Subaru club Romania
Diverse => Discuții libere => Topic started by: MihaiFlorescu on June 24, 2010, 16:57:32 PM
-
* motorete, scutere, motociclete si autoturisme cu capacitatea cilindrica de pana la 1.600 cm 3 inclusiv: 8 lei/200 cm 3 sau fractiune din aceasta;
* autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 1601 si 2000 cm 3: 18 lei/200cm 3 sau fractiune din aceasta;
* autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 2001 si 2600 cm 3 : 36 lei/200 cm 3 sau fractiune din aceasta;
* autoturisme cu capacitatea cilindrica intre 2.601 si 3.000 cm 3: 72 lei/200 cm 3 sau fractiune din aceasta;
* autoturismele cu o capacitate cilindrica de peste 3000 cm 3: 145 lei/200 cm 3 sau fractiune din aceasta;
* remorci, semiremorci sau rulote, impozitul va fi cuprins intre 8 si 55 lei.
:( imi pare rau pentru cei care au 3.0
-
Vesti si mai proaste! Guvernul Boc a adoptat o ordonanta de urgenta prin care toti cei care au motoare de peste 2000cmc vor plati dublu :(
-
eh ... inca e C ul la vanzare :)
-
Mai mult, cica se scumpesc si politele RCA si CASCO, chiar daca nu exista TVA pe asa ceva. Justificarea este cresterea pretului benzinei, serviceurilor etc.
Eu m-am decis, incerc 2 zile/sapt sa folosesc mijloacele de transport in comun, cel putin cat e frumos afara.
Sper sa reusesc.
-
Salutare,
stiti cat este amenda/cuantumul de penalitate daca nu declari auto in termen de 30zile la autoritatea fiscala? pentru ca eu am luat masina in leasing in luna iunie si nu am declarat-o pana acum:)????? astept un raspuns bafta all!
-
undeva intre 100 -1000lei stiam eu dar depinde foarte mult de inspectorul tau de pe sector asa a patit un prieten dar a fost ala dragut si nu i-a dat amenda.....
-
Si eu am fost in situatia asta, am declarat masina dupa aproape sase luni de la achizitie, fiind cumparata de la un prieten.
Amenda era (din cate imi amintesc) intre 50 si 400 de RON, dar functionarul a fost extrem de dragut si m-a iertat "de data asta". Sa traiasca!
-
Scuze.Nu vreau sa indemn la violenta.......SA MOARA BOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Eu am gasit solutia! Am mutat toate masinile pe ... Bulgaria!
-
Scuze.Nu vreau sa indemn la violenta.......SA MOARA BOC!!!!!!!!!!!!!!!!!
Din pacate ” telecomanda ” nu are importanta! Piratu' betiv ne ingroapa!
-
Hai sa va spun si patania mea de astazi de la directia de taxe si impozite. Am fost sa radiez masina si aflu ca am si impozit de platit. Ok, am presupus ca am uitat eu sau ca acum 1 an cand am inmatriculat masina cei de la firma de inmatriculari au platit impozitul doar pe 6 luni. Asta e partea ok desi inca mai cautam chitantele.
Partea cea mai tare a fost dupa 3-4 ore de asteptat un functionar liber si cand ma duc fericit la birou mi se spune ca nu am nici o masina inregistrata pe firma. Ii spun "Doamna, am doua masini pe firma, nu una. Va rog sa mai verificati, este PFA". Se uita si nimic. Nici o masina. Aproape ca ma bufneste rasul si ii spun "Doamna, eu as fi fericit sa nu am nici o masina inregistrata si sa nu platesc taxe, dar acum cateva ore am platit la casierie din spatele dvs. impozitul pe anul acesta. Incercati sa va mai uitati." In final a gasit si dupa ce mi-a mai dat emotii ca are nevoie de nu stiu ce acte, am rezolvat si nelamuririle ulterioare am reusit sa radiez masina.
Concluzia: Sunt ametiti rau de tot oamenii aia si recunosc ca intr-un fel ii inteleg. E nasol sa stai ore in sir sa verifici acte cu fel de fel de oameni (unii care nici nu stiu sa citeasca).
-
Am auzit ca de anul acesta s-au scumpit impozitele la masini. A platit careva la 2.5?
-
Am intrat azi pe ghiseul.ro si am vazut aceleasi sume ca anul trecut la auto.
Deocamdata mi-am platit parcarea - top priority! :D :D
-
Si la Cta e la fel, 936/an (fara reducerea ptr plata pana la 31.03)
-
936 si la Cluj la 2.5, si 180 la 1.9 diesel.
-
Probabil ca impozitul auto e standard, nu difera de la judet la judet, cum se intampla la locuinte/terenuri.
-
936 si la Cluj la 2.5, si 180 la 1.9 diesel.
Din calcule îmi ieșise 1.000 lei plus. Mai aștept să treacă valul și mă înfig și eu la plată.
-
Cine stie daca acest calculatoare online sunt aduse la zi. Unele arata ceva, altele altceva ... mie inca nu mi-a venit "amenda" dar sunt si eu curios cat o sa fie si daca difera pe judete.
-
La cum incepe topicul, alea par totusi a fi sume fixe la nivelul tarii (modificate poate intre timp ca si cuantum)
-
Ghiseul.ro din cate stiu e OK, saptamana trecuta dadea un mesaj ca se asteapta armonizarea cu noua legislatie si nu putea sa afiseze sumele.
Oricum la ei platesc de multi ani, de cand s-a creat posibilitatea platii impozitelor online (thank God!), iar la sectorul 6 am mai reusit plati si cu vreo 2 ani inainte dar nu mai stiu pe ce site, pana s-a reclamat ca nu asigura confidentialitatea informatiilor - nu mai tin minte detaliile.
-
Ghiseul.ro din cate stiu e OK
Da, in judetul Constanta nu s'au inscris decat Cernavoda si Valu lui Traian ... ???
-
Probabil ca impozitul auto e standard, nu difera de la judet la judet, cum se intampla la locuinte/terenuri.
Nu este standard. Difera de la judet la judet. Am remarcat eu asta cand m-am mutat legal in CT. In CT sunt mai mari fata de TL. Nu cu mult, dar ceva mai mari
-
Am verificat si la mine: 842 de lei.
-
Am achitat azi 1.067 lei. La toamnă o vând.
-
eu am dat mai putin, 850-900 nu mai retin exact
-
a lui e automata
-
:D :D
-
Eu am dat 842 lei pe 10.03.2016 ,pentru 2.5,fara reducere este 936 lei.
-
Eu am platit saptamana trecuta 379,05 lei impozitul pentru ... doua masini !
Foresterul ( 2.0 diesel) si Civicul ( 1.8 benzina) !
Amblele inscrise pe firma !
Pentru un Hyundai iX35 2.0 diesel ( inmatriculat tot pe firma - dar pe cealalta) am platit ... 199,50 lei !
E drept ca sunt ... "taran" !
-
Eu in Brașov am plătit 1123 in 11.03.16 fara reducere pentru 2, 5 .
-
Cum adica fara reducere? Eu stiu ca reducerea se aplica pana la sfarsitul lunii martie. Sau in BV e altfel?
-
Sincer nu stiu dar tata este pensionar si masina e pe numele lui si din câte înțelesesem era o reducere pentru pensionari. In fine pentru mine este foarte bine cât am plătit acum față de cât ar fi trebuit sa plătesc daca era intalianca (950 €) . În concluzie me happy
-
Pana la sfarsitul lunii martie impozitul se reduce 10%,indiferent ca este pentru masina sau casa.Nu este vorba ca esti pensionar sau nu.Aceasta reducere este pentru toata lumea.Poate la Brasov sau marit impozitele anul acesta,deoarece fiecare primarie poate sa mareasca sau nu impozitele.La noi au ramas ca anul trecut.Pentru pensionari este reducere la asigurari(RCA).
-
Gata, dupa vreo doua sughituri ale minunatului sistem national de plati, am reusit sa imi platesc impozitele la ghiseul.ro.
Pt masini am dat fix 900 de lei (un 2.5 + 1.6).
Guie muvernu!
-
Gata, dupa vreo doua sughituri ale minunatului sistem national de plati, am reusit sa imi platesc impozitele la ghiseul.ro.
Pt masini am dat fix 900 de lei (un 2.5 + 1.6).
Guie muvernu!
+1 la ultima remarcă!
-
Se mai reduce impozitul primavara asta? Sau astept degeaba ? Ca inca nu-sh daca sa platesc.
Vine vreo 840 de lei acuma.
-
Tu astepti noul calcul dupa normele de poluare? (Care e posibil sa avantajeze motoarele mari)
Vezi ca din cauza schimbarilor fiscale, administratiile locale vor mari toate impozitele ca sa-si acopere gaura.
-
Pai da, ca sa platesc mai putin ;D
-
N-are-o treaba cu impozitul taxa aia.
-
N-are, dar era vorba sa micsoreze impozitul anul asta.
-
Dac tu platesti impozitul la o anumita valoare, si apoi autoritatile locale cresc acel impozit, va trebui sa platesti diferenta. Mi s-a intamplat mie cu un apartament in urma cu doi ani, in Tulcea
-
Pe cuvant de Firea ca o sa platesc impozitul repede. Cam odata cu terminarea lucrarilor la metroul Drumul Taberei.
-
Eu auzisem ca trebuie sa scada impozitele la cilindree mari..
-
Toti am auzit. Dar n-am si vazut...
-
925 de lei anul acesta :(
-
mda...confirm...atat am platit si eu, saptamana trecuta, pentru 2021 ... :(
-
Impozitele mari nu reprezinta o masura economica, sunt doar una populista. Se bucura prostimea ca sunt taxati dusmanii poporului, poluatorii.
-
925 de lei anul acesta :(
Si nu tot atat ai platit si acum un an? Si acum doi, trei, cinci? Sau ce vrei sa spui?
Am dat statului vreo 2000 si ceva de euro de cand am luat XT-ul, ajungea de un rebuild serios... @!#$%!##!$!
-
Nu, vezi ca am postari mai vechi :) Acu 2 ani am dat 840 de lei. Ideea e ca impozitul creste de la an la an
-
9 lei XV Hybrid Sector 3 :)
-
Nu, vezi ca am postari mai vechi :) Acu 2 ani am dat 840 de lei. Ideea e ca impozitul creste de la an la an
pai si ? este ceva ce scade ? :)
-
una e sa creasca cu 5-10 lei ... alta e cu 40-50.. adica cam cu cat e un impozit auto pentru 1.4
-
pai...creste procentual cu rata inflatiei sau cu ce indice indexeaza astia impozitele ...
dar ... mai vinzi si tu un set de placute de frana uzate si scoti parleala :)
-
In valoarea absoluta, 900 lei/an nu-i chiar o tragedie.
Daca insa, ne raportam la valorile platite pentru cilindree (mai) mici ... nu-i deloc OK !
De exemplu, eu am platit, pentru doua masini cu motoare de 2.0, un impozit de aproape 3 ori mai mic (345 lei pentru ambele din care s-a scazut si reducerea aia de 10 %).
Si astea doua motoare, cumulat, inseamna 4000 cmc ! Cat o fi impozitul pentru o singura masina cu un motor de 4000 cmc ?
PS: Impozitul pentru Forester a fost de 115 lei/an ca-i trecut in CI ”hibrid” si are reducere de 50 % la impozit.
Noi stam la tara unde-i aer curat si nu suntem asa ecologisti ca-n Bucuresti ....
-
1027 ar fi fost impozitul fara reducere pe OBK in cluj. Meanwhile, pe Laguna care are 2.0 e 180 de lei.
In total am lasat 1150 de lei (aprox) la primarie zilele astea, cu reducere de 10% ca suntem cetateni constiinciosi.
Marr are dreptate, cumulat, Laguna si un pug 206 aveau 3400 cmc, pt care s-ar plati 5200 de lei impozit.. Asa am platit 230 de lei pe ambele..
-
pai...creste procentual cu rata inflatiei sau cu ce indice indexeaza astia impozitele ...
dar ... mai vinzi si tu un set de placute de frana uzate si scoti parleala :)
;D ;D ;D ;D ;D
-
Schema de impozitare a masinilor este disproportionata . Adica pe de o parte la cilindree mare impozitul este prohibitiv : la 3.0 aprox 2200 lei , la 3.2 deja se duce in 4500 , in schimb pana la 1.6 este de ordinul zecilor de lei.
Adica un fraier cu motor de 3.2 consuma mai mult asfalt decat un 2.0.? Iar acum puterea unui 3.2 diesel mai vechi poate fi atinsa de un 1.6 turbo . Puterea la un 3.0 aspirat este atinsa cu usurinta de un 2.0 turbo .
Criteriile de stabilire a impozitului auto sunt invechite in mod evident . Nu au legatura nici cu luxul sau valoarea masinij ( pe sistemul taxam opulenta) nici cu puterea ( ca nu e nicio legatura intre cilindree si putere , pentru ca melc...) nici cu poluarea ( ca atunci era taxare pe grame de co2 eventual )
Solutia ar fi evident taxarea mai mult a autorurismelor cu cilindree mica si reducerea la cele cu cilindree mare. Insa o asemenea masura nu va fi luata niciodata pentru ca ar supara masele , care au in general pana in 2 litri . Dar lor li se pare absolut normal sa plateasca impozit 50 de lei, adica o saorma si o bere . Si chiar si asa e plin de troace pe strazi...
-
Cilindree mare=masina scumpa=venit ridicat (teoretic)=impozit mare
Cate corsa de 3.0 stiti si cate bmw uri?
-
Cate jeep uri de offroad cu 4.2 din 1900 toamna stim ? Alea s masini de lux , de venituri mari ? Nu , sunt masini de amarasteni care cauta sa fuga spre ceva cu ceva ieftin si puternic. N am nimic cu nimeni sa nu fiu inteles gresit. Dar taxarea dupa cilindree este ceva tipic romanesc. Ej JMecher cu motor mare ? Plateste fgm ! Sau chiar daca iti merge bine , sa te si plangi putin ca sa nu se supere vecinul. Sa mai zic ca 3.0 de pe legacy consuma mai decent decat 2.0 de pe forester aspirat ? Nu mai zic. Deci cilindree inseamna opulenta. Out of the box e numai despre homosexuali , lgbt , etc , sgțpl , pnm....
-
Nu, vezi ca am postari mai vechi :) Acu 2 ani am dat 840 de lei. Ideea e ca impozitul creste de la an la an
Nu stiu cum ai reusit. Eu de multi ani am 936 (incluzand reducerea de 10%), anul trecut am avut 988, nu stiu de ce, iar anul asta pare ca am 924.
-
Cate jeep uri de offroad cu 4.2 din 1900 toamna stim ? Alea s masini de lux , de venituri mari ? Nu , sunt masini de amarasteni care cauta sa fuga spre ceva cu ceva ieftin si puternic. N am nimic cu nimeni sa nu fiu inteles gresit. Dar taxarea dupa cilindree este ceva tipic romanesc. Ej JMecher cu motor mare ? Plateste fgm ! Sau chiar daca iti merge bine , sa te si plangi putin ca sa nu se supere vecinul. Sa mai zic ca 3.0 de pe legacy consuma mai decent decat 2.0 de pe forester aspirat ? Nu mai zic. Deci cilindree inseamna opulenta. Out of the box e numai despre homosexuali , lgbt , etc , sgțpl , pnm....
Stim cam 1 jeep la 100 000 de bmw/mercedes/audi, etc. Probabil ca atunci cand au calculat valorile au gandit-o la general. Tot duceti discutia spre poluare si consum. Este impozit sau taxa de poluare? Daca calculau impozitul in raport cu valoarea produsului de nou, ce ar fi fost? :)) La o casa mai mare nu platesti impozit ridicat? Sau de ce piscina este considerata un lux si este impozitata ca atare? Este doar un lighean in care sa se balaceasca copii.
Nici mie nu-mi convine grila de impozitare, am platit 6 ani × 875 lei la un opel 2.2 din 2001, dar pana la urma cine isi ia un +3.0, in opinia mea, ar cam trebui sa nu simta impozitul. De obicei ce este peste 3.0 sunt numai sportive gen m3, m5, rs uri, etc. Iar ce e sub 3.0 ca si valoare a impozitului mi se pare rezonabil.
-
Deci tot taxa pe JMecherie e , corect ? Intr o lume care se vrea a fi politicăli corect... Unde s aia cu bemveuri si audiuri cu cilindree mare ca au bani de dat pe ele , sa fie si 2.2 din 2001 si 4.2 din 1995. Corect !
-
Corect ar fi sa platesti impozit doar cat te folosesti de masina, ca la asigurare. Am inteles ca asa ar fi prin Germania, nu stiu cat de adevarat e
-
In germania iti poti lua numere valabile doar o anunita perioada din an. Daca ai ceva rar la care tii si iesi pe strada doar din an in paste iei numere valabile doar din mai pana in octombrie si platesti proportional.
Acum un an pe vremea asta era pe olx un GF cu 2.2 de state, echipare outback sport... bine dracu ca mi-am vazut de treaba ... de 900 de lei impozit imi cautam un 2.5 L6 si stiam pe ce se duc banii.
-
Nu stiu cum ai reusit. Eu de multi ani am 936 (incluzand reducerea de 10%), anul trecut am avut 988, nu stiu de ce, iar anul asta pare ca am 924.
O fi in functie de sector?
-
Posibil, desi parca ne invarteam prin acelasi sector, 6 in cazul meu.
-
Impozitul auto este taxa locala, deci depinde de localitate/sector.
-
1400 la Brasov pentru XT. Taica-miu la 1.6 a platit 90 lei.
-
Wtf, Constanta a marit taxele locale cu 30%, Galatiul tot acolo iar acum s-a trezit Brasovul.
-
Au niste girofare cu led la politia locala. Alea s scumpe , costa bani si sunt pazite. Din ce sa le cumpere ?
-
Daca e taxa pe opulenta atunci sa fie raportat la pret , adica iti iei masina noua de 100.000 plateste tati ca ai bani , dar sa scada impozitu la fiecare an ca rabla se depreciaza si in 10 ani valoreaza 10.000. Aaa nu e bun , atunci sa taxam pe putere , vrei 600 de cai , ia de aici impozit pe ... viciu ca e mai usor sa darami statii de tramvai cand ai sute de cai ... pericoool !
Ce vreau sa spun este ca cilindreea nu mai poate fi un criteriu obiectiv .
Si nu , nu e ok comparatia ca e un jeep de 4.2 la 100 de mertane. Ce conteaza numarul ? De ce trebuie sa sufere si 1 singur posesor de aro cu motor de 3.2 pentru 1000 de posesori de porsche de 3.2 ? Este echitabil impozitul cand pentru cel cu aro este egal cu valoarea masinii iar pebtru cel cu porsche este benzina pe cateva luni si probabil 1/50?
-
Wtf, Constanta a marit taxele locale cu 30%, Galatiul tot acolo iar acum s-a trezit Brasovul.
In Cta e ceva peste 1100 ron la 2.5, cu reducere trece putin de 1000 ron. Anii trecuti parca era 936 ron, deci cresterea nu e nici de 10%
-
Decalaje exista, logica nu prea, formula invechita este etc.
Eu platesc la 1.0 de 5x mai putin decat la 2.0, desi puterea este tot acolo. Noxele sunt pe la jumatate doar (deci nu de 5x mai mici) iar kilometrii parcursi anual sunt de 3x mai multi. Practic poluez mai mult cu 1.0 decat cu 2.0, iar despre lux nu pote fi vorba la subaru. Ba chiar asta noua este mai "lucsoasa" ca sa zic asa :))
Greu de gasit o formula, dar eu tot intreb... plecam de la ce facem cu banii si de cati avem nevoie? sau plecam de la cati bani putem sa scoatem de la fraieri?
Eu cred ca platesc mult prea putin pentru euro 6d temp. Ma distreaza insa stirile de genul "Cel mai invechit parc auto cu media de 10-11 ani". Stirile astea ruleaza inca dinainte de a avea permis. Practic intai se certau cu non-euro, apoi ca euro 2 nu e bun, acum ca euro 4 e rau... peste 5 ani probabil li se pune ca nici euro 6 nu e ce trebuie desi astazi este oxigen pur in viziunea unora.
-
In Cta e ceva peste 1100 ron la 2.5, cu reducere trece putin de 1000 ron. Anii trecuti parca era 936 ron, deci cresterea nu e nici de 10%
Inseamna ca posesorii auto au scapat pentru moment de noua cota.
La spatii comerciale au majorat cu 33% fata de cota stabilita in codul fiscal, prin hotarare locala. Verificat personal saptamana trecuta.
-
Nu stiu daca strict ptr Cta, dar era vorba chiar de taxe suplimentare impuse celor care au spatii comerciale neinchiriate, de parca le tine careva goale de placere, mai ales in perioada asta
Cat despre inechitate, cum zicea si Mihai, din 2018 cu a mea am facut vreo 7k km, iar masina sotiei (cu motor de 1.4) a facut 40k. Si totusi eu am platit de aprox 12 ori mai mult impozit ptr a mea
-
Nu e vorba de impozit pe proprietate ?
-
Nu e vorba de impozit pe proprietate ?
In general, lumea incurca impozitul cu taxa de mediu/poluare/consum :)
Asa cum am mai spus, casa mare=impozit mare, motor mare=impozit mare, indiferent de consum. Ca o fi metoda de calcul gresita si invechita, asta e alta discutie.