1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 11:44:25 »Pus detaliu cu protectia cablajului i-wire, pe care aveam s-o-nchid cu banda.
S-a consumat procesul duminica.
Luni dimineata la 8 eram in masina, mergeam la fabrica unui vecin de-ai mei, sa filetam gaura din TGV.
N-avea tarod NPT, asa c-am dat cu al meu. TGV-ul fixat in menghina, tarodul apasat cu mandrina frezei, antrenat cu port-tarod mare. In 2 oameni, cu efort semnificativ. A iesit o porcarie de filet, dar macar era filet.
Dup-aia am realizat ca senzorul se opreste devreme in gaura, asa c-am hotarat sa frezez/adancesc si umarul de oprire al hexagonului senzorului.
Nu exista CNC acolo, doar manual. Dupa ce s-a jucat asta 5 minute, m-au apucat remuscarile, ca e ditai fabrica, si el, proprietar, statea sa frezeze TGV. Asa c-am intrat eu. Deci premiera anveat', am frezat eu, cu manutele mele ciunge. Vreo 3 ore as adauga.
Fixarea fiind precara, iar eu repezit, i-am dat adancime de frezare cam mare de cateva ori, si mi-a smuls TGV-ul din menghina, iar freza s-a dus in pereti ca nesatula. D-aia nu-i rotund, nu-i problema.
Faptul ca s-a intersectat cu gaura de surub de fixare a galeriei, nici asta n-ar fi problema.
Problema mare e ca la tarodare, lua-i-ar naiba p-aia de vand asa ceva, tarodul ala fiind un dezastru, si repet, trebuind fortat cu tevi aplicate pe port-tarod, carcasa s-a fisurat (poza 2).
Adica tarodul ala a taiat cat de cat, dar a si impins aluminiul in exterior ca sa-si faca loc.
In prima poza imi notez adancimea de tarodare, vreo 9 spire la antrenare usoara cu port-tarodul.
Deci am montat senzorul asa.
Partea haios-trista e ca loctaitu' de etansare, cu ocazia strangerii senzorului, a iesit prin fisura, ca pasta de dinti cand calci pe tub. Adica ar etansa la 1.5 bar sau cat e in admisia aia. Dar nu e stilul meu.
Asa ca:
- am facut planul teoretic al prelucrarii corecte. Adica diametru si adancime frezare, adancime de tarodare.
- am comandat TGV si garnitura noi.
Va merge la Pitesti si ala, cand o ajunge.
Daca ajunge in timp util, perfect. Adica mai e o luna. Daca nu, aia e, il inlocuiesc alta data.
Patesti cand ai scule de kkt si n-ai timp sa apelezi la atelierele alea bune.
Asa c-am continuat cu galeria.
Injectoare noi.
Apar in poza prezoanele de TGV cu vreo 5mm mai lungi, recuperate de pe Dellorto DHLA40-urile ale masinii celeilalte. Unul original Subaru a iesit cu tot cu filet de pe TGV-ul original, d-aia schimbarea. Nu prea arata profi motul ala, deci am sa comand un prezon nou. Dar cand o fi.
Acuzam prin vara sticky throttle. Gen tre' s-apas pedala prea tare ca sa se deschida de la inchidere totala.
Gasit si problema, adica ce banuiam de altfel, clapeta impana in carcasa, se vad urmele. Am ajustat din reglajul opritorului.
Andea, deci in teorie, o sa am putin aer in plus de la clapeta. IACV-ul va sti sa compenseze, astfel incat sa am relanti normal, da?
Mi-a luat o vesnicie sa asez cablajul, cu filmuletul alora si cu pozele mele.
Daca e sa dau un verdict, e cam panarama ca asezare, trasee, integrare. Pe de alta parte, ncsf, nu e OEM, e practic o improvizatie artizanala. Ce ma enerveaza real e ca, se vede si-n film, aia nu au o treaba cu fixarile intermediare, sa nu frece, sa nu atinga, sa nu se roada de la vibratii. Cativa soricei si sanatate. Eu nu-s asa, eu nu vreau sa arda tigaia. Deci mai vad.
Insa de departe cea mai enervanta chestie e ca o data, au lasat anumite ramuri mai lungi ei. Ceea ce-i ok. Dar adaug si eu extensiile de adaptare ale injectoarelor. Adica mufe in plus, lungime de cablaj in plus. Absolut enervant, ca nu gasesc nicio pozitie buna, la niciun injector.
Asa ca, Andea (si altii), pliz, pareri, ca am 2 variante si nu pot sa aleg nici mort.
Stanga - extensiile adaptoare.
Dreapta - mufele de inlocuire.
Extensii:
- nu tai cablajul;
- folosesc extensiile, ca am dat bani pe ele;
- vin toate ca dracu'.
Mufe noi:
- tai cablajul, va merge doar pe ID injectors;
- am luat extensiile degeaba;
- se va aseza muuuuult mai bine cablajul, OCD happy.
- (bonus: risc sa stric ceva)
Cum ati face?
Ma duc sa vad de turbo, c-a ajuns ieri o patoorik.
S-a consumat procesul duminica.
Luni dimineata la 8 eram in masina, mergeam la fabrica unui vecin de-ai mei, sa filetam gaura din TGV.
N-avea tarod NPT, asa c-am dat cu al meu. TGV-ul fixat in menghina, tarodul apasat cu mandrina frezei, antrenat cu port-tarod mare. In 2 oameni, cu efort semnificativ. A iesit o porcarie de filet, dar macar era filet.
Dup-aia am realizat ca senzorul se opreste devreme in gaura, asa c-am hotarat sa frezez/adancesc si umarul de oprire al hexagonului senzorului.
Nu exista CNC acolo, doar manual. Dupa ce s-a jucat asta 5 minute, m-au apucat remuscarile, ca e ditai fabrica, si el, proprietar, statea sa frezeze TGV. Asa c-am intrat eu. Deci premiera anveat', am frezat eu, cu manutele mele ciunge. Vreo 3 ore as adauga.
Fixarea fiind precara, iar eu repezit, i-am dat adancime de frezare cam mare de cateva ori, si mi-a smuls TGV-ul din menghina, iar freza s-a dus in pereti ca nesatula. D-aia nu-i rotund, nu-i problema.
Faptul ca s-a intersectat cu gaura de surub de fixare a galeriei, nici asta n-ar fi problema.
Problema mare e ca la tarodare, lua-i-ar naiba p-aia de vand asa ceva, tarodul ala fiind un dezastru, si repet, trebuind fortat cu tevi aplicate pe port-tarod, carcasa s-a fisurat (poza 2).
Adica tarodul ala a taiat cat de cat, dar a si impins aluminiul in exterior ca sa-si faca loc.
In prima poza imi notez adancimea de tarodare, vreo 9 spire la antrenare usoara cu port-tarodul.
Deci am montat senzorul asa.
Partea haios-trista e ca loctaitu' de etansare, cu ocazia strangerii senzorului, a iesit prin fisura, ca pasta de dinti cand calci pe tub. Adica ar etansa la 1.5 bar sau cat e in admisia aia. Dar nu e stilul meu.
Asa ca:
- am facut planul teoretic al prelucrarii corecte. Adica diametru si adancime frezare, adancime de tarodare.
- am comandat TGV si garnitura noi.
Va merge la Pitesti si ala, cand o ajunge.
Daca ajunge in timp util, perfect. Adica mai e o luna. Daca nu, aia e, il inlocuiesc alta data.
Patesti cand ai scule de kkt si n-ai timp sa apelezi la atelierele alea bune.
Asa c-am continuat cu galeria.
Injectoare noi.
Apar in poza prezoanele de TGV cu vreo 5mm mai lungi, recuperate de pe Dellorto DHLA40-urile ale masinii celeilalte. Unul original Subaru a iesit cu tot cu filet de pe TGV-ul original, d-aia schimbarea. Nu prea arata profi motul ala, deci am sa comand un prezon nou. Dar cand o fi.
Acuzam prin vara sticky throttle. Gen tre' s-apas pedala prea tare ca sa se deschida de la inchidere totala.
Gasit si problema, adica ce banuiam de altfel, clapeta impana in carcasa, se vad urmele. Am ajustat din reglajul opritorului.
Andea, deci in teorie, o sa am putin aer in plus de la clapeta. IACV-ul va sti sa compenseze, astfel incat sa am relanti normal, da?
Mi-a luat o vesnicie sa asez cablajul, cu filmuletul alora si cu pozele mele.
Daca e sa dau un verdict, e cam panarama ca asezare, trasee, integrare. Pe de alta parte, ncsf, nu e OEM, e practic o improvizatie artizanala. Ce ma enerveaza real e ca, se vede si-n film, aia nu au o treaba cu fixarile intermediare, sa nu frece, sa nu atinga, sa nu se roada de la vibratii. Cativa soricei si sanatate. Eu nu-s asa, eu nu vreau sa arda tigaia. Deci mai vad.
Insa de departe cea mai enervanta chestie e ca o data, au lasat anumite ramuri mai lungi ei. Ceea ce-i ok. Dar adaug si eu extensiile de adaptare ale injectoarelor. Adica mufe in plus, lungime de cablaj in plus. Absolut enervant, ca nu gasesc nicio pozitie buna, la niciun injector.
Asa ca, Andea (si altii), pliz, pareri, ca am 2 variante si nu pot sa aleg nici mort.
Stanga - extensiile adaptoare.
Dreapta - mufele de inlocuire.
Extensii:
- nu tai cablajul;
- folosesc extensiile, ca am dat bani pe ele;
- vin toate ca dracu'.
Mufe noi:
- tai cablajul, va merge doar pe ID injectors;
- am luat extensiile degeaba;
- se va aseza muuuuult mai bine cablajul, OCD happy.
- (bonus: risc sa stric ceva)
Cum ati face?
Ma duc sa vad de turbo, c-a ajuns ieri o patoorik.