Subaru club Romania

Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Specific Subaru => Topic started by: sebyy on February 02, 2012, 12:21:34 PM

Title: Antigel Subaru
Post by: sebyy on February 02, 2012, 12:21:34 PM
Vreau sa schimb antigelul la masina ...pana aici e de bine. Am primit 2 recomandari ca sa zic asa de la 2 magazine de piese :unu zice G12 unu zice G11. Stie cineva exact de care se pune?
Masina e Forester 2.0XT 2005
Title: Rspuns: Antigel
Post by: MihaiFlorescu on February 02, 2012, 16:01:51 PM
Se pune ce iti da Subaru sau hepu g12plus.

PS: sa nu le amesteci
Title: Rspuns: Antigel
Post by: malakay on February 02, 2012, 20:35:41 PM
G12 am eu in masina ... din ce stiu eu G12 trebuie pt blocurile noastre de aluminiu
Title: Răspuns: Antigel
Post by: mvilt on February 24, 2012, 01:20:24 AM
Ptr forester se foloseste antigel albastru tip 11 (asta au zis cei de la smt). Acuma... ca e 11 ca e 12 ma indoiesc ca vi se oxideaza ceva la motor daca puneti o culoare sau alta.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: Boddo on February 24, 2012, 08:34:12 AM
G 11 - albastru
Title: Răspuns: Rspuns: Antigel
Post by: Va`Ru X on February 24, 2012, 09:30:24 AM
G12 am eu in masina ... din ce stiu eu G12 trebuie pt blocurile noastre de aluminiu

Pai e diferenta daca ai bloc de alu sau numai chiuloasa din alu?
Title: Răspuns: Antigel
Post by: dann on February 24, 2012, 12:41:58 PM
ok, deci sa inteleg ca desi e bloc din aluminiu, trebuie G11 albastru?
G12 ar putea crea probleme?

pe motul romania se recomanda: INUGEL OPTIMAL, adica G12:

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?keywords=subaru+forester&vehicle=7708&site=41&region=59&language=8&brand=45

o sa ma uit sa vad ce scrie in cartea tehnica si ce scrie pe buson la masina
Title: Răspuns: Antigel
Post by: mvilt on February 24, 2012, 16:19:16 PM
In cartea tehnica scrie doar sa fie baza eter glicol si temp de -34. Nu mentioneaza nimic de vreun tip special de antigel. Luati-va antigel albastru de oriunde (Kaufland, Carrefour, Real sau orice alt magazin) cu vreo 6 lei + o sticla de apa distilata si ati rezolvat problema. cat timp scrie pe antigel eter-glicol si temp de -34 sau - mai mult totul e bine.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: mihaiPV on February 24, 2012, 17:03:40 PM
Poti pune linistit antigel albastru, dar sa fie de o marca despre care ai auzit ca are de-a face cu industria auto. Gasesti in benzinarii la 10-15 lei litrul concentrat. Eu am completat cu Prevent albastru luat de la un peco Mol.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: dann on June 22, 2012, 13:49:14 PM
in februarie mi-am schimbat distributia si am facut implicit si schimbul antigelului.
mecanicul mi-a pus antigel portocaliu de la hepu.

cititnd acest topic, am schimbat antigelul cu Motul Inugel Expert (albastru)
in carte scrie 50 % antigel, 50% apa distilata
in masina am acuma undeva la 60% antigel, 40 apa distilata.

problema e ca acum am vazut ca pe prospectul de la motul inugel expert scrie ca e gata de folosire, sa nu se dilueze !!!
pe site am vazut ca cel care se dilueaza ar fi Motul Inugel Expert Ultra.

ce ar trebui sa fac? sa-l schimb din nou? ma gandesc ca acuma nu ar fi mari probleme, insa la iarna ar putea aparea
Title: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: iso_fish on October 26, 2014, 11:16:26 AM
Salutare. Am si eu o intrebare vis a vis de Subaru Super Coolant. Are cineva idee ce echivalent are ? Aici ma refer la G11, 13, 30 sau cate or mai fi. Identificareqa dupa culoare... la mine e imposibil pentru ca al meu e un albastru-verzui tare ciudat. Am bagat peste cel de fabrica de cateva ori ce am prins la urgenta prin peco si ar cam fi cazul de schimbat oricum. Mercy.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: andea79 on October 26, 2014, 11:53:23 AM
La culori din pacate nu exista un standard global si in concluzie este o varza :)
Subaru de asemenea este mai ciudat dpdv al antigel-ului:

- modelul vechi folosit de Subaru era de tip G11 -> de tip anorganic
- Super Coolant-ul nou este de tip G12+  -> foloseste un soi de mix organic / anorganic ( HOAT)

mai exista G12 care este doar organic -> ar trebui evitat deoarece daca se amesteca cu G11 sau G12+ creeaza precipitati
G11 cu G12+ in schimb pot fi ametecate chiar daca este clar ca se pierde din durata de viata a lui G12+

de asemenea Subaru zice ca antigelul lor nu contine fosfati, silicati si amini :)

daca o sa cauti antigel la benzinarii/piese auto o sa fie o adevarata distractie sa gasesti toate chestiile scrise pe etichete :)

Title: Răspuns: Antigel
Post by: andrei0241 on January 24, 2015, 00:49:34 AM
Nu are rost sa deschid alt topic, intreb aici: stie cineva care e mecanismul prin care apa din vasul de expansiune este adus, la nevoie, inapoi in motor? Sau e cu sens unic? Desi, in acest caz, nu vad de ce'ar mai fi marcaje pe vas.
Intreb pentru ca, din cate am vazut eu, singurul furtun care are legatura e cel de preaplin de la radiator si de la "canistra" de pe instalatie, nu exista un altul in partea de jos care sa fie pentru a muta lichid din vas inapoi in instalatia motorului

Eu m'am uitat azi, in vasul de expansiune nu mai am nimic, o sa pun zilele urmatoare, insa in canistra nivelul e la maxim, cum a fost si dupa ce am schimbat distributia
Title: Răspuns: Antigel
Post by: celalalt on January 24, 2015, 07:49:50 AM
La cald "expansiunea" lichidului e varsata in vas.La rece se trage singur inapoi.Fiind o instalatie "aerisita".Adica fara aer.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: andea79 on January 24, 2015, 11:16:01 AM
capacul de radiator (sau capacul de la vasul cu lichid de langa turbina pt. modelele ce au 2 capace) functioneaza in 2 moduri: 1. se deschide sa lase lichidul in vasul de expansiune cand presiunea interna depaseste presiunea de fct. a capacului si 2. are o supapa de vacuum care se deschide sa traga lichid inapoi in sistem din vasul de expansiune (cand lichidul se raceste/contracta de obicei ...)

http://www.import-car.com/subaru-coolant-comes-out-of-reservoir/ poze cu capacul :)

deci pe scurt capacul controleaza fluxul spre si dinspre vasul de expansiune ...
Title: Răspuns: Antigel
Post by: andrei0241 on January 24, 2015, 12:26:48 PM
Multumesc ptr raspunsuri! O sa verific si cum e furtunul meu, daca ajunge pana la fund, sa traga mizerie sau nu, oricum vasul de expansiune mi'e gol.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: UXE on July 25, 2015, 09:56:24 AM
Eu mi-am cumparat g12 de la Motul. Pe net nu prea am gasit informatii de la persoane care deja au folosit asa ceva.

Acum am g11 verde.   Dupa eliminare completa am inteles ca nu ar fi probleme inlocuirea lui cu g12. Este un produs mai nou de la Motul .
Title: Răspuns: Antigel
Post by: Anisaz on November 27, 2015, 16:12:03 PM
Mi-am schimbat si eu antigelul ieri impreuna cu distributia. Verificasem culoarea lichidului din rezervorul de antigel si era verde; le-am spus specificatiile din cartea masinii (fara fosfati, amine, etc.) celor de la epiesa.ro de unde am luat piesele pentru distributie si mi-au dat un antigel verde G12 clasa D, marca ITN.

Azi m-am uitat prin documentele de service de la fostul proprietar al masinii (am luat-o la mana a doua) si am observat ca scrie ca antigelul a fost inlocuit acum ceva timp cu unul albastru. Acum ma gandesc ca desi e putin probabil, e posibil sa mi se fi parut verde de la plasticul galbui din jur si antigelul vechi sa fi fost de fapt albastru. Inca un lucru, antigelul cu care am schimbat acum contine monoetilenglicol.

Credeti ca as putea avea probleme cu antigelul nou, fie din cauza ca nu e cu eter glicol cum am citit in acest thread, fie in caz ca e de alta culoare ca cel vechi?

Am un Forester SH din 2009, cu motor de 2l benzina.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: Forester on January 05, 2016, 20:52:44 PM
Care ar fi temperatura normala a lichidului de racire cand motorul e cald?
Am citit in seara asta prin ștuțul OBD si se stabilizase la 94 de grade. Am dat drumul maxim la caldura, 30 de grade si ventilatie maxima, dar dupa vreo 2 minute nu se modificase in vreun fel temperatura antigelului (stateam cu motorul pornit, la relanti).
Ceva pareri?
Title: Răspuns: Antigel
Post by: andea79 on January 05, 2016, 21:33:20 PM
la mine asta vara cand monitorizam si trageam un pic de masina statea pe la 90 (+/-2 grade ) dar cu radiator aftermarket mai mare si radiator de ulei ...
Title: Răspuns: Antigel
Post by: MihaiFlorescu on January 05, 2016, 21:55:49 PM
Acum nu are relevanta. E frig rau, bate vantul si nu urca repede spre 96. Poate sa stea la oricat intre 87 si 95.
In mod normal e pe la 89-90 mers constant.

La motoarele de dupa 2008 o temperatura normala este si de 94-95 la mers linistit. Au modificat limita si le lasa sa mearga mai sus in temperatura.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: Forester on January 05, 2016, 22:46:57 PM
Voi monitoriza maine mai atent, am avut impresia ca atat cat timp eram mai in miscare era pe la 87, a crescut cand am inceput sa merg incet printre blocuri si apoi stat la relanti cand am mosmondit la telefon.
Am verificat azi (la rece, evident) si nivelul in vasul din stanga motorului (cum te uiti din fata), era plin ochi.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: andea79 on January 05, 2016, 22:48:48 PM
pai vasul ala asa este normal sa fie .... everything's ok, do not worry :)
Title: Răspuns: Antigel
Post by: andrei0241 on January 05, 2016, 23:48:30 PM
Daca in vasul de expansiune scapi si fara sa ai lichid, in cel mic poate fi mai cu emotii daca ajungi sa nu il ai plin ochi
Title: Răspuns: Antigel
Post by: Forester on January 06, 2016, 08:45:14 AM
Verificat in dimineata asta. Pornit la -5 grade, stat 1min sau 1min jumate pana a ajuns la 15 grade, cand am ocolit un sfert de bloc a ajuns la 23 de grade. In mers statea pe la 88, apoi am mers incet pe niste stradute si stat putin pana am reintrat in bulevard, ca veneau masini, moment in care a  ajuns la 90. Dupa ce am luat viteza a scazut inapoi la 88.

Deci pare in regula.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: Muttley on January 20, 2016, 10:08:52 AM
Dintr-un alt topic.

Ma indrept cu pasi marunti spre inca o distributie. Ma documentez daca e potrivit si revin cu raspuns. Sunt putin sceptic fiindca pana acum am mers numai pe antigelul cumparat de la SMT.
Putin offtopic: Mihai, eu am schimbat acum cam o luna antigelul pus de cei de la SMT,care era albastru,si ce sa vezi : mecanicul meu l-a pastrat si zilele astea a inghetat bocna.Acum nu zic ca ceea ce vand ei nu ar fi ok,insa nu il incerca sa faci schimbul la ei,il "indoiesc" cu apa la greu cand il pun in instalatie.Plus manopera....
Asta in contextul in care eu nu am completat lichidul vechi cu apa,ci tot cu antigel ramas de la ei,pus in bidon,vezi domne' asta le-ar fi ramas dupa schimbul aferent.
Mai bine il cumperi de la ei si faci schimbul in alta parte (ceea ce probabil intentionai sa faci).
Am vrut doar sa fie un "warning" apropos de SMT.

E un warning si la adresa mea, cum am Hepu G11.
Mi-a ramas 1l de antigel diluat cu apa, 1:1, am sa-l scot in curte diseara, sper sa nu uit. Maine revin cu rezultatul.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: sherban on January 20, 2016, 11:02:25 AM
Asa era si ala cu pb al meu de la SMT, in ambalajul din poza ta, numai ca albastru.😖
Chiar sunt curios, in cazul tau dc ingheata.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Antigel
Post by: Muttley on January 20, 2016, 11:11:42 AM
La poza asta (http://i.imgur.com/IO4NJk6.jpg) te referi?
Title: Răspuns: Antigel
Post by: sherban on January 20, 2016, 18:01:10 PM
Nu, la poza asta, numai ca cel care il aveam eu era albastru.
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160120/a0e76b280bb2549fdf97a478fa97f950.jpg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Title: Răspuns: Antigel
Post by: Muttley on January 21, 2016, 09:09:51 AM
N-a-nghetat Hepu G11, a ramas perfect fluid  ::)
Title: Răspuns: Antigel
Post by: malakay on January 21, 2016, 22:09:10 PM
eu folosesc hepu g12 si nu am avut niciodata probleme si la toate masinile le-am facut concentratie de -35 grade !
Title: Răspuns: Antigel
Post by: UXE on April 03, 2016, 19:31:39 PM
Am si eu o intrebare: pana la ce temperatura negativa trebuie sa nu inghete antigelul la Subaru?   De ex, la renault diluarea se face "pana la" -37, -38 de grade C.  Cand am fost cu renoul din dotare sa ii schimb antigelul, la inlocuire au amestecat apa si antigel in proportie de 50:50.  De curiozitate , am cerut sa se faca testul antigelului si surpriza: a iesit ca rezista la inghet pana la -45 de grade. Ciudat, desi s-au respectat instructiunile de pe ambalaj.    Aceeasi chestie au zis ca au facut si la forester, s-a amestecat 50:50.  Acu, as vrea sa fac si un test, insa la subaru nu stiu care este concentratia.  Rezistenta la inghet tot pana la -37 de grade?  
Title: Răspuns: Antigel
Post by: MihaiFlorescu on April 03, 2016, 20:12:41 PM
Dilutia o faci cum vrei tu. Iti dai seama ca in emirate nu au nevoie de rezistenta la inghet si la Adi, in Canada o fac probabil la -45
Title: Răspuns: Antigel
Post by: UXE on April 03, 2016, 20:21:52 PM
Pai stiu, dar mai stiu si ca daca e prea concentrat si e cald, iar nu e bine.   Deci banuiesc ca un -37 la noi este ok.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: MihaiFlorescu on April 03, 2016, 20:47:47 PM
Eu azi am pus 3.5 litri antigel si restul apa. Teoretic 50:50. Asta e recomandat de Subaru. Asa am pus mereu indiferent de antigel.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: Adi-Canada on April 04, 2016, 16:41:09 PM
Dilutia o faci cum vrei tu. Iti dai seama ca in emirate nu au nevoie de rezistenta la inghet si la Adi, in Canada o fac probabil la -45
Nu sant 100% sigur, dar cred ca aici se face sa reziste pana la  -55Gr.C. Chiar de curiozitate, o sa intreb cand o sa merg  prima oara a dealer la service.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: UXE on April 10, 2016, 17:20:22 PM
Ok, sa zicem ca la voi in ograda antigelul  trebuie sa fie diluat in asa fel incat sa reziste la -55 de grade Celsius.  Faptul ca este mai concentrat, nu inseamna ca ataca garniturile (gen cea de la termostat)  mai repede?

Dau un ex: sa zicem ca pentru o concentratie de antigel care sa reziste la -37 de grade, garnitura termostatului rezista 4 ani de zile.  Asta inseamna ca, pentru aceeasi calitate, un antigel cu o concentratie mai mare face ca acea garnitura sa reziste 3.5 ani.. sau 3.  Zic si io.

Title: Răspuns: Antigel
Post by: Adi-Canada on April 10, 2016, 19:30:36 PM
Nu sant eu in masura sa ma pronunt in privinta detaliilor, dar pot sa isi spun ca aici masinile care sant vandute in Canada trebuie sa corespunda anumitor criterii tehnice stabilite de Ministerul Tramsporturilor. Daca ministerul a stabilit ca o garnitura trebuie sa reziste la -55 Gr.C (zic si eu -55 arbitrar, nu sant sigur ca e chiar asa) timp de.minim 5 ani, atunci asa trebuie sa fie. Altfel masina  nu poate fi vanduta pe piata Canadeza.
De aceea o gramada de masini produse in alte tari nu pot fi vandute in Canada, deoarece nu trec testele la care sant supuse de catre Ministerul Transporturilor.  (e adevarat ca aici e si o strategie de protectionism economic, dar nu intram acuma in detalii).
Nu cred ca ministerul testeaza el in detaliu garniturile , simeringurile si bateriile in amanunt, dar testeaza masina  grosso modo si daca nu rezista la testele lor facute dincolo de cercul polar in exploatarile miniere de la Kuujuuak sau cele petroliere de la Yellow Knife unde sant 6 luni pe an -40 Gr.si 2 luni pe an -55 Gr. atunci acea masina nu se vinde niciodata in Canada. De aceea aici nu pot fi vandute Renault, Citroen, Peugeot, Dacia , Lada sau altele. In schimb vezi mai toate masinile americane , koreene si japoneze  (si mai nou italiene, adica Fiat 500) care daca sant intretinute corect merg bine si mult timp.
Iar daca o masina rezista acolo la testele alea , apai aici la 2000 km mai la sud unde clima e mult mai blanda e o bagatela pentru o masina sa mearga normal.si mult timp in mintile ei.
Title: Răspuns: Antigel
Post by: UXE on April 29, 2016, 08:27:36 AM
Mai foloseste cineva de la noi antigel G12+ ?    Am gasit ceva informatii legate de el:

" Recommended for all vehicles
that require a coolant free from silicate, nitrite, amine and phosphate. Suitable for alu-engines. It does not harmfully
affect rubber, sealing materials and other plastic materials. Can be mixed with similar coolants on the basis of
monoethylene glycol, including silicate-containing coolant (G11). Concentrate. To be mixed with water."



O fi bine ?  ::)
Title: Răspuns:
Post by: valli on January 16, 2017, 21:15:34 PM
antigelul meu este de culoare albastru deschis. Am sunat La Subaru Brasov si am trimite informatia ca este G11 fara agenti corozivi.

Trimis de pe al meu ASUS_Z010D folosind Tapatalk

Title: Răspuns:
Post by: valli on January 16, 2017, 21:23:01 PM
Antigelul meu este albastru deschis, G11, dupa informatiile la Subaru Brasov.

Trimis de pe al meu ASUS_Z010D folosind Tapatalk

Title: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: sco on November 08, 2017, 11:37:50 AM
N-am găsit alt topic potrivit şi, deoarece recent m-am lovit de problema asta, poate putem pune aici informaţiile pe care le deţinem.

Ce tipuri de lichid de răcire sunt recomandate pe diversele motoare Subaru? G12, G12+, G12++, G13 etc.? Ce standarde trebuie să aibă?

Am găsit linkul ăsta interesant, ce păreri aveţi?

http://www.proauto.ro/despre-antigeluri-etilenglicol-vs-propilenglicol/ (http://www.proauto.ro/despre-antigeluri-etilenglicol-vs-propilenglicol/)
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: Muttley on November 08, 2017, 11:40:53 AM
Topicuri mai sunt, da' nu cred sa fie bai.

Ma enerveaza situatia generata de andea si florescu. Unu' recomanda o chestie pentru troaca, celalalt alta, complet opusa.
Astept rabdator sa ajungeti la o concluzie aici.
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: sco on November 08, 2017, 11:50:08 AM
Topicuri mai sunt, da' nu cred sa fie bai.

Probabil că mai sunt pe paginile de prezentare, nu la modul de discuţie generală.

Să vedem ce se întâmplă. Ştiu de Mihai că recomandă G12+, nu ştiu de Vali, el ce recomandă? :)
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: Muttley on November 08, 2017, 11:54:47 AM
N-a fost tocmai recomandare ci mai degraba incadrarea dpsdv a tipului G11 in conditiile date de Subaru.
Si sa fie zis... getzâjpe asta e norma VW. O folosim noi in Romania pentru ca astea-s masinile cele mai raspandite, nu c-ar fi ideal.
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: ucosmin on November 08, 2017, 11:58:47 AM
Pentru motorul meu, producatorul recomanda antigel fara amine. Culoarea lui este verde/albastru si este OE Subaru, cred ca are norma G11. Nu am observat depuneri in vasul de expansiune sau colorari ciudate.
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: sco on November 08, 2017, 12:04:40 PM
Eu n-am găsit nicăieri să scrie norma de respectat la lichidul de răcire, doar Subaru Coolant sau Super Coolant. Nici măcar G11 sau G12 nu am găsit.
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: sco on November 08, 2017, 12:05:59 PM
Pentru motorul meu, producatorul recomanda antigel fara amine. Culoarea lui este verde/albastru si este OE Subaru, cred ca are norma G11. Nu am observat depuneri in vasul de expansiune sau colorari ciudate.

Unde ai găsit scris asta?
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: MihaiFlorescu on November 08, 2017, 12:10:24 PM
Am unit noul subiect cu unul vechi. Puteti citi de la inceput. Mai este ceva si prin sectiunea dedicata WRX/STi si prin sectiunea forester, dar sunt mai mult probleme de alta natura, nu discutii generale despre tipul folosit.

Ca idee, Subaru vine cu G11 verde si pe acesta il recomanda si il pun cei de la SMT si cred ca si cei de la Autokino (vezi pagina anterioara cu produsul cumparat de la SMT) de catre mine acum niste ani.

In urma multor ore de citit din multe surse, inclusiv prospectul produselor, am ajuns la concluzia (personal, fara sa fiu calificat in domeniu si este doar o opinie) ca se potriveste in motorul Subaru, adica este compatibil si acceptat de producator, si G12+ conform specificatiilor acestuia.
Din testele realizate pe cele 3 Subaru ale mele cu un simplu si amarat OBD reader (doua modele de OBD readere am folosit) precum si romraider cu tactrix, am observat in urma trecerii de la G11 la G12+ ca temperatura de operare a motorului este mai scazuta cu G12+ cu 2-3 grade minim, precum si o reducere a timpul de incalzire pana la pornirea ventilatoarelor in trafic prin oras. Pe autostrada Outback-ul sta acum la 84 grade la viteza de 120km/h si vara nu trece de 90 decat in cazuri extreme (viteza sau temperatura exterioara). Cu G11 in general am vazut ca motoarele stau pe la 87 minim si oscileaza pe la 90-92 pe autostrada sau chiar 94.

Folosind G12+ in masini de minim 5 ani, nu am gasit in nici una depuneri sau sedimente plimbate prin sistemul de racire. In acelasi timp, aceleasi masini prezentau depuneri pe fundul vasului de supraplin dupa utilizarea unui G11 schimbat de reprezentante la intervalul recomandat de producator.

In urma mea au mai fost si altii care au facut trecerea la G12+ si au sesizat scadere de 1-2 grade si nu a acuzat nici unul probleme de sedimentare sau probleme cu garniturile sau radiatorul.


Acestea fiind spuse, G11 este total sigur pentru motorul Subaru, dar eu si altii am ales sa mergem pe G12+ de la Hepu ca o alternativa pe care o gasim mai buna.
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: ucosmin on November 08, 2017, 12:30:02 PM
@Sco: Am gasit scris in cartea cu care a venit masina, in sectiunea Materiale recomandate. In aceeasi sectiune este prezentata info despre uleiul de motor, ulei servo, ulei cutie, lichide frana, etc
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: PTR on November 09, 2017, 08:58:37 AM
 Un tabel util despre antigel
 https://www.wolflubes.com/EN_EU/Blog/2016/What-you-need-to-know-about-G13-antifreeze-and-coolant.aspx
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: MihaiFlorescu on November 09, 2017, 09:50:56 AM
Sau asa:
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: sco on November 09, 2017, 09:52:29 AM
O dăm pe G13? :)
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: VeNoM836 on November 09, 2017, 10:47:38 AM
Cu alte cuvinte este "backwards compatible".
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: sco on November 09, 2017, 11:02:21 AM
Cu alte cuvinte este "backwards compatible".

Compatibil cacompatibil :) dar îşi face treaba cel puţin la fel de bine? Adică înlocuirea monoetilenglicolului cu glicerină nu afectează negativ temperaturile, garniturile, sedimentele etc.?
Title: Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
Post by: PTR on November 09, 2017, 11:17:03 AM
 In motorul de 2.5 am pus Castrol Radicool SF care este rosu si parca se incalzeste mai repede decat cel de 3.0 care are verde. Dar cel din urma are si racitor de ulei la ulei motor si cutie care totusi le si incalzeste pana ajung la temperatura. O sa incerc si la asta altceva cand o sa fie vremea mai calda, probabil la primavara.
Title: Re: Rspuns: Antigel
Post by: calinadamut on August 14, 2018, 15:53:29 PM
Se pune ce iti da Subaru sau alta varianta de la MOTUL. Nu recomand de la magazine de piese sau alti provideri. Cel original isi face treaba foarte bine si nu este chiar atat de scump.

PS: sa nu le amesteci

E vreo problema daca se amesteca unul albastru cu altul albastru? Dvs, ce lichid aveti (firma, model, tip). Am cumparat Motul Inugel Expert albastru. Sper sa fie in regula. Multumesc
Title: Re: Antigel
Post by: MihaiFlorescu on August 14, 2018, 17:05:18 PM
O postare veche. Eu mi-am mai schimbat parerea si deja sunt masini care merg de 6 ani pe noua formula, adica hepu g12 plus. Mov.

Daca nu esti sigur de ce tip de antigel ai, mai bine il scoti pe tot, bagi un flush, clătești cu apa si apoi noul antigel.
Title: Re: Antigel
Post by: Badea on January 01, 2021, 11:24:55 AM
Salutare si la multi ani!
Astazi am verificat fluidele la al meu Forester SG 2.0x, am observat ca antigelul este f putin sub LOW. Masina a stat de vreo 2 sapt nepornita. Conform manual, ar treb sa fie la FULL cand motorul e rece. Pe net am gasit informatii cum ca daca as pune pana la FULL cu motorul rece, va da peste cand se incalzeste. Ce ma sfatuiti sa fac?
Title: Re: Antigel
Post by: Lup_Alb on January 01, 2021, 12:50:14 PM
La multi ani!
Din observațiile mele nivelul variază la cald/rece. Cu motorul rece pune pana la jumătatea dintre LOW si FULL și mergi cu mașina. Daca după ce motorul ajunge la temperatura normala (in jur de 90C), lichidul este la FULL, atunci poți sa il lași la jumătate.
Title: Re: Antigel
Post by: Badea on February 16, 2021, 16:53:44 PM
mda, cred ca am o scurgere pe undeva. Din octombrie '20, de cand am masina, am completat cu aproape 500 de ml de antigel.
Din ce stiu eu, motoarele de 2.0 nu au probleme cu garnitura de chiuloasa, plus ca uleiul este curat, la fel si antigelul. E normala o pierdere de 400 de ml in 5 luni? Vizuaal, nu se vede nici o scurgere pe nici o parte.
Title: Re: Antigel
Post by: Mariansro on February 16, 2021, 19:00:18 PM
Vezi pe imbinarile radiatorului. De bătrânețe se mai întâmplă.
Title: Re: Antigel Subaru
Post by: fabian7ro on October 22, 2023, 13:54:03 PM
Am Subaru Impreza 2016 cod motor FB20B
Am antigelul original (cred) albastru.
Super coolant mai greu de găsit...mă gândeam să pun albastru G12+
Opinii ?
[![Screenshot-2023-10-22-13-44-04-971-org-mozilla-firefox.jpg](https://i.postimg.cc/0Nh54Zg2/Screenshot-2023-10-22-13-44-04-971-org-mozilla-firefox.jpg)](https://postimg.cc/XZc0Gf7T)