Subaru club Romania
Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SH (2008-2013) => Topic started by: Axu on September 25, 2014, 10:29:54 AM
-
Tot am vrut sa deschid un topic dar tot nu a venit vremea, il deschid acum.
Am achizitionat masina in mai 2012 la 82000km din Bucuresti. Masina intretinuta corespunzator, arata foarte bine la interior si usor uzata la exterior.
Am achizitionat-o pentru abilitatile deja prea cunoscute ale AWD-ului, dar si pentru placerea mea: soft off-road.
Am decis ca este compromisul perfect intre o masina de strada si mers pe dealuri si campii in limita bunului simt. Printre altele m-am si protejat oarecum de diverse modificari care se pot face unor masini off-road, serioase, ca sa nu o imping mai departe decat "prevede legea".
Nu am avut probleme cu masina niciodata, nu filtru de particule, nu motor, nu consum de ulei, nu ambreiaj, tot timpul a fost ok. Revizii facute la Tubman, de fiecare data mai repede de 15k km, asa s-a nimerit. Ulei doar de la Motul, inclusiv in diferential si transmisie.
Ca si chestii schimbate pana in prezent se numara bucsele de la diferentialul spate, mai mergeau dar erau uzate, bucse bare stabilizatoare, bielete bara pe fata, discuri si placute schimbate de 500km. In rest nimic. Urma sa schimb bucsele de la bratele inferioare fata.
Masina mi-a adus bucurie si incantare pana la 121200 cand vilbrochenul a decis sa se rupa.
Propun sa continuam aici discutia inceputa aici:http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2095.20
-
Sunt la curent cu problemele descrise dincolo insa nu am nici o idee cum sa te ajut.
In schimb poate ma ajuti tu cu o informatie. Ai spus ca ai schimbat niste bucsi de la dif-ul spate. Ce inseamna ca erau uzate, cum se comporta un subaru cu acele bucsi uzate?
-
Ca sa nu iti explic ce face un set de bucse distruse, postez linku asta:http://www.youtube.com/watch?v=WGW-WGRx1ZU
Ale mele nu erau nici pe departe in halul asta, dar una era fisurata. Am decis sa le schimb pe amandoua daca tot faceam lucrarea. Am simtit o imbunatatire la schimbatul vitezelor, adica se simtea mai inchegata masina.
Eu am pus tot originale, dar se poate rezolva cu insertii de poliuretan. Daca optezi pentru poliuretan desfaci doar piulitele care tin difu, bagi insertiile (bucsele originale nu sunt pline, au cate un loc liber deasupra si dedesubtul prinderii) se pune o piulita peste si se strage la loc surubul. Practic rezolvi problema si mai ieftin dar si cu muuuult mai rapid.
-
Salutare,
M-ati cam speriat cu ce am citit pe aici. Eu vroiam chiar sa-i fac un chip tuning si acum ma gandesc ca mai bine stau cuminte.
Axu, spune-ne te rog daca motorul era rece sau cald cand s-a intamplat nenorocirea. Nu-mi dau seama cat ar conta dar asa de curiozitate.
-
Nu are nici o relevanta temperatura -> gasesti si pe alte forumuri din afara o multime de motoare diesel Subaru din perioada 2008-2010 la care s-a rupt vilbrochenul - si asta ar trebui sa fie o bucata tzapana de metal care sa nu se rupa in doua nici daca masina nu mai are ulei deloc ...
Bine, asta nu inseamna ca nu poti sa iti faci "o adevarata bestie care mananca jaratec" ca aici
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=255.160 :)
Ca dupa o vreme o sa aiba bestia rau la stomac de la jaratec e o alta poveste :)
-
Masina era dupa 80km de mers continuu. Deci la temperatura optima de functionare.
-
Salutare, se mai aude ceva interesant la tine ? Am vazut ca masina e tot acolo in curte la tubman ...
-
Salut,
deocamdata nimic. S-au trimis la Bucuresti toate documentele cerute de ei si acuma astept raspuns.
-
Cum mai esti cu masina? Am fost acum vre'o luna sa schimb ambreiajul si ti'am vazut'o (cred) la Tubman. Ai primit vre'un raspuns?
-
Deocamdata, sunt inca in aer, merge greu treaba. In principiu am sanse sa o faca si cei de la SMT au zis ca mi-ar face-o pana prin ianuarie-februarie, dar deocamdata nu am nimic clar si sigur.
-
deci s-a facut ? am vazut in alt topic ca ai reparat caseta de directie deci presupun ca masina merge din nou ....
-
Bine ar fi daca s-ar fi rezolvat, dar inca astept sa vedem cand vin piesele. Tot ii bine ca nu ii mai rau ;D
Caseta am reparat-o candva prin vara si nici nu prea am apucat sa ma bucur de ea. Anul asta poate...
-
Ieri a ajuns motorul in Cluj. Saptamana asta incep asamblarea. Sper sa o scot la plimbare luna asta, sa mai prind niste zapada. ;D
-
Bravo,deci se poate.Sa-l rodezi sanatos si in siguranta.
-
Sper sa nu-ti mai vad masina la coltul rusinii data viitoare cand merg pe la Tubman...
-
Da, trebuie sa iau niste lectii pentru rodaj ;D, ca nu am mai avut pana acum ocazia asta.
Sper si eu sa o termine cat mai repede. Oricum la coltul rusinii mai raman restul, adica 3 Forestere si un Legacy. Desi pentru unul din Forestere a ajuns motorul la Bucuresti. Sper sa nu mai ai drum, inainte de revizie, la Tubman :D
-
Eu sper sa am, sa imi repare oglinda. Si sa vad cum e cu prelungirea garantiei.
-
Din cele patite pana acuma la Subaru, pot sa zic ca se cam rezolva toate, dar duuuuurrreeeeazzzzaaaa.
-
Gata. Vineri am luat masina. Prima impresie...motorul n-a sunat/mers niciodata asa. Deocamdata toate bune, ma stradui sa merg cu turatii scazute, pentru rodaj.
S-a inlocuit de catre Subaru, blocul scurt si bujiile.
-
Te-am vazut prin Gheorgheni, bine ca umbla pe roti. Sa fie intr-un ceas bun :)
-
Ai asteptat ceva dar ai masina noua.
-
Da, am asteptat ceva, dar asta pare sa fie mersul lucrurilor din pacate. Important este ca s-a rezolvat.
@Sco
de cand am ridicat masina nu am trecut prin Gheorgheni, poate ai vazut altul. Sa fie intr-un ceas bun.
-
Corect, nu erai tu, am confundat numerele, era Cristi :)
-
Ma bucur mult ca ti'ai rezolvat problema. Am fost pe la tubman si iam vazut in actiune cand iti lucrau la inlocuire. Sa ne vedem cum bine prin aglomeratia clujului :)
-
Mai bine ne vedem pe langa Cluj, pe ceva dealuri ;D, dar asta dupa ce ii termin rodajul.
-
multi km fara probleme.
cum merge? ce presupune rodajul? mai au probleme (se mai rupe vilbrochenul) dupa ce au fost reparate?
-
Salut si mersi.
Motorul merge foarte bine, cum nu a mers niciodata de cand este la mine. Daca se va mai rupe...numai timpul si km o vor spune. Sunt cazuri (stiu 2 in Cluj) cand a crapat si a 2-a oara, dar alea cred au fost inlocuite cu acelasi tip de bloc, probabil cu vilbrochenul revizuit. Teoretic varianta de bloc care mi s-a pus mie, este ultima aparuta pentru Euro4.
Legat de rodaj, in carte scrie sa nu mergi peste 3500rpm pentru 1600km. Eu am vreo 3000km si am incercat sa-l tin pe la 2000-2500rpm cand s-a putut, si fara accelerari bruste.
-
multumesc de informatii, cu atat mai mult cu cat sunt direct interesat (am o problema similara).
-
Nasol moment. Inarmeaza-te cu rabdare si daca esti in regula cu actele, ar trebui sa se rezolve.
De curiozitate la cati km a crapat motorul si in ce conditii?
Succes.
-
La 120.000 km, mers normal (viteze schimbate, cand era nevoie in jur de 3500 rot/min), cu familia si bagajele aferente, dupa 200 km de la pornire.
Cu actele sunt in regula (zic eu), service doar la reprezentanta. Astept un raspuns saptamana asta, sper sa fie pozitiv.
-
Cifra magica 120 asta. Sa speram ca se rezolva totul cu bine si repede. Bafta!
-
multumesc mult. sa fie
-
Am facut revizia la 5000km, toate bune si frumoase pana aici.
In urma unor consumuri mai ridicate din ultima perioada, si a unei erori (P0406), am dar jos EGR-ul si am constat ca este gata. Pinioanele care actioneza valva sunt mancate, probabil se bloca in diferite pozitii sau nici nu se deschidea deloc. Ca urmare am schimbat EGR-ul si acum totul a revenit la normal. Sa vedem cat tine asta nou...
Acum dupa schimbare, consum extraurban cu portbagajul sus si cu cauciucuri AT - 6.6L, eu zic ca-i bine. Inainte ma straduiam sa scot 8L.
Tot cu ocazia schimbarii EGR-ului am schimbat si culisele etrierilor pe fata, ca pe spate momentan nu sunt de gasit.
Rezultatul, liniste in masina, in sfarsit.
-
EGR-ul l-am schimbt si eu anul trecut - aveam undeva intre 130-150k km ( deh' nu mai tin minte).
Eu nici nu m-am complicat cu incercari de curatare -prietenii din service mi-au spus ca o curatare e doar un paleativ: prelungeste putin termenul inevitabilului !
Si eu am avut probleme cu etrierii pe fata - culisele/pistonasele aveau joc si "cloncaneau" la cate-o frana mai sanatoasa.
Am schimbat tiganiile alea, probleme s-a ameliorat semnificativ da' nu total si definitiv.
Acu' ca mi-ai amintit, am sa le spun baietilor de la Autokino si de problema asta - daca tot sta cateva luni la ei pentru motor, macar sa ia fiecare parte la verificat si sa schimb tot ce trebuie schimbat cu ocazia asta. Le-am si spus - dupa ce o iau, vreau sa-i mai vand in urmatorii 3-4 ani doar la cafele !
Ma rog - reviziile nu se pun.
-
Mie mi se pare cam nefiresc de des intalnita problema cu franele. Fie ca vorbim de etriere de forester, de WRX sau chiar Brembo, suntem atat de multi care spunem ca e nevoie de reparatii la sistemul de franare.
Oare la alte marci e aceeasi problema? Sau poate nu le intretinem noi corect? Sau poate e firesc sa se schimbe garnituri si culise asa de des?
La restul masinilor avute prin familie la care m-am interesat de intretinerea lor in mod direct (mai multe forduri si opel si vw) nici una nu a avut probleme desi au ajuns unele dintre ele la peste 160.000km, toate luate de noi.
Singura chestie ciudata la Opel e ca mananca discurile de frana in 15-20.00 km si doua seturi de placute in acest timp, dar si cand pui frana ingheata masina (sistem bosch inclusiv discuri si placute). Singura asemanare cu un STi :D doar ca set discuri si placute costa sub 500 lei.
-
Eu, sincer sa fiu, am inceput sa "aud" etrierii dupa operatiunea de schimbare discuri+placute+rulmenti.
Poate fi si o problema de la discuri + placute - am pus un set EBC si te miri cum se aseaza ele pe-acolo ... si ce nu le-o fi convenit !
-
Am facut revizia la 5000km, toate bune si frumoase pana aici.
[...]
Acum dupa schimbare, consum extraurban cu portbagajul sus si cu cauciucuri AT - 6.6L, eu zic ca-i bine. Inainte ma straduiam sa scot 8L.
[...]
la ce regim de viteza, pe ce fel de drumuri?
-
Regim de viteza intre 80-120km/h pe drum national/european. Mai clar Cluj - Bistrita, un drum din ce in ce mai aglomerat si periculos.
-
Io la 130-150 pe A3 + DN1 pana la Campina m-am apropiat de 9%. Dar, tre sa schimb caucioacele, o fi si de la astea.
-
Aceeasi masina, tot 130-150, cu varfuri de 170km/h, A3+Dn1, pana la Brasov, consum de 8% (pe bord).
Anvelopele sunt noi, consumabilele recent schimbate.
-
Eu cu AT-urile nu prea ma simt confortabil la peste 140km/h. Deci am garantat consumuri bune.
-
Am revenit din concediu. Masina a mers bine pana la mare unde a cedat volanta. Facea ceva zgomote din cand in cand inainte sa plec, dar dupa ce am tras rulota pana la mare, facea niste zgomote de parca voia sa sara din masina.
Cu ajutorul colegului KET, caruia ii multumesc inca o data, am gasit un service in CT, care s-a miscat repede si a rezolvat problema. Problema mai mare a fost ca nu s-au putut desface suruburile de la volanta. Problema si mai mare a fost ca in kit-ul de volanta binenteles ca nu vin si suruburile. In final s-au gasit suruburi si acum totul este in regula.
Cum volanta nu mai avea arcuri prin ea, shpanul a ajuns in rulmentul de presiune, care a trebuit si el inlocuit.
Total - 2800lei.
-
ioi, tulai :)
cred ca din cauza semnaturii tale careia ii lipseste optimismul ...
-
Buna asta. :D
-
Daca te linistete cu ceva, toate volantele fac la fel.
La cati km a cedat ?
-
La 128000km. Sa vedem cat tine asta noua, pentru ca din pacate nu a facut nimeni conversie la volanta cu masa simpla pentru motorul diesel, sau nu am gasit eu. Probabil este mai bine avand in vedere fragilitatea vilbrochenului.
-
Am schimbat furtunul dintre intercooler si galeria de admisie. Rezultatul este ca masina merge iar normal, fara sughituri la decelerare, iar pornirea la rece mult imbunatatita.
L-am schimbat cu unul siliconic S-Hose.
-
Am schimbat furtunul dintre intercooler si galeria de admisie.....
Ala mi-a dat si mie de furca !
Si dat fiind faptul ca la Autokino il aveau pe stoc = problema cunoscuta si frecventa !
-
Mda, aparent doar cotul ala cedeaza. Ramane de vazut cat tine asta. ::)
-
Am schimbat saptamana trecuta bucsele de la fuzetele spate. Destul de dificil de demontat, dar s-a rezolvat. Ale mele au inceput sa scartaie, parca mergeam cu caruta, sunau la fiecare denivelare. Km 134800.
-
Saptamana trecuta am facut revizia la 135560km.
- Ulei Motul 8100 X-CLEAN FE 5W-30 - de la POL - nu mai stiu pretul ca l-am achizitionat acum vreo luna si ceva
- filtru aer
- filtru ulei
- filtru combustibil
Pretul reviziei + consumabilele de mai sus - 370lei.
In rest toate bune.
-
Salut,
Am doua intrebari daca se poate
1. Au facut figuri cei de la Subaru Japonia ca nu ai facut o revizie la service agreat de ei?
2. Cand ti-au pus noul motor nu ti-au schimbat si volanta?
-
Salut!
1. Nu am primit nici un feedback apropo de revizia lipsa, dar revizia lipsa era cu vreo 40k km inainte de moarte, practic dupa ea s-au mai facut 2 sau3 revizii la reprezentanta.
2. Volanta nu intra la garantie. Daca vrei o schimbi, daca nu, nu. Eu am fost indrumat sa o mai tin, dar n-a tinut ea cu mine :)
-
Si daca tot am intrat pe topic, mai spun ca prin iulie am schimbat radiatorul de apa. S-a dus garnitura de sus si improsca peste tot cu antigel. Am pus radiator Nissens si cu ocazia asta ma schimbat si antigelul.
Si binenteles am schimbat din nou culisele etrierilor de pe puntea fata.
ODO 145.400km
-
Culisele cu totul sau doar garniturile?
Fa trecerea la 4pot,scapi de culise asa ;)
-
Tot setul. Adica fiarele, suruburile si protectiile de cauciuc.
As face eu trecerea, dar din cate am studiat s-ar potrivi de la WRX 2000 - 2004. Astea ar fi "plug and play" sa zicem asa. A da, si am nevoie de ceva care sa incapa sub jante de 16".
-
Merg de pe WRX inclusiv 2007. Iar de incaput eu stiu ca incap fara probl pe jante de 16", celalalt parca avea asa.
Acum sunt unele la vanzare pe olx, parca, la 1400 ron. Depinde in ce conditie sunt. Eu am dat 1000 p'ale mele, inca 300 sablat/vopsit, iar kiturile de reconditionare (garniturile) le aveam. altfel totalul urca mai sus
-
Mersi de informatie. Am sa caut sa vad ce gasesc.