Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: mbk on April 20, 2014, 09:43:53 AM

Title: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 20, 2014, 09:43:53 AM
Salutare tuturor

Sunt si eu proaspat posesor de Forester de 3 zile. Vreau sa va multumesc tuturor membrilor pentru ca am aflat multe despre modelul, inainte sa o cumpar, pe forumul acesta.
Masina e din 2009 si are 130k de km. Are garantie extinsa la 5 ani, deci teoretic mai am garantie pana in septembrie. De ce spun teoretic, pentru ca la reprezentanta mi-au spus ca garantia extinsa e oferita de dealer si nu acopera la fel de multe obiective ca si cea standard. Eventual daca mai are cineva astfel de garantie si ma poate lamrui cum sta treaba, v-as fi recunoscator.
Am facut in ultimele 3 zile vreo 300 de km cu masina si m-am indragostit de ea. Motorul si felul in care se comporta pe drum mi se par exceptionale. Cutia are rapoartele foarte bune, doar ca e putin cam greoaie. Ambreiajul e destul de tare raportat la tot ce am mai condus pana acum, dar prinde relativ jos si nu patineaza asa ca nu imi fac probleme.
Telescoapele spate sun putin uzate, dar ziceau la reprezentanta ca nu trebuiesc inca inlocuite si masina nu e lasata de spate asa ca nu imi bat inca capul.
Un senzor care regleaza nivelul farurilor e defect si luminez cerul noaptea, asa ca am evitat sa umblu noaptea cu ea pentru a nu fi injurat de toti participantii la trafic.
Trapa este deosebita si cruise control-ul foarte util.
Am "rasfoit" ceva pdf cu cartea masinii dar era varianta americana si mi-a creat unele nelamuriri. Vreau sa va intreb daca masina dispune de hill asist, pentru ca in cartea repsectiva zicea ca da, la bord se aprinde becul cand pun contactul si apoi se stinge cand proneste motorul, dar nu pare sa functioneze.
Nu stiu ce altceva sa mai scriu si nici nu vreau sa va plictisesc cu o descriere prea lunga.  :)
Sa ne vedem cu bine prin trafic.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: celalalt on April 20, 2014, 10:24:40 AM
Becul e de la VDC mai mult ca sigur.Adica un fel de ESP la subaru.Hill holer il poti proba.Te opresti intr o panta,apesi ambreiajul si il tii,apoi frana pana la capat o data.Daca ramane infranata doar cu piciorul pe qmbreiaj inseamna ca are.Desi in teorie toate au.
Bafta si bun venit.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 21, 2014, 10:11:04 AM
Mersi mult, functioneaza si la mine, am incercat aseara. Tot mai mult imi place cum au gandit-o japonezii: simplu si util.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: KET on April 22, 2014, 09:03:30 AM
Bine ai venit.
"Plictiseste-ne" cu niste poze  ;)
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 22, 2014, 09:25:23 AM
Sigur, am sa ii fac deseara cand ajung acasa, vreau sa va mai intreb daca compterul de bord are si alta functie, inafara de consum mediu si daca da, cum se foloseste.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: Cristi on April 22, 2014, 12:11:10 PM
Bun venit! ;D
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: marr on April 22, 2014, 12:21:09 PM
Bine ai venit in Club !
Legat de reglajul farurilor: nu-i vorba despre un senzor ci despre un mecanism ( mai exact, un sistem de parghii). De fapt doua - fata si spate.
De regula, se ancraseaza bucsa de la articulatie si nu mai permite autoreglarea farului. In cazul cel mai nasol, se poate rupe un brat.
Problema e ca nu poti schimba decat tot mecanismul ( nu gasesti separat componnta defecta). Si costa in jur de 1000 lei ( nu mai retin exact, ca eu l-am schimbat de cca. 1 an).

Legat de amortizoarele spate: e o "boala" cunoscuta la Forester cu amortizoarele Self Leveling. Se "duc" destul de repede si sunt extrem de scumpe ( peste 2000 lei bucata !!). Eu le-am schimbat pe ale mele la ~ 120/130.000 km cu un kit de la Pedders ( ii gasesti si aici, pe forum, la sectiunea English Corner).
Kitul complet ( amortizoare + arcuri + shipping) m-a costat in jur de 1600 lei si mi-au fost livrate in 4 zile de la comanda. Montajul a durat maximum 2 ore. Recomand !

Daca mai ai intrebari si nu gasesti deja raspunsul pe ariile dedicate, in masura in care ne pricepem, raspundem cu placere !

Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 22, 2014, 13:19:42 PM
Multumesc mult de ajutor, stiam despre boala si pretul telescoapelor inainte sa cumpar masina, citisem aici pe forum. Cred ca am citit ceva si de problema cu farurile, diferenta e ca la mine e si aprins ceva bec de eroare in bord si ziceau de la reprezentanta ca e senzorul de pe puntea spate. Oricum am dimineata o programare sa le regleze mai jos, chiar si fara senzor; acesta vine la comanda in 7-9 zile si costa undeva la 750 de lei. Ma sperie putin pretul asta, dar am inteles ca atata costa si asta e, n-am ce-i face.
Amortizoarele de la Pedders sunt cu self leveling? Nu as vrea sa renunt la beneficiul asta chiar daca dau mai multi bani pe cele originale.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: sco on April 22, 2014, 13:20:51 PM
Fara SL.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: celalalt on April 22, 2014, 13:51:16 PM
Nu e niciun beneficiu cu SLS.Eu am schimbat 3 seturi si niciunul nu s a self levelat mai mult de 3 ori.Mergi pe varianta fara,e cel mai sanatos.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: Aldos on April 22, 2014, 14:13:46 PM
Salut.
Ref. la garantia extinsa, vezi in contract ce este acoperit si ce nu. De regula se acopera aproape la fel de mult ca si in cazul garantiei standard.
Manual am eu in limba romana. Daca te intereseaza, il pot trimite pe mail.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 22, 2014, 14:41:38 PM
Mersi de sfaturi, am sa tin cont de ele cand va fi cazut, acum nu ma gandesc la telescoape, ma gandesc ca iarna nu e chiar asa departe si cauciucurile sunte cele de cand era noua masina. Va dati seama ca sunt destul de uzate si cand am vazut preturile, la dimensiunile acestea, am ametit putin. :)
Oricum cea mai mare cheltuiala va fi taxa de prima inmatriculare. Fostul proprietar a fost scutit de catre guvern de taxa de 30 de euro care ar fi trebuit sa o plateasca in 2009. Acum va trebui sa platesc eu 1763 de euro cum nu a fost platita taxa pe masina.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: Aldos on April 22, 2014, 14:46:18 PM
Pt iarna cred ca cea mai buna solutie este sa iei un set de jante de otel pe 16" (presupun ca ai nivelul de echipare care vine cu jante de 17).
Un set de anvelope pe 16 este ceva mai convenabil ca pret.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: andrei0241 on April 22, 2014, 18:12:17 PM
Cred ca am citit ceva si de problema cu farurile, diferenta e ca la mine e si aprins ceva bec de eroare in bord si ziceau de la reprezentanta ca e senzorul de pe puntea spate. Oricum am dimineata o programare sa le regleze mai jos, chiar si fara senzor; acesta vine la comanda in 7-9 zile si costa undeva la 750 de lei. Ma sperie putin pretul asta, dar am inteles ca atata costa si asta e, n-am ce-i face.

Aceeasi problema a fost la un XT de generatia anterioara si problema a fost tot de la ansamblul de pe una din punti, nu un senzor anume. 750 e chiar ieftin fata de cei +1000ron cat primise proprietarul oferta la momentul respectiv. Eu n'as lua din start piesa noua, exista sanse de remediere la un electronist, in functie de defect
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 22, 2014, 21:26:36 PM
Multumesc pentru sfaturi, am sa discut cu baietii din reprezentanta dimineata si am sa ii cunfrunt cu ce am aflat aici. Va voi tine la curent.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 22, 2014, 21:42:10 PM
Am facut si niste poze, asa cum am promis. Cateva sunt si cu bordul si se vede ca e aprins becul care indica avaria la sistemul de nivelare a farurilor. Am facut si cateva la fascicoul de lumina sa vedeti cam cat de sus bat farurile :)

http://imgur.com/a/Vhbir/all
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: andrei0241 on April 22, 2014, 22:41:49 PM
Ce anume indica eroarea? Cel verde e normal ptr faruri aprinse, iar cel portocaliu ptr cele de ceata
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 22, 2014, 22:51:22 PM
Cel portocaliu. Pentru ceata are altul, nu mai stiu exact care, dar e altul. Ma uit dimineata care se aprinde cand le pornesc pe cele de ceata si iti spun.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: andrei0241 on April 23, 2014, 00:37:02 AM
La generatia anterioara p'acolo e indicatorul ptr proiectoare sau pentru lampile de ceata, de aceea zic. Stiu ca le actionasem din greseala cu genunchiul la intoarcere, dupa ce cumparasem masina ... si la fel, nu'mi dadeam seama ce anume reprezinta, ptr ca eu eram convins ca nu am apasat eu pe nimic
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: marr on April 23, 2014, 08:01:26 AM
Modelul acesta are in bord doua indicatoare pt. luminile de ceata.
Unul pentru proiectoare si al doilea pentru lampa de ceata. Am sa ma uit la mine si-ti spun ce anume indica cel aprins (cred ca-i lampa de ceata, dar verific).
Legat de sistemul de auto-leveling al farurilor - este un sistem mecanic, nu ai ce face cu un electronist !
Dupa cum am mai spus, si eu am avut problema cu acesta ( dar mie-mi bateau foarte jos).
Bucsa de la articulatia mecanismului se ancrasase din cauza mizeriei si ca atare, la o incarcare mai zdravana a masinii, s-a rupt unul dintre brate/parghii.
A trebui schimbat intreg mecanismul. 750 de lei e un pret foarte bun, eu tin mintte ca am dat in jur de 1000 lei (poate putin peste) pe el.
Schimba-l !

PS: Anvelopele de iarna m-au costat in jur de 600 lei bucata ( e drept ca acum 5 ani).
Dar le-am schimbat si cele de vara anul trecut ci tot pe-acolo au fost.
O varianta mai ieftina ar fi, dupa cum s-a mai spus, sa-ti iei roti complete ( inclusiv jante) pe 16" - din cate stiu are si aceasta dimensiune in carte.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: Aldos on April 23, 2014, 09:10:46 AM
Pentru schimbatul vitezelor la Forester Diesel trebuie sa ai intr-adevar "skill" :)
Am avut acceasi problema si abia dupa aprox 1 an am invatat cum sa ma port cu schimbatorul de viteze la masina asta.
Cert este ca am realizat ca nu trebuie bruscat. Cu cat esti mai "tandru" cu atat intra mai usor in viteza. :)
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: marr on April 23, 2014, 10:16:14 AM
Am verificat acum ce si cum legat de indicatoarele din bord.
Cel din poze pare a fi intr-adevar un indicator de eroare.
Pentru ceata avem asa:
- proiectoare: un bec verde in stanga cadranului;
- lampa ceata: un bec galben in dreapta cadranului;
Ambele cu simbolul de ceata.

La mine, cand cu problema auto-levelingului farurilor nu s-a aprins nimic.
Mi se parea mie ca bat cam jos si, la un moment dat, am inceput sa aud un zdranganit metalic in stanga-fata. Asa am descoperit ca-i rupta parghia de la sistemul de reglare a farurilor ( bucata desprinsa lovea in ceva in timpul mersului.
Deci, este posibil sa nu fie de la mecanism ci sa fie o eroare electrica/electronica.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 23, 2014, 13:35:53 PM
Am fost dimineata si mi-a aratat baiatul de acolo ceva parghie la roata stanga spate, prinsa de brat cumva care e defapt senzorul despre care va ziceam. Cand o misca, vedeam cum se modifica amprenta de lumina care o faceau farurile pe peretele din fata. A impins parghia aceea defecta cumva mai sus si a prins'o cu ceva suruburi. Apoi mi'a reglat farurile mai jos din surubelnita (initial erau mult prea sus ca sa poata fi reglate doar din surubelnita).
Pretul piesei respective e de 750 de lei, fara manopera, insa seful de service de acolo zicea ca nu imi recomanda sa o schimb decat daca vreau eu neaparat. Zicea ca masina oricum are telescopele de pe spate self-leveling si ca nu prea si'ar avea rost senzorul acela, doar ca sunt obligati producatorii auto sa il puna pentru farurile cu xenon. Deocamdata am amanat schimbarea lui pana cand vad cum se comporta.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: Cristi on April 24, 2014, 00:47:07 AM
Acuma vad ca esti din Cluj ;D
Pe la jumatatea lunii mai o sa facem o intalnire cu masinile. Sper sa poti veni sa vedem masina :)
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 24, 2014, 12:54:51 PM
Am sa vin, doar sa ma anuntati din timp, sa nu imi fac program atunci.

In alta ordine de idei, ieri mi'a frecat'o careva, am parca pe ceva straduta prin spate pe la Mihai Viteazu (pentru cine e din cluj) si am gasit'o cu usa dreapta spate frecata. Bineinteles ca nu aveam nici un fel de bilet sau alte data de contact ale autorului. Asta e, am sa o las in garaj si am sa vin la servici cu bicicleta, daca oricum s-a mai indreptat vremea. Nu sunt extraordinar de suparat pentru ca oricum trebuia sa vopsesc usa aceea. Fostul proprietar o frecase la randul lui, doar ca era acolo, la nervura de la roata, unde se freca de obicei cand virezi prea repede dreapta pe langa cineva. Acum e frecata undeva pe la mijlocul usii.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 29, 2014, 13:45:35 PM
Maine plec la o tura prin Cluj - Budapesta - Viena - Bratislava - Cluj in total vreo 1500 de km. Sper sa nu am probleme cu masinuta. Pana acum am facut cam 600 de km si so far so good. Va tin la curent cand ma intorc.
Wish me luck.  :)
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: Aldos on April 29, 2014, 15:55:15 PM
Drum bun !

Ti-am trimis model de contract pt garantia extinsa.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on May 05, 2014, 22:39:44 PM
Aseara m-am intors si pot sa spun ca sunt, daca se poate, mai incantat de masina cum eram inainte.  :)
- Pe E60 Cluj-Oradea, mers civilizat 80-100 am scos un consum de 5.8 afisat pe bord si verficat in pompa.
- Pe Oradea-Debrecen-Budapesta-Pandorf, mers civilizat 80-100 pe european si 130 pe autostrada pe pilot automat consumul a fost de 6.2
- Pe Pandorf-Viena am mers putin mai tare ~150 cu cateva accelerari la 190 consumul a fost 6.9
- Restul drumului am mers calm, cam 120-130 pe pilot automat. Consumul afisat era de 6.4
Ideea e ca pe tot traseul de 1600 de km consumul calculat la pompa a fost de 6.3 si cel afisat de 6.2. Mi se pare superb avand in vedere aerodinamicitatea masinii si faptul ca are tractiune integrala permanenta.

Pentru cine a fost prin zona Cluj-Oradea stie despre dealurile/muntii de la Izvorul Crisului si Piatra Craiului unde sunt multe curbe frumoase, dar dumul este larg. Acolo am putut sa o imping mai tare in viraje si totusi sa nu fiu in pericol. Sunt abosult incantat de cum se comporta in viraje. Stiu totusi japonezii de la Subaru de ce insista cu designul boxer la motoare.

In depasiri, pe drumurile patriei noastre, treapta a 3-a este electrica de-a dreptul pentru viteze de pana in 100 km/h. Si a 4-a se descurca bine, dar nu e chiar asa de impresionanta si a 3-a. Pe autostrada se vede cu adevarat cuplul si elasticitatea motorului, Nu am scos-o niciodata din a 6-a, nici cand vedeam ca cineva din spate venea cu o viteza mai mare si trebuia sa grabesc putin depasirea si reintrarea pe banda. Putina talpa si viteza crestea parca fara efort de la turatii joase.

Lucrurile negative, daca le pot spune asa, pe care le-am observat au fost faptul ca atunci cand brachez maxim pe asflat cu nisip, rotile "scapa" putin de sub masina. Ma ingrijoreaza putin asta, sper sa nu fie probleme la diferentiale.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: celalalt on May 10, 2014, 16:36:31 PM
E din geometrie.Trebuie sa i dai mai dai cadere negativa.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on May 12, 2014, 15:27:51 PM
Ok, am sa le zic sa verifice asta cand mai trec pe la service.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: celalalt on May 12, 2014, 19:51:45 PM
Nici eu nu stiu ce am vrut sa scriu cu repetitia aia... ;D .Dar cel putin la mine minimul era -0.55 grade.Si asa l am si dat.Si nu mai topaie la viraje maxime si viteze mici.Astea apar din cauza cauciucurilor,de obicei,cand acestea sunt mai late decat originale.Dar nu este exclus ssa apara si la gume din fabrica.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on May 13, 2014, 15:29:03 PM
E ok, am inteles ce ai vrut sa zici, mersi de sfat.  :)
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on August 26, 2014, 16:28:22 PM
Ma gandeam sa mai fac un update, cum nu am mai scris pe aici demult. Am facut vreo 5k km cu masina de cand am luat-o. Nu am avut nici un fel de problema pana acum. Ambreiajul e foarte tare si a inceput sa scoata unele sunete. De cele mai multe ori scartaie si cand ambreiez si cand debreiez, cateodate face si un foarte mic pocnet. Am fost cu ea la service si ziceau ca cel mai probabil va trebui sa il schimb curand. M-am urcat acolo intr-un alt padurar si intr-adevar era mult mai moale pedala de ambreiaj. Probabil il voi schimba in curand. Franele au inceput parca sa scartaie, ma gandesc ca si un set de placute se cere. Vreau sa si montez un carlig pe ea in viitorul apropiat. Eventual daca aveti ceva sfaturi in legatura cu operatiunile astea, v-as fi recunoscator.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on November 20, 2014, 17:22:01 PM
Am iesit la un drum scurt pe langa Cluj si am simtit la accelerari puternice in depasiri ca de la viteza a-4-a in sus patineaza.  Drept urmare am fost luna trecuta la Tubman Cluj si am schimbat ambreiajul. Operatiunea a costat 2000 de lei (kit complet + manopera) si am fost norocos ca nu a trebuit schimbata si volanta. Merge perfect acuma, pedala e mult mai moale ca inainte. La inceput de decembrie ii voi cumpara si anvelope de iarna si astept zapadaaa.  :)
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on March 13, 2015, 12:02:33 PM
Am fost la revizie cu ea si am schimbat pe langa uleiul si filtrele aferente, rulmentii spate, bucsi si bielete pe fata, 2 bujii (3 erau arse, dar una nu au putut sa o desfaca) si cam atat. Am platit vreo 3000 de lei. Iarna asta m'a lasat si pompa de spalare a farurilor, trebuie sa imi fac timp sa ma duc sa o inlocuiesc.
In rest multa distractie prin zapada si nu numai. Va pun un filmulet cu ce am patit pe la Paltinis cand am ramas suspendat:
&feature=youtu.be
Si unul de la prima zapada din Cluj
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on April 20, 2015, 12:06:41 PM
Saptamana trecuta am fost si am sudat teava care intra in una din tobe. Era rupta cat era de ruginita. Sunt putin dezamagit ca au ruginit asa de repede atat de tare.
Saptamana asta ma duc sa imi schimbe senzorul de reglaj al farurilor de pe puntea spate, senzor despre care va ziceam de la inceput de cand am luat masina.
Pe langa ala, le'am zis sa imi schimbe si pompa care spala farurile. Se pare ca si aia a obosit si nu mai vrea.
Am observat ca e putin lasata de fund, ma gandesc ca se cer schimbate si telescoapele. Oare asta e simptomul ca trebuie schimbate sau sa ma astept la altceva?
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: BOXER on April 20, 2015, 13:05:37 PM
Arcurile sunt problema, nu amortizoarele.
Otelul oboseste in timp.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: MihaiFlorescu on April 20, 2015, 13:25:37 PM
Până să se înmoaie arcurile sunt mai degrabă cenușă și rugină.

Eibach de exemplu oferă garanție de 1 milion de mile la arcurile lor. Mă gândesc că Subaru nu o pune cele mai bune arcuri din lume, dar să fie ele și pe jumătate din eibach și tot ar tine 500k mile.

Când ai inceput topicul acum un an ziceai că suspensia spate e obosită. Deci ți-ai răspuns singur la intrebare.

Orice ar fi, tot ieși mai ieftin cu o suspensie spate completă fără SL.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: BOXER on April 20, 2015, 13:58:17 PM
Toate arcurile pierd din inaltime, chiar si cele de la vagoanele de tren.
La masinile europene vechi se vede "lasarea" mai bine.
Sunt simpatici samsarii care aduc masini de 300.000km si spun ca au suspensie sport, nu ca arcurile sunt bune de dat la fier-vechi.
La Passat Variant se vede destul de bine obosirea arcurilor, chiar daca ele nu sunt deloc ruginite.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on May 07, 2015, 12:58:41 PM
Am fost ieri cu ea la reprezentanta sa schimb senzorul de pe puntea spate responsabil cu reglatul farurilor. Va povesteam de problema asta de cand am luat masina. Problema a fost ca era ruginita tare mufa si un pin s-a rupt, l-au pus asa provizoriu si luni ma duc iar sa imi schimbe si mufa. Cu drumul asta schimb si pompa de spalare faruri care a decis sa nu mai functioneze. Pretul senzorului a fost undeva la 800 de lei fara manopera.
Legat de arcuri/telescoape spate, au spus sa nu imi fac probleme, e doar o iluzie optica. Intr-adevar am pus polobocul pe prag si masina sta drept. Telescoapele nu sunt scurse, deci macar de grija asta am scapat...deocamdata.
In alta oridine de idei aveau acolo o masina identica cu a mea, la care tocmai terminasera de schimbat motorul. Are 170k km si ziceau ca au pus motorul nou, cel euro5 care, teoretic, nu mai are probleme. Ziceau ca proprietarul o vinde, asa ca, daca sunteti interesati, luati legatura cu ei.
Tot mai tare ma deprima problema asta cu motorul.
Am fost in scurtul concediu de 1 mai pana in Praga si inapoi. ~2000 km
Pe drumul spre casa am alimentat la iesire din Cehia din ceva pompa (no-name) de pe marginea austostrazii. Toate bune si frumoase pana cand am ajuns aproape de Debrecen si rezervorul era pe ultima linie de motorina (am venit destul de tare sa ajung acasa pe lumina cum farurile bateau aiurea)
Motorul a inceput sa faca figuri, sa traga sacadat, sa nu mai poata mentine viteza de pe cruize control. Am inlemnit, ma gandeam ca m-a ajuns si pe mine problema cu motorul. Am oprit muzica, am deschis geamul sa vad daca se aude ceva de afara, nu se auzea nimic. Am calcat ambreiajul si motorul s-a oprit, nefiind invartit de roti. Am continuat sa incetinesc, am schimbat a-4-a si am lasat ambreiajul. A pornit dar mergea tot asa sacadat. Mi-a tot chinuit sufletul asa vreo 2 minute dupa care problema a disparut. Ma gandesc ca poate au pus Cehii ceva apa in motorina si de acolo i s-a tras. Oricum au fost printre cele mai intense 2 minute din viata mea :)

In afara de TOATE astea, all is good. 153600 km ODO.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on February 22, 2016, 16:50:14 PM
N-am mai scris de mult prin jurnal.
Mare lucru nu prea am ce, a dat la un moment dat eroarea de DPF si a inceput sa palpaie becul ala, dar am dus'o la reprezentanta si i'au facut o regenerare si all good now.
De vre'o saptamana in schimb ma chinuie EGR'ul. Am incercat sa il curat si a tinut exact pana acasa. A doua zi cand am pornit'o, erorile au reaparut.
Am sa il inlocuiesc saptamana asta.
Inafara de asta, am mai facut o revizie pe la 162k la care nu am schimbat nimic inafara de filtre si ulei.
Acum are 170k si e all good.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on February 22, 2016, 16:51:59 PM
Am uitat sa va pun un filmulet din Paltinis din iarna asta, pe vremea cand inca era zapada.
Chiar m'am distrat si am fost mandru de ea prin zapada.  :)

Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: Axu on February 23, 2016, 08:37:27 AM
Deschizator de drumuri  ;D
EGR-ul l-am schimbat si eu pe la 126k km, deci poti sa fi multumit ca te-a tinut pana acuma.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on February 23, 2016, 08:50:23 AM
De curiozitate, mai stii cat ai dat pe el?
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: UXE on February 23, 2016, 09:03:46 AM
Ce anvelope sunt alea?
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on February 23, 2016, 09:20:09 AM
Michelin Alpin A5 cumparate anul trecut. Le recomand cu cladura. In zapada, apa si mazga sunt geniale.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: Axu on February 24, 2016, 10:42:00 AM
In jur de 1200lei.
Title: Răspuns: Proaspat posesor de Forester diesel
Post by: mbk on December 20, 2016, 13:52:56 PM
Salut tuturor
Va mai scriu ce patanii am mai patit anul asta:
In vara am fost cu ea prin Apuseni, la Padis sa fiu mai exact si cineva mi'a zmuls un capacel de la spalatorul de far cu tot cu bucata de plastic care il tinea la loc. Am tot incercat sa gasesc in dezmembrari dar fara succes. L-am comandat si pe capacel si pe ansamblul complet de spalator de pe partea dreapta. Costa vreo 500 de lei in total, dar macar vine gata vopsit.
S-a stricat si senzorul de faruri de pe puntea fata, a mai costat si ala 850 de lei.
Am mai schimbat ceva pivot + niste bucsi pe fata si a fost necesara o reglare de directie. In total cu tot cu manopera a fost vreo 1000 de lei.
Am schimbat uleiul in cutie + diferentiale.
S-a dezlipit un fir de la senzorul diferential spate si tremura becul de R dif temp in bord. Am fost cu ea la Tubman si au lipit-o baietii.
S-a defectat ceva bucsa de pe bratul spate si a inceput sa scartie ca o caruta, credeam ca s-a rupt un arc, bucsa nu se gaseste decat originala cu 300 de lei + manopera (trebuie demontata ceva fuzeta si re-reglata directia) - 600 de lei.
Am schimbat becurile in faruri. Sigur nu fusesera schimbate niciodata si unul din ele deja avea o tenta roz.Am pus ceva osram cool blue pe care foarte tare le recomand. Chiar dupa ce au fost montate am fost foarte dezamagit, mi se parea ca lumineaza mai slab ca cele vechi. Dupa cateva ore si-au dat drumul iar acum lumineaza incomparabil mai bine.
Am mai fost o data si am schimbat o clema de aplecare la bancheta spate care se rupsese si mi'au sudat ceva scut undeva langa roata din dreapta fata care zdranganea cateodata cand intra in rezonanta cu motorul.
Toate-s bune si frumoase atata timp cat nu pateste nimic motorul. Am un fost coleg de birou care are un padurar din 2008 si 140k km si a inceput sa aiba bataia specifica la motor. Chiar ieri am coborat cu el in parcare si am auzit si eu celebra bataie pentru prima data.

Inafara de astea, toate bune :) ODO 186k