Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Forester / Re: Zgomot pedala ambreiaj SH
« Last post by NicNic on Today at 16:03:11 »
Si eu am aceasta enervanta scartaiala, cand apas pedala de ambreiaj.

Am schimbat tot mecanismul pedalier. Degeaba.
Apoi am inlocuit ambreiajul (placa, disc, volanta, rulment de presiune si furca). Tot degeaba.

Doar o gresare facuta la SMT a facut sa dispara zgomotul pentru o perioada de cateva luni.
A revenit, acum, dar e ceva mai ragusit ...

Abia astept sa inteleg cum sa scap de aceasta problema.
2
Forester / Zgomot pedala ambreiaj SH
« Last post by dvddcn on May 13, 2024, 23:43:31 PM »
Salut,

Deschid acest topic referitor la scârțâiala comuna a pedalei de ambreiaj. Ori de câte ori apas pedala, aceasta scartaie și devine enervant.
Am dat cu wd-40, am dat cu vaselina spray. Dispare și apare repede sunetul.
Aveți vreo sugestie? Kitul de ambreiaj a fost reconstruit cu kevlar de curând, rulment schimbat etc

Mulțumesc!
3
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by marr on May 13, 2024, 11:00:45 AM »
Excelenta alegere ai facut in acest caz !
Asteptam cu interes impresiile dupa ce rezolvi cu inmatricularea si o scoti pe drum  (si pe langa drum).
4
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on May 13, 2024, 07:47:08 AM »
Masina inca nu circula din lipsa de inmatriculare,lucru care se va intampla saptamana asta.am prins perioada de pauza a bugetarilor de paste si lucrurile au fost un pic amanate.dar in cei 100km de la vanzator si pana acasa,masina mi-a lasat o impresie foarte buna.nu-s sofer incepator si am condus mai multe marci de masini.partea cu cutia automata vrea un pic de obisnuinta.in rest ramane sa ies cu ea pe dealuri unde am si un teren la care nu prea puteam ajunge cu vechea masina pentru ca era prea joasa garda la sol.
5
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on May 13, 2024, 07:38:20 AM »
Am vrut o masina 4x4 cu benzina aspirat si pe lant si putin mai noua ca precedena masina a mea,o mazda 3bk.norocul meu a fost ca am prins ocazia asta la un pret mult mai mic decat sunt ele pe piata,cu reviziile facute doar la Subaru,si km putini.oricum are mai multe dotari decat mazda si oricum nu ma incurca lipsa anumitor facilitati
6
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 12, 2024, 21:37:29 PM »
Imi tot notez garniturile astea in speranta ca oi gasi vreun catalog, ceva, unde sa le caut dupa dimensiuni. Altfel am sa le iau din US si aia e. E vorba de headers/uppipe si downpipe/catback, astea-s singurele non-OEM.






AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.




Unde furtunul de condens AC a patit ce urmeaza:




AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


In prima faza mi s-a parut o idee buna. Insa gandindu-ma mai bine, mi-am reamintit ca flansele au inertie termica mare, adica odata incinse, raman asa, iar pierderile de caldura instantanee sunt neglijabile spre nule. Adica eficienta evacuarii n-ar suferi mare lucru.
Doar ca am realizat treaba asta pe drum spre magazin, unde mergeam sa cumpar colier.



Se mai vede-n poza discrepanta de diametru downpipe-catback. Care diferenta izbitoare e cam aiurea, avand in vedere cat am facut pe dracu-n 14 pentru eficienta. Deci teapa, am imbracat intermediara degeaba, ca eu, daca nu se opune vehement tunerul, imi iau catback de 3 inchi.

Revenind, pentru ca deja croisem scutul, l-am montat. Probabil c-am sa-l scot si renunt la el cu prima ocazie (vezi catback nou).



Si referitor la catback, alte doua poze in care se vede ca intermediara aia e din alt film. Unul mai mic gen...







AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


Dap, montat tot, strans, evacuarea e inchisa.
Downpipe si turbo legate strans:



A mai fost o surpriza, dar una mica si inofensiva, in aceea ca brida de ecran nu incapea de noul DP, captusit cu staniol si beteala de brad. Desi nu se vede veci piesa aia, eu sunt putin in zona patologica, asa c-am ajustat-o de nu se vede ca-i ajustata.



Si da, s-a saltat la strangerea finala, e in tensiune, insa am tras de coada lui in jos dintr-o pozitie nasoala si a miscat relativ usor. Adica nu se indoaie sub tensiunea aia. Eu sunt foarte impacat.

In caz ca unii nu-s familiarizati cu ideea de inlocuire DP la Subaru turbo, o poza lamuritoare.



Vreo 54mm OEM, 73 (parca) interior la AM.
Si se adauga forma. OEM descarca bypassul intr-un perete, iar gazele fac doua viraje la 90 de grade ca sa se ingramadeasca in teava aia mica. AM... se vede.
Ar mai fi catalizatorul high-flow la AM, care catalizator, eu l-am vrut de cea mai buna calitate, ca iubesc natura. D-aia am luat Cobbu', care foloseste niste catalizatoare performante nevoie mare se pare.
In incheiere, pe parte de powermodz, am impresia ca downpipe-ul e cam first mod cu impact maxim. Cel OEM e practic un dop.



AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


Il marcasem de cateva zile in partea dinspre fata. Spre spate, l-am desenat la ochi. Apoi flex si biax.



Abia acum (!!!), dupa atatia ani, realizez ca scutul OEM nu e deloc acolo pentru a mentine ridicata temperatura gazelor. La o masina de volum, asta n-a fost o prioritate. E acolo doar ca sa nu-ti lasi (toata) pielea pe turbo, ci doar o parte pe scut.
Adica nici pe parte de reducere heatsoak intercooler nu cred ca face mai nimic, ca e plin de degajari, insa, mai ales, este extrem-extrem de inalt! Probabil tot din considerente de arsuri in palma.

A fost rapid, a fost usor, dar asta nu ramane. Voiam si sa-i trag o vopsea ca sa fie frumi pana o pornesc si se arde, dar n-are niciun rost. Ori cumpar AM, ori, cel mai probabil, ma joc eu cu table.
Asta nu face absolut nimic.

Pardon, face, imi agreseaza pretiosul furtun 3MI  >:(



Dar, cum maine ma intorc la birou (ma rog, schimb garajul pe bucatarie)... alta data.
De aici incolo, continuarea e pe baza de uichenduri sau chef seara. Data fiind presiunea, probabil cheful nu va mai conta, si am sa trag in fiecare noapte.

End maraton.
7
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by marr on May 12, 2024, 17:28:11 PM »
Nu are !
Nici una, nici alta.

Lasă dotările, dotarile mașinii tale sunt cele care sunt ! Nu mai poți face mare lucru in privința asta.
Zi mai bine cum te împaci cu mașina, cum ți se pare la drum lung, daca ai scos agregatul de pe asfalt - chestii din astea.

PS: Fără supărare,  dar ma întreb cum ai cumpărat o mașina despre care nu știi absolut nimic ...
8
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by dan_b on May 12, 2024, 12:49:00 PM »
Pt ridicare si coborare geamuri din telecomanda se poate instala o alarma cu modul separat si pt partea asta. Nu stiu daca SJ-ul are functia la vreun nivel de dotare.
9
Foresterul meu SJ (2014-2018) / Re: Subaru Forester 2.0 SJ 2013
« Last post by Calinn on May 12, 2024, 10:53:46 AM »
Intrebare:
 1.SJ are canbus pe becuri?adica ai atentionare in bord cand se arde un bec?
2. Are optiunea sa se deschida geamurile din telecomanda fara motor pornit?
10
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on May 12, 2024, 01:01:20 AM »
Azi a fost ca-n filmele cu un prost  ???

Dar mai intai au fost reclame, alea au fost okish.
Carligul de downpipe de pe 6MT avea filetul cam terminat, eu montasem un M8 cu piulita in locul 10-ului. De ce nu l-am reparat atunci? Penca nu aveam kit helicoil pentru M10x1.25.
Urma sa aflu acum, recent, la prezonul de chiulasa lipit cu JB ca insertia cu pas de 1.5 merge si la 1.25, ori ca tarodul normal de M12x1.25 pe care il am e perfect pentru pregatirea gaurii, samd.
Deci am rezolvat acum.



Kiturile de acoperire contin 1m2 de vata d-aia de-ti curma viata si 1m2 de tabla.
Problema-i ca daca vata se lipeste pe teava cap la cap, tabla are 2 apucaturi paguboase. O data se aseaza peste vata, deci inevitabil pe un diametru mai mare, deci tre' mai multa, si se sudeaza cu suprapuneri, deci tre' si mai multa. Ceea ce face ca tabla sa se termine imediat, iar din vata sa-ti ramana de-o perna.
Eu cumparasem 3 cutii, iar tabla o folosisem din doua. Practic aveam o cutie neinceputa pe care nu doream s-o desfac. Dar imi ramasese vata sa-mi izolez si casa.
D-aia voiam sa imbrac intermediara cu tabla de aluminiu fixata cu coliere sau ceva.
Pe de alta parte, la inceputuri si experimente cu jdemii de aparate de sudura, cumparasem ceva burlan din inox ca sa incerc sudura pe el.

Actul 1 fu cu burlanul (nici nu pun poza mare).
Desi de 0.1mm grosime, tabla aia gofrata si striata facea ca tubul ala sa fie rigid grav.
Nici nu stiu de ce naiba nu m-am oprit in primul minut. Am renuntat relativ tarziu, dupa ce ajunsesem pe la jumatate, trebuia sa merg sa cumpar coliere, uatevar.
La gunoi. Cu tot cu orele pierdute.

Actul 2, ala dubios rau de ma face sa ma intreb daca-s normal, a fost sa merg in Hornbach sa iau o groaza de tabla de aluminiu de 0.5 si foarte, extrem de multe coliere din inox. Spart 200 lei.
Aici nici nu mai am poza, caldarar ma vedeam. Eram aproape de final, am avut o secunda de "bai, dar atat de tampit sunt chiar?". Desfacut, calcat pe ele ca sa fiu sigur ca-mi trece, gunoi.

Nush care-i faza, cred ca e legata de pret. Headers, uppipe, si mai ales downpipe, au costat ceva. Timp in care catbackul, pe olx in 2015 fu cam... nimic. De aici dorinta de improvizatie.

Seara la 8 am desfacut a 3-a cutie.
Mi-e cam aiurea putin, cum catbackul asta e cu teava de diametru cam mic, de 2.5", timp in care downpipe-ul la 3 inchi. Dar a iesit cel mai bine pana acum. Pe dos.



Prima poza e partea de jos, vizibila. Dacat zic  :laugh:
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10