Visi - un SH 2009 diesel
Subaru club Romania

Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #40 on: November 28, 2022, 02:04:51 AM »
Cand mai face, opreste AC-ul, vezi daca ii trece.

Nu e de la AC, a fost prima verificare. Si s-ar fi simtit bine cand cupla compresorul, cred eu.

@MyKe: 
Hmm, ar putea fi injectoarele uzate. A fost schimbat doar unul din ele, la sugestia SMT.
Se poate verifica in alt mod, mai exact, daca ele sunt cauza reala?
Cei de la SMT au analizat un parametru de corectie privind autoreglarea injectoarelor. Trei dintre ele aveau acel parametru cam la nivel de 2-3, iar al patrulea era parca pe la -18 , daca am retinut eu corect. Nu stiu exact ce reprezinta, totusi.

« Last Edit: November 28, 2022, 02:20:31 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #41 on: November 28, 2022, 02:30:59 AM »
Sa punem si o poza cu Visi la plimbare.

Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MyKe

  • 210
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #42 on: November 28, 2022, 08:41:46 AM »
Nu știu cum e la Subaru, dar la VAG, corecțiile pozitive indică injectoare problematice, iar cele negative încearcă să compenseze bilanțul energetic.

Cum arătau corecțiile după schimbarea injectorului 4?

Mai ai varianta verificării lor pe banc.

Extra:
https://www.service-engine.com.ua/webroot/pdf/SUBARU%20EE20%20ENGINE.pdf
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #43 on: November 28, 2022, 08:51:48 AM »
Cand mai face, opreste AC-ul, vezi daca ii trece.
+1
De obicei apare in plaja 1500-1800rpm cu ac pornit și cu șofer nehotărât. Accelerează si apoi decelereaza.
Prima reactie a șoferului  este sa o corecteze el din pedala, și smucește mai bine .

Dacă face fără ac pornit - e un semn ca poți sa investighezi mai mult.
« Last Edit: November 28, 2022, 09:13:13 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #44 on: November 28, 2022, 11:51:20 AM »
Mersi, @Xander.
Am facut verificarea cu AC, face si fara el pornit.

Ai descris destul de exact, ca e vorba de un sofer nehotarat, care incearca sa compenseze scaderea de putere/turarie si sa mentina mersul constant. Dar si daca tin pedala fixa. odata intrata in acel regim fluctuant, masina nu isi mai revine decat daca accelerez semnificativ sau decelerez.

Pe de alta parte, aceasta situatie, sa vreau sa merg constant, am avut-o cu toate celelate masini pe care le-am mai condus.
Si niciuna nu a avut acest comportament puternic oscilant.  De asta cred ca este ceva in neregula cu Visi.
Iar eu cred ca o neregula poate fi si raspunsul universal : "Asa face toate!"

LE: De asta am intrebat aici, sa investighez mai mult ...   :)


@MyKe, din pacate nu am primit aceste informatii dupa recalibrarea ce a fost facuta dupa inlocuirea injectoarelor. Si au fost chiar doua recalibrari, fiindca nu am fost multumit dupa prima. A doua a adus motorul la o functionare mai aproape de ce stiu ca ar trebui sa fie la un diesel.

« Last Edit: November 28, 2022, 11:57:53 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #45 on: November 30, 2022, 20:05:16 PM »
Astazi am facut revizia la circa 8000 km rulaj.
Intentia mea este sa injumatatesc intervalul de revizie prevazut in manualul masinii, de la 15000 km, la 7500.

Schimbat uleiul si filtrele de pe masina.
Nu am gasit alte "bube", deocamdata.

Abia astept o zapada, sa vedem cum se compota Visi....
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #46 on: December 03, 2022, 23:38:24 PM »
Ieri si azi am facut cateva drumuri cu Visi in cautarea zapezii. Nicio sansa ..

Dar peisajele de munte, drumurile parcurse, prestatia lui Visi au fost super.

Ieri am facut un drum Covasna - Comandau - Varlaam - Nehoiasu si retur prin Casoca - Gavane- Comandau - Covasna.
Iar astazi, intoarcerea spre casa din Covasna, prin Vama Buzaului - Pasul Boncuta - Cheia.

As fi vrut sa lungesc drumul de intoarcere din Pasul Boncuta si prin Tabla Butii, dar nu am reusit sa urc din cauza noroiului.
 Si cum eram doar cu Visi, fara alta masina sa ne ajutam la nevoie, am zis ca las pe alta data acest ultim traseu.















Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #47 on: December 04, 2022, 10:24:43 AM »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #48 on: December 04, 2022, 15:25:16 PM »
Frumoase amintiri.

PS.: Observ ca functioneaza postarea de poze cu thumbnail.
:P
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #49 on: December 11, 2022, 21:15:37 PM »
Am om deplasare pana la Suceava. La intoarcere as vrea sa vin putin pe drumuri judetene sau comunale, din zona Sucevei.
Ma gandeam la o plimbare de intoarcere, Bucsoaia - Brosteni - Darmoxa - Dragoiasa - Toplita.

Stie cineva daca acest traseu ar fi ok, la vremea de acum, o masina singura, fara lanturi sau troliu, in caz ca ar fi ceva nevoie?
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #50 on: December 12, 2022, 07:04:56 AM »
Bucsoaia-Brosteni era asfalt spart acu mulți ani. Cred că l-au reparat. Brosteni-Darmoxa e forestier dar a fost și rupt de apa acu 2 ani.Dragoiasa-Billbor e off road Pana la limita cu Harghita(foarte îngust cu râpă pe o parte.Vara merge.).In concluzie nu te sfătuiesc.

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #51 on: December 13, 2022, 23:09:27 PM »
Multam pentru feed-back, dar am citit cam tarziu ...  :)

Deci, am plecat pe drumul ales.

Prima parte, Bucsoaia - Brosteni a fost cu asfalt impecabil, proaspat ( am auzit ca ar fi refacut de vreo 2 ani).
Mai departe, un drum forestier destul de ok, pe care am mers cu circa 60 kmph, pana in Catrinari.
De aici am coborat prin DC 79 direct spre Gura Glodului, revenind scurt timp pe DJ174.

In Gura Glodului am intrebat niste muncitori (ce lucrau la drumul comunal), daca pot ajunge in Bilbor. Unul mi-a spus ca nu am cum, ca e panta mare, cu gheata si nu voi putea urca. Am intrebat cat de rau poate fi, iar el mi-a raspuns nervos ca daca sunt  capos, e treaba mea daca raman pe acolo. Alt muncitor mi-a spus ca ar fi drumul inchis cu cateva gramezi de pietris, fiindca e prea deteriorat si va intra in reparatie.

Fiindca optiunea era sa ma intorc pana in Brosteni si sa o iau pe Bistrita la vale, cu un ocol de vreo 3-4 ore, am decis sa incerc pe DJ714C.
Intr-adevar, intrarea pe drum, imediat dupa podul peste paraul Neagra, era blocata cu cateva gramezi de pietris. Dar unele dintre gramezi erau mai micute si pareau ca fusesera trecute si de alte masini. Am trecut si eu. Drumul a inceput sa fie prost, intr-o continua urcare sustinuta, transversal pe versant. Drum cu mult noroi, sleauri de 10-20 cm, acoperite de putina zapada. Noroc ca era frig si noroiul inghetat.
Am bagat a-ntaia si .. talpa la 2000 ture pentru motor. Nu m-am mai oprit pana sus, nici poze nu am facut, de teama ca ma opresc ... Noroc cu colegul meu, caruia i-am spus sa faca poze (el nefiind prea interesat de mica aventura off-road).
Dupa ce am ajuns in Varful Iutes, in Harghita, vreo 2 km din DJ174C era asfaltat, iar restul de mai jos era pietruit in vederea asfaltarii.
Era si ceva zapada pe sus, cativa centimetri numai. Proaspata, afanata, dar suficienta sa ma faca sa cobor doar cu a-ntaia.

Apoi drumul a fost doar cu asfalt, pana in Bucuresti, prin Zetevar, Odorhei, Baraolt si DN1 ...

Mi-a placut atat de mult mica plimbare pe DJ174 C, incat ma rodea gandul sa ma fi intors prin Covasna - Vama Buzaului, apoi spre Pasul Boncuta si sa urc spre Tabla Butii ...
Mai incercasem acest traseu acum doua saptamani, dar nu am reusit sa urc din pasul Boncuta spre pasul Tabla Butii. Ramane sa-l vedem la vara, pe uscat ....





« Last Edit: December 14, 2022, 01:51:47 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #52 on: December 14, 2022, 00:00:19 AM »
Pare misto zona. Pacat ca nu ai reusit sa aduni mai multe poze pe parcurs.

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #53 on: December 14, 2022, 01:33:52 AM »
Mai postez cateva poze, sa se vada mai bine cam ce fel de drumuri sunt prin zona.










Am si un fisier gpx cu traseul facut, util pentru aplicatii de harti offline. Dar nu stiu cum sa postez astfel de fisiere aici. Nu pot atasa fisiere, chiar daca apare un buton fals pentru atasamente la postari...
« Last Edit: December 14, 2022, 01:34:31 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #54 on: December 14, 2022, 07:07:30 AM »
Zona e superbă! Cred că sunt peste 200 kmnde trasee light off-road

dan_b

  • 1236
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #55 on: December 14, 2022, 10:37:13 AM »
Frumoase traseele :)
Nu zic de incalcat principiile iesirilor pe offroad, ca nici eu nu le-am respectat intocmai :)
Zic de primele doua, cel putin - nu iesi singur si nici nepregatit :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #56 on: December 14, 2022, 10:48:19 AM »
Frumoase traseele :)
Nu zic de incalcat principiile iesirilor pe offroad, ca nici eu nu le-am respectat intocmai :)
Zic de primele doua, cel putin - nu iesi singur si nici nepregatit :)

Ar fi ideal sa am partener de plimbare de fiecare data cand am eu timp ...

Iar cu dotarea, e la fel de clar ca nu merita sa investesc in ceva ce poate folosesc sau cel mai probabil nu.
Am anvelope cat de cat, masina stiu ca e functionala. Mai departe, cat de greu va fi traseul, daca face fata masina, e o alegere ce o fac doar la fata locului.
Nu sunt adeptul unor iesiri cu trasee "impuse".
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

NicNic

  • 161
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #57 on: December 14, 2022, 13:34:03 PM »
Dupa excursia de ier, am sesizat un zgomot suspect de rulaj. Un vuiet, ce parea a veni dinspre partea dreapta fata.
Am verificat pe parcurs daca apar incalziri la roti, dar nimic.
Asa ca azi am dus masina la service, pentru constatare. Nimic grav la roti sau transmisie (rulmenti defecti, ma gandeam)
Doar joc in caseta de directie. Si cica ar fi chiar mare pe partea stanga.
Ciudat e ca nu simt batai sau alte zgomote la denivelari.
Doar acel vuiet proportional cu viteza de depalsare. Ce il aud pana pe lam120-130, apoi fiind acoperit de zgomotul motorului si de rulare al masini.

Voi ati mai intalnit astfel de simptom? Adica jocul in caseta sa dea zgomot /vibratie care doar se aude, fara sa bata?
« Last Edit: December 18, 2022, 10:18:31 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

dan_b

  • 1236
Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #58 on: December 14, 2022, 13:50:28 PM »
Nu cred ca are legatura cu caseta de directie acel vuiet. Caseta zdrangane sau bate cand e uzata, pe denivelari, pe drum zgronturos.
Vuiet poate fi de la rulmenti sau planetare in general.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Visi - un SH 2009 diesel
« Reply #59 on: December 14, 2022, 16:55:15 PM »
Sau de la cauciucuri....o fi suferit vreunul după plimbare