ODO ~ 92000 KM
Lift KitAm instalat la AutoKino in februarie 2025:
Bratele de control fata/spate si distantierul pentru rulment nu sunt necesare conform celor de la IronMan dar din ce-am cercetat eu aduc beneficii in aceasta configuratie: bratele de control sunt benefice in special pentru
unghiurile de la planetare a corecta caderile rotilor (
multumesc pentru corectie lui Muttley), care au fost modificate cu lift kit-ul, iar distanțierele pentru rulmentul arborelui de transmisie ar trebui sa corecteze unghiul pentru diferentialul spate, dupa lift (pentru ca practic pe spate a fost facut un "subframe drop" — cine are interes, sa traduca, nu vreau sa inventez termeni in limba romana).
Inserția "CVT anti-wobble" am scos-o dupa o perioada pentru ca transmitea vibratiile foarte mult in habitaclu si mi se parea ca motorul se simte foarte "aspru" la anumite turatii. Presupun ca era din cauza ca era iarna iar cauciucul din care este fabricat era foarte tare la temperaturi joase. O voi reinstala curand sperand ca temperaturile de vara sa-l mai inmoaie un pic.
Dupa instalarea lift kit-ului a fost controlata si ajustata geometria rotilor si a fost recalibrat ADAS-ul (EyeSight). In special pentru ultima parte am ales sa merg la AutoKino.
Si daca tot am ajuns la AutoKino, le-am cerut sa-mi curete si clapeta de acceleratie.
Cei de la AutoKino mi-au recomandat sa comand in plus niste suruburi de corectare a camberului tot de la IronMan care n-au fost instalate pana la urma, pentru ca cei care s-au ocupat de geometrie (o firma terță cu care colaboreaza AK) au decis ca nu trebuie.
Dupa aproximativ 1000 KM am mai fost la o geometrie si la o verificare a tuturor suruburilor care au fost "atinse" la montaj (in Oradea). Service-ul care a facut a doua geometrie a considerat ca sunt necesare si acele suruburi de corectare camber de la IronMan asa ca le-au instalat.
Aproximativ 8000 KM pana acum cu aceasta configuratie, toti parametrii masurabili s-au mentinut (temperatura apa, ulei, ulei CVT, consumul); am testat in toate situatiile, iarna, primavara, vara, cu anvelope de iarna si A/T (all season); nu bate, nu troncăne.
Noua suspensie este mai rigida, simt ca a fost mentinuta stabilitatea masinii in curbe, la franare, etc, dar se simt un pic mai mult denivelarile, gropile — ăsta este compromisul.
Test de amortizoare inainte si dupa, la aceeasi statie ITP:

Roti vara/iarnaAm decis sa am doua seturi independente de roti, una de iarna si cealalta pentru restul, ca sa nu ma frec mereu cu schimbul de anvelope pe aceleasi jante pe la serviceuri de roti.
Am mers cu jante Sparco Terra 17" pe care am pus A/T-urile.
Ca sa scap de durerea in cur cu senzorii TPMS, mi-a venit ideea sa bag in rotile noi un set de senzori clonati, aceleasi ID-uri de la senzorii pe care-i aveam deja in rotile de iarna.
Asa sunt complet independent cand vine vorba de schimb de roti, masina practic crede ca are aceleasi roti.
SloveniaCand vine vorba de calatorii, notabil am mai facut un drum pana in Slovenia cu un suport de biciclete pe carlig.
Pentru "numerologi": drumul a fost de 1395 KM, Ungaria-Croatia-Slovenia si retur, preponderent autostrada, ACC la 125KM/h unde a fost posibil (multe lucrari la unguri) consum de 7,2 (benzina OMV 100 la dus, de 95 ce am gasit la croati la intors). Bicicletele au 28kg impreuna, suportul inca vreo 14kg.
Schimb uleiAm trecut iar de la ulei de iarna (0W-20) la cel de vara (5W-30). Cu aceasta ocazie am folosit o palnie printata 3D pentru ulei care se infileteaza in gura de umplere (pot sa las bidonul la scurs in ea) si am instalat o valva Fumoto (trimisa de
prietenul Vali din Canada — multumesc din nou!) care va face orice schimb de ulei de acum incolo mult mai usor si mai curat.
Schimb bujiiAm schimbat bujiile in avans pe la 92K KM la TwinMotors pentru ca am apucat sa stau o saptamana pe la Cloooj.
"Recovery point"Am luat un "hitch" de 2 inch cu inel de recuperare, americănesc, l-am dus la strungar, a fost subtiat pe 2 laturi si ingrosat pe celelalte 2, a mai primit o gaura si acum e interschimbabil cu carligul de tractare.

PlaydateO distractie cu un prieten, Bogdan, cu XV, pe langa Cloooj.
