XV. Am cautat pret. Cel mai ieftin AWD e 43k... Eu zic ca  toate modelele noi, indiferent de marca vor vedea un salt considerabil in ceea ce priveste pretul.

E un salt mare. Intotdeauna urca preturile si apoi vin din urma si salariile marite, veniturile la firma etc. Dupa ceva timp ne obisnuim si nu ni se va mai parea scump.
Sau cumparam SH. Fiecare cum poate si cum isi face calculele.
« Last Edit: December 09, 2023, 00:07:15 AM by MihaiFlorescu »

Re: Subaru XV gen III
« Reply #75 on: December 09, 2023, 01:15:16 AM »
Pentru că părerile, referindu-mă la cele critice, potențialilor clienți nu prea contează oricum, aici nu fac vreo referire la Autokino (ei încearcă să facă ce pot și cum consideră), ci în genere vorbind, până la urmă vânzările vor clarifica chestiunea.
Valabil și pentru CRV-ul de peste 50k euro, CHR-ul de 43k euro și multe alte aberații ale lăcomiei, apărute în ultimul an și jumătate.
Se mai spunea, ai bani mănânci, nu ai bani nu-ți este foame. Într-o formă cinico-realistă are un adevăr în ea, dar mai există și o altă perspectivă, mai sunt și persoane care-și pot permite achitarea unei sume de 30-40-50k euro, doar că nu consideră că merită, pur și simplu. Eu unul dorm la fel de liniștit, indiferent ce ar crede oricine altcineva.

În 2024 bătălia se va da în ecartul 20-25k euro, urmat de 25-30k euro. Nici vorbă de 40k euro, dar cine știe, poate va curge doar lapte și miere, va fi pace pe pământ, iar banii irelevanți.

marr

  • 2208
Re: Subaru XV gen III
« Reply #76 on: December 09, 2023, 08:27:16 AM »
Noul Duster ajunge la 30k € dar e fie fără AWD, fie fără cutie automata. Si cu motor de 1.2.
Deci cam asta iei azi pana in 30k Euro.
In urma cu 4-5 ani, aveai de unde alege in intervalul 25-30k, acum ... nu prea !
Inflație, probleme pe lanțul de aprovizionare, norme Euro si de siguranța ... toate astea (si nu numai) au dus prețurile in sus. Cât si pana unde ... rămâne de văzut.
Nu-s mare specialist in industria auto, dar eu vad doar noua scenarii : fie se sparge buba, vânzările cad in cap, se lasă cu falimente si reduceri masive de prețuri; fie automobilul nu va mai fie “pentru toată lumea”,  se vor vinde mult mai putine dar la prețuri semnificativ mai mari.
In acest ultim scenariu, se reduce presiunea pe sistemul rutier, nu mai plânge lumea după locuri de parcare, mai si scade poluarea - nu pot sti ce le tuna prin minte unora sau altora ....
Restul lumii va circula cu transportul in comun si/sau va închiria o mașina când are cu adevărat nevoie. De aia se si bate apa-n piua pe “conducere autonoma “ ca dacă pui mâna pe volan din ani Paști, sa nu ai surprize !
PS: Ultimele doua paragrafe sunt citate din diverse teorii ale conspirației !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

leeloo

Re: Subaru XV gen III
« Reply #77 on: December 09, 2023, 13:08:25 PM »

Oricum o sa vedem.  Piata e complet burversata.  Eu nu prea vad   cum vor sustine ei preturile astea, ai deja dobanzi de 5% la euro la imprumuturi auto. 
Deja inchid fabrici cu saptamanile,   au si stocuri, ( in Europa, nu prea aveau mare lucru nici inainte de pandemie, majoritatea erau comenzi  ), treaba nu arata bine. 

Sese

  • 468
Re: Subaru XV gen III
« Reply #78 on: December 11, 2023, 09:47:48 AM »
Nu a oprit bre nimeni masina in panta, s-a oprit ea de la prima incercare ca e putoare. Dar ti-a fost tie lene sa derulezi un pic.
Daca-i dadea din prima mai tare sareau tablele de pe ea. In fine, who cares.

Deci draga dealer din BV, 40k e mult. Cum zicea cineva mai sus, la banii aia luam din clasa mare.
Puteti sa puneti si voi din prima -10% direct pe site si poate asa va suna cineva/vindeti mai mult de 3.
Si daca vindeti mai mult de 3, mai scoateti din parleala din revizie/service. You know?

Deci inteleg ca dupa ce ca nu au venit cu un motor mai de doamne-ajuta, basca, i-au mai taiat si din putere? Sa treaca si el noxele, cred. Marketing din asta de 2012 cu stai ca are nu stiu ce functie, wow, dar stai... nu prea mai tine.

Spor la vanzari.

Numai cine nu intelege deloc constrangerile pe care trebuie sa le gestioneze astazi industria auto nu-si da seama ca Subaru a produs masina asta cu singurul gand de a-si putea comercializa line-up-ul la cantitatile estimate fara a plati penalitatile de depasire a emisiilor.

Insa orice parere ati avea, as vrea sa fie clar pentru toti ca, odata cu intrarea in vigoare a normei Euro7, amanata acum pentru 2027, va fi la revedere pentru masina asta, cu motorul ei mic cu tot.
Cam nici una din masinile actuale cu ICE sau hibrid nu va face norma noua, si chiar si electricele vor avea de gestionat emisii, cum sunt cele legate de particulele generate de frane si anvelope.
Cei care chiar mai si urmaresc ce se intampla si nu numai dau din gura pe forumuri , poate chiar au gasit saculetele lui TRW pe internet.

Iar pentru cei care inca viseaza la un pret mic, ii sfatuiesc sa se uite in curtea lui Stelantis, Suzuki sau, poate, la constructorul socialist Renault. Subaru n-a fost niciodata cel mai ieftin si a fost in rare ocazii ieftin.

Nu putem sa scadem 10% din pret, ca nu castigam noi atata si activitatea de comert se bazeaza pe adaos comercial.
Dar iti multumesc pentru sfaturile despre politica de vanzari si service, sunt aur curat!


Sese

  • 468
Re: Subaru XV gen III
« Reply #79 on: December 11, 2023, 09:49:44 AM »
Aţi putea să includeţi in programul de testare şi pe unii mai puţin pricepuţi ... sau care vin de pe modele de subaru mai vechi şi chiar să reduceţi perioada la patru zile ... preluăm maşina dela sediul dvs ... ;D
... să mai şi glumim...

Am de gand sa-i las masina lui Mihai pentru macar o saptamana. Nu ma deranjeaza deloc sa se intalneasca cu altii si sa o conduca cine pofteste.
Ma bazez totusi pe buna cuviinta a lui Mihai si sper ca va veti purta decent cu ea.