Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on Today at 11:44:25 »
Pus detaliu cu protectia cablajului i-wire, pe care aveam s-o-nchid cu banda.
S-a consumat procesul duminica.



Luni dimineata la 8 eram in masina, mergeam la fabrica unui vecin de-ai mei, sa filetam gaura din TGV.
N-avea tarod NPT, asa c-am dat cu al meu. TGV-ul fixat in menghina, tarodul apasat cu mandrina frezei, antrenat cu port-tarod mare. In 2 oameni, cu efort semnificativ. A iesit o porcarie de filet, dar macar era filet.
Dup-aia am realizat ca senzorul se opreste devreme in gaura, asa c-am hotarat sa frezez/adancesc si umarul de oprire al hexagonului senzorului.
Nu exista CNC acolo, doar manual. Dupa ce s-a jucat asta 5 minute, m-au apucat remuscarile, ca e ditai fabrica, si el, proprietar, statea sa frezeze TGV. Asa c-am intrat eu. Deci premiera anveat', am frezat eu, cu manutele mele ciunge. Vreo 3 ore as adauga.



Fixarea fiind precara, iar eu repezit, i-am dat adancime de frezare cam mare de cateva ori, si mi-a smuls TGV-ul din menghina, iar freza s-a dus in pereti ca nesatula. D-aia nu-i rotund, nu-i problema.
Faptul ca s-a intersectat cu gaura de surub de fixare a galeriei, nici asta n-ar fi problema.
Problema mare e ca la tarodare, lua-i-ar naiba p-aia de vand asa ceva, tarodul ala fiind un dezastru, si repet, trebuind fortat cu tevi aplicate pe port-tarod, carcasa s-a fisurat (poza 2).



Adica tarodul ala a taiat cat de cat, dar a si impins aluminiul in exterior ca sa-si faca loc.
In prima poza imi notez adancimea de tarodare, vreo 9 spire la antrenare usoara cu port-tarodul.
Deci am montat senzorul asa.



Partea haios-trista e ca loctaitu' de etansare, cu ocazia strangerii senzorului, a iesit prin fisura, ca pasta de dinti cand calci pe tub. Adica ar etansa la 1.5 bar sau cat e in admisia aia. Dar nu e stilul meu.
Asa ca:
- am facut planul teoretic al prelucrarii corecte. Adica diametru si adancime frezare, adancime de tarodare.
- am comandat TGV si garnitura noi.

Va merge la Pitesti si ala, cand o ajunge.
Daca ajunge in timp util, perfect. Adica mai e o luna. Daca nu, aia e, il inlocuiesc alta data.
Patesti cand ai scule de kkt si n-ai timp sa apelezi la atelierele alea bune.

Asa c-am continuat cu galeria.
Injectoare noi.
Apar in poza prezoanele de TGV cu vreo 5mm mai lungi, recuperate de pe Dellorto DHLA40-urile ale masinii celeilalte. Unul original Subaru a iesit cu tot cu filet de pe TGV-ul original, d-aia schimbarea. Nu prea arata profi motul ala, deci am sa comand un prezon nou. Dar cand o fi.



Acuzam prin vara sticky throttle. Gen tre' s-apas pedala prea tare ca sa se deschida de la inchidere totala.
Gasit si problema, adica ce banuiam de altfel, clapeta impana in carcasa, se vad urmele. Am ajustat din reglajul opritorului.
Andea, deci in teorie, o sa am putin aer in plus de la clapeta. IACV-ul va sti sa compenseze, astfel incat sa am relanti normal, da?



Mi-a luat o vesnicie sa asez cablajul, cu filmuletul alora si cu pozele mele.
Daca e sa dau un verdict, e cam panarama ca asezare, trasee, integrare. Pe de alta parte, ncsf, nu e OEM, e practic o improvizatie artizanala. Ce ma enerveaza real e ca, se vede si-n film, aia nu au o treaba cu fixarile intermediare, sa nu frece, sa nu atinga, sa nu se roada de la vibratii. Cativa soricei si sanatate. Eu nu-s asa, eu nu vreau sa arda tigaia. Deci mai vad.



Insa de departe cea mai enervanta chestie e ca o data, au lasat anumite ramuri mai lungi ei. Ceea ce-i ok. Dar adaug si eu extensiile de adaptare ale injectoarelor. Adica mufe in plus, lungime de cablaj in plus. Absolut enervant, ca nu gasesc nicio pozitie buna, la niciun injector.
Asa ca, Andea (si altii), pliz, pareri, ca am 2 variante si nu pot sa aleg nici mort.



Stanga - extensiile adaptoare.
Dreapta - mufele de inlocuire.

Extensii:
- nu tai cablajul;
- folosesc extensiile, ca am dat bani pe ele;
- vin toate ca dracu'.

Mufe noi:
- tai cablajul, va merge doar pe ID injectors;
- am luat extensiile degeaba;
- se va aseza muuuuult mai bine cablajul, OCD happy.
- (bonus: risc sa stric ceva)

Cum ati face?

Ma duc sa vad de turbo, c-a ajuns ieri o patoorik.
2
Legacy/Outback V (2010-2014) / Re: Outback 2011 2.5i CVT - Subi
« Last post by bob_ilie on April 29, 2024, 17:45:38 PM »
Felicitări ! frumoasă mașina ! Am văzut-o, dar sāmbătă pe la 12 s-a vāndut!  ;D Care a fost prețul, dacă se poate spune !
3
Legacy/Outback V (2010-2014) / Re: Outback 2011 2.5i CVT - Subi
« Last post by VeNoM836 on April 29, 2024, 10:16:27 AM »
Revizie 328500 km

Motul 8100 5w30
- Filtru ulei OEM, Filtru aer MANN, Filtru polen MANN FP

Masina va fi de vanzare.
Am cumparat sambata un Outback productie 2017, cumparat de la SMT si inmatriculat in 2018 cu 8900 km la bord.

Subaru Outback 2.5i CVT Sport cu EyeSight, xmode, piele, harman kardon, etc.
4
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on April 27, 2024, 21:11:07 PM »
Io cand am zas...  >:(

Am mai facut, stiu ce ma asteapta, si un maruntis iti poate ocupa 40 de ore.

Si nici macar nu e lucru efectiv, e uitat pe pereti 48 de ore, pe motiv de uichend.

Aaaaaanywayz.
Sa incerc sa tin cronologia putin.
Aveam zile bune de cand andea be like "pune senzorul sus, te complici cum vrei tu".
Eu "nu merge la mine, sus e o incinta separata din turnare, o mini-camaruta, probabil pentru IACV. Si oricum, vreau perete gros de material ca sa infiletez".
Nu mai zic ca si WIM, saptamana trecuta, ma ia in privat "bai, esti nebun, ai senzor IAT de fabrica deja acolo sus". Imi da poza, ma mir, ii arat ca la dbc nu exista asa ceva, aproba.
Tot zilele trecute (vad miercuri, azi e sambata), mintea fiindu-mi odihnita, fizicul nu prea, imi fata o idee.



(praful de pe laptop (ca il vad acum) e pentru ca incaperea aia, o camera de la parter, are subaru scris pe pereti, e depozit de piese de 6 luni, e apocalipsa acolo. Dupa ce termin masina creca varuiesc, desi n-am folosit-o niciodata)

Ii trimit poza lui Vali, imi lasa de la distanta impresia de facepalm, ca ma maxim complic iar, ca n-o sa am acces la senzor.
Asa ca abandonez ideea creata si out of the box si revolutionar inovativa.

Asa ca se face ieri, prima seara/noapte de concediu/maratonsubaru. Dezechipez admisia si-l iau iar la spamuri pe andea. "Uite, aici e perete, sunt cu dornul si ciocanul in mana, ii dau unde voiam eu???".
Adica aici voiam eu:



Andea raspunde-ntr-un final si zice ca sa pun senzorul in fata, la evap, ca trebuie o modificare simpla si logica la rats nestu' ala si merge.
Eu ma uit, realizez ca logica modificarii e infailibila, chiar gasesc ceva furtunas cotit de renault care m-ar salva cu modificarea mataraiei de evap a vereicsului.
Doar ca dupa ceva masuratori constat ca raman cu perete de material de sub 1mm pe langa spirele filetului.
Asa ca abandonez varianta.



Andea foloseste o expresie revelatoare, "trebuie flow de aer peste senzor".
Eu eram iar cu dornul si ciocanul in mana ca sa dau afara dopul de fabrica de sub alternator, si ma uit inca o data cam unde ar iesi partea de senzor a senzorului.
In poza, ala e dopul. Adica acolo ar fi senzorul.



Adica in colt.
Camera telefonului era la corpul clapeta, se vede si o bucata din cele doua runnere de admisie care se duc la cilindrii 1 si 3.
Nu prea e flow de aer acolo, adica e, dar nu e. Daca vreau precizie de citire IAT, mie nu-mi parea aseara chiar ideal.

Eram cu galeria bucati pe masa la momentul ala, si-ntr-o clipa-n care mintea-mi era pe la shaorma, desi era trecut de miezul noptii... VAD deja-vuu'!  :o
Ii scriu lui andea, ma mir ca raspunde, eu n-as fi facut-o, nu pare incantat de ideea mea, dar nu-mi pasa, suficient era extazul si senzatia aia imbatatoare de "evrika" ce ma coplesise pe mine.
Deci ideea mea de miercuri nu luase in calcul un mare, un IMENS actuator/motoras de TGV.



Explic pe exemplu didactic.
Sub galerie eu deja ma gandeam la ce curea de alternator sa comand ca sa-mi fac viata mai usoara. Ori din ce unghi sa vin cu freza pe alternator, ca sa-l stric cat mai putin. Sau ce procedura de montaj curea alternator sa inventez, cu demufare IAT si remufare de catre ceva ginecolog cu maini anormal de subtiri.
Aici insa, spatiul era deja rezervat de catre un enorm motor electric. Care motor electric urma sa dispara, eu facand TGV delete!

Daca Florescu mai zice ca nu intelege, ma oftic.

Bun!
Revenind la ce am facut ieri, am plecat de la o galerie completa si am ajuns la una incompleta.



Apoi am dormit 5 ore (fmm anxietate) si am sarit direct la spalat componente.
Si aici insist. 50mii km, 7 ani.
In poze: valva PCV, IACV, clapeta fata si verso.
Ce naiba sa cureti la ele, ca erau aproape luna...
Dpmdv, la ce rahaturi inutile si scumpe se vand pentru masinile astea, AOS-urile ar putea avea pret dublu si tot ar merita.



Apoi m-am apucat cu reala bucurie de partea interesanta.





Gaura cu burghiu de 14mm, inceputa pe gaura deja existenta de ~10. Pentru cine a mai folosit o bormasina, oportunitate reala de spart capul, rupt mana, spart geamurile din apropiere, smuls priza, etc. I-am dat cu grija, a mers, dupa cum se vede.

Inapoi putin - eu voiam tarod de 3/8"NPT. Unul singur.
Am inrosit google-ul, noi stim doar "tarod de tevi", "tarod de toli", "tarod G3" si alte imbecilitati d-astea traditionale, la care n-o sa renuntam niciodata, ca ne dau farmec. Credem noi.
Singurii tarozi cu "npt" scris pe ei erau si cei mai ieftini, 70 lei setul. Desi unul singur "de tevi" (ce-o fi insemnand, eu nu stiu), ar fi fost 300 lei, pe care i-as fi platit, cu conditia sa stiu ce iau.

Pe scurt, am semi-distrus gaura, insa nici chip sa muste ceva porcaria aia de tarod.
Am comparat cu ce tarozi metrici mai am, aia iti iau pielea. Asta o maseaza.
Frustrant, dezamagitor, ncsf, stop lucru.
Luni caut ateliere prin oras, sa-mi dea filet 3/8" NPT in ce material a mai ramas acolo.
Partea buna a failului e ca s-a dus anxietatea si macar am dormit.

Inainte insa, dupa momentul de ratacire, am scos, in sfarsit, noul cablaj motor din ambalaj. L-am comparat cu ala vechi.



Primul lucru - ramurile sunt semnificativ mai lungi decat OEM. Detaliu de altfel mentionat in filmul lor de instalare. Cica ca sa ofere libertate de alegere trasee, instalare ascunsa, etc. O fi bine sau rau, voi afla.
Si a 2-a chestie e ca are o mufa in plus in zona dreapta (spate?) a motorului. Am o banuiala ca dupa 2003 sau 2004 a aparut o mufa pe circuitul PCV. Aia o fi. Le trimit mail sa-i intreb, ca si-asa n-am treaba.
Am mers si am luat acum 3 role de banda neagra, ca sa inchid protectia de pe cablaj, care si aici, e deschisa pe lungime. Gen sa am ocupatie maine, ca miscarea asta e mare consumatoare de timp.

Mno, aia fu cu inceputul de maraton. Picat in bot la start.
5
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Last post by marr on April 26, 2024, 20:06:46 PM »
Pai, eu stiu ce sa zic ?
De vāndut, sigur nu voia sa mi-l vāndă !
Iar dacă voia sa-l cumpere, ar fi găsit ceva de criticat.
Bine, dacă nu ne știam de atāția ani, as fi zis ca-i doar politicos.
6
Tārgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by satoshi on April 26, 2024, 19:00:51 PM »
Scrisesem inițial XT din greșeală, datorită lui andrei0241 mi-am dat seama de typo și am editat ulterior.
7
Tārgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by MihaiFlorescu on April 26, 2024, 18:54:30 PM »
A scris XV nu XT.
8
Tārgul auto / Re: Cumpăr Forester SJ 2.0i
« Last post by Sorin03 on April 26, 2024, 18:53:48 PM »
M-am uitat eu dupa XT inainte sa cumpar Outback-ul, nici o sansa la 20k si mai ales sub 100k km. Bine, oricum XT -uri cu 150k + sunt si mai rare...eu zic ca ar mai trebui cam 7-8k euro minim peste cei 20k ca sa gasesti ceva ok. Bafta!
9
Subaru XV GT (2017-2023) / Re: Subaru XV MY2018 Dark Blue
« Last post by Muttley on April 26, 2024, 17:46:01 PM »
Si lui Paul i-a placut XV-ul ...

marr, pe bune acu', cam ce voiai sa zica?
10
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on April 26, 2024, 17:32:31 PM »
Deci nu pot, tre' sa las semn aici.
Tocmai am bagat mesaj de abstinenta in Outlook. Incepe un maraton de 16 zile de lucru continuu la Subaru.
Ciudata marca, ce face din om...  ::)

Evident, cu mentiune cu blesteme in subsol catre clasa politica si aia de i-au ales. Maroul e intentionat.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10