2012 Forester Diesel- schimbator viteze
Subaru club Romania

2012 Forester Diesel- schimbator viteze

AXR

Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #20 on: March 03, 2023, 10:49:58 AM »
:))) fff bune ... ok .. noapte buna :)
Te macina tare ceva, prietene. Tu stii mai bine ce, poate ai facut o alegere gresita. Noapte buna.

Muttley

  • 4922
Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #21 on: March 03, 2023, 11:06:34 AM »
andea, n-ajuta cu nimic discutia, daca omul e incantat de alegere, lasa-l sa se bucure.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #22 on: March 03, 2023, 13:19:28 PM »
Ce am face fara optimism? :)

On topic, uleiul in cutie cand a fost schimbat? Mai ajuta si asta, dar daca zici de pedala de ambreiaj, e clar ca e o combinatie de mai multe probleme.

AXR

Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #23 on: March 16, 2023, 09:35:31 AM »
Ce am face fara optimism? :)

On topic, uleiul in cutie cand a fost schimbat? Mai ajuta si asta, dar daca zici de pedala de ambreiaj, e clar ca e o combinatie de mai multe probleme.
Tocmai am fost la service cu ea acum 2 zile, pentru revizia de 150 000 km. La unul dintre cele mai bune service din oras. Am evitat sa mai postez ceva pana la momentul asta.
Ambreiajul e OK, inca nu e uzat astfel incat sa necesite schimbarea. Nu stiu ce i-au facut, ca acum cupleaza putin mai sus.
Schimbatorul l-au verificat si e absolut OK, mi s-a spus ca un awd nu schimba la fel cu un autoturism 2wd (Skoda Octavia sau Ford Focus cu care eram eu obisnuit zilnic).
Am cerut sa puna si testerul pe ea, sa vad daca ar mai fi alte lucruri care nu sunt sesizabile: zero erori. De altfel o pusesem pe tester si ini ianuarie, cand am cumparat-o din Alba Iulia.
Una peste alta, totul e ok.
Multumesc, oricum, pentru opiniile voastre.
Drum bun, tuturor.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #24 on: March 16, 2023, 09:39:52 AM »
Au reglat pedala. Altfel spus au facut sa nu mai simti problema :)

Pe tester nu are ce sa iasa. De fapt, de cele mai multe ori problemele nu se vad pe diagnoza ca la alte marci. Mai ales cand e vorba de o problema mecanica.

AXR

Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #25 on: March 16, 2023, 09:42:11 AM »
Au reglat pedala. Altfel spus au facut sa nu mai simti problema :)

Pe tester nu are ce sa iasa. De fapt, de cele mai multe ori problemele nu se vad pe diagnoza ca la alte marci. Mai ales cand e vorba de o problema mecanica.
1. Ce problema sa nu mai simt?!?
2. Testerul am cerut sa il puna pentru alte eventuale chestii care nu se sesizeaza, asa cum am spus.

AXR

Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #26 on: March 16, 2023, 15:15:19 PM »
Am fost curios sa caut motivul pentru care la service mi s-a spus ca schimbatorul de la awd e diferit (e mai lent) fata de cel de la 2wd (fwd sau bwd).

https://subaruidiots.com/how-to-shift-if-you-are-new-to-awd-or-a-manual-transmission/

La awd, schimbatul super-rapid de viteze (launch) este foarte daunator pentru masina. De ce? Pentru ca la 2wd, excesul de putere de la un astfel de condus agresiv se disipa in final in contactul dintre cauciuc si asfalt (rezultand eventual incalzire si uzura a cauciucurilor). Dar la awd, asa cum spune in articolul de mai jos (pag 1), puterea se imparte intre rotile fata si spate si nu va fi suficienta sa suprasolicite "grip-ul" cauciucului pe asfalt. Puterea in exces va suprasolicita, in schimb, diverse componente ale transmisiei.

"Is shifting different with an AWD car vs. a FWD or RWD car? One has to visualize the power transfer in a car to get a better understanding. In a FWD or RWD car, if you shift or launch the car too aggressively, the excess power is transmitted to the tire(s), which will spin. Put another way, excess power is “burned off” through tire smoke. In an AWD car, if you shift or launch the car too aggressively, the excess usually isn’t enough to overpower the tires’ grip. In this situation, the excess power must be absorbed somewhere else in the drive train. Though some drive train shock is normal, in an overload situation, excess power is transmitted to the various driveline components, which can accelerate wear and tear.

Where are the shifting differences most apparent? Starting off in first gear and the 1-2 shift are the most common causes of driveline shock. Obviously, there is reason to shift responsibly in every gear but these are the most commonly seen problematic shifting issues."

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #27 on: March 16, 2023, 22:57:25 PM »
@AXR
Recunosc entuziasmul asta, imi trezeste unele amintiri si ... imi place!
Bucura-te de masina, ca merita. Astia care avem boxer diesel stam (mai mult sau mai putin) stresati de "cand o sa crape".
Pana crapa, bucura-te de el! Si daca crapa si te-a facut sa te simti bine ... banii e maculatura!
Acum peste 12 ani, mi-a zis un mare vanzator de Subaru ca "pe banii tai, dansezi cum vrei".
Restul sunt doar rautacisme.

Pe de alta parte, nu as vrea sa intru cu bocancii in viata ta, dar iti spun urmatoarele:
- dieselul Boxer NU este la fel de fiabil ca benzina turbo (eh, exceptand unii "entuziasti") si nici pe departe la fel de fiabil ca aspiratul benzina
- probleme la gen 2011+ sunt mai putine, insa ... sunt!
- NU te duce la cel mai bun service din oras, du-te la un service Subaru, desi pe intreg cuprinsul patriei le numeri pe degete fara sa termini o mana.
- schimba orice ti se pare "fluid auto" si orice altceva trebuie schimbat la vremea sa, cat mai des, si nu da in Boxer Diesel ca surdu' in clopot.
- Subaru nu e o marca auto, e o boala! Ca gripa. Ori o iei, ori esti imun.

ii apreciez pe colegii mei de forum, au FOARTE MULTA experienta unii dintre ei si desi te-au luat cam tare, iti recomand sa nu te aprinzi prea repede. Ai de invatat de aici asa cum si eu la randul meu, in peste 12 ani am invatat multe.
« Last Edit: March 16, 2023, 22:58:28 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

AXR

Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #28 on: March 17, 2023, 11:48:48 AM »
@AXR
Recunosc entuziasmul asta, imi trezeste unele amintiri si ... imi place!
Bucura-te de masina, ca merita. Astia care avem boxer diesel stam (mai mult sau mai putin) stresati de "cand o sa crape".
Pana crapa, bucura-te de el! Si daca crapa si te-a facut sa te simti bine ... banii e maculatura!
Acum peste 12 ani, mi-a zis un mare vanzator de Subaru ca "pe banii tai, dansezi cum vrei".
Restul sunt doar rautacisme.

Pe de alta parte, nu as vrea sa intru cu bocancii in viata ta, dar iti spun urmatoarele:
- dieselul Boxer NU este la fel de fiabil ca benzina turbo (eh, exceptand unii "entuziasti") si nici pe departe la fel de fiabil ca aspiratul benzina
- probleme la gen 2011+ sunt mai putine, insa ... sunt!
- NU te duce la cel mai bun service din oras, du-te la un service Subaru, desi pe intreg cuprinsul patriei le numeri pe degete fara sa termini o mana.
- schimba orice ti se pare "fluid auto" si orice altceva trebuie schimbat la vremea sa, cat mai des, si nu da in Boxer Diesel ca surdu' in clopot.
- Subaru nu e o marca auto, e o boala! Ca gripa. Ori o iei, ori esti imun.

ii apreciez pe colegii mei de forum, au FOARTE MULTA experienta unii dintre ei si desi te-au luat cam tare, iti recomand sa nu te aprinzi prea repede. Ai de invatat de aici asa cum si eu la randul meu, in peste 12 ani am invatat multe.
Inainte sa o iau, chiar am vorbit cu un proprietar de Forester diesel din 2012. Luata la 150000 km din Germania. Pana la momentul ala ajunsese la 235000 km fara sa schimbe decat consumabile pe ea. Era entuziasmat de masina si mi-a recomandat-o.
Eu eram atunci orientat catre Mitsubishi Outlander, insa m-am informat din mai multe surse si am aflat ca multi au avut probleme cu Outlanderul si e la moda sa ii scoti arborele balansier, altfel ti se strica motorul in timp.
Chiar unii care vindeau Outlander imi spuneau ca are arborele balansier scos. Mi-o spuneau ca pe un fel de reclama. Pe de alta parte, si daca ii scoti arborele balansier, apar alte probleme.
Mergand mai departe, sunt jdemii de forumuri unde gasesti discutii legate de problemele Subaru pe benzina. La fel, gasesti probleme legate de Jeep Compass si alte masini catre care ma mai orientasem cand cautam sa cumpar un suv. Evident ca gasesti discutii despre orice fel de masina, in care lumea se vaita si cere sfaturi.
Concluzia: o sa ma conving personal, in timp, de ceea ce inseamna Forester diesel. Pentru ca cele mai multe informatii sunt in sensul ca, dupa 2011, motorul a scapat de probleme.
E evident ca proprietarii de Forester pe benzina isi lauda marfa, pentru ca sa se convinga ca nu platesc degeaba o avere la pompa de benzina cand alimenteaza masina.
Pana una-alta, masina e foarte OK. Am facut revizia de 150000 km, omul din service mi-a spus ca totul e in regula (de obicei ti se spune ca ai o groaza de chestii de facut la masina, ca sa le bagi lor bani in buzunar).
O sa va mai tin la curent, in timp. Pana acum am facut abia vreo 2000 km.

AXR

Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #29 on: March 17, 2023, 12:02:54 PM »
@AXR
Recunosc entuziasmul asta, imi trezeste unele amintiri si ... imi place!
Bucura-te de masina, ca merita. Astia care avem boxer diesel stam (mai mult sau mai putin) stresati de "cand o sa crape".
Pana crapa, bucura-te de el! Si daca crapa si te-a facut sa te simti bine ... banii e maculatura!
Acum peste 12 ani, mi-a zis un mare vanzator de Subaru ca "pe banii tai, dansezi cum vrei".
Restul sunt doar rautacisme.

Pe de alta parte, nu as vrea sa intru cu bocancii in viata ta, dar iti spun urmatoarele:
- dieselul Boxer NU este la fel de fiabil ca benzina turbo (eh, exceptand unii "entuziasti") si nici pe departe la fel de fiabil ca aspiratul benzina
- probleme la gen 2011+ sunt mai putine, insa ... sunt!
- NU te duce la cel mai bun service din oras, du-te la un service Subaru, desi pe intreg cuprinsul patriei le numeri pe degete fara sa termini o mana.
- schimba orice ti se pare "fluid auto" si orice altceva trebuie schimbat la vremea sa, cat mai des, si nu da in Boxer Diesel ca surdu' in clopot.
- Subaru nu e o marca auto, e o boala! Ca gripa. Ori o iei, ori esti imun.

ii apreciez pe colegii mei de forum, au FOARTE MULTA experienta unii dintre ei si desi te-au luat cam tare, iti recomand sa nu te aprinzi prea repede. Ai de invatat de aici asa cum si eu la randul meu, in peste 12 ani am invatat multe.
Uite pareri din 2010 despre Forester diesel vs Forester benzina. Pareri de la proprietari de Forester, pe forum de Subaru. Si ia in considerare ca asta ar fi fost cam in perioada cand inca se zice ca dieselul avea probleme, deci inainte de 2011. Foarte multi sfatuiesc sa se orienteze catre diesel.
https://www.subaruforester.org/threads/petrol-or-diesel.66666/

marr

  • 2208
Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #30 on: March 17, 2023, 13:42:34 PM »
Te rog sa nu te superi si sa iei ”de bun” ce spunea colegul @Foreste.
Are un Forester diesel de 12 ani - deci nu vorbeste in necunostinta de cauza.
Am avut si eu Subaru diesel (un Forester din 2008, caruia i-a bubuit motorul prin 2015 la 186.000 km - si un XV din 2016, dar pe care l-am tinut putin, cca, 1 an si 25k km). De atunci am trecut pe benzinare (tot Subaru, ca nu se putea altfel).
Deci, am ceva experienta cu masinile astea, stiu cum merge un boxer diesel si ce ranjet tamp ai pe fata cand il conduci. Dar stiu si ce probleme are - chiar la modul dur.
Sansa mea a fost ca, fiind primul proprietar si masini avand istoric de service complet in reteaua Subaru, producatorul sa-mi accepte inlocuirea gratuita a motorului.
Dar tot am stat 4-5 luni ”pe bara”.
Am mai tinut Foresterul cca 1 an dupa inlocuirea motorului, apoi l-am dat. Din cate stiu, masina se apropie acum de 250k km (daca nu si peste) si inca merge fara probleme.

Asa ca, despre Subaru diesel .... povestea e lunga !
Si da, au avut probleme mari cu prima generatie  Euro 4 (2008-2011), au avut probleme si cu generatia Euro 5 (2011-2016). Cine spune ca cele dupa 2011 sunt fara probleme, minte !
Aaaa, ca incidenta problemelor a fost (aparent) mai mica decat la prima generatie = este adevarat.
La fel de adevarat insa poate fi si faptul ca nici in prima generatie, motoarele nu crapau din prima zi - decesul survenea dupa un numar de ani si mai ales de km.
Dupa 2016, cele Euro 6 (cat le-au mai produs, pana prin 2018/2019) ori au scapat de probleme, ori sunt prea ”tinere” sa fi aparut problemele, ori chiar sunt cu adevarat safe.

Cam lunga introducerea, dar vreau sa intelegi ca, vorba unui clasic in viata: ”spera la ce-i mai bine, dar pregateste-te de ce-i mai rau”!
In consecinta, bucura-te de masina ca-i faina tare !
Dar nu uita sa-i dai ulei bun si la timp  - cartea spune la 15k km, recomandarea mea si a altor colegi este sa-l schimbi pe la 10k km.
Verifica si furtunele din compartimentul motor (cauciucul imbatraneste in timp) si n-ar fi rau sa ai pregatit un cot de intercooler - daca nu a fost inlocuit pana acum, poate crapa oricand.
Ca sa nu mai cauti pe aici, simptomele vestitului cot de intercooler crapat, sunt:
- lipsa putere (motorul intra in limp mode si nu se mai tureaza peste 2000-2500 rpm);
- Indicatorii VDC-off si Cruise Control incep sa clipeasca;
E simplu de schimbat, nu costa o avere, dar daca nu stii de unde-i necazul poate da ceva batai de cap !

Eu, cat am tinut Foresterul - cu exceptia ( ;D) motorului - singurele probleme le-am avut cu EGR-ul (nu mai retin daca l-am inlocuit sau doar a fost curatat) si mai sus pomenitul cot de intercooler (m-a chinuit 2-3 saptamani pana l-am dibuit). Si parca, ceva-ceva legat de injectoare (astea stiu sigur ca doar le-am trimis la curatat si recalibrat).
Aaaa - si amortizoarele SLS, s-au cerut la pensie undeva pe la 150k km. Le-am inlocuit cu un kit Pedders (la vrea aia erau super ok, dar in ultimii anii am inteles ca-s varza a la China).

PS: Link-ul ala catre discutii din 2010, fara suparar, dar e complet irelevant !
La vremea aia, dieselul de la Subaru abia aparuse de 2 ani, iar problemele serioase (si multe) au aparut dupa inca 2 ani !

PPS: Sfat: Nu sari in sus cand unii colegi de forum sunt mai acizi - accepta si parerile care nu-ti convin, ca in mod cert vei avea de castigat.
« Last Edit: March 17, 2023, 13:44:27 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

AXR

Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #31 on: March 17, 2023, 14:02:07 PM »
Te rog sa nu te superi si sa iei ”de bun” ce spunea colegul @Foreste.
Are un Forester diesel de 12 ani - deci nu vorbeste in necunostinta de cauza.
Am avut si eu Subaru diesel (un Forester din 2008, caruia i-a bubuit motorul prin 2015 la 186.000 km - si un XV din 2016, dar pe care l-am tinut putin, cca, 1 an si 25k km). De atunci am trecut pe benzinare (tot Subaru, ca nu se putea altfel).
Deci, am ceva experienta cu masinile astea, stiu cum merge un boxer diesel si ce ranjet tamp ai pe fata cand il conduci. Dar stiu si ce probleme are - chiar la modul dur.
Sansa mea a fost ca, fiind primul proprietar si masini avand istoric de service complet in reteaua Subaru, producatorul sa-mi accepte inlocuirea gratuita a motorului.
Dar tot am stat 4-5 luni ”pe bara”.
Am mai tinut Foresterul cca 1 an dupa inlocuirea motorului, apoi l-am dat. Din cate stiu, masina se apropie acum de 250k km (daca nu si peste) si inca merge fara probleme.

Asa ca, despre Subaru diesel .... povestea e lunga !
Si da, au avut probleme mari cu prima generatie  Euro 4 (2008-2011), au avut probleme si cu generatia Euro 5 (2011-2016). Cine spune ca cele dupa 2011 sunt fara probleme, minte !
Aaaa, ca incidenta problemelor a fost (aparent) mai mica decat la prima generatie = este adevarat.
La fel de adevarat insa poate fi si faptul ca nici in prima generatie, motoarele nu crapau din prima zi - decesul survenea dupa un numar de ani si mai ales de km.
Dupa 2016, cele Euro 6 (cat le-au mai produs, pana prin 2018/2019) ori au scapat de probleme, ori sunt prea ”tinere” sa fi aparut problemele, ori chiar sunt cu adevarat safe.

Cam lunga introducerea, dar vreau sa intelegi ca, vorba unui clasic in viata: ”spera la ce-i mai bine, dar pregateste-te de ce-i mai rau”!
In consecinta, bucura-te de masina ca-i faina tare !
Dar nu uita sa-i dai ulei bun si la timp  - cartea spune la 15k km, recomandarea mea si a altor colegi este sa-l schimbi pe la 10k km.
Verifica si furtunele din compartimentul motor (cauciucul imbatraneste in timp) si n-ar fi rau sa ai pregatit un cot de intercooler - daca nu a fost inlocuit pana acum, poate crapa oricand.
Ca sa nu mai cauti pe aici, simptomele vestitului cot de intercooler crapat, sunt:
- lipsa putere (motorul intra in limp mode si nu se mai tureaza peste 2000-2500 rpm);
- Indicatorii VDC-off si Cruise Control incep sa clipeasca;
E simplu de schimbat, nu costa o avere, dar daca nu stii de unde-i necazul poate da ceva batai de cap !

Eu, cat am tinut Foresterul - cu exceptia ( ;D) motorului - singurele probleme le-am avut cu EGR-ul (nu mai retin daca l-am inlocuit sau doar a fost curatat) si mai sus pomenitul cot de intercooler (m-a chinuit 2-3 saptamani pana l-am dibuit). Si parca, ceva-ceva legat de injectoare (astea stiu sigur ca doar le-am trimis la curatat si recalibrat).
Aaaa - si amortizoarele SLS, s-au cerut la pensie undeva pe la 150k km. Le-am inlocuit cu un kit Pedders (la vrea aia erau super ok, dar in ultimii anii am inteles ca-s varza a la China).

PS: Link-ul ala catre discutii din 2010, fara suparar, dar e complet irelevant !
La vremea aia, dieselul de la Subaru abia aparuse de 2 ani, iar problemele serioase (si multe) au aparut dupa inca 2 ani !

PPS: Sfat: Nu sari in sus cand unii colegi de forum sunt mai acizi - accepta si parerile care nu-ti convin, ca in mod cert vei avea de castigat.
Nu sare nimeni in sus, nu mai repetati aiurea faza asta.
Eu am venit cu argumente, si cred ca destul de clare. Un motor proiectat prost crapa sub 100000 km, asta o poate spune orice om cu cap. Crapa in maxim 2-4 ani. Dieselul Euro 4 de la Subaru a creat probleme imediat, si de aia a aparut in dec 2010 motorul Euro 5.
Un motor care nu crapa pana la 150000 km inseamna ca nu are probleme de proiectare. Problemele care apar peste 100-150000 km sunt probleme legate de executia sau materialele de la unele piese (tratamente termice, abateri, micro-defecte, etc). Sau exploatare si intretinere proasta (revizii, uleiuri, suprasolicitari, socuri, etc).
La peste 150000 km e plin internetul de postari cu probleme, la fel de multe la toate marcile, inclusiv motoarele pe benzina de la Subaru.
Nu imi spui ca daca ai un Subaru diesel de 235000 km care nu ti-a facut probleme e posibil sa aiba un motor prost proiectat.
Motorul de la Skoda mea de serviciu a crapat la aproape 300000 km, dar asta nu inseamna ca a fost prost proiectat.
Iar referirile la motoarele Subaru diesel 2008-2010 sunt inutile, stie toata lumea ca motorul ala a avut probleme si a fost reproiectat, la fel cum au avut probleme multe alte marci din toata lumea.
« Last Edit: March 17, 2023, 14:58:44 PM by AXR »

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #32 on: March 17, 2023, 19:06:11 PM »
Citește despre problemele motoarelor boxer benzina in general, Porsche și Subaru. Iar apoi gândește-te ca deții singura varianta de boxer diesel făcută de oricare  producător, cu tot ce înseamnă asta. Nu se merita comparația cu skoda.
« Last Edit: March 20, 2023, 08:02:06 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

AXR

Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #33 on: March 20, 2023, 07:11:39 AM »
Citește despre problemele motoarelor boxer benzina in general, Porsche și Subaru. Iar apoi gândește-te ca deții singura varianta de boxer diesel făcut de orice producător cu tot ce înseamnă asta, nu se merita comparația cu skoda.
Scuze, nu am inteles prea bine ce vrei sa spui.
« Last Edit: March 20, 2023, 07:15:14 AM by AXR »

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #34 on: March 20, 2023, 08:05:13 AM »
Scuze, nu am inteles prea bine ce vrei sa spui.
Important este ca îți place mașina și ești pregătit mental pentru un posibil eveniment neplăcut.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

AXR

Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #35 on: March 20, 2023, 14:55:25 PM »
Important este ca îți place mașina și ești pregătit mental pentru un posibil eveniment neplăcut.
Cu orice masina esti pregatit mental pentru posibile evenimente neplacute. De exemplu, una dintre masinile patronului meu este un Mercedes GLK vechi de vreo 12 ani, cu care a avut multe probleme.
Ideea e ca nu vad in comentariile la postarea asta vreo statistica comparativa intre Subaru Forester diesel si alte modele. Vad comentarii de genul "crapa motorul", dar nu se specifica in vreun fel ce crapa la motorul ala si o pondere aproximativa a motoarelor care crapa, comparativ cu alte motoare care crapa. Crapa arborele cotit? Este vorba despre generatia Euro 4, din perioada 2008-2010? E vorba despre alta generatie mai noua? Cam cate postari de genul asta exista despre generatiile mai noi?
Am mai spus: anul trecut motorul de la Skoda Octavia mea de serviciu a crapat la vreo 300000 km. Mai exact, un piston a strambat o biela si a spart blocul motor. Nu pot insa sa spun ca asta e o chestie specifica pt motorul Skoda, pentru ca am condus probabil alte 5-6 Skoda Octavia pana acum si niciuna nu a avut problema asta.
In concluzie: atata timp cat nu am imagine asupra a ceea ce inseamna "crapa motorul diesel de Forester" si nu am o statistica asupra ponderii in care motorul crapa in comparatie cu motorul pe benzina (sau in comparatie cu alte diesel de la alte firme, prefer sa nu cred mare lucru).
Din ce am vazut eu pe bloguri si forumuri pana acum, sunt o groaza de postari care se refera si la motoarele Subaru pe benzina (la fel cum sunt alte postari pentru orice alta marca si motor).
Apare, intr-adevar, clara problema arborelui cotit de la motorul diesel Euro 4 intre 2008-2010, dar despre urmatoarea generatie de motoare am gasit foarte multe informatii bune.
« Last Edit: March 20, 2023, 14:57:28 PM by AXR »

AXR

Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #36 on: May 10, 2023, 14:33:57 PM »
@AXR
Recunosc entuziasmul asta, imi trezeste unele amintiri si ... imi place!
Bucura-te de masina, ca merita. Astia care avem boxer diesel stam (mai mult sau mai putin) stresati de "cand o sa crape".
Pana crapa, bucura-te de el! Si daca crapa si te-a facut sa te simti bine ... banii e maculatura!
Acum peste 12 ani, mi-a zis un mare vanzator de Subaru ca "pe banii tai, dansezi cum vrei".
Restul sunt doar rautacisme.

Pe de alta parte, nu as vrea sa intru cu bocancii in viata ta, dar iti spun urmatoarele:
- dieselul Boxer NU este la fel de fiabil ca benzina turbo (eh, exceptand unii "entuziasti") si nici pe departe la fel de fiabil ca aspiratul benzina
- probleme la gen 2011+ sunt mai putine, insa ... sunt!
- NU te duce la cel mai bun service din oras, du-te la un service Subaru, desi pe intreg cuprinsul patriei le numeri pe degete fara sa termini o mana.
- schimba orice ti se pare "fluid auto" si orice altceva trebuie schimbat la vremea sa, cat mai des, si nu da in Boxer Diesel ca surdu' in clopot.
- Subaru nu e o marca auto, e o boala! Ca gripa. Ori o iei, ori esti imun.

ii apreciez pe colegii mei de forum, au FOARTE MULTA experienta unii dintre ei si desi te-au luat cam tare, iti recomand sa nu te aprinzi prea repede. Ai de invatat de aici asa cum si eu la randul meu, in peste 12 ani am invatat multe.
Am vorbit astazi la telefon cu un tip, Mihalcea Marian. Am aflat de el pe facebook, pe o pagina de Subaru Forester. Il cunoaste cineva de pe forum? Pare un tip serios.
Mi-a spus ca ranforseaza motoare diesel de Subaru, cu blocuri aduse din Slovenia. Eu tocmai dadusem mail in Slovenia sa intreb de cost ranforsare, dar nu am primit inca raspuns.
Ma tot gandesc sa strang 3200 euro si sa fac o ranforsare preventiva, sa scap de eventualitatea unei probleme la motor.
E cunoscut omul, a apelat cineva de pe aici la el?

marr

  • 2208
Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #37 on: May 10, 2023, 16:16:26 PM »
Parca-parca am citit ceva pe undeva, pe aici, despre lucrarile din Slovenia (sau Slovacia ?).
Dar nu mai retin daca era de bine sau de rau .... ca la momentul ala nu ma interesa subiectul.
Despre domnul in cauza eu unul n-am auzit si nu stiu absolut nimic.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #38 on: May 10, 2023, 21:22:48 PM »
Nu știu ce ar putea sa ranforseze. Când se strica blocul îl înlocuiești și aia e.De preferat cu bloc OEM, ca sa nu fie surprize ulterioare.
Dușmanul binelui e mai binele.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2012 Forester Diesel- schimbator viteze
« Reply #39 on: May 10, 2023, 21:45:06 PM »
Nu știu ce ar putea sa ranforseze. Când se strica blocul îl înlocuiești și aia e.De preferat cu bloc OEM, ca sa nu fie surprize ulterioare.
Dușmanul binelui e mai binele.

Nu e chiar asa, cauza problemei este exact blocul OEM - au lasat prea putin material (aluminiu) sub inserturile alea care tin cuzinetii si aceea este zona care cedeaza usor si permite practic vilbrochenului sa flambeze intr-un final.
Cei din Slovenia inlocuiesc inserturile de fabrica cu altele mai mari si cu alta modalitate de sustinere/prindere .. gasesti cate poze vrei aici https://www.facebook.com/SubaruBoxerDieselbyKing/photos/?ref=page_internal
In principiu functioneaza dar nu este 100% infailibil - in final ca oriunde pot aparea erori de prelucrare/montaj ...