Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
Subaru club Romania

Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035

Sese

  • 477
Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Reply #40 on: May 30, 2024, 13:30:28 PM »
Sigur ca daca vezi lucrurile prin perspectiva asta, ai perfecta dreptate. Sunt si eu de acord ca avantajul strategic pe care il aveau constructorii europeni este sters acum cu buretele. Cum vorbeam cu italienii de la Subaru, e ca si cum intr-o cursa a intrat safety car-ul. S-a dus naibii turul avans.

Eu m-am referit strict la latura ecologica si mi-e si acum neclar de unde vine aceasta aversiune puternica a membrilor forumului. Cei care au avut masini electrice poate ca-si pot povesti experientele.

Pe de alta parte, tot europenii sunt vinovati acum de pierderea competitivitatii despre care tu vorbesti.
Germania nu e nici acum digitalizata, cred ca am mai spus-o, multe lucruri se rezolva inca prin scrisori trimise cu posta. Au ras de masini electrice atunci cand au aparut, au ras cand a facut Tesla Megafabrik la Berlin, dar acum nu mai rad, merg cu jalba la Bruxelles, sa obtina amanari. Cine-i de vina?

Cine i-a oprit sa investeasca? Ca bani aveau.

Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Reply #41 on: May 30, 2024, 14:16:01 PM »

qoute
 I-am conoscut la Subaru, cand au vrut sa cumpere o flota si au cerut achizitia plus un euro, ca pret de vanzare.
unqoute
Vindeai cu profit un euro dar contribuiai la imbunatatirea calitatii aerului . Profitul este mai important decat ecologia ? Sau ecologia se termina acolo unde incepe buzunarul ?
Presupun ca lucrezi la un dealer Subaru, deci o mare parte din salariul tau provine din vanzarea/intretinerea masinilor cu motor termic si mild hybrid, masini care polueaza. Presupun ca acest lucru este compensat de faptul ca te simti bine stiind ca nu poluezi atunci cand te deplasezi cu masina electrica.
Tesla a facut fabrica de langa Berlin distrugand aprox 163 hectare de padure iar acum au facut cerere sa mai taie inca 100 de hectare. Nu prea vad unde este ecologia aici. Probabil ca vor planta o suprafata asemanatoare in alta parte dar pana va ajunge la maturitate acea padure mai dureaza. Plus toata fauna care este afectata de taierea padurii. Si nu amintesc de cantitatea imensa de apa consumata de catre o fabrica ca Tesla.
Te rog, nu veni cu contra exemple din industria petroliera pt ca nimeni nu a sustinut ca aceasta industrie este eco .

qoute
mi-e si acum neclar de unde vine aceasta aversiune puternica a membrilor forumului.
unqoute
Nu cred ca membrii forumului sant impotriva masinilor electrice dar probabil ca la fel ca si mine sant deranjati de faptul ca ni se baga pe gat masinile electrice ca fiind salvarea planetei . Iar faptul ca incepand cu 2035 se va interzice comercializarea masinilor noi cu motor termic contribuie la acest lucru ( este posibil ca aceasta data sa fie amanata pana in 2040 sau chiar mai mult, mai vedem ce va fi ).
« Last Edit: May 30, 2024, 14:16:57 PM by Andrei2023 »

Sese

  • 477
Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Reply #42 on: May 30, 2024, 14:57:07 PM »
Andrei, te vad nervos, altfel nu inteleg de ce ai postat de doua ori ce ai vrut sa zici.
Am inteles din prima.

Sixt nu vroia o flota de electrice, era pe vremea lui Stavros, deci probabil Euro 4. Oricum, intentionau sa cumpere masini noi, asa ca era tot aia, indiferent daca erau de la noi sau de aiurea.

Chiar pentru ca lucrez la Subaru ar trebui sa fiu anti electrice. In o suta de mii de km vindem patru filtre de habitaclu si facem niste resoftari, asa ca profitul din service chiar nu va mai exista. Iar faptul ca Subaru e la coada electrificarii literalmente intareste ce am spus.
Sunt pro electrice pentru ca consider ca aerul din marile orase e foarte poluat si trebuie facut ceva impotriva cazanelor care emit noxe fara masura.

Tesla a facut o fabrica la Berlin defrisand padurea, la fel cum alte fabrici defriseaza paduri ca sa produca orice altceva. Nerelevant. Nu e ca si cum terenul acela ar fi ramas padure virgina. Ba mai mult, fiind in Germania, sunt sigur ca s-au luat un numar de masuri compensatorii cel putin egale. Eu m-as ingrijora mai mult de taierile ilegale, daca ar fi sa vorbesc despre subiect.

Nu-ti baga nimeni nimic pe gat. Dupa 2035 vei putea circula cu o termica fabricata inainte de asta, cu transportul in comun sau pe jos. De aceea s-a si stabilit o astfel de data, ca lumea sa poata sa se ajusteze.
Tu nu poti fi obligat sa cumperi o electrica, dar eu trebuie sa trag pe nas gaze de euro 3 si 4?


Sese

  • 477
Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Reply #43 on: May 30, 2024, 14:59:24 PM »
Si inca ceva si cu asta chiar inchei.
Ne certam degeaba, e chiar mai rau ca la pro life-pro choice.

Planeta nu se va salva doar cu renuntarea la combustibili fosili.
Dar va fi un pas inainte.


MihaiFlorescu

  • *
  • 13933
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Reply #44 on: May 30, 2024, 15:25:29 PM »
Cer scuze daca am starnit conflicte. Stirea postata de mine intentiona sa aduca vesti bune. Si anume faptul ca inca nu e mort de tot motorul cu combustie interna. Modul in care acesta va fi folosit ne va da suficient material pentru a analiza eforturile tehnologice din spate cat si felul in care se va traduce in experienta la volan.


Muttley

  • 4987
Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Reply #45 on: May 30, 2024, 15:48:22 PM »
.... eu trebuie sa trag pe nas gaze de euro 3 si 4?

Am sa vorbesc cu Radu cand ma programez pentru reumplere cu freon sa nu fii p-acolo  ^-^ 




PS: e gluma, naiba, ca am vazut ca unii se prind mai greu  :angel:
WRX SW 2002

marr

  • 2228
Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Reply #46 on: May 30, 2024, 16:15:15 PM »
Motorul cu combustie nu-i e mort din simplul motiv ca cei care nu au acces la resursele necesare fabricarii de baterii, nu-l vor lasa sa moara !
Ca doar nu-s sinucigasi chiar toti producatorii auto din afara Chinei - si nici politicienii ce-i pastoresc.

PS: A nu se intelege ca-s impotriva aerului curat si a reducerii poluarii de orice fel !
Vreau aer mai curat, dar fara a renunta la liberul arbitru.
De aia ma bucur sa vad ca unii sau altii se zbat sa gaseasca tehnologii alternative celei ”oficiale”.
« Last Edit: May 30, 2024, 16:17:48 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Reply #47 on: May 30, 2024, 21:56:25 PM »
Eu as intreba altceva: cat din energie este produsa fara poluare, sau cu poluare minima?
Pana nu se va dezvolta o metoda foarte ieftina de stocare/producere energie ne furam căciula.
Ca sa nu mai spun ca sunt tari pe glob carora li se rupe de nivelul de poluare. Sau aveti impresia ca poluarea aia nu ajunge si in Europa?

Re: Subaru vrea să vândă doar mașini electrice până în 2035
« Reply #48 on: May 30, 2024, 22:41:26 PM »
Fiat au anuntat si ei ca vor oferi din nou motor termic pe 500. Care e practic o masina de oras, cel mult naveta, unde o electrica n'ar trebui sa fie dezavantajata ... si totusi inca exista cerere ptr motoarele clasice si pe citadine

VeNoM836

  • 257
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Si inca ceva si cu asta chiar inchei.
Ne certam degeaba, e chiar mai rau ca la pro life-pro choice.

Planeta nu se va salva doar cu renuntarea la combustibili fosili.
Dar va fi un pas inainte.

Planeta va fi bine, va mai fi aici peste milioane de ani, pentru noi si tot ce traieste pe planeta va fi rau.
Din punctul meu de vedere, orice am face, tot prost o dam si nu avem cum sa iesim din acest cerc vicios, suntem deja prea multi.

Pana nu se va inventa ceva nou (ex: fuziunea nucleara) care sa produca energie ieftina, ne vom tot lovi de probleme generate de actiunile noastre.
Acum facem baterii pentru masini electrice tot pe baza a ceva finit si scos din pamant fara a avea infrastructura de reciclare si din cate stiu eu, se recicleaza foarte greu si energy intensive.
La fel cu palele eolienelor. La fel cu panourile solare. Toate astea trebuie schimbate dupa ceva ani.
Si totul este produs cu carbune/gaz sau petrol.
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

Sese

  • 477

Bine ca nu tine cont Comisia Europeana de parerea dacilor liberi cand reglementeaza chestiunile ecologice.


Intre timp, cam aici a ajuns Kia la electrice.
https://youtu.be/QnDS_LJpvLY?si=T4Vdj0M7c3nYtxG6

In 10 ani asa va arata piata auto si probabil mai departe de aici.

Chiar nu vi se pare atractiva o astfel de masina?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13933
  • Life is too short to drive a boring car!
Este precum iPhone-ul. Marea majoritate il vor prefera pentru statut si pentru dotari chiar daca isi vor da jumatate din salariu pe credit.
Va mai exista si cate o marca ce ofera performanta similara dar la jumatate din pret, insa nu va fi la fel de tare pe partea de aplicatii/software, gen Dacia.

Iar pentru cei 5% care folosesc telefonul doar pentru a comunica, la fel vor exista in continuare cativa producatori auto ce vor oferi produse nisate, poate niste modele hibrid si pentru 0,5% vor fi variante pur sportive la preturi pe masura, pentru cei 0,5% ai lumii care isi vor permite sa cumpere un model 100% pe benzina.

Cat despre ecologie, mi-ar placea ca inainte de masinile personale sa vad toate autobuzele si taxiurile electrice si mai ales, dar mai ales toate tirurile care stau cu orele in vama cu motorul pornit si circula pe toate soselele de centura si autostrazi. Eu unul nu am mai vazut de foarte mult timp un autoturism care sa dea fum sau sa iti mute nasul, dar autobuze si autoutilitare mari da.
« Last Edit: Today at 13:45:56 by MihaiFlorescu »

VeNoM836

  • 257
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Bine ca nu tine cont Comisia Europeana de parerea dacilor liberi cand reglementeaza chestiunile ecologice.


Intre timp, cam aici a ajuns Kia la electrice.
https://youtu.be/QnDS_LJpvLY?si=T4Vdj0M7c3nYtxG6

In 10 ani asa va arata piata auto si probabil mai departe de aici.

Chiar nu vi se pare atractiva o astfel de masina?

Masinile electrice sunt foarte misto ca gadget, nu cred ca e cineva de alta parere. Doar ca :
- sunt scumpe, kia ev3 incepe de la 30k lire de ex
- lumea nu vrea o masina sh electrica, de aici preturi mici la revanzare
- distanta pe care o poti parcurge este mica, nu mai zic iarna
- in cativa ani o sa fie aglomeratie la statiile de incarcare
- reteaua electrica nu va duce, mai ales in marile orase fara investitii masive
- este clar cui se adreseaza daca ne uitam in video, ce casa are tatal fetei :)
- reparatii scumpe si de aici asigurari scumpe

Pentru restul, Spring-uri si prelungitoare lungi sa ajunga pana la etajul 9 :)
« Last Edit: Today at 14:05:01 by VeNoM836 »
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

VeNoM836

  • 257
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Cat despre ecologie, mi-ar placea ca inainte de masinile personale sa vad toate autobuzele si taxiurile electrice si mai ales, dar mai ales toate tirurile care stau cu orele in vama cu motorul pornit si circula pe toate soselele de centura si autostrazi. Eu unul nu am mai vazut de foarte mult timp un autoturism care sa dea fum sau sa iti mute nasul, dar autobuze si autoutilitare mari da.

Sa va uitati la numar :)) Chiar inainte sa filmez, am ajuns din urma acest camion unde este un mic deal (Adunatii Copaceni), va rog sa ma credeti ca nu vedeam ce am in fata mea. Era un mare nor negru.


Eh, aici e probelma de fapt, nu la noi cei cu Euro6.
Pentru cine nu vede, e ceva de genu GR - XX - ECO
« Last Edit: Today at 14:27:04 by VeNoM836 »
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

marr

  • 2228
Bine ca nu tine cont Comisia Europeana de parerea dacilor liberi cand reglementeaza chestiunile ecologice.
....

De dacii liberi, nu !
Dar mai sunt niste (multe) milioane de europeni ce-si pun painea pe masa datorita industriei auto.
Daca asta pica, se cam duce la vale bunul trai in Europa.
De acolo va fi presiunea, nu de la ce discuta unii si altii pe social media.

Deocamdata, mai e mult pana departe !
Iar cum nu avem niciunul un glob de cristal si nici frate cu Nostradamus nu-i nimeni de pe aici, chibitam si noi de pe margine si ne dam cu parerea despre ce si cum va fi.

Daca masinile cu baterii se vor impune singure - asa cum s-a impus, la vremea lui motorul cu aburi, apoi motorul cu ardere interna , - asta va fi viitorul transportului rutier. Daca nu, nu !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Sese

  • 477
Este precum iPhone-ul. Marea majoritate il vor prefera pentru statut si pentru dotari chiar daca isi vor da jumatate din salariu pe credit.
Va mai exista si cate o marca ce ofera performanta similara dar la jumatate din pret, insa nu va fi la fel de tare pe partea de aplicatii/software, gen Dacia.

Iar pentru cei 5% care folosesc telefonul doar pentru a comunica, la fel vor exista in continuare cativa producatori auto ce vor oferi produse nisate, poate niste modele hibrid si pentru 0,5% vor fi variante pur sportive la preturi pe masura, pentru cei 0,5% ai lumii care isi vor permite sa cumpere un model 100% pe benzina.

Cat despre ecologie, mi-ar placea ca inainte de masinile personale sa vad toate autobuzele si taxiurile electrice si mai ales, dar mai ales toate tirurile care stau cu orele in vama cu motorul pornit si circula pe toate soselele de centura si autostrazi. Eu unul nu am mai vazut de foarte mult timp un autoturism care sa dea fum sau sa iti mute nasul, dar autobuze si autoutilitare mari da.

Adica pe la voi nu mai circula Octavii Tedei si bembeuri e60 de VL cu DPF-ul scos? Fericitilor.
La noi e plin, nu stiu de unde vin.
 VL, GR si Illinois.

Forester

  • 3080
  • The other right!
Ba circula destule, evident. Iar aici fix aceeasi Comisie Europeana a contribuit, cand a permis ca normele pentru diesel sa fie mult mai relaxate decat cele pe benzina. Euro 6 benzina nu e acelasi cu euro 6 diesel, nu mai zic mai jos, pe euro 5, 4, 3...
Da, dieselu' are avantajele lui, dar trebuia sa ramana preponderent la camioane si autobuze, nu la autoturisme. Si n-am mai fi vazut catastrofele de GR/IL/VL si de peste tot, fara DPF-uri, fie ca sunt prea vechi, fie ca a fost scos.

De altfel, acesta este momentan singurul atuu extrem de important la electrice, atuu care tine de sanatate nu de ecologie: muta poluarea asta infecta din oras in afara lui. Cat de cat.

Da, e haios sa mergi cu o electrica, dar pentru multi ani si multi oameni ramane nepractic. Ca altfel se umplea de Tesle intre blocuri, nu de Beembeuri si golfuri tedeii.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

NicNic

  • 172
Masinile electrice sunt un pas inainte dpdv tehnologic.
Nu neaparat in sensul dorit de cei care sunt pasionati de masini, precum cei de pe forumurile auto.

Pentru mine, electricele actuale sunt doar o etapa intermediara spre deplasarea complet autonoma a masinilor.
Adica masini care nu ofera nici sentimentul unui lucru facut de tine (sofatul), dar nici confortul deplasarii 100% autonome.

Eu cred ca mai avem de asteptat. Daca masinile (electrice) pot evolua rapid spre autonomie, infrastructura actuala e foarte departe de asa ceva (chiar si in tarile cu apa foarte fierbinte).

« Last Edit: Today at 16:44:52 by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel