Visi - un SH 2009 diesel
Subaru club Romania

Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #120 on: January 08, 2024, 22:17:47 PM »
Am fost,
Masina a ramas la ei sa o repare, inca din ziua respectiva.
Astazi m-au sunat sa imi spuna ca ar fi gata.
Cica de vina ar fi fost pivotul pus de ei, ca avea material prea slab si de asta a cedat filetul ... Abureli de service cu pretentii.

Acum ma asteapta sa iau masina.
Le-am cerut sa imi dea scris tot ce au gasit defect, tot ce au inlocuit/remediat dupa acest incident.
Si, bineinteles, sa imi repare caseta de directie asa cum trebuie.

Au spus ca vor reveni cu un raspuns ...

Chiar ma gandesc sa intreb pe cineva calificat daca merita sa ma lupt cu ei sa imi faca masina cum trebuie...
Ori ar fi mai bine sa iau masina de acolo cat inca nu e mermelita total de ei?


« Last Edit: January 08, 2024, 22:58:03 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #121 on: January 11, 2024, 23:03:33 PM »
Visi este inca in service.
Se pare ca scrierea unor documente este mai de durata decat repararea masinii.

Telefonic mi-au spus ca ar fi schimbat ambii pivoti pusi de ei, fiindca aveau probleme de material.
Si mai declara ca nu pot repara caseta in mopd corespunzartor, fiindca ar avea joc prea mare.

Probabil ca imi vor da banii pe reparatia casetei inapoi.
Asa ca voi fi nevoit sa caut alta solutie pentru rezolvarea casetei.  Alt service sau alta caseta ...
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 4941
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #122 on: January 12, 2024, 06:54:19 AM »


Acu' poate-s eu mai chior decat mi-ar placea sa cred, dar in poza vad o tija de pivot completa, in stare buna, cu gaura de splint de asigurare a piulitei crenelate in toata splendoarea si functionalitatea ei.
Deci ce material prost, ca nu e rupt nimic acolo?
N-au montat piulita si splintul. Ori au montat doar piulita, poate chiar nestransa pana la capat, fara splint, si s-a desfacut dupa cateva oscilatii si cateva viraje. Adica malpraxis  ;D

Edit: ba am dat muuuult zoom. De fapt, in gaura de splint pare a fi ceva, iar din planul indepartat pare a atarna altceva. Iar sus, pe filet, vad o spira rupta?
Mai e varianta ca piulita sa fi fost stransa pana a curs zeama din ea, desi alea merg la cupluri relativ mici, in jur de 30-40Nm. Si s-au distrus si smuls filetele.
Cumva, cred ca refuz eu sa cred ca un pivot nou se poate desface singur pe motiv de material prost. S-ar muri pe capete in trafic...

Dap, crec-aia-i. Au strans dupa pauza de masa cat au putut de tare, s-a distrus filetul. In mers, de la sarcina pe tija pivotului, piulita a coborat pe filetul inexistent, d-aia apare spira aia sus. Pe masura ce jocul a crescut, socurile pe splint au crescut si ele, ala s-a sectionat, ca e aluminiu moale, d-aia apare restul de splint in gaura. Iar raspunsul lor cu "probleme de material" l-as reformula prin "material prost, n-a tinut la cuplul nostru de strangere de 10 ori mai mare decat nominalul".

Adica ori n-au strans deloc, ori au strans mult prea tare.
Parerea mea.

Eu as afla ce pivot s-a folosit, as cumpara unul si l-as duce la RAR pentru expertiza, sa faca si aia ceva util in viata lor.
« Last Edit: January 12, 2024, 07:18:59 AM by Muttley »
WRX SW 2002

dan_b

  • 1237
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #123 on: January 12, 2024, 13:15:29 PM »
Afirmatia cu material prost se poate proba cu piesa respectiva la o expertiza. Cred ca stiu si ei.
Pare foarte probabil una din variantele descrise de Muttley.
Si nu, nu pare deloc un service ok, ia toti banii inapoi si mergi la un service care stie sa stranga piulite etc.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #124 on: January 13, 2024, 11:36:22 AM »
Cei din de la service dau vina pe materialul pivotului (adica defect de material, raspunderea producatorului)
Eu tind sa cred ca a fost o eroare de manopera (vina service), la strangerea piulitei. Nu as spune ca a fost strans prea tare, ci doar prea putin, cat sa aibe un joc minim.

Si cred ca pot avea dreptate fiindca doar eu am mers cu masina dupa interventia din service si stiu ce simptome a prezentat: batai/trosnituri din zona stanga cand treceam peste denivelari, de obicei cu roata virata.
Ceea ce ma face sa cred ca pivotul juca in bascula (fiind strans incomplet). Socurile transmise mai departe catre filet, a facut ca acest filet sa cedeze pe tija pivotului, probabil piulita fiind dintr-un material mai dur. Dupa cedarea filetului, spira cu spira, piulita a ajuns la splint pe care l-a forfecat. Bataile au continuat pana piulita a cedat, spargandu-se, fiind dintr-un material dur (nu tenace). Cred asa pentru ca filetul pe pivot nu e distrus pe toata lungimea lui, deci clar ca piulita a disparut din ecuatie dupa spargerea ei...

Service-ul este unul acreditat RAR, care se si mandreste ca e printre putinele pentru reparat casete.
Ar fi acreditat inclusiv de producatori de casete, dupa cum declara ei.

Ma rog, acreditati sau neacreditati, incidentul s-a produs in urma interventiei lor.
Si m-a deranjat atitudinea reprezentantilor service-ului, care in prima faza au negat ca ar fi o problema generata de interventia lor.
Erori si ghinioane pot fi oricand. Dar sa fie asumate si corectate problemele, nu sa lase tot pagubitii sa le descurce ...

Pentru remedierea pivotului, nu pot sa le cer mai mult, deoarece ar fi schimbat ambii pivoti ce fusesera montati de ei (preventiv si cel pe dreapta). Dar ma nemltumeste faptul ca inca nu au reparat caseta de directie cum trebuie. O sa incerc sa obtin banii pe reparatia casetei, inapoi, de la ei. Vom vedea cum va iesi la final.
« Last Edit: January 13, 2024, 11:39:57 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #125 on: January 13, 2024, 22:40:00 PM »
Toate recomandarile lor vin de la cei care au reparat casete si au scris dupa 2 zile ce misto e, comparand cu o caseta stricata. Nu fac treaba care sa tina mai mult de 6 luni.
Aparent mai fac si alte dude.

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #126 on: January 14, 2024, 22:50:45 PM »
Posibil. SI eu am fost multumit de remedierea casetei, imediat dupa prima interventie.
Si mi-am zis ca daca am garantie de 2 ani, n-are ce sa nu imi convina.
Dar m-am intors la ei dupa numai 2 luni. Si de atunci tot cu jocuri in caseta, iar acum au mai si zbarcit-o.

Nu stiu pe unde sa mai ajung sa rezolv caseta asta, dar nici sa iau caseta noua nu ma gandesc c-ar merita .
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #127 on: January 19, 2024, 08:51:16 AM »
Si l-am luat pe Visi de la service.
Suspensia pare ok, dpdv zgomote.
Directia este la fel de ciudata, cu intarziere in raspuns, chiar imprecisa.
Cel mai neplacut este la viteza, unde sunt , parca, la intreceri  cu barca pe Cismigiu.

Cei de la service-ul de casete mi-au mai "servit" o chestie care sa ma puna putin pe ganduri: cica basculele montate de ei au fost echipate complet, inclusiv cu pivot. Deci ei nu ar fi intervenit la strangerea acelui pivot ... Hmm, nu stiu ce sa zic: daca e asa sau nu.

Oricum, sunt in cautare de solutie pentru directia de la Visi. Caseta noua nu am de gand sa ii iau (a devenit o chestiune de principiu pentrru mine, nu ca n-ar fi posibil).
Asa ca ma gandesc la o alta caseta s.h. pe care sa o reconditionez. In cea de pe masina nu stiu cat sa mai am incredere, dupa ce a fost asa-zis reparata de 4 ori, pana acum.

Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Xander

  • 1257
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #128 on: January 19, 2024, 09:06:14 AM »
Caseta aia are o limită până la care poate fi reparată. Și eu am reparat-o de 3 ori. Dacă uzura e mai mare decât kitul de reparație nu cred ca mai poți face ceva pentru a fi ca la începuturi.
Reglajul volanului e o problemă putin diferita.
Dacă se umblă la caseta din experiența mea Autokino s-au apropiat cel mai mult de setările originale. Majoritatea fac volanul greoi la învârtire în toate condițiile.
În modul “de fabrică “ se învârte volanul ușor pe loc și la viteze mici. Se mișcă greu  volanul o dată cu creșterea vitezei și se îmbunătățește răspunsul direcției.

Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1237
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #129 on: January 19, 2024, 13:14:37 PM »
Iti recomand sa duci rapid masina la un alt service pt o verificare.
Asa ar fi normal si sanatos.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #130 on: January 20, 2024, 01:19:58 AM »
@dan_b:
A fost deja la service-ul unde fac ITP-ul.
Este ok, acum, si dupa opinia lor.
Voi mai merge si la alt mecanic, recomandat pentru Subaru.

@Xander:
Caseta (sau casetele, pentru ca a fost inlocuita odata cea din fabrica) au mers amandoua foarte usor. Chiar prea usor, astfel incat la viteze mari iti da senzatie de nesinguranta. Dar m-am obisnuit cu asta, cat de cat, cu forta la volan.

Oful meu este ca nu se poate face o directie precisa, cand trag intr-o parte sa se duca in acea parte, cand trag putin sa se duca putin, cand trag mult, sa vireze mult. Am senzatia de inconstanta in raspuns al directiei la cum misc eu volanul. Si sa nu mai bata pe denivelari.
Am zis ca poate sunt eu pretentios. Dar daca ma urc in cealalta masina, este exact cum imi inchipui ca ar trebui sa fie.
Ca sa nu spun ca si la SX4 (o masina fara pretentii, as zice, in comparatie cu Forester) era tot o directie precisa si ferma. Si la kilometraj mai mare decat are Visi ...

Chiar as vrea sa testez directia la un alt Forester SH, sa ma lamuresc daca am eu o problema sau e caseta ....
« Last Edit: January 20, 2024, 01:33:59 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #131 on: January 20, 2024, 01:32:03 AM »
Alta operatie reusita la Visi:
Am schimbat toti suportii de etrier si acum am scapat de cloncanitul cvasipermanent ce provenea de la culisantele etrierilor.  8)
Cel mai bine se simte la viteze mari de depalsare, 80-100 kmph, unde masina are un rulaj mult mai silentios. Parca fâșâie pe asfalt, chiar si cu AT-uri ...

Mai ramane sa vad cat vor tine acesti suporti noi, de etrieri, fara sa se largeasca alezajele pentru pinii de culisare ...
« Last Edit: January 21, 2024, 00:51:02 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Xander

  • 1257
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #132 on: January 20, 2024, 07:31:01 AM »
Dacă vrei să fie ca la alte mașini , atunci problema nu e la mașina. Dacă vrei să semene cu  momentul t0, înainte să se umble la caseta, problema este la setările casetei.
XV ul nu are nici-o legătură ca și feedback de directie  cu foresterul sh.  La sh e  dinamic răspunsul, te asistă diferit, în funcție de viteza. Pe xv e mort, nu transmite nimic din punctul meu de vedere, are mereu o întârziere în răspuns indiferent de viteza.

Când vi de pe o mașină cu direcție care nu transmite nimic poți să zici ca pe loc se mișcă prea ușor volanul la sh. Și cu setările greșite din casetă chiar se poate mișca foarte ușor.
Când te obișnuiești cu binele, apare piticul.😊 orice schimbare strică feng-shui-ul.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #133 on: January 21, 2024, 01:00:12 AM »
Nu am avut masina de noua.
Iar ca la momentul t0 nu doresc sa fie, pentru ca am umblat la aceasta caseta imediat ce am luat masina (deci nu era ok, dpmdv).

Si, da, compar cu orice alta masina.
Nu cred ca Subaru a facut o directie imprecisa si cu raspuns intarziat, de la bun inceput,
Ar trebui sa fie cumva la acelasi nivel cu restul masinilor de tipul ei.
Nu ma gandesc sa compar cu ceva de la o masina sportiva sau pentru alta utilizare specifica.

Mai ales ca au fost perioade scurte, dupa reparatiile facute la service, cand directia era ok. Si cel mai bine a mers cand, dupa o reparare in a casetei, am refacut geometria in alta parte fata de service-ul respectiv. A fost singura data cand am avut raspuns la volan foarte clar si prompt. Si stabilitate in viraje, fara scartait la virare pe suprafete de beton vopsit, samd.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #134 on: January 21, 2024, 02:37:19 AM »
Daca imediat dupa reconditionare casetei, directia era ok, dar reconditionarea nu tine, solutia e clara, alta caseta.
Probabil una noua costa cat jumate din cat mai face masina, dar daca nici una second hand nu ar fi f ieftina, ajungi sa arunci banii pe piesa si montaj + timp pierdut

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #135 on: January 21, 2024, 08:29:17 AM »
Posibil sa ajung la astfel de socoteli, adica o caseta noua sa ma coste cam cat as irosi cu reparatul uneia vechi de mai multe ori,  care nu rezista la fel de bine (piese, timp, manopera, etc).

Dar am mai scris ca am o "ceata de pitici pe creier" care nu imi dau voie sa iau caseta noua ... Cum sa dau mai mult de 50% pe o caseta, din valoarea unei masini despre care totata lumea imi spune ca o sa ii se strice motorul foarte curand?
Deja am cheltuit pe reparatii la aceasta masina de 3 ori mai mult decat am dat pe ea ... Si fara sa ii desfac motorul pana acum!

Nu mai socotesc si ca problemele de la Visi m-au determinat sa imi iau o a doua masina ca sa am cu ce sa ma deplasez (cerinta pentru activitate mea).

Dar asta e, tot "ceata" mea nu ma lasa sa renunt la Visi ...
Asa ca il voi "cârpi" cat s-o putea.
« Last Edit: January 21, 2024, 08:30:10 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #136 on: January 21, 2024, 12:22:09 PM »
Sa stii ca la Subaru am observat cea mai notabila diferenta a felului in care se simte directia in functie de anvelope, la toate modelele pe care le-am avut.

La alte masini diferenta este foarte mica, aproape insesizabila.
In alta ordine de idei, asa cum pe SH au pus primul boxer diesel, tot asa a fost si prima caseta electrica pusa de producator vreodata pe masinile lor. Deci este posibil sa nu fi fost cea mai stralucita de la inceput.

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #137 on: January 21, 2024, 23:15:18 PM »
Nu pot sa spun ca am simtit diferente la directie trecand de la anvelope de vara chinezesti, la allseason Nokian si acum la AT-uri General Grabber.

Directia a fost foarte usoara si imprecisa la viteze, indiferent de gume.
Este foarte posibil ca aceasta functionare sa fie cea setata din fabrica. Mai ales daca vrei sa folosesti masina pe teren, o directie usoara iti este de ajutor.

Am avut 2 casete pe masina. Cea cu care am cumparat-o (neumblata in ea), apoi alta luata second-hand si montata de @WIM, fara a se umbla in caseta. Amandoua casetele au functionat similar.
Ulterior, am incercat repararea doar celei de a doua casete (prima nu am pastrat-o, din pacate).
Si dupa reparatiile casetei, directia a fost tot asa, foarte, foarte usoara.

Nu m-ar deranja ca e usoara directia, cat ma incurca lipsa de feed-back corespunzator, la manevrare, cand merg cu viteza.

Imi doresc tare mult sa incerc o alta masina, similara cu a mea, dar mai putin uzata/folosita, ca sa ma lamuresc la ce sa ma astept.
Daca va fi la fel, inseamna ca pot spune  "asa face toate" ...
« Last Edit: January 21, 2024, 23:19:00 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #138 on: January 22, 2024, 08:05:11 AM »
Te ajutam cu o tura, dar la XT au pastrat directia hidraulica de pe generatia anterioara. Doar dieselul si benzina aspirat au caseta electrica pe aceasta generatie.

Forester

  • 3069
  • The other right!
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #139 on: January 22, 2024, 13:28:14 PM »
Nu neglijati mai multe aspecte, pe care eu le-am constatat la SG-ul meu.
Si anume, mai multi factori contribuiau la un moment dat, incat aveam fix si eu aceeasi senzatie de barca:
- bucse/bara stabilizatoare uzate
- bucsele alea mari de la bascula fata, in partea posterioara (daca exista si la SH)
- GEOMETRIA

Am constatat ca ultimul punct, geometria, este chiar sensibila pt feeling-ul de la volan. Nu e suficient doar sa vezi parametri "pe verde", eu  insist si pe simetrie stanga  - dreapta, pe valori spre mijlocul intervalului  etc.

Nu stiu daca tu ai bifat toate problemele de mai sus (evident, pe langa caseta, eu inca n-am umblat la ea dar nu e electrica).
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008