Subaru club Romania

Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: MihaiFlorescu on January 30, 2011, 11:12:13 AM

Title: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 30, 2011, 11:12:13 AM
La frig masina porneste cam greu. Aseara la -4 grade motorul a invartit de 4-5 ori si apoi a dat semne ca a pornit. De fapt a parut ca a pornit in 2 pistoane si apoi s-a oprit.

La a 2-a cheie a luat-o imediat. La fel, cand motorul e cald, pleaca la sfert.

Am schimbat bujiile si filtrul de aer recent si desi pornirea este mai usoara acum, tot o ia greu la rece. Presupunerea mea ar fi ca de vina este alimentarea cu benzina. Am citit undeva ca liniile de combustibil sunt inegale si este posibil ca la anumiti cilindri benzina sa ajunga mai greu. Lucru care ar explica pornirea in 2-3 cilindri. Urmeaza sa schimb filtrul de benzina si uleiul. Nu am avut cand pentru ca este foarte frig afara.

Daca nu se remediaza dupa schimbarea filtrului de benzina aveti alte sugestii in afara de conducte de combustibil egale? Nu as vrea sa se duca acum 300 euro/dolari pe asa ceva. E posibil sa pierd compresie? In mers masina nu are nici o problema. Trage de mananca pamantul. Nici nu pot sa ii dau la maxim pentru ca nu m-am obisnuit cu acceleratia puternica inca.


Am eu pitici pe creier si inca nu m-am obisnuit cu trecerea de la 1.3 la 2.0 turbo sau chiar e ceva in neregula?
Numai bine!
Title: Rspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on February 01, 2011, 10:44:54 AM
Am schimbat filtrul de benzina si lucrurile au ramas la fel. Deci probabil e altceva, sau asa trebuie sa faca.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: stefanbv on February 01, 2011, 23:13:50 PM
La a mea cand este foarte frig, porneste dupa ce o invarte de cateva ori si se opreste. La a doua cheie o ia imediat si nu se mai opreste. Pana acum n-am mai patit asta la nicio masina. Aveti idee de ce? 
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Leone 84 on February 02, 2011, 00:44:22 AM
 Ciudat mihai...eu m-am intalnit cu problema asta.sper sa fie si la tine aceeasi ca si la mine ;D cand am luat legacy-ul la rece motoru mergea in 3 timp de cateva secunde,dar dupa aceea isi revenea la mersul normal.
 Am schimbat bujiile si am verificat fisele.problema era una din fise,care dadea scanteia pe galeria de admisie cand o scoteam in timp ce motorul functiona.Poate si la tine e acelasi lucru  ;D Verifica si tu fisele....dar vezi sa nu te curentezi  :D  :D
Title: Rspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on February 02, 2011, 09:33:17 AM
Am incercat si cu ambreiajul apasat si cu acceleratia putin apasata. Oricum ar fi nu vrea sa o ia la prima cheie. La a doua cheie nici nu invart bine ca se aprinde. O sa mai incerc diverse tehnici :D Fisele nu stiu cum sa le verific, decat sa le duc la un service...
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: celalalt on February 02, 2011, 11:22:49 AM
NU TE MAI CHINUI.NU AI CE SA-I FACI.IDEEA E CA DACA FACEA DOAR UNA,ERA O PROBLEMA,DAR DUPA CUM VEZI FAC TOATE.SI NU MAI TINE ACCELERATIA APASATA SA NU FACI MAI RAU.ASTA E VALABIL LA CARBURATIE.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: balanel on February 02, 2011, 12:32:10 PM
Depinde.
Poate fi ok si la injectie, daca acceleratia e pe cablu: deschide clapeta de aer.

@MihaiFlorescu: cand o pornesti, astepti sa se stinga becurile in bord, sau dai imediat la cheie? Indiferent cum faci, incearca si invers. Altfel, cred ca e mai bine sa incerci sa o pornesti cu ambreiajul ne-apasat.
Title: Rspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on February 02, 2011, 12:42:36 PM
In mod normal pornesc masina fara acceleratie si fara ambreiaj. Pun contactul si astept sa se stinga toate becurile (cam 5 secunde). Mi-a mai spus cineva ca e bine sa astepti mai mult. O sa incerc sa stau 10 secunde.

Mai aud un fasait atunci cand pleaca motorul sau atunci cand da sa plece (asemanator sunetului de BOV), daca asta conteaza la ceva...
Title: Rspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on February 04, 2011, 11:00:32 AM
Nu vrea nici daca o las mai mult. Si daca nu o las deloc face chiar urat (tuseste rau). Cred ca ma dau batut :(
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: stefanbv on February 04, 2011, 11:16:59 AM
Lasa Mihai ca mai este o luna si vine primvara....  ;)
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: ninjavampiru on February 05, 2011, 21:53:58 PM
mihai este foarte bine la tine vrei sa facem schimb de masini ;D
la mine + vreo 6-7 probleme nerezolvate si mai am si rate 1,5 ani :'(
Title: Rspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on February 05, 2011, 22:44:56 PM
nu stiu daca s-a mai incalzit sau am gasit eu solutia dar am reusit in seara asta sa o pornesc din prima. am pus contactul de 2 ori si am asteptat cate 10 secunde inainte sa o pornesc si a luat-o din prima.
Title: Rspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on November 18, 2011, 12:44:14 PM
-1 grad celsius si a luat-o la a 3-a cheie parca in 2 pistoane si apoi a urcat la turatia normala... mai greu ca anul trecut... poate si din cauza uleiului gros?

Se pare ca nici curatarea IACV-ului nu a ajutat.

Tragem concluzia ca asa fac toate? Voi cum stati cu pornirile la rece de cand a venit frigul?
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: 2xGhe on November 18, 2011, 13:07:05 PM
Aproape identic! Porneste greu, dar o ia din prima adica 2-3 secunde ( bal, bal ,bal vrrrumm! ) :D
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: stefanbv on November 18, 2011, 13:10:18 PM
Poate fi si de la benzina. Incearca sa-i bagi un aditiv cand faci plinul!
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: celalalt on November 18, 2011, 13:16:55 PM
Nu baga nimic.Stefane nu toate masinile e citroen... ;D.Asa fac ele.Cel mai bine incerci o intrebare la cineva de la Sick Muther Tranzition.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: stefanbv on November 18, 2011, 13:20:40 PM
La ce baga astia prin benzina... te poate ajuta!
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Va`Ru X on November 18, 2011, 13:39:05 PM
A mea porneste la sfert de cheie...din loc n-o ia  :-\
Title: Rspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on November 18, 2011, 14:29:31 PM
Hmmm.. deci nu fac chiar toate asa...
De bagat nu bag nimic in ea. Sunt impotriva aditivilor vanduti separat. Mai vedem pe parcurs... poate fisele cam duse? Sau pompa de benzina?

In alta ordine de idei, de cand cu frigul asta, trage masina de rupe. Se raceste foarte bine :)
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: stefanbv on November 18, 2011, 14:46:02 PM
Benzina iese din rafinarie cu acceasi cifra octanica si ulterior se adauga aditivi pt imbunatatirea cifrei octanice. Problema este ca unele benzinarii cam uita sa aduge aditivii... Chiar am cunoscut pe cineva care lucrase la Shell si avea aditivi gramada si mi-a explicat cum faceau de nu mai ajungea aditivul in benzina... :(
Dupa parerea mea cel mai sigur de benzina esti daca o aditivezi singur, dar asta este parerea mea... ;)
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Adi-Canada on November 22, 2011, 16:34:59 PM
A  mea porneste fara` probleme, indiferent de temperatura`.  Stiu ca sant modele diferite, ani diferiti , uzura` diferita`,  Km. diferiti,  dar nu am avut niciodata` probleme  (desi aici iarna ajunge frecvent la -30  -40 Gr.C.). Cand am luat-o , vanzatorul mi-a explicat ca intotdeauna cand o pornesc (vara`/iarna`)  sa o las pana` se sting becurile.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: ci1iz3n_x on November 22, 2011, 23:33:05 PM
atentie la baterie:)
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Adi-Canada on November 22, 2011, 23:34:37 PM
Deocamdata`  e OK  bateria, cand crapa`  iau alta.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: celalalt on November 24, 2011, 22:42:10 PM
La mine amandoua pornesc cam dupa 3-4 rotatii complete.Clar e o diferenta fata de vara.Din ce stiu cam asa face Subaru.Pe un alt forum,George spunea acum ceva timp,ca ar trebui sa fim fericiti ca nu pornesc iarna la sfert.Astfel apuca si se unge pe la balamale inainte sa porneasca
Title: Rspuns: Pornire grea la rece
Post by: STI on November 25, 2011, 13:21:18 PM
e de la uleiul gros chill, inainte sa dati la cheie lasati-o pe electric 5 secunde sa amorseze toate pompele...
Title: Rspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on February 10, 2012, 17:14:25 PM
Cred ca am descoperit problema. Este una bine stiuta la modelul meu. Azi ca tot era soare dar frig cat sa dau 4-5 chei, am pornit motorul si am aruncat un ochi pe la motor. Cu lumina din plin am observat si cauza acestei probleme, dar si a alteia (mirosul foarte puternic de benzina in masina).

In final problema pentru cele doua este de la conductele de combustibil. Pe la cilindrul 1 era putin ud un furtun, dar pe la cilindrul 2 deja picura. Problema este stiuta si raportata in SUA ca din cauza temperaturilor scazute, furtunele de cauciuc sa piarda benzina in special pentru ca se intaresc si pentru ca sunt si vechi. Vara nu sunt probleme, ca daca erau probabil ca acum aveam in fata blocului un morman de fiare arse.

Desi eram gata sa cumpar suspensia luna asta, cred ca banii se duc pe la motor. Bodo sugera sa iau furtune pentru retur intrucat acolo sunt probleme. Si el a patit la fel si a luat conducte si le-a taiat dupa cum a avut nevoie, dar eu as lua un fuel rail kit de la Agency Power. Nu ma dau banii afara din casa dar nici nu vreau sa iau foc.
Acum nu stiu daca acest kit de la AP include toate conductele de care am nevoie...

Astept pareri.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Hileaga#28 on February 10, 2012, 19:26:18 PM
buna  tuturor!a mea porneste fara probleme..de exemplu ultimele 3-4 nopti au fost -19,-18 respectiv -22 de grade la Arad si dimineata cand plec la servici (ora 8 jum 9) porneste normal....bine sta turata la 2.000 pana se stinge becul albastru...dar in rest tot ok!
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: mvilt on February 20, 2012, 14:26:53 PM
Salut,
Dupa cum este descris in carte (si din modestele mele cunostinte tehnice), cauza unei porniri greoaie iarna sunt urmatoarele (evident eliminand posibilitatea defectiunilor tehnice care sunt complet alt subiect):
1. Ulei prea gros si cilindrii se chinuie putin pana il pun in miscare/incalzesc. Este mentionat in manual ca uleiul de vara poate determina o pornire foarte greoaie a masinii. Va puteti da seama daca uleiul e prea gros ptr motor atunci cand porniti iarna de la rece si cat timp electromotorul se chinuie sa porneasca masina becul de ulei e singurul ramas aprins si mai si se aprinde/stinge frenetic pana porneste efectiv motorul. O sa observati ca atunci cand porniti de la cald becul de la ulei e primul care se stinge atunci cand o porniti.
2. Bateria sa fie un pic dusa.
P.S. Mai ales iarna... lasati contactul pus pana se sting toate becurile (clarificare: nu toate becurile se sting pana porniti motorul ci doar unele) ...
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Dragos on March 13, 2012, 17:28:51 PM
Din manualul Forester 2007 MT (ca io la AT n-am carte  :-[)

􀂄 Manual transmission vehicle
1. Apply the parking brake.
2. Turn off unnecessary lights and accessories.
3. Press the clutch pedal to the floor and
shift the shift lever into neutral. Hold the
clutch pedal to the floor while starting the
engine.
The starter motor will only operate when
the clutch pedal is pressed fully to the
floor.
4. Turn the ignition switch to the “ON” position
and check the operation of the warning
and indicator lights. Refer to the
“Warning and indicator lights” section
(chapter 3).
5. Turn the ignition switch to the “START”
position without depressing the accelerator
pedal. Release the key immediately after
the engine has started.
If the engine does not start, try the following.
1)Turn the ignition switch to the “OFF”
position and wait for at least 10 seconds.
After checking that the parking
brake is firmly set, turn the ignition
switch to the “START” position while depressing
the accelerator pedal slightly
(about a quarter of the full stroke). Release
the accelerator pedal as soon as
the engine starts.
2)If this fails to start the engine, turn the
ignition switch back to the “OFF” position
and wait for at least 10 seconds.
Then fully depress the accelerator pedal
and turn the ignition switch to the
“START” position. If the engine starts,
quickly release the accelerator pedal.
3)If this fails to start the engine, turn the
ignition switch again to the “OFF” position.
After waiting for 10 seconds or
longer, turn the ignition switch to the
“START” position without depressing
the accelerator pedal.
4)If the engine still refuses to start, contact
your nearest SUBARU dealer for
assistance.
6. Confirm that all warning and indicator
lights have gone off after the engine has
started. The fuel injection system automatically
lowers the idle speed as the engine
warms up.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: celalalt on March 13, 2012, 18:17:53 PM
Din manualul Forester 2007 MT (ca io la AT n-am carte  :-[)

􀂄 Manual transmission vehicle
1. Apply the parking brake.
2. Turn off unnecessary lights and accessories.
3. Press the clutch pedal to the floor and
shift the shift lever into neutral. Hold the
clutch pedal to the floor while starting the
engine.
The starter motor will only operate when
the clutch pedal is pressed fully to the
floor.
4. Turn the ignition switch to the “ON” position
and check the operation of the warning
and indicator lights. Refer to the
“Warning and indicator lights” section
(chapter 3).
5. Turn the ignition switch to the “START”
position without depressing the accelerator
pedal. Release the key immediately after
the engine has started.
If the engine does not start, try the following.
1)Turn the ignition switch to the “OFF”
position and wait for at least 10 seconds.
After checking that the parking
brake is firmly set, turn the ignition
switch to the “START” position while depressing
the accelerator pedal slightly
(about a quarter of the full stroke). Release
the accelerator pedal as soon as
the engine starts.
2)If this fails to start the engine, turn the
ignition switch back to the “OFF” position
and wait for at least 10 seconds.
Then fully depress the accelerator pedal
and turn the ignition switch to the
“START” position. If the engine starts,
quickly release the accelerator pedal.
3)If this fails to start the engine, turn the
ignition switch again to the “OFF” position.
After waiting for 10 seconds or
longer, turn the ignition switch to the
“START” position without depressing
the accelerator pedal.
4)If the engine still refuses to start, contact
your nearest SUBARU dealer for
assistance.
6. Confirm that all warning and indicator
lights have gone off after the engine has
started. The fuel injection system automatically
lowers the idle speed as the engine
warms up.
Si la final da-te jos sa vezi ce ai facut....si ia o ciaoma in drum....cu de toate.Pe mine ma amuza ce scrie in carti despre lucrurile evidente.Va dati seama ca cineva candva a creat un precedent si astia au inceput sa scrie mura-n gura despre tot?Cum a fost si cu ala care a setat cruise-ul si s-a dus in spate cu nevasta...
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Dragos on March 13, 2012, 20:40:13 PM
Sa stii ca treaba asta cu cruise-ul si nevasta poate fi posibila pe vreo autostr. de afara, are un prieten o Honda Accord cu cruise pe sensor de distanta si pe directie, franeaza, acc singura, tine distanta in fata si directia, etc, deci poti sa treci practic cu nevasta in spate :)
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: celalalt on March 13, 2012, 20:52:55 PM
In america unu chiar asa a facut.Intr-o rulota daia pe roti...imi scappa denumirea.Era Ford.A facut accident si i-a dat in judecat si a mai si castigat.Motivul?In manual nu scria ca nu trebui sa te ridici si sa pleci de la volan.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Dragos on March 13, 2012, 20:59:40 PM
  :D :D :D Pai de-aia fac astia manualele ca pt prosti, sa nu aiba surprize, da uite ca le mai scapa...
Oricum, numai in America e posibil asa ceva! Sa stii ca totusi sunt si informatii de bun simt, de ex sa nu pornesti fara sa apesi ambreiajul, lucru pe care nu-l stie toata lumea, iar la Foresterul de State cel putin nici nu te lasa masina!
Seara buna!
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: impreza 01 on April 22, 2012, 00:02:06 AM
Poate te scoti mai ieftin daca doar pune-ai alte furtunase noi.
salutare
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Forester on April 22, 2012, 21:25:04 PM
La Foresterul 2008 (modelul vechi) pe care l-am avut, in a 3-a iarna a inceput sa porneasca mai greu, iar iarna asta deja foarte greu (ajungeam si la 7-8 invarteli).
Pana cand am schimbat benzina. Bagam Petrom 95 si la sfatul unuia mai "rodat" in d-astea am bagat doar Petrom 99+. Diferenta a fost de-a dreptul uimitoare, acum la -15 grade daca invartea cel mult de 2-3 ori.
My doi bani.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on December 15, 2012, 15:20:53 PM
Azi a portnit la prima cheie si destul de repede. Temperatura afisata era de -5 grade celsius. Fata de anul trecut am un ulei mai subtire (5-40 fara de 15-50), curea de accesorii servodirectie noua si tampoane de motor mai dure. Tind sa cred ca uleiul e cel care a schimbat situatia.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: rzw75 on December 15, 2012, 15:25:16 PM
cu siguranta uleiul nu era ce trebuie! dar de ce foloseai un ulei atat de gros?

la mine si iarna trecuta si iarna asta porneste la prima cheie, dupa 4-5 invarteli, adica f repede.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on December 15, 2012, 15:31:33 PM
Vara e bun uleiul ala gros la caldurile de la noi si tinand cont de uzura mare a motorului (179k km) si abuzul (7200RPM).
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: stefanbv on December 15, 2012, 15:52:08 PM
Eu credeam ca de la tampoanele... mai dure la motor!  ::)
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: impreza 01 on December 15, 2012, 20:55:54 PM
Eu credeam ca de la tampoanele... mai dure la motor!  ::)

 ;D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 09, 2013, 10:29:23 AM
Azi, -10 grade celsius a plecat la prima cheie. E drept ca a invartit ceva, dar a pornit fara probleme. Becul s-a stins dupa ce am alimentat (:D becul de benzina evidet, ca nu se aprind alte beculete cum au modelele mai noi).  Cat am dat putin zapada/gheata de pe geamuri, temperatura apei ajunsese deja pe la 47 grade si deja era cald in masina ;D

Chiar nu cred ca voi trece la diesel, decat ca masina de vara poate :)

Concluzia: uleiul mai subtire iarna, obligatoriu.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: celalalt on January 09, 2013, 13:52:51 PM
Si la mine a invartit mai greu...a baterie rece...cred ca o iau in casa sa dorm cu ea in pat  ;D
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 06, 2016, 22:38:14 PM
Sa readuc la viata acest subiect fiindca s-a mai discutat aceeasi problema in topicuri diferite, cu aceleasi simptome la alti utilizatori.

De 5 ani tot asa face, chiar daca aparent rezolv problema cum am scris de cateva ori, dureaza doar 2-3 zile maxim.

Si este o problema intalnita si la masini mai noi, chiar forester, si mai vechi si in Ro si Canada si SUA. Si la modele 2014 si duse la reprezentanta si degeaba. Ca e forester, impreza sau legacy si outback, nu are importanta.

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f88/starting-problems-111691/


http://forums.edmunds.com/discussion/6997/subaru/legacy/subaru-outback-legacy-starting-issues

http://community.cartalk.com/discussion/2166800/trouble-starting-subaru-in-morning-at-low-or-change-in-temperature






Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: andrei0241 on January 07, 2016, 00:00:02 AM
Doar am frunzarit link'urile, dar acolo nu scrie nicaieri ca e normal ca odata masina pornita sa se opreasca dupa cateva secunde sau sa mearga neregulat, cum se spunea pe un alt topic. Nu vad decat ca porneste greu sau deloc. Pornirea greoaie, da, poate fi un "feature", dar orice altceva e bug, indiferent ca exista sau nu explicatie deocamdata
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: adinegru on January 07, 2016, 00:40:30 AM
La ce temperaturi? A mea la -9 a pornit. Puțin mai greu, dar a pornit.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 07, 2016, 10:38:44 AM
@Andrei: Da, cum spuneam si pe topicul lui, la el mai e si altceva. Daca se repeta atunci clar trebuie verificat amanuntit, dar pornirea grea e clar de la acest "feature".


Doua teorii plauzibile (si una data de constructor care s-a dovedit falsa):
1 - constructia bobinelor permite intrare umezelii pe langa protectiile de cauciuc si atunci puterea de pornire scade, chiar daca baterie e in firea ei
2 - motorul boxer prin natura lui are frecari mai mari cand este rece si nu este uns. constructorul admite ca sunt posibile porniri greoaie
3 - BUSTED! dar totusi o enumar. La unii a functionat ceva schimbare la senzorul de axe cu came. Cica ar fi un spatiu prea mare pe undeva. Reprezentanta a schimbat pe garantie sau a efectuat modificarea fara costuri. Din nefericire unii spun ca a reaparut problema la scurt timp.


EDIT: Mi-am adus aminte de inca una citita: 4 - Update de soft (in cazul masinilor mai noi) unde cica s-ar fi umblat la amestecul de benzina pentru pornire. La cativa a functionat, dar se aplica doar modelelor mai noi unde se mai fac inca update-uri de soft.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Forester on January 07, 2016, 11:09:02 AM
Pornire foarte greoaie ajunsesem sa am eu la foresterul 2.0 de dinainte (2008). Chiar si la temperaturi decente, in jur de zero grade. Au facut la SMT un update de soft care ar fi trebuit sa amelioreze problema, dar nu a rezolvat nimic, doar mi-a utut performantele masinii si mi-a scazut drastic consumul.
Singurul remediu sesizabil a fost trecerea de la Petrom 95 la Petrom 99, ceea ce a redus numarul de invarteli de la 8-10 pe la 4-5.
Dar, dupa ce pornea ramanea pornita, nu mai avea alte sughituri.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: victor.p on January 10, 2016, 11:16:44 AM
Si la mine am observat iarna o pornire usor mai greoaie, ceva gen 1-2s extra la pornire la temperaturi negative. Dar a pornit de fiecare data, si face asa doar dimineata dupa ce s-a racit bine motorul.

Uleiul care-l folosesc acum e Eneos Sustina 5W30.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Forester on January 20, 2016, 11:04:26 AM
Stiti daca subaru are senzor de temperatura pt ulei motor?
Nu am gasit prin frectia aia de ștuț OBD aceasta informatie, doar a lichidului de racire.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: andea79 on January 20, 2016, 11:10:17 AM
Stiti daca subaru are senzor de temperatura pt ulei motor?
Nu am gasit prin frectia aia de ștuț OBD aceasta informatie, doar a lichidului de racire.

nu exista, doar daca iti pui tu separat ...
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Forester on January 20, 2016, 11:41:54 AM
Aha, presupun ca nu e vreo gaura pe undeva unde doar scot un capacel si infig un senzor...  :D :D
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: andea79 on January 20, 2016, 12:22:48 PM
ba chiar este :) undeva in spatele blocului spre cutia de viteze / sub intercooler ... doar ca este mai greu accesibil ...

sau daca insisti poti scoate senzorul OEM de presiune de ulei care este in fata/usor accesibil si pui in loc un "furtun" metalic cu un T la capat pe care pui senzorul oem de presiune si ala de temperatura ...
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: andrei0241 on January 20, 2016, 12:26:18 PM
Afara, dimineata e simplu, e temperatura indicata si de senzorul de temperatura exterioara ;)
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on January 20, 2016, 12:54:12 PM
andea, cica ala de sub IC e imediat dupa o ramificatie, ori asta ar altera oarecum citirile. De presiune mai degraba, decat de temperatura as spune eu.
Timp in care gaura din fata e imediat dupa filtru, deci presiunea pompei cel mai curat citita.

Cum merg pe axioma conform careia in regim domestic te-ar interesa mai degraba presiunea de ulei, si abia apoi temperatura sa, la prima vedere eu as pune senzorul de presiune in fata, cu respectivul T, sau fara T daca ceasul are warning light/sound programabil, iar temperatura in spate.
Creca merg mutate postarile astea altundeva...
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2016, 14:46:54 PM
De ce instalatii artizanale cand solutia este ieftina si dovedita? Se pune un sandwich plate pe care il gasesti oriunde pe ebay, amazon etc.

Exemplu: http://www.rallysportdirect.com/part/gauge-install-adapters/per1-asm-gau-100-perrin-oil-sandwich-adapter
In Europa probabil e pe la 30 lire-50 euro cam asa sunt. Nu-l lua pe cel mai ieftin, dar nici nu ai nevoie de HKS sau Beatrush.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on January 20, 2016, 15:36:25 PM
Nu-i artizanal, ai gaurile deja in bloc. Iar un T pentru sonde imprumuti de la alte masini, exista multe care au setupul asta. Singura problema ar fi de spatiu, eu unul habar n-am unde-s zonele alea.
La distantier, eu as vedea: cobori filtrul, senzorii vor fi expusi coroziunii, adaugi piese de calitate incerta, care daca cedeaza e nasol. Insa cea mai mare problema in opinia mea e ca maresti volumul de circuit pe care pompa trebuie sa-l amorseze la pornire. Cu un filtru bun, cu supapa de retinere buna, teoretic e ok, practic... discutabil.
Eu as ramane cu gaurile de pe bloc, da' asta asa, la prima vedere, n-am aprofundat. Stiu doar ca vreau ambele indicatii in bord, presiune si temperatura.

Forester, ce treaba are pornirea la rece cu temperatura uleiului? La pornire, temperatura uleiului e dupa cum ti s-a spus.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2016, 15:42:10 PM
Offtopic: toata lumea are acel sandwich plate, mai ales ca din el poti sa iti pui si radiatorul de ulei daca vrei. Deci cam toti cu Subaru merg pe varianta aia.

Cat despre legatura intre ulei si pornire, da, vascozitate mare, ungere proasta, frecari mari. Dar da, normal ca are temperatura mediului.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Forester on January 20, 2016, 15:58:53 PM
Evident ca are temperatura mediului  :) , as fi fost insa curios sa stiu, cand apa are 50 sau 80 de grade uleiul pe unde e?
Cu alte cuvinte, in mod normal cred ca ar trebui sa poti sa ii dai in gura abia cand uleiul e pe unde trebuie cu temperatura, nu apa.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2016, 16:42:28 PM
Apa trece prin coolerul de ulei, deci il incalzeste. Diferenta este dar nu cred ca e mai mare de 10 grade. Sa ne spuna cei care au ceasuri.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: andea79 on January 20, 2016, 17:23:06 PM
nu am temp de ulei si oricum nu ar fi relevant cu radiator extern de ulei dar din cate tin minte de la alta masina pana se incalzeste de tot uleiul este in urma apei cu 10-15 grade iar dupa ce este incalzita masina uleiul este peste apa cu 10-15 grade sau chiar mai mult cand se trage de masina sustinut ...
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Forester on January 20, 2016, 21:25:14 PM
Aha, e bine de stiut!
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: manole74 on January 21, 2016, 08:15:05 AM
Am pus sondele, am luat ceasurile si un suport cubby pod, dar din pacate n-am apucat sa caut un electrician dibaci pentru restul miscarii :( Suportul de sonde este cca 150 lei, iar sondele si ceasurile(via ebay) cca 150 lei(temp+presiune) . Sunt parametri de bun simt care trebuie monitorizati la Subaru, mai ales ca lipseste un senzor de nivel al baii de ulei. La mine a venit ca o contra masura la evenimentul cu spartul pistonului in mers!
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Forester on January 22, 2016, 15:00:30 PM
Iote (https://www.yahoo.com/autos/biggest-myth-warming-car-winter-164138459.html) de ce zic unii ca nu e bine sa stai la relanti sa se incalzeasca - cel putin in cazul benzinarelor.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: UXE on January 22, 2016, 15:10:19 PM
Atata timp cat nu ii dai pe turbina grav e ok sa pleci cu ea la drum dupa 2 min de rontait.

La motorul aspirat plec dupa 15 secunde..
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: andea79 on January 22, 2016, 15:20:25 PM
eu o incalzesc iarna cel putin 10-15 minute  ;D
si nu zic ca asa trebuie facut, doar ca fiecare in functie de cazul propriu ar trebui sa stie sa aleaga raul cel mai mic ...
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: BOXER on January 22, 2016, 15:24:35 PM
Iote (https://www.yahoo.com/autos/biggest-myth-warming-car-winter-164138459.html) de ce zic unii ca nu e bine sa stai la relanti sa se incalzeasca - cel putin in cazul benzinarelor.

Articolul este scris cu scopul de a castiga vizitatori.
Incepuse promitator, credeam ca au date statistice si teste metalografice. De fapt este doar parerea unui tip care ar fi lucrat cu motoare puternice.
Cand au inceput sa se refere la amestec bogat am inteles despre ce este vorba.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Musiu on January 22, 2016, 15:53:31 PM
Ca sa fac referire strict la titlu, SG-ul a plecat ieri deabia la 3-a cheie, semn clar de oboseala a bateriei. Iar dupa ce porneste, astept cam 2-3 min pana se incalzeste si turatia se mai reduce.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 22, 2016, 15:55:24 PM
Mda.. absolut stupid articolul.

Ai de ales intre a "strica" uleiul si bujiile mai repede pentru ca motorul merge bogat sau a pleca de pe loc cu un motor rece si un ulei ingrosat care nu asigura ungere buna si o pompa de ulei fortata.

Eu unul prefer sa schimb uleiul si bujiile des minimizand stresul pe componente mult mai scumpe. De asta toata lumea cu WRX/STi schimba uleiul la 5k maxim.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: BOXER on January 22, 2016, 16:00:14 PM
Spune-le asta si utilizatorilor de europene cu motoare mici si fiabile care schimba uleiul la 30.000km. Motorul lor este construit cu tehnologii inteligente iar uleiul folosit este long-life.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Forester on January 22, 2016, 16:15:19 PM
Am mai discutat cu colegi cu alte tipuri de masini, se pare ca la multe, dupa pornire, in foarte putine secunde turatia scade la turatia de relanti obisnuita, sa zicem 7-800. La noi (cel putin la mine) nu. Cu alte cuvinte ma astept ca motorul nostru sa mearga in amestec bogat mai mult timp.
Ce nu stiu cu siguranta, daca intr-adevar benzina se comporta ca un solvent puternic.
Cu fortat pompa de ulei nu stiu ce sa zic, doar d-aia ii pun 5w si nu mai sus. Nu bag ture multe. Iar ca stau in 1500 de ture pe loc sau in 2000 in mers nu mi se pare mare diferenta, in schimb dezvolt mai multa caldura/se incalzeste motorul mai repede.
PS: preventiv sa nu uitam ca fiecare face cum il taie capul, aici doar expunem idei si fiecare alege cum sa procedeze.  :)
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: andrei0241 on January 22, 2016, 18:30:33 PM
Ca sa fac referire strict la titlu, SG-ul a plecat ieri deabia la 3-a cheie, semn clar de oboseala a bateriei. Iar dupa ce porneste, astept cam 2-3 min pana se incalzeste si turatia se mai reduce.

Am mai zis pe alt topic: La SG'ul XT turatia scade la ~1000rpm abia dupa ce apa ajunge la 50 grade, comportament urmarit pe Torque. Tot asa am vazut si ca, pornind de la -4 grade, urcarea temperaturii a fost de 10 grade/minut, cu motorul la ralanti.

Eu, daca nu e de dat zapada la o parte, plec in ~30sec-1minut, nu stau mai mult pe loc.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on January 22, 2016, 18:56:03 PM
N-am citit articolul, insa da, cu cat pleci mai repede de pe loc, e mai bine, motorul se va incalzi mai repede sub sarcina, iar un motor incalzit mai repede se va uza mai putin. Insa de aici incep subtilitatile si problemele. La modul ca daca se pleaca imediat de pe loc, nu trebuie fortat, ci mers cu atat mai usor si cu pedala mai mangaiata cu cat e mai frig afara. Ori asta se poate face in conditiile unui trafic foarte lejer, ceea ce nu prea exista.
Personal insa, nu, nu plec imediat cu tigaia mea boxer pentru ca merge ca un c(i)ur. Prefer s-o las sa-i vina mintea la cap, macar cateva minute.

O chestie am mai observat-o, vizavi de turatie. Porneste pe la 1500, poate mai mult, nu mai retin. Insa la cea mai usoara apasare a acceleratiei, imediat turatia cade. Presupun ca-i din TGV-uri, care se deschid la prima variatie de... ceva parametru p-acolo. Daca o pornesc si nu ma apropii de acceleratie, turatia ramane sus mult timp.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: ipman on January 25, 2016, 15:45:08 PM
Parerea mea personala este ca dilatarea fortata a unui metal aduce oboseala in metal mai repede datorita dilatarilor neuniforme. Nici uleiul nu unge la cei mai buni parametri pana nu e cald. Nici catalizatorul nu se simte bine fara sa fie cald.
Uleiul din diferentiale oricum nu se incalzeste pe loc, asa ca oricat de repede plecati de pe loc tot este recomandat sa plecati in asa fel incat sa nu fortati imediat.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: celalalt on January 25, 2016, 21:06:42 PM
Mai e putin si vine primavara.Si in general masinile noastre rezista...
Title: Răspuns: Întrebare: în cât timp se dezaburesc geamurile și se încălzește habitaclul?
Post by: Forester on November 18, 2016, 14:51:14 PM
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: PTR on November 18, 2016, 15:38:28 PM
 Eu pariez pe baterie :) , inca 10 grade mai jos si o sa fie si mai lenta...
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Forester on November 18, 2016, 15:42:21 PM
Da, sunt destul de dezamagit de aceasta Varta, si iarna trecuta cand avea sub un an, pe geruri abia am pornit masina. 61A, Varta Silver.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on November 18, 2016, 15:44:43 PM
Baga Rombat.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: PTR on November 18, 2016, 16:43:43 PM
 Din ce am observat la mine, chiar si cu motorul cald, dupa pornire parca o perioada merge numai pe baterie.. Acum aproape 2 ani am pus o baterie normala. Dar la primele semne o sa iau ceva pentru modele Start-Stop sau tehnologie AGM.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Foreste on November 18, 2016, 16:47:19 PM
Exide Premium. Ma' favorite! :)
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Forester on November 18, 2016, 16:54:10 PM
Rombat (premier parca, aia verde) am pe hyundai, se aproprie de 3 ani in decembrie dar nici aici nu m-a impresionat. Pe aceleasi geruri de anul trecut nu am reusit sa mai pornesc un amarat de 1.6 benzina, a trebuit sa o duc in casa sa o incarc (mai degraba sa o incalzesc...).

Intotdeauna bateriile cu care vin din fabrica masinile par sa fie cele mai bune.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on November 18, 2016, 17:15:28 PM
La Corsa bateria de fabrica a murit dupa 2 sau 3 ani. Am pus atunci o baterie Norauto si ghici ce am si acum dupa 8+ ani. Deci nu trebuie neaparat sa fie super firma.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Heliotropus on November 19, 2016, 18:25:34 PM
Vis-a-vis de marci si asocieri de brand-uri, ca sa-l parafrazez pe Mihai Florescu intr-un alt post ce facea referire la anvelope, mentionez ca la Jimny am bateria cu care mi-a fost livrata in 2009 iar la Volvo S80 i-am schimbat bateria dupa 2 ani intrucat a cedat ireversibil (marca Varta).
La Forester-ul SH din 2009 i-am inlocuit bateria in anul 2012 cu Bosch si noul proprietar nu reclama nimic, pana acum.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: UXE on November 19, 2016, 20:10:13 PM
Eu am baterie Fulmen. Cu asta vine din fabrica? Am vazut ca e marca japoneza.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: BOXER on November 19, 2016, 20:37:37 PM
Din fabrica vine cu Panasonic, o baterie foarte buna dar cam scumpa.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on November 19, 2016, 20:57:57 PM
Eu am baterie Fulmen. Cu asta vine din fabrica? Am vazut ca e marca japoneza.
Reminder: masina ta e din 2006. Sigur e bateria originala, iar daca mai vrei una, vezi ca au la Metro.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: PTR on November 19, 2016, 21:14:17 PM
Si Varta si Bosch au mai multe game de baterii, ar trebui precizat de care model era/este.
Proprietarul anterior a pus Bosch S5 , a inceput sa lesine incet si sigur dupa aprox 3 ani, nu stiu exact cand a schimbat bateria originala... Am doar o banuiala.
Am pus Magneti Marelli din motive subiective.
Title: Răspuns: Pornire grea la rece
Post by: UXE on November 19, 2016, 21:28:01 PM
Eu tind sa cred ca a fost inlocuita de fostu. Se tine bine pana acuma. Nicio figura iarna trecuta.   Chiar zilele trecute , pe frigalau, am uitat pozitiile aprinse peste noapte. Pornit a doua zi fara stres.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 24, 2018, 08:40:37 AM
Pe pagina 3 din topic puneam mai multe link-uri si spuneam ca e ceva cu subaru la nivel general. De atunci, au mai ajuns pe mana mea doua modele diferite (vezi semnatura) si cumva mi-a fost intarita afirmatia de acum cativa ani.

Impreza aspirat la rece porneste mereu dupa 3-4 invarteli si la cald o ia la atingere de cheie.

Outback porneste repede, dupa ce a invartit 1-2 ori dar au fost situatii cand a plecat tot asa greu si a invartit cateva secunde bune. Acele situatii au fost dupa mers continuu cateva ore, apoi oprit motorul si lasata sa stea peste noapte cand a fost frig si umiditate ridicata (afara frig si ceata sau  in parcarea subterana umezeala multa). Am patit si cu fOpelul Corsa de la umezeala din parcare sa nu porneasca pana nu am scos bujiile sa le sterg.

Outback-ul are motorul refacut inclusiv cu segmenti, deci clar nu e din motor.
Impreza aspirat 98k km cand am luat-o.

Asadar, se potriveste cu ce se explica in acele articole, adica umezeala/condens in admisie sau motor, combinata cu injectia indirecta.

In principiu la masinile pe care le-am avut am schimbat cam tot ce tinea de acest aspect si degeaba. Singurul neschimbat a fost senzorul AFR, dar va fi inlocuit la impreza in curand. Nu cred ca va influenta ceva la pornire.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Forester on January 24, 2018, 09:22:43 AM
Pe masura ce a imbatranit, am observat aceasta pornire tot mai greoaie si la HYundai (1.6 aspirat).
Am observat ca timpul de pornire se reduce consistent daca pun si iau contactul de vreo 3 ori (in mintea mea amorsez pompa/aduc mai multa benzina aproape de motor).
Nu am apucat sa verific si la Subaru daca ajuta sau nu.
Title: Pornire la rece
Post by: Adi-Canada on January 24, 2018, 20:52:22 PM
Ale mele Subaru-uri   porneau  la a doua invarteala  cand motorul era stat de mai mult timp   sau  la cald.  La rece  (rece la mine insemnand  -25 .... -45  Gr.C.)   porneau cam la a 3a  sau a  4a  invarteala.  Tinand cont ca masinile mele  au fost  luate de noi,  cred ca  asta  ar  trebui sa fie setarea de fabrica de la  Subaru.
............................  my 2  kopeici   !    :-\
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on January 25, 2018, 08:06:29 AM
https://youtu.be/P1GSiGn2kuk

Cum ziceam, o ia nesanatos de repede pentru ungere :(
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 25, 2018, 14:02:26 PM
Doar ca la noi sunt toate benzinare si sunt vechi, adica motoare EJ pe benzina.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Mr. Ziggy on January 25, 2018, 22:31:17 PM
As crede ca in acel clip prezentat de Muttley ar mai fi si altceva nesanatos pe acolo.
Pe de alta parte, eu petrec acum prima iarna impreuna cu Legacy-ul meu si chiar am acordat atentie fiecarei porniri. De cand a dat frigul si s-a schimbat "pornirea",  a mea invarte de 4 ori, nu vioi cum zicem noi, ci mai degraba ferm. Apoi se duce in 1600 ture. La cald tot roteste de 2 ori. Daca la gerurile alea mari face tot asa...buna treaba.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on January 25, 2018, 22:34:14 PM
In afara de demarorul care suna sinistru ce ar mai fi anormal?

Ah, inainte de pornire trancane in fundal dizelu' unui vecin, iar dupa pornire grohaie evacuarea mea de ricer. Altceva?
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Pfaizzzer on January 25, 2018, 22:51:04 PM
Va tot ascult pe voi cu invartitul ba de doua, ba de trei, ba de opt ori si incerc sa numar, dar urechea mea ma dezamageste...

Ce pot sa spun e ca vara o ia instant iar acum la -10 grade o ia in 30% mai mult timp, dar se simte clar ca invarte mai greu, fapt ce ma face sa cred ca e din cauza bateriei care e afectata de temperaturi.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Mr. Ziggy on January 25, 2018, 23:34:08 PM
In afara de demarorul care suna sinistru ce ar mai fi anormal?

Ah, inainte de pornire trancane in fundal dizelu' unui vecin, iar dupa pornire grohaie evacuarea mea de ricer. Altceva?
Faceam referire la cele 2000 de ture. E ok sa urce asa rapid si asa sus la prima cheie ? Intreb...
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on January 25, 2018, 23:44:43 PM
Ok nu e sigur. Normal... Aia habar n-am.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Pfaizzzer on January 25, 2018, 23:58:34 PM
Aia cu urcatul tine de soft.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: UXE on January 26, 2018, 10:52:57 AM
Cam asa a pornit a mea

https://www.youtube.com/channel/UCtxnP7ng2-QQvP_fivm2byQ
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: andrei0241 on January 26, 2018, 11:49:39 AM
Eu n'as plia oglinzile in perioada asta ...
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Dragos Aron on January 26, 2018, 13:39:00 PM
Si asa porneste al meu:

https://youtu.be/rgN_Sf0o7Oo
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on January 26, 2018, 13:41:59 PM
Adica:
- face multe ture de demaror;
- porneste la 1000 rpm pentru cateva secunde;
- abia APOI urca la 2000.

Si tu te plangi??  >:( >:( >:(

Lasand gluma (si nu prea), ai o problema p-undeva.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Pfaizzzer on January 26, 2018, 13:53:45 PM
Dragos, tu ai ceva probleme de senzori, IACV, soft, etc..

Yeti, si a mea, nepornita de ieri seara:
https://youtu.be/LNv-Qy1uJjE (https://youtu.be/LNv-Qy1uJjE)
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on January 26, 2018, 14:33:58 PM
Pfaizar,
1) cu ce drac ai filmat, cu lumanarea???  :laugh:
2) nu apare pe film chinele ala tolomac  :laugh: :laugh: Pardon, chiar apare!!! =)))))))))
3) ce ciasuri urate...  :P

Ontopic: data fiind temperatura de afara, as zice ca n-am probleme cu alea 2000 de ture la -10*C. Am sa fiu atent peste 2 ore, cand o pornesc, pana unde sare. Revin. Chiar daca-s agasant  ^-^

Edit: o explicatie ar fi uleiul 0W50 poate pentru turatia aia mare... Un 5W30 poate ar fi infranat motorul... Dunno.

Edit 2: tot 2k rpm. O vand!!!
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Dragosh10 on January 26, 2018, 14:50:19 PM
Pfaizar,
1) cu ce drac ai filmat, cu lumanarea???  :laugh:
2) nu apare pe film chinele ala tolomac  :laugh: :laugh: Pardon, chiar apare!!! =)))))))))
3) ce ciasuri urate...  :P

4) Inpreza WRX 2001 ?  >:D ;D
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Heliotropus on January 26, 2018, 15:16:42 PM
@Pfaizzzer: Eu am ramas fascinat atat de procedura tehnica de pornire, prin rotirea completa a butonului de lumini de doua ori, cat si de incantatiile care se auzeau, in polifonie, pe fundalul sonor astfel incat demarorul a devenit o simpla compozitie ambulanta si auxiliara intr-un aranjament orchestral... ;D
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Pfaizzzer on January 26, 2018, 15:16:47 PM
Da, e model de Elvetia si se scrie cu “n”.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: UXE on January 26, 2018, 15:19:45 PM
Eu n'as plia oglinzile in perioada asta ...

De regula nu le pliez , dar acum e parcata pe o straduta din Sibiu si am zis sa le las pliate peste noapte. Oricum, le pliez foarte delicat.  :)

In alta oridine de idei cum vi se pare pornirea la masina mea?

Dragos Aron , daca o lasi sa invarta mai mult nu porneste? Pare ca ai oprit-o tu din cheie
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Pfaizzzer on January 26, 2018, 15:25:54 PM
Uxe, suna cam “neregulat”, dar o ia.

Parca vad ca discutia asta ajunge la “Loc de dat cu capul” :))), cu ajutorul lui Heliotropus, bineinteles.

Si pentru fani, am urcat varianta HD.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on January 26, 2018, 16:01:10 PM
In alta oridine de idei cum vi se pare pornirea la masina mea?

Te paste un rebuild.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: andrei0241 on January 26, 2018, 16:22:01 PM
ot:
@UXE: am presupus ca ai plierea electrica, daca e manuala e ok, nu risti sa fortezi vreun motoras
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: UXE on January 27, 2018, 08:58:11 AM
Pornirea de azi dimineata

https://youtu.be/ZpCdCBRaHKw
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Dragos Aron on January 27, 2018, 17:14:05 PM
@UXE, ba da, porneste daca o las sa invarta mult da nu imi place. Prefer sa invart de cateva ori la prima cheie ca sa o ia imediat la a doua :)

@Pfaizzzer, asa am zis si eu dar Mihai F a schimbat tot ce i-a trecut prin cap si nici-o diferenta, Mihai S i-a facut soft, eu inca vreo 3 si face la fel :) Maine vin la Bv daca ai vreo varianta pe care o putem verifica :)
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: MihaiFlorescu on January 27, 2018, 18:25:54 PM
Singurul neschimbat din ce zice pfaizzzer este senzorul de turatie.

In rest, IACV curatat, aveam si tutorial facut, senzor pozitie axa cu came schimbat. Eu mergeam cu softul de fabrica.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Pfaizzzer on January 27, 2018, 19:10:12 PM
Poate reusim sa vedem ce valori da senzorul de turatie daca punem laptopul. In rest nu prea avem ce sa facem. Da un semn si facem un brainstorming.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: UXE on January 28, 2018, 10:35:15 AM
Azi la -8 geade. :o

https://youtu.be/-uBcHCimz6w
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Muttley on January 28, 2018, 13:34:37 PM
Stii ca la Subaru, pornirile de luni dimineata-s cu problema. Asteptam filmul de maine.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: UXE on January 28, 2018, 19:33:39 PM
Gata concediul. Maine merg cu renoul.  :P
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Heliotropus on October 29, 2018, 15:59:29 PM
Informatii preluate din industria auto:

"1. Lichidul pentru curatare parbriz
Este recomandabil sa folositi un lichid special pentru spalarea parbrizului care nu ingheata la temperaturi negative, trebuind sa reziste la o temperatura de cel putin -20o C. Rezervorul de lichid pentru spalat parbrizul este indicat sa fie tinut la un nivel aproape de maxim. Datorita concentratiei destul de mari de alcool, lichidul nu va ingheta, insa exista posibilitatea sa se intample lucrul acesta cu eventualele cantitati mici ce pot ramane pe furtunasele ce duc la duzele de pe capota sau la faruri. Astfel, parbrizul nu mai poate fi curatat corespunzator, iar in cazul deplasarilor pe autostrada sau drumuri nationale, poate fi pusa in pericol siguranta proprie si a celorlati participanti la trafic. De asemenea, pompa si rezervorul de lichid pot fi distruse prin inghetarea acestuia.

2. Amestecul de antigel
Verificati concentratia de antigel din sistemul de racire al masinii in unitatile service. Daca nu este suficient antigel, circuitul de racire al motorului poate ingheta si astfel poate provoca daune importante. Antigelul este necesar si la temperaturi pozitive, deoarece protejeaza de coroziune si creste temperatura de fierbere a lichidului de racire. Atentie la alegerea antigelului, fiind necesar sa respectati indicatiile producatorului. Circuitul de racire poate fi distrus ca urmare a utilizarii unui amestec de substante nepotrivite. In perioada de iarna, este indicat sa verificati periodic punctul de inghet al lichidului de racire si, la nevoie, sa completati cu antigel. Daca limita de inghet este prea ridicata, completati cu antigel pana cand se ajunge la nivelul dorit. Aceasta trebuie sa fie in jurul valorii de -35o C, pentru Romania.

3. Stergatoarele de parbriz 
Daca stergatoarele sunt deteriorate, ele trebuie schimbate, durata medie de viata a acestora fiind de 1 an. In cazul in care acestea nu lucreaza eficient, este greu sa obtineti o vizibilitate buna, iar pe timp de iarna acest lucru este foarte important, conditiile atmosferice fiind mai grele decat in restul anului. Pentru a nu le scurta durata de viata, nu utilizati stergatoarele pe geamul inghetat.
In masura in care stergatoarele sunt blocate din cauza depunerii de gheata, nu actionati comanda electrica intrucat motorul mecanismului va fi activat si va ramane sub tensiune, putand fi deteriorat.

4. Becurile
Verificati daca instalatia de iluminare a masinii functioneaza corect si daca exista becuri arse sau care nu ilumineaza corespunzator. Este util sa aveti un set de becuri de rezerva in masina, pentru cazuri de urgenta. De asemenea, este necesara verificarea unghiului de iluminare a farurilor si, daca este cazul, reglarea acestuia.

5. Sistemul electric
Asigurati-va ca sistemul de dezghetare a lunetei si oglinzilor functioneaza corect. Chiar daca este iarna si temperatura in habitaclu in mod sigur nu este prea mare, este indicat ca macar o data pe luna sa porniti sistemul de aer conditionat sau climatizare timp de 10-15 minute, din motive ce tin de intretinerea acestora.
O problema ce apare in mod constant iarna, atunci cand temperatura exterioara este mult mai mica decat cea interioara, este reprezentata de geamurile aburite. Pentru a scapa de acest impediment, folositi ventilatorul aerotermei pe trepte mai mari decat de obicei, cu sistemul de aer conditionat activ, astfel incat in masina sa se creeze curenti de aer cu rol dezumidificator.

6. Sistemul de franare 
Verificati instalatia de franare. Aceasta trebuie sa functioneze ireprosabil si placutele sa nu prezinte uzura avansata. Daca placutele uneia dintre roti sunt foarte uzate, masina nu va frana liniar si puteti avea surpriza unui derapaj lateral la o frana mai puternica pe zapada.
Este bine sa nu folositi frana de mana atunci cand se inregistreaza temperaturi scazute. Cablul care actioneaza sistemul poate ingheta si puteti avea surpriza neplacuta de a nu putea elibera frana. In cazul in care se intampla acest lucru, turnati apa calda pe rotile spate pana cand se deblocheaza. Nu fortati deplasarea cu rotile blocate, intrucat exista riscul de a deteriora sistemul de franare spate si/sau anvelopele.

7. Curele si furtunuri 
In mod uzual aceste elemente au o durata lunga de utilizare. Verificati gradul de uzura inainte de sosirea anotimpului hibernal, intrucat temperaturile scazute accelereaza deteriorarea lor.

8. Acumulatorul 
Cand temperaturile sunt scazute, puterea unei baterii se reduce. Verificati densitatea si nivelul electrolitului in baterie, precum si gradul de incarcare, in unitatile service. Este necesara si verificarea functionarii alternatorului in vederea utilizarii unei tensiuni de incarcare corecte. Operatiunea se realizeaza in cateva minute si veti avea certitudinea ca masina va porni in decursul sezonului rece.
Iarna, ziua este mai scurta, luminile sunt folosite aproape permanent, aeroterma functioneaza pentru a asigura incalzirea habitaclului, stergatoarele si dezaburirea sunt utilizate mult mai des. Concluzia ar fi ca sunt mai multi consumatori in functiune si, de aceea, este nevoie sa ne asiguram ca acumulatorul este in regula. In plus, daca deplasarile sunt pe distante scurte, bateria nu se incarca suficient. Ca urmare, la un moment dat, acumulatorul nu va mai face fata, iar motorul nu va mai porni. In situatiile extreme, acumulatorul nu mai poate fi recuperat.
Motorul poate fi pornit doar daca primeste curent de la alta masina sau daca acumulatorul este incarcat de la prize, cu ajutorul unui redresor. In situatia in care pornirea se face prin alimentare de la acumulatorul unei alte masini, este recomandat sa procedati astfel:
- cablul rosu se conecteaza la plusul acumulatorului masinii in pana si apoi la plusul acumulatorului masinii care da curent;
- cablul negru se conecteaza la polul minus al acumulatorului masinii care da curent si apoi la o piesa metalica neizolata din compartimentul motor al masinii ramase in pana.
Este de mentionat faptul ca acumulatorul donator ar trebui sa aiba capacitate egala sau mai mare cu a celui care trebuie resuscitat si ca este imperativ necesar ca ambele sa aiba aceeasi tensiune - nu vom utiliza un acumulator de 12 volti pentru reanimarea unuia de 24 de volti sau invers.

9. Esapamentul 
Iarna circulam cu geamurile inchise. Este, de asemenea, posibil sa ramaneti inzapeziti, cu esapamentul poate ingropat in zapada, gazele de esapament avand posibilitatea sa patrunda in masina. Pentru a evita acesta situatie foarte periculoasa, verificati toba de esapament si toata coloana dintre aceasta si galeria de evacuare.

10. Covorasele din cauciuc 
Pentru a proteja mocheta din interiorul masinii, este recomandat sa folositi covorase de cauciuc care sa opreasca apa.

11. Ustensile utile pe timp de iarna
O racleta pentru curatarea parbrizului si a farurilor, cat si un spray special, care ajuta la topirea ghetii depuse pe geamuri, sunt intotdeauna utile iarna in masina. De asemenea, sunt recomandate cabluri pentru alimentarea bateriei, trusa de lanturi corespunzatoare rotilor masinii, o perie pentru zapada, spray pentru dezghetarea incuietorilor, manusi si rezerva pentru lichidul de spalare a parbrizului.

Inainte de a pleca la un drum lung in afara localitatii, aveti grija de cateva aspecte importante: asigurati-va ca aveti bateria de la telefonul mobil incarcata, incercati sa aveti in masina un sac de nisip si o lopata, alimentati masina de fiecare data cand aveti ocazia, motorul fiind singura sursa de caldura daca va inzapeziti. O lanterna, manusi, haine calduroase, apa si mancare sunt, de asemenea, importante pentru siguranta dumneavoastra."
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Celalalt on October 29, 2018, 16:36:32 PM
La mine in complex exista o categorie de mascul (doar cu numele-noi le spunem fofoloanca ) care prefera sa plece pe jos sau cu maxitaxi sau cu RATB ul ca e mai simplu. Ceilalti stiu cam ce e de facut.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: puiu on October 29, 2018, 22:42:23 PM
Prefera atunci cand...???
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Celalalt on October 29, 2018, 23:11:37 PM
Pornire grea la rece. Deci iarna , zapada , frig...
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: adinegru on October 30, 2018, 05:58:33 AM
Omul care a scris articolul ăla de pe pagina anterioară a muncit la el. "Preluat din industria auto" e un scuipat pe obrazul lui.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Heliotropus on October 30, 2018, 08:55:36 AM
Persoana care mi-a trimis sfaturile, mai mult decât binevenite în ceea ce mă privește și cred că nu numai eu apreciez valoare adăugată a mesajului, este un remarcabil om al industriei auto și cu acordul primit în această dimineață am să îi mulțumesc și pe această cale domnului Ciprian Nimu rugându-l să îmi mai trimită sfaturi generaliste privind întreținerea tehnică a mașinilor.
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Forester on October 30, 2018, 10:12:42 AM
Hmmm, I facut vizite la "concurenta" :)
Te tenteaza un Outlander plug-in hybrid?  ;D
Title: Re: Pornire grea la rece
Post by: Heliotropus on October 30, 2018, 10:38:17 AM
Îl cunosc de-o viață pe Ciprian și tot de atunci îi admir ascensiunea profesională.

Nu îmi displace PHEV-ul ;)