Boost controler non OE pt motorul diesel?
Subaru club Romania

Boost controler non OE pt motorul diesel?

Boost controler non OE pt motorul diesel?
« on: February 28, 2023, 21:35:33 PM »
A incercat cineva, exista ceva special pt diesel?

De curand mi-a aparut o problema la presiunea din galeria de admisie. Clapeta se inchide si presiunea devine negativa.
Am luat la testat si curatat senzorul MAP, a urmat controlerul de boost, aici a dat cu virgula. Conform manualului, daca sufli prin teava A nu ar trebui sa iasa aer prin teava B decat daca este alimentata respectiva valva. La mine iese aerul bine merci.
Am incercat sa gasesc piesa noua, dar nici o sansa, de parca nimeni nu mai produce piesa respectiva, La fel si cu clapeta de admisie aer.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #1 on: February 28, 2023, 21:45:42 PM »
cum este controllerul asta la diesel ca habar nu am ? este tot un 2 port sau ?

Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #2 on: February 28, 2023, 21:53:48 PM »
Asta e: 14471AA220

andea79

  • *
  • 4007
Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #3 on: February 28, 2023, 22:03:00 PM »
pai daca nu gasesti din dezmembrari (ar trebui la cate diesel sunt acolo) cauta "2 port solenoid pierburg" de exemplu, mai iti trebuie o mufa (de obicei de la vag-uri din dezmembrari) , polaritatea nu conteaza, doar sa te asiguri ca este inchisa sau deschisa ca a ta cu mufa scoasa

andea79

  • *
  • 4007
Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #4 on: February 28, 2023, 22:14:06 PM »
sau mergi cu codul la un magazin de piese gen unix si s-ar putea sa-ti dea chiar echivalent de la pierburg (sa se potriveasca si mufa)

RLX

  • 140
Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #5 on: February 28, 2023, 23:11:08 PM »
Ce simptome are masina?

Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #6 on: March 01, 2023, 01:18:21 AM »
Din dezmembrari nu as lua decat daca ar fi sa gasesc in Bucuresti si sa il testez cand il iau. In principiu nu as da banii pe o piesa veche la fel ca a mea, care sigur e la fel de obosita si nu o mai duce mult.
L-am rugat pe colegul WIM sa se uite pe programul lui prin care comanda piese.

Ce simptome are masina?

Se inchide clapeta de admisie aer in galerie si presiunea ajunge negativa la  -0,4 bari, Motorul nu se opreste, dar merge gatuit.
Mi-a mai facut o data asa acum 8 luni, in mers cu motorul cald (cand clapeta nu ar mai avea voie sa se miste), doar ca si-a revenit singura in 5 min si nu a mai facut de atunci. Acum a apucat-o tot in mers, doar ca nu si-a mai revenit. Cand o pornesc si sta pe loc totul e OK, clapeta sta frumos deschisa la 79% (nu conteaza ca o las 5 sau 15 min) daca plec de pe loc cu ea, cam in 100 m se inchide clapeta.

RLX

  • 140
Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #7 on: March 01, 2023, 12:56:39 PM »
Nu exclude senzorul MAP.

Plecari in hopuri de pe loc, comportament anormal clapeta si EGR.
Valorile senzorului masurate conform manualului erau in parametrii si totusi dupa ce l-am inlocuit au disparut simptomele.

Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #8 on: March 02, 2023, 01:49:00 AM »
Senzorul MAP a fost primul pe care l-am curatat, dupa aia a urmat Controler-ul de boost care a dat cu virgula.
Am jucat la loterie si am comandat unul de la dezmembrari.
NU a avut si nici chiar asa gatuita, nu are vre-o smuceala la accleratie.  Dar ai dreptate, o sa comand un senzor MAP nou pt orice eventualitate, acum cat se mai gasesc...

Mi-a raspuns si colegul WIM la mesaj: controler boost OE nou - 1000 lei; Clapeta - 4000 lei adica un pret triplu fata de cel normal. Bijnitarii astia de piese de la noi sunt chiar nesimtiti.
Prin Germania am gasit ceva la un pret dublu fata de normal, la noi trebuie sa fie mai cu mot.

Vizual am gasit niste echivalente de la pierburg, acum trebuie sa ma lamuresc daca corespund cat de cat si parametri, ceea ce este mai greu pt ca nu am gasit inca informatii tehnice despre piesa originala.

MyKe

  • 210
Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #9 on: March 02, 2023, 09:28:21 AM »
De la Denso nimic? Ei produc piesa originală.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

RLX

  • 140
Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #10 on: March 02, 2023, 11:42:12 AM »
Nu imi dau seama exact la ce te referi cand spui gatuita.

Daca nu se remediaza cu electrovalva din dezmembrari poti incerca si un senzor MAP tot din dezmembrari pentru teste, am vazut ca ambele repere se gasesc in jurul sumelor de 50-150 lei.

Senzorul MAP OEM era in jurul sumei de 700 lei, daca nu s-a scumpit intre timp. Aici se gasesc si variante after market la 200 lei.

Dar poate se remediaza cu piesa din dezmembrari si afli ce trebuie sa cumperi nou, acum sau dupa ce va ceda si aceasta.
« Last Edit: March 02, 2023, 11:43:03 AM by RLX »

Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #11 on: March 03, 2023, 21:37:00 PM »
Am montat ieri controller-ul din dezmembrari, nu s-a remediat situatia (doar ca am uitat sa dau si reset din FreeSSM)
Luni vine si senzorul MAP nou aftermarket (290 Ron). Undeva saptamana viitoare ajunge din Olanda si o galerie complet echipata (cu EGR si clapeta) din dezmembrari.

Quote
Nu imi dau seama exact la ce te referi cand spui gatuita.

Fiind inchisa clapeta, in galerie nu intra atat aer cat ar fi necesar pt o ardere normala.

De la Denso nimic? Ei produc piesa originală.

Nu se mai gasesc piesele respective nici macar aftermarket. Magazinele de piese (de la noi sau din afara) nici macar nu le mai au in oferta) Este posibil sa fie disponibile (dupa cum spunea colegul WIM) direct la importatorii de piese, dar la un pret triplu fata de cel normal.

In mod normal ar fi trebuit sa ma duc la SMT sa-mi faca diagnoza, Dar am vrut sa evit sa platesc acelasi lucru de doua ori. Daca schimb clapeta si EGR-ul, trebuie oricum sa trec pe la ei ca sa le dea "learning" din soft.
« Last Edit: March 03, 2023, 21:38:31 PM by Lup_Alb »

RLX

  • 140
Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #12 on: March 03, 2023, 22:58:33 PM »
Am montat ieri controller-ul din dezmembrari, nu s-a remediat situatia...

Trece aerul prin el fara sa fie alimentat?

Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #13 on: March 04, 2023, 02:04:33 AM »
Ma refeream la situatia generala.
Controller-ul montat functioneaza in parametri normali. Se pare ca nu el este cel care genereaza problema.
Ramane sa montez noul senzor MAP, dupa aia clapeta si EGR-ul. EGR-ul arata prost si vizual (este unsuros), ceea ce denota ca nu mai este perfect etans.

EDIT:
Nu mai stiu daca am mentionat, dar cred ca trebuie verificata si partea de vacum de la turbina

Quote
Intrebam daca piesa din dezmembrari are acelasi comportament ca cel descris mai sus.

Piesa din dezmembrari se comporta normal (nu trece aerul prin ea cand  nu este alimentata si rezistenta masurata este in parametri)
« Last Edit: March 04, 2023, 21:05:49 PM by Lup_Alb »

RLX

  • 140
Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #14 on: March 04, 2023, 10:46:55 AM »
Conform manualului, daca sufli prin teava A nu ar trebui sa iasa aer prin teava B decat daca este alimentata respectiva valva. La mine iese aerul bine merci.

Intrebam daca piesa din dezmembrari are acelasi comportament ca cel descris mai sus.

Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #15 on: March 06, 2023, 01:48:47 AM »
Ma plimbam astazi pe afara cu cainele si analizam problema si cred ca ma insel in ceea ce priveste provenienta ei... Un lucru important pe care nu l-am precizat este ca atunci cand se inchide clapeta scoate un fum ALB. Poate daca citea cineva chestia asta, imi dadea o metaforica palma peste ceafa sa ma trezesc.

In concluzie: amestecul este sarac chiar cu clapeta inchisa. Ma gandesc ca ECU inchide clapeta in incercarea de a regla amestecul in lipsa combustibilului (sau a presiunii necesare).
In manualul de reparatii zice clar: fum alb = verificare pe circuitul de combustibil nu de aer...

Au fost mai multe chestii care au indus in eroare un neștiutor ca mine: Daca o pornesc si sta la relanti, comportamentul motorului este normal, chiar dupa ce se inchide clapeta relanti-ul este tot normal; Daca merg cu ea, accelereaza mai greu, dar accelereaza fara nici o intrerupere sau zvacnire, iar daca trece de 2000 rpm baga chiar si boost.

Concluzia mea de necunoscător care doar a citit manualul de reparații este ca problema e de la sub-pompa (electrica) de motorina, care daca nu mai funcționează tot greul rămâne pe pompa de presiune (dependenta de turația motorului, fiind angrenata de o roata dințata prin lanț) careia ii este greu la turatie mica sa traga motorina tocmai din rezervor.

O sa ma programez la SMT pt un diagnostic exact.
« Last Edit: March 06, 2023, 01:49:20 AM by Lup_Alb »

RLX

  • 140
Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #16 on: March 14, 2023, 15:22:32 PM »
S-a rezolvat?

Re: Boost controler non OE pt motorul diesel?
« Reply #17 on: March 25, 2023, 20:43:28 PM »
On topic:
Controller-ul de boost pt benzina nu cred ca are chiar acelasi principiu de functionare cu cel de la diesel. La diesel e doar o electrovalva care inchide sau deschide pe sistemul de vacum.

S-a rezolvat?

Da.
La diagnoza nu a iesit nimic in neregula fizic, asa ca mai ramanea o problema cu motorina.
Deci au golit rezervorul si curatat ce site erau prin el plus schimbat filtrul de motorina si recalibrat din nou tot ce era de recalibrat. In afara de niste mazga pe sitele din rezervor, nu a fost nimic deosebit de mentionat.