Foreste - MY 2011
Subaru club Romania

Foreste - MY 2011

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #580 on: June 20, 2019, 01:55:56 AM »
Daca aveai  Hill Holder  nu te mai chinuiai la urcare  la oprirea in panta.
[...]

Am! Nu m-am chinuit, a fost o adevarata placere.  O0
3k rpm, cu viteza constanta, fara balbaieli, am urcat dintr-o bucata, fara ezitari. Ar fi trebuit sa las in sonor si chiraielile copiilor entuziasmati de senzatii la ultima curba, dupa ce au vazut ca s-a terminat cu bine.

[...]
Daca aveai X-Mode  nu mai aveai bataie de cap cu  coborarea,  frana  singura si isi mentinea  automat viteza.
Si daca aveai  Eye Syght  nu te mai incomoda  doamna cu copilul.
 ;D  ;D  ;D
[...]

Nu am X-Mode si momentan nu simt nevoia. Trage "corect-corespunzator, cum ne place noua"!
Eye-Sight is for pussies. Doamna cu copilu' ma incomoda cu tot cu mama aisaitului! NU am incredere 100% in tehnologie!

Dar, ... ma bucur ca-ti place, ma bucur!!!  ;D

Pe principiul pepeni fffff dulci;

ffffff frumos peisajul, traseul, muzica, TOT!

Multumesc frumos pentru aprecieri. Stiu ca nu e cel mai reusit film, insa e tot ce am fost in stare pentru ziua cu pricina.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #581 on: June 20, 2019, 22:35:34 PM »
Daca aveai ...
Daca aveai ...
Si daca aveai ...

Numai carcotasi pe forumul acesta, ce oameni, ce invidie, ce refulari pot avea unii, altii... ;D

@Adi-cu canadiană nouă (poa' sa ningă, poa' sa plouă): eu am incercat sa abordez rampa cu dale avand cuplata doar puntea spate si n-am reusit (forta redusa si pneuri Simex). Apoi i-am rugat pe Catalin si Laurentiu sa mearga inaintea mea, am cuplat puntea fata (fara reductorul suplimentar spate si fara comanda "Low") si m-am simtit ca pe Rue Saint Antoine...
Acelasi drum l-am mai abordat in trecut si cu alte modele, printre care SH si SJ si au urcat/coborat ambele ca pe Avenue de l'Esplanade (caci de Calea Victoriei ori de Splaiul Unirii n-ai auzit tu... :D).
Cam atat!   
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Serb

  • 881
  • Breathing for a living.
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #582 on: August 26, 2019, 15:42:29 PM »
Intr-una din pozele cu masina(cam veche ce-i drept, din 2015), am vazut ca geamurile au deflectoare de vant(Heko cred).
Au fost vreodata probleme cu geamurile din cauza lor?
Intreb fiindca mai zice Sfantul Internet ca ar putea afecta macaraua geamului, din cauza ca acesta nu urca pana la capat.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #583 on: September 06, 2019, 17:36:24 PM »
Da, am avut cateva momente (3-4 in 6 ani) cand nu se inchideau bine si reveneau automat la jumatate deschidere. Am impins mai bine agrafele de prindere si si-a revenit. Probabil ca in timp se modifica pozitia agrafelor si geamul nu ajunge la cursa completa.
Mai prost e ca acum daca as vrea sa renunt la deflectoare ar cam trebui sa schimb si garniturile.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #584 on: October 18, 2019, 18:56:09 PM »
Ne pregatim de revizia de 130k.
Am facut niste calcule per total si pana in feb. 2019 masina asta a costat dupa cum urmeaza:

- 39.000 EUR achizitia + leasing / 5 ani
- cca. 7000 EUR consumabile, placute de frana si discuri, ambreiaj, anvelope si alte piese plus manopera (revizii + reparatii) adunate in perioada Feb. 2011 – Feb. 2019 (97 luni)

media lunara la Feb. 2019, fara motorina  = cca. 480 EUR.
o medie a consumului de motorina =  cca. 8.6%, respectiv cca. 130 EUR / luna.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #585 on: October 31, 2019, 11:43:29 AM »
A paisprezecea revizie (133.450 km)

Revizie 103 luni sau +13.5k km. (133.5k km)
Prestator: Auto Kino – Brasov (Ciprian)

REVIZIE 130k (+3.5kmai tarziu fata de 10k, cat mi-am propus!!!) incluzand schimb ulei motor, filtre (ulei, combustibil, admisie aer, habitaclu), placute de frana, bujii incandescente, scut metalic motor, etc., resetare dilutie ulei, reglaj geometrie roti.

  • AMSOIL European Car Formula 5W-30 Improved ESP Synthetic (6 litri)
  • Filtru ulei Subaru OE
  • Filtru aer Mahle Original (Knecht) LX2672
  • Filtru Combustibil Mahle Original (Knecht) KC83D
  • Filtru habitaclu Mahle Original (Knecht) LA461

Subtotal consumabile = 591 RON

  • Bujii incandescente Subaru OEM 22439AA010 (4 buc)
  • Scut metalic protectie motor
  • Discuri de frana fata ATE 24.0124-0196.1
  • Placute de frana fata ATE 13.0460-5787.2
  • Discuri de frana spate ATE 24.0110-0366.1
  • Placute de frana spate ATE 13.0460-5787.2
  • Gasket Drain Plug 11126AA000
  • Piulita 902370029 (2 buc.)
  • Siguranta fuzibila 40A 192107
  • Set Culisoare Etrier
  • Articulatie axiala cap de bara + Cap de bara

Total piese = 2985 RON
Total manopera = 1280 RON
Drum la Brasov = 180 RON

Total revizie = 5016 RON

Scutul a.m. NU se potriveste, desi e cu cod de Forester SH. Mi-am luat teapa cu el si incerc sa vad cu ce sa il schimb a.m. sau ... 1300 RON OE Subaru.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Serb

  • 881
  • Breathing for a living.
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #586 on: October 31, 2019, 11:49:14 AM »
Daca e scutul de la Odorhei, iti inteleg teapa.

Re: Foreste - MY 2011
« Reply #587 on: October 31, 2019, 23:28:23 PM »
Salut @Foreste, ai fost cu piesele in " punga" sau ? Ma intereseaza, in special uleiul de motor - si de cand il folosesti , la fel si discurile - sunt echipare OEM? sau?

Multumesc!

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #588 on: November 02, 2019, 04:33:57 AM »
Intotdeauna in punga, ... ma rog, cateodata in cutii! :)
Asta e unul dintre motivele pentru care, mai nou, merg la AK si nu la SMT.
Uleiul de motor Amsoil il folosesc de pe la a zecea revizie / 90k km / 2017.
Discurile si placutele nu sunt OE, nu cred ca voi mai folosi vreodata OE, in afara de cele cu care va veni echipata viitoarea masina.
Mai multe detalii cu ce prefer si cat ma costa, gasesti in linkul din semnatura mea. Unii zic ca nu e bine sa pun costuri. Eu ma tin de o promisiune facuta acum vreo 8 ani si public transparent tot.

AK sunt momentan in topul preferintelor mele pentru mentenanta (revizii, etc). Ti-i recomand cu caldura, daca poti sa treci peste unele mici probleme, cum ar fi de exemplu diferenta de cost manopera cu / fara piese in punga (cca. 20%).
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #589 on: November 07, 2019, 17:56:57 PM »
Drum la Brasov = (180 RON) NEPRETUIT!

Pai, tu de ce crezi ca mergeam doar la Brasov? Iti spun eu si anume pentru calitatea timpului pe care am avut onoarea de a-l petrece de fiecare data in compania lui Sese, a lui Paul, Radu, Ovidiu, Alex si nu in ultimul rand a altruistului Dragos.
Daca AutoKino ar fi avut sediul in Negreşti-Oaş cu siguranta as fi mers acolo pentru echipa de profesionisti pe care am regasit-o in acel service de exceptie.

In alta ordine de idei, inteleg ca te-au coplesit proiectele profesionale insa acesta nu este un motiv pertinent de a te automarginaliza atata timp cat echipa te asteapta sa i te alaturi peste vai si munti si sate, pe sub poale de Carpati... ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #590 on: April 17, 2020, 15:47:07 PM »
Am schimbat al 3-lea acumulator de cand am achizitionat masina, in 2011.
A functionat ireprosabil 4 ani si 3 luni, timp in care l-am descarcat complet, accidental, de vreo 3 ori, altminteri poate dura mai mult.
Daca as fi mers zilnic, asa cum mergeam inainte de aceasta criza, probabil ca il schimbam mai spre toamna, insa dupa 2 saptamani de stat in parcare, s-a descarcat de tot si imi datea emotii inutile.
Am cumparat tot Exide Premium EA754 - 432 lei cu acumulatorul vechi la schimb, manopera si test incluse.
Urmeaza un schimb intermediar de filtre (aer si habitaclu) pana la revizie.

In rest, "no news is good news"! Foreste tine sus munca buna!
138700km si continuam sa numaram ...
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Foreste - MY 2011
« Reply #591 on: April 17, 2020, 16:19:46 PM »
138700km si continuam sa numaram ...




 >:D >:D >:D >:D
« Last Edit: April 17, 2020, 16:23:44 PM by Dragosh10 »

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #592 on: April 17, 2020, 16:23:40 PM »
Asta a fost rautacioasa, Dragose  O0
Nu e musai sa se intample ceva la motor, mai ales ca utilizatorul a avut grija de masina regulamentar
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Re: Foreste - MY 2011
« Reply #593 on: April 17, 2020, 16:25:33 PM »
Asta a fost rautacioasa, Dragose  O0

That was the point!!!!   >:D >:D >:D


PS daca nici eu nu stiu cum are grija Cata de masina.....
dar e prea boring threadul lui, trebe agitat!!  >:D ;D


@Foreste  4 ani e foarte bine pentru un acumulator.Ma refer pentru unul care nu a venit din fabrica
« Last Edit: April 17, 2020, 16:27:10 PM by Dragosh10 »

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #594 on: April 17, 2020, 16:42:46 PM »
Asta a fost rautacioasa, Dragose  O0
Nu e musai sa se intample ceva la motor, mai ales ca utilizatorul a avut grija de masina regulamentar

Nu ma pot supara pe Dragos pentru atata lucru.
C'mon, tocmai de aia zic eu ca ""no news ia good news". La fel cum si Malakay zicea ca nu e curios daca , ci cand o sa crape!
Am mai zis: daca schimb motorul pe (macar o parte din) banii japonezilor, asa cum au facut cu aproape toate masinile corect intretinute, tin masina 300k+ km, ceea ce la cum umblu eu cu ea inseamna inca cel putin 10 ani de acum incolo. Doar sa tina tabla si interioarele inca 10 ani.

Din ziua in care nu o sa imi mai placa cum merge sau o sa inceapa sa ceara prea multe costuri de intretinere, voi reconsidera. Pana atunci: Foreste FTW!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #595 on: April 19, 2020, 21:18:15 PM »
Am schimbat al 3-lea acumulator de cand am achizitionat masina, in 2011.

Ai facut upgrade la tehnologia Lithium Polymer sau ai ramas fidel binomului Nickel–metal hydride?  :)

Ciudat este ca bateriile se comporta diferit si anume, la SH '09 am schimbat bateria dupa 2 ani, la S80 '12 dupa 2 ani, la SJ '15 dupa 3 ani, la Jimny dupa 10 ani...
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Forester

  • 3065
  • The other right!
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #596 on: April 19, 2020, 22:12:02 PM »
Ciudate intervale!
Eu cand am luat SG-ul in 2011 avea un Bosch care m-a tinut inca 3 ani si ceva, iar de 5 ani si ceva maruntis am o Varta care pare inca OK.
Hyundaiul are un Rombat de peste 6 ani...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Foreste - MY 2011
« Reply #597 on: April 20, 2020, 12:44:20 PM »
Rombat ftw.

Re: Foreste - MY 2011
« Reply #598 on: May 02, 2020, 15:50:49 PM »
Eu am inca pe masina bateria Samsung - Made in Japan...

frodo

Re: Foreste - MY 2011
« Reply #599 on: October 25, 2020, 19:01:51 PM »
Vad multe similitudini cu al meu SH 2011. Nu am avut parte de multe surprize neplacute, insa am cateva intrebari:

1. Eu sunt la fix 112000 km, cand am vazut ca ai facut si tu schimbul de ambreiaj. Din ce motiv l-ai scimbat?
In cazul meu am avut cateva momente in care reuseam sa-l patinez in treapta superioara si gazul la max., acum nu mai reusesc, insa pedala este fff tare, ma ucide. Acesta fiind motivul pentru care am achizitionat acelasi ambreiaj luat si de tine/recomandat de AK.
2. Dupa schimbare ambreiaj, s-a intarit cumva pedala pana la acest moment 130k+? AK mi-a spus ca dupa max 10k devine iar tare  :'(
3. Ti-au picat cumva amortizoarele spate, stiu ca sunt scumpe si parca astept sa pice securea  ;D
4. Am avut dilutia mare in max 4000km de 2 ori, in special cand ma plimbam in oras, motiv pentru care AutoKino mi-a recomandat schimbare injectoare, insa desi le-am achizitionat, de atunci am facut 2 revizii la 10.000km si nu a mai aparut problema. La tine s-a aprins dilutia pana acum?