XT SH 2009 - Povestea continua
Subaru club Romania

XT SH 2009 - Povestea continua

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #20 on: September 19, 2023, 15:04:02 PM »
Uuuuu. Interesant :) Spor la treaba!

AVO are suprafata mai mare sau doar este full metal?

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #21 on: September 19, 2023, 15:08:15 PM »
Are cu 30% mai multa suprafata (video comparativ aici, tuburile prin care circula aerul fiind mai groase si au restrictie de 1 PSI fata de cel stock de 3 PSI.
E ok pana la 400 CP la roata spun ei.

Dupa instalare cel mai probabil va urma un axleback silent ca sa scap de conservele de diesel conectate cu teava de n diametre.
« Last Edit: January 30, 2024, 22:16:39 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #22 on: September 22, 2023, 22:52:21 PM »
Astazi am facut o mica proba la noua harpa.
Se potriveste 99%, un singur surub ce prinde o conducta de AC atinge putin in partea superioara si se aud vibratii.
Maine e ziua in care demontez galeria de admisie pt diverse lucrari si voi rezolva si problema de gabarit.






Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #23 on: September 24, 2023, 17:57:33 PM »
Gandindu-ma la faptul ca as putea sa ii fur painea Anei Lesko (melodia ard in flacari), sambata dimineata mi-am luat inima in dinti, trusa de scule la indemana si am plecat la razboiul furtunelor.
Ma apuc, demontez intercooler, alternator, incep a jumuli la furtune de vacuum, clapeta acceleratie pana la cele 4 piulite si 8 suruburi ce tin galeria de admisie( partea de plastic).
O deschid cu emotie, nestiind daca am axul TGV sau nu.

Cand arunc un ochi, ce sa vezi, nu tu ax, nu tu aripioare, doar un mare gol prin care aerul poate circula nestingherit.



Trec mai departe, ma apuc a schimba furtunele de alimentare ( daca are nevoie cineva 8 mm interior (ideal 7.5 mm), 13.5 mm exterior).





Termin cu alimentarea, mai gasesc un vacuum pt regulatorul de presiune crapat de tot, asa ca il schimb cu unul siliconic.







Inchei capitolul Anna Lesko, ma apuc de o alta belea, senzorul presiune ulei Depo arata ce voia, cand voia, asa ca l-am schimbat si pe acela, profitand de faptul ca e jos galeria.





Urmeaza senzorul de temperatura apa, care la temperaturi ale antigelului sub 18 grade imi arunca cate un P0118.





Trag o curatare debitmetru aer, iar cat acesta se usuca, incepe marea reasamblare, rezultatul fiind cel de mai jos:







« Last Edit: October 20, 2023, 10:25:54 AM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #24 on: September 24, 2023, 21:21:44 PM »
Deci nu exista TGV la modelul acesta vrei sa spui? Sau ca au fost schimbate cu unele straight-thru?

WIM

  • 670
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #25 on: September 24, 2023, 21:55:56 PM »
Deci nu exista TGV la modelul acesta vrei sa spui? Sau ca au fost schimbate cu unele straight-thru?

Provin de pe un Spec B pre facelift care n-a avut parte de asemenea "fineturi" inutile din fabrica. Admisia masinii, ca si evacuarea si turbina (twin scroll ambele) au fost pe Legacy-ul meu inainte de a le transplanta pe XT-ul in cauza.

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #26 on: October 08, 2023, 18:37:22 PM »
Cum inca 5.000 km s-au efectuat de la ultima revizie (215156 km bord), a venit vremea unei noi revizii:



De asemenea 10.000 km efectuati de la ultima rotatie a anvelopelor, asa ca si aceasta a fost efectuata, model X: dreapta spate-stanga fata si stanga spate-dreapta fata.



Saptamana trecuta am avut parte si de un incident neplacut, in care am fost salvat maxim de cuiul de remorcare.



Coloana auto in care ma deplasam a oprit in spatele unui cortegiu funerar, iar un BMW a fost prea increzator in franele lui si nu a pastrat distanta.



In urma incidentului au fost suferite doar daune la spoiler, care a crapat putin langa locasul pt cuiul de remorcare.





Din fericire nu avea asigurare Euroins :D

« Last Edit: October 08, 2023, 18:38:23 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #27 on: November 25, 2023, 22:15:49 PM »
Saptamana trecuta am ajuns la 220314 km in bord, asa ca a venit timpul schimbului de ulei (Motul 5W40 Xcess + filtru original).
Cat i-am facut revizia a inceput o ninsoare belea weekend-ul trecut, numai bine sa testez bocancii Bridgestone Blizzak LM005 ce ii montasem cu 2 zile inainte.











Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #28 on: November 25, 2023, 23:00:41 PM »
De ani de zile sunt cele mai bune pe zapada, chiar daca au aparut modele noi de la competitori. Nu cred ca o sa fii dezamagit de Blizzak LM005

Distractie placuta!

andea79

  • *
  • 4007
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #29 on: November 26, 2023, 12:25:21 PM »
pacat ca nu prea mai exista zapada :))

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #30 on: November 26, 2023, 17:34:40 PM »
De ani de zile sunt cele mai bune pe zapada, chiar daca au aparut modele noi de la competitori. Nu cred ca o sa fii dezamagit de Blizzak LM005

Distractie placuta!

Pai aveam de ales intre Continental WinterContact TS 870 P si Bridgestone. Am ales Bridgestone stiind ca sunt super pe zapada, iar cele de vara, dupa aprox 40k facuti anul acesta nu m-au dezamagit.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #31 on: November 26, 2023, 17:35:20 PM »
pacat ca nu prea mai exista zapada :))

Anul asta pare promitator. Sper spre sfarsit de decembrie sa fie zapada mai multa.
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #32 on: December 02, 2023, 16:52:27 PM »
Joi am profitat de ziua libera si mi-am facut un drum mai lung.
Cu aceasta ocazie am ajuns la 222222 km pe drumul de intoarcere.


Pt ca zapada, normal ca am profitat putin :D


Motivul calatoriei a fost acesta:


Volanul si scaunul sofer au o uzura destul de mare, asa ca se cerea o schimbare, schimbare de piese mai noi, dar si de o alta culoare. Am incercat sa retapitez volanul/scaunul, insa nimeni in zona mea nu avea nuanta de gri necesara, asa ca m-am orientat catre o alta culoare, mult mai comuna.







Masina nu va ramane la acest stadiu ci va continua...scaune fata, banchete spate, fete de portiera, cotiera, etc.





Dar pana la vremuri mai calde am rezolvat alta belea...



Am dezinstalat modina pt radiatorul de ulei, deoarece unul din furtune s-a topit fiind prea aproape de galeria de evacuare, alarma fiind data de un puf de fum cand am oprit in parcarea unui magazin (uleiul picura pe galeria de evacuare).
Va urma demontarea radiatorului cand voi avea timp.
Anul viitor voi instala solutia OEM cu schimbator caldura apa/ulei pt a sta fara griji, pt a avea ulei incalzit mai repede iarna (antigelul din motor urca mai repede in temperatura decat uleiul) si temperaturi mai mici decat XT stock vara.
Sigur, nu se va compara cu radiatorul de ulei, insa fiabilitatea e mult mai mare la sistemul OEM.


Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

WIM

  • 670
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #33 on: December 02, 2023, 20:44:13 PM »
Si cat m-am chinuit sa montez modina aia  ;D

Nu uita ca iti trebuie si alta pompa de apa pentru racitorul OEM. Si o curea noua, deci practic schimbi si distributia.

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #34 on: December 02, 2023, 21:54:12 PM »
Si cat m-am chinuit sa montez modina aia  ;D

Nu uita ca iti trebuie si alta pompa de apa pentru racitorul OEM. Si o curea noua, deci practic schimbi si distributia.

Multumesc WIM de info si cred ca te-ai chinuit, insa intre varianta de a confectiona conducte metalice si instalare cooler OEM, am ales a 2-a varianta.
Stiu ca imi trebuie pompa de apa cu al 3-lea ștuț pt oil cooler.
Voi strange materialele pana la schimbul de distributie si voi face miscarea atunci  :D

Materiale necesare comandate in aceasta seara:


-Niplu bloc
-Kit furtune
-Surub schimbator caldura/prindere filtru

Pompa de apa (eu am comandat un AISIN WPF-006):



P.S. Daca e cineva interesat de  radiator+ modina astept PM.
« Last Edit: January 30, 2024, 21:58:29 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #35 on: December 04, 2023, 18:12:54 PM »
Multumim pentru lista. E de pastrat. Desi suna bine, nu vreau sa mai bag bani in motor, ca  sa mai apuc sa fac si altceva. Mai ales ca trebuie data distributia jos. Abia am 2 ani de la rebuild asa ca sper sa mai stau macar 1-2 ani pana umblu pe acolo.

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #36 on: December 21, 2023, 14:12:38 PM »
Astazi dimineata m-a intampinat un mic beculet la pornire



Senzor nivel defect sau bieleta mecanism dusa. Le am pe ambele, cand o voi urca pe elevator pt schimb ulei le voi inlocui (in foarte scurt timp).

Se pare ca Moșul a fost rapid iarna asta (nu mai avem sosele blocate de zapada) si mi-a adus un LEGO cu piese din UK (kit furtune, coliere, surub prindere oil cooler), Romania (pompa apa) si Japonia(oil cooler):







Ma voi ocupa sa il asamblez si instalez in primavara, la schimbul de distributie, pana atunci, fiind racoare afara, untdelemnul sta ok pe la 105-110 grade in oras.
« Last Edit: December 21, 2023, 14:15:05 PM by bignuke »
Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #37 on: December 30, 2023, 09:15:59 AM »
Cum inca 5000 km s-au adunat pe odometru de la ultimul schimb de ulei (225382 km), si pt ca urmeaza sa fac o calatorie, un schimb de ulei+ filtre a devenit obligatoriu.



Senzorul nivel suspensie spate, care imi dadea eroare de asemenea a fost inlocuit, iar eroarea a disparut.





Pt ca am inlocuit volanul, cochilia volan, scaunele fata cu cele negre, avand putin timp la dispozitie am inlocuit si fetele de portiera cu cele negre.




Manerele, care erau cu vopseaua sarita, de asemenea au fost inlocuite.





La final o binemeritata baie :D



Si pt ca luna Decembrie e "Luna Cadourilor" am avut parte si de un "cadou" putin placut:



Insa nu e problema, am luat un ansamblu complet trapa, de pe care voi inlocui doar sticla.



Proiectul va continua si anul viitor, pana atunci va urez La multi ani si un 2024 plin de upgrade-uri si km fara probleme!


Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

bignuke

  • 47
  • Enjoy life one bang at a time!
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #38 on: January 10, 2024, 13:07:39 PM »
Cum a fost un episod de cod portocaliu de ninsoare/ viscol la Iasi marti, pe seara impreuna cu cativa prieteni am hotarat sa mergem intr-o scurta calatorie catre Dobrovat (traseul alcatuieste una din problele componente ale Raliului Iasiului).



Grila de start Forester XT SH, WRX STI VA, Toyota Yaris GR si o Honda CR-V.





Dupa iesirea din oras ne-a asteptat un drum relativ usor, in oras partial deszapizit, insa la iesirea de pe DN24, la intrarea pe DJ247 am avut parte de o surpriza, drumul nu mai fusese deszapezit de peste 4 ore, asa ca acesta era acoperit de o zapada proaspata, destul de mare, aprox 15 cm.







Ajunsi la locatie, am intors masinile, am facut o pauza pt poze si am plecat spre Iasi cu zambetul pe buze.


Forester SH9 XT 5MT
Forester SH 2.0 4EAT
Fosta:
Impreza GH 2.0 RS 5MT

dan_b

  • 1236
Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Reply #39 on: January 10, 2024, 15:03:12 PM »
frumos, zapada, corespunzator :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.