Foreste - MY 2011
Subaru club Romania

Foreste - MY 2011

andea79

  • *
  • 4007
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #520 on: March 19, 2018, 16:57:11 PM »
same problem, mi-am luat prin 2014 - 2015 ieftinitura asta
https://www.ebay.co.uk/itm/NEW-AC-COMPRESSOR-CLUTCH-ASSEMBLY-SUBARU-08-14-IMPREZA-07-14-FORESTER/253071502367?hash=item3aec3cac1f:g:l30AAOSwyQtV0ylt
merge foarte ok de atunci ...

LE: acum vad ca a zis si Muttley mai sus acelasi lucru :)
« Last Edit: March 19, 2018, 16:58:29 PM by andea79 »

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #521 on: March 20, 2018, 20:11:40 PM »
Da, aia e. Comandata saptamana trecuta, abia o astept, sa scap de zgomotul de tractor de la ralanti. Cum am comandat si fulia de la alternator, cred ca le schimb pe toate si am terminat cu cureaua si accesoriile pentru o vreme.

 ;D
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2205
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #522 on: March 21, 2018, 08:49:42 AM »
Revizie 83 luni sau +9.6k km. (99.6k km)
Prestator: SMT – Bucuresti (Nelu)

REVIZIE 100k incluzand schimb ulei motor, filtre (ulei, combustibil, admisie aer, habitaclu), verificare baterie, frane, resetare dilutie ulei.

  • Ulei motor AMSOIL European Car Formula 5W-30 Improved ESP Synthetic (6 litri)
....


Impresii despre uleiul Amsoil ?
Am primit si eu la Intalnirea Nationala un "set" de ulei Amsoil European Formula ( multumesc tuturor pentru cadou !) si - daca tot il am - nu stiu daca sa-l pun la XV sau la Impreza ( in max. 3 luni trebuie sa le fac reviziile ambelor agregate).
Nu am idee daca "merge" la diesel ( nu scrie "diesel" pe bidoane, dar pe site-ul Amsoil se spune ca ar merge atat la diesel cat si la benzina).
Un sfat de la unul "patit" cu Amsoil-ul ar fi extrem de apreciat ![/list]
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #523 on: March 21, 2018, 10:14:33 AM »
Este norma C3, adica pentru sisteme catalitice si de filtrare moderne (incl. DPF). Feedback de la Catalin.

http://shop.poldistribution.ro/ulei-de-motor/amsoil-european-car-formula-5w30.html
« Last Edit: March 21, 2018, 10:15:57 AM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2205
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #524 on: March 21, 2018, 11:22:17 AM »
Merci, Mihai !

Ce scrie acolo vazusem si eu ( am si mentionat dealtfel in postul precedent).
Ma interesa feedback-ul utilizatorului - mai ales ca, daca nu ma insel, si el a fost cadorisit cu Amsoil la precedenta intalnire, deci, asta ar fi al doilea schimb de ulei.
In mod normal, daca a mers tot pe Amsoil inseamna ca i-a placut cum se comporta. Vreau doar o confirmare ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #525 on: March 21, 2018, 15:56:08 PM »
Cu Amsoil experienta e pozitiva in sensul ca, la fel ca si la Motul dealtfel, porneste la sfert chiar si la temperaturi negative, "trage" bine, si aici trebuie sa marturisesc ca imi pare totusi mai constant in acceleratie, mai silentios la ralanti fata de perioada Motul si o idee mai putin uzat la momentul inlocuirii la 10k km.

Io zic ca nu e neaparat efectul placebo, insa ar trebui sa iau in consideratie si asta, cu atat mai mult cu cat din punctul de vedere al utilizatorului, e greu sa faci diferenta intre uleiuri la un motor in uz, daca nu esti specialist.

De consumat il consuma si pe asta la peste 140 km/h. Am observat ca sunt singurele momente cand mananca ulei. In lunile in care am mers normal in oras si pana in 130 pe autostrada, NU a consumat deloc. Nici Motul, nici Amsoil.

Daca am sa mai folosesc Amsoil si la urmatoarea revizie? Cel mai probabil da!
M-as intoarce la Motul? Cel mai probabil nu.
 :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2205
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #526 on: March 21, 2018, 16:36:12 PM »
OK !
Asta voiam sa aud !
Merci !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #527 on: March 28, 2018, 14:10:30 PM »
Uite cum a pornit dupa o noapte geroasa

Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Aldos

  • 276
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #528 on: April 19, 2018, 10:15:22 AM »
Cu Amsoil experienta e pozitiva in sensul ca, la fel ca si la Motul dealtfel, porneste la sfert chiar si la temperaturi negative, "trage" bine, si aici trebuie sa marturisesc ca imi pare totusi mai constant in acceleratie, mai silentios la ralanti fata de perioada Motul si o idee mai putin uzat la momentul inlocuirii la 10k km.

Io zic ca nu e neaparat efectul placebo, insa ar trebui sa iau in consideratie si asta, cu atat mai mult cu cat din punctul de vedere al utilizatorului, e greu sa faci diferenta intre uleiuri la un motor in uz, daca nu esti specialist.

De consumat il consuma si pe asta la peste 140 km/h. Am observat ca sunt singurele momente cand mananca ulei. In lunile in care am mers normal in oras si pana in 130 pe autostrada, NU a consumat deloc. Nici Motul, nici Amsoil.

Daca am sa mai folosesc Amsoil si la urmatoarea revizie? Cel mai probabil da!
M-as intoarce la Motul? Cel mai probabil nu.
 :)

Salutare.
Subscriu si eu la ce spune Foreste despre Amsoil.
Si mie mi se pare ca motorul merge mai bine cu el. Se aude frumos, si se simte o imbunatatire.
Ref la consum, si eu a fost uimit sa vada ca pana acum nu a consumat deloc.
Sunt la prima experienta cu Amsoil, dar voi continua.
Numai bine !

moguai

  • 2814
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #529 on: April 19, 2018, 11:44:05 AM »
si eu merg pe Amsoil, e deja al 4 lea schimb cu ei. acum na, nu stiu daca e mai bun ca motul sau nu...
« Last Edit: April 19, 2018, 11:53:14 AM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

RLX

  • 140
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #530 on: May 05, 2018, 20:30:28 PM »
...abia o astept, sa scap de zgomotul de tractor de la ralanti.

Cum se manifesta zgomotul? un gen de tacanit masina de cusut ce se aude la ranti si dipare peste 1500 rpm?

Zgomotul are aceeasi intensitate cu motorul rece sau se accentueaza dupa un drum mai lung?

Inaintea schimbarii rolei si a intinzatorului ai sesizat cumva pierderi de putere in anumite momente insotite posibil si de cresteri ale consumului?

LE:
Quote
Am cumparat piesa plus curea noua ( daniel.gugu), dupa care s-a asternut linistea in habitaclu si la propriu si la figurat.

Sa inteleg ca pana la urma zgomotul nu a disparut dupa schimbarea intinzatorului si a curelei?

Multumesc.
« Last Edit: May 05, 2018, 21:56:57 PM by RLX »

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #531 on: May 06, 2018, 14:43:41 PM »
Tacanitul este "decât" la volan! :)

OK, sa incepem cu inceputul. Detaliat si fara sa ascund nimic.
Zgomotul nu poate fi localizat precis dupa ureche. Cel putin eu unul si alti cativa care l-au ascultat, intre care si un mecanic de la Racing Nick, nu ne-am dat seama foarte precis. Este o vibratie care se aude doar la ralanti, inclusiv in habitaclu si vine de undeva din zona superioara a curelei de accesorii, adica de la 1. fulia alternator, 2. fulia (cupla) magnetica de la compresor, 3. rola de la intinzator.
Dupa rola de la compresor, coborand inspre urmatoarea rola, cureaua avea o vibratie vizibila, mai pronuntata decat in celelalte parti.

La o prina vizita la SMT, Nelu a fost foarte sigur pe el: fulia de la alternator.
Nu am schimbat-o atunci pe loc deoarece pretul SMT este de aproape 3 (trei) ori mai mare decat pretul unei fulii aftermarket.
Si sa nu imi spuneti a Subaru fabrica rulmenti si fulii, adica sunt convins ca functioneaza foarte bine cu SKF de exemplu, pe care am gasit-o la cca. 250 lei.
Asta fiind cea mai scumpa dintre alternative. Valeo: 150 lei, INA: 120 lei, Gates si Dayco: tot pe la 250 lei.
Cod original OE: 23750-AA060.

La consatatarea si recomandarea mcanicului de la Racing Nick, am schimbat rola intinzatoare si cureaua. Dupa asta, o vreme intr-adevar a fost liniste in habitaclu. Vreo 2-3 zile. Dupa care a reinceput. Vibratia de dupa rola compresorului era si ea acolo bine mersi.

Aici vine partea tare si surprinderea mea. Socru-meu m-a pus sa "ascult" atat alternatorul cat si compresorul cu un bat din lemn, de lene sa caute pe unde are stetoscopul (nu, n-a fost doctor in viata lui, da' are).
M-am mirat tare de procedura tehnica de inalta performanta, da' nah, am pus urechea. Cu surprindere am constatat ca zgomotul mai puternic, se percepe din alternator.  Nelu a avut dreptate! :)

La cateva zile dupa aia, a venit caldura, zgomotul s-a atenuat pana aproape de disparitie si trebuie sa recunosc ca perioadele de stres la job si cele in care imi venea sa zac de oboseala nu m-au lasat sa ajung pana la SMT sa inlocuiesc si cea de-a doua rola, respectiv cea de la alternator. Urmeaza zilele astea, dupa ce ajunge piesa, ca nu era pe stoc inainte de 1 mai cand am comandat-o.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

RLX

  • 140
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #532 on: May 06, 2018, 15:48:54 PM »
:)

Avand in vedere ca zgomotul s-a atenuat, rezulta ca rola compresorului de AC nu o schimbi datorita zgomotului, sau speri sa dispra complet?

Sa inteleg ca alte simptome suplimentare pe langa zgomot nu au fost inainte de schimbarea rolei si curelei, din cele mentionate de mine mai sus?

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #533 on: May 06, 2018, 16:18:20 PM »
Am testat voltajul: 14.7 V pe cititorul OBD.
AC functioneaza corect, raceste eficient inca.
Nici o problema de functionalitate ca de aia m-am si relaxat. De schimbat schimb mai intai rola de la alternator si mai apoi, dupa o vizita la un service specializat pe AC sa mai aud si a doua parere avizata, posibil cupla aia magnetica de la A/C. Totodata as vrea sa igienizez instalatia de aer.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #534 on: May 21, 2018, 21:11:00 PM »
Inca (peste) 5k km., inca un schimb de filtre de aer si habitaclu. Km facuti cca 60% Bucuresti, 40% afara.
Filtrele arata destul de urat si trebuiau, zic eu, schimbate.
In rest totul ok, joja de ulei este acolo unde am lasat-o acum cca 2k km, nici un gram de ulei consumat.

A, p & b.

Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #535 on: May 22, 2018, 08:53:34 AM »
Dacă tot ți-ai schimbat uleiul iar mașina este perfectă dpdv mecanic te rog să îți blochezi agenda în intervalul vineri, 01 iunie - duminică, 03 mai întrucât te provoc la o sesiune de admirat natura  >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4920
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #536 on: May 22, 2018, 08:58:51 AM »
... intervalul vineri, 01 iunie - duminică, 03 mai ...

Heli, cafeluta-i cafeluta, n-o mai amesteca!  >:(
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #537 on: May 22, 2018, 09:23:59 AM »
La mecanic doar ce-am fost și a ieșit bine dar se pare că trebuie să îmi fac programare și la clinica de specialitate...  >:D

P. S. : vineri 01 - duminică 03, iunie. Am zis!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #538 on: May 22, 2018, 17:32:15 PM »
:))))) m-am scuturat umpic de ras. Crecacumperi cafeaua de unde trebuie si te provoc pe aceasta cale sa imi dai adresa si continutul de cafeina al produsului ... in grade!

 >:D 8) O0
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #539 on: June 30, 2018, 17:00:52 PM »
Revizie 88 luni sau +9.6k km. (109.2k km)
Prestator: Auto Kino - Brasov (George)

REVIZIE 110k incluzand schimb ulei motor, filtre (ulei, combustibil, admisie aer, habitaclu), resetare dilutie ulei.

Costuri:

Ulei motor AMSOIL European Car Formula 5W-30 Improved ESP Synthetic (6 litri) = 310 RON
Filtru ulei Mahle Original (Knecht) OC982 = 27 RON
Filtru aer Mahle Original (Knecht) LX2672 = 42 RON
Filtru Combustibil Mahle Original  (Knecht) KC83D = 51 RON
Filtru habitaclu Mahle Original (Knecht) LA461 = 67 RON
Subtotal consumabile = 497 RON

Fulie alternator SKF VKM 06800 (OE: 23750-AA060). = 320 RON
Manopera revizie Auto Kino = 250 RON

Drum la Brasov = 160 RON

Total revizie = 1227 RON
« Last Edit: June 30, 2018, 17:01:57 PM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste