Baterie XV
Subaru club Romania

Baterie XV

nen3i

Baterie XV
« on: April 14, 2025, 10:57:51 AM »
Salut,
Am un XV din 2018, cutie automată, motor 2.0L benzină.

Ieri am lăsat cheia în contact vreo 3h și am observat după 3h că îmi pâlpâia DLR de la un faruri. Eu credeam că toate sunt stinse la mașină .. anyway am rămas fără baterie după isprava asta și a trebuit să iau curent de la o altă mașină.

Acum mă gândesc să schimb bateria, fiind cea din fabrică montată pe mașină.

Ce baterie recomandați pentru Start-Stop?

Pe bateria actuală scrie 20HR 62Ah CCA620A D23(JIS) iar în manual este recomandată bateria Q-85

Mulțumesc

Re: Baterie XV
« Reply #1 on: April 14, 2025, 18:38:47 PM »
Eu recomamd Banner sau Exide . De verificat inainte de montaj sa nu fie deja sulfatate. slab incarcate sau prea vechi.

Xander

  • 1360
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Baterie XV
« Reply #2 on: April 14, 2025, 21:58:12 PM »
OEM la XV hibrid 2021 e tot banner.
Recomand exide din experienta cu  forester diesel.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

nen3i

Re: Baterie XV
« Reply #3 on: May 28, 2025, 16:57:44 PM »
luna aceasta vreau să schimb bateria că iar am rămas fără curent în parcare.

Ce recomandați AGM sau EFB ?

Xander

  • 1360
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Baterie XV
« Reply #4 on: May 28, 2025, 17:38:43 PM »
Aparent OEM e efb. Agm e superioara la temperaturi scăzute.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

nen3i

Re: Baterie XV
« Reply #5 on: May 28, 2025, 17:43:14 PM »
Ai cumva și o recomandare de baterie?
Serviceul unde merg de obicei mi-au propus Bosch 65ah EFB start / stop

NicNic

  • 278
Re: Baterie XV
« Reply #6 on: May 28, 2025, 19:07:36 PM »
Pentru schimbarea tipului de baterie de pe masina trebuie tinut cont daca sistemul de incarcare al masinii permite tehnologia de incarcare specifica bateriei ce se va monta pe masina.

In general, AGM in loc de EFB ar fi ok. Invers, nu.
Dar eu prefer sa pastrez tipul de baterie conform indicatiei producatorului masinii ...
« Last Edit: May 28, 2025, 19:13:20 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

nen3i

Re: Baterie XV
« Reply #7 on: May 28, 2025, 19:26:15 PM »


Aceasta este bateria de pe mașină iar în carte este trecută bateria Q-85.

Este AGM sau EFB

Re: Baterie XV
« Reply #8 on: December 22, 2025, 23:26:18 PM »
Pana la urma ce baterie ai pus? Am acelasi model de XV II 2018  - bateria standard OEM din fabrica este un Panasonic N-Q105/A4 EFB, evident ca nu se gaseste la noi. Sunt multe criterii care fac gasirea unei baterii compatibile problematica in Romania:

- calapod japonez: D23 JIS dimensions: 232 mm (Length) x 173 mm (Width) x 225 mm (Height).
- borne inverse fata de standard (plusul pe stanga)
- start/stop (astea sunt mai rare oricum)

Am cautat de mi-a sunat apa in cap, n-am gasit decat un:

- BANNER Running Bull EFB 12V 65Ah 550A - Borna Inversa (stanga +)
- Baterie auto Yuasa 12V 65Ah (YBX7014) - cea mai potrivita alegere, exista un distribuitor dar tocmai in Cluj

Modelele compatibile de Varta, Exide sau Bosch nu se gasesc la noi, din ce am cautat. Rombat se lauda cu o baterie "de Asia" la prima vedere posibil compatibila (Rombat Tornada Asia EFB 65 Ah) dar din catalog vine numai cu borne standard!

Privitor la tehnologie, ar fi mai indicat un EFB (cum a venit si din fabrica) fata de un AGM care e mai scump si mai sensibil la temperaturi mari si va tine mult mai putin pentru ca a: e instalata in compartimentul motor nu sub scaune sau altundeva si b: vara in Romania cu 40 de grade la umbra e un factor de luat in seama.

nen3i

Re: Baterie XV
« Reply #9 on: December 23, 2025, 10:17:59 AM »
Pana la urma ce baterie ai pus? Am acelasi model de XV II 2018  - bateria standard OEM din fabrica este un Panasonic N-Q105/A4 EFB, evident ca nu se gaseste la noi. Sunt multe criterii care fac gasirea unei baterii compatibile problematica in Romania:

- calapod japonez: D23 JIS dimensions: 232 mm (Length) x 173 mm (Width) x 225 mm (Height).
- borne inverse fata de standard (plusul pe stanga)
- start/stop (astea sunt mai rare oricum)

Am cautat de mi-a sunat apa in cap, n-am gasit decat un:

- BANNER Running Bull EFB 12V 65Ah 550A - Borna Inversa (stanga +)
- Baterie auto Yuasa 12V 65Ah (YBX7014) - cea mai potrivita alegere, exista un distribuitor dar tocmai in Cluj

Modelele compatibile de Varta, Exide sau Bosch nu se gasesc la noi, din ce am cautat. Rombat se lauda cu o baterie "de Asia" la prima vedere posibil compatibila (Rombat Tornada Asia EFB 65 Ah) dar din catalog vine numai cu borne standard!

Privitor la tehnologie, ar fi mai indicat un EFB (cum a venit si din fabrica) fata de un AGM care e mai scump si mai sensibil la temperaturi mari si va tine mult mai putin pentru ca a: e instalata in compartimentul motor nu sub scaune sau altundeva si b: vara in Romania cu 40 de grade la umbra e un factor de luat in seama.

Eu am pus baterie EFB Bosch  https://www.dedeman.ro/ro/baterie-auto-bosch-power-efb-pe005-12v-60-ah-640-a-24-2-x-17-5-x-19-cm/p/1071235 și este pusă invers în lăcaș ca să se potrivească bornele.

Mai poți opta pentru Banner https://zen-auto.ro/baterii/baterii-auto/banner/24433-1264-banner-running-bull-efb-12v-65ah-550a-borna-normala-dreapta-.html