Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Legacy & Outback => Topic started by: iliecristi on January 13, 2015, 18:10:54 PM
-
Salut. Poate ma ajutati si pe mine cu ceva. Mi-am luat in August anul trecut un Subaru Outback 2.5i MY2008 - 79.000 km (productie, se pare Decembrie 2007, dupa verificare VIN). Dupa 1000 km...eroare P0420 Subaru - Catalyst System Efficiency Below Threshold. Merg in service cu ea la reprezentanta, Timisoara (sunt praf), si-mi spun ca e catalizatorul, fara sa verifice si alte chestii, ex senzorul de oxygen...ok...sa-i credem pe cuvant... imi cer 7000 pe un catalizator. Sincer nu vreau sa dau atat pe unul, dar nu stiu care este codul pt piesa originala. Am cautat pe toate site-urile si am ajuns la doua concluzii: 44620AA401 sau 44620AB530. Nu stiu care dintre ele este ala bun.
-
sauuuu ... mergi la cineva care iti poate dezactiva codul de eroare si ... gata :)
bineinteles problema nu este rezolvata - catalizatorul nu mai functioneaza in parametrii si masina probabil ca polueaza mai mult ... dar probabil nu te intereseaza :)
-
Decat sa schimbi catalizatorul la preturile alea, mai degraba faci alta evacuare si resoftare. Iesi mai ieftin si castigi si ceva la performante (in special elasticitate pe intreaga plaja de turatii)
Aici (http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_50/exhaust_system/exhaust/illustration_6/) am gasit cum c'ar fi al doilea cod, pare'se ca tot ce e fabricat dupa aprilie 2007 e considerat ca MY08
-
eu zic ca nu trebuie alta evacuare - daca chiar vrei se poate "eviscera" continutul catalizatorului actual - cred ca te rezolva la orice atelier de tobe de cartier :) - si ramane doar "umflatura" - pe interior fiind gol
si apoi dezactivezi codurile de horoare - in cel mai rau caz ar trebui sa te coste 2-3 bulioane de lei vechi si gata.
(nefiind turbo este putin impresionata de faptul ca are sau nu catalizator deci nu iti trebuie neaparat ca la modelele turbo resoftare ca sa tii cont de backpressure-ul redus)
ieftin si bun :)
-
Am avut si eu eroarea asta si am primit aceleasi coduri de la reprezentanta... Insa eu am avut noroc si problema a fost din cauza benzinei. Am facut 2 ITP-uri de atunci si m-a oprit RAR-ul o data si noxele au iesit in parametrii.
-
Am avut si eu eroarea asta si am primit aceleasi coduri de la reprezentanta... Insa eu am avut noroc si problema a fost din cauza benzinei. Am facut 2 ITP-uri de atunci si m-a oprit RAR-ul o data si noxele au iesit in parametrii.
te-a oprit RAR-ul ? foarte tare ... nu am mai auzit pana acum (adica stiu ca teoretic exista posibilitatea dar practic nu am auzit/intalnit pe nimeni) -> era ceva filtru si opreau pe toata lumea sau cum ai avut norocul ?
-
Prin zona la mine doar p'astea de marfa le opreste RAR'ul, nu am vazut sa se lege de "persoane fizice"
Eu nu am zis ca trebuie neaparat evacuarea schimbata cu totul, spuneam doar ca decat sa dau 7000 la reprezentanta, avand bani, as face alta evacuare
-
chestia cu dezactivat codul de eroare nu merge...sau merge pt 150 km dupa care apare din nou. Tot acolo am gasit si eu ca ar fi 44620AB530. Asta e undeva la 600_700 eur, e mult dar nu chiar 7000 RON. Nu m-am gandit la chestia cu modificat evacuarea dar nici nu stiu pe cineva care ar putea face asta. Cel putin cu service-urile din Timisoara m-am lamurit, am incercat si promotorul, nu aveau nici macar soft sa verifice eroarea... (si inainte am avut un Alfa 159, de fiecare data cand o duceam in reprezentanta o luam cu alta problema). care ar fi dezavantajul la modificat evacurea, verificarea tehnica (si/sau daca te opreste RAR-ul)?
-
Sparge-l si anuleaza eroarea din soft. Cu cei 7000 Ron gasesti tu ceva mai bun de facut.
-
chestia cu dezactivat codul de eroare nu merge...sau merge pt 150 km dupa care apare din nou. Tot acolo am gasit si eu ca ar fi 44620AB530. Asta e undeva la 600_700 eur, e mult dar nu chiar 7000 RON. Nu m-am gandit la chestia cu modificat evacuarea dar nici nu stiu pe cineva care ar putea face asta. Cel putin cu service-urile din Timisoara m-am lamurit, am incercat si promotorul, nu aveau nici macar soft sa verifice eroarea... (si inainte am avut un Alfa 159, de fiecare data cand o duceam in reprezentanta o luam cu alta problema). care ar fi dezavantajul la modificat evacurea, verificarea tehnica (si/sau daca te opreste RAR-ul)?
daca tu prin dezactivat intelegi ce fac baietii la reprezentanta ...da.. apare din nou .. pentru ca ei doar sterg "aparitia" codului de eroare
sau explicat mai plastic: soft-ul verifica o anumita valoare primita de la un senzor si daca aceasta nu este ok aprinde un bec iar reprezentanta doar stinge becul respectiv...normal ca se va aprinde din nou :)
eu prin dezactivat inteleg dezactivarea/anularea lui din soft -> iti garantez ca se poate si nu mai apare veci ... :)
sau explicat mai plastic: se "modifica" softul astfel incat sa ignore valoarea primita de la sensor si becul nu se aprinde veci din acest motiv :)
(si cu softul standard de reprezentanta NU pot face chestia asta)
si in Timisoara gasesti persoane cu experienta pe Subaru la AutoSpeed.ro
-
La ITP, daca masina are motorul in regula, posibil sa nu sesizeze cineva ca nu ai catalizator, eu in ultimii ani am facut la 3-4 masini ITP'ul si de fiecare data inginerul facea el in asa fel incat sa obtina anumite valori, desi e clar ca una ar trebui sa fie la un 1.4 benzina sau diesel si alta la 2.5 benzina turbo ...
Cu RAR'ul s'ar putea sa nu fie asa de simplu, dar eu nu cunosc pe nimeni sa fi fost oprit de RAR in trafic, cu atat mai putin ptr noxe
-
Ai facut test de noxe? Iti ies ok? Si eu se pare ca am catalizatorul un pic dus, insa nu am nici o eroare.
-
Mai dați le si voi talpa ocazional spre des.
-
Am avut si eu eroarea asta si am primit aceleasi coduri de la reprezentanta... Insa eu am avut noroc si problema a fost din cauza benzinei. Am facut 2 ITP-uri de atunci si m-a oprit RAR-ul o data si noxele au iesit in parametrii.
te-a oprit RAR-ul ? foarte tare ... nu am mai auzit pana acum (adica stiu ca teoretic exista posibilitatea dar practic nu am auzit/intalnit pe nimeni) -> era ceva filtru si opreau pe toata lumea sau cum ai avut norocul ?
Mai erau niste BMW-uri dubioase oprite. Cand au vazut Subaru, ce au zis... Hai sa-l oprim pe asta ca sigur o are modificata.
Pentru Cristi: Sterge eroarea, baga benzina buna (OMV MaxxMotion sau Rompetrol EfixS), incearca sa mergi 20-30km cu motorul la >3500 rpm ca sa arzi depunerile din catalizator.
In perioada cand aparea eroarea am mai facut si o curatare la injectoare cu CRC Injector Cleaner, dar nu cel de pus in rezervor.Cei de la service au conectat conductele de alimentare ale motorului la o pompa cu rezervor externa in care au bagat acea solutie amestecata cu benzina. Masina a scos foarte mult fum alb si dens pe evacuare (a ars depunerile de carbon?). De atunci (aproape 3 ani) nu am mai avut de a face cu P0420.
Daca nu merge nimic din ce am scris mai sus e clar ce te asteapta...
-
Daca nu merge ce a zis Fab ai fie optiunea de modificat din soft care nu e cea mai "catolica" sau ca sa fii linistit ca nu ai probleme exista catalizatoare universale la 150-200 euro si orice firma de modificat evacuari iti poate face o alta carcasa pentru acel catalizator universal pe care apoi sa o sudeze inapoi in circuit.
-
Incerc ce spune Fab. Il scot in weekend pe autostrada pana la Arad (poate am si eu noroc). Daca nu, il schimb, poate gasesc ceva la pret mai accesibil.
-
Daca nu se rezolva cu talpa, mergi la firme care fac evacuari, sigur iti vor face o oferta si doar pentru inlocuirea catalizatorului cu unul aftermarket (http://www.piesetuning.com/catalizatoare.html), la preturi decente
-
Incerc ce spune Fab. Il scot in weekend pe autostrada pana la Arad (poate am si eu noroc). Daca nu, il schimb, poate gasesc ceva la pret mai accesibil.
La cat e de lunga autostrada... nu apuci sa-i dai a 5-a! :D
-
E de ajuns intr'a 3'a, important e sa fie'n ture ;)
-
am incercat 30 km..peste 3500 ture...nu merge. tot apare. intre timp am cerut oferte de la cateva magazine (cel mai ieftin epiesa - original 3500 lei)...si la magnaflow pt aftermarket universal...dar a ajuns mailul la americani ;D...cand le-am spus sa sunt din EU (Romania) nu au mai raspuns (sau poate nu inca...astept)
-
Mdeah ... greu
-
Am citit topicul...cel mai bine faci cum spunea cineva cu scoaterea catalizatorului; il scoti (fizic) , sudezi la loc carcasa si resoftezi; Asa a facut un coleg cu un Grand Vitara 1.9ddis; Merge perfect...
-
Dar cand iti apare eroarea...merge mai slab? sau innecata...??
-
Pana la urma ce ai facut?
-
Navigam prin setiunea asta si observ ca initiatorul topicului nu a mai revenit.
Totusi, pentru cine mai citeste pe aici, problema trebuie investigata. Si eu aveam eroarea asta cand aveam problema la motor, pentru ca ajungea ulei in catalizator. Am rezolvat problema reala si a aparut eroarea la scurt timp.
L-am last sa se curete, am facut drumuri in afara localitatii mai multe ore fara oprire, benzina buna cu cifra octanica mare, bujii noi. Problema a disparut. Am aproape 3000km de cand nu a mai zis nimic catalizatorul.
Deci cautati bine pe la chiulase inainte sa dati degeaba 7000 lei pe catalizator. Iesiti mai ieftin si rezolvati adevarata problema, iar motorul o sa mearga mult mai bine.