Visi - un SH 2009 diesel
Subaru club Romania

Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #140 on: January 22, 2024, 15:38:20 PM »
Nu neglijati mai multe aspecte, pe care eu le-am constatat la SG-ul meu.
Si anume, mai multi factori contribuiau la un moment dat, incat aveam fix si eu aceeasi senzatie de barca:
- bucse/bara stabilizatoare uzate
- bucsele alea mari de la bascula fata, in partea posterioara (daca exista si la SH)
- GEOMETRIA

Am constatat ca ultimul punct, geometria, este chiar sensibila pt feeling-ul de la volan. Nu e suficient doar sa vezi parametri "pe verde", eu  insist si pe simetrie stanga  - dreapta, pe valori spre mijlocul intervalului  etc.

Nu stiu daca tu ai bifat toate problemele de mai sus (evident, pe langa caseta, eu inca n-am umblat la ea dar nu e electrica).

Bifate absolut toate.
Inclusiv refacere geometrie dupa ce am luat masina din service (si fata, si spate), la un alt atelier specializat, imediat, .
S-a simiti o imbuntatatire semnificativa a raspunsului directiei si a stabilitatii pe viraje. Numai ca acea caseta a capatat foarte repede joc ...

Te ajutam cu o tura, dar la XT au pastrat directia hidraulica de pe generatia anterioara. Doar dieselul si benzina aspirat au caseta electrica pe aceasta generatie.

Multumesc Mihai.
Sunt aproape convins ca voi rezolva aceasta chestiune,  odata si odata, cu ajutorul vreunul coleg de forum ce are diesel SH. ...


PS:
Maine il duc pe Visi la alt "doctor" de Subaru ....
Sa vedem diagnoisticul, in prima faza.
« Last Edit: January 22, 2024, 18:47:23 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 4939
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #141 on: January 22, 2024, 18:01:44 PM »
- bucsele alea mari de la bascula fata, in partea posterioara (daca exista si la SH)
Ohooo, exista, si-s de aproximativ 247912 ori mai proaste, ca au sucit surubul la verticala si bucsa arata ca o farfurie de unica folosinta, si e la fel de solida.
Daca colegul NicNic nu le-a schimbat p-alea niciodata, probabil ca-s rupte rau de tot.
WRX SW 2002

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #142 on: January 22, 2024, 18:52:12 PM »
Stati putin ca nu pricep ceva.
Voi discutati despre bucsele de la basculele fata ce tocmai le-am inlocuit?
Dar aceste basculele noi nu vin deja echipate cu aceste bucse? Inclusiv cu pivotul ce a cedat ....

« Last Edit: January 22, 2024, 18:59:52 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Muttley

  • 4939
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #143 on: January 22, 2024, 19:12:37 PM »
Scuze, Forester e de vina   :angel:
« Last Edit: January 22, 2024, 22:57:23 PM by Muttley »
WRX SW 2002

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #144 on: January 22, 2024, 21:34:30 PM »
Nu-i bai.

Ideea e ca basculele respective au fost inlocuite si acum 1 an jumate, adica vreo 30.000 km mai inainte.
Prima oara au fost puse de origine (poate confirma @WIM).
Acum au fost puse unele Yamato.

Dupa ce a cedat pivotul pe stanga, cei din service au inlocuit ambii pivoti (cica ar fi pus Lemforder), spunand ca ar fi fost o problema de material la pivotul ce a venit pe bascula.

Poate ca folosesc eu masina prea intens pe drumuri grele, de cedeaza articulatiile asa usor la Forester.
Insa, ma repet, am mers cu SX4 la fel, si in aproape 180.000 km nu am schimbat bucse de bascula. Doar un pivot pe dreapta, pe la 172.000 ...
« Last Edit: January 22, 2024, 21:36:03 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

dan_b

  • 1237
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #145 on: January 23, 2024, 08:52:36 AM »
Aparent toate problemele tale se invart in jurul acelui service de casete, care nu pare deloc in regula.
Altfel, uzurile pot aparea si pe cale de consecinta de la alte articulatii / bucsi / amortizoare, cum au mai descris si colegii pe aici.
Eu am avut o mizerie de situatie la Forester cand s-a rupt brat stanga spate din cauza de bucsi "teflon". Vorba cuiva de aici - "bucsa a rezistat, bratul nu".
Evident si stilul de condus pe drumuri grele, viteza mai ales, poate genera uzuri mai devreme sau mai brusc. Dar ma gandesc ca nu dai in masina, la cum pare ca te porti cu ea :)
« Last Edit: January 23, 2024, 08:53:08 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #146 on: January 23, 2024, 11:52:55 AM »
Salut, nu mai retin daca ai dat sau nu numele de la service , si eu am fost pentru o constatare la tureal pentru joc caseta de directie și  mi au spus ca este necesar sa schimbe basculele si cand am fost la alt service pentru a 2 parere mi-au schimbat doar cele 2 bucse .
Ex : Impreza GD/GC 2007
Forester SG
Forester SJ XT

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #147 on: January 23, 2024, 14:26:49 PM »
Am scris mai demult, Este vorba despre acelasi service ...

Si eu am fost la service-ul la care imi fac ITP-ul ca sa verific cele constatate de cei cu caseta.
Si nu s-au confirmat, adica erau exagerari. Ca ar fi bucse de bascula crapate, ca ar fi bara stabilizatoare uzata pe cota de bucse, etc.
Dar le-am inlocuit pe toate gasite, doar ca sa am motiv sa le cer caseta reparata.
In final, mi-au dat banii pe reparatia casetei, dar am ramas cu costurile reparatiilor aditionale.
« Last Edit: January 23, 2024, 14:30:10 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #148 on: January 23, 2024, 14:37:38 PM »
Aparent toate problemele tale se invart in jurul acelui service de casete, care nu pare deloc in regula.
Altfel, uzurile pot aparea si pe cale de consecinta de la alte articulatii / bucsi / amortizoare, cum au mai descris si colegii pe aici.
Eu am avut o mizerie de situatie la Forester cand s-a rupt brat stanga spate din cauza de bucsi "teflon". Vorba cuiva de aici - "bucsa a rezistat, bratul nu".
Evident si stilul de condus pe drumuri grele, viteza mai ales, poate genera uzuri mai devreme sau mai brusc. Dar ma gandesc ca nu dai in masina, la cum pare ca te porti cu ea :)

Nu stiu ce inseamna sa dau in masina.
Doar sa ii cer ce stiu ca ar putea sa faca sfara sa o stric.
Acelasi lucru l-am facut si cu alte masini. Dar nu am avut atatea proibleme.
Corect este si faptul ca celelalte masini le-am avut cam de noi, iar intretinerea si exploatarea lor a fost facuta dupa cum am vrut eu ...

La Visi nu am convingerea ca a fost prea ingrijit. Am anumite elemente care ma conving ca a fost folosit la mxim (tragand o rulota f. mare) cu costuri minime de intretinere.
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #149 on: January 23, 2024, 14:41:29 PM »
Si in alta ordine de idei, astazi a fost la un alt mecanic (recomadat tot de un coleg de pe acest forum).
Masina nu prezinta porobleme majore la articulatii/suspensie.
Doar buucse de bara stabilizatoare spate si un tampon de cutie ar trebui inlocuite (nu sunt urgente).

In plus, la motor ar fi ceva probleme cu intinzatorul si cureaua de accesorii.
Apoi, injectoarele, la care ma asteptam. Dar imi par prea scumpe in raport cu ce imi mai poate oferi masina asta.
Probabil ca oricum le voi inlocui, dar mai incolo ...
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #150 on: February 11, 2024, 13:05:33 PM »
Visi a trecut prin cateva verificari, dupa ce a patit-o cu iesirea pivotului.

Toti cei care au vazut-o au spus ca este ok, dpdv al respectivului pivot. Deocamdata, as completa eu.

Pentru ca a trecut pe la mecanic, a fost facuta o verificare generala.
S-au mai schimbat bucse bara stabilizatoare spate. Si ceva piese pe la motor: kit role curea accesorii, cureaua, rulment compresor A/C, tampon spate cutie.

S-a pus problema inlocuirii injectoarelor, dar la o verificare detaliata s-a stabilit ca nu erau calibrate corespunzator (ceva coduri la unul din injectoare nu erau memorate corect).
Acum motorul merge ceva mai torund, parca. Evident, e si mai silentios de la piesele schimbate.
Inca nu am convingerea ca am scapat de tot de acel mers in galop, cand sunt in accelerari foarte usoare, chiar in palier, la turatii mici, de obicei.
Pare ca pedala de acceleratie nu se hotaraste cat sa comande motorului, ca nu isi gaseste un punct de echilibru de functionare, asa ca motorul accelereaza si franeaza in mod sacadat, de zici ca imi tremura mie piciorul pe pedala ...

Daca e cineva care a mai intalnit astfel de simptom, si l-a rezolvat, poate imi povesteste si mie ce si cum. Ii multumesc aniticipat !

In rest, abia astept un drum mai lung, si cu ceva plimbari pe coclauri ...  ;)

« Last Edit: February 11, 2024, 13:06:13 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Xander

  • 1256
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #151 on: February 11, 2024, 17:47:27 PM »
Dacă ezitarea se întâmplă pe la 1800-2000rpm cu compresorul în sarcina. Așa face toate.
Dacă e în alt scenariu e altă problemă.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #152 on: February 11, 2024, 18:02:00 PM »
Nu, nu este in plaja ai de turatii.

Ci la turatie redusa, circa 1100-1400 ropm.
Senzatia e ca parca pleaca prea brusc la o usoara apsare de pedala, apoi nu resuseste sa isi gaseasca un echilibru de functionare, turatia osciland amortizat foarte amplu,.

Poate ca voi reusi sa ma obisnuiesc cu acest mod de raspuns la pedala...
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Xander

  • 1256
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #153 on: February 11, 2024, 18:13:40 PM »
Face mereu sau când e filtrul plin ?
La turații mici când e filtrul plin mai scade din putere până face regenerare, de acolo și ezitările.
Altfel joc în clapetă, senzori maf, cu compresor sau fără ac, etc.
« Last Edit: February 11, 2024, 18:14:14 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #154 on: February 11, 2024, 18:23:51 PM »
Pare ca face mai pregnant cand e motorul rece.
Dar face aproape intotdeauna. Uneori mai pregnant, alteori nu, depinde cum manevrez eu pedala, cred.

Modul de functionare la regenerare il stium, e altceva.

Mecanicul, la care am fost, a zis ca lui nu i se pare ca ar mai face asa, dupa ce a recalibrat injectoarele, software .
Eu am senzatia ca face mai putin, dar ca nu a disparut ciomplet simpromul.

Inca a ramas necesara optiunea de a verifica cum face o alta maina ca Visi (alt Forester SH diesel), ca sa ma pot lamuri ceva mai mult care e de fapt chestiunea.
« Last Edit: February 11, 2024, 18:24:49 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MyKe

  • 210
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #155 on: February 11, 2024, 19:48:24 PM »
Între 1100 și 1400 rpm ar trebui să ajungi doar în frână de motor, nicidecum în accelerări (oricât de ușoare).
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #156 on: February 11, 2024, 20:14:16 PM »
Cand plec usor de pe loc, ori cand iau un viraj si nu retrogradez ca sa am iar cuplu mare (ca nu e nevoie), asa ajung in situatia de a oscila acceleratia masinii.

Uneori poate face si la mai mult de1400 rpm, poate la 1500, chiar 1600. Nu stau sa mai uit exact la turometru in acel moment de hacaieli. Oricum, nu are 2000+, de rpm.

Sau daca merg pe de drum denivelat, de off-road, unde am nevoie sa merg cu viteza foarte mica, constanta, cu treapta I, apare si atunci simptomul. Masina asta nu merge doar pe asfalt, cu pilot automat ...


Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

RLX

  • 137
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #157 on: February 14, 2024, 15:29:19 PM »
Salut!

Iti pot recomanda din experienta doua posibile variante de rezolvare:

Pentru smucirile la plecarea de pe loc incearca neaprat o curatare a senzorului MAP. Fiind E4 cu galeria de admisie metalica, accesul la cele doua suruburi pentru demontarea senzorului ar trebui sa fie destul de facil si sa nu dureze mult. Si nu, nu trebuie sa te obisnuiesti cu acest comportament pentru ca nu asa ar trebui sa mearga.

Pentru consum mare, zgomot injectoare si microajustari dese ale injectorelor manifestate prin reprize dese de tremurat al masinii cand stai la semafor,  recomand o inlocuire a regulatorului de presiune de pe pompa de inalte. Si acesta se scoate mai usor ca la E5, fiind  varianta mai scurta.

Cotul de cauciuc dintre intercooler si motor/clapeta acceleratie a fost verificat sa nu fie fisurat?

Te pot ajuta cu o Impreza care a mancat destul de multi bani, sa iti faci o parere de cum ar trebui sa se simta masina doar ca o sa iti cam revolte ceata de pitici :) si fiind si mai josa nu stiu cat de comprabila este senzatia si cat de relevant este un drum in oras.

NicNic

  • 163
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #158 on: February 15, 2024, 21:41:46 PM »
Multumesc foarte mult de sfaturi.
Practic, e un chin dac trebuie sa merg in coloana, incet, cu 8-10 kmph. Iar cu traficul din Romania, fac asta destul de des.
 
Nu vreau sa ma obisnuiesc cu hacaielile astea, care nu sunt permanente, dar extrem de suparatoare.
Chiar am discutat cu mecanicul si am programat o inlocuire a regulatorului de presiune.
La senzorul MAP nu ma gandisem, dar o sa il am in vedere.
Nici la cot nu m-am uitat, dar ma asteptam sa observe mecanicii la care a tot fost masina asta, asa ca nu il banuiesc, deocamdata.

Acum tocmai am facut un drum de vreo 1500 km de cand au fost recalibrate injectoarele. Tot nu merge cum stiu eu ca ar trebui sa mearga un diesel (compar cu 1.5 dci avut acum 17 ani ...).
La acest drum am mai observat o manifestare neplacuta, nu doar la turatii mici. Ci la turatii mari, 2500-3000 rpm, in srcina (urcat pe serpentine cu a 3-a). Hacaielile erau mult mai puternice, si la viteza aia se simtea chiar urat.
Asa ca de nervi am turat motorul la 4000 rpm, sa nu mai simt decat vibratii. Si dupa asta a inceput sa se linisteasca cumva hacaiala, dar nu de tot.

Ma rog, o sa mai tin sub observatie acest motor.

PS: Stiind cum merge boxerul pe benzina (de la un SG), ma asteptam ca dieselul sa fie si mai smooth cand are de a face cu fluctuatii ale cererii de sarcina , avand cuplu destul inca de la turatii mici.

« Last Edit: February 15, 2024, 21:43:26 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

RLX

  • 137
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #159 on: February 15, 2024, 22:18:02 PM »
Neaparat curatare senzor MAP. Posibil sa fie colmatat total. Fa-i si o poza :) Este o operatiune de dificultate destul de redusa.

Am trecut prin asta. Si la viteze mici si mai rar la viteze mari. Zici ca se rupe masina, o senzatie ca atunci cand masina sta pe loc lasata in viteza  si iei piciorul de pe ambreiaj si moare motorul de musti din volan, doar ca repetata. 

Mai poti curata si clapeta de acceleratie insa posibil sa nu fie acolo problema, cu aceasta ocazie verifici si cotul de cauciuc sa nu zic ca prin clapeta deschisa se vede si senzorul MAP pe cealalta parte a galeriei.

Cotul de cauciuc spart duce la regenerari dese si probleme cu DPF si nu vrei sa ajungi si acolo  ::)