Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
Subaru club Romania

Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.

Xander

  • 1329
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #60 on: April 22, 2025, 21:50:13 PM »
Salut,
 A fost schimbat până acum oil coolerul de CVT ? Adică dacă a picat până acum.

Fluiera cvt-ul la temperaturi ridicate de funcționare ?

Ai luat în considerare să pui un oil cooler CVT mai mare comparat cu OEM ?

Plimbări cat mai plăcute cu agregatul !
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #61 on: April 23, 2025, 11:46:59 AM »
Salut,

A fost schimbat până acum oil coolerul de CVT ? Adică dacă a picat până acum.
E prima data cand citesc despre asta. N-a picat absolut nimic la mine pana acum.
Cred ca la asta te referi. Nu prea pare sa fie multe cazuri, totusi.
O sa am in vedere sa verific culoarea de la antigel periodic de-acum incolo, multumesc ca ai adus in vedere.
Tu ai avut probleme la a ta?

Fluiera cvt-ul la temperaturi ridicate de funcționare ?
Nu stiu exact la ce te referi. Poate la "CVT Chain Slip"?

N-am patit asta niciodata pana acum si din ce inteleg e ceva critic si ireversibil (daca se intampla o data, se va tot intampla si probabil din ce in ce mai grav).


Ai luat în considerare să pui un oil cooler CVT mai mare comparat cu OEM ?
Aici cred ca te referi la un radiator separat, cum este detaliat aici.
Am luat in considerare, am discutat la AutoKino si in principiu "s-ar baga" la o operatiune din asta.
Dar cred ca voi decide dupa vara care urmeaza daca pun sau nu, in functie de ce temperaturi mai vad pe la CVT. Nu stiu cum o sa afecteze schimbarile de fluid la CVT (probabil intra mai mult ulei, etc). Trebuie sa mai citesc.

Plimbări cat mai plăcute cu agregatul !
Multumesc, la fel iti doresc si tie cu al tau!

Xander

  • 1329
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #62 on: April 23, 2025, 21:24:34 PM »
Salut,

Nu am avut probleme până acum la CVT , dar mai are timp cu vârsta. Preconizez să îi schimb uleiul de CVT la 35000km.

La drum lung, temperaturi ridicate de vară, după 3-4 ore de mers continuu, în sarcina la deal se aude un șuierat vag. Când scade încărcarea dispare. Când se răcește dispare.
Nu stiu dacă coolerul after market ajuta la șuierare.
Chain slip e altceva, nu am avut nici problema asta.
Iarna la rece se încălzește mai greu uleiul de CVT  ca uleiul de motor și când pleci la rece 🥶 nu se mișcă conurile până nu ajunge la temperatura. E puțin neplăcut dar nu durează mult. Sau cel puțin așa e la mine.

Nici eu nu știam ca CVT are oil cooler și ca exista probleme cu el. Arată dubios de mic și pare ca face damage serios dacă nu e reperat la timp.

Mulțumesc pentru feedback. 
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #63 on: April 24, 2025, 15:39:57 PM »
Salut,
Nu am avut probleme până acum la CVT , dar mai are timp cu vârsta. Preconizez să îi schimb uleiul de CVT la 35000km.
La 35000? Cam precoce, as zice, dar n-am eu multa experianta in domeniu (doar din ce am citit si 28K cu CVT-ul din dotare). Daca nu ma insel, la AK au zis sa-l schimb o data la 45K. Pe de alta parte, ceva general valabil: cu cat mai devreme/mai des, cu atat mai bine.

La mine a fost schimbat prima data la 60K, drain and fill, cu fluid Motul cred (chiar inainte sa pun mana pe masina), la TwinMotors, la cererea mea. Apoi din nou la 68K, cu procedura flush (cu aparatul respectiv), pus fluid OEM Subaru (la AK), plus inlocuit filtrul CVT, plus update soft la modulul CVT; dupa toate astea am simtit-o ca a mers mai bine.

La drum lung, temperaturi ridicate de vară, după 3-4 ore de mers continuu, în sarcina la deal se aude un șuierat vag. Când scade încărcarea dispare. Când se răcește dispare.
Nu stiu dacă coolerul after market ajuta la șuierare.
Absolut niciodata nu mi s-a intamplat asta. Si-am urcat rampa pe autostrada, cu 120KM/h, masina incarcata, bare + cutie Thule pe masina, temperaturi ulei/CVT/antigel — 118/105/106. Am urcat si Transfagarasan, Transalpina, tot nimic.

Iarna la rece se încălzește mai greu uleiul de CVT  ca uleiul de motor și când pleci la rece 🥶 nu se mișcă conurile până nu ajunge la temperatura. E puțin neplăcut dar nu durează mult. Sau cel puțin așa e la mine.
La fel se comporta si la mine (si la altii am citit). Vreau sa cred ca e "by design", ca sa ajunga motorul la o temperatura de functionare adecvata cat mai repede.

Nici eu nu știam ca CVT are oil cooler și ca exista probleme cu el. Arată dubios de mic și pare ca face damage serios dacă nu e reperat la timp.
De acord.

Mulțumesc pentru feedback.
Cu placere!

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #64 on: June 14, 2025, 20:49:59 PM »
ODO ~ 92000 KM


Lift Kit

Am instalat la AutoKino in februarie 2025:


 

Bratele de control fata/spate si distantierul pentru rulment nu sunt necesare conform celor de la IronMan dar din ce-am cercetat eu aduc beneficii in aceasta configuratie: bratele de control sunt benefice in special pentru unghiurile de la planetare a corecta caderile rotilor (multumesc pentru corectie lui Muttley), care au fost modificate cu lift kit-ul, iar distanțierele pentru rulmentul arborelui de transmisie ar trebui sa corecteze unghiul pentru diferentialul spate, dupa lift (pentru ca practic pe spate a fost facut un "subframe drop" — cine are interes, sa traduca, nu vreau sa inventez termeni in limba romana).

Inserția "CVT anti-wobble" am scos-o dupa o perioada pentru ca transmitea vibratiile foarte mult in habitaclu si mi se parea ca motorul se simte foarte "aspru" la anumite turatii. Presupun ca era din cauza ca era iarna iar cauciucul din care este fabricat era foarte tare la temperaturi joase. O voi reinstala curand sperand ca temperaturile de vara sa-l mai inmoaie un pic.

Dupa instalarea lift kit-ului a fost controlata si ajustata geometria rotilor si a fost recalibrat ADAS-ul (EyeSight). In special pentru ultima parte am ales sa merg la AutoKino.
Si daca tot am ajuns la AutoKino, le-am cerut sa-mi curete si clapeta de acceleratie.

Cei de la AutoKino mi-au recomandat sa comand in plus niste suruburi de corectare a camberului tot de la IronMan care n-au fost instalate pana la urma, pentru ca cei care s-au ocupat de geometrie (o firma terță cu care colaboreaza AK) au decis ca nu trebuie.

Dupa aproximativ 1000 KM am mai fost la o geometrie si la o verificare a tuturor suruburilor care au fost "atinse" la montaj (in Oradea). Service-ul care a facut a doua geometrie a considerat ca sunt necesare si acele suruburi de corectare camber de la IronMan asa ca le-au instalat.

Aproximativ 8000 KM pana acum cu aceasta configuratie, toti parametrii masurabili s-au mentinut (temperatura apa, ulei, ulei CVT, consumul); am testat in toate situatiile, iarna, primavara, vara, cu anvelope de iarna si A/T (all season); nu bate, nu troncăne.
Noua suspensie este mai rigida, simt ca a fost mentinuta stabilitatea masinii in curbe, la franare, etc, dar se simt un pic mai mult denivelarile, gropile — ăsta este compromisul.

Test de amortizoare inainte si dupa, la aceeasi statie ITP:




Roti vara/iarna

Am decis sa am doua seturi independente de roti, una de iarna si cealalta pentru restul, ca sa nu ma frec mereu cu schimbul de anvelope pe aceleasi jante pe la serviceuri de roti.
Am mers cu jante Sparco Terra 17" pe care am pus A/T-urile.
Ca sa scap de durerea in cur cu senzorii TPMS, mi-a venit ideea sa bag in rotile noi un set de senzori clonati, aceleasi ID-uri de la  senzorii pe care-i aveam deja in rotile de iarna.
Asa sunt complet independent cand vine vorba de schimb de roti, masina practic crede ca are aceleasi roti.


 



Slovenia

Cand vine vorba de calatorii, notabil am mai facut un drum pana in Slovenia cu un suport de biciclete pe carlig.
Pentru "numerologi": drumul a fost de 1395 KM, Ungaria-Croatia-Slovenia si retur, preponderent autostrada, ACC la 125KM/h unde a fost posibil (multe lucrari la unguri) consum de 7,2 (benzina OMV 100 la dus, de 95 ce am gasit la croati la intors). Bicicletele au 28kg impreuna, suportul inca vreo 14kg.


 



Schimb ulei

Am trecut iar de la ulei de iarna (0W-20) la cel de vara (5W-30). Cu aceasta ocazie am folosit o palnie printata 3D pentru ulei care se infileteaza in gura de umplere (pot sa las bidonul la scurs in ea) si am instalat o valva Fumoto (trimisa de prietenul Vali din Canada — multumesc din nou!) care va face orice schimb de ulei de acum incolo mult mai usor si mai curat.


   



Schimb bujii

Am schimbat bujiile in avans pe la 92K KM la TwinMotors pentru ca am apucat sa stau o saptamana pe la Cloooj.



"Recovery point"

Am luat un "hitch" de 2 inch cu inel de recuperare, americănesc, l-am dus la strungar, a fost subtiat pe 2 laturi si ingrosat pe celelalte 2, a mai primit o gaura si acum e interschimbabil cu carligul de tractare.

 



Playdate

O distractie cu un prieten, Bogdan, cu XV, pe langa Cloooj.




« Last Edit: June 16, 2025, 12:27:33 PM by xpress5 »

dan_b

  • 1421
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #65 on: June 15, 2025, 14:16:44 PM »
Foarte frumos, arata super bine.
O singura chestiune as avea in atentie dupa lift, distanta dintre roata si prag / aripa scade si mai mult si poate va fi problematic cu noroi sau gheata. Castigi garda la sol, dar pierzi spatiu degajare in acele zone.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #66 on: June 15, 2025, 20:47:43 PM »
Foarte frumos, arata super bine.
O singura chestiune as avea in atentie dupa lift, distanta dintre roata si prag / aripa scade si mai mult si poate va fi problematic cu noroi sau gheata. Castigi garda la sol, dar pierzi spatiu degajare in acele zone.

Mulțumesc!

Încerc să-mi imaginez de ce ar scădea distanța dintre roată și arcada roții/aripă după lift din moment ce — bănuiesc eu — ansamblul amortizor + arc este montat la 90° față de sol privind mașina din lateral. Iar cu lift kit-ul a venit un ansamblu mai lung dar cu acelasi unghi de 90°.

Schematic, situația ar arăta cam așa (cu negru roata, cu portocaliu arcada):

dan_b

  • 1421
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #67 on: June 15, 2025, 22:55:47 PM »
Se vede cumva si din pozele puse de tine cu comparatia inainte si dupa lift.
Pt ca inainte de inaltare nu aveai linia pragului la jumatatea rotii pe orizontala, cum ai desenat in schita, ci usor mai jos, lucru care lasa ceva spatiu mai lejer intre roata si prag.
Si tocmai cand aplici ridicarea, apare spatiul redus pe axa / diametrul orizontal al rotii... Cel putin din poze, pare ca este cazul si la XV, cum se intampla si la alte masini.
Ca sa fie ideal un lift de 5 cm, ar trebui sa ai un pasaj al rotillor mult mai generos, d-asta unii aplica si un decupaj extra pe aripi si praguri.
Eu ma refer strict la spatiul dintre roata si prag (plus pe aceeasi axa spatiul intre roata si aripa fata/spate), acolo vezi cel mai bine despre ce vorbesc - dar poate mi se pare.

ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1421
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #68 on: June 15, 2025, 23:02:17 PM »
Aici zic

ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 5349
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #69 on: June 16, 2025, 09:14:40 AM »
Ce numesti tu "control arms" n-au absolut nicio treaba cu unghiul planetarei. Cel mult, avand alta lungime sau avand-o reglabila, corecteaza caderile rotilor.
As arunca urgent acele "camber bolts" si as remonta suruburile originale. Au diametru mai mic, cuplu de strangere mai mic, fixarea portfuzetei pe amortizor, practic atasarea rotii de masina, cu ele devine precara.
Distantierul de rulment cardan, spui ca e necesar dupa "rear subframe drop". Dar ai coborat cadrul spate? Ca nu vad link la distantiere de subframe. Daca nu, distantierele de rulment cardan iti vor modifica unghiurile crucilor cardanice si le vor uza prematur.

Ce spune colegul cu modificarea ampatamentului e cauzat de unghiul crescut al "trailing arms". Tiranti adica, brate longitudinale. Se manifesta doar pe spate, pe fata nu se intampla, ori se intampla putin, din cauza usorului anti-dive al bratelor.

Liftul pare insemnat, toate articulatiile cu bucsa flexibila neatinse ar trebui detensionate, altfel se termina rapid.

Edit: my bad, sunt distantiere de cadru spate in kitul suspensiei. Ok si indicate distantierele de rulment cardan.
« Last Edit: June 16, 2025, 09:28:54 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #70 on: June 16, 2025, 12:43:25 PM »
@dan_b pozele nu prea fac dreptate... din cauza asta:
https://fstoppers.com/architecture/how-lens-compression-and-perspective-distortion-work-251737

Neștiind despre posibila modificare a distanței respective, nu m-a dus capul să măsor înainte și după și nu știu acum cu cât s-a modificat.



@Muttley Mulțumesc pentru mesaj, răspund punct cu punct.

Ce numesti tu "control arms" n-au absolut nicio treaba cu unghiul planetarei. Cel mult, avand alta lungime sau avand-o reglabila, corecteaza caderile rotilor.
Corect, am greșit eu și am corectat în postarea mea de mai sus, ca să nu induc pe alții in eroare.

As arunca urgent acele "camber bolts" si as remonta suruburile originale. Au diametru mai mic, cuplu de strangere mai mic, fixarea portfuzetei pe amortizor, practic atasarea rotii de masina, cu ele devine precara.
Din ce îmi amintesc din februarie, și acele șuruburi mi s-au părut destul de țapene. Am de gând oricum să o mai duc la o geometrie să văd dacă au mai apărut modificări și mă voi duce și cu șuruburile vechi/originale ca să mai cer o părere.

Distantierul de rulment cardan, spui ca e necesar dupa "rear subframe drop". Dar ai coborat cadrul spate? Ca nu vad link la distantiere de subframe. Daca nu, distantierele de rulment cardan iti vor modifica unghiurile crucilor cardanice si le vor uza prematur.
După cum ai observat singur, în kit-ul de la IronMan sunt niște distanțiere pentru cadrul spate, 4 la număr. A fost coborât.

Ce spune colegul cu modificarea ampatamentului e cauzat de unghiul crescut al "trailing arms". Tiranti adica, brate longitudinale. Se manifesta doar pe spate, pe fata nu se intampla, ori se intampla putin, din cauza usorului anti-dive al bratelor.
Am înțeles. Deocamdată n-am avut nici un fel de probleme sau inconvenient, cu noroi sau altceva.

Liftul pare insemnat, toate articulatiile cu bucsa flexibila neatinse ar trebui detensionate, altfel se termina rapid.
Și în manualul de instalare scrie, și eu am cerut explicit să-mi facă asta la AutoKino; iar la finalul instalării am cerut confirmare că au făcut asta și-au spus că da.

În încheiere, îmi pare rău pentru toți termenii în limba engleză dar toată literatura despre mașina mea pe care apuc să o citesc e în engleză. Nu-s mecanic de meserie, n-am de unde să învâț cum trebuie.

Muttley

  • 5349
Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue Jr.
« Reply #71 on: June 16, 2025, 13:29:42 PM »
acele șuruburi mi s-au părut destul de țapene.

Si eu as asfalta cu mamaliga moale, sigur tine dupa ce se usuca, asa mi se pare mie.



Subaru are suruburi de 14mm.
Suruburile din link si poza postata de mine au cama de reglaj de 14mm (altfel e fizic imposibil), cu ridicare de 2mm. Ca urmare, surubul e de 12. Mai slab, cu cuplu de strangere la mai putin de jumatate (60Nm fata de 175 din amintiri vagi).
Mai mult, cama, pentru ca e cama, aluneca. Si va aluneca pentru ca e mai slab stransa.
Iar asta e nasol - Subaru are deja camber bolts de fabrica sus, ceea ce forteaza la montajul astora subtiri jos. Asta e interzis cu desavarsire, eforturile fiind mult mai mari in gaura de jos.

Daca pun o evacuare mai nu stiu cum sau o anvelopa cu 10mm mai lata, ori un led de 2W in luminile de pozitie, se isterizeaza toate institutiile super-avizate si cu pareri la purtator.
Camber bolts, real periculoase, se pot cumpara de oriunde, si greu se vad, or trebuie si ceva competenta ca sa se recunoasca saiba aia de reglaj. Sunt minunate, pana nu mai sunt si sari de pe drum.

Decizia ta.
WRX SW 2002