Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Impreza și XV/Crosstrek => Topic started by: schurubaru on November 22, 2017, 12:23:46 PM
-
Salut!
Doresc sa va rog ceva, cei care ati avut la mana diverse kituri de distributie pentru diverse modele de motoare Subaru.
Deci...
Prin natura job-ului meu sunt in continua cautare si fac cumva tot timpul uz de informatii incomplete (lucrez ca inginer soft/testare). Si am mult acces la internet. Din astea rezulta ca am pornit in cautarea unui kit de distributie, mai ieftin si mai bun decat ce se ofera la noi pe piata.
Nu va pierdeti rabdarea inca, cititi in jos va rog.
Deci, am gasit kit-uri de distributie de la AISIN pe Amazon in State, la pret bun chiar foarte bun, socotind ca includ si pompa de apa.
Eu am Impreza R, 2006, benzina, aspirat. Ceea ce inseamna DOHC, 16 valve, EMPI conform Opposedforces.
Kit-ul pe care il doresc este de la firma Aisin care este OEM suppplier pentru Subaru pe partea de pompe de apa si altele.
Doar ca, nu exista acest kit specific pentru Impreza mea, sau altele cu spec european 1 la 1.
Cautand piesa cu piesa in lista cu componente de distributie pe Opposedforces, si mergand in primul rand pe compatibilitatea dintre curele, am ajuns la concluzia ca se potrivesc toate componentele 1 la 1 mai putin! pompa de apa din kit-ul AISIN TKF 004 - specific pentru Impreza WRX 2007+ EJ255
Daca poza arata componentele asa cum sunt, inseamna ca diferenta intre pompa de apa din kit si ce imi trebuie la masina mea este ca asta are 2 iesiri, chestie pe care am mai citit-o pe aici. Si anume, solutia ar fi ca una se poate bloca.
Pun si poza de pe site-ul Aisin
(http://partcat.com/Clients/aisin/Pictures/TBK_tif/TKF004-1.jpg)
Link cu kitul pe Amazon:
https://www.amazon.com/Aisin-TKF-004-Engine-Timing-Water/dp/B00HFKEJN2/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1511346142&sr=1-1&keywords=aisin+tkf+004
Multumesc pentru orice ajutor :-*
-
Deci, ce ne rogi? Sau ce incerci sa descoperi?
-
Ah, da, chiar, nu mi-am dat seama ca am scris un monolog.
Va rog sa confirmati ca:
kit-ul de distributie de pe Impreza WRX 2.5 EJ255 merge si pe EJ204 aspirat SI ca singura diferenta intre pompele de apa este a 2-a iesire de pe cea de WRX, care poate fi blocata. Multumesc.
-
Parerea mea este ca pentru o diferenta foarte mica de cost, poti avea probleme.
In primul rand treaba cu EJ255 este relativa. Pentru ca americanii au folosit mult timp si bine SOHC in loc de DOHC. Mai pot fi diferente de long block si short block si toate aceste detalii mici nu ajung mereu si in catalogul de produse sau part finder si apar ca general potrivite pentru EJ25 EJ20 etc.
Apoi da, o iesire se poate bloca si se practica asta, dar cu ce o blochezi si ce se intampla in timp nu intreaba nimeni. Din experienta recenta, se foloseste un furtun oarecare, cu un dop oarecare (poate fi surub) si nimeni nu-si bate capul sa inteleaga cum reactioneaza acele materiale cu antigelul si daca vor genera mizerii ce intra apoi in sistem.
Alta idee generala este ca nu totul merge mix & match sau cum zice colegul Wrangler, nu totul este Lego. Conditiile sunt diferite intre continente si anumite componente sunt realizate diferit pentru a face fata cerintelor si conditiilor din acea regiune/ normelor impuse.
PS: 333$ plus transport de care nu scapi (si vama + TVA daca trebuie sa le platesti) te duce la pret de kit cumparat de la noi.
-
Trecand peste subiectivitate si contrar multor pareri de pe forum eu as face altfel: l-as intreba pe producator cand a fost fabricat kit-ul, doar nu vrei sa iei la oferta un kit cu o curea "proaspata" de 4-5 ani... nici pe cea originala nu as cumpara-o din aceleasi motive..
Daca cauti pe piata interna o sa descoperi ca in multe cazuri daca iei distributia piesa cu piesa o sa fie mai ieftina decat kit-ul complet.
Exista diferente de latime a rulmentului din rola, din cei 3-4 producatori la care m-am uitat am ales doar unul care in final avea dimensiunile ca cel de pe masina, producator de care nu eram convins pana la acel moment. Producatorul la curea l-am ales pe cel mai cautat ca sa fie cureaua cat mai proaspata.... erau curele mai scumpe ( oare si mai bune ?? ) de 4-5 ani in stoc... Pompa de apa tine in functie de cat de des schimbi antigelul, prin state se gandesc sa o schimbe si la 200k mile...
Doar parerea mea...
-
Cu siguranta as bloca a doua iesire a pompei de apa facand un filet interior, surub si vreun fel de sealant Loctite, nu doar cu furtun.
Pana una alta, recomandari de magazine (preferabil online) unde pot vedea preturi la kituri de distributie?
-
Cei care isi fac singuri distributia sunt constienti ca o eventuala problema poate duce la costuri foarte mari.
Eu am acces la piese, am atelier, am mecanic/i de incredere dar pentru operatiunea asta aleg intotdeuna reteaua.
Este mult mai placut sa stii ca operatiunea este efectuata de un mecanic specializat, care dispune de SDV-uri si de experienta acumulata pe sute de operatiuni similare.
Nu trebuie uitat ca in spatele mecanilor din reprezentante sunt persoane care acorda garantie pieselor si manoperei.
O reparatie corecta de motor costa mai mult decat pretul unei masini second-hand.
-
Pana una alta, recomandari de magazine (preferabil online) unde pot vedea preturi la kituri de distributie?
[/quote]
Pentru o oferta pe original poti incerca Al Padrino iar pentru aftermarket Autokarma, E-Piesa, astia-s cei mai cunoscuti...
-
https://www.onlinecarparts.co.uk/spare-parts/subaru/water-pump-timing-belt-kit/impreza-saloon-gd.html
-
Am gasit intre timp astea:
https://www.autopieseonline24.ro/aisin/301452
(pompa de apa Aisin fabricant OEM Subaru)
https://www.autopieseonline24.ro/skf/1365756
(kit distributie SKF)
Si au azi reducere de 19% pe site. Poate mai este cineva interesat si vede postarea mea.