De vanzare: Outback 2004
Subaru club Romania

De vanzare: Outback 2004

MihaiFlorescu

  • *
  • 13910
  • Life is too short to drive a boring car!
De vanzare: Outback 2004
« on: Today at 12:58:21 »
Salutare,
Se vinde una bucata nava amiral de la Subaru.



Marca/Model: Subaru Outback
KM: ~177.500
An fabricatie: 2004
Motor: 2.5i, manual dual range, EJ253 SOHC
Pret: 4800 euro negociabil
Localitate: Bucuresti



Motivati de o pasiune comuna evidenta (Subaru), eu si amicul meu Bogdan am decis sa acordam o a doua sansa unui Subaru Outback 2004, sau mai bine zis ne-am pus ambitia in gasirea unui proprietar care sa se bucure de masina si sa profite de o baza buna, fara surprize.
KM reali conform raportului de ITP/RAR si un istoric car-vertical de doar doua incidente si 9000 RON cumulat (barele fata/spate la evenimente separate). Masina cumparata din Romania de la Radacini Motors.

Masina a primit in jur de 30 de ore de atentie in care s-a bucurat de:
- spalare atenta inclusiv motor, zona aripilor si a spatiului dintre carenaje si praguri ce au fost insistent curatate pana nu a mai iesit nici un fir de praf, decontaminata chimic si mecanic, degresata, polishata in 2 etape + protectie ce real – testat pe masina personala – tine in jur de 7 luni, igienizat interiorul si hidratata pielea in repetate randuri pana a refuzat sa mai absoarba crema dedicata
- ⁠revizie standard cu toate filtrele schimbate, cel de ulei OEM, plus ulei Amsoil
- ⁠verificate toate lichidele si completat unde a fost cazul (servo + frana)
- bateria verificata (era la 75% incarcare) si a fost incarcata la maxim



Ce functioneaza si cum merge?
Toate optionalele de pe masina sunt functionale: scaun sofer electric, scaune fata incalzite, oglinzi electrice, geamuri electrice, cd player, computer de bord, cruise control, aer conditionat, reductor etc. Lipsita de problemele specifice modelului, adica suportul de pahare din spate este intreg si sta inchis, climatizarea comuta pe toate zonele si nu sunt zgomote ciudate la oprirea motorului de la sistemul de dirijare al aerului, Y-ul de la evacuare nu este spart si nu rasufla. Un alt miracol si o premiera la mine este ca mocheta e intreaga si nu este tocita sub pedalier cum am patit la toate masinile Subaru pe care le-am cumparat eu. Pielea e in stare bunicica. Bancheta spate este aproape noua, iar pe fata sunt urme de uzura si cateva zone usor decolorate, insa nu sunt rupturi si nu este intepata pielea. S-a tinut foarte foarte bine pentru anii ei.

A avut schimbate prin martie urmatoarele piese: rulmentii pe fata si bieletele antiruliu fata/spate. Franeaza foarte bine si pedala se simte bine. Are anvelope all season de un an, doar ca sunt Sailun  :-X Nu am detectat nici un zgomot ciudat in mers. Poate doar anvelopele sa fie cam zgomotoase.
Este cel mai uscat motor de Subaru vechi pe care il vad. Capace chiulase si chiulase uscate. Ori e miracol, ori s-a intervenit in trecut. Radiatorul intreg, fara urme de antigel pe la imbinarile plastic-aluminiu, toate scuturile termice de la evacuare la locul lor si cu toate suruburile la locul lor.

Masina merge foarte foarte bine. Motorul este silentios si trage liniar pana pe rosu, timoneria este cea mai mare surpriza pentru mine intrucat cursa schimbatorului este precisa si spre deosebire de tot ce am condus 5MT sau 6MT de la Subaru, nu se simte metalica sau plasticoasa la capat de cursa. Ambreiajul usor de apasat si cupleaza bine.
Am pus OBD link-ul pe ea si in mers nu a trecut apa de 92-94 grade nici la turatie mare. Pe loc au pornit ventilatoarele cand trebuie la 96. Fuel trims arata foarte bine cu maxim 2-3% corectii cand si cand, deci nu sunt probleme pe vacuum sau alimentare, alternatorul comuta cum trebuie, nu erau erori memorate, ralanti stabil si cam atat se poate vedea pe EJ253, caci multa electronica nu are.

Personal, imi place ca nu are trapa, intrucat nu sunt probleme cu apa si elimina o greutate inutila de pe plafon.
Mi-a trecut prin cap sa iau eu masina intrucat mi-am adus aminte de fostul meu outback, de sasiul cu ampatament lung si de confortul dat de outback cat si de senzatia de masina normala dar ridicata fata de sol, cu un comportament care sa nu semene a SUV, dar nu vreau scandal acasa, deci nu o iau eu.  :'(

Ce are in plus fata de standard:
Senzori de parcare pe spate si faruri cu xenon (erau deja pe masina), folie omologata pe spate

Ce ar fi de facut, cel putin in viitorul apropiat, indifferent de scop sau cat de pasionat esti:
ITP in august 2024, geometria (daca nu apucam sa o ducem intre timp), partea de servo necesita putina atentie la clasicul furtun de tur + oring intrucat la rece mai bazaie putin insa volanul merge bine.


Daca esti pasionat si vrei sa strabati lumea cu ea sau vrei sa o transformi in masina ta de suflet, sau o iei ca proiect de overlanding, recomand:
-   Preventiv schimbate furtunurile de radiator si coliere, pentru ca sunt originale si ar fi pacat de motorul asta care e in stare buna sa ii pocneasca garnitura de la un amarat de furtun, sau radiatorul sa pateasca ceva intrucat e in regula
-   Nu cunosc istoricul bujiilor, deci as recomanda o verificare si schimbare preventiva
-   Tot preventiv, ca sa fie bifata si sa se stie facuta, eu as curata clapeta de acceleratie intrucat multi uita de ea.
-   A avut alarma in trecut si s-a umblat la usa soferului si la bord, rezultatul fiind: cleme rupte in zona sertarului de pe centru cu CB-ul si manerul de la usa soferului.


Ce primesti la 4800€?
O nava amiral care nu va castiga un concurs de frumusete, dar va va duce la el cu prietenii si bagajele aferente.
Masina a suferit o grindina puternica, cu daune pe capota si plafon. Are o varsta respectabila de 20 ani si se mai gasesc zgarieturi pe elementele masinii, dar compenseaza prin dorinta de aventura si baza mecanica buna.
Cutia schimba extraordinar, motorul toarce linistit, electrica functioneaza, mecanica este 90% in parametrii iar tinchigeria este ok, cu cateva exceptii (vezi foto). Totodata, masina nu a avut GPL niciodata.

Daca iti doresti un Subaru cinstit, poate primul tau Subaru, sau cauti ceva ce poti modifica usor pentru overlanding cu spatiu suficient cat sa dormi in masina, din era in care nu se puneau rame la geam si cutia in 5 trepte era vazuta ca fiind distractiva, masina este disponibila pentru vizionari si teste, in zona de nord a capitalei, preferabil Piata Pipera sau zone limitrofe.
Momentan pusa doar aici, in speranta ca ajunge la cine trebuie.

Poze:























Unde am avut cu ce lucra, a iesit cam asa.




Contact: Aici pe forum. Masina este inscrisa pe persoane fizica (Bogdan) si are taxele la zi.
« Last Edit: Today at 16:15:50 by MihaiFlorescu »