Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => WRX și WRX STI => Topic started by: mecena on May 19, 2016, 22:54:48 PM

Title: STI noi
Post by: mecena on May 19, 2016, 22:54:48 PM
Buna tuturor. Asta e prima postare asa ca .... Bine v-am gasit .
Doresc sa cumpar un sti nou. Problema e : de unde ? Bucuresti sau Cluj ?
Timpul de asteptare e cam mare : 6 luni. Asta ma face sa ma uit tot mai mult spre un focus rs care e cu 10 bagrane mai ieftin, are mai multe optionale si vine la 2-3 luni.

Problema cea mare e : ok, sa zicem ca iau sti. Peste 3-4 ani vreau sa il vand . Cat de greu va fi aa vand o asemenea masina in Romania? Mentionez ca nu doresc sa tin la pret, doar sa o dau ca sa iau Alta . Spun asta din prisma ultimei vanzari , un 330 cabrio .am stat1 an pana sa il dau , desi pretul era mult sub real. Desigur masina ok, fara probleme.
In tara asta e cam greu sa vinzi  astfel de masini, de aceea subt putin reticent la achizitie . Si descurajat .

Multumesc .
Title: Răspuns: STI noi
Post by: andea79 on May 19, 2016, 23:49:05 PM
daca-l iei ca sa il dai nu-l lua :)
Title: Răspuns: STI noi
Post by: mecena on May 19, 2016, 23:55:34 PM
Pai nu -l iau sa il dau, il iau sa ma dau cu el. Dar nici da il tin sa il dau mostenire la nepoti.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: andea79 on May 20, 2016, 00:05:53 AM
pai ce vrei sa-ti zica lumea ? daca o sa vrei sa-l vinzi peste 4 ani cu 10 000 euro probabil o sa il dai usor, in rest STI-ul cu siguranta se vinde mai greu decat BMW-ul ... ia rs-ul, ca daca iei STI oricum lumea te va intreba cum merge ford-ul :)   
Title: Răspuns: STI noi
Post by: BOXER on May 20, 2016, 00:39:48 AM
Este bine ca ai fost sincer si ai impartasit temerile tale.
Eu sunt mai direct si iti voi spune ca Subaru nu este ceea ce iti trebuie.
Wrx STI nu are legatura cu Ford Focus Rs sau cu accesoriile/jucariile/bling-bling-urile, STI este o masina performanta cu sistem de tractiune integrala.
Ea este facuta pentru amatorii si profesionistii din motorsport dar si pentru entuziastii avizati.

Un Subaru nu este o masina de consum pe care sa obtii un pret excelent la revanzare.
Cumperi o astfel de masina pentru ca stii ce poate si stii ce vrei sa faci cu ea. In 4 ani nu ai timp suficient sa o inveti, sa ii faci diverse upgrade-uri si nici sa te bucuri de toate posibilitatile ei.

Exista 3 reprezentante in Romania, toate iti pot aduce masina fara probleme. Directorul unei reprezentante este membru al forumului si poate contactat pentru eventualitatea unei achizitii.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: mecena on May 20, 2016, 00:50:46 AM
Merci de raspuns. Am sa reflectez la ceea ce ai spus. Deci pe langa sti ar trebui sa reconsider inca o masina.
Mi-a placut chestia cum ca in 3-4 ani nu pot sa vad tot ce poate masina si te cred. Poate ca afirmatia ta mi-a intarit convingerea de a cumpara un sti.dar de ce zici ca nu se compara cu un focus rs ? Din cate am vazut si citit rs -ul eate f performanta .

Merci .
 
Title: Răspuns: STI noi
Post by: BOXER on May 20, 2016, 01:11:20 AM
Sunt clase diferite.
Focus, Megane, Mazda, astea sunt hot-hatch-uri, de obicei FWD, care au pornit de la masini ieftine dopate.

Daca vei cobori sub STI si vei ajunge la hot-hatch, atunci mai poti face inca un pas si poti ajunge la motociclete.
Nu este important ca sa aiba roti si sa accelereze repede, trebuie sa fie o masina echilibrata si manevrabila care nu vrea sa demonstreze nimic nimanui.

STI avea un singur competitor, EVO, care acum a iesit din productie.

Title: Răspuns: STI noi
Post by: Dragosh10 on May 20, 2016, 07:42:18 AM
Evo's are for sissies  ;D

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160520/472f3fbb03cad77c6b9edb6b62058474.jpg)
Title: Răspuns: STI noi
Post by: moguai on May 20, 2016, 08:17:17 AM
Salut bine ai venit. Focusul RS e ~35000eur? Eu zic ca e o varianta avand in vedere ca vine cu 4x4 si mai multa putere. Iar alt avantaj, daca si asta conteaza, are un interior mai de 2016 vs sti.
Cine si ia sti il ia pt ca vrea fix asta, cand ai mai multe variante si esti indecis de obicei sti ul se exclude la un moment dat
Title: Răspuns: STI noi
Post by: UXE on May 20, 2016, 08:28:27 AM
Cum e 4x4  de pe focus rs  ????
Title: STI noi
Post by: moguai on May 20, 2016, 08:41:48 AM
http://m.ford.co.uk/Cars/New-Focus-RS
E permanent, nu e haldex gen.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Muttley on May 20, 2016, 08:43:12 AM
Vectorial pana-n maduva diferentialelor e RS-ul. Surogat in opinia mea.

Ca performante, din ce comparatii am vazut pe net, Focusul e mai capabil. Suspensii reglabile, moduri presetate pentru dinamica, inclusiv "drift", deci gadgeturi cat cuprinde pentru clientela cu afinitate pentru asa ceva. Si e si mai puternic. Si mai practic (e hatch). Iar in cazul tau, avand in vedere promovarea extrem de intensa a modelului, revanzarea ar trebui sa fie relativ usoara.
STI-ul, in aceleasi reviewuri, e clasificat drept invechit, rudimentar si anost.
De exemplu:


As spune ca STI-ul e pentru cei ce vor conceptul de STI, pedigree-ul sau, reputatia sa. Altfel, daca exista deschidere si se cauta o masina rapida pentru cativa ani, sunt multe alte optiuni.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: MihaiFlorescu on May 20, 2016, 09:12:58 AM
Focusul este generatia NFS care doar admira masinile de pe afara. Ceasurile sunt oribile, costurile de intretinere mai mari la anvelope si plasticele din interior sunt de o mai slaba calitate. Iti spun pentru ca am avut 3 focusuri generatii diferite in familie si o fiesta pe care le-am condus suficiente mii de km cat sa imi fac o parere avizata. Doua focusuri inca mai sunt in familie si s-au pastrat oribil in timp. Nu sunt RS, dar fetele de usi, bordul, consolele sunt la fel.
Singurul punct forte la Ford este directia extrem de precisa si ferma. Poate si consumul.


STi-ul chiar daca este (dupa spusele unora) anost si cu mai putine gadget-uri (desi acum vine in echiparea cu ecranul tactil de 7 inch parca) este senzatia de sportivitate pura, echilibru si gadilarea tuturor simturilor.


Dupa ce am mers cu mai multe STi-uri si am avut un WRX cu upgrade-uri de STi pot spune ca este cea mai apropiata masina de strada de una de raliu.

Depinde ce cauti acum. Revanzarea va fi mereu o problema pentru motoarele peste 2 litri in Romania.
Title: Răspuns:
Post by: AXXI on May 20, 2016, 11:49:10 AM
Desi am un STI( si va ramane pe veci la mine),daca ar fi da imi iau alta masina mai noua sigur ar fi RS' ul, imi place foarte mult. Stiu ca nu este peste Subaru dar din din punctul meu de vedere este masina echilibrata , poate fi daily drive,  poate fi buna pt liniuțe , poate fi un drifter,  cam tot ce vrei . Si culoarea clar ar fi albastru electric.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Adi-Canada on May 20, 2016, 18:28:47 PM
.......................................................................
Nu este important ca sa aiba roti si sa accelereze repede, trebuie sa fie o masina echilibrata si manevrabila care nu vrea sa demonstreze nimic nimanui.
.........................................................................
+1   ;)

Cum e 4x4  de pe focus rs  ????
Nul fatza de Subaru.
Nu pleaca de pe loc in zapada de 5 cm  sau gheata/polei  de 2 cm.
L-am tras eu pe unu'  cu shufa cand afara era o zapada de 5-6  cm,  de unde mai devreme putin Impreza familiei a plecat fara ca macar sa sughitze.  Ii derapau doua roti pe diagonala de scoteau fum si nu inainta deloc.  Tipu' injura de mama focului si nu intelegea de ce a dat vreo 30.000 $  pe ea !   :o 
Si am mai vazut cativa care lopatau  neaua pana la asfalt pentru ca nu plecau de pe loc cu putina zapada sub roti.    8)
Title: Răspuns: STI noi
Post by: UXE on May 20, 2016, 18:33:19 PM
Stai, tu vorbesti de focusul 4x4 ?    avea anvelope de iarna?  mi-e greu sa cred ce zici tu.  Cred ca sigur era polei, ca din zapada  de 5 cm iesi si cu un matiz cu slickuri  ;D
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Muttley on May 20, 2016, 18:40:00 PM
Daca-i patinau rotile pe diagonala, tu ce zici?
Title: Răspuns: STI noi
Post by: UXE on May 20, 2016, 18:43:26 PM
era 3x4  :D
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Adi-Canada on May 20, 2016, 18:59:53 PM
Stai, tu vorbesti de focusul 4x4 ?    avea anvelope de iarna?  mi-e greu sa cred ce zici tu.  Cred ca sigur era polei, ca din zapada  de 5 cm iesi si cu un matiz cu slickuri  ;D
Da,  vorbesc de Focus RS  4X4.  Da,  avea anvelope de iarna.  Aici nici in vis nu gandesti sa nu ai anvelope de iarna  iarna.  daca te prinde iei o amenda de iti vinzi un rinichi ca sa o platesti,  iti confisca masina pe loc,  ti-o ia cu macaraua si platesti  chirie XX dollari pe zi  cat timp iti tin masina confiscata.  Si nu poti pleca cu ea de acolo pana nu ii aduci incaltari de iarna.
Era zapada  proaspata,  afanata.

Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on May 20, 2016, 19:29:30 PM
Nu va mai mirați atât ca 4x4 de la Ford e așa slab.....foarte putini constructori care au folosit 4x4 în competiții au și folosit lecțiile învățate acolo și în produsele destinate 'civililor'....Subaru, Mitsubishi sunt doar 2 constructori (din foarte putini)care au aplicat.Aici ne uităm la STi și Evo.Sa nu va aud cu VAG ca alea sunt praf fără electronica..... alea pre-electronica da, restu nu...
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Adi-Canada on May 20, 2016, 19:51:25 PM
Cum zicea un clasic in viata  (...inca) :
"unii au 4X4,   altii  doar cred ca au 4X4"   :D
Title: Răspuns: STI noi
Post by: nimeni on May 20, 2016, 21:45:53 PM
sunt sigur ca nici unui propietar de sti de pe aici nu i-ar placea sa aiba suspensii reglabile din fabrica, electronica aia sa se joace de-a driftul fara sa se mai streseze ca omoara diferentialele, sa-i consume masina probabil un 12 (10 cum au anuntat este un pic ridicol) ...

cat despre senzatiile de pilotaj.... sunt convins ca la nivelul de talent si pricepere la care suntem majoritatea dintre noi ....  nu se simt diferente reale in cel 2% din timp cand chiar folosesti 80% din ce poate masina....

despre tractiunea integrala la care nu se pricepe ford , logic dupa 36 de ani in wrc  de unde sa se priceapa la fel de bine ca noi, forumistii, care suntem experti...despre motoare ce sa mai vorbim cosworth se tot chinuie de 58 de ani ... nu se pricep nici aia... ce nimereala ca le-a iesit cs400...

diferenta de pret fata de sti este ceva mai mica decat ai spus, iar termenul de livrare era ceva mai mare si la rs acum o luna...la revanzarea o sa ai aceiasi experienta cum ai avut cu bmw-ul indiferent pe care o alegi...
Title: STI noi
Post by: moguai on May 20, 2016, 22:01:06 PM
:-)
O doza de Fanboy-ism exista si la noi pe forum, @nimeni. Nu inseamna neaparat ca e si rau, e normal sa consideram masinile pe care le avem ca fiind cele mai bune vs rivalele directe.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: andea79 on May 20, 2016, 22:16:32 PM
eu ti-am zis de la inceput sa iei RS-ul  ;D
Title: Răspuns: STI noi
Post by: moguai on May 20, 2016, 22:18:32 PM
eu ti-am zis de la inceput sa iei RS-ul  ;D

De acord. Un sti il iei direct, fara sa te gandesti la alte variante, ca stai ca poate ca nush ce. Il iei cu sufletul...
Title: Răspuns: STI noi
Post by: BOXER on May 20, 2016, 22:36:15 PM
Ma bate gandul sa deschid un topic nou, in care sa explic posesorilor de Forester ca Dusterul este o masina excelenta, mai interesanta decat padurarul.

Nu trebuie sa uitam ca Dusterul combina tehnologia a doua mari concerne, Renault si Nissan.
Nissan are experienta in masini de off-road iar Renault are masini in Formula 1.
Daca stau bine sa ma gandesc pot spune ca Duster este un offroader excelent cu motor de 1.6 inrudit cu cele de pe monoposturile de F1.

Discutia prezenta este datorata si politicii Subaru din ultimii ani. Marca a migrat usor dinspre rally catre drifteri si iubitorii de stickere.
Daca in trecut marca era asociata cu numele de McRae acum a ajuns sa fie asociata cu cea a circarului Ken Block.
Personajul antipatic a trecut de la Subaru la Ford Fiesta.
Probabil ca dupa ce se va plictisi de Fiesta va trece la moped tunat si apoi la skateboard cu reactie.


Si nu in ultimul rand trebuie sa ne amintim ca suntem pe un forum Subaru. Nostalgiile ar trebui depanate pe forumurile dedicate marcilor respective sau pe 4tuning.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: nimeni on May 20, 2016, 23:28:23 PM
Wrangler pe langa ironia ta si "atitudinea open mind" in care exista numai evo care de fapt nu mai exista dar mai exista sti care a luat design-ul de la evo ca sa compenseze disparitia lui, dar  pastreaza acelasi motor de 10 ani pe care de altfel il injurati toti (chiar daca nu are nici o vina ca nu rezista la lipsa de ulei si modificari facute dupa ureche) ....  o sa poti accepta ca exista si evolutie si chiar le-a iesit celor de la ford o masina reusita... iar majoritatea dintre noi cumparam o astfel de masina tocmai ca sa dam in mintea copiilor si sa ne distram si noi ca nepriceputul ala de Block (ideal fara sa schimbam jumatate de masina la fiecare distractie)  

Hai sa facem un efort sa scapam de ironii, in primul rand cred ca suntem pasionati de masini ca altfel nu ajungea sa apreciem subaru, este o ipocrizie sa ajungem la exagerari ca suntem pe forum subaru si nu mai putem aprecia o masina care chiar promite ceva ok ...

Sus cu RS-ul ! schimba titlu sti vs rs
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Musiu on May 20, 2016, 23:47:23 PM
Pana la urma nu mi-e clar despre ce se discuta aici: cineva a dorit cateva sfaturi despre o posibila achizitie, fiind pe forumul Subaru, s-au exprimat cateva pozitii pro si contra acestei marci, in rest nu cred ca mai conteaza altceva. Probabil ca pe forumul Ford se vor citi tot aceleasi idei pro si contra marcii, insa aici este vorba de Subaru.
My 2 cents!
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Dragosh10 on May 21, 2016, 00:10:38 AM
despre tractiunea integrala la care nu se pricepe ford , logic dupa 36 de ani in wrc......  

si in cate masini de strada au aplicat ceva din aia 36 de ani de wrc?
daca nu ma inseala memoria toate Subaru au AWD, Ford mai putin......ultimul calumea AWD Ford intr-adevar are in nume cosworth.....Din nou, vorbim de masini de strada nu de competitie....Momentan raman de parere ca Subaru are sistemul 4x4 mai bun ca Ford.....
Sper ca nu intelegi gresit.....nu zic ca AWD-ul lu Ford e rau.....doar zic ca Subaru e mai bun ca Ford in acest aspect.....


Daca iti permiti sa dai banii astia pe asa masini......test cu amandoua si in care se simte curu' tau mai bine pe aia sa o iei!
Title: Răspuns: STI noi
Post by: b-power on May 21, 2016, 11:07:58 AM
Un utilizator din Romania n-o sa simta niciodata diferenta de 4x4 dintre un RS si un STI din lipsa acuta a circuitelor. Nu poti merge (cel putin asa sper!) la limita aderetentei cu o astfel de masina pe drumurile publice ca sa vezi vreo diferenta.... Eu cred ca iti poate da senzatii Focus RS asa cum ti-ar da si un STI fara simti o diferenta de performanta la 4x4. Focus RS are un +1 de la mine pentru design, arata demential ! Ambele masini sunt de vis, comparabile din toate punctele de vedere. Eu mi le-as lua pe amandoua, sa fie fratie :) :P
Title: Răspuns: STI noi
Post by: andea79 on May 21, 2016, 12:13:46 PM
sunt drumuri potrivite pentru orice  ::)

comparate ca masini noi si fara planuri de "constructii" ulterioare RS-ul este peste versiunea actuala de STI (putere, pret, tehnologie ...etc ...) doar ca "platforma" pentru modificari ulterioare poti zice ca STI-ul are mai mult potential  ... deci  repet, ia RS-ul  :)
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Sese on May 21, 2016, 12:43:03 PM
As veni si eu cu cateva completari.
Pe la inceputul anului, un prieten din Germania care vroia un Focus m-a rugat sa ma interesez in Romania la dealerul din Brasov cu care ma cunosc. Spera sa primeasca un pret mai bun si o disponibilitate la livrare mai rapida de sase luni.
Iata ce i-am gasit:

"FORD FOCUS RS
2.3 EcoBoost 350 CP 4WD Start/Stop M6
Putere maxima:
350
CP
Cuplu maxim:
440
Nm
Consum de combustibil:
Mixt:
7.7
l/100km
Urban:
10
l/100km
Extra-urban:
6.3
l/100km
Emisii CO2:
175
g/km
Norma poluare:
EURO 6
Sistem de tractiune 4WD Ford Performance
DATE TEHNICE:
DOTARI STANDARD:
ABS + TCS cu ESP
Tapiterie partial piele
Faruri Bi-Xenon
Aer conditionat automat cu reglare separata stanga/dreapta
Grila radiator design RS
Grila inferioara design RS
Faruri ceata design RS
Lampi spate ceata cu tehnologie LED
Badge RS
Teava esapament sport -- design RS
Spoiler spate cu design RS
Bara de protectie fata in culoarea casroseriei
Bara de protectie spate in culoarea caroseriei
Manere usi in culoarea caroseriei
Praguri fata cu logo RS
Jante aliaj 19" (8x19")
Scaune fata cu design unic RS
Cotiera centrala spate
Keyless Start
Airbag-uri fata
Airbag-uri laterale
Airbag-uri tip cortina
Lumina interioara ambientala cu tehnologie LED -- o singura culoare
Oglinzi reglabile electric, incalzite, cu semnalizator integrat
Schimbator de viteze imbracat in piele cu design RS
Scaun pasager cu reglaj pe 4 directii
Parasolar sofer si pasager cu iluminare
Sistem avansat de monitorizare a presiunii in pneuri
Radio CD SONY cu ecran tactil 8", SYNC 2, 9 difuzoare, BT/VC, DAB
Covorase fata si spate RS
EPAS cu raport de directie fixa pentru RS
Oglinda interioara heliomata
Senzori de ploaie
Faruri cu reglaj automat
Alarma de volum si perimetru
Geamuri fata si spate cu functia "1shot up/down"
Consola centrala cu cotiera centrala fata
DOTARI INCLUSE IN PRET
37,100
EURO
Vopsea metalizata speciala Nitrous Blue
900
EURO
Pachet RS
2,300
EURO
scaune tip scoica
jante aliaj RS de 19"
etriere RS
SONY cu navigatie, ecran tactil 8"
SYNC 2 cu BT/VC, comenzi audio pe volan,
10 boxe, subwoofer, sistem de asistenta in caz de urgenta - apelare 112
Pachet Confort RS
500
EURO
pilot automat, keyless start, camera video spate
Tapiterie partial piele cu insertii Nitrous Blue
100
EURO
Geamuri fumurii
100
EURO
Pachet fumatori
15
EURO
PRET FOCUS RS - FARA TVA: 34179
EURO
PRET FOCUS RS - INCLUSIV TVA: 41015
EURO"

Cele doua STI-uri pe care le-am vandut anul acesta s-au dat la 41650 si 42000 cu TVA.

Prin urmare, cele " 10 bagrane mai ieftin " sunt praf in vant.
Acelasi lucru si cu privire la termenul de livrare.

Sunt convins ca RS-ul are mai multe gadget-uri si sunt sigur ca sunt multi cei care apreciaza astfel de lucruri. Asta si datorita faptului ca Ford-ul este un model nou, in vreme ce varianta asta de STI si-a inceput productia in 2013. Pe de alta parte, tocmai caracterul purist al lui Subaru l-a facut sa-si castige atati adepti si  e cunoscut faptul ca e o masina care nu e conceputa pentru adeptii de Play Station.

Cu toate acestea, gasesti in STI indicator reglabil de schimbare de treapta, Active Vectoring Braking, indicator de Turbo Boost si mai ales DCCD, lucu pe care nu il are nici un alt fabricant.

Subaru STI a fost intotdeauna modelul de strada cel mai apropiat de varianta de curse, fie ca era vorba de WRC sau grupa N. Varianta de doi litri usurata, Spec C era de fapt o masina de competitie livrata cilentilor fara Roll Bar. Se vinde si acum la liber, din pacate doar in varianta cu volan pe dreapta.
A vazut cineva vreo asemanare intre o Fiesta Telekom si R5-ul lui Tempestini? Sau intre Fabia din fata Carrefour-ului si cea a lui Gartofan?

Cu privire la valoarea de revanzare, am studiat temeinic mobile.de, nu lajumate.ro sau olx.ro, nu sunt relevante. Va las pe voi sa faceti comment-urile viitoare, eventual extindeti-le si la celelalte modele de Subaru.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Sese on May 21, 2016, 14:29:24 PM
Wrangler pe langa ironia ta si "atitudinea open mind" in care exista numai evo care de fapt nu mai exista dar mai exista sti care a luat design-ul de la evo ca sa compenseze disparitia lui, dar  pastreaza acelasi motor de 10 ani pe care de altfel il injurati toti (chiar daca nu are nici o vina ca nu rezista la lipsa de ulei si modificari facute dupa ureche) ....  o sa poti accepta ca exista si evolutie si chiar le-a iesit celor de la ford o masina reusita... iar majoritatea dintre noi cumparam o astfel de masina tocmai ca sa dam in mintea copiilor si sa ne distram si noi ca nepriceputul ala de Block (ideal fara sa schimbam jumatate de masina la fiecare distractie)  

Hai sa facem un efort sa scapam de ironii, in primul rand cred ca suntem pasionati de masini ca altfel nu ajungea sa apreciem subaru, este o ipocrizie sa ajungem la exagerari ca suntem pe forum subaru si nu mai putem aprecia o masina care chiar promite ceva ok ...

Sus cu RS-ul ! schimba titlu sti vs rs

Sigur ca la Ford marketing-ul functioneaza mai bine decat la Subaru. Altfel ai fi stiut ca si Ecoboost-ul de la Ford este de fapt vechiul 2,3 de cinci cilindrii de la Volvo, montat pe 850 T5 acum mai bine de 25 de ani. Este cel putin la fel de batran ca EJ 25-ul.

Sapca Monster si datul din maini in timp ce vorbesti nu te fac pilot. Poate doar la XGames sau in campionatul de raliuri american unde se merge flat out fara discenamant.
De cate ori Block sau Pastrana au participat in etape de WRC, fie au sarit afara, fie au distrus masinile sau s-au clasat pe la coada. N-au nici o treaba cu oameni ca Burns, Panizzi, Gigi Galli, Marko Martin, Gronholm, Ragnotti sau Loeb. Aia sunt piloti .

E off topic, stiu, dar incercati un exercitiu de imaginatie cu Ken Block in Raliul Corsicei. Pe viu, nu pe Colin McRae!
Title: Răspuns: STI noi
Post by: dann on May 21, 2016, 14:52:43 PM
La genul asta de masina vei da multi bani la achizitie, vei avea o intretinere scumpa si vei pierde mult la revanzare. Asadar cel mai bun lucru pentru tine e sa alegi masina care-ti place, care o ai mai la suflet, astfel vei trece mai usor peste inconveniente.
Personal nu vad nici un motiv sa aleg ford in fata unui subaru. Dar daca ai fordu la suflet, mergi pe ford.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: mecena on May 21, 2016, 15:09:49 PM
Domnul Sese, sau daca imi permiti sa spun simplu: Sese.
Eu am luat preturile de pe paginile oficiale unde un RS cu tva inclus este 36.000€ si
Inde in urmandiscutiilor cu dealerul mai primesc ceva discount undeva pe la 6 %din prima si probabil mai mult daca mai ma "tiganesc " putin. Deci de aceea am afirmat ca diferenta e aprox 10 cotoare.
Eu nu sunt om de tip "butonel" sa imi placa masinile cu 2000 de butoane si functii pe care personal oricum nu le folosesc.Sincer mu sunt mort dupa Ford , am avut unul si nu am ramas f dezamagit de el si de service.
Nu sunt as ( nici pe departe ) in condus , desi am aprox 1 mil de km facuti in cei 23 de ani de permis. Asadar nu pot spune ca "simt " diferentele intre cele 2 marci. Doresc doar sa fac un deal cat mai bun, sa am o masina de fun , si sa nu imi para rau de alegere.
Ceea ce m-a dezamagit
Putin la Sti este ce am citit pe forumul de consum: 50 % in oras . Si consumuri medii de 20% .
Nu doresc ceea ce isi doresc toti romanii: 300 cai, motor de 5000, impozit de 100 lei / an si consum de 4 % :))) dar minse pare ca un consum de 50 % si o medie de 20% sunt putin czm exagerate . Sau nu ?
Title: Răspuns: STI noi
Post by: mecena on May 21, 2016, 15:15:25 PM
Referitor la tractiune  se afirma pe aici ca rs nu pleaca din zapada .eu am
Acuma un 330xd si merg iarna ca si vara cu el .pleaca si merge pe absolut orice drum in absolut orice conditii. Ori e 4x4 ori nu e. Nu stiu cumme aia sa ai un 4wd si sa nu plece de pe loc :)))
Title: Răspuns: STI noi
Post by: STI on May 21, 2016, 15:15:28 PM
ca sa ma bag si eu in seama aiurea pe langa subiectul discutat, PS si franciza Gran Turismo este singurul simulator recunoscut si cu aprobare FIA, si al caror program de selectie de piloti din lumea digitala a dat niste roade, cred ca o comparatie mai exacta era cu baietii din forza/xbox/ p. cars sau iracing.
iar legat de ce se spunea mai sus sunt convins ca daca am primii si noi din nou motoare de 2l cu twin scroll nu s-ar mai plange nimeni de performanta STI, baietii astia faceau niste motoare cu twin scroll in 2003 cand lumea inca nu prea stia ce e aia si mergea destul de bine treaba. la sf zilei OP mergi pe ce iti place si ce te atrage mai mult, clar daca intrebi pe un forum al unei marci vei primii argumente pt marca respectiva. cel mai bun sfat ar fi cauta ceva sh si salveaza banii, la masinile din ziua de azi 20k km pusi de uzura numai reprezinta mare chestie
Title: Răspuns: STI noi
Post by: mecena on May 21, 2016, 15:20:45 PM
Referitor la CP cred ca 300 ai lui sti sunt suficienti fata de 350 ai lui rs. Am avut pe vremuri ( acuma 20 de ani ) ursi de 170-190 cp care "mi-au ramas mici" . Atunci am
Vandut tot, inclusiv o garsoniera si am luat un delta integrale pe care am oprit-o in sant si pom. De atunci am devenit motorinar pana acuma cand mi/a venit din nou pofta de driftalit si alte bazaconii. De aceea m-am orientat spre sti sau rs
PS: este primul forum unde am cerut pArerea. Nu Am mai postat pe alte forumuri de specialitate( asta ca sa raspund unui domn care avea dubii)
Title: Răspuns: STI noi
Post by: moguai on May 21, 2016, 15:29:08 PM
Sese e chiar dealerul care ti poate face o oferta de nerefuzat pt STI daca chiar t il doresti, deci stie ce spune. Consum la STI n o sa ai 50% in oras ci 18-20 in functie de oras/trafic. Pe afara mers normal spre tare intre 12 si 14%. Poti scoate si 10 daca doresti.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Sese on May 21, 2016, 15:52:47 PM
Eu n-as vrea sa discut aici decat aspectele obiective ale subiectului.

Pana la urma, fiecare isi cumpara ce-i place, de asta se vand atat de multe feluri de masini. Constructorii incearca sa-si gaseasca propriile nise si-si fac marketing-ul targetat pe potentialii clienti.

Am zis Colin McRae ca este singurul pe care m-am jucat si eu. Or fi si altele mai bune, nu stapanesc subiectul. Calin de la noi, care se da si in  viata reala ( azi e la VTM la Paltinis ), se joaca in timpul liber intr-un campionat online cumva, nu stiu, ca nu-mi place subiectul.

Pretul pe care l-am postat e real, de la dealerul Auto Novex Brasov. Am un PDF insa n-am reusit sa-l urc aici dar pot sa ti-l trimit pe pm daca doresti.
Focus-ul, R-ul si toate celelalte masini de genul asta se invart pe la 40.000. Nu are cum sa fie 35000, Kia ProCeed GT cu optionale e 25000 si e 1,6 tractiune fata.

Masina lui Giri, in regim de cursa, consuma 40 la suta de benzina de competitie. Nu stiu de unde ti-a venit ideea cu consumul. Ce crezi ca ar fi putut descoperi Ford in asa fel incat la 350 de cai sa consume 12 si Subaru la 300 sa consume 20? Doar nu esti copil sa crezi asa ceva. Cand aveam STI-ul, aveam consum de 13 dar nu exageram cu pedala.
Impozitul la 2,5 este 1200 pe an, nu stiu cat e la Ford. Banuiesc ca vreo 900. Sta asta in calea deciziei pentru Subaru? Nu cred.

Nu ne certam aici, doamne fereste. Alegerile astea sunt intotdeauna subiective.

Am vrut doar sa punctez aspectele celelalte, ceea ce ati spus voi aici era gresit.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: andea79 on May 21, 2016, 15:58:18 PM
cred ca ford au descoperit injectia directa :) aia care inca nu este pe sti, doar pe wrx-ul nou...
Title: STI noi
Post by: moguai on May 21, 2016, 16:02:18 PM
.
Title: Răspuns:
Post by: Dragosh10 on May 21, 2016, 18:41:51 PM
Mă repet! Curu' decide!Fă test cu amândouă si te rog să revii cu impresii înapoi pe forum si sa ne povestești!
Degeaba ne place noua STi mai mult din toate privințele dacă la curu' tău ii place RS! 😂
Title: Răspuns: STI noi
Post by: andea79 on May 21, 2016, 18:52:07 PM
ask your ass  ???
Title: Răspuns: STI noi
Post by: UXE on May 21, 2016, 19:08:15 PM
Mai bine iti iei forester.  Forester poate sa STI si RS , insa STI si RS nu pot sa Forester  ;D ::)









Continuati.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: mecena on May 21, 2016, 20:15:05 PM
Am intrat acuma pe pag la ford : focus rs :37.000€ TVA inclus
Vreu sa precizez ca nu sunt omul care ma cramponez de diferenta de cateva mii de € si nici de impozit sau alte chestii de genul. Am dorit doar o opinie pro/contra sti: rs .
Chestia cea mai neplacuta eate la vanzare . Nu anume faptul ca nu iau pretul corect ci faptul ca stai cu masina expusa si nu te suna nici dracu . Aia ma enerveaza cel mai mult.
Inima imi spune sa iau sti . Imi place teribil designu ext iar ultimul model atata f bine si "lalontru".
Doar ca atat la sti cat si la rs , in saracia asta de tara nu ai nici macar un model
In care sa te urci, sa il pipai pe interior sa vezi pe ce dai carutZa de bani.
Mi se pare absurd sa dai 40.000 € pe o masina si sa o vezi doar in poza.
De test drive nici nu se pune problema. Pacat, mare pacat.
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Sese on May 21, 2016, 20:58:17 PM
Si daca pui culoarea metalizata, navigatia Sony, keyless-ul si tapiseria cu piele partiala ajungi la 41000, cat ti-am spus eu.
STI-ul are optiunile astea in varianta Sport, varianta pe care am spus ca am vandut-o eu.

Oricum ar fi, 10.000 diferenta este o exagerare, la fel ca aceea cu 50 la suta consum.

Preturile sunt relativ identice, la fel si Golful R, se invarte tot pe acolo. Poti merge putin mai sus, spre 135 M sau Boxster. De acolo incep cele cu adevarat performante, GT-R, S4, etc.

Daca la STI te temi ca o sa pierzi la vanzare, incearca cu astea din urma!
Title: Răspuns: STI noi
Post by: mecena on May 21, 2016, 21:13:14 PM
Domane fereste ca nu vreau sa fac contrareclama la nimic . Am liat doar pretul de pe pag ford 37.000 si cel de pe pag subaru : 45.000. Si am spus ca e o diferenta de apoape 10.000€. Fara sa mai pun la socoteala optiunile suplimentare. Acuma dupa v am spus, 1-2 mii diferenta nu e o problema, dar 8000 e deja mult .
Poti sa imi dai pe pm daca doresti o oferta . Dar cel mai mult m-ar intere unde anume pot sa imi pun fundu intr-un model nou sa vad despre ce e vorba.
Pe pm am sa iti spun mai multe .
PS : bulangii de la ford, ca sa ai acces la forumul lor iti cer seria de sasiunde la masina . Un nou antibot ? LooL
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Musiu on May 21, 2016, 21:37:08 PM
PS : bulangii de la ford, ca sa ai acces la forumul lor iti cer seria de sasiunde la masina . Un nou antibot ? LooL
Ia Subaru ;D
Title: Răspuns: STI noi
Post by: nimeni on May 21, 2016, 22:11:08 PM
RS-ul echipat ok este minim 34000 + tva, termenul de livrare este lung, acum 2 luni mi-au spus ca dureaza 4-5 luni si nu era lansat modelul ... intre timp se pare ca vanzarile au depasit asteptarile (nu in Romania...) iar termenul ...

Sti-ul consuma 16 daily car in Bucuresti  si cu ghinionul sa am birou in pipera unde traficul este ridicol... Masina este foarte fiabila, cu mentiunea ca motorul necesita atentie cu uleiul si de evitat modificarile...

La minusuri pentru Sti este si service-ul, la prima vedere pare atractiv sa-ti iei o zi libera sa faci o plimbare pana la Brasov cu un sti pe serpentine + A3 .... dar dupa un timp realizezi ca daca ai o problema minora sau auzi un zgomot  mai nu stiu cum, nu mai este distractiv sa fie service-ul departe... Si oricat de faini sunt Sese si echipa lui, lasand la o parte costurile suplimentare cu drumurile , devine si mai distractiv cand ai nevoie sa lasi masina acolo cateva zile sau  realizezi ca pentru orice revizie pierzi o zi din viata...
Title: Răspuns: Răspuns: STI noi
Post by: Dragosh10 on May 21, 2016, 22:21:57 PM
Mai bine iti iei forester.  Forester poate sa STI si RS , insa STI si RS nu pot sa Forester  ;D ::)

În sfârșit cineva a înțeles!!  😂  ;D
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Adi-Canada on May 22, 2016, 03:06:59 AM
Mai bine iti iei forester.  Forester poate sa STI si RS , insa STI si RS nu pot sa Forester  ;D ::

+100   ;)
Title: Răspuns: STI noi
Post by: andea79 on May 22, 2016, 07:13:31 AM
Forester poate sa STI si RS   ;D ::)
asta doar daca este pe GPL

Title: Răspuns: STI noi
Post by: Forester on May 22, 2016, 12:50:59 PM
Mai bine iti iei forester.  Forester poate sa STI si RS , insa STI si RS nu pot sa Forester  ;D ::)
...

Sa nu exageram... Daca totusi vrei sa te asiguri ca nu se poate tine un sti sau rs dupa tine, urci o bordura si gata...  :D :D
Title: Răspuns: STI noi
Post by: mecena on June 03, 2016, 13:05:42 PM
LooooL
Title: Răspuns: Răspuns: STI noi
Post by: Dragosh10 on June 03, 2016, 15:57:31 PM
Mai bine iti iei forester.  Forester poate sa STI si RS , insa STI si RS nu pot sa Forester  ;D ::)
...

Sa nu exageram... Daca totusi vrei sa te asiguri ca nu se poate tine un sti sau rs dupa tine, urci o bordura si gata...  :D :D
O abordare corectă dar ca să fii si mai jmecher bagă un 3.6 cu 2 turbine, soft a la andea, nește suspensii de Rally asfalt si i-ai calmat pe STi -istii ăștia  ;D
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Adi-Canada on June 03, 2016, 16:45:59 PM
+100  ;D
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Forester on June 03, 2016, 17:01:09 PM
Si pe ei ce-i impiedica sa faca ceva de genul (twin turbo 2jz)?  :D :D

(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e1/19/a2/e119a23bae6b0f470e09509ce95f7b53.jpg)
Title: Răspuns: STI noi
Post by: Dragosh10 on June 03, 2016, 18:28:50 PM
tu cu cine ții?   ;D
 
Anyway, thats cheating!
Title: Răspuns: STI noi
Post by: STI on June 03, 2016, 19:04:30 PM
doar asa de amorul artei, 2jz-ul merge si raspunde mult mai bine single turbo din ce am auzit, plus daca ai face asa ceva masina ar deveni de liniute si cruise cam atat...