My Subaru
Subaru club Romania

My Subaru

je

Re: My Subaru
« Reply #20 on: July 03, 2023, 17:55:53 PM »
Xander, multam de pont - o sa incerc un OTA diseara. Nu am mai incercat de vreo 2 luni...

je

Re: My Subaru
« Reply #21 on: July 03, 2023, 20:00:00 PM »
Mda, OTA imi zice ca no news.
Poate e disponibil doar la dealer.... nah, mai supravietuim nitel, ca oricum se apropie revizia de 15.000

je

Re: My Subaru
« Reply #22 on: September 07, 2023, 12:15:13 PM »
Noah, masina a facut si prima revizie. A primit si update de soft, da' degeaba, Android auto tot pe juma' de ecran a ramas.

Am sesizat ca masina face un pic de vacuum in rezervor (cand deschid busonul se aude cum trage aer), dar nu am primit un raspuns clar (e problema / asa face toate). Sau l-a pierdut intermediarul... :d

leeloo

Re: My Subaru
« Reply #23 on: September 07, 2023, 14:28:02 PM »
e din seria asa face toate.  E sistemul de EVAP, alta porcarie obligatorie din cauza emissiilor. 
Sistemul ala colecteaza vaporii de bezina din rezervor si  ii circula prin admisie. 
Tot din cauza asta nu incerca sa bagi mai multa benzina in ea,  la al doilea click cel mult sa te opresti, altfel te paste o reparatie intre 600 si chiar 2000 de euro la unele modele..
In Romania am mai vazut unii angajati  de prin statii,  mai  ambitiosi,  care incerca sa mai vanda 200 de g... stau cu ochii pe ei sa o lase moale..
« Last Edit: September 07, 2023, 14:29:06 PM by leeloo »

je

Re: My Subaru
« Reply #24 on: December 11, 2023, 21:59:42 PM »
In we am facut un drum mai lung, prin munti, cu temperaturi negative afara, si am sesizat o tematica interesanta - in zona dintre portiera si volan e foarte rece, ceea ce imi provoaca un disconfort accentuat la mana stanga
Nu am reusit sa imi dau seama daca e vreo problema de etanseitate / bate pe undeva o briza, sau daca pur si simplu "radiaza" portiera frigul de afara.
Am reusit sa atenuez (intr-o oarecare masura) problema punand ventilatia pe parbriz, da' tot neplacut e.

A mai observat cineva asta? aveti ceva sugestii?

leeloo

Re: My Subaru
« Reply #25 on: December 12, 2023, 10:21:48 AM »
Nu am remarcat ceva special.
Plec si eu la un drum mai lung prin munti in mai putin de 2 saptamani si o sa ma uit la asta. 
 Sunt mai flimsy materialele si izolatia la clasa asta, dar  briza nu trebuie sa fie . 
Ce am vazut e ca daca masina e bocna,  dureaza ceva pana se incalzeste tot interiorul,  asta e oarecum normal, chiar daca baga aer cald si cat trebuie, e ceva inertie termica, e volum mare de incalzit in Outback, dar nimic special.
La CHR era un spatiu intre cheder-ul inferior si geam lateral, si era naspa iarna.  Or avea a mea ceva ori  din seria asa face toate, era singura masina unde dadeam geamurile jos si nu se curata apa de pe ele. Venea ceva aer rece pe acolo.  Nu stiu cum or fi astea mai noi, poate au rezolvat.
La Outback-ul meu, apa   dispare, dar nu complet.  Asta inseamna ca e etansat mai bine,  dar nu perfect.  Poate iti vine pe acolo ceva. 
« Last Edit: December 12, 2023, 10:22:47 AM by leeloo »

je

Re: My Subaru
« Reply #26 on: December 12, 2023, 10:49:45 AM »
Leeloo, nu pot sa zic cu mana pe inima ca e vorba de o briza - desi m-am gandit serios sa incerc inclusiv sa pun un capac pe gura de ventilatie de pe bord (aia fixa, care ar trebui sa iti tina curat zona prin care vezi retrovizoarea) da' dupa 100 km a inceput sa ma doara umarul de frig...
Legat de apa... sincer, nu am urmarit. Da' o sa ma uit cand ploua.
Iar legat de incalzirea habitaclului... nah, masina anterioara a fost tot un combi, asa ca nu mi se pare ca se incalzeste greu. Insa e drept ca se incalzeste greu motorul, in mers. Daca il pornesc in fata casei, in 5 minute ajunge la ~50 grade, insa in mers ii ia vreo 10 minute acuma, pe frig. Normal, ca transmisia e setata sa il tina subturat. La vechea masina, cu cutie manuala, circulam cu ea la ~3000 RPM pana se incalzea, si treaba se intampla repejor.
« Last Edit: December 12, 2023, 10:53:39 AM by je »

leeloo

Re: My Subaru
« Reply #27 on: December 12, 2023, 13:10:14 PM »
La CHR simteam curent de aer rece. Nu de la gurile de ventilatie, ci  exact pe unde iti spun, intre cheder si  geam, la portiera, in partea de jos. 
Stii cand esti parcat pe ploaie si se formeaza multe picaturi pe geamul lateral, la CHR   dadeam geamul jos sa scap de ele si  erau tot acolo, clar era spatiu marisor acolo, de asta zic ca e metoda buna  sa vezi daca e etansat bine sau nu. 
La subaru partea de sus ramanea uda, aia inferiora se curata,  dar e si curbat un pic  geamul acolo. 
Cam tot ce e modern aspirat, au devenit super eficiente motoarele, bloc din aluminiu, se incalzesc mai greu daca nu sunt in sarcina.  Daca mergi  gen stop&go primii 2-3 km, e mai greu.  Eu dupa 2 km am un deal zdravan,  cand ajung in varf sunt cu acul la mijloc, chiar daca plec de la -3, masina parcata afara. 
Mai frig de atat foarte rar, pe unde stau eu. 


Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: My Subaru
« Reply #28 on: December 13, 2023, 07:14:22 AM »
Legat de încălzire dimineața la e-boxer și eu îl țin în cuplu în primii doi km 2000-2100rpm ocazional 3500rpm. Altfel ea stă între 1000-1500rpm și cu greu se ține la 60grade uleiul. Nu e cald, nu face cald.
La foresterul diesel cu calorifer, 25 de grade , fara ac pornit , la scurt timp după  ce porneau ventilatoarele la 40 de grade temp ulei (in aprox 5min de la pornire ) În 10min se evapora apa de pe caroserie la 0 grade afară  și te plângeai de cald fără ac în interior.
Alte principii de funcționare.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20