Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on April 27, 2024, 21:11:07 PM »
Io cand am zas...  >:(

Am mai facut, stiu ce ma asteapta, si un maruntis iti poate ocupa 40 de ore.

Si nici macar nu e lucru efectiv, e uitat pe pereti 48 de ore, pe motiv de uichend.

Aaaaaanywayz.
Sa incerc sa tin cronologia putin.
Aveam zile bune de cand andea be like "pune senzorul sus, te complici cum vrei tu".
Eu "nu merge la mine, sus e o incinta separata din turnare, o mini-camaruta, probabil pentru IACV. Si oricum, vreau perete gros de material ca sa infiletez".
Nu mai zic ca si WIM, saptamana trecuta, ma ia in privat "bai, esti nebun, ai senzor IAT de fabrica deja acolo sus". Imi da poza, ma mir, ii arat ca la dbc nu exista asa ceva, aproba.
Tot zilele trecute (vad miercuri, azi e sambata), mintea fiindu-mi odihnita, fizicul nu prea, imi fata o idee.



(praful de pe laptop (ca il vad acum) e pentru ca incaperea aia, o camera de la parter, are subaru scris pe pereti, e depozit de piese de 6 luni, e apocalipsa acolo. Dupa ce termin masina creca varuiesc, desi n-am folosit-o niciodata)

Ii trimit poza lui Vali, imi lasa de la distanta impresia de facepalm, ca ma maxim complic iar, ca n-o sa am acces la senzor.
Asa ca abandonez ideea creata si out of the box si revolutionar inovativa.

Asa ca se face ieri, prima seara/noapte de concediu/maratonsubaru. Dezechipez admisia si-l iau iar la spamuri pe andea. "Uite, aici e perete, sunt cu dornul si ciocanul in mana, ii dau unde voiam eu???".
Adica aici voiam eu:



Andea raspunde-ntr-un final si zice ca sa pun senzorul in fata, la evap, ca trebuie o modificare simpla si logica la rats nestu' ala si merge.
Eu ma uit, realizez ca logica modificarii e infailibila, chiar gasesc ceva furtunas cotit de renault care m-ar salva cu modificarea mataraiei de evap a vereicsului.
Doar ca dupa ceva masuratori constat ca raman cu perete de material de sub 1mm pe langa spirele filetului.
Asa ca abandonez varianta.



Andea foloseste o expresie revelatoare, "trebuie flow de aer peste senzor".
Eu eram iar cu dornul si ciocanul in mana ca sa dau afara dopul de fabrica de sub alternator, si ma uit inca o data cam unde ar iesi partea de senzor a senzorului.
In poza, ala e dopul. Adica acolo ar fi senzorul.



Adica in colt.
Camera telefonului era la corpul clapeta, se vede si o bucata din cele doua runnere de admisie care se duc la cilindrii 1 si 3.
Nu prea e flow de aer acolo, adica e, dar nu e. Daca vreau precizie de citire IAT, mie nu-mi parea aseara chiar ideal.

Eram cu galeria bucati pe masa la momentul ala, si-ntr-o clipa-n care mintea-mi era pe la shaorma, desi era trecut de miezul noptii... VAD deja-vuu'!  :o
Ii scriu lui andea, ma mir ca raspunde, eu n-as fi facut-o, nu pare incantat de ideea mea, dar nu-mi pasa, suficient era extazul si senzatia aia imbatatoare de "evrika" ce ma coplesise pe mine.
Deci ideea mea de miercuri nu luase in calcul un mare, un IMENS actuator/motoras de TGV.



Explic pe exemplu didactic.
Sub galerie eu deja ma gandeam la ce curea de alternator sa comand ca sa-mi fac viata mai usoara. Ori din ce unghi sa vin cu freza pe alternator, ca sa-l stric cat mai putin. Sau ce procedura de montaj curea alternator sa inventez, cu demufare IAT si remufare de catre ceva ginecolog cu maini anormal de subtiri.
Aici insa, spatiul era deja rezervat de catre un enorm motor electric. Care motor electric urma sa dispara, eu facand TGV delete!

Daca Florescu mai zice ca nu intelege, ma oftic.

Bun!
Revenind la ce am facut ieri, am plecat de la o galerie completa si am ajuns la una incompleta.



Apoi am dormit 5 ore (fmm anxietate) si am sarit direct la spalat componente.
Si aici insist. 50mii km, 7 ani.
In poze: valva PCV, IACV, clapeta fata si verso.
Ce naiba sa cureti la ele, ca erau aproape luna...
Dpmdv, la ce rahaturi inutile si scumpe se vand pentru masinile astea, AOS-urile ar putea avea pret dublu si tot ar merita.



Apoi m-am apucat cu reala bucurie de partea interesanta.





Gaura cu burghiu de 14mm, inceputa pe gaura deja existenta de ~10. Pentru cine a mai folosit o bormasina, oportunitate reala de spart capul, rupt mana, spart geamurile din apropiere, smuls priza, etc. I-am dat cu grija, a mers, dupa cum se vede.

Inapoi putin - eu voiam tarod de 3/8"NPT. Unul singur.
Am inrosit google-ul, noi stim doar "tarod de tevi", "tarod de toli", "tarod G3" si alte imbecilitati d-astea traditionale, la care n-o sa renuntam niciodata, ca ne dau farmec. Credem noi.
Singurii tarozi cu "npt" scris pe ei erau si cei mai ieftini, 70 lei setul. Desi unul singur "de tevi" (ce-o fi insemnand, eu nu stiu), ar fi fost 300 lei, pe care i-as fi platit, cu conditia sa stiu ce iau.

Pe scurt, am semi-distrus gaura, insa nici chip sa muste ceva porcaria aia de tarod.
Am comparat cu ce tarozi metrici mai am, aia iti iau pielea. Asta o maseaza.
Frustrant, dezamagitor, ncsf, stop lucru.
Luni caut ateliere prin oras, sa-mi dea filet 3/8" NPT in ce material a mai ramas acolo.
Partea buna a failului e ca s-a dus anxietatea si macar am dormit.

Inainte insa, dupa momentul de ratacire, am scos, in sfarsit, noul cablaj motor din ambalaj. L-am comparat cu ala vechi.



Primul lucru - ramurile sunt semnificativ mai lungi decat OEM. Detaliu de altfel mentionat in filmul lor de instalare. Cica ca sa ofere libertate de alegere trasee, instalare ascunsa, etc. O fi bine sau rau, voi afla.
Si a 2-a chestie e ca are o mufa in plus in zona dreapta (spate?) a motorului. Am o banuiala ca dupa 2003 sau 2004 a aparut o mufa pe circuitul PCV. Aia o fi. Le trimit mail sa-i intreb, ca si-asa n-am treaba.
Am mers si am luat acum 3 role de banda neagra, ca sa inchid protectia de pe cablaj, care si aici, e deschisa pe lungime. Gen sa am ocupatie maine, ca miscarea asta e mare consumatoare de timp.

Mno, aia fu cu inceputul de maraton. Picat in bot la start.
2
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Last post by marr on April 26, 2024, 20:06:46 PM »
Pai, eu stiu ce sa zic ?
De vândut, sigur nu voia sa mi-l vândă !
Iar dacă voia sa-l cumpere, ar fi găsit ceva de criticat.
Bine, dacă nu ne știam de atâția ani, as fi zis ca-i doar politicos.
3
Târgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by satoshi on April 26, 2024, 19:00:51 PM »
Scrisesem inițial XT din greșeală, datorită lui andrei0241 mi-am dat seama de typo și am editat ulterior.
4
Târgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by MihaiFlorescu on April 26, 2024, 18:54:30 PM »
A scris XV nu XT.
5
Târgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by Sorin03 on April 26, 2024, 18:53:48 PM »
M-am uitat eu dupa XT inainte sa cumpar Outback-ul, nici o sansa la 20k si mai ales sub 100k km. Bine, oricum XT -uri cu 150k + sunt si mai rare...eu zic ca ar mai trebui cam 7-8k euro minim peste cei 20k ca sa gasesti ceva ok. Bafta!
6
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Last post by Muttley on April 26, 2024, 17:46:01 PM »
Si lui Paul i-a placut XV-ul ...

marr, pe bune acu', cam ce voiai sa zica?
7
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on April 26, 2024, 17:32:31 PM »
Deci nu pot, tre' sa las semn aici.
Tocmai am bagat mesaj de abstinenta in Outlook. Incepe un maraton de 16 zile de lucru continuu la Subaru.
Ciudata marca, ce face din om...  ::)

Evident, cu mentiune cu blesteme in subsol catre clasa politica si aia de i-au ales. Maroul e intentionat.
8
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Last post by marr on April 26, 2024, 15:58:16 PM »
Nu vand si nici nu cumpar !
E ca la telefoanele noi - dpmdv nu are sens trecerea de la o generatie la urmatoarea - modificarile sunt incrementale si nu justifica diferenta de bani.

Referitor la intrebarile tale:
1. Nu am sesizat diferenta la zgomotul CVT-ului de la una la alta.
Sunt insa diferente de comportament: daca la Crosstrek este mai ... smooth, la XV este mai ”implicata” (nu stiu cum sa exprim altfel). La acceleratie mai hotarata, cutia XV-ului simuleaza cu succes si destul de rapid schimbarea treptelor si-ti da senzatia ca accelereaza mai bine (nu stiu daca si in realitate este asa). La Crosstrek, nu am simtit sa faca asta decat o singura data, dar mai timid - si nici nu acceleram prea tare. Cu acceleratia apasata pana in podea, nu am experimentat schimbarea de trepte.
Trebuie totusi mentionat ca - spre deosebire de Forester - la Crosstrek chiar se simte trecerea in modul S (sport). Turatia ”sare” cu 1000 rpm, iar plecarile de pe loc sau demarajele sunt mult mai hotarate.
Nu am testat decat de cateva ori modul S - in special in oras, prin sensuri giratorii si intersectii cand trebuia sa o iau din loc rapid ca sa nu ma prinda dimineata pe acolo si a fost absolut ok - mi-a placut cum se comporta Crosstrek-ul, nimic de reprosat.
In modul ”I” este semnificativ mai lenes.

2. Comportamentul ... aici trebuie in primul rand precizat faptul ca XV-ul meu e mai usor cu cca. 100 kg ( 1514 kg vs. 1959/1612 kg) si motorul pe benzina are 20 CP in plus.
Strict dpdv al acceleratiei, XV-ul sta mai bine (asta facand abstractie de cifre si 0-100 km/h). A confirmat si Paul cand mi-a adus masina ca XV-ul e mai rapid si asta se simte mai ales la plecarea de pe loc.
Dpdv al comportamentului pe drum - excluzand modul in care accelereaza - ambele se comporta excelent si nu am sesizat diferente intre ele nici ca tinuta de drum si nici daca ne-am uita cum stau pe viraje.

3. Confort - si scaunele XV-ului sunt foarte confortabile, deci aici nu am simtit o mare revolutie la Crosstrek din acest punct de vedere, in schimb la viteze de croaziera (peste 90 km/h) se resimte antifonarea mai buna a celui din urma.
La partea de confort, cu ce pluseaza Crosstrek-ul:
-  Scaunele cu reglaje electrice multiple + suport lobar reglabil;

-  Driver Monitoring System, cel responsabil cu recunoasterea soferului si asezarea scaunului si oglinzilor in pozitia setata pentru acesta.
Cand e mai mult de o persoana care conduce masina respectiva, sistemul asta este ”aur”! Il am si pe Forester, m-am obisnuit cu el si-l apreciez mai ales atunci cand fac schimb de masini cu sotia si-mi trebuie o zi-doua sa tot reglez scaunul pana-mi gasesc din nou pozitia optima.

- Apple Car Play wireless - e misto sa se conecteze instant si sa ai Waze si Spotify  ”allways on”, fara sa mai infingi cablul in telefon.
Bine, la drum lung oricum ai nevoie de cablu ca altfel ramai urgent fara baterie.

4. Ergonomie - aici mi se pare ca sta mai bine XV-ul (bine, poate fi si o chestie de obisnuinta):
Problema e cu tableta ce mare - e faina, arata bine, etc, DAR:
- e mult mai usor sa reglezi temperatura si sa accesezi dezaburirea, degivrare, moduri de climatizare de pe butoanele XV-ului ca-s pozitionate excelent, la indemana, si nu trebuie sa-ti iei ochii de la drum ca sa reglezi temperatura sau sa pornesti degivrarea.
Da, au pastrat butoanele fizice pentru reglaj temperatura, dezaburire si degivrare, dar sunt mici, puse pe lateralele tabletei si tot trebuie sa le cauti cu ochii sa vezi pe ce apesi. Ca sa nu mai spunem ca butonul de degivrare este la latrura tabletei dinspre pasager si chiar si cu bratele mele lungi, tot trebui sa ma intind binisor ca sa ajung la el.
- pentru navigatie / waze - desi tableta Crosstrek-ului e mai mare si arata bine, cea a XV-ului este montata mai sus si privirea ”cade” pe ea mai natural, aproape fara sa iei ochii de la drum - nu stiu cum sa explic: la tableta cea mare, trebuia sa privesc mai mult in jos ca sa vad indicatiile de navigatie / informatiile din waze, deci luam mai mult timp privirea de la drum.

Si ecranul de informatii pozitionat la XV sus pe bord, sub scufia aia, mi se pare mai bine pozitionat si mai ales, mai lizibil - la Crosstrek l-au inghesuit intre ceasurile de bord.

- desi aparent sunt la fel, au modificat layoutul butoanelor de pe volan si m-am trezit, nu o data, schimband afisajele in loc sa dau muzica mai tare. Dar asta-i clar o chestie ce tine doar de obisnuinta !

- stergatoarele de parbriz, la Crosstrek, daca-s puse pe ”auto”, nu streg parbrizul daca masina e oprita, si chiar daca ploua tare, cand mergi cu viteza mica (gen crawling la orele de varf) se activeaza foarte rar. Cand crsti viteza peste 30 (sau or fi 40) km/h, invie si-si fac treaba cum trebuie.
La XV se misca in functie de fercventa cu care ajung picaturile de apa pe parbriz.

Asta-s asa, la prim strigare - si am incercat sa fiu cat mai obiectiv.
A nu se intelege ca nu mi-a placut Crosstrek-ul - chiar mi-a placut masina !
Are suficiente atuuri care sa o faca sa fie o alegere foarte buna pentru cei ce cauta o masina singura, confortabili si AWD.
In opinia mea, daca ar fi avut o gama de pret cu 2000-2500 Euro mai jos - respectiv sa porneasca de pe la 35k Euro si varianta de top sa ajunga sub 40k, ar fi fost chiar o oferta extrem de competitiva in toata marea asta de crossovere si SUV-ulete degeaba !
9
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Last post by MihaiFlorescu on April 26, 2024, 14:52:00 PM »
Deci vinzi sau cumperi ca nu am inteles :)))

Nu sunt multi bani pentru cate ai facut. Drumuri bune in continuare!

PS: Sunt curios cum ti se pare zgomotul de CVT la XV fata de Crosstrek, dar si comportamentul.
10
Târgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by andrei0241 on April 26, 2024, 14:41:25 PM »
Pentru XT sau Outback pare mic bugetul de pana in 20k. Clar trebuie sa le gasesti in tara, altfel de'afara 1000 ii dai doar pe transport
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10