Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: Musiu on January 30, 2015, 11:25:21 AM
-
De ce Zoli? Pentru ca numerele cu care l-am cumparat erau ceva de genul B-XX-ZOL, asa ca i-a ramas numele Zoli.
Zoli este un tanar de 8 ani, cu 42.000 KM la bord si optiuni fara numar. Este ceea ce cautam in Decembrie iar la inceputul lui Ianuarie, pe 3 Ianuarie de fapt, stelele s-au aliniat in asa fel incat sa ne intalnim. Dupa cum ma asteptam a fost dragoste la prima vedere, si nu a existat alta optiune decat sa-l cumpar.
Singurele "probleme" identificate la verificarea facuta inainte de cumparare au fost:
- 2 puncte de sudura care trebuie aplicate la un suport al tobei intermediare
- bara spate usor infundata de un stalp de pe trotuar
- lipsa siglelor "Subaru" si "Forester" de pe haion
ATAT!
In rest masina merge impecabil, revizie cu schimbarea distributiei facuta la 38.000, pe langa jantele originale cu roti de vara acum e incaltata cu un set de jante Denzel cu cauciucuri de iarna.
Am atasat cateva poze, vor mai urma si altele in curand.
http://(http://s15.postimg.org/ya20b16mf/IMG_2151.jpg) (http://postimg.org/image/ya20b16mf/)
http://(http://s2.postimg.org/o5ehh9ms5/IMG_2152.jpg) (http://postimg.org/image/o5ehh9ms5/)
http://(http://s17.postimg.org/b4tfuqfbf/IMG_2155.jpg) (http://postimg.org/image/b4tfuqfbf/)
-
Arata bine! Sa te bucuri de el.
Dar cum a reusit sa adune atat de putini km?
-
Multumesc!
Proprietarul mai are un Forester din '99 si le-a folosit in paralel, Zoli pentru concedii celalalt pentru deplasarile zilnice.
Intr-un final a hotarat sa-l vanda pe cel nou, fiindu-i suficient cel din '99.
-
La 42k, mai ales daca masina a fost folosita ptr drumuri mai lungi, e normal sa mearga f bine. Iar faptul ca i'a fost inlocuita distributia la 38k arata totusi ca e o masina ingrijita.
Acel suport al tobei intermediare si la mine a necesitat niste pct de sudura, nu e bai ;)
Cat a fost halatu'?
Atentie la pneuri, mai ales la cele de vara, daca inca's cele originale nu ar fi deloc rau sa le inlocuiesti, chiar daca nu au uzura
Sa il stapanesti sanatos!
-
Unde ai facut sudura tobei? Nu arde dar vreau s-o fac cat mai curand si in plus sa gasesc si emblemele de pe haion.
Pretul a fost de 10.500 EUR, in pret intrand si-un GPS, un detector de radar, cateva prize multiple, inclusiv una pentru laptop, 2 sufe si-un spray pentru piele ;D
Reviziile au fost facute la SMT (cat a fost in garantie) si GTC dupa. Fostul proprietar a facut o pasiune pentru Forester in momentul cand si l-a luat pe cel din '99 iar in 2007 l-a cumparat pe Zoli de nou...probabil ca se ia "microbu' "
-
...probabil ca se ia "microbu' "
90% din cei de pe aici sunt virusati deja
-
Felicitari si sa-l stapanesti sanatos!
Ce e cu punctele de sudura, care e problema si cum se manifesta? Sau a fost detectata doar prin inspectie vizuala?
-
Exista un suport pentru galeria de evacuare, cam sub bancheta masinii. Eu l'am gasit rupt la inspectia de dinainte de cumparare, colegul se pare ca la fel.
Eu am mers inca vreo 1500km cu el in masina, nu e nimic grav, important e sa nu cada pe drum.
Pentru sigle, "93073SA030" e codul pentru Forester, iar "93073SA020" pentru Subaru
-
Punctele de sudura au fost descoperite la inspectiavizuala, proprietarul habar n-avea de suportul desprins.
Multumesc pentru coduri vreo sugestie unde as putea comanda? Inca ma obisnuiesc cu tot ce inseamna Subaru, inclusiv piese.
-
Eu nu m'as complica sa le montez, altii s'au chinuit sa le dea jos ...
Poti incerca la orice magazin de piese auto. Probabil vor fi in jur de 200 ron impreuna
-
, pe langa jantele originale cu roti de vara acum e incaltata cu un set de jante Denzel cu cauciucuri de iarna.
felicitari pentru achizitie!
eu cred ca jantele sunt Dezent :)
-
Si pe mine m a mancat sa zic.Ca si eu am la fel de iarna.Dar am zis sa ne mai cunoastem ;D
Bun venit pe sticla... Amoled gen.Ca am... ;D
-
Dezent sunt, my bad ;D
Taxarea e obligatorie in caz de informatii incorecte
-
Arată bine de tot. Ne spui și un preț?
-
Ce rost ar avea sa spuna de doua ori pretul?
-
Eram adormit și n-am văzut din prima. :(
-
Primii 1500 de km, mai mult prin oras si 2 drumuri buc-bv, nu pot sa spun decat ca am facut alegerea perfecta ;D
Cea mai buna apreciere a venit din partea sotiei si-a celui mic care au dormit tot drumul, semn ca Padurarul nu-i agita si nici nu simt cand mergem.
Urmeaza poze in curand, trebuie s-o duc la spalat si poate voi reusi sa trec si eu we viitor la intalnirea de 5 ani, dar nu promit nimic.
-
In week-end am "comis-o": sambata dimineata m-am dus la spalatorie iar cand am ajuns acasa "soc si groaza": pozitiile au ramas aprinse si nici gand sa se stinga. Dau fuga la Auto Kino, copilu plangea acasa, cainele beteag eu pe drumuri ca nu se stinge pozitia. Normal ca era butonul de pozitie apasat, cel de deasupra volanului, eu uitand complet de el, noroc ca baietii stiau deja despre ce-i vorba de cum am intrat ;D
Ca sa ma simt mai bine, mi-au spus c-au avut un client care ani de zile a scos siguranta dupa ce mergea la spalatorie.
-
;D ;D ;D
-
Battery kill switch ;) Si eu am uitat pozițiile aprinde vreo juma de zi...ghici ce s-a întâmplat când am încercat să pornesc. ???
-
Iti dai seama prin ce panica am trecut eu cand am vazut ca nu se sting..si ca atare am dat fuga la Auto Kino urmatorul pas fiind sa cer ajutor pe forum ;)
-
Aruncand o privire la roti,dupa ce am inlocuit cauciucurile de iarna cu cele de vara am onservat ca-mi liseste o piulita.
Intrebarea normala care se pune: unde gasesc eu o piulita pentru o janta originala de SG 2007?
Multumesc mult pentru ajutor!!!
-
Cred ca mai am eu piulitele de la jantele de WRX. Cum de 3 ani nu le-am mai folosit si nu cred ca le voi mai folosi, cred ca pot sa te ajut cu una, doar ca intai trebuie sa ajung la gradina unde le-am depozitat.
-
Salut Mihai,multumesc pentru ajutor. Pentru ca aveam un drum mai lung de facut (brasov - nasaud), am dat o fuga la autokino si-am cumparat o piulita noua (13 lei). Tine-le aproape pe cele din gradina, nu stii niciodata cand se mai pierde / fura vreuna.
-
Am facut primul drum mai lung cu Zoli, Buc-Brasov-Nasaud si retur. Masina s-a comportat impecabil, copilu' a dormit de-a rupt, semn ca-i tihneste si doamnei i-a fost rau la Azuga, semn c-am mers cam tare pe Valea Prahovei ;D
Pentru pasionatii de "drumetii" cu Subaru, recomand drumul de la Ludus la Nasaud, cu portiuni drepte, dar si portiuni virajate, un drum foarte putin circulat si in mare parte in conditii bune.
-
Pasul San Baldo din Italia - un loc pe care mi-ar placea sa-l vad si-un traseu demn chiar si de-un SG ;D
-
N-am mai scris demult in jurnalul de bord, pentru ca nu s-au intamplat prea multe. Poate cel mai interesant lucru de mentionat este intalnirea de vinerea trecuta, din Bucuresti. Ma bucur ca am ajuns, chiar daca am alergat mai mult dupa junior decat am apucat sa discut cu colegii de forum sau sa ma uit la masini.
In alta ordine de idei, a sosit acel minunat moment cand trebuie sa duc masina la prima revizie. Pentru ca sunt foarte multe topic-uri legate de revizie, apelez la ajutorul vostru pentru a-mi puncta lucrurile la care trebuie sa acord o atentie speciala.
Masina (SG 2007, 2.0) implineste in curand 50.000 Km, distributia a fost schimbata la 38.000 (6 ani) iar eu planuiesc sa schimb mai toate filtrele si uleiurile. Este ceva cu care nu trebuie sa-mi bat capu' la aceasta revizie? Multumesc!
-
Damn,Zoli al tău e fată mare !
-
Fata mare, cuminte, devreme acasa, o "scumpa" nu altceva! ;D
Tot nu m-a lamurit nimeni, inca, pe ce-ar trebui sa pun accent la revizie si pe ce nu. inca astept pareri, opinii, sugestii, reclamatii.
-
Domnilor, vreo recomandare anume de ulei pentru SG-ul meu? Revizia (prima de cand sunt proprietar) se intampla maine si vroiam sa aflu daca trebuie sa iau un ulei anume. De asemenea, la filtre trebuie sa acord vreo atentie speciala in ceea ce priveste brand? Multumesc.
-
Unde faci revizia?
-
La un service langa munca (bd timisoara) la care merg de vreo 6 ani, am incredere in mecanic cel putin pentru revizie.
-
Ptr ulei exista topic unde se tot discuta. Eu am mers pe Motul 5w30 initial si acum 5w40 si ultima varianta mi s'a parut mai buna ptr masina mea.
Ca filtre, doar sa nu alegi noname'uri ptr cativa lei in minus.
-
Eu am folosit asa:
- ulei Motul 5w40 x-cess
- filtre jakoparts
- ulei Motul gear 300 ptr cutie si diferential
-
Multumesc pentru informatii!
Am comandat Motul 5W30, intrebarea este trebuie sa schimb si la cutie si diferential acum (SG 2.0 2007)?
-
Ca regula generala eu as face asa: dupa ce ai cumparat masina, automat schimbi toate filtrele si uleiurile. Daca ai mai schimbat pana acum , atunci schimba la 2 ani cel de cutie si diferential ( ar mai fi si cel de frana , de ambreiaj si antigelul, cel putin in manual asa scrie la mine la XT).
-
Revizia a trecut cu bine, schimbat filtrele, ulei motor (Motul 5W30 X-Clean) si placutele de frana (Textar). 800 lei cu tot cu manopera la care s-a adaugat o "minune" de ITP care era expirat de 2 luni si eu ma plimbam fara nici o grija ;D
-
Nu s-au intamplat prea multe in ultima vreme, decat drumuri placute si cateva experiente pe forestiere undeva in zona Vatra Dornei. Cateva poze din ultima vacanta, prima poza alaturi de un Mitsubishi Pajero Dakar Limited Edition 34/50, 2.8 diesel, scaune Recaro, ceva deosebit. Ultima poza este doar peisajul care se vedea din locul in care era cabana:
(http://s12.postimg.org/9jh4356od/IMG_2793.jpg)
(http://s12.postimg.org/a6g0so3kd/IMG_2798.jpg)
(http://s12.postimg.org/8ilgrrf2l/IMG_2800.jpg)
(http://s12.postimg.org/ybgqadnv1/IMG_2803.jpg)
-
Salut, 5W30 e putin cam finut pentru 2.0X-u ala, 5W40 sau chiar 10W40 e mai ok. Eu folosesc Eneos, foarte bun ulei.
La varsta care o are masina recomand sa schimbi: ulei cutie, lichid ambreiaj, ulei diferential, lichid de frana, antigel, mica atentie la filtru de clima, reincarcat/schimbat ulei in clima, filtrul de aer la maxim 10mii, uleiul la maxim 10mii sau 1 an. Sa verifici daca nu ti-a mancat uleiul. Si daca nu ai schimbat cureaua de alternator si clima probabil trebuie schimbate si alea ca sunt vechi :)
Si eu am luat masina inmatriculata in 2010 si construita in 12.2005, primu lucru mi-a crapat in doua coloana de esapament pe la toba centrala, era ca foaia de hartie de la rugina cum a stat.
-
Victor.p, multumesc mult pentru sfaturi!
Fiind prima revizie de cand am luat-o, nu am schimbat foarte multe, insa la 60.000 (urmatoarea revizie) voi schimba toate cele enumerate de tine mai jos. Chiar nu gasisem / primisem nici un sfat legat de ce lucruri trebuie schimbate, altele decat ulei motor si filtre.
-
o data la 2 ani trebuies schimbate toate lichidele (antigel , ulei frana , ulei abreaj , cutie , diff , servo ) chiar daca nu faci limita de km ...
-
La ala de servo citisem pe aici ca nu e ok sa fie schimbat asa des.
-
Am facut 4k km de la revizie fara nici un fel de incidente. Am observat ca porneste mai greu dimineata, mai ales daca pornesc imediat ce m-am urcat in masina. Daca astept cateva secunde, cum era pe vremuri la dieseluri, totul e normal. De asemenea, cum am citit si la alti colegi, este prezent un scartait si-o ingreunare a volanului cand virez, asta daca misc masina imediat ce-am pornit-o. Daca astept un minut, 2, zgomotul si ingreunarea din volan dispar.
O intrebare oarecum off-topic, care banuiesc ca s-a mai discutat: daca vreau sa-mi cumpar o impreza, WRX sau STI, musai trebuie sa ma pricep la mecanica? Sau este indeajuns sa ma documentez temeinic si sa invat cat de mult pot despre aceasta masina? Gandul achizitiei a incoltit, numerarul este redus din cauza unor investitii imobiliare dar in curand ma pun pe picioare si tare as vrea sa ma bucur si de un Subaru sport.
-
Pune contactul si lasa becurile sa se stinga, ca la diesel. La Subaru mai incet ca la alte marci pompa de benzina lucreaza 1-2 secunde pana duce presiunea din rezervor in injectoare.
Daca vrei WRX sau STi ai avantajul forumului si a colegilor, sfaturilor, manualelor, experientelor etc. pe care acum 5 ani nu le gaseai nicaieri si fiecare a trebuit sa invete pe barba lui, fiind lipsa de mecanici priceputi sau lipsa de interes.
-
Oare se schimba greu un bec la SG? Tocmai s-a ars cel de pe dreapta si musai trebuie schimbat. Am vazut ca este un furtun/capac deasupra becului, nu sunt aigur daca trebuie dat jos pentru un acces mai facil. Ma uit pe tutoriale si astept un sfat util de la voi intre tinp. Multam!
-
Oare se schimba greu un bec la SG? Tocmai s-a ars cel de pe dreapta si musai trebuie schimbat. Am vazut ca este un furtun/capac deasupra becului, nu sunt aigur daca trebuie dat jos pentru un acces mai facil. Ma uit pe tutoriale si astept un sfat util de la voi intre tinp. Multam!
Cred ca am gasit pe tutorial, cel mai bine e sa dau capacul jos si se rezolva rapid.
-
Ai manualul de service? Daca nu, pot sa ti-l dau eu.
-
L-am postat la Manuale http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=10.0
-
Multumesc Andrei80!
Deci am ajuns la punctul "G", am desfacut capacul si-am scos becul iar de acolo m-am blocat pentru ca nu reusesc sa scot becul din mufa. Ori e intepenit (aveti vreo sugestie), ori se scoate intr-un anume fel si nu stiu eu. Nu pare mare filozofie dar becu' nu iese din mufa si pace. Orice sfat e binevenit.
-
Nu am schimbat nici un bec la far, dar cred ca e H1 si nu prea are ce sa-l retina. O fi oxidat/sudat mufa.
-
Este un H1 si da impresia ca e sudat/oxidat. Intrebarea este ce pot sa-i fac eu in situatia asta? Trag pana se rupe ceva acolo sau pot pune ceva solutie care sa-i dea drumul? Sau merg la un service, pentru u amarat de bec?
-
WD40 și încălzit fără să se topească. Poate totuși se rupe becul, nu mufa, dacă e să se rupă ceva
-
...Si s-a intamplat neprevazutul, a plouat in habitaclu, pe la trapa. Am lasat masina afara timp de 2 zile (n-as fi avut nervi sa circul zilele astea) si azi dimineata am gasit apa pe scaunul din dreapta care picura de sus. Am gasit un topic despre problemele legate de curatarea mecanismului de la trapa (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2288.0) insa poate ma ajutati cu informatii despre cum se face acest lucru. O sa curat si scurgerile, nu stiu daca au fost curatate vreodata.
Multumesc!
P.S.: becul l-am schimbat, am rezolvat cu WD40.
-
La furtunele din fata se ajunge deschizand trapa. La cele din spate, avand acces in spatele stopurilor, prin portbagaj(se scoate podeaua portbagajului in stanga si dreapta, apoi se pipaie dupa furtune si se trag afara din gaurile prin care ies in spatele barei de protectie). La mine toate curg ok, am facut proba turnand apa pe sinele de la trapa, cu trapa deschisa si curg bine, nu se aduna apa, am suflat si in furtune. Oricum, pe langa trapa, la mine, cel putin, abia curge cate o picatura din cand in cand, deci nici macar nu e important sa aiba debitul mare scurgerile, ar trebui sa fie ok. Tavanul il am ud si eu tot timpul cand ploua, desi in masina nu prea a curs...
-
Multumesc, Andrei!
O sa verific cu apa scurgerile sa vad daca nu-s infundate, sper sa fi fost numai ceva de moment.
-
Si-a trecut mai mult de-o luna de la ultima postare si in afara de drumuri line si multe nu s-au intamplat prea multe. Recomand cu caldura drumul Nasaud - Ludus, un drum printre dealuri, virajat dar si cu portiuni drepte insa cu vreo cativa km de gropi chiar in apropiere de Ludus.
In alta ordine de idei caut urmatoarele "maruntisuri" pentru SG si poate ma ajutati voi cu recomandari:
- huse sau protectii pentru scaunele din piele - pielea nu e chiar cea mai fericita alegere insa n-am ce sa fac si trebuie sa improvizez intr-un mod placut ochiului
- covorase din cauciuc - vreau sa iau originale, caut in tara sau mai bine merg pe varianta de OEM din US?
-
Poti incerca si covorasele astea (http://rimimg.ro/autoshop/presuri-covorase-cauciuc-auto-subaru/1800-covorase-cauciuc-subaru-forester-ii.html). Eu am luat de la ei ptr 2 masini si s'au potrivit f bine, iar la folosire rezista f bine
Cat despre huse, cam orice ai pune, cred ca tot vor aluneca pe piele
-
Hmm, cred ca as lua si eu niste covorase, in curand. Oricum, cele originale de pe subaru au batut orice record de longevitate la tot ce am avut.
As puse si eu ceva pe scaune, dar numai pe sezut si spatar, adica nu as vrea sa imbrac scaunul - nu vreau sa afectez in vreun fel functionalitatea airbag-urilor. Nu de alta, dar e o mare "placere" si iei in booci musamaua aia, fie ca e scoarta iarna fie ca e plita incinsa vara. :-\
-
Poti incerca si covorasele astea (http://rimimg.ro/autoshop/presuri-covorase-cauciuc-auto-subaru/1800-covorase-cauciuc-subaru-forester-ii.html).
Multumesc pentru sugestie, prezentarea e faina, si daca le-ai si testat atunci e chiar ok. Este curios faptul ca doar covorasul de la sofer s-a rupt in dreptul pedalei de acceleratie, ma gandesc ca stapanul de dinainte avea un picior mai greu si probabil purta pantofi cu un toc mai rigid; celelalte sunt impecabile.
-
Cateva update-uri dupa week-end: am facut revizia de 60.000 la Autokino, schimbat toate fluidele si filtrele posibile, plus curea de alternator. Am descoperit si cauza scartaitului franelor, se numeste Textar, si deocamdata le las acolo pana la punctul la care scartaitul ma va enerva extraordinar.
Masina merge in continuare foarte bine, nu am ce sa reprosez, deci no news, good news ;D
"Zoli" e inca fata mare, lucrez s-o imbatranesc si sa-i adaug km la bord
-
Ne poti spune te rog un cost pentru toate operatiunile facute la AutoKino?
Sunt in cautare de Forester SG, si incerc sa imi fac o parere referitor la ce costuri presupune intretinerea unuia. Multumesc
-
Pentru toate cele enumerate de mine (toate lichidele + curea alternator + manopera), cumparate de la AutoKino, pretul a fost de 1150 RON fara TVA.
-
E un pret foarte bun pentru operatiunile descrise + manopera.Eu...mai am de cautat ???
Iti multumesc pentru mesajul privat.
-
Stai linistit nu esti singur ;D
-
Din martie pana acum s-au mai facut vreo 10.000 km, ocazie cu care Zolica a primit revizia bine-meritata. Iar "bonus" a primit un set de anvelope de vara Dunlop Sport Bluresponse si azi, "extra-bonus" o baterie noua de la Autokino.
Ocazie cu care tin sa le multumesc, inca o data celor de AK pentru promptitudinea cu care m-au ajutat, eu fiind pregatit de drum, cu masina burdusita de bagaje.
Primele impresii despre anvelope: comparativ cu Geolander-ele originale, care pareau ca arata bine insa pe ploaie am derapat de cateva ori, Dunlop-urile sunt mai silentioase, tin masina mult mai bine in curbe (nu am fortat foarte mult pentru ca eram cu familionul) si sper sa fi facut alegerea buna. Din ceea ce-am citit pe tyrereviews, se pare ca se uzeaza destul de repede, o sa ma conving de acest lucru pe masura ce voi adaugakm.
Drumuri bune tuturor!
-
Drumuri minunate si tie si cu ocazia asta va adresam invitatia de a ne insoti pe carari de munte in urmatorul week-end (apropos, furculita juniorului a ramas la noi :)).
-
Cu ocazia implinirii a 75.000 km, "Zoli" a primit un set de placute de frana Brembo, un filtru de aer si un set de bielete. Am schimbat si cureaua de alternator, impreuna cu rola de ghidaj si cureaua de la compresor aer conditionat, cea de alternator fluiera ingrozitor. Ar fi trebuit schimbate si bucsile bara stabilizatoare si filtrul de habitaclu, insa nu au ajuns la timp, operatiunea se va face intre Craciun si Revelion.
Cum spunea si "puiu" intr-un post de acum cateva luni, va trebui sa schimb si rulmentul de presiune care "miauna" in continuu.
Daca tot a nins in zona in care am fost (Nasaud), vineri dimineata am scos masina la o plimbare de vreo 100 km. Drumul era acoperit total cu zapada, a nins vreo 20 cm si nu se daduse cu nimic pana la acea ora, deci a fost cum trebuie pentru a testa comportamentul in conditii mai vitrege. Concluzii: clar ii trebuie cauciucuri noi de iarna iar in rest n-am ce sa-i reprosez.
Drumuri bune tuturor!
-
baga si o poza :)
-
Urcat pe Dobrogeanu Gherea la 8 dimineata, coafura rezista! :-)
Am venit la AK pentru schimbat bucse stabilizatoare fata, totul a decurs conform planului.
(https://s27.postimg.org/hbm78zarn/image.jpg)
(https://s27.postimg.org/72tq35mpv/image.jpg)
(https://s27.postimg.org/4a53wvbr7/image.jpg)
(https://s27.postimg.org/pxu27bc5f/image.jpg)
(https://s27.postimg.org/s3od1tflv/image.jpg)
-
Am nevoie de ajutor - caut pentru Zoli un suport (ghidaj) pentru rulmentul de presiune: 35208AA060 si garnitura 35212AA060. Are cineva pe stoc / ratacit prin ograda?
-
Ajutorul a venit din partea lui Cosmin, multumesc. Ca si update-uri legate de Zolica, a picat ambreiajul, dar a picat rau in sensul in care masina a ramas intepenita in parcare. Ca atare joi seara a fost tractata la CSG service pentru schimb ambreiaj. Dupa ce s-au desfacut toate cele, s-a descoperit ca tija de ghidaj a rulmentului de presiune era mancata de rulment. Tija urmeaza sa soseasca in 7 zile, masina e pe butuci pana atunci. Si deci WRX-u a devenit daily driver, si chiar nu-i rau deloc ;D
-
Asadar, Zolica si-a intrat in drepturi dupa aproape o luna de stat pe dreapta, timp in care au fost identificate si schimbate urmatoarele piese, toate OEM:
- disc ambreiaj
- placa de presiune
- rulment de presiune
In momentul in care s-a desfacut rulmentul s-a observat ca ghidajul pe care acesta sta a avut de suferit, asa ca s-au comandat si:
- ghidaj rulment de presiune
- garnitura pentru ghidaj
- simering
Cand toate piesele au sosit si ambreiajul a fost montat, cutia urcata sus, s-au pus 4 litri de ulei de cutie Texaco, pentru curatare. Dupa aproximativ 3 zile si cam 50 km, uleiul din cutie a fost golit si s-a pus ulei Kennol. Cu aceasta ocazie am schimbat si uleiul din diferential tot cu Kennol.
Toata lucrarea a fost facuta de CSG sub directa supraveghere a lui Cosmin "Wrangler"!
Masina merge foarte bine, ambreiajul este "ca nou"!
Multumesc Cosmin pentru ajutor!
-
Rezultatul bun se obtine cu rabdare si atentie.
Uzura clindrului era foarte mare (0.5mm) si ar fi stricat in scurt timp noul rulment.
Cutia avea nevoie de o spalare si de un ulei potrivit.
Feedback-ul pozitiv este foarte important. :)
-
De ce avea nevoie de spalare si nu doar inlocuire? Ceva argumente pentru care s-a mers in final pe Kennol si nu ceva popular precum Motylgear sau Castrol Syntrans?
PS: Ma bucur ca ai reparat-o si ca te folosesti de ea. Cum e regasirea dupa o luna cu WRX-ul?
-
Lenta? :D :D
-
Zolica este in forma, sa le compar pe cele 2 nu prea e frumos, nu de alta da' poate se supara ;D E clar ca ma obisnuisem cu WRX ca daily driver, deabia acum am inceput sa-l cunosc cu adevarat, si mai mai ca nu-mi mai venea sa ma dau jos din el. Din acest motiv voi merge mai mult cu el sa-l tin in forma. Cea mai mare diferenta acum este la ambreiaj, Zolica este moale si placut la atingere, WRX-u e cam dur.
Spalarea s-a facut pentru ca schimbul anterior de ulei la cutie a fost facut in urma cu 17.000 km (deci nu foarte mult) si din ceea ce spunea Cosmin si Gigi de la CSG, si cum mi s-a parut si mie, uleiul era foarte inchis la culoare si avea un fel de mazga in el sau mai popular, muci.
De aceea am ales varianta spalarii initiale cu un ulei relativ ieftin si apoi a schimbului final.
Kennol era singurul ulei pe stoc care corespundea specificatiilor, trebuia sa mai astept dupa Fuchs, Amsoil sau chiar Motul. Pana acum nu am de ce sa ma plang in privinta uleiului din cutie, totul merge ca uns :)
-
Check! Nu mai intreb ce ulei ai avut inainte de a facut muci, ca am o banuiala. Probabil a racit :D
Drumuri line! Ma bucur ca ai rezolvat si merci de detalii. Adaugam la dosar ;D
-
Da, cele mai line. Fa o plimbare la BV in uichend! ::)
-
De ce avea nevoie de spalare si nu doar inlocuire? Ceva argumente pentru care s-a mers in final pe Kennol si nu ceva popular precum Motylgear sau Castrol Syntrans?
Uleiul din cutie avea o culoarea foarte inchisa, semanana cu uleiul de motor ars.
Nu stiu de unde provenea suspensia.
Mecanicii colecteaza in recipiente curate. In cazul de fata fusese folosit un bidon de apa distilata de 5l.
Nu am avut la indemana un flush pentru transmisii, asa ca s-a folosit un ulei mai ieftin pentru a clati cutia.
Diferentialul spate s-a prezentat mai bine, uleiul era intr-o stare mai buna decat cel din cutie.
Kennol respecta norma pentru transmisii, era pe stoc si avea specificatii superioare uleiurilor de la Castrol si Motul.
L-am mai folosit intr-un alt Forester SG si a eliminat zgomotul din cutie (sau diff).
-
Bine de stiut. 10x for sharing
PS: bravo Cosmin ca mai tragi un Subaru pe calea OEM si stare tehnica cea mai buna
-
N-am mai scris de multa vreme, Zolica nu vede altceva decat benzina si drumuri multe, a facut aproape 8000 km de la ultima revizie, fara nici un fel de probleme. Se apropie de venerabilii 90.000 km ocazie cu care va primi discuri si placute noi (discurile le am deja de la Wrangler, placutele le voi lua tot impreuna cu Wrangler si un set de cauciucuri de iarna. Inca n-am hotarat ce voi lua, probabil ca voi profita de vreo oferta pentru ca trebuie sa iau si pentru WRX.
Va tin la curent cu evolutia lucrurilor si deciziile pe care le voi lua in privinta cauciucurilor. Drumuri bune tuturor!