Subaru club Romania
Diverse => Știri auto => Topic started by: moguai on November 15, 2013, 12:04:44 PM
-
http://www.autoblog.com/2013/11/14/subaru-2015-legacy-concept-revealed/
arata intr`un mare fel
-
Subaru vine la Salonul Auto de la Los Angeles cu conceptul Legacy, autoturism ce anticipeaza viitoarea generatie a modelului cu acelasi nume din clasa medie.
Saptamana viitoare, la Los Angeles, vom vedea pe viu cum arata noile modelele de segment mediu ale Subaru. Pana atunci insa, compania nipona a dezvaluit astazi primele imagini si informatii ale noului concept Legacy, care prefigureaza modelul cu acelasi nume.
Vedem astfel un coupe in patru usi, cu o parte frontala dominata de o grila hexagonala, derivata dintr-un alt concept, Viziv. Farurile au un aspect futurist si o forma angulara. Tot in partea din fata regasim si doua guri de aerisire dispuse vertical, sub faruri, dar si o grila inferioara destul de mare, care dispune de finisaje cromatice.
(http://www.4tuning.ro/images/subaru-legacy-concept/subaru-legacy-concept-a6bad178175e8b7ef9-940-0-1-95-0.jpg)
Privit din lateral, noul Subaru Legacy Concept are un profil dinamic, datorat liniei plafonului si geamurilor laterale din spate care dau impresia de continuitate. Aripile au un design simplu si, combinate cu pneuri de dimensiuni mari, reprezinta una dintre trasaturile de design ale noului model. Aspectul de sportiva mai este completat si de lipsa manerelor la usile din spate, oglinzile laterale de dimensiuni reduse si portbagajul "sculptat" astfel incat privitorii au impresia ca acolo exista un eleron.
In partea din spate exista stopuri in forma literei C, care seamana destul de mult cu blocurile optice, alaturi de linii sculptate profund si garnituri din aluminiu argintiu. Noul Subaru Legacy Concept este vopsit intr-o nuanta speciala, numita "Ocean Silver Metallic".
Din pacate, imaginile interioare lipsesc la acest moment, insa compania afirma ca spatiul este suficient pentru patru persoane. Aici regasim tapiterie din piele maro cu accente de albastru si un ecran multi-functional, instalat in centrul tabloului de bord, ecran care poate fi comandat si cu ajutorul smartphone-ului sau tabletei. Pentru a intari si mai mult impresia de agresivitate, volanului noului concept este in trei spite, iar schimbatorul de viteze a fost si el ajustat pentru a oferi o pozitie de condus mai sportiva.
(http://www.4tuning.ro/images/subaru-legacy-concept/subaru-legacy-concept-b34d5178175d031ea5-940-0-1-95-0.jpg)
-
-
Reusita reclama. Si masina rata bine. Sa vedem cat din concept va ramane si in masina de serie...
-
Wow! Like!
-
Seamana cu conceptul ::)
http://www.autoblog.com/2014/02/04/2015-subaru-legacy-leaked-chicago/
-
like!
-
De spate nu stiu ce sa zic..
-
Eu nu pot sa vad pozele.. nici cu firefox, nici cu chrome..
-
Am gasit aici: http://www.worldcarfans.com/114020469714/2015-subaru-legacy-first-official-photos-emerge-prepare
Imi place mult interiorul. Cred ca au pe altcineva si acum toate noile generatii au interioare mult mai aproape de standardele pietei.
Tutusi, la exterior, parca seamana cam mult cu Ford...
(http://www.thegreencarwebsite.co.uk/cms-images/2012_07_Ford-Fusion-2013.jpg)
-
Sau cu Insignia pe alocuri
Si grila Fordului cu cea de Aston Martin si tot asa :)
-
Seamana?Eu de pe mobil ma intrebam care i legatura intre Levorg si Mondeo... ::)
-
Evident ca l au facut mai amercan-ish...sa le placa alora, asta ii intereseaza in general
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
-
Cred ca e mai europenish mai degraba.Americanii apreciau formele vechi.
-
http://www.netcarshow.com/subaru/2015-legacy/
O galerie maricica de poze.
-
Lu' Maricica nu i place...;D
-
(http://img2.netcarshow.com/Subaru-Legacy_2015_1024x768_wallpaper_1c.jpg)
eticheta aia (warning) de pe parasolar mi se pare de mare pork la o masina premium.
Are si Foreste si arata aiurea, insa nu am indraznit sa le scot ca risc sa stric materialul de dedesubt.
-
trebuia scoasa cand era masina noua.Intre timp cel mai probabil ca si la mine,s a lipit grav.Dar ii obliga normele de siguranta sa le puna.sa fim seriosi,daca iti permiti o masina premium nu se elimina riscul de a fi autist.corect?
-
trebuia scoasa cand era masina noua.[...]
nu iesea, am incercat si se intindea rau materialul de dedesubt.
-
Cu abur e cel mai bine daca ai un astfel de aparat.
-
Top shop.Si daca iei doo iti da si tigaia drai cucăr . ;D
-
http://ericpetersautos.com/2014/12/11/2015-subaru-legacy/
-
Cu putin noroc (a se intelege ca daca il aduc) ,va aduc eu poze si informatii de la salonul auto Mtrl. saptamana viitoare. Cu si mai mult noroc o sa fac un drive test, dar ma cam indoiesc . Din experientele anilor trecuti stiu ca se aduna vreo 2-300 doritori si nu o sa stau la coada aia pe gerul asta.
-
Din aprilie outback-ul se va vinde in UK: http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2015-subaru-outback-pricing-and-spec-revealed
Benzinarele primesc doar CVT :(
-
cam scumputz...
-
cam scumputz...
cam..
:'( :'(
-
E gluma de 1 aprilie. :D
-
Ce preturi a avut in UK varianta care inca e la vanzare in .ro?
-
Cam aceleasi preturi. La pretul asta iti iei STI! http://usedcars.subaru.co.uk/dealer/Impreza/2.5-STI-TYPE-UK/Woodford-Green/2840159-604604881-8466.aspx?vhl=604604881&srcmdc=se_ce_re_
-
Cine se uita dupa Outback nu e clientul fidel de STI
-
Dupa Viziv Sports (adica STI in forma conceptuala) urmeaza si noul Legacy sau Levorg: https://www.subaru.co.jp/press/news-en/2018_02_14_5472/
Eu asa intuiesc. Ar fi frumos sa aduca iar Legacy pe batranul continent. Mai mult decat atat, cred ca vor pune accent pe noile motopropulsoare si tehnologii. Dupa cum stim, Legacy si Outback au fost mereu primele care au primit tehnologia noua si chiar experimentala (vezi boxer diesel, vezi cvt, vezi eye sight, vezi infotainment etc.)
-
-
https://carbuzz.com/news/subaru-levorg-another-wagon-about-to-bite-the-dust
De succes in Japonia, dar nu prea in afara. Ca a fost scump, ca a fost prea jos sau ca nu a avut motorul de 2.0 de Japonia, ceva a facut sa nu se vanda bine.
Multi am poftit la el, dar nimeni nu a fost convins.
-
Probabil ar fi de urmarit exemplarele ramase prin stoc p'afara dupa incheierea fabricatiei, posibil sa se ofere discount'uri serioase
-
tare mie frica ca este doar o particica din "mareata strategie" subaru din ultimii 10-12 ani ... si rezultatele incep sa apara :(
mai jos situatie vanzari subaru (toate modelele) pe europa
Vanzari Market Share
2017 35.297 0,23%
2016 37.189 0,25%
2015 38.033 0,27%
2014 32.907 0,25%
2013 38.935 0,32%
2012 42.165 0,34%
2011 38.411 0,28%
2010 46.882 0,34%
2009 45.969 0,31%
2008 50.904 0,35%
2007 46.820 0,30%
2006 55.153 0,35%
sursa http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/subaru/
(si tot acolo se gasesc si statistici pe modele)
-
Compenseaza din plin pe State:
Subaru US Sales
All Models | Market Share
2017 647.956 3,76%
2016 615.132 3,51%
2015 582.675 3,34%
2014 513.693 3,11%
2013 424.683 2,73%
2012 336.441 2,32%
2011 266.989 2,09%
2010 263.820 2,28%
2009 216.652 2,08%
2008 187.699 1,42%
2007 187.208 1,16%
2006 200.703 1,10%
2005 196.002 1,07%
2004 187.402 1,11%
2003 186.819 1,12%
2002 180.016 1,10%
2001 185.944 1,10%
2000 172.218 1,00%
-
Pai in State doar cresterea pe 2017 a fost cat toate vanzarile din Europa, e clar de ce nu ii intereseaza batranul continent
-
pe state si-au pastrat specificul/nisa, pe europa s-au europenizat (diesel si altele gen levorg), concureaza cu clasicii europeni cu armele lor si evident o iau pe coaja...
si eu cred ca ii intereseaza si europa ca altfel nu se chinuiau cu diesel & stuff doar ca nu au luat deciziile potrivite
-
Cu diesel au incercat cresterea vanzarilor in Europa, sigur tactica era facuta de prin 2004-2005 (in 2008 parca deja vindeau diesel?), intre timp in US si'au triplat vanzarile, in timp ce in Europa au scazut cu ~40%
-
Diesel a fost motivat de piata din Australia, unde era cautat inclusiv pentru avioane usoare, din motive precum:
"- No spark plugs.
- No ethanol problems.
- Runs on jet A1.
- Quiet and Efficent.
- Not a dodgy engine from a company that will go broke any time soon."
Europa a urmat si am convingerea ca nu au avut niciodata asteptari mari de la aceasta piata.
-
In Europa s-au agitat cu dieselul pentru a scadea media de CO2 pe marca. Din acest motiv mai vand si tot felul de pocnitori rebranduite Subaru: Justy, Trezia si alte panarame similare.
-
Nimeni nu se astepta ca Europa sa se mute catre SUV. Probabil ca acest concept nou de viziv sport touring o sa fie un fel de Levorg cu garda la sol a lui XV si aspect de suv cu plastice pe la aripi si praguri.
Nostalgicii WRX break au ramas putini si acum conduc SUV-uri compacte. Odata vazut beneficiul garzii la sol generoase, nu multi s-au mai intors la wrx break (levorg).
Locatia de lansare nu a fost intamplator aleasa (Geneva). Sa ne spuna Dan cate Legacy break si Outback sunt pe acolo din primele 2-3 generatii.
Asta e parerea mea.
-
eu zic ca in europa ii trage foarte mult in jos pretul (probabil datorat taxelor si productiei overall mici ), a interiorului foarte spartan pana la actuala generatie si a motoarelor mari si slabe pentru ce e obisnuit europeanu.
Acu cu interiorul au rezolvat cat de cat ...adica au ajuns aproape la nivel
Motoarele sunt inca prea mari si slabe pentru europa ... 2.0 150 cai e slab cand ai concurenti ca golf , focus care au motoare de aceeasi cilindree dar mult mai puternice + ca ofera si cutii manuale
Adica acu serios sa dai 30k pe un XV sau Forester cu 2.0 150 cai sau pe un T-roc sau Tiguan cu 2.0 180-200 cai si interiore mult mai sofisticate ( i mean this la o masina de 35k in 2017 https://goo.gl/images/HGGjHs ). Vorbim aici de motoare de 2.0 benzina si 4x4. ca sa comparam cat de cat mere cu mere. OK performanta 4x4 nu se compara dar nu despre asta e vorba. Stric din punct de vedere financiar, judecat la rece nu prea iese socolteala
Consider ca ii va interesa europa atunci cand vor face o fabrica in EU (cat au investit in motorul ala disel mai bine puneau bazele fabricii) ....altfel nu vor putea concura din prisma pretului in europa
Nu mai zic de motoare mici turbo ... gen 1,5 sau 1,6
-
tocmai am vazut pe facebook un post de la AutoKino -> ziceau ca nu mai este nici Forester XT, deci fara XT fara WRX fara STI ... diesel renuntat demult ... au ramas doar benzine aspirate ... sa vezi acum prosperitate pe subaru europa :) :)
-
Eu zic asa:
In 94 Subaru a lansat Impreza special pentru competitii. Cea mai importanta noutate a fost caroseria usoara care sa se incadreze in specificatii. Totul pentru competitii.
In 2000 au lansat un sasiu mult mai bun pentru a domina in WRC.
In 2013 au lansat BRZ, prima masina globala fara tractiune integrala de mai bine de un deceniu, avand in minte doar placerea de a conduce. Centru de greutate comparabil cu supersportive nemtesti cu traditie.
In 2016 au lansat o platforma globala, cel mai sigur sasiu din lume si cu o rigiditate nemaintalnita.
Eu am incredere in noua platforma si cred ca se pot face lucruri interesante. Subaru se pricepe la sasiuri si "feeling" mai mult decat la design si la orice. Un turbo mic si doua electrice spate cred ca va fi in curand ceva obisnuit care ne va da acel "sport feeling" la un consum ridicol de mic fata de un STi. Vom vedea...
-
Partea cu consumul n'a adus marcii Subaru clienti si nici de'acum nu cred ca o va face.
Tehnologic mi se pare ca Subaru ramane in urma pentru cerintele din Europa
Posibil sa renunte si la XT pentru a se incadra in normele de poluare pentru gama oferita spre vanzare in Europa, dar deja ma gandesc cum e intampinat un viitor client de catre un dealer Subaru:
- Buna ziua, ce model v'ar interesa?
- Forester!
- Ce culoare?
-
nu poti avea masina sportish daca nu participi in competitii...si nici macar imaginea unei masini sportish daca nu participi in competitii -> nu poti trai din amintiri forever si aici e una dintre diferentele majore zic eu vs piata din USA unde cat de cat se mai vad prin ceva competitii si mai au imaginea respectiva
in rest ce sa faci cu motoare aspirate lesinate, dotari sub concurenta europeana si preturi peste ? sa fim realisti ... aveau o nisa pe care erau buni si cunoscuti si apreciati si au renuntat la ea ca sa se aventureze unde nu se pricep ...
las ca vine hyundai (de care cei de la subaru cluj ziceau acum cativa ani ca au motoare astmatice) si le rupe fashul ... :)
-
Toti fabricantii vor renunta la motorizarile diesel pana in 2121. Unii deja au si inceput s-o faca. Noua Fabia este primul model din grupul VAG care nu se mai ofera decat in configuratie cu motor pe benzina. Altii, cum sunt si cei din grupul KIA-Hyundai, vor continua sa ofere diesel pana cand li se va permite, insa au incetat sa mai dezvolte astfel de motoare. Mai mult, cele pe care inca le ofera, incep sa aibe emisii mai reduse, in detrimentul performantei. 1,6 Diesel de Kia nu mai are 135 de cai, ci 110.
Subaru, pentru ca sunt mai mici, au trebuit sa renunte intai la diesel pentru a face loc hibridului in 2019 si EV-ului in 2020. Asta este o certitudine, vom avea noul Forester, la sfarsitul acestui an, cu motorizare hibrida imprumutata intr-o masura mai mare sau mai mica, nu stiu exact, de la Toyota.
Insa sunt de parere ca se exagereaza cu criticile aduse aici marcii si am sa ma si explic, in scurt.
Subaru este 100% orientat catre piata americana, fabricand masini si motoare care se potrivesc publicului de acolo. Asta indiferent ca ne place sau nu. Faptul ca va exista un 2,4 turbo, ca exista un 1,6 turbo si ( inca ) un foarte potent 2,0 turbo dovedeste faptul ca nu le lipseste capacitatea de a dezvolta tehnologie care sa fie pe placul europenilor, ci doar ca, din ratiuni comerciale, nu doresc sa le ofere acestei piete.
Nu cred ca se straduiesc sa le rezolve si nu le iese ( @burtal zice ca au rezolvat intr-un final cu interiorul ca si cum ar fi incercat 20 de ani si au tot ratat pana acum ), ci doar incearca sa ofere europenilor varianta unei masini destinate altor piete, cu modificarile legislative de rigoare si intr-un volum pe care si-l pot permite sa-l produca in acest moment.
Nu au ambitii mai mari pentru ca oricum nu au cum sa satisfaca o cerere mai mare.
Motoare aspirate lesinate vor oferi in curand toti fabricantii pentru ca nu vor mai avea incotro. Faptul ca Subaru renunta in Europa la XT este o dovada in acest sens.
@andea, la fel, in State raman prezenti in zona de rally, pentru publicul de acolo, in Europa, volumul mic de interes ii duce doar catre Isle of Man si prostii din astea pentru ca nu are sens sa mai promovezi ceva ce nu se va mai putea oferi in curand.
Cateodata citesc aici parerile unora care cred ca americanii sunt toti niste hillbillies lipsiti de orice exigente in materie de automobile in timp ce noi, europenii suntem rafinati si pretentiosi cu motoare, sasiuri si tehnologie. Urmand rationamentul asta, multi cred ca Subaru nu reuseste sa se ridice la nivelul asteptarilor pietei europene.
Total gresit!
Actionariatul si managementul acestei companii incearca sa faca profit cat mai mare cu cheltuieli cat mai mici. Este normal sa faca asta. In State probabil ca le convine cel mai bine si de aceea isi orienteaza resursele in acea directie.
Sunt insa convins ca daca vreodata vor lua decizia sa-si indrepte atentia catre piata europeana si vor incepe sa produca aici, vor face, de la bun inceput, o masina cel putin la fel de buna ca cele fabricate de japonezii de la Toyota, americanii de la Ford sau coreenii de la Hyundai.
Faptul ca acolo au reusit sa-i depaseasca in vanzari pe VW, Audi, Mercedes si BMW, toti niste fabricanti mai mari decat ei, este o dovada ca pot.
Nu si-au luat-o "pe coaja", dimpotriva. Pe ansamblu, cresterea de la 450.000 de masini la peste un milion in 12 ani e impresionanta. Au demonstrat ca pot sa reuseasca si singuri.
Ati fi preferat sa fie cumparati de un generalist, cum s-a intamplat cu Opel, sa-si piarda cu totul personalitatea si sa ne ofere o Impreza OPC sau RS, cu sigle de GT Line si 1,6 turbo imprumutat de la vreun Megane, just for the sake of it?
Eu unul nu.
-
Sese, stim ca Subaru este orientat pe bani si piata americana. :)
Toate criticile sunt aduse doar legat de activitatea/prezenta/oferta in Europa. XT probabil se va mai vinde bine merci pe la ei sau pe la ceilalti ei, dar nu aici.
N-as crede ca ne intoarcem in era aspiratelor, deloc.
-
Mda ....
Pare-se ca noi avem tendinta de a confunda propriile preferinte cu adevarul absolut !
Da, Subaru are o directie de dezvoltare a noilor modele ce poate parea ciudata posesorilor de blob, hawk si SG.
Nu mai este XT sau STI (cel putin deocamdata), nu mai este diesel, nu mai este cutie manuala (decat pe tot mai putine modele noi).
O fi chiar asa de nashpa ?
Pentru unii dintre noi - si probabil pentru majoritatea celor de pe acest forum - raspunsul ar fi un mare DA !
Pe de alta parte, daca venim in prezent, vedem ca de o buna vreme incoace, filozofia din spatele masinilor Subaru a "migrat" de la "performance" catre "safety".
Ba chiar, pariul lor actual este de a produce cele mai sigure masini din lume ! (Subaru could drop manual gearboxes in bid to build the world’s safest cars: http://www.autoexpress.co.uk/car-news/102893/subaru-could-drop-manual-gearboxes-in-bid-to-build-the-world-s-safest-cars )
Si pare-se ca pariul lor pe siguranta da roade ! Cel putin asta arata cifrele de vanzari.
Da, este posibil si probabil sa fi pierdut cativa dintre clientii traditionali Subaru, dar in mod cert au castigat multi alti clienti din alte zone.
Inca ceva - doar prin partea noastra un client "traditional" Subaru cauta WRX, STI sau XT. In alte zone din lumea asta (inclusiv din Europa), marea majoritate a clientilor "traditionali" Subaru cautau nu atat performanta cat tractiunea integrala de top, garda la sol, robustetea si practicalitatea. Si astea sunt in continuare de gasit pe modelele actuale Subaru.
Legat de trecerea de la filozofia STI la filozofia EyeSigth, cel putin eu unul, nu pot spune ca imi displace.
O fi si varsta - am trecut de faza "cat baga" - acum ce caut la o masina este in primul rand siguranta si confortul.
Aaaa, daca masina de si misca bine este un bonus binevenit !
Nu ma mai "joc" cu masina, masina trebuie doar sa ma duca intreg la "locul de joaca" ...
Parerea mea !
-
Eu am avut impresia ca unele din postari vizau eventuala lipsa de capacitate tehnologica a lor, in comparatie cu cea a constructorilor europeni.
Daca am inteles gresit, imi cer scuze.
Insa cand vine vorba despre frustrarile voastre legate de apetenta lor pentru piata americana, ganditi-va cum ma simt eu, care le mai si vand.
Chiar glumeam cu Paul zicand ca la Subaru ne va fi tot mai usor sa ne comandam stocul. Odata ce nu mai ai optiuni...
Un lucru insa e clar, cum a zis si @marr. Schimbarea de la performanta si exclusivitate la pret japonez, catre siguranta si volum mai mare le-a crescut vanzarile bine de tot. Deci au avut dreptate.
Poate va veni un moment in care vor alege sa dezvolte o strategie similara si pentru Europa, cu acelasi succes.
-
In conditiile in care in America de Nord una din 10 masini e un Subaru (poate exagerez putin) , nu cred ca putem vorbi de lipsa de capacitate tehnologica. In fiecare zi fac 40-50 km. de acasa la servici si retur si intalnesc vreo 200 de Subaru-uri. Deci capacitatea de a produce si a vinde niste masini care nu sant deloc ieftine nu cred ca lasa loc de interpretari. Acuma de ce nu se vand ele asa de bine in Europa ,........... greu de disecat problema. Poate tine de marketingul si managementul lor, .... sau poate pur si simplu de lipsa de interes. Poate ca s-au cam saturat si ei sa se lupte cu o clientela prea pretentioasa si lipsita de bani, si cu un sistem politic super-protectionist cu propriile-i produse.
Japonezii sant niste oameni simplii si exigenti. La ei 2 si cu 2 fac intotdeauna 4. Daca incepi sa ii aburesti ca 2 si cu 2 nu fac intotdeauna 4, ca mai da si cu virgula, ca de fapt depinde de profesorul care preda matematica si ca depinde de punctul de vedere al fiecarui contabil, etc, .......... atunci ei isi iau catrafusele si pleaca si cauta alta piata de desfacere in care tot mereu 2X2 fac 4. Probabil ca le-au dat cu prea multe virgule in Europa si de aceea s-au cam desumflat.
........................................................ my 2 copeici
-
capacitate tehnologica au ... eu contest strategia lor de orientare spre siguranta si volum si renuntarea la nisa lor clasica (care in continuare consider ca le genereaza imaginea pozitiva si volum de vanzari in US)
consider ca in momentul in care nisa lor si caracteristicile pentru care sunt cunsocuti vor deveni doar o amintire indepartata nu se vor diferentia prea usor de competitie -> intra pe o piata unde concurenta este mult mai puternica si experimentata si .... probabil la un moment dat se vor topi in toyota ca altceva nu au ce face in directia asta ...
altfel formulat eu atribui si cresterea din US in primul rand imaginii lor clasice castigata in decursul anilor trecuti si nu schimbarii actuale de macaz catre safety ... identitatea, imaginea si povestea unui brand nu se schimba de pe un an pe altul ...
-
...
altfel formulat eu atribui si cresterea din US in primul rand imaginii lor clasice castigata in decursul anilor trecuti si nu schimbarii actuale de macaz catre safety ... identitatea, imaginea si povestea unui brand nu se schimba de pe un an pe altul ...
Nu am nici argumente nici motive sa te contrazic.
DAR, am doar doua observatii de facut:
1. Eu unul nu stiu care-i imaginea si identitatea brandului Subaru in America de Nord.
Adica, nu am idee daca un american sau canadian se gandeste la Subaru are in minte o Impreza WRX STI sau un Outback (ca sa luam extremele - sportivitate si performanta vs practic si rezistent).
E clar ca un mare plus il costituie sistemul S-AWD.
Poate cineva de pe-acolo ne poate lamuri mai bine. Adi ???
2. Chiar daca nu-s o firma mare, am totusi niste retineri in a considera ca nu au un departament de marketing bine pus la punct si ca produc masini fara a se baza pe niste solide studii de piata.
Pur si simplu, nu se potriveste cu stilul japonez de a face afaceri.
Mi s-ar parea coplet aiurea ca Subaru sa dezvolte si sa produca niste masini fara sa stie ce anume se cere, cui se adreseaza si care-i segmentul de piata pe care-l pot acoperi. Mai ales avand in vedere faptul ca sunt atat de prudenti incat refuza sa investeasca in marirea capacitatilor de productie chiar daca acestea au ajuns la limita superioara.
Totusi, astea sunt doar supozitii bazate doar pe informatii "citite". Lorian ne-ar putea lamuri mai bine cu privire la modul in care vad japonezii afacerile, el avand contact direct si nemijlocit cu firme japoneze.
-
or avea japonezii multe chestii pozitive dar... nobody's perfect
iar exemple de constructori de masini care au dat cu bata in balta cu diverse strategii sunt destule
wrx sti este o nisa foarte mica clar care genera o impresie mare dar forester xt...
oricum in US din cate stiu nu renunta la wrx sti si xt... stiu ei de ce...
-
or avea japonezii multe chestii pozitive dar... nobody's perfect
iar exemple de constructori de masini care au dat cu bata in balta cu diverse strategii sunt destule
wrx sti este o nisa foarte mica clar care genera o impresie mare dar forester xt...
oricum in US din cate stiu nu renunta la wrx sti si xt... stiu ei de ce...
De ce ai impresia ca un model puternic si sportiv al unui anume fabricant reprezinta un motor al vanzarilor? Primii doi fabricanti mondiali, VW si Toyota nu sunt chiar marci sportive. Toyota cel putin, a reusit sa ajunga locul unu mondial fara Supra sau ce-stiu-eu-ce alt model sportiv, ci cu Corolla si Avensis, cu o gama relativ modesta de motoare. Au mizat pe calitate si fiabilitate la un pret decent si au castigat.
Subaru, pe de alta parte, n-a rupt gura europenilor nici cand vindea masini de 230, 245 sau 300 CP.
Chiar imi amintesc acum zece ani, cand aveam Outback de 3 litri, ma intreba lumea ce fac cu 245 de cai.
Cred ca vezi lucrurile putin prea subiectiv. Strategia castigatoare nu e neaparat una care pune accent pe latura sportiva a masinii.
-
Strategia castigatoare nu e neaparat una care pune accent pe latura sportiva a masinii.
Da, dar Subaru nu are alta :)
*Gama completa AWD intrerupta de un coupe in 2 usi RWD. Eu nu mai stiu de alt constructor atat de consecvent, in afara de BMW cu RWD, da' si ala o ia pe aratura mai nou.
*Motor boxer, centru de greutate coborat, bla bla. Mai stiu de aia din Germania cu motoare in spate. Care de ceva timp s-au abatut la randu-le.
E singura carte pe care o poate juca Subaru, exclusivitatea dinamica (ok, nu-i zic sportivitate, desi fix aia e).
Iar preturi de Corolla n-o sa aiba decat dupa ce trec la motoare verticale (muuult mai ieftine) si FWD. Doar ca Toyota, cum o tradeaza acel nr 1 mondial, are "ceva" avans in domeniu. Si o sa vina norul Toyota, plin de motoare ieftine si fiabile, si-o sa invaluie Subaru. Vezi precedentul GT86 sau cum s-o chema chestia aia de seamana cu BRZ.
Nu-s subiectiv deloc.
Edit: o temere am.
Detin un subaru vechi, 16 ani la momentul asta, la care n-am de gand sa renunt niciodata, pentru ca nu pot conduce ceva mai nou de ~2005 si sa-mi placa. Legislatia prevede mentinerea in productie a pieselor OEM 8 ani. Subaru e o exceptie, inca gasesc absolut orice, pana la nivel de clips sau piulita. Nu inteleg de ce fac chestia asta, e contraproductiv, dar o fac si (inca) ma bucur.
In momentu-n care vor renunta la blazon, traditie, IMAGINE SPORTIVA, s-a terminat cu piesele de schimb. Cazul (imi vine in minte acum) Lancia Delta Integrale, unde daca ai una, o tii in formol, n-o folosesti, pentru ca nu gasesti nicio piesa de schimb.
De fapt nu mi-e teama, mi-e groaza! :D
-
De ce ai impresia ca un model puternic si sportiv al unui anume fabricant reprezinta un motor al vanzarilor? Primii doi fabricanti mondiali, VW si Toyota nu sunt chiar marci sportive. Toyota cel putin, a reusit sa ajunga locul unu mondial fara Supra sau ce-stiu-eu-ce alt model sportiv, ci cu Corolla si Avensis, cu o gama relativ modesta de motoare. Au mizat pe calitate si fiabilitate la un pret decent si au castigat.
Subaru, pe de alta parte, n-a rupt gura europenilor nici cand vindea masini de 230, 245 sau 300 CP.
Chiar imi amintesc acum zece ani, cand aveam Outback de 3 litri, ma intreba lumea ce fac cu 245 de cai.
Cred ca vezi lucrurile putin prea subiectiv. Strategia castigatoare nu e neaparat una care pune accent pe latura sportiva a masinii.
cu siguranta sunt subiectiv ... sunt suma propriilor experiente :) ca restul de altfel ...
subaru nu a rupt gura targului veci si nici nu o sa o rupa pentru ca se adreseaza(sau adresa) unei plaje restranse de potentiali clienti , nu are potential financiar, retea de service/distributie, gama de modele si preturi sa concureze cu vw sau toyota ...
hyundai de exemplu, in ultimii 10 ani au o crestere constanta in europa, cum au realizat-o ? din ce percep eu au inceput cu dezvoltarea retelei , preturi foarte bune impreuna cu garantie extinsa si abia apoi (in prezent cumva) au inceput sa imbunatateasca gama de modele/dotari ...etc...si chiar si asa inca mai au mult de lucru ...
oricum, discutia este fara sorti de izbanda pentru oricare dintre parti si fara scop bine definit .... ca oricum nu ne baga japonezii in seama pe niciunii :(
-
Unde nu ne baga? ;D ;D
-
subaru nu a rupt gura targului veci si nici nu o sa o rupa pentru ca se adreseaza(sau adresa) unei plaje restranse de potentiali clienti , nu are potential financiar, retea de service/distributie, gama de modele si preturi sa concureze cu vw sau toyota ...
....
oricum, discutia este fara sorti de izbanda pentru oricare dintre parti si fara scop bine definit .... ca oricum nu ne baga japonezii in seama pe niciunii :(
Ai dreptate - discutam .... discutii !
Ar trebui sa ne rezumam a discuta despre modele noi, ce ne place si ce nu, daca am cumpara sau nu unul dintre noile modele.
Desi, poate ca producatorul ar fi interesat sa afle ce anume isi doresc clientii.
Problema e ca Europa in general si Romania in special, reprezinta o piata mica, prea mica pentru ei.
Dupa cum spuneai, Subaru nu are potential ( si nu doar financiar) pentru a "ataca" la modul serios piata europeana.
Aici ne afla intr-un cerc vicios:
- Subaru vinde slab in Europa pentru ca nu are o retea serioasa de service, nu are modele dedicate pietei europene, are preturi (mai) mari datorita atat taxelor de import non-EU cat si costurilor (deloc mici) cu transportul masinilor din Japonia pana in Europa.
- Subaru nu investeste serios in Europa ( asta ar insemna nu doar extinderea retelei de dealeri ci si realizarea unor capacitati de productie in Europa si dezvoltarea unor modele specifice pietei europene) pentru ca ... vanzarile sunt mici !
Ar fi complet neproductiv sa faci o fabrica pentru cateva zeci de mii de masini /an.
Desi noi am fi mai mult decat incantati cu asa ceva !
Poate totusi, avem norocul sa se semneze Acordul de Liber Schimb Japonia - UE si sa scapam macar de cei 10% reprezentati de taxele vamale !
Tot ar fi ceva - astfel un XV nou, ar pleca de la sub 25k Euro in loc de 27+ k Euro.
Un Forester ar avea un pret de pornire sub 30k Euro ...
PS: Referitor la dezvoltarea unor modele dedicate pietei europene - asta-i o idee cu care, totusi, nu sunt de acord !
Mai ales daca ne uitam ca toate marile companii tind in ultima vreme spre uniformizarea modelelor oferite la nivel global ( un exemplu este Ford, dupa marea criza din 2008, cu al sau "One Ford").
-
Daca vrei se poate. Dacia face cateva mii de masini pe an, nu?
In SUA avand fabrica locala au preturi semnificativ mai mici ca suma si cand te uiti ca moneda este USD, nu EUR, ajungi sa vezi ca pretul unui Subaru acolo este chiar de rizoriu data viind si puterea de cumparare.
Dar, Subaru poate ramane in Europa un model exclusivist sau de nista pentru a putea justifica preturile ceva mai mari datorate importurilor, taxelor etc.
Pana la urma asta a si atras atentia unor cumparatori, exclusivitatea.
-
..............................................................................................
1. Eu unul nu stiu care-i imaginea si identitatea brandului Subaru in America de Nord.
..............................................................................................
Poate cineva de pe-acolo ne poate lamuri mai bine. Adi ???
2. ...
Pur si simplu, nu se potriveste cu stilul japonez de a face afaceri.
...
1. Peste 90% din imaginea marcii in America de N. este legata de siguranta, 4X4 performant, fiabilitate si de faptul ca este o masina bine conceputa pentru clima si conditiile de trafic de aici (temperaturi f. scazute pentru lungi perioade de timp, zapada , gheata si polei, etc.). Publicul lor tinta sant oamenii peste 40 de ani care nu au chef sa dea la lopata cand pica 20-30 cm de zapada sau cand timp de 3-4 saptamani sant -45 Gr.C. de mor pana si marmotele in barlogul lor, d'arami-te bateriile sub capota ! Aici niciodata sportivitatea oferita de STI, WRX sau BRZ nu au fost o emblema a marcii. Probabil ca sub 5% din clientela au mers pe ideea aceasta cand au ales Subaru. Multa lume m-a intrebat cand mi-am luat primul Subaru de ce mi-am luat aceasta masina ptr ca asta e o marca ptr. batrani !!
2. I agree.