XT SH 2009 - Povestea continua
Subaru club Romania

XT SH 2009 - Povestea continua

MihaiFlorescu

  • *
  • 13933
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #60 on: May 23, 2024, 10:33:38 AM »
Dupa ce o termini pe asta ti-o dau si pe a mea ca abia am facut 20.000km in 2,5 ani. :))

Ai si ceas parca pentru ulei? Sunt curios de diferenta la capitolul temperatura.

bignuke

  • 55
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #61 on: May 23, 2024, 10:37:58 AM »
Dupa ce o termini pe asta ti-o dau si pe a mea ca abia am facut 20.000km in 2,5 ani. :))

Ai si ceas parca pentru ulei? Sunt curios de diferenta la capitolul temperatura.

Pe asta am de gand sa o mai tin cativa ani, e fix ce am nevoie de la o masina pt drumuri lungi in Romania, fara autostrazi.
Numarul de km nu ma sperie, o masina corect intretinuta poate fi mai buna decat una cu mult mai putini km.

Diferenta de temperatura de de aprox 10 grade. Inainte statea pe la 110 grade (115 pe la urcari pe serpentine), acum pe la 100 (nu am apucat sa fac ceva traseu montan de ieri pana azi, doar o plimbare de 80 km spre casa), insa sunt momente la drum intins, cand mergi linistit cu 90 si ajunge pe la 95 temperatura.
Pt daily e arhisufucient, cu sufrageria pe circuit nu prea am ce cauta  ;D.
Partea buna e ca iarna se va incalzi mult mai repede uleiul, astfel se va reduce din uzura motorului.
« Last Edit: May 23, 2024, 10:42:16 AM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 55
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #62 on: May 23, 2024, 18:12:45 PM »
Astazi au mai ajuns cateva jucarii pt a-mi alunga plictiseala in weekend printr-o instalare :D



Revin cu poze dupa instalare.
« Last Edit: May 23, 2024, 18:14:04 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13933
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #63 on: May 23, 2024, 19:46:34 PM »
Citeste la mine daca nu ai facut-o deja sa nu mai pierzi timpul. Si sper ca la tine suruburile de la jacking plate sa nu fie la fel de ambitioase ca la mine. Pregateste mult degripant bun.

Imbiba bine in degripant suruburile pe fata si apuca-te de spate, apoi si de fata, sa aiba timp sa patrunda solutia.

Experienta mea:
https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4160.msg146620.html#msg146620
« Last Edit: May 23, 2024, 19:49:07 PM by MihaiFlorescu »

bignuke

  • 55
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #64 on: May 23, 2024, 20:14:14 PM »
Am citit la momentul postarii, insa momentan eu am luat doar bara antiruliu spate + setul de inserturi din poliuretan pt bucsele diferentialului.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13933
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #65 on: May 23, 2024, 22:35:42 PM »
Atunci grija pe ud. Depinde si ce bara ai luat.

bignuke

  • 55
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #66 on: May 24, 2024, 08:21:35 AM »
Atunci grija pe ud. Depinde si ce bara ai luat.
Whiteline reglabila de 20 mm. Poti sa o setezi la 21, 20 si 19 mm.
Cel mai probabil prima oara o voi pune pe 19mm, pe fata masina avand de fabrica 21mm.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13933
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #67 on: May 24, 2024, 08:48:19 AM »
Esti sigur ca e de 21 pe fata? A mea era de 19... sau poate ai una de STi OEM pe fata.

STI OEM bars

2008 - 2009, front 20mm, rear 18
2010 SE, front 20, rear 19
2011 -14, front 21, rear 19
« Last Edit: May 24, 2024, 08:53:06 AM by MihaiFlorescu »

bignuke

  • 55
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #68 on: May 24, 2024, 08:51:23 AM »
Esti sigur ca e de 21 pe fata? A mea era de 19... sau poate ai una de STi OEM pe fata.

Conform seriei de caroserie 21 mm am fata si 16 mm spate.
PN bara fata 20401SC100.
Acest PN s-a pus pe cele fabricate pana la 02.2009, asa ca e posibil ca a ta sa fie diferita daca e mai noua.
Cand o instalez pe aceasta de pe spate chiar o sa o masor, dar ochiometric pare a fi.
« Last Edit: May 24, 2024, 09:02:00 AM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 55
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #69 on: May 25, 2024, 22:48:50 PM »
A sosit weekend-ul asa ca azi a fost despre masina, din nou. Pentru inceput, ca sa fac loc am demontat bara antiruliu cu tot cu bielete, deoarece voi pune altele noi.



Si o comparatie intre bara de 16mm si cea noua de 20mm.





Dupa demontarea acesteia, mi-am facut loc pt a incepe instalarea inserturilor poliuretanice pt diferential.



Am dat bine cu degripant pe suruburile din spate si pe cele de la suportul diferentialului.





Apoi am demontat piulitele din spate, am dat inserturile cu vaselina ce a venit in pachet (parea vaselina siliconica) si le-am introdus in bucse cu destul de multa forta. dupa asta le-am pus saibele si am strans piulitele la 110Nm.



Am pus un cric sub diferential si am demontat suportul acestuia.



Am instalat inserturile in bucsa din partea stanga, dupa ce le-am uns in prealabil cu vaselina din pachet. Acestea vin de o parte si de cealalta a bucsei din stanga, bucsa din dreapta fiind plina.



Apoi am pus pe pozitie suportul cu bucsele. A intrat fara probleme.



Mai departe am strans suruburile de la clema diferentialului la 50Nm si suruburile suportului pe cadru la 110Nm.
Capitolul diferential incheiat, asa ca am trecut la bara antiruliu. Prima oara am instalat bieletele pe pozitie, fara sa le strang si am slabit suruburile de la bratul inferior de pe cadru.
Dupa asta am pus bucsele pe bara, am pus bara pe pozitie, am pus clemele peste bucsa, am asezat pe pozitie ranforsarile pt bara antiruliu, am centrat bara antiruliu si am strans toate suruburile.







Dupa asta am instalat limitatoarele de miscare stanga-dreapta a barei antiruliu.





Cat aveam incalzirea facuta am schimbat si placutele de frana spate fiindca nu mai aveau multi km ramasi.



Deoarece m-am grabit pe final, am uitat sa masor bara antiruliu fata pe elevator, insa am masurat-o in parcare, si e fix cum spuneam, 21mm.





Bara antiruliu am instalat-o pe setarea "moale" echivalenta unei bare de 19mm.
Dupa un test drive pe dealul Bucium, plin de viraje, am ramas masca, e alta masina, ruliul sa redus extraordinar de mult si nu pare deloc obraznica, cu tendinte de supravirare.
Cat despre inserturile de la diferential, se simte diferenta, puterea se simte ca ajunge mai repede la asfalt si ca nu trebuie sa se mai torsioneze nimic la transmisie pentru a incepe sa se deplaseze masina.

« Last Edit: May 25, 2024, 22:54:38 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT