Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: Valentin I on February 13, 2021, 11:29:20 AM

Title: FILTRU DE PARTICULE SUBARU FORESTER 2011
Post by: Valentin I on February 13, 2021, 11:29:20 AM
Salut . Am probleme cu filtrul de particule ... in sensul ca s-a aprins martorul in bord , am fost la service si au facut regenerarea ... s-a stins martorul dar peste 2 zile iarasi s-a aprins.Am schimbat motorina , am plecat la drum lung s-a stins pentru putin timp dar iarasi s-a aprins pulsand .Am plecat iarasi la drum lung , la un plin de motorina am bagat in rezervor si un bidonas cu solutie pentru curatare filtru de particule ... dar nimic . Acum s-a aprins martorul acela cu semnul de motor , martorul stabilitatii dezactivat si martorul filtrului de particule care pulseaza.Am fost iarasi la reprezentanta au facut o regenerare ... s-au stins toti martorii dar a doua zi iarasi s-au aprins...
Poate cineva sa ma ajute cu un sfat ???
S-a mai lovit cineva de problema aceasta ?
Multumesc anticipat .
Title: Re: FILTRU DE PARTICULE SUBARU FORESTER 2011
Post by: Serb on February 13, 2021, 11:44:43 AM
Din ce stiu pe la Odorhei sunt niste baieti care se ocupa cu curatarea DPF-ului.
Cam care e raportul drumuri lungi/scurte?

In alta ordine de idei, cred ca se va ocupa unul dintre admini cu mutarea topicului la sectiunea potrivita, aici de regula isi prezinta lumea masina.
Title: Re: FILTRU DE PARTICULE SUBARU FORESTER 2011
Post by: puiu on February 13, 2021, 20:03:29 PM
@valentin - De unde esti? Service-uri de curatare DPF sunt peste tot prin tara. Ar trebui facuta o diagnoza calumea, de obicei Dpf infundat e un efect al unei probleme
Title: Re: FILTRU DE PARTICULE SUBARU FORESTER 2011
Post by: Libelula on April 18, 2021, 17:04:33 PM
Salutare,
Am aceeasi problema de ceva vreme.
Am vorbit la Odorhei cu un domn extrem de amabil care mi-a spus ca in cazul forester nu garanteaza curatarea termica.
Deasemenea mi-a explicat f mult telefonic situatia.
Eu l-am curatat cu solutii de doua ori dar vad ca inca apare semnul pe bord desi ultima oara nu vad uleiul contaminat sau nivelul crescut.
A incercat cineva sa puna Dpf nou Bosal?
Nu am gasit nimic pana acum despre Dpf-urile aftermarket.
Urmatorul pas este sa verific injectoarele si sa o iau pas cu pas.
Spor, noroc.. si daca gasesti o rezolvare sunt f curios.
Mie imi apare martorul dpf.. apoi dispare singur si mai apare sau nu ulterior.
Title: Re: FILTRU DE PARTICULE SUBARU FORESTER 2011
Post by: Xander on June 27, 2021, 14:58:00 PM
In primul rând nu este o mașina gândită pentru drumuri scurte și f scurte prin oraș .  Este o mașina gândită exclusiv pentru naveta, călătorii medii, lungi si dese.
Zic dese pentru ca regenerarile active incomplete combinate cu pauzele lungi de neutilizare a mașinii înfunda filtrul.
Apoi dpf-ul plin este efectul unui tipar de funcționare și nu cauza problemei.
Cauza poate fi greu de depistat. Injecție, admisie aer, amestec, presiune pe evacuare, senzori(Temp și presiune dpf), calitatea și calitățile uleiului de motor ales și nu in ultimul rând calitatea motorinei.
Cu cât e Temp mai mare in dpf și motorina de calitate mai buna, dpf arde mai bine și ajunge mai putina motorina in baia de ulei. Implicit uleiul nu se degradează înaintea celor 10 regenerari numarate de soft după care motorul intra in limp mode.
In plus la drumurile lungi are loc regenerare pasiva care nu se resimte in performanțele mașinii.
Drumurile scurte nu încălzesc dpf și motorul rece îl umple repede, motorina proasta nu aprinde dpf in timp util.
Regenerarile active dese degradează  performanțele filtrului într-un ritm accelerat.
La o utilizare in bucuresti forester 09 pana la pâine, cumpărături si pana la grădinița, cu ulei motul mie imi făcea regenerare activa la 3-4 zile.(~8km-10km pe zi in mai multe reprize) Asta înseamnă ca la maxim o luna de zile (sub 500km) faci revizia de ulei pe tiparul asta de uzura.
Cu evacuarea modificata si uleiul yacco actual același tipar de utilizare imi face regenerare activa la 6-7 zile.
Deci, modelul de dpf din prima generație nu e pentru oraș, decât dacă vrei sa arunci cu banii tai.
Exemplul meu este din extrema negativă a tiparelor de utilizare.
Scenariul pozitiv este regenerare activa la ~1000km(am avut și 1100km ). Revizie la 9000km.
Cei care scot dpf in oraș, din punctul meu de vedere, nu au toată țigla pe casa.
Sper sa găsiți cauza problemelor și sa utilizați mașina așa cum a fost concepută.