Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: Badea on September 21, 2020, 16:07:15 PM

Title: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on September 21, 2020, 16:07:15 PM
Salutare si bine v-am gasit.

De curand am achizitionat masina mea favortia de cand eram copil : Forester SG 2.0x, cutie automata, din 2008. Masinuta are 197.000 de km si a fost intretinuta la SMT de la 0 km, cu rigurozitate : schimburi de ulei la 10k, schimburi regulate de uleiuri in diferential si cutie plus o multime de piese noi montate in ultimii ani(amortizoare SLS, caseta de directie, esapament, compresur clima etc).

Masina are o singura problema, are o scurgere de ulei de la cutia automata - maine este programata la SMT pentru verificare. Sper sa nu fie nimic grav.

Printre dotari : piele, trapa, xenon, scaune incalzite, clima etc

Sunt super incantat de masinuta si sper sa nu fiu dezamagit. In perioada urmatoare o sa rasfoiesc forumul pentru sfaturi, tipuri de ulei pt revizii etc.

Incerc sa urc si niste poze, dar nu prea ma descurc cu forumul, poate ma ajutati voi sa gasesc butonul de upload:)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei0241 on September 21, 2020, 17:19:54 PM
Salutare!
Bine'ai venit in randul posesorilor de Subaru!
Sa o stapanesti sanatos si sa te poarte fara probleme!

Ptr upload poze, trebuiesc urcate pe alte site'uri si de acolo pus link pe forum, vezi aici (https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,111.msg125775/boardseen.html#new)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on September 21, 2020, 18:52:56 PM
Bun venit!
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on September 21, 2020, 19:03:46 PM
Incearca pe cat posibil sa nu schimbi neaparat tipul de ulei. Legenda spune ca nu e bine. Mergi pe ce s a pus mereu , in motor cel putin si mai apoi si mai atent la cutie.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on September 21, 2020, 22:37:11 PM
Uleiul din motor va fi in continuare Motul 5w30. In cutie voi merge la reprezentanta sa schimb uleiul. Momentan e f sus nivelul in cutie, peste maxim. E posibil sa dea pe afara? Are vreo supapa de prea plin? Am putine emotii cu scurgerea aia...
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: puiu on September 22, 2020, 06:54:28 AM
Masurat cu motorul pornit?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on September 22, 2020, 12:02:12 PM
M-am intors de la SMT, curgerea este de la masticul dintre cutie si diferential si recomandarea lor este sa o las asa. Devizul ar fi ceva astronomic de scump iar pierderea este mica.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on September 22, 2020, 16:27:41 PM
Sa inveti sa verific nivelul de ulei si sa ai grija sa nu ramai fara sau sub nivel. Din momentul ala incepe panica...
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on September 22, 2020, 16:34:34 PM
Da, mi-a aratat omul de la SMT cum se verifica. El a spus ca nu voi avea niciodata probleme, nu pierde mult. Urmeaza sa curat f bine zona cu degresant, pt ca s-a strans ceva praf + ulei acolo, formandu-se o mazga care are si un misor de ulei pe langa masina. Poate pe viitor voi incerca sa remediez problema la un service normal, exlus sa fac asta la SMT.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on September 23, 2020, 11:13:14 AM
O mica rectificare : curge ulei de diferential, nu de cutie, din cate se pare. Cum pot verifica nivelul din diferentialul fata, periodic? Exista joja sau trebuie sa ma bag sub masina sa desfac bosonul de umplere?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: BOXER on September 23, 2020, 11:24:24 AM
Ai joja de diferential si joja de cutie automata. Le verifici periodic.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Theophilus+Julsey on September 27, 2020, 16:45:08 PM
Bine ai venit printre pădurari :)
Poți folosi site-ul asta pentru poze. Dai Upload și apoi copiezi linkul pentru forumuri pe care îl pui in mesaj. https://postimages.org/
Succes in toate și sa te bucuri cât mai mult de mașinuța.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei80 on September 30, 2020, 09:14:39 AM
Bun venit! Să te bucuri de jucărie fără probleme!
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on October 28, 2020, 22:35:26 PM
Salutare. Urmeaza sa schimb uleiul si am tot rasfoit forumul dupa ceva recomandari. As merge pe Motul 5w30, dar sunt extreeeem de confuz despre tipul exact : seria 8100 are minim 5 tipuri(eco clean, x clean, eco energy etc). Sunt multe topicuri pe aceasta tema, dar m-am pierdut in informatii. Cea mai evidenta alegere ar fi 8100 xclean plus. Ati folosit uleiul asta? Il recomandati? Pana acum a primit ulei OEM Subaru by motul
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Theophilus+Julsey on October 29, 2020, 00:00:10 AM
După câte am văzut nu e recomandat nimic cu ECO in nume. Știu ca la 5w40 e Motul X-Cess, dar nu știu 5w30 care e.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Xander on October 29, 2020, 13:11:28 PM
Theo scuze dar nu sunt de acord cu tine.
ECO sunt uleiurile pentru motoarele fără filtru iar Clean sunt cele pentru dpf.

Deci ar trebui sa pună recomandarea producătorului pentru mașina lui sau următoarea compatibila dacă se stie sportiv in condus.
Dacă ii da forja se orientează către variantele mai dense de la motul.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on October 29, 2020, 13:33:20 PM
Motul oil selector imi da ca prima varianta 8100 x-cess 5w30. Problema e ca eu am gasit doar 5w40.
Sportiv nu conduc, in nici un caz. Sa merg pe X-CESS 5W40?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Xander on October 29, 2020, 14:00:59 PM
Între ele diferă protecția la temperaturi ridicate. Evident 5w40 protejează mai bine.
Boxerului ii place protecția la temperaturi ridicate.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on October 29, 2020, 14:04:14 PM
Multumesc pt raspunsuri. Voi merge pe x-cess 5w40, vedem ce iese. A mai folosit cineva uleiul asta pe 2.0 aspirat?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Mariansro on October 29, 2020, 14:55:12 PM
Eu îl folosesc de 36 k km. Schimbat la 7 k km. Consum de ulei insesizabil. Filtru de ulei original.
Sg 2007 motor refăcut acu 36k km( segmenți și semeringuri de supape). Km în bord 240k.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Theophilus+Julsey on October 31, 2020, 00:59:54 AM
Theo scuze dar nu sunt de acord cu tine.
ECO sunt uleiurile pentru motoarele fără filtru iar Clean sunt cele pentru dpf.

Deci ar trebui sa pună recomandarea producătorului pentru mașina lui sau următoarea compatibila dacă se stie sportiv in condus.
Dacă ii da forja se orientează către variantele mai dense de la motul.
Nu înțeleg cu ce nu ai fost de acord, pana la urma s-a ajuns la cel enunțat de mine mai sus 5W-40 X-Cess. La ce te referi fără filtru? DPF sigur nu are SG-ul.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Xander on October 31, 2020, 08:21:58 AM
Tu ai spus ca din gama uleiurilor pentru utilizare normala nu e recomandat nimic cu eco in nume. Ori fix eco se recomanda cealaltă varianta fiind clean. ( pentru dpf)
Xcess e pentru forja și schimburi rare in regim de mers normal.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on October 31, 2020, 08:41:30 AM
Dă-i forja și schimbă rar x-cessul și să vezi distracție după.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Xander on October 31, 2020, 09:14:06 AM
Dă-i forja și schimbă rar x-cessul și să vezi distracție după.

+1
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on October 31, 2020, 15:56:21 PM
M-ati bagat si mai mult in ceata:)
X-cess schimbat la maxim 10000/1 an si condus normal e ok? Recomandati altceva?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Xander on October 31, 2020, 18:53:29 PM
E ok, eu ziceam sa nu pui din gama clean.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: radurus on November 04, 2020, 20:37:00 PM
Am achizitionat si eu unul SG 2.0 X 4EAT din 2005 196k km (revizii facute la repr Subaru) si GPL.
Astept sa imi ajunga zilele astea.
(https://i.ibb.co/3ys4rkC/Whats-App-Image-2020-11-04-at-7-53-54-PM.jpg)

Sunt tare nerabdator si curios ce surprize imi rezerva.
Am inceput sa ma interesez de mecanic in zona Sb.
Daca stie cineva, multe multumiri pentu orice sugestie.

Ar fi si primul meu auto cu transmisie automatica.
L-am vrut asa ca sa isi faca curaj si sotia sa conduca.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Theophilus+Julsey on November 06, 2020, 20:25:11 PM
Sa îți faci topic separat, dacă nu ai cumpărat mașina care era deja pe topicul asta. Eu sper sa nu ai surprize...mai ales cu GPL, dar sa te bucuri de ea.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on November 09, 2020, 12:54:10 PM
Am si eu o intrebare legata de filtrul de combustibil pentru al meu 2.0 x : voi il schimbati conform manualului, la 90k km?
Masina pe care o am eu a fost intretinuta exclusiv la SMT, de la 0 la 200.000 de km si filtrul nu a fost schimbat niciodata. Avand in vedere faptul ca a fost respectat cu strictete tot caietul de mentenanta, mai putin filtrul de benzina, ma gandesc ca e un motiv pentru care nu a fost schimbat?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on November 09, 2020, 14:23:01 PM
Cauta-l si schimba-l . Eu am avut noroc si am gasit pe stoc la Al Padrino. E cam scump, 3-400 de lei parca. Dar cel vechi era dupa parerea mea , depasit de mult. Si avea 260k km masina atunci. Risti sa dai in alte belele. LA mine se vedea ca nu ii ajunge benzina si ca tot baga , baga , baga... Dupa schimbare s-a reglat si spritul.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: dan_b on November 09, 2020, 15:01:30 PM
Am si eu o intrebare legata de filtrul de combustibil pentru al meu 2.0 x : voi il schimbati conform manualului, la 90k km?
Masina pe care o am eu a fost intretinuta exclusiv la SMT, de la 0 la 200.000 de km si filtrul nu a fost schimbat niciodata. Avand in vedere faptul ca a fost respectat cu strictete tot caietul de mentenanta, mai putin filtrul de benzina, ma gandesc ca e un motiv pentru care nu a fost schimbat?
Trebuie schimbat! SMT nu le schimba pt ca stiu ei ca nu exista sau ca sunt garantate "pe viata"... Niste aberatii.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on November 09, 2020, 15:08:07 PM
Multumesc pt raspuns. Sa inteleg ca daca iau unul Mahle nu ar fi ok?
costa aprox 100 de lei.
Filtrul este la compartimentul motor, nu e in rezervor, se poate schimba usor.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on November 09, 2020, 16:08:27 PM
E bine daca il ai in  compartimentul motor.
E asta ?

(https://i.postimg.cc/T1gcGYnC/filtru-benz.jpg) (https://postimages.org/)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on November 09, 2020, 16:23:51 PM
Mda, la mine nu arata asa, acolo am bateria. Ma bazam pe informatia gasita pe net:)
Asta inseamna ca il am in rezervor?
In manual nu am gasit nimic despre unde ar fi pozitionat

(https://i.postimg.cc/Vrwqk8S9/IMG-20201109-161656-1.jpg) (https://postimg.cc/Vrwqk8S9)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: malakay on November 09, 2020, 16:51:03 PM
2006+ vine cu filtru in rezervor  :)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on November 09, 2020, 16:57:41 PM
Spanac...ce simplu era si ce fericit eram ca il pot schimba singur:)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Mariansro on November 09, 2020, 17:03:42 PM
Nu e foarte greu. Capacul de vizitare e sub bancheta spate. În dreapta parca.
Problema e sa îl găsești ca piesa de schimb
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: dan_b on November 09, 2020, 17:24:45 PM
Sigur se gaseste - eu am luat unul pe filiera neoficiala mai demult, via Ucraina :)
Dar se gaseste si poate aduce sigur Alpadrino.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on November 14, 2020, 17:33:34 PM
Am suspendat azi masina de rotile din spate  la al meu Foreter 4eat sa vad daca are lsd. Invartind de una din roti, cealalta se invarte in aceeasi directie. Din ce stiu, inseamna ca are LSD?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei80 on November 15, 2020, 17:16:24 PM
Așa s-ar părea. Eu inca nu am întâlnit vreun sg fără
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Mariansro on November 15, 2020, 18:47:04 PM
Al meu n-are. E manual.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on November 15, 2020, 20:54:39 PM
Aveti idee daca trebuie ulei special pt LSD? In manual nu specifica nimic, iar fostul proprietar a schimbat uleiul de 3 ori cu motul normal, 75w90
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei80 on November 16, 2020, 01:11:07 AM
Partea de LSD e închisă și în față (la manual) și în spate. Trebuie 75w90 în spate
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Mr. Ziggy on November 16, 2020, 10:35:00 AM
Facusem candva o cautare pentru a stabili tipurile de transmisii folosite de Subaru pe masini. E o jungla !!!
Oricum, parea ca la Forester SG este diferential cu autoblocare (simplu + vascocuplaj) la puntea spate, pe toate modelele.
Difera doar componenta partii centrale si a tipului implicit al transmisiei ( 4EAT / Cuplaj central cu discuri / Active Torque Split; 5MT+reductor / simplu+LSD Vascocuplaj / Continuous AWD ).
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on November 16, 2020, 12:44:06 PM
Sincer, si eu m-am pierdut in explicatii. Nu imi e foarte clar daca eu am Active Torque Split sau VTD. Ciudat este ca daca daca am ATS(cum zici tu), nu stiu daca se asta presupune si LSD pe spate?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on November 16, 2020, 16:06:26 PM
Ati facut ciulama aici si de informatii corecte si incorecte si de componente amestecate cu denumiri de sisteme ce implica acele componente si marketing (pentru ca poti sa pui LSD in denumire asa cum poti pune Bio pe produsele alimentare) asa ca pentru cel ce cauta, vezi ca este un castrol pentru diff. Nu ai LSD din acela hardcore de care crezi tu ca ii trebuie nu stiu ce super specific.

Mai dati un search pe aici ca erau niste topicuri din cate tin minte. Cred ca pusesem chiar eu un filmulet in care explica tipul de la Team O'neil Rally School ce si cum gasim in subaru.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Theophilus+Julsey on November 17, 2020, 10:01:23 AM
Al meu, XT 2004 manual, are diff R160 cu LSD in spate. In legătura cu sistemul VTD, după câte știu e doar pe cutiile automate și doar la variantele de la 2007 sau 8 in sus.
Aici am schimbat eu uleiul in diff și s-a discutat puțin de LSD: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3368.120.html
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 06, 2020, 14:07:23 PM
Ieri am schimbat uleiul, filtrul de ulei si cel de aer, acasa, singur. Operatiune simpla, la prima vedere. Astazi cand am plecat de acasa, am martor check engine + cruise control palpaind. Nu vad ce as fi putut face gresit, banuiala mea e ca de la desfacerea senzorului de la filtrul de aer. E ceva specific ce trebuie facut la Subaru cand faci revizia? O sa imi cumpar un obd reader sa vad exact si erorile. Ati mai patit asta dupa schimb de ulei?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on December 06, 2020, 14:15:09 PM
O fi dat de aer curat si a luat-o amețeala.  ;D
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andea79 on December 06, 2020, 14:26:23 PM
Ieri am schimbat uleiul, filtrul de ulei si cel de aer, acasa, singur. Operatiune simpla, la prima vedere. Astazi cand am plecat de acasa, am martor check engine + cruise control palpaind. Nu vad ce as fi putut face gresit, banuiala mea e ca de la desfacerea senzorului de la filtrul de aer. E ceva specific ce trebuie facut la Subaru cand faci revizia? O sa imi cumpar un obd reader sa vad exact si erorile. Ati mai patit asta dupa schimb de ulei?

daca sigur sigur doar asta ai facut probabil ceva nu este montat/etansat cum trebuie pe langa debitmetru (senzorul de langa filtru) si trage aer fals si au ajuns corectiile in maxim si ... check
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 06, 2020, 14:42:40 PM
O sa incerc sa repozitionez mufa de la filtru/sa desfac din nou capacul de la filtrul de aer. Problema e ca nu cred ca dispar singure, trebuie sterse erorile. Se poate face cu un obd reader? Aveti idee?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei80 on December 06, 2020, 15:44:38 PM
Ia-ți un elm327+Torque pe telefon, o să vrei să-mi faci o cinste după.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 06, 2020, 15:57:25 PM
Am, problema e ca e prea lata carcasa si nu intra in locasul ala...
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei80 on December 06, 2020, 17:52:18 PM
Eu am modelul albastru, carcasa transparentă. Intră, dar iese greu că nu îl poți apuca. Folosesc un patent cu vârf subțire când e nevoie
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Theophilus+Julsey on December 06, 2020, 20:22:49 PM
Si Eu am pățit asta, am scos și pus la loc mufa de la debitmetru și după am șters erorile. Dacă nu ai pus filtrul corect, nu ar trebui sa îți dea eroare deoarece e înainte de senzor și nu ii pasa ca e din filtru sau de lângă, dar dacă nu merge cu mufa și ștergerea, încearcă și un spray de curățare a senzorului. Oricum e important sa citești codurile, poate fi de la cu totul altceva și sa fi apărut doar acum.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 06, 2020, 20:33:50 PM
Se pare ca se intampla des asta, am citit pe forumuri din usa situatii asemanatoare. O sa slefuiesc putin obd reader-ul meu ca sa intre acolo si sa sterg erorile. Altii dau ca solutie si deconectarea bornei de la baterie. Merci pt raspunsuri.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on December 06, 2020, 21:13:46 PM
Si Eu am pățit asta, am scos și pus la loc mufa de la debitmetru și după am șters erorile. Dacă nu ai pus filtrul corect, nu ar trebui sa îți dea eroare deoarece e înainte de senzor și nu ii pasa ca e din filtru sau de lângă, dar dacă nu merge cu mufa și ștergerea, încearcă și un spray de curățare a senzorului. Oricum e important sa citești codurile, poate fi de la cu totul altceva și sa fi apărut doar acum.
Daca nu ma insel , sa traga pe langa filtru , nu e bine. Filtru are un oarece rol de restrictor sa zic asa. Si practic , ar trage prea mult aer cu care nu prea stie ce sa faca. Nu as recomanda nici sa te grabesti sa dai cu vreu spray prin senzor. As zice mai intai sa citesti eroarea , sa te lamuresti ce poate sa fie , sa o stergi si daca nu mai apare , a fost clar ceva in neregula cu operatiunea. Altfel , daca persista , mergi la un priceput in Subaru.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on December 06, 2020, 23:26:17 PM
Cum zice arturito. Îmi intra în limp mode când aveam filtru sport de la blitz. Îi trebuia soft ca să meargă bine și pe atunci parcă nu era andea pe forum să mă lumineze așa că am revenit la filtru normal în carcasă.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei80 on December 06, 2020, 23:57:48 PM
Eu am pățit să-mi între xt-ul in limp mode pentru că era puțin desfăcut capacul la filtru, deci e ceva cu asta...
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 07, 2020, 09:22:15 AM
Eu am filtru normal. Masina sta 2 sapt la uj garaj, abia cand o iau o sa pot sa vad ce si cum. Sunt aproape sigur ca am pus capacul ok de la filtru, deci sper sa scap doar cu o stergere de eroare
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 11, 2020, 10:52:22 AM
Asadar si prin urmare, am citit codul de eroare : "P2441 Secondary Air Injection System Switching Valve Stuck Closed bank 1"
Cred ca are legatura cu vestitul sistem de aer secundar, daca nu ma insel. Partea buna e ca valvele(nu stiu daca zic bine) au fost schimbate anul trecut la SMC si poate am noroc sa mai am garantie la lucrare.

Am sters codul de eroare si nu a mai aparut in 20 de km, poate am noroc.
Intrebarea e, oare am putut eu sa cauzez eroarea asta prin schimbul de ulei/filtru de aer?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on December 11, 2020, 11:19:18 AM
Mergi sa o verifice si cere garantia. O sa apara din nou. Nu aveai cum sa cauzezi aceasta problema.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on December 11, 2020, 12:02:27 PM
Asta am vazut ca apare de obicei cand se face frig afara , mai des decat vara. Acolo e condens mult si probabil ca se ceva sau altceva pe acolo. Cauta sa renunti la sistem. Eu am patit sa imi ramana blocat pe deschis si rahatul ala de pompa nu e pe contact. Daca nu eram langa masina (venise sotia cu ea) sa aud , lua masina foc. Initial am crezut ca nu a oprit motorul. Cand am vazut-o cu cheia in mana , m-am .... pe mine. Deja se incinsese grav pompa. Am smuls borna de la baterie efectiv...
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 11, 2020, 12:15:18 PM
O sa rasfoiesc forumul pentru solutii, am vazut ca sunt ceva thread-uri. Stiu ca cea mai buna solutie e sa merg la Brasov si sa o dezactiveze din soft. Poate gasesc si o varianta mai ieftina:)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on December 11, 2020, 12:19:04 PM
@arturito: Din cate stiu face probleme iarna pentru ca rolul sistemului este de incalzire, asa ca vara probabil nu prea este activat si in plus, cum zici si tu, mai putine sanse de condens etc.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei80 on December 11, 2020, 12:49:49 PM
https://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_air_injection
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Mariansro on December 11, 2020, 13:25:11 PM
A mea face doar iarna la sub 0 grade. Și face rar.
Am descoperit cum sa nu dea eroare. Pornesc și nu o las în ralanti. Eu am auzit-o mergand doar vreo 30 secunde. Valvele se pot curata relativ ușor. Spray de frane și dat impulsuri cu 12 v. Cea care are 5 pini în mufa pinii de 12 v sunt pe margini.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on December 11, 2020, 13:52:47 PM
Nu incalzeste nimic. Eu stiu ca baga fortat aer pe evacuare sa dilueze gazele la rece. Atat. Ca se si incalzeste ceva , aia e cu totul altceva.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 11, 2020, 14:03:33 PM
O sa merg cu ea la SMT pentru o constatare, lucrarea din 2019 e acoperita de garantie si se va repara in baza acesteia.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on December 11, 2020, 14:43:07 PM
Nu incalzeste nimic. Eu stiu ca baga fortat aer pe evacuare sa dilueze gazele la rece. Atat. Ca se si incalzeste ceva , aia e cu totul altceva.

Da, gândeam ceva și am scris altceva. Este legat de încălzirea catalizatorului. Daca e cald, nu ar avea nevoie de aer pe evacuare pentru că este în grafic cu noxele.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Forester on December 11, 2020, 16:18:44 PM
Asta am vazut ca apare de obicei cand se face frig afara , mai des decat vara. Acolo e condens mult si probabil ca se ceva sau altceva pe acolo. Cauta sa renunti la sistem. Eu am patit sa imi ramana blocat pe deschis si rahatul ala de pompa nu e pe contact. Daca nu eram langa masina (venise sotia cu ea) sa aud , lua masina foc. Initial am crezut ca nu a oprit motorul. Cand am vazut-o cu cheia in mana , m-am .... pe mine. Deja se incinsese grav pompa. Am smuls borna de la baterie efectiv...
La fel am patit si eu, abia plecasem de la job cand mi-am dat seama ca nu se oprise pompa si facea ca dracu. Si eram la semafor, in rampa. Am asteptat sa trec de intersectie, am tras pe dreapta si am reusit in disperare sa scot mufa de la pompa.

Daca au fost schimbate in 2019 cu unele noi, mi se pare muuuult, mult prea scurt timpul sa faca din nou. Ceva nu se leaga... sper ca intr-adevar ti le-au schimbat.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: BOXER on December 11, 2020, 16:32:11 PM
 :) Sistem ?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 11, 2020, 16:36:32 PM
au fost schimbate ambele valve, cu siguranta si fara indoiala:)
Am mai pornit-o de 2 ori astazi si nu a mai aparut. Dupa sarbatori voi merge la SMT pentru verificari suplimentare si eventual schimbat din nou valva cu pricina.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 19, 2020, 13:17:48 PM
Aveati dreptate, azi dim a aparut din nou mizeria de eroare de la pompa, dupa sarbatori voi merge la smt sa se uite la ea. Cred ca solutia finala tot anularea este. In bucuresti face cineva operatiunea asta?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: cristi-mic on December 19, 2020, 15:31:24 PM
Poate te ajuta metoda mea de a reduce la minim functionarea sistemului de aer secundar....
(vezi in descrierea masinii mele).
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andea79 on December 19, 2020, 15:33:58 PM
daca nu mai functioneaza ... deja e redus la minim :))
anulati prostia aia si nu va mai chinuiti degeaba
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei80 on December 19, 2020, 16:01:51 PM
Nu vă mai... bateți capul cu jumătăți de soluție. Autokino sau amic cu interfață și knowhow și gata
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 19, 2020, 16:07:17 PM
Nu as merge pana in Brasov...stiti pe cineva prin Bucuresti cu know how si interfata?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on December 19, 2020, 16:33:54 PM
Pana una alta scoate mufele din pompa si valve si mergi asa cu eroare. Si fa in asa fel incat sa ajungi la Bv. In capitala nu se mai face , exista probabilitatea sa se intample altceva si apoi sa se dea vina pe noul soft .
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 31, 2020, 16:31:35 PM
Am fost la SMT, valva dreapta s-a blocat, va fi schimbata pe garantie. La urmatoarea erorare, direct la Brasov ma opresc.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: lucifrancu on February 05, 2021, 16:57:39 PM
Am fost la SMT, valva dreapta s-a blocat, va fi schimbata pe garantie. La urmatoarea erorare, direct la Brasov ma opresc.

Salut,

Ai schimbat-o? Totul ok acum? Ți-au spus cumva cât costă o valvă în cazul în care nu ai garanție?

Ai observat cumva dacă valva blocată nu scotea sunetul ăla gen țiuit când puneai contactul și ulterior pornirii motorului? Mi-a apărut și mie recent aceeași eroare, însă după ce am deschis pompa secundară și am mișcat elicea pe ax, cât și am scos furtunele care duc spre valve și suflat în ele, pare că după reset-ul erorii n-a mai apărut. Apoi, după ce s-a răcit motorul, am repornit-o și am observat că a pornit pompa pentru 10 secunde aproximativ, după care s-a oprit. Valvele scot sunetul ăla înalt continuu, nu mai apare eroarea...

Am luat între timp un ELM327 cu Wi-Fi și am instalat DashCmd pentru iPhone, s-a conectat, însă pare că nu are modelul SG 2.0 X 116kW în listă, doar 2.5L aspirat sau XT, astfel îmi arată parametrii dar nu-mi spune dacă sunt între limite... Are cineva experiență cu acest soft pe acest model de motor? Voi instala și Torque pe un telefon cu Android să văd dacă-mi spune mai multe.

Mulțumesc anticipat!
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on February 07, 2021, 23:09:56 PM
Salut, inca nu am schimbat-o. Eroarea a mai aparut o sg data. Eu am torque si imi arata toti parametrii motorului.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 09, 2021, 12:05:33 PM
Salutare! Vroiam sa va intreb daca la ale voastre SG-uri 2.0X aveti pierderi mici de antigel, in timp. La al meu am completat cam 500 de ml din Octombrie, de cand e la mine. M-am uitat pe sub ea si nu am gasit nici o scurgere, pe nici o parte. Radiatorul a fost schimbat recent la SMT de catre fostul proprietar, deci nu are cum sa fie fisurat.
Ar mai ramane garnitura de chiulasa, care stiu ca nu prea a afectat motorul de 2.0. M-am uitat in ulei si nu pare sa aibe nici o spuma pe capac, sau sa se vada ceva prin el.
Dimineata, la rece, scoate putin fum alb, nu stiu daca e ceva normal. Fumul miroase a benzina, nu simt nimic altceva, iar dupa cateva minute nu mai scoate.
Ceva pareri? Ati mai intampinat probleme degenul?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on March 09, 2021, 12:37:32 PM
Nu s-a aerisit complet sistemul la schimbarea radiatorului. Sau verifica și furtunul de sus. De obicei nu mai strânge bine clema sau colierul și sunt pierderi foarte mici pe acolo.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: BOXER on March 09, 2021, 13:06:41 PM
Mai poate fi si blocul motor :) (tocmai ma distrez cu unul de 5500cm3 pe care producatorul nu-l ofera ca piesa de schimb).
Sa speram ca este doar un colier slabit.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 09, 2021, 13:19:42 PM
Zic sa nu fim asa pesimisti:))
Nu curge pe la colier, in schimb, furtunul care intra in vasul de expansiune, de la radiator, nu e in nici un caz etans. pe acolo se poate evapora lejer un lichid fierbinte, ma gandesc?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on March 09, 2021, 15:34:12 PM
Iar semeni spaima-n lume Cosmin. 0.5l nu cred ca sunt asa panica , cred ca toate fac antigelul sa dispara. Doar de-aia au vase cu semn si trebuie verificate. Poate , vorba lu' sefu , nu se aerisise bine si dupa , evident a scazut nivelul. Daca pui 0.5l pe saptamana , da ,e panica. Dar mai poate sa fie un por pe oriunde care pisa senin numai cand e cald motorul si se evapora.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 09, 2021, 15:43:17 PM
Cum ziceam, la furtunul care intra in vas e ditai' spatiul, ce por. Pe acolo cred ca se evapora fara rusine cand e fierbinte.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Forester on March 09, 2021, 17:13:42 PM
Daca tot mi-ati zgandarit curiozitatea, m-am uitat si eu la mine (ca si eu completez din cand in cand, acum am aveut nevoie de vreo 30ml sa aduc la maxim).
Deci, este un furtunas care iese de sub capacul de la radiator, se uneste cu altul care vine de la rezervorul mic de deasupra motorului si se duce catre vasul de expansiune. Acest furtunas de sub capacul de la radiator efectiv statea ca sa se sprijine si el acolo, cred ca si daca zgaltai masina se misca. I-am pus un "soricel" deocamdata, in lipsa de altceva. Intrebarea este: pe acolo se "misca" des antigelul, poate fi o cauza pentru pierderi minore? Ca pareau ceva urme de saruri prin zona, ca si cum ar mai curge cateodata.

(Da, daca eram destept faceam si o poza, dar n-am fost si de coborat nu mai cobor din bloc pentru ca masina e prea departe, la vreo 25m de scara)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on March 09, 2021, 18:37:49 PM
Da, pe acolo pierde când se încălzește tare, creste presiunea, deschide capacul de supraplin și dă puțin în rezervor. Când scade temperatura ar trebui să poată să tragă din vas, dar dacă nu este prins bine, o să tragă si aer.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Forester on March 09, 2021, 19:11:32 PM
Multam!
Misto furtunasul ala, doi dintr-o lovitura, pierde si antigel si baga si aer!
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on March 09, 2021, 20:35:50 PM
Pai daca furtunasul scufundat in lichid , pe unde trage aer bre ? A , daca nu e lichid in vas da , trage si aer. Altfel poate sa faca bal bal furtunul in gaura aia.
La turbo e oarecum nornal sa mai dispara zeama. Cand trece prin turbina o face vapori instant , aia ies ei pe undeva , nu stiu , dar la aspirat , doar por , furtun slabit in cel mai fericit caz.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: torvalds on March 09, 2021, 20:48:24 PM
Trage pe la imbinarea dintre radiator si furtunas ( pe la stutz)  daca nu s-a adaugat un colier , ca din fabrica n-are .

Se mai poate evapora din vas care are si o gaura cu diametrule de 5 mm cred in partea superioara .
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Forester on March 09, 2021, 21:34:06 PM
Trage pe la imbinarea dintre radiator si furtunas ( pe la stutz)  daca nu s-a adaugat un colier , ca din fabrica n-are .
...
Exact!
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on March 09, 2021, 22:02:40 PM
La mine se vedea clar antigel din belsug acolo si furtunul era putin taiat la buza. L-am mai taiat eu putin si am pus colier. Nu am mai avut probleme.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Theophilus+Julsey on March 09, 2021, 22:19:31 PM
La mine, Din radiator (de lângă furtunul mare de sus) merge un furtun subțire in vasul de pe motor, din văd merge altul subțire pana in vasul de lângă radiator, intra prin capac și ajunge destul de jos in vas, cu mult sub linia de plin unde țin lichidul. După câte am înțeles, și așa cum a zis și Mihai mai sus, capacul de la vasul de pe motor trebuie sa lase lichidul și sa iasă și sa vina înapoi. Când se încălzește iese in vas, iar când se răcește îl trage înapoi.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on March 09, 2021, 22:43:47 PM
Am impresia ca ne intelegem de minune. Eu zic sa segmentezi , nu strica  ;D
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 09, 2021, 22:50:03 PM
Dupa calculele mele, asa cum am mai zis,e spatiu suficient intre orificiul unde intra furtunul in vasul de expansiune si furtunul in sine, cat sa se evapore lichidul. Alta explicatie nu am. Nu am nici un fel de scurgere pe alte parti. Maine pun o poza.

Vorba ta, merge o segmentare, preventiv :)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Forester on March 15, 2021, 16:23:28 PM
L-am prins, se umezește destul de ușor, 2 reprize de mers de doar 5 minute au rezultat așa:
(https://i.postimg.cc/T18g6Js9/IMG-20210315-153232596-HDR.jpg)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 15, 2021, 18:00:44 PM
Eu cred ca pe la furtunasul asta se evapora : gaura prin care intra e mai mare decat el.

(https://i.postimg.cc/65MB53G3/IMG-20210315-175620.jpg)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on March 15, 2021, 18:21:23 PM
@Badea: Prea putin. Acolo nu este sub presiune si nu are suprafata mare. Asa poate si pe la capacul galben sa piarda 1ml la 1000km. Daca e ceva vizibil adica in 2-3 saptamani sa vezi ca a scazut pe vas un deget, atunci e clar din alta parte.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 15, 2021, 18:23:27 PM
O sa pun un soricel si spre radiator, sa fiu sigur. Dar acolo totul pare uscat
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on March 15, 2021, 18:28:45 PM
O alta zona cu probleme si usor de ratat este imbinarea dintre partea de aluminiu si plasticul de sus. Am schimbat 3 radiatoare care pierdeau pe acolo. Asa fac toate. Si pentru ca acolo este mereu praf sau apa de pe drum, este greu sa iti dai seama ca musteste cate putin.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Mariansro on March 15, 2021, 18:31:42 PM
Corect. Acolo curgea și al meu. Ajungea pana pe faruri
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 15, 2021, 18:41:35 PM
Puteti sa puneti o poza cu zona, cand aveti timp?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on March 15, 2021, 19:46:54 PM
Eu cred ca pe la furtunasul asta se evapora : gaura prin care intra e mai mare decat el.

(https://i.postimg.cc/65MB53G3/IMG-20210315-175620.jpg)
Sigur pe aici.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 23, 2021, 13:53:58 PM
Azi am fost sa fac ITP-ul la a mea masinuta. Toate bune si frumoase, dar imi iesea din parametrii de noxe valorile de la "Lamda", foarte putin, ce-i drept. Tipul a zis ca ar fi de la ornamentul meu de evacuare, ca e dublu si obtureaza gazele.
Acum, mie mi se pare putin vrajeala...m-a chemat din nou mai tarziu si mi-a facut masuratorile cu un furtun mai gros(care cica e ilegal, dar a facut-o sa ma ajute pe mine) si au iesit ok de data asta. Bineinteles, a fost nevoie si de o atentie. Are vreo logica pentru voi?
As putea cumpara un alt ornament cu o singura iesire, nu e mare lucru.

(https://i.postimg.cc/tJxxypMH/Screenshot-2021-03-23-13-52-45-541-ro-emag-android.jpg)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: BOXER on March 23, 2021, 14:08:28 PM
O singura iesire se obtine cu un dop la una dintre cele doua.
Sunt doua variante, ai pierderi pe evacuare sau parametrii gazelor arse sunt neasteptat de buni.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 23, 2021, 14:20:42 PM
Nu am nici o pierdere - a fost primul lucru verificat.
Ce e ciudat e ca a doua oara a iesit ok , cu furtunul de masurare mai "gros". Zici ca nu are sens sa ma complic cu evacuarea?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on March 23, 2021, 22:08:48 PM
Azi am fost sa fac ITP-ul ... Bineinteles, a fost nevoie si de o atentie.



Raspunsul este in enunt.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Forester on March 24, 2021, 11:01:13 AM
La mine a trecut de fiecare data fara "atentie", dar tot de fiecare data la inceput era nu mai stiu care parametru putin peste limita. Explicatia a fost ca s-a racit catalizatorul, si intr-adevar, tinuta la vreo 3000 de ture vreo 2 minute a adus parametrul respectiv in limite legale. Si face sens, cat asteptam sa-mi vina randul, sigur se mai racea catalizatorul. Sau poate la turele respective mai sareau aschii din depunerile de pe supape si mergea mai bine  ;D ;D Glumesc, eu oricum nu merg subturat.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 24, 2021, 14:24:28 PM
Adevarul e ca a doua oara cand am fost, am alergat-o putin inainte si a fost ok, cu furtunul gros. Data viitoare voi merge cu ea incinsa la maxim:)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Arturito on March 24, 2021, 19:31:08 PM
Dar iznoun ca catalizatorul trebuie sa fie cald cand iei noxele. De ce credeț ca s a infiintat pompa aia suplimentara de aer ? Eu am ramas atat de obisnuit sa duc masina incinsa la itp , ca am si uitat ca la una nu mai am catalizatoare. Nu zic care , ca vreau sa ii pun.  ::)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 25, 2021, 17:38:16 PM
Acum stiu. Nu am avut niciodata probleme cu masinile trecute. La urmatorul itp merg cu ea fumeganda
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Theophilus+Julsey on March 29, 2021, 00:19:48 AM
Eu zic ca e vrăjeala ca ai tu Tips dublu...când baga sonda aia in evacuare ar trebui sa ajungă mai adânc decât e ornamentul ăla, și oricum dacă, sa zicem, s-ar împarți cantitatea de gaze in doua ca iese pe doua țevi, ar trebui sa iasă prea bine, nu rău.
Și eu as vota cu ce a evidentiat Șerban...atenție...și da, e bine sa faci o tura de autostrada, dacă poți, sa se încingă puțin evacuarea.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on March 29, 2021, 08:57:53 AM
Mda, la anul sigut merg la alt service si sigur merg cu ea incalzita bine. Merci frumos
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on May 18, 2021, 22:30:09 PM
Ceva update-uri despre Subarel : a implinit 205.000 km. Toate bune, in 5000 km cu Motul xcess 5w40, consum ulei 0.

Cu ce nu ma descurc si impac este radio cd-ul. In afara oraselor mari, nu prind nici un post radio. Mai intampina cineva asta cu radio-ul original?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on May 18, 2021, 22:34:03 PM
Răspunsul la ultima întrebare: Toată lumea.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Forester on May 19, 2021, 08:52:03 AM
Eu nu-mi amintesc asa...  ;D
Doar ca oricum fiind galagie de vant (traiasca rame-less-ul) nici nu prea mai dau drumul la audio pe drum.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on May 19, 2021, 09:17:41 AM
Radio la subaru pe receptie e mai prost decat fordul cu antena rupta... sau hyundai. La hyundai mi-am dat seama ca nu e in regula ceva cand am inceput sa am purici in parcarea subterana. Altfel nu mi-as fi dat seama ca nu mai am antena.
La subaru inchideam direct radio la intrare ca nu avea rost...
Parca la outback prindeam ceva mai bine, dar nu foarte diferit.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: cristibna on May 19, 2021, 09:22:45 AM
Cu Foresterul , pe A1, prind RockFm pana pe la km 50 ( nu ca as intelege mare lucru de la galagia din masina ) . Cu cealalta masina , pana pe la km 80 se aude clear. Asta e doar un exemplu. Si da, receptia e slaba la Subaru - cel putin la cele din generatia asta, nu stiu la cele mai noi :) . Sfat : cand iesi din orase, ori il opresti ori treci pe cd sau caseta :))
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on May 19, 2021, 10:33:01 AM
Pfff, speram sa fie al meu stricat.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: dan_b on May 19, 2021, 11:43:25 AM
Teoretic se poate rezolva cu un amplificator de antena radio.
Si la SH-ul meu aveam aceeasi problema, dar atat pe radio cd-ul original, cat si pe cel aftermarket instalat ulterior. De aici concluzia ca de fapt antena e problema, nu radioul.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: BOXER on May 19, 2021, 13:12:41 PM
Pentru zonele cu receptie slaba pe FM raman cu Radio Romania Cultural, Actualitati si Trinitas.
Cei old-school pot trece la Vocea Satelor pe unde medii sau lungi.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: dan_b on May 19, 2021, 13:21:00 PM
Actualitati merge, e un fel de europa fm mai nationalist :)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on May 19, 2021, 13:35:25 PM
Multumesc frumos pentru raspunsuri. A incercat cineva cu amplificator de semnal?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on May 19, 2021, 13:42:03 PM
Daca țin minte bine, ai mufa în spate de antena externa. Poți să tragi fir nou și cu antena pe mașina în loc de firele din geam/luneta/parbriz sau unde or fi la tine.

Poți pune una stil aripioara de rechin  :D

Depinde ce unitate ai. Au fost 2-3 modele pe generațiile astea de Impreza și forester. Deci trebuie verificat.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on May 29, 2021, 22:57:20 PM
Masinuta are acum 205.000 km, intre timp a devenit singura masina a familiei(mai aveam un Passat b6, pe care m-am decis sa il vand). Dupa cateva drumuri lungi, pot spune ca nu e la fel de confortabila ca Passat-ul, lipsa cuplului spunandu-si cuvantul. 4EAT-ul isi face treaba, desi ar merge si a 5-a.
In schimb, masina este solida, da impresia de lucru bine facut. Consumul e 9% in exterior, iar de ulei spre 0, in 6000 de km(asta ma surprinde cel mai mult)

Probabil ca odata cu inmultirea drumurilor lungi, va incepe sa consume si ceva ulei.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on May 29, 2021, 23:01:49 PM
Aspiratele nu trebuie sa consume ulei. Sau foarte puțin dacă o fac.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Theophilus+Julsey on May 30, 2021, 21:26:56 PM
Ma gândesc ca Passatul era diesel, deci nu are cum sa se compara cuplu, dar da, nici mie nu mi se par scaunele foarte confortabile.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on May 31, 2021, 09:29:15 AM
Ce altceva...forta tedeii!
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on June 25, 2021, 19:26:04 PM
208.000 km, se apropie de schimb ulei + filtre.
In alta ordine de idei, se aude un scartait ascutit la rece, de vreo saptamana. Dispare dupa cateva minute. Pana ajung la doctor, ceva pareri de la cei mai experimentati? Fulie ? Curea accesorii?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on June 25, 2021, 19:58:31 PM
De unde se aude? :D
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on June 25, 2021, 20:01:59 PM
Compartiment motor...probabil mai specific?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on July 15, 2021, 17:18:50 PM
210k km, schimb ulei facut astazi, am mers in continuare pe motul xcess + filtru ulei origine + filtru aer mahle. Consum ulei aprox 100 ml in 10.000 km. Ma declar multumit.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 12, 2021, 11:29:45 AM
Salutare. In ultima vreme am observat un fenomen ciudat, la accelerari puternice, doar la viteze mari(>80 kmh), se aude un sunet ca un zornait, pe fundal, strict pe accelerare puternica. Masina nu vibreaza, nu are alt simptom. Perioada de cand am observat asta coincide cu montarea rotilor de iarna, dar nu vad vreo legatura. Oare vreun tampon motor/cutie viteza? Cel mai potrivit cuvant pt sunet este "rattle", nu stiu cum sa il traduc.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei0241 on December 12, 2021, 23:57:37 PM
Zornait ar veni "rattle", zic eu
Cauciucurile de iarna sunt proaspete? Ca daca tot zici ca sunetul a aparut odata cu inlocuirea rotilor, de ce sa excluzi posibilitatea asta si sa nu pornesti de la ea?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on December 13, 2021, 08:19:34 AM
Ia verifica toate piulutile de la roți. Mai știu eu pe unii de pe aici care au pus în graba niste roti și prin pasajul de la Unirea se întrebau ce naiba zornăie, apoi au văzut că piulițele se puteau strange la mana. Asta ar fi primul lucru.

Apoi mai poate fi un scut termic pe la evacuare... Sau o vibrație data de roti neechilibrate.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 13, 2021, 09:27:01 AM
1. Anvelopele sunt bune, Michelin Alpine numaistiucum:) Au maxim 20k km.
2. Jantele zic eu ca sunt echilibrate, volanul nu tremura deloc. Nu sunt strambe.
3. Piulitele sunt stranse, e primul lucru verificat. Rotile sunt montate de mine, prezoanele stranse cu cheia dinamometrica la 120nm.
4. Masina pare ca face as doar in viteza 4(automata), daca fac kilckdown nu se mai aude(Sau zgomotul acopera zornaitul).
5. Cred ca tzacanit e cuvantul, ca tachetii la daciile vechi
O sa merg la service la un moment dat, nu prea stau bine cu timpul, de asta m-am gandit poate e ceva comun.

Scutul acela termic pe unde il gasesc? Cumva la jumtataea traseului de evacuare?
O sa ii mai verific nivelul uleiului din cutie, just in case. Sper sa nu fie ceva din tramsmisie.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei0241 on December 13, 2021, 13:53:13 PM
Scutul termic e mai multe, de fapt, ca e din mai multe bucati, oricum trebuie sa dai jos scutul de plastic pentru a vedea tot traseul de evacuare pentru asta

Rulajul e mic, dar conteaza si varsta, eu mai mult la aia ma gandeam. Eu la Forester deja schimb cauciucurile de vechime, nu de rulaj.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 13, 2021, 15:45:07 PM
Dot 2018. Primul test e la primavara, cand pun rotile de vara. E ciudat ca face doar in sarcina, de asta am zis ca as exclude rotile
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei0241 on December 13, 2021, 16:34:40 PM
(https://i.postimg.cc/0z4L4Txx/IMG-20211021-184930.jpg) (https://postimg.cc/0z4L4Txx)

Astea's niste Continental TS 8XX cu DOT de sf de 2017, rulaj aprox 20k km, dar nu vrei sa stii cum fac la viteze de 170+. Doar zgomot, fara vibratii.

De aia zic, daca tot ai schimbat singur rotile, banuiesc ca ai acces la cele de vara si intr'o zi cu soare (sau macar fara ploaie) poti face un test scurt cu cele de vara, macar sa stii incotro continui investigatia :)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on December 13, 2021, 16:52:45 PM
E o idee foarte buna, asa voi face. In alta ordine de idei, uleiul din cutie e peste nivel. Si aici zic ca nivelul de ulei la rece este peste cel la cald:)
Oare s-o intampla ceva? Masina are schimbul de ulei facut din 60 in 60k km, la SMT. Ultimul acum 40k km. As zice ca stiu ce fac, oare?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on April 03, 2022, 07:38:14 AM
Nu am mai postat de ceva vreme, masinuta are acum 218k km. Am identificat si pe unde pierdeam antigel, luna asta va face o vizita la colegul WIM pentru un schimb de garnituri de la teava de apa ce trece pe sub galeria de admisie. Scurgerea a devenit una serioasa acum.
Daca tot ma apuc, se vor schimba si garniturile de la capacele de chiulasa, ambele supureaza, discuri si placute, plus ulei/filtre.
In rest, totul in parametri, nu ma pot plange de altceva decar de consum.
Drumuri bune!
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on April 13, 2022, 15:55:15 PM
Ca sa vin cu un sumar al diferitelor problemute :
- antigelul nu se evapora, aveam un leak la tevile de sub galeria de adminsie
- "tzacanitul" la viteza mare era de la anvelope, deci aici rezolvarea a fost, din fericire, foarte simpla

Masina este momentan la doctor, pentru un refresh capital al diferitelor garnituri :
- garnituri capace culbutori stanga+dreapta
- garnitura capac culbutori de la bujii
- garnitura teava de apa
- garnituri galerie admisie
- garnitura colector evacuare
- garnitura teava esapament
- antigel
- discuri+placute frana. Am optat pt ATE
- revizie ulei+filtre. In continuare merg pe motul xcess, sunt foarte multumit de el

numai bine!

km 218.000
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on May 24, 2022, 09:01:52 AM
Revin cu o intrebare pe care am mai pus-o : receptia radio de la SG e atat de praf la toate, cum ies din orase nu mai prind nici un post?
Aveti idee daca se poate monta un amplificator radio?
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Forester on May 24, 2022, 10:03:58 AM
N-as zice ca e atat de praf, eu prind destule posturi in afara, doar ca eu nu prea ascult ca oricum e suficienta galagie :)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on May 24, 2022, 14:15:59 PM
Inseamna ca fie nu am eu vreo setare facuta ok la radio, ori am ceva stricat pe la antena.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Ilie on May 24, 2022, 15:23:41 PM
Si la al meu SG receptia radio este foarte buna as zice. Compar cu alte masini cu care am mers prin nordul Dobrogei.
Doar in Subaru si Mercedes prind frecvent Ukraina :)
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: andrei0241 on May 24, 2022, 16:15:08 PM
Eu as nota spre slaba receptia radio la SG, la nivelul Fiestei cu acelasi an de fabricatie. Seatul cu 10 ani mai nou e superior la receptie, fara DAB. D'aia si las in cdchanger 2 cd'uri, mai intrerup linistea muzicala pe A2 intre Cta si Cernavoda
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on August 07, 2022, 15:11:16 PM
Salutare!
Imi dau seama ca nu am mai postat de ceva timp. Masinuta e intr-un turneu de 5k km( Bulgaria, Turcia, Grecia), am plecat cu familia pe 1 august, cu gandul sa ne intoarcem pe 1 oct acasa.
Recomand cu caldura zona de nord a litoralului bulgaresc, celor care cauta un loc retras, autentic, verde si neexploatat de hotelieri. Preturile sunt absolut decente si plajele arata spectaculos(pt marea neagra).

Magarusul a ajuns la 223k km si e la fel de spri ten ca in tinerete.
Am observat un lucru ciudat, foarte rar(sa zic de cateva ori pe an) se opreste motorul imediat dupa ce il pornesc, lucru ciudat pt o automata. Apoi porneste din nou si nu mai sunt probleme. Nu am erori, nu tremura, totul e normal.
Ce sa suspectez? Clapeta murdara/filtru combustibil? Filtrul nu a fost schimbat, fiind in rezervor. Planuiesc sa il schimb la urmatoarea revizie.
Drumuri bune sa aveti!
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: MihaiFlorescu on August 07, 2022, 16:20:02 PM
Posibil pe partea de alimentare să nu mai facă presiune imediat, deci schimb de filtru nu strica, poate și pompa, deși pompa ori merge ori nu mai merge de obicei.

La capitolul aer pot fi mai multe. Incepe cu clapeta, curata și senzorul MAF, eventual poți să îl și masori, verifica vacuumuri și PCV-ul.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on August 08, 2022, 10:26:29 AM
Multumesc pt sfaturi. Vad cum decurge turneul, totusi, pt 3 ori pe an nu prea as schimba pompa. Inclin sa cred ca e o problema de clapeta/vaccum, cum sugereaza Mihai.
Monitorizam.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on October 19, 2022, 10:48:34 AM
Salutare! De vreo 2 zile a inceput sa se auda o bataie la viraj dreapta, maxim. Probabil planetara spre roata.
Aveti ceva experiente cu capete de planetara After Market? Recomandati ceva?
As zice ca OEM e extrem de scump, avand in vedere ca nu se vinde doar capul, ci vine cu tot cu ax.  Multumesc anticipat.
Title: Re: Forester SG 2.0X 4EAT '08
Post by: Badea on November 25, 2022, 20:20:26 PM
227.000 km
Ce am mai surubarit pe la masina : planetara dreapta(era dus capul de planetara), uleiuri motor, diferentiale si ATF.
S-a facut si o reinvatare si aerisire a cutiei, as zice cu efecte pozitive in comportament.
Multumesc colegului WIM pt ajutor, ca de fiecare data.