Subaru club Romania

Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: andea79 on August 28, 2013, 23:01:27 PM

Title: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on August 28, 2013, 23:01:27 PM
Pe scurt se foloseste cablul Tactrix (http://www.tactrix.com/) si utilitarul Learning View (http://www.romraider.com/forum/topic2772.html).
COMPLETARE: utilitarul learning view a fost integrat in Romraider Logger (http://www.romraider.com/RomRaider/Download)
si se poate folosi si un cablu VAG clasic ...

De asemenea exista LEARNED VALUES si in BTSSM (http://www.btssm.com/) aplicatie Android care se poate folosi cu diverse cabluri si adaptoare obd pe blueshtutz

Folosind cele 2 instrumente de mai sus se pot citi/verifica 3 informatii importante, informatii din categoria celor "invatate" de ECU in urma functionarii motorului:

1. Long Term Fuel Trims -> reprezinta cantitatea de benzina pe care ECU invata sa o scoata/adauge in cilindri (invata in closed loop dar aplica o parte din cele invatate si in open loop) pentru a atinge AFR-ul dorit. Variatii mai mari de +/-5 pot indica probleme pe partea de admisie, evacuare, senzori de oxigen, pe scurt potentiale probleme in realizarea AFR-ului de unde rezulta apoi EGT-uri mari si/sau detonatii ...

2. Tabela FLKC -> care contine valorile de ignition timing invatate de ECU pe combinatii de turatii/engine load pentru a evita aparitia detonatiilor. Un motor 100% fericit ar trebuie sa aiba valori de 0 in toate celulele (apar valori negative in celulele unde ECU a detectat detonatii si astfel a dat timing-ul inapoi pentru a incerca reducerea acestora)

3. IAM (ignition advance multiplier) -> pe scurt daca este diferit de 1 (ECU-urile noi) sau 16 (ECU-urile mai vechi) ceva nu este bine clar :)

La fiecare din cele 3 puncte de mai sus s-ar putea scrie de fapt pagini de explicatii, eu am vrut doar sa trezesc curiozitatea si sa subliniez ca exista instrumente pentru verificarea functionarii motorului atat stock cat si dupa tuning, care daca ar fi folosite probabil ca multe motoare ar putea fi salvate inainte de .. boom .. :)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: malakay on August 29, 2013, 01:56:29 AM
Pt celalalt traducerea ar fi asa poti sa monotorizezi / corecteri cata benz sa bea cateaua !
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: celalalt on August 29, 2013, 09:54:59 AM
Stie si ''dulgherii'' engleza.Mi se pare extrem de interesant topicul,sa nu intelegi gresit.Mai ales ca eu am o eroare sporadica la sonda 1.Si ma gandesc ca o verificare de genul asta imi poate spune daca e sau nu de la ea.Sau e benzina proasta.Sau altceva corelat etc.
Spor.
LE asta cu dulgheru era o gluma mai veche...Am o cu totul alta specializare si o cu totul alta meserie....;D
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on August 29, 2013, 11:42:21 AM
Pai cu siguranta o privire cu Learning View iti poate spune daca Fuel Trims-urile sunt ok (cum spuneam mai sus ideal ar fi in intervalul +/-5).
Fuel Trims-urile sunt invatate de ECU in closed loop, adica atunci cand ECU regleaza amestecul in functie de informatiile primite de la prima sonda de Oxigen, chestie care se intampla la relanti, un pic peste relanti si in cruise. Problema cu Fuel trims-urile este legata de faptul ca ultimul range invatat este aplicat si in open loop adica atunci cand masina este pe boost si cand amestecul este realizat fara folosirea sondei 1 de O2.
De exemplu daca in closed loop Ecu invata sa adauge benzina pe range D (fuel trims-urile avand 4 range-uri A,B,C,D) si pe boost apoi va adauga benzina sau mai rau daca invata sa scoata benzina va scoate si in open loop ceea ce poate conduce la un amestecat prea sarac in benzina => detonatii si EGT mare adica buba ...
Legat de prima sonda de O2, pe langa "privirea generala" oferita de Learning View se poate folosi cu acelasi cablu Tactrix si Romraider Logger care permite monitorizarea in timp real a mai multor parametrii, printre care si voltajul sondei O2 si alte valori calculate in functie de acesta: AFR si short term fuel trims (unde short term fuel trims sunt corectiile pe care le aplica ECU in timp real sa zic asa, pe baza acestora se invata apoi long term fuel trims-urile ....)
Variatii "neconforme" ale LTFT (long term fuel trims, cele vizibile in Learnign View)  pot aparea ca urmare a mai multor cauze: functionare defectuoasa a sondei O2, boost leaks sau vacuum leaks, galerii de evacuare crapate/ne-etanse, dar si ca urmare a unui MAF scaling problematic (din soft sau ca urmare a instalarii unui CAI sau short ram intake fara ajustari in soft), etc.... pentru gasirea exacta a motivului se poate folosi cu succes zic eu romraider logger.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on August 29, 2013, 11:51:42 AM
Iar legat de benzina proasta, aceasta nu ar trebui sa se reflecte in valorile LTFT. Poti vedea insa daca ai probleme legate de benzina proasta sau alte probleme tot cu Learning View daca valoarea IAM nu este maxima (16 sau 1). Se spune ca tocmai acest IAM este modalitatea principala a ECU-ului (printre alte intrebuintari totusi) subaru de a se adapta la benzina de proasta calitate. Aceasta benzina avand rezistenta la detonatii mai slaba decat una de calitate va genera detonatii, in concluzie ECU va incepe sa dea inapoi timingul pe diverse combinatii de engine load/ture (vizibil in prima faza in tabela Fine Learning Knock Corection din Learning View) urmand ca apoi sa scada valoarea IAM-ului.
In momentul in care mai multe celule din tabela FLKC au valori negative ECU scade valoare IAM-ului, valoare care seminifica practic tot o scadere a ignition timingului dar care este aplicata pe toata plaja de combinatii ture/engine load nu doar in unele celule .... Dupa ce IAM-ul este scazut, ECU va incerca sa revina la normal treptat, si vor fi vizibile valori pozitive in tabela FLKC .....
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on August 29, 2013, 11:57:54 AM
Daca dupa un ECU reset masina se simte mai vioaie si apoi cu timpul "invata" si devine mai "moale" inseamna ca:
1. apar detonatii si ECU invata sa dea timingul inapoi pentru a scapa de ele, timing dat inapoi insemnand si putere mai mica
2. pe LTFT ECU invata valori pozitive mari (ceea ce se intampla in majoritatea cazurilor cand sona O2 este "obosita") ceea ce conduce la amestec mai bogat in benzina adica de asemenea scaderi ale puterii

Si bineinteles pot exista si combinatii (cum se intampla si al mine), de exemplu in prima faza ECU invata sa scoata benzina, in open loop/boost amestecul va fi mai slab in benzina va genera putere mai mare inprima faza dar si detonatii "sporadice" iar ECU va invata apoi sa dea timingul inapoi pentru a scapa de detonatii adica va rezulta din nou pierdere de putere (toata povestea in interval de 3-400km, functie de stilul de condus)

Oricum, ideea de baza este ca poti vedea clar si usor in Learning View daca ceva nu este ok cu functionarea motorului si in consecinta poti face verificarile necesare din timp, inainte ca ceva sa chiar faca bum ...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: mihaiPV on August 29, 2013, 12:58:33 PM
Foarte bine, coerent si concret, ai scris. O postare pt ingineri.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Dragosh10 on August 29, 2013, 13:26:39 PM
Toate datele astea nu s-ar putea citi si cu un dongle OBD(de tipul ELM327>>>avea malakay parca de vanzare >>>si o aplicatie smartphone)?
Din cate stiu cablu TACTRIX se poate aduce doar din US si este destul de scump in comparatie cu un ELM327 spre exemplu.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on August 29, 2013, 15:21:30 PM
editat pe motiv de protest :) 18.03.2019
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: fxt2.5 on August 29, 2013, 23:28:50 PM
SI pe mine ma bate rau gandul sa cumpar acest cablu, am colaborat cu un Tuner din SUA cand eram pe la ei, am vorbit cu el legat de resoftare si a zis ca atata timp cat iau cablul i-i adaptez un wbo2 si logez acceleratii in viteza a 3-a poate sa-mi faca orice vreau in privinta de soft
inclusiv eliminare de secondary air pump, tgv delete, ignorare sensor lmbda 2,  2step,  bov atmosferic, si altele.

Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Dragosh10 on August 30, 2013, 08:11:29 AM
.................si logez acceleratii in viteza a 3-a ...............

2.5 Turbo 4Eat?
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: fxt2.5 on August 30, 2013, 10:06:08 AM
2.5 t manual
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Dragosh10 on August 30, 2013, 11:32:39 AM
2.5 t manual
Care treapta are raportul 1?In general stiam ca la cutiile manuale in 5 trepte treapta 4 are raportul de 1 si treapta 5 este overdrive.Ceea ce inseamna ca treapta 3 este peste 1 si valorile sunt eronate!Nu stiu sigur care sunt rapoartele in cutia de la 2.5 Xt MT
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on August 30, 2013, 12:15:35 PM
Pai in general la logare pe drumuri publice/normale se foloseste treapta 3 sau 4 si din motive practice in sensul ca  este mai greu un pic sa gasesti drum unde sa poti loga treapta 5-6 pe WOT iar in treptele 1-2 engine load-ul nu ajunge la maxim ....
Oricum ideea este reglarea valorilor din ecu map (adica tabelele de boost, fueling, ignition advance, avcs, etc) nu neaprat masurarea puterii/cuplu cum se face pe dyno unde ideal trebuie folosita treapta cea mai aproape de raportul 1:1
Si eu am avut "harti" pt. stage 1 si stage 2 cum zic americanii facute pe acelasi model: pornit de la o harta de baza primita de la tuner din state, logat parametrii in WOT treapat 3 si 4 , trimis loguri, primit harta versiune noua si din nou de la partea de logare ....
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: fxt2.5 on August 30, 2013, 12:38:06 PM
Pai in general la logare pe drumuri publice/normale se foloseste treapta 3 sau 4 si din motive practice in sensul ca  este mai greu un pic sa gasesti drum unde sa poti loga treapta 5-6 pe WOT iar in treptele 1-2 engine load-ul nu ajunge la maxim ....
Oricum ideea este reglarea valorilor din ecu map (adica tabelele de boost, fueling, ignition advance, avcs, etc) nu neaprat masurarea puterii/cuplu cum se face pe dyno unde ideal trebuie folosita treapta cea mai aproape de raportul 1:1
Si eu am avut "harti" pt. stage 1 si stage 2 cum zic americanii facute pe acelasi model: pornit de la o harta de baza primita de la tuner din state, logat parametrii in WOT treapat 3 si 4 , trimis loguri, primit harta versiune noua si din nou de la partea de logare ....

+1
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: ci1iz3n_x on September 01, 2013, 19:06:49 PM
Salutare, foarte interesant, eu am o priza OBD (ma leg cu ea la ipad si merge ok) si ma gandesc daca softul RomRaider ar fi functional cu priza mea? pana la urma softul ce trebuie instalat este RomRaider sau nu? scuze daca sunt ciudate intrebarile dar nu prea imi este clar cum sa folosesc acest utilitar care mi se pare f. interesant. Ma gandesc ca odata ce-l instalez pot sa-l si descopar.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on September 01, 2013, 23:28:47 PM
Salutare, foarte interesant, eu am o priza OBD (ma leg cu ea la ipad si merge ok) si ma gandesc daca softul RomRaider ar fi functional cu priza mea? pana la urma softul ce trebuie instalat este RomRaider sau nu? scuze daca sunt ciudate intrebarile dar nu prea imi este clar cum sa folosesc acest utilitar care mi se pare f. interesant. Ma gandesc ca odata ce-l instalez pot sa-l si descopar.
Salut, pai poti incerca sa il download-ezi si sa vezi daca merge (am pus linkul de download in primul mesaj acest thread) desi eu personal sunt sceptic ca va merge (cablul tactrix are si ceva circuite integrate pe acolo - nu sunt electronist nu stiu exact sa le descriu - si are nevoie de asemenea de drivere pe sistemul de operare) .............
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: danilo on September 07, 2013, 23:49:35 PM
S-ar putea sa ai dreptate . In ultima vreme era tot mai lenesa. Am o problema cu senzorul de nivel din rezervor care aprinde check enginul la o anumita pozitie . resetez si voila , masina respira normal
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: florian on November 23, 2013, 20:22:04 PM
Am avut o discutie cu cineva care...lauda modulul : Interfata diagnoza universal V- Gate ELM327 : In descrierea tehnica a acestuia scria ca functioneaza ...si pe subaru.Stie cineva ...mai multe ?
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: celalalt on November 23, 2013, 21:45:50 PM
Daca e vb de cel prin blustutz e bun.Eu spre exemplu am facut un test de detonatii.Si mi a dat cum ca ar avea...O sa pun un print screen maine sa vada si colegu Andea sa si dea o parere.Ca nici nu stiu ce inseamna... (http://imageshack.us/a/img22/8602/0mu2.png)(http://imageshack.us/a/img703/3646/6bke.png)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: celalalt on November 23, 2013, 22:14:02 PM
Hai ca am zapacit postu...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Ratzalaru on November 24, 2013, 18:12:20 PM
Am avut o discutie cu cineva care...lauda modulul : Interfata diagnoza universal V- Gate ELM327 : In descrierea tehnica a acestuia scria ca functioneaza ...si pe subaru.Stie cineva ...mai multe ?

Da, merge. Dar: sunt mai multe tipuri de adaptoare cu care "te poti lega" prin OBD II la ECU Subaru. Dar softurile de logare/citire sunt si ele scrise pentru anumite adaptoare si nu vor functiona cu altele.
Pentru citit codurile de eroare probabil vor fi ok toate adaptoarele cu care te poti lega la ECU, dar pentru logare serioasa, ai nevoie de un soft bine intretinut si dezvoltat, si asta inseamna ca adaptorul trebuie sa fie compatibil cu softul respectiv...

Am un OBDLink cu bluetooth, compatibil ELM 327... dar de cand am Tactrix-ul, mi-am dat seama ca asta e mai mult o jucarie. Cu 327 si Torque-ul poti citi oarece valori din ECU, dar e ca si cum ai incerca sa prinzi o pisica neagra intr-o camera intunecata...

+1 pentru recomandarea lui Vali (andea79): cablu Tactrix. Merge cu RomRaider, EcuFlash, LearningView...

Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Ratzalaru on November 24, 2013, 18:24:50 PM
Daca e vb de cel prin blustutz e bun.Eu spre exemplu am facut un test de detonatii.Si mi a dat cum ca ar avea...O sa pun un print screen maine sa vada si colegu Andea sa si dea o parere.Ca nici nu stiu ce inseamna... (http://imageshack.us/a/img22/8602/0mu2.png)(http://imageshack.us/a/img703/3646/6bke.png)


Daca softul folosit e unul generic, nu Subaru specific, atunci informatia din pozele tale nu spune prea multe.

Sunt trei modalitati prin care ECU Subaru trateaza knock-urile. Pe foarte scurt:
- A) poate reactiona imediat pentru o durata foarte scurta de timp;
- B) poate sa il ia in calcul pentru o perioada mai lunga de timp;
- C) poate sa il ignore complet;

Mai mult de atat, exista niste valori stocate in ECU numite knock sum, disponibile pe fiecare cilindru (discutabil, dar.... ma rog) care la masina mea, de ex, cresc uneori stand pe loc... si Ecu nu ia nici o masura. Dar la logarea unui pull, nu imi apar...

Pana nu stii exact ce iti arata softul respectiv, nu poti sa spui nici ca e de bine, nici ca e de rau.
Cel mai probabil este ca iti arata knock-urile din varianta A, de vreme ce scrie ca reduce timing cu -1, dar e doar o supozitie :)



Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: florian on November 24, 2013, 23:34:08 PM
deci...e sofisticata treaba...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on November 25, 2013, 16:23:09 PM
Din aplicatia de mai sus se intelege ca timing-ul (ignition timing advance, sau avansul pe romaneste) este dat inapoi cu 1 (teoretic pe softul stock de subaru este 1.4 grade) la anumite turatii.
Din pacate mai sunt necesare alte informatii ca sa intelegi mai bine daca este vorba de un eveniment "temporar" sau ceva ce ar trebui investigat mai adanc.
Sa explic de ce:
1. Pe primul "nivel de aparare" impotriva knock-ului ECU aplica la runtime corectii de -1.4 grade in momentul in care sensorul de knock sesizeaza ceva. Daca knock-ul continua se mai aplica un -1.4 suplimentar (adica -2.8 ) si tot asa pana nu se mai simte nimic. Acest tip de evenimente poate aparea destul de des si nu indica neaparat o problema, mai ales daca corectiile sunt de genul 1.4, adica mici.

2. Pe al doilea nivel cum s-ar zice, care apare in momentul in care se sesizeaza in mod repetat knock la nivelul 1. pe aceleasi combinatii de rpm/engine load, ECU tine mine corectiile intr-o tabela si le aplica apoi "preventiv" la respectivele combinatii de rpm/engine load. Daca sensorul nu mai simte detonatii o anumita perioada incepe sa reduca din corectiile memorate in pasi mai mici, de 0.35. Adica corectia initiala de -1.4 devine -1.05 apoi daca totul este ok -0.7 si tot asa pana la 0.
In acelasi timp daca se intalnesc detonatii din nou pe respectiva combinatie, se daauga din nou un -1.4 adica poti ajunge a valori de tipul -2.1 (1.4+0.7)

3. Pe urmatorul nivel, care apare cand de obicei sunt probleme mai serioase, ECU reduce o valoare globala numita IAM (sau DAM, ignition advance multiplier sau dynamic ...). Ideea este ca la acest nivel in tabelul de la punctul 2. avem valori in multe celule (adica combinati de rpm si engine load) deci ceva este in neregula pe o plaja larga si ECU va reduce
ignition timingul pe toate combinatiile de rpm si engine load.

Deci, un motor ok ar trebui sa aiba acest IAM la valoare maxima (1 la ECU pe 32 bit si 32 parca la ECU mai vechi) si doar valori de 0 in tabela de la 2. care se mai numeste FLKC (Fine learning Knock correction).

Din print screen-urile de mai sus nu poti sa iti dai seama de:
a. care este valoarea IAM ?
b. acel -1 este o corectie de tipul 1. de mai sus adica din aceea la runtime (se mai numesc FBKC - feedback knock correction)
sau este de tipul 2., adica memorata si apoi aplicata ...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on November 25, 2013, 16:27:55 PM
Utilitarul Learning View de care ziceam in primele posturi (pun mai jos un print screen de learning view luat de pe net) permite tocmai vizualizarea
tabelei FLKC si a IAM-ului. (si pe langa Fuel trims-urile dar asta nu e subiectul acum)
(http://www.clicksoft.ro/learning.jpg)

In print screen-ul de mai sus IAM-ul este ok adica 1 si se vede o corectie de -1.4 la 3200-4000rpm pentru engine load mai mare de 1.6 ceea ce nu este tocmai ok desi nu est enici grav :). (cu cat knock-ul are loc la engine load mai mare cu atat este mai "daunator", deci corectiile din ultimele coloane sunt cumva mai grave decat cele din primele coloane cu engine load mic)
Deci Learning view ne arata "statusul" la nivelele 2 si 3 de corectii ale knock-ului.
Pentru a vedea FBKC (knockul corectat la runtime) trebuie sa logam in mers diversi parametrii pentru a vedea exact daca si unde apare.
Pun mai jos un print screen cu un astfel de log cu cativa parametrii ... unde se vede ca ECU aplica FBKC dar nu are memorat FLKC, si aplia la inceput -1,4 si apoi reduce corectia ...
(http://www.clicksoft.ro/log.jpg)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Forester on July 17, 2014, 13:19:05 PM
Interesant topic.

Oarecum pe langa, doua intrebari:
1. 2.5T de la subaru, in speta cel de pe forester XT 2005-2008, are EGR??
2. Un CEL aprins pe alte motive decat functionarea propriu-zisa a motorului, afecteaza oare in vreun fel parametrii motorului? Adica ECU by default sa "dea inapoi" anumiti parametrii doar pentru ca exista o eroare stocata?
In cazul meu am probleme cu sistemul ala idiot de circuit suplimentar de aer, porcaria aia care baga aer rece pe evacuare in primele zeci de secunde dupa o pornire la rece. Adica niste supape care raman blocate pe-acolo. Teoretic nu are nicio treaba cu functionarea motorului, dar nu stiu ce le poate mintea alora de la Subaru - asa cum le-a clocit mintea si cu cruise control flashing daca ai o eroare in ECU  >:(
Pe scurt ma enerveaza ca masina are niste ezitari la turatii mai scazute, intre 2000 si 3000 de ture sa zicem, dar cred ca si mai jos de fapt.
Facea asa si inainte sa am problemele cu pompa de aer auxiliara.
Nu stiu ce ma-sa sa-i fac, ca am citit pe forumuri de-afara ca unii au bagat si jde mii de dolari si nu le-au dat de cap.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on July 17, 2014, 14:12:51 PM
Interesant topic.

Oarecum pe langa, doua intrebari:
1. 2.5T de la subaru, in speta cel de pe forester XT 2005-2008, are EGR??
2. Un CEL aprins pe alte motive decat functionarea propriu-zisa a motorului, afecteaza oare in vreun fel parametrii motorului? Adica ECU by default sa "dea inapoi" anumiti parametrii doar pentru ca exista o eroare stocata?
In cazul meu am probleme cu sistemul ala idiot de circuit suplimentar de aer, porcaria aia care baga aer rece pe evacuare in primele zeci de secunde dupa o pornire la rece. Adica niste supape care raman blocate pe-acolo. Teoretic nu are nicio treaba cu functionarea motorului, dar nu stiu ce le poate mintea alora de la Subaru - asa cum le-a clocit mintea si cu cruise control flashing daca ai o eroare in ECU  >:(
Pe scurt ma enerveaza ca masina are niste ezitari la turatii mai scazute, intre 2000 si 3000 de ture sa zicem, dar cred ca si mai jos de fapt.
Facea asa si inainte sa am problemele cu pompa de aer auxiliara.
Nu stiu ce ma-sa sa-i fac, ca am citit pe forumuri de-afara ca unii au bagat si jde mii de dolari si nu le-au dat de cap.

este acelasi sistem air pump / egr care poate fi la o adica inlaturat si confectionate/folosite niste placute de blocare de genul http://www.kstech.biz/servlet/the-Air-Pump-Delete/Categories

de asemenea mai are un soi de efect EGR din setarea de AVCS pe turatii joase / engine load mic

ezitarea din pacate poate avea cauze multiple de la clasicul sensor de O2 (lambda 1) obosit la rezonanta/probleme pe circuitul de alimentare ....

si legat de CEL-uri, se comporta diferit in functie de CEL, unele doar apar si nu afecteaza functionarea normal - la altele ECU trece intr-un soi de safe mode si taie din putere - dar asta trebuie sa il simti clar cand se intampla ...

ca idee, dupa ce resetezi ECU (adica scoti bacteria de exemplu cateva minute) face la fel sau nu ? Daca nu face , sunt mari sanse ca problema sa fie din prima sonda lambda pe baza careia invata fuel trims-urile si dupa reset cu fuel trims-urile sterse sa fi eok pana apuca sa le invete din nou ...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Forester on July 17, 2014, 15:37:51 PM
Am deja kitul de blocare, trebuie doar sa ma duc la service sa-l montez insa trebuie sa ajung undeva sa-mi mascheze si erorile in ECU. La ce pret (nu tocmai mic adica) am primit parca as mai pune oleaca si as face si o remapare cuminte. Dar nu ie malaiu deocamdata.
Lambda 1 aia are preturi babanele din ce imi aduc aminte, nu? probabil peste 1000 de lei.

La reset parca nu mai face asa, mai exact in trecut nu facea la reset, chiar ma uimea liniaritatea, insa in ultima perioada parca e ceva ezitare prezenta si dupa reset. Din pacate nu stiu daca s-a schimbat ceva sau doar sunt eu mai "aware" si sesizez mai bine diferentele.

Multam pentru raspunsuri!
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on July 17, 2014, 16:11:09 PM
Eu mi-am luat pentru STI-ul meu de aici
http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=1441992&parttype=5132
a fost 100$ + 44$ transport + povestea cu vama/tva dar oricum in final am ajuns la mult sub 50% din pretul de reprezentanta (care a fost in jur la 1400-1500 ron daca bine tin minte)

Iar legat de dezactivarea cel-urilor aferente este o treaba simpla, practic este o lista cu CEL-uri si un checkbok la fiecare daca este activ sau inactive si cam oricine are cablu/soft cu care poate citi/scrie poate face si aceasta operatie.

Vezi ca si userul Wrangler a avut o experienta asemanatoare cu lambda 1 pe un forester  ....

Iar legat de pret - bineinteles acesta e discutabil pentru fiecare  - dar nu vad cum ar putea depasi 2-300 ron partea de instalat kitul de blocare +  stergere cel-uri + 650 ron lambda 1 ....
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Forester on July 17, 2014, 16:52:29 PM
Multumesc mult pentru toate informatiile!
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on October 18, 2014, 13:07:23 PM
Pentru cine are timp si chef si curiozitate :)

Din ce am citit se pare ca se poate folosi si cablul de tip vag-com (care este ieftin si se gaseste "pe toate gardurile") cu romraider logger pentru vazut learning view (acum romraider logger are integrat functionalitate de learning view) si/sau facut diverse log-uri / monitorizat parametrii.

Nu se poate citi/scrie rom-ul dar probabil ca oricum asta nu este un punct de interes pentru majoritatea ... dar sa verifici rapid daca masina a avut knock sau nu +  altele ... este ok zic eu.

Personal nu am testat cu acest cablu, dar daca il are cineva romraider se poate descarca de pe net - nu costa nimic, un laptop se gaseste si ... eu sunt disponibil daca pot incuca cu ceva :)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Forester on October 19, 2014, 16:17:36 PM
Intre timp am reusit cu chiu cu vai sa montez (nu eu personal...) placutele alea. Acum trebuie sa mai scot codurile de oroare, mi s-a sugerat sa apelez la un coleg de pe forum dar nu am avut timp.
Ce nelamurire mai am eu - ce fac cu pompa de aer auxiliara dupa ce maschez codurile? ca ma astept ca softul sa o porneasca, ori daca eu am blocat tzevile... Ma gandesc ca pur si simplu sa-i scot mufa si gata. Ar trebui sa fie ok, nu?

Tare mult as vrea sa il rog pe un coleg cu cablu tactrix sa imi logheze si mie niste view-uri, contra cost evident.
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on October 19, 2014, 17:09:46 PM
Ai rabdare sa vada andea postul.....sigur te ajuta daca poate

Sent from my GT-I9105P using Tapatalk

Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: celalalt on October 19, 2014, 19:35:06 PM
Si totusi.Care e idea cu scos/anulat pompa respectiva.Ca eu nu pricep.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on October 19, 2014, 20:34:48 PM
pai ideea la scos pompa ar fi ca este un ansamblu care creeaza multe probleme in sensul ca se tot strica/infunda/etc si nu face nimic spectaculos din punct de vedere al functionarii (mai bine zis este un device folositor dpdv al emisiilor) deci pe scurt se poate renunta la ea si ... no more problems :)

iar legat de pompa, poti sa-i scoti mufa, poti sa o scoti de tot afara daca vrei ... trebuie oricum sa-i dezactivezi CEL-urile aferente si pentru chestia asta cine o face va trebui sa citeasca / scrie rom-ul (citeste versiunea care este si scrie versiunea cu cel-urile dezactivate) si daca are cablu sa citeasca / scrie rom-ul ar trebui sa poata citi si un learning view sau sa faca alte loguri ...

ziceam mai sus oricum ca ar trebui sa poti folosi romraider logger si cu un cablu vag-com pt. learning view / loguri ... dar pentru scris/citit rom-ul nu merge.

eu sunt din cluj si daca ai drum prin zona rezolvam fara nici un fel costuri si prostii :), in rest in Bucuresti cum cred ca ti-am mai zis poti vb cu malakay si cu siguranta mai sunt si altii si prin alte zone doar ca eu nu-i cunosc ....
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andrei0241 on January 31, 2015, 21:42:23 PM
Cam asta mi'a zis azi Learning View'ul

(http://s4.postimg.org/b7qibi95p/Learning_View_SS_1_31_2015_6_28_17_PM.jpg)

Din pacate, log'ul facut cu Romraider, desi in timp real vedeam valorile instantanee, nu s'a salvat corect, aveam doar capetele de tabel (parametrii selectati de mine a fi logati), dar nici o valoare inregistrata ... mai incerc

Acum, recitind topicul, parca reusesc si eu sa mai inteleg ceva, nu ca datile trecute. Sper sa adun curand o baza de cunostinte necesara macar sa inteleg parametrii mai importanti, iar ulterior si ce anume le determina valori anormale

LE:
Imi pare rau si ca am schimbat deja sonda lambda, nu am apucat sa fac logare cu cea veche si sa vad diferentele fata de cea noua. Si cum sondei vechi i s'au taiat cablurile inainte de a fi scoasa, nici nu as mai putea'o remonta pentru experimente.

Deocamdata am pus de 100 ron benzina de 95 de la Rompetrol (se aprinsese becul, deci cea de 95 e acum in proportie majoritara), zilele urmatoare, cand s'o mai duce revin la OMV100 si refac testarea.
Maine poate ies si pe autostrada sa fac o proba la 130-140, unde se simtea inainte ezitarea de cateva momente inainte sa reactioneze la acceleratie
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andrei0241 on February 07, 2015, 17:46:06 PM
Ptr logarea cu RomRaider trebuie activat CAN bus logging sau altceva de la Settings?
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andrei0241 on February 07, 2015, 18:06:34 PM
Lambda 1 aia are preturi babanele din ce imi aduc aminte, nu? probabil peste 1000 de lei.

Eu am dat un pic sub 500 ron pe una DENSO DOX-1448, dar tot mai am oarecare ezitari in sarcina (3500-5000rpm, cam p'acolo)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Forester on February 07, 2015, 18:58:36 PM
Lambda mie mi-a rezolvat (doar) balbaielile cand era motorul rece. Si cred ca si la relanti e mai stabila, oricum are perioade si perioade.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on February 08, 2015, 17:11:07 PM
Ptr logarea cu RomRaider trebuie activat CAN bus logging sau altceva de la Settings?

eu am bifat la settings doar "Control File Loggin with defogger switch" si "Enable fast polling mode"
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on February 08, 2015, 17:17:43 PM
Eu am dat un pic sub 500 ron pe una DENSO DOX-1448, dar tot mai am oarecare ezitari in sarcina (3500-5000rpm, cam p'acolo)

nu o sa fie tocmai usor de scapat de ele - cel mai probabil se intampla la trecerea de pe closed loop pe open loop - ma gandesc ca la pedala intermediara sau in primele secunde dupa pedala apasata de tot , monitorizeaza ce ziceam in alt post plus statusul closed/open loop - din pacate mersul liniar si fluent nu este tocmai punctul forte la subaru benzina turbo :)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andrei0241 on February 08, 2015, 18:02:45 PM
Am dat o tura pe autostrada, acum a mers RomRaider'ul, am scos log'ul asta (http://fbx.ro/ecwj62j2vzcurchc) cu cativa parametri , mai mult de proba. In timpul logarii am simtit si in treapta a 4'a, dar si in a 5'a ezitarile obisnuite, incerc acum sa'mi dau seama cum e cu separarea aia pe plaje de turatie de care spuneai in celalalt topic
O sa incerc si cu card, sa vad daca'mi iese, ar fi mult mai comod, dar deocamdata cardul ce l'am gasit prin casa se pare ca e busit.
Oricum, acum mai am cam o saptamana de stat p'acasa, o sa continui in vara investigatiile, daca nu cumva o sa intre la vanzare masina
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Weeked on May 15, 2015, 13:06:09 PM
Salutare,
am studiat putin aspectul cu cablurile tactrix/vag-com.

Pe scurt: In situatia mea WRX 2006 UK
Am folosit cablu Vag-Com de pe ebay la £6 :  Item number 321743183749

Drivere pentru cablu de aici: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Ecu Flash versiunea 1.28 ( am folosit windows 7 si am rulat programul in compatible mode winXP SP3 ca administrator) ..grija mare ca o sa va dea o eroare la instalare daca aveti sistem de operare pe 64bit. Nu e problema atata timp cat il rulati apoi in compatible mode.

Pentru editare/logare folositi Rom Raider....daca aveti de cand sa rescrieti aveti mare grija iainte ( faceti o simulare) sa fie laptopul incarcat iar mufele USB functionale 100%. Nu raspund de un eventual BRICK...la mine a mers fara probleme ...am scris ROM-ul de 3 ori pana acuma.

Oricum pentru logare eu zic ca e safe 100%.


Pentru mai multe detalii cititi aici: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1914025&page=10


Succes.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on May 15, 2015, 22:04:48 PM
no fain :), stiam ca merge cablul vag-com pentru logare dar nu stiam ca merge si pentru citire/scriere rom (fara modificari aditionale ale cablului), deci exista solutie si mai ieftina decat tactrix-ul  ...

presupun ca conteaza faptul ca are chipset FTDI (si tactrix-ul tot chipset FTDI are) si este astfel "compatibil" cu ecuflash-ul, sunt curios daca merge si pe masinile mai noi pe can-bus .... cu versiuni mai noi de ecu flash ai incercat sau nu ?
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Weeked on May 15, 2015, 23:07:51 PM
Nu am incercat cu versiuni mai noi.

Oricum pe topicul ala de la nasioc gasesti detalii si despre alte modele.  Din cate am inteles cu vechiile Vag-Com singura modificare care o faceau era ceva alimentare suplimentara un jump care probabil au rezolvato la modelele noi.

Mie mi-a fost folositor sa scot CEL-urile de la pompa de aer secundara care altfel ma costa minim 150£ la tuneri locali.

Plus ca acuma pot face si un remap cu un tuner online daca vreau ceea ce probabil ar fi mult mai ieftin decat un tuning normal care e peste 300£ . Ma gandesc foarte bine la acest aspect pentru ca masina merge perfect si nu as vrea sa am probleme... :))


Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: celalalt on May 15, 2015, 23:44:25 PM
Online?Sa ti pui motorul la dispozitie cuiva online?E ca si cum ai lasa de buna voie un copil pe site uri de adulti... :o
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Weeked on May 16, 2015, 03:36:12 AM
Se pare ca e o metoda destul de folosita recent. Am discutat cu unu dintre cei mai buni zic ei....are doar feedbackuri calumea. Si m-ar costa undeva la 150$ (e australian tipul)....problema e ca va trebuii sa fac loguri la greu si probabil o sa rescriu la ROM de cateva ori. Oricum si eu sunt destul de retinut in privinta asta....vedem.. :)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on May 16, 2015, 14:31:11 PM
si eu am folosit prin 2010 harti de stage 1 si stage 2 de aici http://www.xpttuning.com/index.php?main_page=index&cPath=52 si am avut mai putine probleme (cu configuratia masinii de la vremea respectiva - configuratia era exact ca cea specificata acolo) decat am avut ulterior cu harti custom facute de tuneri pe dyno (e adevarat ca la configuratie a masinii schimbata si alt nivel de putere ...)  ....

oricum, primul si cel mai important pas este sa inveti sa faci loguri si sa verifici ca masina functioneaza ok  (nu ai knock, egt-uri ok .. etc ...) adica sa citesti cat de mult despre cum functioneaza rom-ul oem , ce face fiecare tabela din rom si de ce ... astfel incat in momentul in care vei primi o astfel de harta vei putea sa o verifici si sa te asiguri ca este ok

deci inainte de orice fa loguri singur  si citeste toate articolele de aici
http://www.romraider.com/Documentation/TuningFAQ
http://www.romraider.com/RomRaider/Articles

si chiar asa - obsesia mea - ti-ai verificat un learning view din romraider logger ? cum arata ?

de asemenea poti lua diverse rom-uri de aici http://www.romraider.com/forum/viewforum.php?f=28 pe care sa le compari in Ecuflash cu rom-urile OEM de aici http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=7591 tot in scop educativ, ca sa vezi exact ce/cum se modifica  ... dupa un pic de timp o sa incepi sa vezi mai clar lucrurile :)

Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: radud on October 22, 2015, 15:14:05 PM
Foarte interesant topicul. Multumiri pentru informatii.

Deoarece e destul de neplacut sa cari dupa tine laptop astfel incat sa poti sa loghezi tot timpul, din ce stiti voi exista vreo solutie de a face logarea pe un alt dispozitiv, ceva similar Access Portului de la COBB, dispozitiv pe care sa poti sa vizualizezi in timp real anumiti parametrii?
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Ratzalaru on October 22, 2015, 15:17:27 PM
Foarte interesant topicul. Multumiri pentru informatii.

Deoarece e destul de neplacut sa cari dupa tine laptop astfel incat sa poti sa loghezi tot timpul, din ce stiti voi exista vreo solutie de a face logarea pe un alt dispozitiv, ceva similar Access Portului de la COBB, dispozitiv pe care sa poti sa vizualizezi in timp real anumiti parametrii?

Se pot face loguri direct pe micro sd card cu Tactrix-ul.

Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andrei0241 on October 22, 2015, 16:56:43 PM
Da, dar nu le vizualizezi in timp real.

Eu am un OBD reader d'asta ieftinache pe care il foloseam cu Torque inainte sa iau Tactrix'ul. Pentru anumiti parametri e suficienta aceasta combinatie.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on October 22, 2015, 17:19:22 PM
Pai depinde ce vrei sa vezi in timp real ... Access Port-ul de la Cobb permite vizualizarea in timp real a parametrilor specifici Subaru gen Target Boost, Boost realizat efectiv, knock correction-uri ... etc ... chestii pe care nu le gasesti oricum pe un OBD reader generic ...

daca vrei sa vezi parametrii generic real time atunci un OBD reader normal cu ceva interfata pe telefon poate fi ok - desi din punctul meu de vedere sunt chestii care nu te ajuta la absolut nimic

daca vrei sa vezi real time parametrii specifici poti face ceva constructie cu o tableta windows si cu tactrix-ul daca insisti ... dar si aici iti zic din experienta ca este useless in real time -> valorile se schimba la cateva zeci de milisecunde deci nu ai cum sa le urmaresti , eventual daca folosesti interfata aia grafica/cu ceasuri/grafice din romraider logger

oricum este clar ca Access Port-ul are chestiile lui pozitive ... dar din pacate nu functioneaza pe masinile non US ...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: radud on October 22, 2015, 22:07:04 PM
Multumesc frumos pentru raspunsuri. Ma gandeam daca s-ar putea folosi o aplicatie pentru monitorizarea centralizara a presiunii din turbo, a temperaturii lichidului de racire, a presiunii de ulei, etc. Practic sa renunti la ceasurile indicatoare suplimentare si sa ai toate informatiile centralizat intr-un singur loc. E destul de dificil sa urmaresti niste ceasuri in timpul mersului. Ar fi mai simplu sa ai toti parametrii intr-un singur loc. Ceva similar afisajelor din masinile de raliu moderne.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on October 22, 2015, 22:50:18 PM
pai teoretic poti, nimeni nu zice ca nu poti, cu ceva display gen tableta cum ziceam sau alt display construit dedicat care sa centralizeze datele din mai multe surse ... pentru ca oricum nu vei avea toate informatiile de pe OBD -> presiunea de ulei de exemplu pentru care ai nevoie de senzor separat care nu il poti lega la ecu, sau temp. uleiului sau afr-ul daca pui wideband ... etc ...

ceasurile suplimentare sunt folosite pentru ca ele sunt legate la sensori suplimentari  ... care nu exista in mod normal pe masina (cu cateva exceptii de exemplu boost) si de care ecu oricum nu stie ...

si repet, daca ceasurile sunt dificil de urmarit ... restul sunt si mai greu :)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Ratzalaru on October 23, 2015, 00:14:52 AM
Multumesc frumos pentru raspunsuri. Ma gandeam daca s-ar putea folosi o aplicatie pentru monitorizarea centralizara a presiunii din turbo, a temperaturii lichidului de racire, a presiunii de ulei, etc. Practic sa renunti la ceasurile indicatoare suplimentare si sa ai toate informatiile centralizat intr-un singur loc. E destul de dificil sa urmaresti niste ceasuri in timpul mersului. Ar fi mai simplu sa ai toti parametrii intr-un singur loc. Ceva similar afisajelor din masinile de raliu moderne.

Sunt variante multe pe net, am cautat si eu intens cu ceva vreme in urma, daaaaaar: cele care par profi iti fac gauri prin buzunare.

O varianta acceptabila ca performanta / pret mi s-a parut Dashdaq - ruleaza Linux parca, accepta input de la o gramada de senzori (care cam trebuie cumparati separat :) ), foarte configurabil, poti sa iti scrii aplicatie chiar tu relativ usor...

Eu sunt pro ceasurile analogice pentru monitorizare live: mai ieftine, mai fiabile, mult mai usor de urmarit si nu iti distrag atentia. E drept, ocupa spatiu... dar nu trebuie sa "le citesti", pur si simplu le vezi.
My 2 cents...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: radud on October 23, 2015, 09:31:10 AM
Multumesc frumos pentru parerile pertinente. Sunt niste puncte de vedere la care nu m-am gandit. :) Faptul ca se poate loga direct pe microSD e o informatie foarte valoroasa.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andrei0241 on October 23, 2015, 13:29:27 PM
Da, dar, din cate stiu, doar pe Tactrix se poate loga direct pe card, Tactrix care trebuie luat din SUA (169$ pe site'ul lor sau mai scump pe altele) sau de prin Europa (pe ebay.co.uk era vreo 220 lire), la care se adauga transport si vama, la import pe caile obisnuite.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: ucosmin on May 18, 2016, 15:25:50 PM
Am incercat si eu sa folosesc Romraider Logger si Learning View folosind un cablu VAG dar m-am lovit de lipsa definitiilor. Cablul il folosesc cu succes cu ajutorul aplicatiei Subaru Free SSM, aplicatie ce nu are optiunea unor grafice. Pentru a cere definitii pt ROM ID-ul meu am nevoie de ROM si cu aplicatia mea nu il pot copia. De ce aplicatie am nevoie pt a copia ROM-ul de pe ECU-ul meu?
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on May 18, 2016, 15:35:48 PM
nu mai retin ce motor ai, adica turbo sau aspirat ?

daca este turbo exista definitii si se poate scrie/citi rom-ul cu ecuflash/tactrix, daca este aspirat din pacate nu vei gasi definitii si nici nu vei putea citi/scrie rom-ul asa usor :(

Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: MihaiFlorescu on May 18, 2016, 15:53:46 PM
Ia vezi aici: http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=9933

Daca merge, baga si tu o donatie la td-d :)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: ucosmin on May 18, 2016, 16:06:53 PM
Mamaaaaa Mihai, am stat 30 de min pe site-ul romraider si nu am gasit definitiile astea si tu le-ai gasit imediat.... ??? Ce spune asta despre mine?
@Andea79: am un aspirat h6 pe care vreau sa il monitorizez un pic.

Intrebare de nubete, aceste definitii le pot folosi si cu Learning View ?

Multumesc pentru info.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: MihaiFlorescu on May 18, 2016, 16:38:52 PM
Nope. Din pacate learning view este cumva un dashboard (ca alt termen mai putin corporatist nu mi-a venit in minte) care are o lista predefinita de ECU pe care sa le citeasca. Din pacate nu am gasit sa poti face update-uri si nu cred ca s-a interesat cineva. Nu merge nici la mine pe aspirat. Cred ca a fost facut special pentru turbo unde lucrurile stau altfel si variaza mai mult.

Dar aceleasi informatii le poti lua din RomRaider logger. Vezi in meniu la Tools.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: ucosmin on May 18, 2016, 16:56:45 PM
Multumesc inca o data pentru info. Sper sa mearga aceste definitii, exista o diferenta de un caracter intre ROM ID-uri.
Acum sa ma prind cum se seteaza definitiile si diseara ii dam o logare.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: ucosmin on May 18, 2016, 18:11:34 PM
Am ajuns acasa, am reusit sa ma conectez la ECU. Prima batalie castigata.
Sunt atat de multi parametrii incat chiar nu stiu pe care sa ii monitorizez pentru a-mi da seama daca merge corect sau nu.
Masina are mici ezitari aleatoare la relanti (doar dupa ce se incalzeste bine motorul) dar in sarcina trage bine, asta e motivul pt care m-am apucat de studiat.
Ce parametrii trebuie sa monitorizez pt a-mi face o idee cam ce merge prost? Este nevoie sa fac un log in treapta a 3-a?
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on May 18, 2016, 19:26:53 PM
pai trebuie sa monitorizezi in zona/conditiile in care ai problema...si in prima faza poti selecta mai multi parametri ca sa vezi cei care au valori "ciudate" si apoi restrangi...
dar este clar ca ai un pic de citit inainte ca daca nu stii ce valori trebuie sa aiba si cum influenteaza fiecare "instalatia" ..  o sa fie mai greu...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: ucosmin on May 18, 2016, 19:47:17 PM
Multumesc Andea79. Eu banuiesc ca e o problema de senzori lambda, maf sau furtunase de vacuum. Studiez si revin cu intrebari. Am reusit sa vad ca am IAM=1, am inteles ca e foarte important sa fie 1.  :)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: malakay on May 25, 2016, 18:05:51 PM
adica e cateaua happy :D daca e iam 1 la ecu de 32 biti si iam 16 la ecu de 16biti  ... daca ajunge pe la 0.5 atunci inseamna ca nu ii place ceva...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: puiu on May 25, 2016, 19:32:53 PM
cine ma ajuta cu o diagnoza de genul asta in bucuresti? cash...
macar sa ma uit sa vad ce se intampla cand se intampla.... preza 2008, 2.0 aspirator de 110kw?
am incercat doua cabluri vagcom dar nu erau ce trebuia
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on July 30, 2016, 21:30:38 PM
(http://www.clicksoft.ro/LV_MPZ.png)

un learning view acceptabil de pe un wrx 2006 tunat de curand de tunerul "vedeta" al tarii :)

cu cateva mici ajustari si adaugat CEL flash on knock & other stuff se va ajunge la ceva un pic mai bun :)  

LE: pentru a respecta scopul didactic al thread-ului de fata, ideal ar fi sa nu avem nici o valoare negativa in tabelul din partea de jos,  IAM  = 1 (cum este si acolo) si fuel trims-uri ideal mai aproape un pic de 0
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: ucosmin on July 30, 2016, 22:59:33 PM
La motorul meu nu exista definiti sa vad si eu un tabel FLKC  :(. Sper sa se simta bine masina doar cu IAM=1
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Heliotropus on July 30, 2016, 23:09:24 PM
Crezi ca XT-ul meu ar avea nevoie de o astfel de evaluare sau investigatia se refera doar la motoarele tunate?
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on July 31, 2016, 01:11:49 AM
La motorul meu nu exista definiti sa vad si eu un tabel FLKC  :(. Sper sa se simta bine masina doar cu IAM=1


avand in vedere ca aspiratele nu prea au probleme grave din cauza knock-ului ... totul este minunat...do not worry :)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on July 31, 2016, 01:15:49 AM
Crezi ca XT-ul meu ar avea nevoie de o astfel de evaluare sau investigatia se refera doar la motoarele tunate?

ca mai sus: do not worry :)
si oricum a ta este generatie noua / motor nou ... nici nu stiu daca exista definitii complete ...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: lucian1308 on August 01, 2016, 15:21:11 PM
Salut! Am o intrebare: Se poate vedea/afla cand a fost scris/rescris/modificat softu din ecm ultima data. Adica ce vreau eu sa stiu este daca s-a umblat la sof de curand...
Ma gandeap ca pe PC poti vedea cand a fost modificat ultima data un fisier. Poate are o inregistrare si ECM cu data ultimei interventii zic.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on August 01, 2016, 16:09:17 PM
nu se poate vedea cand a fost scris ultima data dar se poate compara cu versiunea oem de rom pentru ecu id-ul tau si se vede daca/unde sunt diferente ...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Muttley on September 23, 2016, 07:47:53 AM
Intrebare: cand se raceste vremea, riscul de detonatie creste sau scade?
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on September 23, 2016, 08:47:42 AM
teoretic scade, practic nu neaparat :)
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: MihaiFlorescu on September 23, 2016, 09:40:50 AM
Practic masina merge mai tare. Restul nu conteaza :D
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on September 23, 2016, 10:37:28 AM
exact :)

in mod normal aerul rece este mai rezistent la detonatii, dar si ECU aplica diverse compensari in functie de temperatura:

 - in general  timingul este crescut o data cu scaderea temperaturii
 - boost-ul este redus la temepraturi prea mici

adica teoretic aerul rece este mai safe, practic ECU foloseste setari diferite fata de vara/aer cald si merge un pic mai agresiv ...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: AlexT on January 12, 2017, 20:32:52 PM
Am reusit sa achizitionez un Tractrix si sa citesc tabela de FLKC pentru foresterul meu.

(https://s6.postimg.org/tv4yj6qxd/romraider_LTV_20170112_100446.png) (https://postimg.org/image/pyrmn75xp/)

Nu sunt sigur daca valorile la AF sunt in parametri. Daca poate cinvea sa imi dea o parere ar fi bine pentru ca eu abia acum ma documnetez cu ce valori ar trebui sa am pe masina.

P.S: Daca mai este cinva care vrea sa citim si masina lui in Iasi PM me.
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: MihaiFlorescu on January 12, 2017, 20:57:56 PM
Pana vine andea sa ne lamureasca, eu cred ca afr-ul este corectat din pricina frigului. La cati km de la reset ai facur citirea?
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on January 12, 2017, 22:17:36 PM
totul arata foarte ok, +/-10 pe primele 3 fuel trims-uri la masinile 2008+ este ok ... si in rest de asemenea totul este ok ...
Title: Răspuns: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: AlexT on January 13, 2017, 12:40:28 PM
Pana vine andea sa ne lamureasca, eu cred ca afr-ul este corectat din pricina frigului. La cati km de la reset ai facur citirea?
Resetare intentionat nu i-am facut. A avut bateria scoasa acum vreo 200-300 km cand i-am schimbat solenoidul la AVCS pe partea stanga si cred ca sa resetat atunci.
Am sa incerc sa mai merg cu masina si sa o scanez din nou dupa inca cateva sute de km.

totul arata foarte ok, +/-10 pe primele 3 fuel trims-uri la masinile 2008+ este ok ... si in rest de asemenea totul este ok ...
Ms mult de raspuns. Am sa am grija sa o monitorizez cat de des pot.
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on September 06, 2019, 15:54:56 PM
nu stiu unde sa scriu exact ... deci bine a fi si aici :)

acum am testat si eu, se pare sa SSM4 (pt. tigaile 2015+) functioneaza cu orice cablu J2534 (testat de mine cu tactrix) .... SSM4 se gaseste pe net, cablu se gaseste ... deci cine vrea sa se distreze se poate distra :)

(eu am facut de exemplu o stingere de bec de TPMS :) )


Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: malakay on September 06, 2019, 19:05:47 PM
AI REUSIT CU TPMS din soft sau ai facut schema veche cu hartia ?
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on September 06, 2019, 19:19:53 PM
din Subaru Select Monitor 4 se poate dezactiva  ... asta ziceam mai sus: ca SSM4 se gaseste pe net si merge cu cablu tactrix ...
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Celalalt on September 06, 2019, 22:55:54 PM
Merge si pe Digi ?  ;D
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Plopeanu Razvan on October 02, 2019, 19:09:07 PM
Salut ,
Am facut si eu pentru prima data ITP-ul astazi , valabil chiar pentru 2 ani , ultima data clar.
Dar... era sa nu-l trec , noroc ca-l cunosteam pe patronul statiei.

Se pare ca am o problema cu noxele . Stiam asta lucru comun am inteles , pentru un boxer dar sa fie de la 0.2 limita la 0.5 e mai mult de dublu , din cate mi-au spus.
Acum , stiu ca topicul este despre functionarea motorului si ceva de noxe nu am gasit unde sa postez.

De la ce se poate sa am noxele asa cresctute ca ma macina asta rau de tot...?
M-am tot gandit , bujiile sunt cele originale din fabrica care au 105000 km si nu am avut timp sa le schimb , benzina nu cred ca influenteaza , este de la Mol evo 100 , ulei culmea , nu consuma,  1 mm la 600 km maxim , masurat....sau poate de la faptul ca este cu cutie automata si a facut 9 ani de Bucuresti si nici la mine nu este o naveta lunga 10 min dus - 10 min intors de la locul de munca pe DN? Nici nu am unde sa-i dau drumul la vale , azi am mers cu 110 kmh si statea la 2800-2900 rot , de ,ce sa-i fac , oricum ma astept la 2 plicuri cat de curand de pe autostrada ;D ;D

Aveti idee?

PS: ITP-ul trecut pe 2 ani stiti voi cum , desi nu-mi place asta. 
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on October 02, 2019, 19:39:45 PM
pp ca te referi la monoxid de carbon, nu stiu la restul parametrilor ce valori ai avut (oxigen, HC, lambda, dioxid de carbon)
daca AFR-ul este corect (lambda ff aproape de 1) monoxidul trebuie sa fie aproape de 0.2 ...nu sub dar mai aproape decat 0.5...iar de acolo inainte catalizatorul ...
pp deci ca nu ai AFR corect - probabil sonda lambda obosita sau debitmetru sau alte probleme - e evident marea ghiceala online :)
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Xander on October 02, 2019, 23:09:25 PM
Sa fie cu injectoare. 😁 e ca la bobi.
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Forester on October 02, 2019, 23:45:41 PM
Nu stiu daca e acelasi subiect: la ultimele 2 ITP-uri,  cel mai recent fiind acum  10 zile, nu-mi iesea ceva in parametri, cred ca tot ceva 0.2, dar nu am retinut ce, ca era galagie si nenea ala vorbea cu prune in gura. Cert e ca in ambele situatii am fost pus sa tin masina turata pe la 2500-3000 de ture cca 2 minute, timp in care usor usor respectivul parametrul a ajuns in limitele legale. Explicatia a fost ca in timpul de asteptare s-a racit catalizatorul si a trebuit sa-l incalzesc din nou. De fapt nici nu apucase sa se incalzeasca bine, asta e clar, mersesem sub 10 min pana la statia ITP si era racoare afara.
Ideea este ca in cele din urma am ajus in parametrii, nu a trebuit "uns" nimic si  nimeni...  :)
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Musiu on October 03, 2019, 06:00:16 AM
Tot legat de ITP, noxele nu au iesit deloc la ultima verificare, una dintre explicatii fiind ca la momentul lansarii Forester SG aspirat, noxele sunt deja la limita superioara. O recomandare din partea unui coleg a fost sa incing bine motorul (mers in ture o perioada scurta de timp). Alta observatie a fost cea sugerata de Andea legata de sonda lambda.
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Plopeanu Razvan on October 03, 2019, 08:24:41 AM
Ok , multumesc pentru informatii.

Forester , aceeasi problema si la mine , cam la 10 min de mine am fost si eu si nici nu am avut unde sa turez mergand mai mult in coloana , cuminte.
Am ajuns , am parcat si am asteptat cu motorul oprit  10 min pana am intrat. Cat despre timpul de turatie nu cred ca a stat mai mult de 1 min la 3000 ture dupa ce la relanti a zis ca este ok. Alte informatii nu a dat decat s-a strambat usor dupa minutul al 3000 ture si de acolo mi-am dat seama ca nu e ok.
La urmatoarea revizie o sa incerc sa aflu mai multe in legatura cu starea sonda lambda , debitmetru chiar daca l-am curatat eu e posibil tot sa nu citeasca bine si sa fie probleme la amestec aer-combutibil. De aici si consumul un pic mai mare pe care-l am.
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: Celalalt on October 03, 2019, 11:19:50 AM
ITP facut fix acum 2 ani la vreo 245.000 de km la 2.0 aspirat de care s-a tras si nu e nimic infundat. Concluzia a fost ca i-ar prinde bine sa ma aiba acolo zilnic sa imi ia noxele si pentru altii. Si nu a fost nevoie de nici un fel de ambalare , incalzire etc. Si se pare ca de la mersul turat ies noxele cum trebuie... Sa vad acum cum ies dupa inca 2 ani...
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: MihaiFlorescu on March 09, 2022, 10:14:35 AM
Revin si eu cu o completare despre o instalare usoara in vederea utilizarii romraider logger, intrucat lucrurile s-au mai schimbat si poate nu sunt suficient de clare sau adunate intr-un singur loc.

1. In primul rand trebuie "cablu" tactrix. Eu am luat de la tactrix.eu A ajuns efectiv in 2 zile din Germania cu UPS. Dureaza mai mult sa trimit un plic in tara de obicei. Deci nu trebuie sa comandati din SUA neaparat.
     1'. Instructiunile de mai jos vor spune ca tactrix isi ia singur driverele si windows e posibil sa va arate ca sunt "the latest". Nu este asa. Trebuie sa cautati pe net openport2_setup_1024820  si instalat manual. Altfel nu o sa mearga. Alegeti un port USB la conectare si folositi-l doar pe acela. E posibil sa dea erori daca folositi alt port.

2. Urmati instructiunile de la punctul 6 de aici, numit TROUBLESHOOTING ROMRAIDER INSTALATION, mai ales daca ati mai avut in trecut instalat romraider https://www.romraider.com/index.php/Documentation/RomRaiderFAQ#toc39
     2'. Cautati pe net versiunea Java SE 8 JRE x86 (32bit | i586). Cel mai simplu, cautati dupa "Java i586". Link-ul de pe romraider nu duce tocmai unde trebuie sau e posibil sa va ceara sa va faceti cont etc. Daca nu va descurcati, am eu executabilul si il pot pune in cloud undeva
     2". Va trebuie sa downloadati Logger de la punctul 22. ECU FLASH de la 20 este optional, daca vreti sa va bagati gherutele.

3. Dati restart neaparat la laptop

4. ECU definitions trebuie incarcate in primul rand, înainte de a putea utiliza aplicatia. Sunt aici, la finalul primului post: https://www.romraider.com/forum/topic360.html  Atentie caci acestea nu se urca in Logger, ci in Romraider ECU editor

5. Logger definitions se descarca de aici (versiunea V370) la finalul postului: https://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=1642 si se incarca in Romraider Logger

6. Mai dati o data un restart si ar trebui sa mearga.
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: MihaiFlorescu on February 12, 2024, 16:56:23 PM
Intreb aici ca sa nu il deranjez pe Vali in mod direct si posibil inutil :)

Am pus si eu cablul pe masina dupa mai bine de 1 an cred, sa vad cum sta. In afara de learning view unde am vazut corectie de 1.2 sau ceva de genul pe primul interval de turatie, totul e pe 0, deci super fericit pe knock motorul.

Am bagat si un scurt log de 10 minute si cat ma pricep pare ok in mare dar mi-au sarit in ochi niste valori la AVCS.
Mai exact la rece pentru 1-3 milisecunde am diferenta de 4-5grade intre stanga si dreapta cand iau piciorul din acceleratie uneori. Sau cand ridic piciorul din acc si apas iar inainte sa intre automata in frana de motor.

E normal?

La cald nu difera mai mult de 1grad si doar pentru 1milisecunda. Adica o linie din tabel.


Cand am facut softul am verificat si nu erau diferente dar toate logurile au fost la cald atunci.
Ma gandesc sa curat clapeta si sa verific iar furtunase. In mers valorile sunt egale. Posibil uleiul rece sa genereze aceste mici diferente?
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: andea79 on February 12, 2024, 19:19:35 PM
da-i sa mearga , nu are nimic ... e subaru ... infailibil :)
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: bob_ilie on February 12, 2024, 19:38:10 PM
Poate pui un printscreen sa vadă și alții cum ar trebui să arate interfața și parametrii urmăriți. Încă nu reușesc să mă prind …
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: MihaiFlorescu on February 12, 2024, 22:25:26 PM
@andea79: Infailibil pana la urmatorul rebuild, normal.. Subaru! :) Multumesc!

@bob_ilie: Te referi la rom raider logger? Eu asta folosesc. OBD link doar cu aplicatia lor il tin pentru chestii de bun simt zilnice cum ar fi temperatura apa, boost, baterie consum instant, temperatura admisie etc.
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: bob_ilie on February 12, 2024, 22:27:19 PM
la rom raider
Title: Re: Cum sa iti faci rapid o idee despre buna functionare a motorului
Post by: MihaiFlorescu on February 12, 2024, 22:29:56 PM
Esti conectat la masina? Altfel nu incarca nimic. Intai legat la ECU si apoi incarci ce valori vrei sa urmaresti. Stai prima data mai mult, arzi gazul pe loc pana iti faci lista si aia e. Pe urma nu mai trebuie.

Cand mai pun cablul fac si un screenshot si il urc.