Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SG (2003–2008) => Topic started by: OvidiuH on October 12, 2019, 11:08:32 AM
-
Salut,
De azi noapte de la ora 3, sunt noul tatic a unui Subaru Forester 2007 2.0 aspirat.
Inainte de aceasta adoptie, am avut doar Renault Megane-uri( 2 la numar).
Vreau sa zic ca este chiar o adoptie( masina a ajuns sa stea si sa fie nebagata in seama.) , fostul propietar fiind un Subaru lover din Brasov, are o Impreza WRX clasic din 2000 si un Forester 2017 XT-ul.
M-am angajat sa o ingrijesc si sa o tin in viata inca cativa ani.
Pe scurt despre masina, are aproape 400.000 km . Am observat azi noapte ceva probleme la ea:
-> CheckEngine + Cruise.
-> geam dreapta sofer.
-> Trapa nu se deschide.
-> Pompa apa spalare parbriz.
Pe deasupra mi-a spus propietarul ca mai mananca ulei( cred si eu la 400.000 km ). Aprox 1.5 l la 2000km. O sa mai masor si eu. O sa ma gandesc la o segmentare probabil.
La final, ma bucur enorm ca sunt aici pe forum, prima mea zi activa, si va salut. O sa incerc sa va tin la curent cu progresul :)
Daca aveti drum in Timisoara, PM me. Inca nu stiu cum se da un PM, dar o sa invat. O sa incerc sa adaug poze cu masina.
Va salut cu stima,
Ovidiu H
-
Ar fi fost recomandat sa scrii prima postare inainte de achizitie. :)
Succes cu noua masina!
-
Bine ai venit printre fanii subaru !
O alegere buna pentru ca Subaru e Masina indiferent de nr. de km . sau de varsta. :)
Daca vei avea grija de ea te va rasplati pe masura.
Si sa nu uiti sa pui poze cu ea.
-
Bine ai venit.
Foarte posibil ca la 400k km nu va trebui sa schimbi decāt semeringuri de supape și refăcut jocul.asta dacă a fost cat de cat cu revizii la zi.
Oricum dacă tot desfaci segmenții nu sunt scumpi.
Vezi și rulmenții de la diferențialul central.
Sa o repari repede și sa te bucuri de ea.
-
Multumesc tuturor pentru primire.
Mai e cineva din Timisoara pe aici si imi poate recomanda un "mecanic pasionat de Subaru" pe la noi?
Poze aici:
(https://i.postimg.cc/zGVBNDr1/Whats-App-Image-2019-10-03-at-9-41-14-AM-1.jpg)
(https://i.postimg.cc/hj9vYCqz/72314760-2379670162295222-7813903859255869440-n.jpg)
(https://i.postimg.cc/K8wY8XG3/Whats-App-Image-2019-10-03-at-9-41-14-AM-2.jpg)
(https://i.postimg.cc/HxCsbQ7p/Whats-App-Image-2019-10-03-at-9-41-14-AM-3.jpg)
(https://i.postimg.cc/0jkkBPfF/Whats-App-Image-2019-10-03-at-9-41-14-AM-5.jpg)
Mersi mult,
Ovidiu
-
Bine ai venit, sa te bucuri de ea
-
Bun venit, succes cu ea!
-
Salut, revin cu informatii:
CheckEngine-ul + Cruise control-ul sunt aprinse pe motivul valvelor secundare de aer.
Din cate am inteles de la service, sunt 2 posibilitati: sa le inlocuiesc sau le anulez.
A mai fost cineva in situatia asta?
Mersi,
-
da este problema comuna ... se anuleaza din soft si mecanic si dupa nu mai ai nici o problema
-
da este problema comuna ... se anuleaza din soft si mecanic si dupa nu mai ai nici o problema
Mersi mult,
Am fost la service in Timisoara, din pacate se pare ca pentru 2.0 158 cai nu se prea poate anula din soft, doar mecanic. Ma poate indruma careva? Sa cumpar acele valve?
Si-a anulat cineva din soft si daca da unde pentru versiunea asta de motor ?
Mersi,
Ovidiu
-
Se poate si din soft, dar doar la Autokino, din cate stiu. Ar trebui sa aiba tot ei solutie si pentru partea mecanica.
-
Intr'adevar, pana recent nu se putea anula si din soft. Acum e posibil, dar cum s'a zis, singura reprezentanta care facuse asta era cea de la Bv, pe alte cai doar vreun pasionat sa aiba habar.
-
Se poate si din soft, dar doar la Autokino, din cate stiu. Ar trebui sa aiba tot ei solutie si pentru partea mecanica.
Partea mecanica (anularea) am facut-o in Timisoara. (se pare ca pana acum s-a putut face si resoftarea dar doar pentru modelele turbo)
Am scris pe 2 grupuri de facebook unde am cerut ajutor. Imi trebuie un personaj care are ca locatie central-vestica :) .
Daca nu, trebuie sa fac o vizita la Brasov...
Mersi,
-
Pare simplu dar este mai complex decat pare. Mergi la Brasov si lasa-i pe ei sa se ocupe de problema.
Cand imparti o sarcina la mai multi mecanici raspunderea cade pe cel care supervizeaza lucrarea, adica asupra ta.
Pe internet nu se fac publice esecurile, oamenii se lauda de obicei doar cu experientele pozitive.
Despre Facebook nu vreau sa mai scriu, acolo este altceva.
-
Avem si noi la capitala solutie pt soft la aspirat. Dar iesi mai ieftin doar din drum pana la AKI
Eu mi am cumparat ce e nevoie si se regaseste pe laptop la...nu zic cine.
Salut Victor !
-
Salut,
Am reusit intre timp sa schimb tot ce inseamna uleiuri, filtre, reconditionat electromotor, buji noi, curele, baterie noua, geam sofer, schimbat motor stergator spate, schimbat pompa apa parbriz pentru fata.
Ce mai mai observat:
-> trebuie sa schimb balamele usa sofer.
-> capacul de la bidon apa parbriz lipseste
-> volanul l-as reconditiona
-> spalatoare faruri nu functioneaza(releul e ok.. verificat)
In continuare nu am reusit sa anulez valvele secundare de aer. In afara de Brasov ( care trebuie sa astept pana dupa 20 Ianuarie ), nu am gasit pe nimeni sa imi rescrie softul.
Sarbatori fericite si un An Nou Fericit!!!
Va salut,
Ovidiu
-
Salut, scuze, nu am văzut sosirea ta pe forum pana azi...felicitări pentru achiziție și bine ai venit printre cei care și-au achiziționat un Subaru din pasiune proprie și din dorința de a mai da o șansa unui subarel obosit :))) (impresionant numărul de km)
Eu sunt din timisoara. Am contactul unui mecanic care din auzite de la mecanicul meu din Arad, e foarte bun, din testate nu știu ca nu am īncercat și nici nu cunosc pe alții care sa fi fost la el. Spor la repararea tuturor problemutelor și sa o stăpānești sănătos și fără incidente :)
-
Fain hatchbackul.
-
Salut, scuze, nu am văzut sosirea ta pe forum pana azi...felicitări pentru achiziție și bine ai venit printre cei care și-au achiziționat un Subaru din pasiune proprie și din dorința de a mai da o șansa unui subarel obosit :))) (impresionant numărul de km)
Eu sunt din timisoara. Am contactul unui mecanic care din auzite de la mecanicul meu din Arad, e foarte bun, din testate nu știu ca nu am īncercat și nici nu cunosc pe alții care sa fi fost la el. Spor la repararea tuturor problemutelor și sa o stăpānești sănătos și fără incidente :)
Salut, mersi mult de gandurile bune. Am gasit si eu un mecanic in Timisoara ( Radu Badina pe numele lui) cu un Forester XT.. Super fain baiatul . El m-a ajutat pana acum. Chiar daca are numarul acesta impresionat de kilometrii, merge ca uns. Lucru confirmat de inca 2 iubitori de subaru. Plus ca mecanicul a spus ca nu ii vine sa creada ce motor curat am :)
Apropo, in Arad ai auzit pe cineva care si-a anulat valvele secundare de aer? Si daca da, unde au facut?
Siii... in Timisoara urmeaza sa ma bat cu putina rugina la aripile spate, ai gasit pe cineva bun?:)
Ovi
-
O sa īntreb de anulări in Arad și de rugina, doar am strāns niște contacte care se ocupa cu așa ceva dar īncă nu i-am contactat :o cum ești pe Facebook?
-
O sa īntreb de anulări in Arad și de rugina, doar am strāns niște contacte care se ocupa cu așa ceva dar īncă nu i-am contactat :o cum ești pe Facebook?
Ovidiu Hancila
-
Aseara am observat ca luminile de ceata nu mai functioneaza asa dintr-o data...
Ce sa verific prima data? Butoanele in bord dupa ce le apas se aprind..
Am schimbat bateria alaltaieri.. poate s-a ars siguranta? Unde o gasesc?
Are cineva o idee?
Ovi
-
După cāte știu sunt doua locații pentru siguranțe. 1. E lāngă maneta de deschis capota sub sartarelhl ăla care se deschide și 2. In compartimentul motor e o cutie neagră pe partea șoferului pe aripa. Cel puțin așa e la SG fără Facelift.
-
Siguranta pt lampile de ceata ar trebui sa fie in panoul din stanga soferului(in dreptul genunchiului)-din ce am cautat pt mine(probleme cu ceata spate, la SH) am dat si de schema de SG;parca la SG era siguranta nr 7, prima de pe al doilea rand (ar trebui sa ai schema pe capac).
-
Intreb si eu. Ai aprins pozitiile mai intai ?
-
Chiar...
-
Te-ai uitat sub capota sa vezi daca mai ai bateria ? Poate ti-au furat-o peste noapte . Shit happens ! ;D
-
Te-ai uitat sub capota sa vezi daca mai ai bateria ? Poate ti-au furat-o peste noapte . Shit happens ! ;D
Nee.. am făcut 400 km fara baterie. Și cu mașina oprita :)) am mers cu ea ca in the Flintstones.
-
Intreb si eu. Ai aprins pozitiile mai intai ?
Pornita, faza scurta, etc.. Dar mersi de īntrebare.
-
Siguranta pt lampile de ceata ar trebui sa fie in panoul din stanga soferului(in dreptul genunchiului)-din ce am cautat pt mine(probleme cu ceata spate, la SH) am dat si de schema de SG;parca la SG era siguranta nr 7, prima de pe al doilea rand (ar trebui sa ai schema pe capac).
Hei mersi. Exact cum ai spus a fost. Siguranta numarul 7. Din pacate nu e de la siguranta. :( Exista si ceva releu?
-
Parcă sunt și releele acolo, īn spatele siguranțelor dacă te uiți pe dedesubt. Vezi și becuri, mufe.
-
Proiectoarele iti merg? Nu mai stiu la care model, dar era unul la care lampa sau proiectoarele se aprindeau doar daca si lampa sau proiectoarele erau deja pornite. Nu mai tin minte care depindea de care.
Si nu in ultimul rand, mai verifica si becul. Se ard si ele din cand in cand... la 12 ani orice e posibil.
-
Normal ar trebui sa fie relee separate, unul pentru proiectoare si altul pentru lampa. Ar fi situate langa tabloul cu sigurante de sub bord, dar trebuie sa le identifici. Conditionarea functionarii e luata din comanda luminilor de pozitie (si pentru proiectoare si pentru lampa). Dar functionarea lor cred ca e individuala. Oricum, verifica toate sigurantele dupa schema masinii tale (si releele sunt trecute prin sigurante, care sunt altele decat cele prin care se alimenteaza becurile), apoi treci la celelalte.
Asadar: becurile, siguranta becurilor, siguranta releului, releul. Toate sunt diferite considerand proiectoarele sau lampa spate.
-
Normal ar trebui sa fie relee separate, unul pentru proiectoare si altul pentru lampa. Ar fi situate langa tabloul cu sigurante de sub bord, dar trebuie sa le identifici. Conditionarea functionarii e luata din comanda luminilor de pozitie (si pentru proiectoare si pentru lampa). Dar functionarea lor cred ca e individuala. Oricum, verifica toate sigurantele dupa schema masinii tale (si releele sunt trecute prin sigurante, care sunt altele decat cele prin care se alimenteaza becurile), apoi treci la celelalte.
Asadar: becurile, siguranta becurilor, siguranta releului, releul. Toate sunt diferite considerand proiectoarele sau lampa spate.
Mersi mult.
Deocamdata am verificat doar siguranta de la proiectoarele de ceata. Care e ok. Lampa spate functioneaza :) O sa trec la becuri, siguranta releului, releul.
Va tin la curent,
-
Salut,
Intre timp am rezolvat -> proiectoarele de ceata ( a fost ceva releu )
-> spalatoare faruri (era un fir rupt).
-> trapa curatata si motorasul inlocuit.
Masurat ulei (cat papa) la 3100km de la schimb, a mancat aprox 600 ml. Motul 10W40 - mai gros putin. Am 393000 KM . ;)
Mai am: -> Anularea valvelor secundare din soft.
-> inlocuire parbriz
-> evacuare completa( e destul de ruginita, am cumparat suportii dar nu are rost ii schimb inca)
-> balama usa sofer (am cumparat de forester sg 2004 din dezmembrari, dar nu se potriveste) - am de dat :))
-> rugina spate.
Dar cu toata nebunia cu virusul acum, am mai mult timp de masina.
Va salut,
-
Va salut,
Sper ca ati trecut cu bine peste perioada asta grea.
Intre timp masina mea are parbriz nou si usa se inchide fara nici o problema.
Am mai facut 1000km cu ea si 0 ulei mancat.
Sunt in dubii mari ce sa fac cu evacuarea. Evacuarea rasufla pe la imbinari, imbinarille fiind ruginite, in rest toba e ca si noua. O sa pun si poze. Cea mai afectata imbinare este pentru partea de iasa cu catalizatorul catre cea intermediara. Nu am gasit un pret pentru ea, dar ma astept la peste 1000 de lei second doar pentru ea.
Intrebare, si-a taiat cineva toba si si-a modificat-o? ( poate a lasat o singura bucata de la inceput la final ) ?
Referitor la rugina, saptamana asta imi vin segmentii de reparatie aripa . Si ma apuc sa ii curat fiecare element. O sa pun poze.
Spor,
-
Ai īncercat la ceva atelier unde sudează evacuări, cred ca ei ar fi cei mai in tema, dar dacă oricum ești ok sa o schimbi, poți sa faci o īncercare de a suda partile cu probleme, dacă nu īți iese, tot o schimbi, dar dacă iese poate te mai tine cātva.
Spor la reparații.
-
Salut OvidiuH.
Cum ai rezolvat cu balamaua de la usa?
Ai reglat-o sau ai inlocuit-o?
De unde ai cumparat?
La trapa ce ai curatat?
A mea mergea, uneori mai porneste. Suspectez ca e mizerie la motor si intra in suprasarcina. Se aud releele cum actioneaza pentru o secunda.
-
Eu am avut o piesă din plastic ruptă pe la șine, am īnlocuit mecanismul tot cu unul funcțional sh. La fosta mașină, la xt e una dintre chestiile care nu mi-au făcut probleme. De ar fi și pistoanele la fel de fiabile, ar fi chiar ok