(aproape) Totul despre frane...
Subaru club Romania

(aproape) Totul despre frane...

soho

  • 246
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #100 on: January 12, 2015, 18:13:59 PM »
mmmmmmmmmmm .... Sincer ,,, nu cred ca nu exista o solutie ,,, dar problema cred ca este preponderenta la modelele turbo ,,, L a mine innainte erau trepidatii pe la 120-140 km/h dar acum sunt la 60-80 care sunt destul de deranjante !!!! Frinele tin ,, nui prob ,, dar tremuratu asta ,,, ma scoate din sarite ,,,

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #101 on: January 12, 2015, 22:55:32 PM »
Intrebare... Cum folositi franele? Mai exact, cat de des f*teti frane zdravene? Pentru ca eu de mai bine de dooj'de ani de cand am permis m-am obisnuit sa franez destul de lin, hotarat, dar LIN! Iar cand zic lin, inseamna ca la inceput apas usurel pe frana si apoi mai tare ca sa obtin nivelul de franare obisnuit, de trafic. Evident cu exceptiile impuse de evenimentele din trafic, dar astea nu sunt atat de frecvente.
Franand in modul descris mai sus, nu am reusit sa "ovalizez" (desi nu e ovalizare ci altceva) nici macar un singur disc, sunt la al doilea forester si cu fiecare am facut ~50.000km. La hyundai am peste 100.000km, am discurile originale si guess what? Nu sunt ovalizate! Si nu am reusit nici la toate masinile pe care le-am mai avut inaintea astora.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

KET

  • 3921
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #102 on: January 12, 2015, 23:19:04 PM »
Ai tu setata intensitatea de franare perfecta in picior.
 :D
Hai sa fim realisti, nu cred ca vreunul din cei ce s-au plans de ovalizarea discurilor de frana nu e in primii 5000 km facuti la volanul unei masini... Avem si noi vreo 2-3 ani de condus (eu chiar vreo 18)...
« Last Edit: January 13, 2015, 00:00:19 AM by KET »

Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #103 on: January 12, 2015, 23:40:24 PM »
Din ce'am vazut, am discurile originale pe XT - si asta la +100k km. Eu la 88k am schimbat doar placutele, discurile nici macar nu aveau buza sesizabila incat sa iau macar in considerare sa le schimb
La Fiesta ajungeam fara probleme la 75k km cu placutele originale.

Dintre cei care au avut probleme cu ovalizarea discurilor de frana, cati le'ati verificat cu ceas comparator? Se ovaliza doar unul sau ambele?

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #104 on: January 13, 2015, 00:27:55 AM »
Ai tu setata intensitatea de franare perfecta in picior.
 :D
Hai sa fim realisti, nu cred ca vreunul din cei ce s-au plans de ovalizarea discurilor de frana nu e in primii 5000 km facuti la volanul unei masini... Avem si noi vreo 2-3 ani de condus (eu chiar vreo 18)...

Sunt convins, totusi plec de la ideea ca majoritatea masinilor au valente sportive, chiar si unele aspirate, si e de asteptat ca si franele sa fie mai "energice".
Sa explic mai detaliat (desi cred ca am mai facut-o pe undeva dar nu mai stiu pe ce topic).
Cineva imi spunea ca nu exista discuri ovalizate, si chiar daca prin absurd ar fi, nu ar fi o problema atat de mare ca doar franele culiseaza si ar "urmari" ovalul... Problema ar fi generata de suprafata discului. Daca la un moment dat discul este mai incins (poate fi chiar si la un mers in oras) si se tranteste o frana brusca, este posibil sa se impregneze particule/material din placute in disc, in locul primului contact dintre placuta si disc. Din acel moment, discul va avea suprafete cu proprietari de frictiune diferite, dand senzatia de "ovalizare". Rectificare inseamna in principiu inlaturarea acelui strat astfel incat sa se revina la o uniformitate de frecarii pe toata suprafata discului.
De aceea am intrebat "cum franati"!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

KET

  • 3921
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #105 on: January 13, 2015, 00:46:52 AM »
Eu sunt de acord cu tine, in ceea ce priveste ovalizarea. Dar mi se pare ca, avand in vedere ca vorbim (si) de masini turbo, care sunt alergate un pic, cred ca discurile ar trebui sa fie facute in asa fel incat sa nu mai apara aceasta problema...

Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #106 on: January 13, 2015, 09:59:22 AM »
     Vibratiile apar din cauza placutelor de slaba calitate care depun material pe disc atunci cand stai cu piciorul pe frana si masina e oprita. Cel putin in cazul meu cu automata cred ca asta e singura explicatie. Eu am optat pentru placute Carbotech, imi vor ajunge in zilele ce urmeaza , le voi monta si revin cu feedback. Si ca sa distrug mitul ca discurile DBA sunt "cele mai ce" indiferent de tipul discului va pot spune ca discurile mele DBA2650 s-au facut atat de varza incat daca le rectificam pe strung nu mai intruneam grosimea minima.  Si asta cred ca doar din cauza placutelor Brembo.
    Poate cele 4000 sunt mai de calitate. Ciudat este ca la primele franari nu vibreaza nimic ci doar dupa ce se incalzesc. Am verificat etrieri, butuc roata dar toate sunt ok. De aceea mi s-a pus pata pe placute. Daca si dupa aceasta schimbare(+alte discuri noi) apar vibratii ma declar invins si aplic tactica " it's a feature, not a bug". Aia e am epuizat toate cauzele posibile. Poate aveti voi alte idei ???
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #107 on: January 13, 2015, 10:51:07 AM »
@Forester & Andrei: La fiesta in 65k km abia am apucat sa schimb un set de discuri si 2 de placute. Deci nu e de la insider. La corsa am schimbat 2 seturi de discuri si 3 de placute in 44k km fara sa se fi ovalizat sau sa am vibratii. Si franeaza de rupe desi se consuma mai repede discurile (Bosch placute si discuri).

Cat despre condus, wtf, cand dai o gusa ca te grabesti nu poti sa pui frana lin de la 120km/h. Pe de alta parte am fost destul de grijuliu ca atunci cand am incins cu adevarat franele, vezi coborare din Poiana etc. sa am drum de cateva minute cu franare cat mai putina si fara sa ma opresc.

Discurile astea scumpe au striatii pe suprafata lor tocmai pentru a musca din placuta si a o curata in cazul in care s-a produs o topire de suprafata (glazing cum ii spun vorbitorii de engleza). Care ajuta la evitarea fenomenului descris de tine (amprenta lasata pe disc de placuta incinsa). Din declaratiile producatorilor cica 100% garantat ca nu se ovalizeaza.

Acum pe cine sa crezi?
« Last Edit: January 13, 2015, 10:56:06 AM by MihaiFlorescu »

soho

  • 246
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #108 on: January 13, 2015, 11:01:54 AM »
Sincer mergeam mult mai agresiv innainte , dupa alfa romeo, opel , nissan , bmw , honda ,si de aproape 10 ani condus , aproape zilnic, cred ca mam linistit , uneori mai calc frina bine  , din cauza colegilor din trafic ff educati, dar in rest nu este cazu , f mult folosesc frina de motor ... In ceea ce priveste calitatea placutelor , ce zicea un coleg mai sus , am avut originale cind am luat masina , apoi Ebc , apoi Ferrodo , asi putea spune ca am incercat din toata gama...

Nimeni ,, nu zice nimic de etriere ,,,, :( Oare doar eu ma gindesc la ele ,,,

Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #109 on: January 13, 2015, 12:00:55 PM »
Nu stiu cum sunt etrierii de la Legacy GT, insa la Forester XT, pe fata etrierul are culise, iar eu am avut surpriza ca una sa fie blocata. Desi cumparasem kituri complete de reconditionare, nu le'am folosit, am folosit doar garniturile ce vin in capatul uneia din culise la fiecare etrier.

@MihaiFlorescu: poate in Bucuresti e altfel uzura, tu zici ca in 65k schimbasei deja odata discurile si 2 seturi placute.
La Fiesta mea, la ~64k am schimbat prima oara placutele, insa daca rata de uzura de pana atunci s'ar fi mentinut, ajungeam fara probleme la 80k. Acum am 73k, pana la 100k sigur nu va fi nevoie de alte inlocuiri daca nu se strica ceva

Si nici macar nu folosesc frana de motor prea mult, ci mai degraba rar, la Fiesta cel putin, mi se pare f slaba (poate ptr ca'i diesel?)

soho

  • 246
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #110 on: January 13, 2015, 12:13:40 PM »
La legacy ,,,, am pe fata etrieri mari cu pistonase duble , sau cum se mai numes ,, :( cu 2 pistonase,,,

Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #111 on: January 13, 2015, 12:34:46 PM »
Din cate vad pe scheme, e acelasi sistem ca la Forester, deci poti demonta etrierul de pe pozitie pentru a verifica in primul rand culisele, eventual sa cureti locasul lor si sa inlocuiesti vaselina, nu strica

soho

  • 246
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #112 on: January 13, 2015, 12:37:37 PM »
La asta mam gindit si eu ,, dar mecanicu meu ,, e Busy ,, pina luni care vine ,,, si urmeaza sami stric nervii pina atunci ,, daca gasesc in alta parte ,, primu lucru e sa curat tot acolo, dar din cite imi aduc aminte , cind am facut schimburile de placute am rugat mecanicu sa verifice acolo ,,, dar na ,, :(

Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #113 on: January 13, 2015, 12:49:32 PM »
Daca ai probleme la culise trebuie sa simti ceva, trage masina intr-o parte cand franezi, cand nu franezi, temperatura mai mare la una din roti. Eu am eliminat pe rand aceste posibilitati si tot la placute+ discuri am ajuns. Soho eu am acelasi sitem de franare ca si tine si am aceste probleme de cand am luat masina. Singura posibilitate ce nu am explorat-o este sa schimb amortizoarele spate + placute de frana spate mai aderente. Legacy nu are repartitor de frana fata/spate dedicat, distributia fortei de franre se face din pompa de ABS, de aici concluzia cu shimbatul amortizoarelor pe spate care sunt la 60% din eficienta.
Legacy 3.0R

soho

  • 246
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #114 on: January 13, 2015, 13:02:08 PM »
Daca ai probleme la culise trebuie sa simti ceva, trage masina intr-o parte cand franezi, cand nu franezi, temperatura mai mare la una din roti. Eu am eliminat pe rand aceste posibilitati si tot la placute+ discuri am ajuns. Soho eu am acelasi sitem de franare ca si tine si am aceste probleme de cand am luat masina. Singura posibilitate ce nu am explorat-o este sa schimb amortizoarele spate + placute de frana spate mai aderente. Legacy nu are repartitor de frana fata/spate dedicat, distributia fortei de franre se face din pompa de ABS, de aici concluzia cu shimbatul amortizoarelor pe spate care sunt la 60% din eficienta.


Amortizoare NOI kayaba , 2 luni maxim ... ( ( ( ( ( (

De frinat , masina frineaza normal , adica nu traga in vreo parte ,,, singura chestie care imi aduc aminte ,,, acu vreo 2 luni am fost pe la Suceava ,,, si cind am ajuns ,,, mi so parut jantele pe fata un pic mai fierbinti ,,,ca eu mai pun maina pe ele ,, dupa drumuri lungi ,,, Dar in rest ,, nimic care sa ma puna pe ginduri ,,,
« Last Edit: January 13, 2015, 13:06:06 PM by soho »

Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #115 on: January 13, 2015, 13:09:13 PM »
E normal sa fie mai fierbinti cele din fata deoarece puntea fata franeaza cel mai mult. Aveai diferenta de temperatura intre ele?
Legacy 3.0R

soho

  • 246
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #116 on: January 13, 2015, 13:20:18 PM »
E normal sa fie mai fierbinti cele din fata deoarece puntea fata franeaza cel mai mult. Aveai diferenta de temperatura intre ele?


Poate deo idee ,,, dar era destul de rece afara , ca sami dau seama exact ....

Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #117 on: January 13, 2015, 13:24:04 PM »
Daca ai probleme la culise trebuie sa simti ceva, trage masina intr-o parte cand franezi, cand nu franezi, temperatura mai mare la una din roti.

Eu nu aveam nici una din acele manifestari, chiar m'a luat prin surprindere acea culisa blocata cand am schimbat placutele

soho

  • 246
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #118 on: January 13, 2015, 13:36:02 PM »
Daca ai probleme la culise trebuie sa simti ceva, trage masina intr-o parte cand franezi, cand nu franezi, temperatura mai mare la una din roti.

Eu nu aveam nici una din acele manifestari, chiar m'a luat prin surprindere acea culisa blocata cand am schimbat placutele



Tre sa le da u jos ,,,, sa ma uit sami fac o idee ,,,

soho

  • 246
Răspuns: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #119 on: January 13, 2015, 16:30:09 PM »
Am sunat un amic kare are un servise ,,, si miam facut comanda de 2 seturi de reparatie etriere ,,, imi ajung pe vineri si atunci dau jos tot si vedem clar ,, carei motivul la asa batai in volan ,,,

Sper sa fie de la asta ,,,