(aproape) Totul despre frane...
Subaru club Romania

(aproape) Totul despre frane...

dan_b

  • 1236
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #240 on: April 10, 2022, 12:24:02 PM »
Pe masinile anterioare am mers pe ATE - discuri si placute - chiar daca e putin prea rigida combinatia. Si a fost ok.
Dar vorbim de acum cativa ani. Intre timp s-ori fi stricat si ei, cine stie.
Incerc sa aflu ce marca sunt cele OEM de pe Isuzu si revin.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #241 on: April 10, 2022, 12:49:09 PM »
ATE sunt de râsul lumii. Confirmat de mai multi. Am un prieten cu Skoda și a făcut schimb pe garanție de 3 ori la intervale de câteva mii de km sau chiar sub 1000. La ultima incercare a schimbat rulmenti, fuzete, făcut geometrie, aerisire, culise și tot s-a întors cu ovalizare. Și eu am avut ATE plăcute și au fost ok, dar discuri am evitat să iau.

dan_b

  • 1236
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #242 on: April 10, 2022, 13:44:37 PM »
Daca se plang mai multi de ele, inseamna ca sunt problematice.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #243 on: April 10, 2022, 13:56:09 PM »
Daca se plang mai multi de ele, inseamna ca sunt problematice.
Pana acum la Mercedes am mers numai pe ATE si niciodata nu am avut probleme. Ultima data am pus discuri, placute si saboti frana de mana inainte de pandemie. So far so good. 2.0 136cp si cutie automata.

Intr’adevar, am auzit multa lume in ultima perioada plangandu’se de ATE. La fel si in cazul Lemforder. Mai nou am auzit ca sunt Made in China. Si fooarte proaste.

Inca sondez ce sa iau pentru Forester :)
« Last Edit: April 10, 2022, 14:00:21 PM by Ilie »

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #244 on: April 10, 2022, 16:08:48 PM »
Initial pe Forester am avut ATE discuri/placute fata/spate si nu am avut probleme cu ele in vreo 30k km.
Ca upgrade am mers pe discuri DBA T2, fara probleme deocamdata.

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #245 on: April 10, 2022, 22:33:47 PM »
Initial pe Forester am avut ATE discuri/placute fata/spate si nu am avut probleme cu ele in vreo 30k km.
Ca upgrade am mers pe discuri DBA T2, fara probleme deocamdata.

Cu placute DS Perfomance? Cum sunt la rece?

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #246 on: April 10, 2022, 22:53:47 PM »
...strict ca si comparatie... TRW vs ATE...TRW all the way :) ... TRW sunt mult mai bune pe raport calitate/pret.
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

MyKe

  • 210
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #247 on: April 10, 2022, 23:21:59 PM »
Niciodată Ate, clar (cel puțin la discuri). Pe lângă TRW, să nu uităm de Textar, Brembo, Zimmermann, Pagid etc.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #248 on: April 11, 2022, 09:28:46 AM »
Bune placutele de frana TRW !!!
Am avut placerea sa am un set de placute de frana TRW pe masina sotiei (Subaru XV) montate in Germania de fostul proprietar pe discurile originale, am mers cu ele 5-6000 km  si le-am dat jos, daca mergeam mai sportiv si franam se incalzeau si scoteau un sunet de aveai impresia ca sunt fier pe fier.
Prima data am crezut ca este din cauza placutelor spate care erau originale si erau aproape gata, am cumparat Texar fata si spate mai ales ca si pe Forester am aceleasi placute de frana.
Am schimbat pe spate si am iesit la o proba sunetul era acolo, dupa proba am schimbat si pe fata si sa facut liniste in masina, asa ca am ramas cu un set de placute TRW aproape noi. Le-am pus in cutie ca cine stie cand ramna fara placute de frana pe fata si sa am ce pune pana vin cele comandate.
Ca sa nu mai zic ca pe Focus-ul de la servici tot TRW cand puneam frana usor nu aveam nevoie de claxon.
« Last Edit: April 11, 2022, 09:31:08 AM by 4croco »
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #249 on: April 11, 2022, 12:09:07 PM »
Cu placute DS Perfomance? Cum sunt la rece?

Da, DS Performance (pe fata). Eu sunt f multumit de ele, sincer nici nu prea ajung sa le incalzesc ca sa zic ca difera comportamentul. La un moment dat incepusera sa scartaie, am scos placutele si am spalat bine discurile si prin jur, curatat tijele de suport (alea de tu le'ai luat noi - si acum mi'am amintit ca le am si eu noi atunci si ar trebui sa le montez) si zgomotul a disparut.

Muttley parca are tot DS Performance, el poate ca are mai multa experienta cu diferite regimuri de utilizare.
« Last Edit: April 11, 2022, 12:12:09 PM by andrei0241 »

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #250 on: May 10, 2022, 23:39:21 PM »
Mda, cred ca am facut vro 20 mii km de cand am schimbat placutele pe fata cu ATE. Totul ca la carte , frecat port etrierii, vopsiti , dat cu praf de stele. Culise noi noute originale , pus vaselina in interior... rugaciuni si acatiste la stele.
Rezultatul acum  : culisele  de jos blocate, dar UNSE.
Fabulos! Placutele nu erau blocate , dar la jumatate din viata , mai mult de 5 mm pe fiecare, canalul de pe mijloc plin cu praf.

Am deblocat culisele de jos, curatat tot , uns , pus la loc, vibreaza la fel la franari la pesfe 100 kmh.

Ceva se intampla cand placutele se uzeaza. Nu stiu ce nu e bine proiectat acolo.

Asta cred ca e cel mai enervant lucru la masina asta... efectiv nu franeaza cum trebuie decat cu placute noi sau aproape noi.


Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #251 on: May 11, 2022, 07:49:42 AM »
Rămâne plăcută pe disc și se fac niste puncte fierbinți pe disc unde rămâne material de pe plăcuță. Acea zona cu material de placuta de pe disc va avea o aderență mai mare când întâlnește plăcuța de frână.
Asta ar trebui sa se duca cu un proces de "brake pad bedding". Cred că e in prima postare ceva.
Uite la mine cum arăta discul stânga față. Vezi zonele de pe disc din stânga jos ale discului.



Sau daca ai mers mult cu plăcute strâmbe și ai încins discul destul e posibil sa se fi ovalizat discul și degeaba mai pui plăcuțe noi.

Sau daca nu ai pus la loc totul corect și strâns etrierul perfect aliniat sau discul nu stă perfect pe butuc o să vibreze pentru că are un mic joc. Asta se rezolva prin curățare butuc, șuruburi, prezoane, și așezat la loc tot și strâns în cruce sau pe rand șuruburile de la suporții de etrier în loc de strângere la cuplu din prima.


Eu acum aud pe dreapta când pun frână un scârțâit o secundă și dacă apăs mai tare pedala dispare. Deci trebuie sa repet procedura de curățare și verificare și pe acolo. Am in jurnal la Frosty ce am făcut pe stânga față.

Toate automatele sunt predispuse la aceste probleme pentru că în oraș stai cu frana apăsată și deci plăcuța pe disc. Daca discul e încins, o să rămână o amprentă. La fel și dacă vii de pe autostradă și la ieșire ai ceva frânări mai serioase și te oprești in coloana, sigur sigur rămâne material pe disc. Daca plăcuțele nu sunt destul de agresive cât să curețe acel material la mers normal (și majoritatea nu sunt) atunci ramai cu acel dezechilibru până ajungi pe serpentine și le încingi puțin.
« Last Edit: May 11, 2022, 08:11:42 AM by MihaiFlorescu »

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #252 on: May 11, 2022, 08:13:39 AM »
Pai la inceput , cand au fost placutele noi a franat ok , cand s-u uzat le am gasit cu culisa de jos blocata ( am intervenit pt. ca vibra la franarea la viteze mari) .

Dupa ce am deblocat culisa si curatat tot pe acolo , si pus tot la loc , este fix la fel. Dupa approx 200 km , probabil ca acele culise se blocheaza instant ( cele de jos) . Dar asta mi se va confirma cand voi schimba placutele, din nou...

Da , le am dat cu vaselina siliconica , speciala pentru frane , card rezista la temperaturi inalte.

Nu cred ca e problema de bedding , discurile si placutele sunt cele vechi.

Nu inteleg cum as putea sa pun nenorocitul ala de etrier "nealiniat" . Se prinde in alea 2 suruburi , si atat. Sa il aliniez cu ce?

E de domeniul fantasticului pentru mine cat de pretentios e sistemul asta . Am schimbat cred ca zeci de seturi de placute la diferite branduri  de masini, la niciunul nu am fost atat de meticulos , nu am curatat atat. Insa la niciunul nu se blocau mizeriile alea in halul asta .  Imi aduca minte la bmw schimbam placutele , impingeam pustonasul cu mana , nu ungeam nimic ( doar verificam daca se misca culisele) si aia era! Inca 40.000 . Dar aici nu , trebuie bibilite , frecate, aliniate stelele, schimbate pistonase, puse table , tablite , curatate , puse placute noi, si dupa 20 km si o iarna iar apr vibratii . Pur sisimplu imi da brain freeze... si toata lumea lauda franele de 3.0 ...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #253 on: May 11, 2022, 08:29:54 AM »
Nu inteleg cum as putea sa pun nenorocitul ala de etrier "nealiniat" . Se prinde in alea 2 suruburi , si atat. Sa il aliniez cu ce?

Adică nu îl strânge pe primul surub până la capăt și apoi pe al doilea. Strânge pe rand puțin câte puțin pentru că rahatul ăla strânge și discul pe butuc. Și cum nu e cât toată circumferința discului, se poate ca discul sa se strângă puțin strâmb. Eu am incercat cu o mână sa împing discul și să îl țin drept și cu cealaltă mână să strâng cele două șuruburi pe rând până la strângerea finala.


Dar te înțeleg. E ceva nasol acolo. Și eu am schimbat la europene plăcuțe și nu mai frecam totul în halul ăsta. Și mergeau perfect.

Vaselină aia minune e posibil să nu reziste chiar așa de mult. Adică sigur. Sau ceva din proiectarea culiselor lasă praf și umezeala să pătrundă în culise.


Eu mă consolez cu faptul că un prieten la Skoda a schimbat pe garanție discuri și plăcuțe cate 3 seturi și tot așa făcea.

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #254 on: May 11, 2022, 08:37:06 AM »
A ,  pai le am strans corect , putin cate putin , iar prezoanele de la roti putin cate putin si apoi mai tare prezonul opus.

Au fost cred ca 3 tipuri de vaselina (la ultimile interventii) : ate, bosch ( special pentru culise) si ce o fi pus wim . Cu toate acelasi rezultat. Nu cred ca intra praf inauntru ... praful e pe afara :)

Cred ca voi scoate cauciucul de pe culisa aia de jos . Sa trancane cat vrea dar sa nu se mai blocheze.
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MyKe

  • 210
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #255 on: May 11, 2022, 10:34:54 AM »
Am luat mașina cu plăcuțele schimbate recent și am avut aceeași problemă cu vibrațiile la frânare. Nu era din culise (erau unse), ci din tăblițele de ghidaj - plăcuțele nu se plimbau libere în ele.
A trebuit să le dau jos și să curăț bine pe sub ele, era multă rugină dedesubt și tăblițele strângeau prea mult plăcuțele.

Mai poți verifica pistonașele - dacă intră și ies ușor în/din etrier.
« Last Edit: May 11, 2022, 10:40:22 AM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #256 on: May 11, 2022, 10:56:40 AM »
Culisele, și la mine erau unse, dar cele de jos nu se miscau, desi erau unse. 
Tablele aveau praf negru pe ele, dedesubt era curat (adica nu era rugina excesiva), placutele nu erau blocate in port etrier.

Pistonasele le-am schimbat acum 1 an , poate 1 an jumate, cu tot cu garnituri etc. O sa verific daca s-a blocat vreunul ... dar cand se intampla asta de obicei cedează pe o parte. La mine turuie la fel ambele roti.

Om trăi și om vedea!


Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MyKe

  • 210
Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #257 on: May 11, 2022, 11:11:39 AM »
Da, m-am exprimat greșit, nu e suficient să fie unse. Se mișcau ușor culisele în portetrier, de aceea am presupus că sunt unse și am trecut mai departe cu verificările. Am fost surprins să observ că vibrațiile au dispărut așa cum au apărut, din senin.

Dacă totul e ok la tine, probabil chiar ai discurile ovalizate.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #258 on: May 11, 2022, 11:25:42 AM »
Tind sa cred ca nu , am mai avut discuri ovalizate si simteam vibratiile si la viteze mici. Aici apare doar cand se pune presiune mare. Este posibil sa fie discurile la finalul vietii si cand e presiunea mai mare pe ele  sa se deformeze... Dar problema  principală ramane blocarea culiselor de jos. daca ambele nu culiseaza cum trebuie , normal ca vibreaza ... practic placuta este impinsa mai mult in partea de sus si de acolo apar efectele , discuti uzate aiurea, franare ineficienta, vibratii etc, evident nu catastrofale... adică mașina trece ITP ul cu brio, dar verificarea frânării pe standul ăla nu are nicio legătură cu viața reală...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: (aproape) Totul despre frane...
« Reply #259 on: May 11, 2022, 14:29:04 PM »
E posibil ca jegul ala de cauciuc de pe culisa sa se încalzeasca și sa se dilate și după sa se deformeze. Eu as încerca fără el. Oricum e un rahat de sistem