Revizii Forester
Subaru club Romania

Revizii Forester

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #80 on: March 08, 2016, 10:25:20 AM »
Recomand Autokino, am facut revizia de 60.000 la ei, Forester SG aspirat, cu toate consumabilele luate de la ei (uleiuril, antigel, lichid frana si-o curea de alternator).
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #81 on: March 08, 2016, 10:50:43 AM »
In principiu se face o recalibrare/reinvatare a clapetei si o poti face doar la reprezentanta. Dar am mai vazut si clapete curatate fara aceasta reinvatare si au mers OK. E totusi bine sa o faci daca ai cum.
« Last Edit: March 08, 2016, 10:56:48 AM by MihaiFlorescu »

moguai

  • 2814
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #82 on: March 08, 2016, 10:55:13 AM »
Recomand Autokino, am facut revizia de 60.000 la ei, Forester SG aspirat, cu toate consumabilele luate de la ei (uleiuril, antigel, lichid frana si-o curea de alternator).

+1, daca nu te deranjeaza sa mergi la brasov pt asta
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #83 on: March 08, 2016, 10:55:33 AM »
Am si eu o curiozitate. Pentru ce s-a umblat la corpul clapetei de acceleratie ?
Exista o problema sau a fost curatat preventiv ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Revizii Forester
« Reply #84 on: March 08, 2016, 11:30:23 AM »
Am si eu o curiozitate. Pentru ce s-a umblat la corpul clapetei de acceleratie ?
Exista o problema sau a fost curatat preventiv ?

S-a simtit ca nu mai trage masina, efectiv apasam pe acceleratie si avea un "lag" (o intarziere). Mi-am curatat-o singur si am gasit foarte multa mizerie "neagra". Dupa curatare a mers si merge f. bine in continuare.

La service-ul Autokino a mers dintotdeauna, serviciile fiind bune, avand propriul mecanic, piese bune, tot ce trebuie. Acum eu fiind din Bucuresti din pacate nu am drum pe acolo in aceasta perioada.
Forester XS 2.0 2008 MT

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #85 on: March 21, 2016, 21:20:03 PM »
Postez aici, unde mi se pare mult mai potrivit sa continuam discutia, daca si Sese este de acord, fireste.
(vad ca pe un alt post se discuta aprins si cred ca nu e oportun sa schimb eu de capul meu directia discutiei de acolo)

Spun ca folosesc ulei Subaru by Motul daca il gasesc.
Daca nu, folosesc ca si pana sa apara acesta, Motul normal. Este recomandat de fabricant. Nu mi se pare ca se bat cap in cap.
N-am citit articolul lui Badea, nu-mi place personajul.
Ti-am explicat de unde e diferenta de filtre, mai cu seama la cel de habitaclu. Majoritatea fabricantilor vand scump astfel de filtre cu carbon activ.

Si ca sa raman la topic, ca am vazut ca mi-ai cerut sa detaliez; citez din manualul de garantie si service Subaru pe care toti il aveti.

"Acoperire de garantie standard pentru tarile Europene.
 Punctul 3. Conditiile in care garantia devine nula si neavenita:
 Subpunctul 4- deteriorari provocate de neutilizarea pieselor de schimb originale/fluidelor... recomandate sau aprobate de Subaru. "

Procedam cu discernamant, adica nu-ti refuz o garantie de amortizor pentru ca ai pus ulei Mobil in motor dar sigur nu-ti fac raport de garantie pe motor daca ai filtru AM. Daca iti lipsesc insemnarile de service sau sunt sarite reviziile, la fel.

Asta-i regula, consider ca trebuie sa ne tinem de ea.

Asta am vrut sa zis, scuze Forester daca te-am suparat. ;D

Hai sa le luam pe rand.

Eu schimb la fiecare revizie urmatoarele
1. Ulei motor
2. Filtru ulei
3. Filtru aer
4. Filtru habitaclu

La fiecare 5k km schimb
3. Filtru aer
4. Filtru habitaclu

La fiecare a 2-a revizie schimb
5. Filtru Combustibil

Cu care din cele de mai sus pot sa vin de acasa (A.M.), fara sa mi se poata reprosa ca afectez garantia?
(Pentru corectitudinea informatiei, Foreste a iesit din garantia de 5 ani de cca o luna)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Sese

  • 468
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #86 on: March 21, 2016, 21:48:10 PM »
Procedezi foarte bine, dupa parerea mea, cu privire la intervale si la ceea ce schimbi.
Filtrul de ulei sa fie original, uleiul in specificatii. Filtrul de aer e de preferat sa fie original. Cel de motorina nu ma intereseaza dar e bine sa-l schimbi o data la doua revizii. Mann e ok, Jakoparts si QWP -uita-le.

Pastreaza toate facturile/bonurile daca repari la independenti. Ai grija sa fie autorizati. Vezi sa-ti stampileze carnetul. Daca interventiile nu sunt facute la dealer, fabricantul cere dovada efectuarii mentenantei si calitatea acesteia. Nu poti s-o dovedesti decat cu facturi si devize.

Ai grija cu resetarea dilutiei de ulei la diesel si la eventualele resoftari. Fabricantul cere CIV/CVN-ul masinii cand se aplica pentru garantie. In functie de CVN, acesta vede daca masina a avut update sau, mai rau, modificare de soft.
In cazul acesta garantia se refuza.

In rest totul e simplu. Subansamblele modificate nu beneficiaza de garantie. Spre exemplu, rotile mai mari nu-mi permit sa solicit garantie la rulmenti sau planetare. Sigur ca daca tu le pui pe cele originale inainte sa vii la mine, n-am de unde sa stiu. Subaru nu cred ca s-a gandit la asta.

Scuze, e super vânt la Brasov si mi-a picat net-ul. Asa ca scriu de pe telefon.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #87 on: March 21, 2016, 22:12:56 PM »
Multumesc pentru raspuns.

Doar despre piese intreb, pentru ca in rest serviciile de orice fel le-am facut si le voi face la SMT sau la Auto Kino. Exclusiv.

Tot ce am folosit A.M. ar fi Motul Eco-Clean C2 5W-30 (care de fapt nu este chiar A.M. din cate am inteles) si Knecht / Mahle. Nimic altceva. SMT nu a avut niciodata nimic de comentat in legatura cu asta. Nici in perioada fascista, nici mai recent.

Cu toata consideratia pentru filtrul cu mama carbonului pe el, daca-l schimb la cate 5k km, devine foarte scump TCO (in Bucuresti in 5k km se umple de praf). Mai bine mai des decat de carbon, la cat costa.

Reviziile le fac la maxim 10k km si de cand cu problema update-ului de soft care NU a fost facut la AK atunci cand trebuia (parca am mai vorbit despre asta), exclusiv la SMT.
Confirma-mi ca nu o sa ma uitati cu el si revin la AK cu si mai multa incredere. :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Sese

  • 468
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #88 on: March 22, 2016, 08:50:04 AM »
Cu placere!
Cum am mai spus in cateva randuri, nu este nici o problema sa vii cu piesele tale. La noi lucrul asta nu se intampla prea des, sunt de parere ca suntem destul de competitivi la pret.
Singura problema apare atunci cand piesa adusa de tine se defecteaza in garantie sau nu se potriveste. In acest caz, daca ai adus-o tu, platesti manopera de doua ori si esti obligat sa te descurci singur cu inlocuirea acesteia in garantie.
Presupun ca stii lucrurile astea, parca s-a mai discutat subiectul aici.

Perioada fascista suna rau dar e adevarat. Intr-un cadru informal am sa-ti spun si cine erau fascistii la SMT. Nu intreaga companie, doar unii, si nici aceia greci.

Procedura la AK este de a se verifica update-ul de soft la fiecare revizie, odata cu resetul dilutiei. De regula acest lucru se face. Acum nu spun ca nu este posibil sa se fi uitat sa se faca in unele cazuri. Noi cumparam toate update-urile de service manual, de indata cand acestea sunt disponibile.

Cum am zis, este insa posibil sa se mai greseasca si la noi. Desi echipa este in mare aceeasi, s-au schimbat si la noi trei sefi de service si vreo doi mecanici in 10 ani. As vrea sa-ti spun ca nu te uitam cu el insa ar fi de ajutor sa amintesti sefului de service acest lucru. Oricum, te lasam langa masina, apropos de postul lui Heliotropus, asa ca poti cere mecanicului sa-ti verifice in particular anumite chestiuni.

Iar cu filtrul vroiam doar sa arat de unde provine diferenta. Este oarecum similar cu problema pompei de apa la distributii. Nu eram competitivi la pret din cauza faptului ca ofertam una originala la pret dublu fata de licenta. Ofertele noastre nu se concretizau in lucrari din cauza diferentei de 500 de lei de la pompa de apa. Toate celelalte, cureaua si rolele erau sensibil apropiate la pret. Asa ca am gasit optiunea pe Aisin si am uzinat gaura in plus.  Folosim aproape toate piesele pe original, mai putin pompa de apa.


andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #89 on: May 05, 2016, 12:28:54 PM »
Urmeaza sa schimb curelele de accesorii si vreau sa-mi iau de-o grija si cu uleiul de cutie-diferential.
Din cate stiu, merge Motul Gear 300 75w90 4+1 litri. Corectati-ma daca gresesc.
Apropo, aparent am LSD pe spate, trebuie ceva specific LSD? Sau LSD-ul e capsulat si nu se schimba uleiul, cum am citit pe undeva...?
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

moguai

  • 2814
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #90 on: May 05, 2016, 13:34:43 PM »
cred ca e ok, motul ce zice la recomandari?
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #91 on: September 06, 2016, 17:36:16 PM »
FYI:
Pentru Forester SH vad ca cei de la emag au in oferta un pachet de revizie cu filtre Knecht ce cuprinde Filtru ulei KNECHT OC 982, Filtru aer KNECHT LX 2672, Filtru combustibil KNECHT KC 83D, Filtru aer habitaclu KNECHT LA 461 la 189 RON.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Revizii Forester
« Reply #92 on: November 09, 2016, 00:01:59 AM »
Ce presupune revizia la 90000 km pentru un Forester 2.0 D din 2012? In afara de ulei motor si filtre ulei, aer, combustibil si habitaclu?
Subaru Forester SH 2.0 D -2012

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #93 on: November 09, 2016, 09:08:43 AM »
Din 30k in 30k se recomanda schimbarea tuturor lichidelor sau testarea acestora (care implica niste aparate de masura si acelea nu sunt ochii).
De multe ori se merge pe varianta "hai ca nu arata asa rau" sau "mai merge" sau pur si simplu clientul refuza.

Aceste lichide in plus fata de uleiul de motor mentionat de tine sunt:
- antigel (atentie la norma - fara sulfiti, fosfati sau amine)
- ulei de transmisie (recomand unul premium sau varianta cea mai ieftina Castrol din surse sigure)
- lichid frana (atentie la ordinea aerisirii)
- lichid ambreiaj
- lichid servodirectie (recomand unul premium)

Fiind diesel iti recomand insa o vizita la reprezentanta pentru ca acolo mai fac diverse regenerari de DPF, recalibrare injectoare, actualizare software cand si daca este cazul dupa cum doar ei stiu si pot observa ce are nevoie masina. In service multi-marca este posibil sa nu gasesti nici macar cheile potrivite pentru schimbul de ulei de transmisie.
« Last Edit: November 09, 2016, 09:15:53 AM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Revizii Forester
« Reply #94 on: December 13, 2016, 09:17:05 AM »
Salutare,

Puteti sa-mi spuneti cam care e diferenta aproximativa de bani pentru o revizie la un 2.0 aspirat si un 2.0 Diesel la Forester SH?

Mersi!

Sese

  • 468
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #95 on: December 13, 2016, 12:15:02 PM »
La Auto Kino diferenta este de aproximativ 350 lei, revizia costa 1100 la Diesel si 750 la benzina.
Daca inlocuim si filtrul de motorina, diferenta creste cu inca vreo 120 lei.

Diferenta vine si din cantitatea mai mare de ulei de care are nevoie diesel-ul.

Răspuns: Revizii Forester
« Reply #96 on: January 18, 2017, 12:54:38 PM »
Salut

am fost ieri la Tubman la Cluj, sunt multumit de serviciile oferite / efectuate. Dupa achizitia din Germania al unui Forester model SH 2010 2.0 pe benzina, am apelat la ei pentru revizia privind distributia.  Am schimbat role, curea distributia, curea alternator, ulei, filtru ulei, ulei transmisie, ulei diferential spate, filtru aer, filtru aer habitaclu, bujii, placute frane fata, pentru ca pe spate aveau o uzura de cca. 1-2 mm. S-a curatat clapeta de acceleratie. Au pus masina pe tester, au sters reoarea Check Engine + VDC Off, care s-a aprins chiar ieri dimineata cand am pornit spre Cluj. Explicatia codului de eroare - o valva (parca nr.2) blocata, probabil din cauza ca masina a fost in aer liber toata noaptea, si se suspecta ca ar fi ajuns ceva apa (condens / apa din carburant ... ???) care a inghetat. Au facut teste la frane, si la noxe. La final au facut un test drive de 6 km. Plus alte mici treburi ce aveam eu sa se rezolve.

Am platit in total 4060 RON.

Tot timpul am putut sta langa inginerul mecanic, am discutat cu el. Am discutat si cu baietii de la receptie / piese. Toti erau de treaba. Am clarificat multe chestii ce aveam eu pregatit sa le intreb. Am intrebat si de manualul de utilizare in lb. romana. In 5 minute l-am avut in mana. Asa ca pe cel german il pot pune deoparte.

Numai bine.
« Last Edit: January 18, 2017, 15:58:33 PM by OffWhite »
I'm driving my Subaru calmly : )

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Revizii Forester
« Reply #97 on: February 27, 2017, 11:05:45 AM »
Recomandari revizii Forester 2017 conform normelor americane: http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2017.html

Cred ca nu ar fi rau sa promovam si noi acel schimb de ulei si filtru la 6 luni sau 6.000 mile (~10.000km) sau chiar mai des in trafic bara la bara.

Kaufmandy

  • 23
  • SG 2.0 2007 4EAT
Re: Răspuns: Revizii Forester
« Reply #98 on: August 27, 2017, 08:04:10 AM »
In principiu se face o recalibrare/reinvatare a clapetei si o poti face doar la reprezentanta. Dar am mai vazut si clapete curatate fara aceasta reinvatare si au mers OK. E totusi bine sa o faci daca ai cum.
"se face"  singură, probabil...!  cel puțin la Autokino.  Care e cam ca pomul lăudat. Adică așa zisa "recalibrare / reinvatare" a clapetei e de fapt deconectarea bateriei de la mașină preț de câteva minute, după curățare (care la ei a însemnat ștersul cu un șervețel (gen prosop de bucătărie).  Operațiunea făcută la cererea mea expresă,  ca altfel nu prea se sinchisesc nici atât. Eu fiind programat a acolo pentru o diagnosticare completa a mașinii,  atât pe părea mecanică,  cat și soft/erori/etc. Și plătită bineînțeles.

Re: Revizii Forester
« Reply #99 on: May 04, 2019, 22:39:05 PM »
Bună,  au trecut aproape 8 ani de când mi-am luat al meu Forester Diesel  my 2011.
De atunci a trecut doar pe la Subaru Cluj. De schimbat pe el mai nimic decât consumabilele uzuale ( ulei, filtre, plăcute,  discuri fata, și niște bucși ) în rest nimic. Sunt super încântat de mașină mai puțin filtrul de particule care îmi da bătăi de cap. Dar ăsta e alta poveste.
Acum vreau sa o duc la revizie am 137.000 km. Cred ca la kilometrajul ăsta doar ulei și filtre e cam puțin.
Ce ar mai trebui schimbat ca sa nu dau de probleme mai mari în viitor.
Mersi anticipat de sfaturi.