Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Mihai1986 on December 14, 2019, 20:07:33 PM

Title: Achizitionare subaru forester
Post by: Mihai1986 on December 14, 2019, 20:07:33 PM
Buna ziua
Doresc sa achizitionez un subaru forester sh. Ma orientez la anul 2008, poate 2009.
As dori sa stiu mai multe despre ce varianta e mai fiabila. Diesel sau benzina. Costurile de intrerinere, de la colegii care detin modele asemanatoare.
Am citit pe acest forum si sunt argumente pro si contra la fiecare varianta. Accept orice sfat.
Va multumesc
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: Sorinsts on December 14, 2019, 20:20:43 PM
Asta caut si eu ,pe cineva care sa-mi argumenteze ce varianta pe benzina sa cumpar, an 2009, motorizare 2.0 sau 2.5 .
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: Sorin03 on December 14, 2019, 20:54:52 PM
Ce e cu anul asta "magic" - 2008-2009? :) De ce nu mai nou sau mai vechi?
@Mihai , ce argumente pro si contra ai citit?
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: Celalalt on December 14, 2019, 21:05:24 PM
Pro si contra ? Diesel crapa in draci mai rau ca 2.5 benzina turbo. Ce e pro ? Daca esti ok cu consumul , 2.0 aspirat. Si asta e cea mai PRO
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: Mihai1986 on December 15, 2019, 08:22:22 AM
Ce e cu anul asta "magic" - 2008-2009? :) De ce nu mai nou sau mai vechi?
@Mihai , ce argumente pro si contra ai citit?

Bugetul nu imi permite mai nou.
Am citi de diesel despre consum ca e bun. Benzina consuma mult.
Diesel apar tot felu de probleme. Desi ar trebui sa fie un motor bun boxerul.
Nu ma prea atrage benzina la suv, diesel are cuplul mai mare.
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: Xander on December 15, 2019, 09:54:45 AM
Bugetul nu imi permite mai nou.
Am citi de diesel despre consum ca e bun. Benzina consuma mult.
Diesel apar tot felu de probleme. Desi ar trebui sa fie un motor bun boxerul.
Nu ma prea atrage benzina la suv, diesel are cuplul mai mare.
Nu ai citit suficient. Pare ca îl compari cu vw din cum expui argumentele.
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: marr on December 15, 2019, 13:16:13 PM
Diesel poti sa cumperi doar daca ai gasi unul cu motorul inlocuit in ultimii 2-3 ani.
Altfel, ai maaari sanse sa vii pe aici in scurt timp ca sa cauti solutii pentru reparatii. Se poate si asta - dar trbuie sa fii constient de costuri ce se vor apropia de pretul platit pe masina.
Nu ca una cu motorul inlocuit ar fi 100% safe, dar ai avea sanse semnificative sa te duca fara probleme ceva vreme.
Un benzinar 2.0 NA, daca a fost corect intretinut, nu-ti va face probleme multa vreme. Si eventualele problemute sunt relativ simplu si ieftin de rezolvat.

Referitor la consum - depinde ce intelegi prin ”consuma mult” !
Daca faci comparatia cu un Golf 1.9 TDI - da, consuma mult. Daca-l compari insa cu orice masina din clasa ei ( SUV, 1,5 tone, 4x4 permanent) ai sa constati ca, de fapt, consuma normal.
Nu am avut experienta directa cu Forester SH benzina (am avut doar diesel), dar la alte modele Subaru detinute in paralel (XV), am constatat ca diferentele de consum intre 2.0 diesel si 2.0 benzina aspirat, sunt in jur de 1-1,5 l/100 km. Maximum-maximorum 2 l/100 km in conditii deosebite.
In schimb, intretinerea este net mai ieftina la benzina - chiar sa n-ai probleme cu motorul, la vechimea si rulajul unui diesel din 2008-2009, vor incepe sa pice DPF-ul, injectoarele, EGR-ul, turbina, bujiile incandescente, furtune turbina si intercooler, etc.
Diferenta ”in plus” la diesel se simte cu adevarat doar la cuplu ( una are 350 Nm ailalta 196 Nm).

Concluzie: daca tii mortis la diesel, nu lua decat unul cu motorul inlocuit (si asta sa fie demonstrat cu acte, nu cu povesti).
Pregateste niste bani pentru orice eventualitate - vezi ce spuneam mai sus.
Ar trebui sa ai o bafta porceasca sa gasesti un Forester diesel cu motor inlocuit si cu toate celelalte de pe langa schimbate de fostul proprietar.
Acum, tu stii  cat de des mergi la biserica si cat de norocos te simti !
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: Mihai1986 on December 15, 2019, 17:53:03 PM
Nu ai citit suficient. Pare ca îl compari cu vw din cum expui argumentele.
Nu compar cu vw pentru ca nu am avut niciodata vw si nu cunosc.
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: Mihai1986 on December 15, 2019, 17:56:24 PM
Diesel poti sa cumperi doar daca ai gasi unul cu motorul inlocuit in ultimii 2-3 ani.
Altfel, ai maaari sanse sa vii pe aici in scurt timp ca sa cauti solutii pentru reparatii. Se poate si asta - dar trbuie sa fii constient de costuri ce se vor apropia de pretul platit pe masina.
Nu ca una cu motorul inlocuit ar fi 100% safe, dar ai avea sanse semnificative sa te duca fara probleme ceva vreme.
Un benzinar 2.0 NA, daca a fost corect intretinut, nu-ti va face probleme multa vreme. Si eventualele problemute sunt relativ simplu si ieftin de rezolvat.

Referitor la consum - depinde ce intelegi prin ”consuma mult” !
Daca faci comparatia cu un Golf 1.9 TDI - da, consuma mult. Daca-l compari insa cu orice masina din clasa ei ( SUV, 1,5 tone, 4x4 permanent) ai sa constati ca, de fapt, consuma normal.
Nu am avut experienta directa cu Forester SH benzina (am avut doar diesel), dar la alte modele Subaru detinute in paralel (XV), am constatat ca diferentele de consum intre 2.0 diesel si 2.0 benzina aspirat, sunt in jur de 1-1,5 l/100 km. Maximum-maximorum 2 l/100 km in conditii deosebite.
In schimb, intretinerea este net mai ieftina la benzina - chiar sa n-ai probleme cu motorul, la vechimea si rulajul unui diesel din 2008-2009, vor incepe sa pice DPF-ul, injectoarele, EGR-ul, turbina, bujiile incandescente, furtune turbina si intercooler, etc.
Diferenta ”in plus” la diesel se simte cu adevarat doar la cuplu ( una are 350 Nm ailalta 196 Nm).

Concluzie: daca tii mortis la diesel, nu lua decat unul cu motorul inlocuit (si asta sa fie demonstrat cu acte, nu cu povesti).
Pregateste niste bani pentru orice eventualitate - vezi ce spuneam mai sus.
Ar trebui sa ai o bafta porceasca sa gasesti un Forester diesel cu motor inlocuit si cu toate celelalte de pe langa schimbate de fostul proprietar.
Acum, tu stii  cat de des mergi la biserica si cat de norocos te simti !
Multumesc pentru sfaturi
Cand spuneam de consum mare, comparam benzina cu diesel. Nu cu alte marci. Auzeam de cosun 8 % diesel ai minim 11-12% benzina. De aici dilema mea. Cuplu si consum redus versus intretinere ieftina si piese mai fiabile.
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: marr on December 15, 2019, 18:53:13 PM
Dieselul nu ia 8% decât la viteze de peste 150 km/ h.
La Forester consumul mediu la drum întins ( combinat DN si autostrada) era de 6,2-6,4 l/100 km. XV-ul diesel, pe DN-uri lua cam 5,4-5,6 l/100 km.
In condiții similare, atat Impreza, cât si actualul XV ( ambele 2.0 benzina) papa 6,0-6,2 l/100 km.
In oraș, dieselul lua lejer 10 l/100 km (in aglomerație, pe distante scurte de max 5 km). Impreza, in condiții similare are 11 l%.
Bine, sa zicem ca benzinarele mele sunt de generație mai noua si sunt ajutate si de cutia CVT. Nu cred totuși ca la Foresterul SH diferența sa fie de 4 l/100 km.
Ia si citește in secțiunea de prezentare a mașinilor jurnalele de bord ale colegilor ca sa-ți iei informațiile de la sursa, verificate.
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: Pfaizzzer on December 15, 2019, 20:18:20 PM
Forester SH 2.0 NA 11.4 l/100km. Oarecum o medie scoasa in oras.

Afara poate lua intre 7.5 si 14. La viteze mai mari de 120 km/h e caramida.
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: T.Montana on December 20, 2019, 08:44:37 AM
Cel mai bun consum scos de mine cu Forester benzina 2000 cc a fost de 8.4 mers constant  80-120 km/h, pe autostrada urca spre  10 fara AC.
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: mirceab on December 20, 2019, 13:36:07 PM
La mine Forester SH 2009 2.0 benzina automat 4tr: 7.6 L/100 km pe exterior, viteza 100 km/h cu cruise. 9 L/100 km fara cruise, viteza aprox 130 km/h. Oras, Iasi, destul de aglomerat traficul 15 - 16 L/100 km.
Mi-am pus telefonul in fata indicatorului de consum sa nu-l mai vad, iar sunetul motorului si cum merge masina ma face sa uit de consum si atunci cand alimentez...
Partea cu consumul e relevanta daca faci mai mult de 30000 km pe an, acolo se justifica diesel, si mai ales daca faci multe drumuri lungi. Iarna astept 5 minute maxim sa se incalzeasca masina, am prieteni cu vw diesel si incepe sa se incalzeasca masina cand au ajuns la birou...
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: kkennyy on December 20, 2019, 14:18:20 PM
Omu a zis 2008-2009, de ce se mai discuta de diesel? :P   Daca vrei diesel, atunci uita-te la 2012+, altfel uita-l. 2.0 benzina aspirat e decent la consum, eu am scos 10% iarna la un drum de austria, multa autostrada la 130km/h si masina full. Pentru awd permanent e un consum foarte ok, important e tu sa stii ce vrei.
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: useralex on January 16, 2020, 12:14:28 PM
Salutare. Pana la urma care ar fi solutia ideala pentru un Forester, fiind bine cunoscute in momentul de fata o multitudine de probleme: 2009+ diesel probleme la arborele cotit iar mai nou se pare ca si 2013-2018 au probleme (indiferent de model si motorizare - ceva cu suspensia spate si inca ceva cu arcurile de la valve, probleme care pot duce la ruperea arcurilor de la suspensie si respectiv distrugerea motorului, in cazul arcurilor de la valve). Aici ar mai intervenii si regulile UE dar si cele locale in legatura cu diesel-urile pt inceput, urmate imediat de toate autovehiculele euro4 si in anii urmatori euro5 (a se vedea interdictiile de a intra in unele zone ale oraselor sau taxe suplimentare).
Title: Re: Achizitionare subaru forester
Post by: marr on January 16, 2020, 12:53:38 PM
Aia cu suspensia spate e ca-n bancurile cu Radio Erevan ....
De fapt, ce ai citit tu (asta daca aia nu au scris prostii, ca internetul permite ...) a ca, de la o vreme, suspensia spate a Foresterului - aia cu Self Leveling (SLS) - se cam duce ... si amortizoarele SLS originala sunt scumputze !
Exista insa si suficiente variante de replacement kit.
Arcurile se rup doar daca amortizoarele-s complet varza si lasate asa mult timp + (bonus) se cara cu masina-n nestire.

Arcurile de la valve ... nu stiu la ce faci referire.
Parca au fost ceva probleme la anumite loturi produse in State prin 2018, dar este vorba despre modele care - unu la mana - nu ajung in Europa pe canale oficiale si doi la mana, este vorba prcatic de masini noi, in garantie.

Referitor la intrebarea ta,  solutia ideala pentru un Forester second-hand este .... benzina !
Cu cat e mai veche, cu atat mai natural aspirat sa fie motorul !  8)
La alea noi oricum nu mai trebuie sa-ti pui intrebarea asta ...
Dieselul este un motor exceptional, dar a avut problemele lui cunoscute. Cumparand acum unul - mai ales unul de 10 ani vechime, fara sa-i cunosti istoricul, ai mari sanse sa te bucuri de masina doar cateva luni ... Asta ca sa nu ai vorbim despre incertitudinea privind viitorul dieselului (interdicitii, taxare, etc).