Mi se facuse pofta grava de circuit. Cei de la ATA organizeaza cate unul sau doua tack days pe luna. M-am inscris pentru mai, dar nu am putut ajunge, asa ca pofta a fost satisfacuta astazi.
Din 6 sesiuni, am facut 4, pentru ca ajunsesem la limita personala, a anvelopelor si a franelor.
Masina este foarte misto si foarte usor de controlat la extrema. Corecteaza orice understeer frumos cu o ridicare brusca a piciorului din acceleratie sau din ciupit frana.
Am fost impresionat de anvelope care abia in turul de final, al 6-lea, din fiecare sesiune dadeau semne de supraincalzire.
Franele s-au comportat excelent pentru ca masina este usoara si pe circuitul acesta franezi tare doar in 3 locuri.
Cutia etajata ok-ish pentru circuitul acesta, in mare mergand cu a 2-a si a 3-a doar pe linia dreapta de final. In 2 locuri ramaneam fara ture pe a 2-a inainte de zona de franare, deci cateva sute de ture in plus ar fi ajutat.
Intre prima sesiune cand m-au depasit toti cu mx-5, la una din sesiuni am depasit eu unul si la final am pastrat distanta egala pe toata sesiunea, scazand 2 secunde fata de inceput, pe tur, dar orice faceam sub 58s nu puteam sa scad.
Vorbesc de mx5-uri de 1.8 cu mici modificari, nu de alea cu slick-uri si suspensie si motor de 2.0. Deci, s-a tinut bine masina.
In final, prietenul care m-a insotit a zis sa plecam, fara sa mai intram la ultimele 2 sesiuni, pentru ca nu mai aveam ce scoate din masina si mai bine protejez anvelopele si franele pentru o alta data.
Si bine am facut ca l-am ascultat, pentru ca piulitele s-au slabit, grav la una din rotile de pe fata, desi le-am verificat inainte de prima sesiune, dar nu si inainte sa plec.
Ceva divinitate exista acolo in univers. Presupun ca sparco nu s-a gandit ca jantele terra vor fi folosite si pe circuit si a vopsit zona de contact cu piulitele. Impreuna cu ciclurile de incalzire si racire, acestea s-au slabit, intrucat una a disparut si alta am invartit-o cu mana, la una din rotile de pe fata.

si sunt piulite de fier, nu de aluminiu. Asa ca atentie mare si verificati piulitele dupa un drum de munte, circuit, autostrada etc.


Si ca sa vezi ce mica e lumea, impreza break rosie a lui Razvan, e acum a tipului cu mx5 de langa mine, in poza de mai sus.