Subaru club Romania

Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback IV (2004-2009) => Topic started by: mitrutz on July 19, 2021, 23:06:07 PM

Title: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on July 19, 2021, 23:06:07 PM
Salutare,
Dupa multe analize, cautari si constrangeri bugetare, am cumparat din Germania, un Outback 2006 2.5 5MT. Imi doream un benzinar incapator, pentru toata familia, dar care sa poata face fata sporadic si la drumuri mai delicate. Pe langa acest model, pe lista mea scurta mai erau doua benzinare: Forester SH 2.0 MT 2009-2012 si Mitsubishi Outback 2.4 MT 2009-2012, din pacate, mai toate cu probleme serioase, raportate la bugetul meu...
Masina, desi avea montat un kit de inaltare (adica asfaltul o fi fost un moft), arata foarte bine, atat la exterior, cat si la interior, mai putin dedesupt, unde niciun centimetru patrat nu era crutat de rugina... Pe fata, am schimbat: toate bucsile, pivoti, discuri si placute frana, si ulterior si rulmentii innoiti. Pe spate, doar bucsi si deblocare etriere, care erau blocati de la rugina. Am dat jos kiturile de inaktarr, si evident, pe langa astea, schimbat lichide si fltre.
Pentru ca mi-au venit actele de inmatriculare la fix, am scutit Jazz-ul sotiei, si am "inaugurqat" Outback-ul in concediu, in Grecia. Lasand la o parte consumul peste asteptarile asumate (10L/100km extern si 16L/100km urban), masina e o incantare, este exact ceea ce aveam nevoie.
Cand ma intorc acasa, si dupa ce scot inevitabilul nisip infiltrat peste tot, revin cu poze.
Cu toate astea, m-am lovit de o problema, despre care recunosc ca nu am apucat sa sap aici pe forum: dupa o alimentare in Macedonia de Nord, la cateva zeci de km, s-a dezactivat brusc Cruise Control, a inceput sa flash-uie martorul Cruise si s-a aprins si Check Engine... Masina functionand perfect in rest. Am ajuns cu bine la destinatie, iar a doua zi am apelat la un atelier din Tesalonic specializat doar pe Subaru. Doar din ce le-am povestit au suspectat combustibil de proasta calitate, iar testerul a confirmat: cod P0171, cauzat de combustibil de calitate inferioata. L-au resetat, mi-au recomandat ca spre golire sa alimentez cu benzina de 100, sa o ard cu turatie maricica (3-4k rpm), si apoi sa fac plin cu benzina de 95, de la benzinarii ok (ei au recomandat EKO). Totul bine si frumos, problema e ca la ceva vreme dupa ce am facut plinu, la o urcare subturata, iar s-a aprins continuu Check Engine si palpaie Cruise. Ma rupe gandul sa conduc aproape 1000km fara Cruise, asa ca o sa mai fac o vizita in Tesalonic.
Orice opinie sau exoerienta e bine venita. Eu promit ca revin cu poze sapt viitoare.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andea79 on July 20, 2021, 00:03:40 AM
P0171 nu confirma nici o benzina proasta, vrajeala pt. turisti :)

P0171 apare cand fuel trims-urile sunt maxim pozitiv si ecu vede in continuare amestec sarac - si asta explica si un consum super mare

poate fi cauzat de un simplu leak/aer fals sau prima sonda pe moarte sau debitmetru cu probl. sau probl. pe sistemul de alimentare

dupa ce resetezi/stergi eroarea apare garantat inapoi in 30-50km maxim - depinde de stilul de condus - pana invata fuel trims-urile - daca nu gasesti/repari problema (ca benzina poti pune si de 200 tot degeaba :) )
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: MihaiFlorescu on July 20, 2021, 09:43:30 AM
Bun venit! Consumul este mare pentru modelul acesta. Am facut si eu drumuri similare cu un consum cu aproximativ 1-2 litri mai putin la 100km, desi nici a mea nu era in toate mintile atunci.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on July 20, 2021, 12:04:02 PM
Multumesc pentru idei/sfaturi!
Consumul e asa de cand am inceput s-o folosesc, problema asta a aparut dupa vreo 1500km...
Am citit un pic si pe net despre codul asta, diverse cauze: de la senzor de evaporare combustibil, la sistemul de alimentare, deci foarte posibil ca un reset sa ma ajute doar cativa km (acum m-a tinut peste 300km).
Mai am doua zile de balaceala, si cum ajung acasa investighez problema. Din pacate, in Oradea nu am optiuni, probabil ca voi face o excursie prin zona.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on July 28, 2021, 13:16:47 PM
Am revenit in tara, si tocmai am trecut pragul de 200k km, saptamana viitoare am un drum la Cluj, si cred ca fac o vizita la TwinMotors pentru o diagnoza mai aprofundata. Asta mai ales, pentru ca intre timp, am descoperit ca exista o combinatie de comenzi (lumini + buton trip), pentru a-ti afisa direct masina codurile de eroare. Surpriza, acum imi apar 4 coduri, care conform https://www.obd-codes.com/trouble_codes/
- P0031 - Oxygen (A/F) Sensor Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 1)
- C0105 - Abnormal Signal Of Rear ABS Wheel Speed Sensor Right
- C0106 - Abnormal Signal Of Rear ABS Wheel Speed Sensor Left
- C0116 - Stop Light Switch Circuit Malfunction

La P0031, verific azi cu un multimetru circuitele, si daca sunt ok, clar trebuie sa schimb sonda lambda (precatalizator), dar la cele erorile cu C... habar n-am ce sa le fac, de aceea vreau sa merg la un service calificat. Poate, intre timp, aveti careva o idee.
 

Mai jos si cateva poze:
Imediat dupa ce a venit in tara, inca avea kit-urile de inaltare montate si rotile de 16":
(https://i.postimg.cc/65gtCpbr/Whats-App-Image-2021-06-29-at-21-20-49.jpg)

Fresh, fara kit inaltare, si cu rotile de vara de 17":
(https://i.postimg.cc/HLCmPPgj/Whats-App-Image-2021-07-28-at-12-53-55.jpg)
(https://i.postimg.cc/Vkt1gP23/Whats-App-Image-2021-07-28-at-12-53-55-1.jpg)
(https://i.postimg.cc/7LM4vMH9/Whats-App-Image-2021-07-28-at-12-53-56.jpg)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on July 28, 2021, 17:05:58 PM
Am reusit sa fac doar masuratorile 1 si 4 din manualul de diagnoza de aici: http://www.sulegacy.com/dtc_p0031_a_f_o2_heater_control_circuit_low_bank_1_sensor_1-2345.html
Pentru celelate doua, nu stiu unde gasesc conexiunile ECU, si nici nu vreau sa ma bag mai adanc pentru ca ma cam depaseste.

Pentru masuratoarea 1, am avut 12.7V ceea ce e ok, iar pentru masuratoare 4, aparent rezistenta de incalzire de la sonda lambda ar trebui sa aiba intre 2-3 Ohm, iar a mea are 7.1 Ohm, deci se pare trebuie sa schimb sonda.

Ce sugerati, sa o schimb urgent (cred ca pot si singur fara probleme), sau sa astept pana sapt viitoare cand merg la Cluj? Deja circul asa de peste 2000km...
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andrei0241 on July 28, 2021, 17:37:32 PM
Daca e sonda originala, f posibil sa nu iasa fara oxiacetilena (la mine asa a fost)
Procedura de inlocuire nu e complicata, dar daca nu ai decat scule de baza, mai bine astepti interventia la un service
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on July 28, 2021, 18:55:12 PM
andrei0241, ma descurajezi....  :-\ ma gandeam ca un pic de wd40 ar trebui sa rezolve probelma, dar da, probabil mai bine astept pana la service, unde oricum sper sa primesc mai multe raspunsuri, in afara de cele 4 coduri amintite, ar mai fi niste detalii despre care inca nu am scris nici aici:
- pompa de servodirectie este foarte zgomotoasa (grecii de la service-ul Subaru din Salonic, ziceau ca e normal, desi am dubii aici), zumzaie tot timpul, cand misc volanul si mai si, iar daca sunt virat maxim urla de-a dreptul;
- sub masina, central, se aude un vajait constant cat e in sarcina (cutia cuplata), ma gandesc ca trebuie ceva innoit la transmisie/diferential;
- uneori, la turatii intre 3000 - 3500, zdrangane ceva metalic undeva sub pedale, eu suspectez scutul termo de la galeria de evacuare;
- si ce-or mai gasi cei de la TwinMotors, despre care, apropos, nu stiu nimic, si sper sa se ridice la nivelul unei reprezentante Subaru.

In rest, eu zic ca masina e in intr-o stare buna, este perfecta pentru familie, foarte confortabila si bine antifonata, motorul trage binisor dar consuma putin peste asteptari (sper sa se imbunatateasca performantele si consumul dupa ce rezolv cu sonda lambda), cutia de viteze are raportele bine gandite.
Dupa o luna de utilizare, si aproape 3500km parcursi, singurele neajunsuri sunt: ventilatia nu are pozitie de racire exclusiv pe sus (parbriz), ci doar pentru incalzire/dezghetare, iar in fata are doar un singur suport pentru bauturi in conditiile in care buzunarele din portiere... sunt bune doar pentru depozitare servetele folosite...  :o
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andea79 on July 28, 2021, 20:14:50 PM
succes :) si sa ne zici si noua impresiile dupa twin ... :)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on July 29, 2021, 12:58:52 PM
Apelez la voi pentru un pic de ajutor.
Neamtu` mi-a vandut masina fara ruloul de acoperire portbagaj, iar pentru ca unul nou are un cost consistent, am gasit la dezmembrari, dar strict ruloul. Cei care detin Outback III (2003-2009) probabil stiu ca mai exista un element de plastic (cargo cover Part Number: 65551AG03AJC), ce e montat pe interiorul haionului, element pe care nu reusesc sa-l gasesc, decat eventual peste ocean. Fara acest element, mai bine de jumatate din portbagaj mi-e expus curiosilor, si ma irita la maxim.
Ce am gasit pe Amazon/Ebay, pe langa cost (peste 110 USD, cu transport), cel mai tare ma sperie chiar transportul, pentru ca am toate sansele sa primesc nu o bucata, ci mai multe bucati de plastic, asa ca evit comanda peste ocean (oricare ar fi ala).
Aveti careva dintre voi vreo alta varianta decat comanda online din SUA sau Japonia? Multumesc!
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: MihaiFlorescu on July 29, 2021, 13:41:31 PM
ebay uk
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: malakay on July 30, 2021, 11:42:03 AM
vezi la categorie piese auto, am un outback la dezmembrat :)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andea79 on August 05, 2021, 22:08:46 PM
am auzit ca nu ai mai fost la twin :( sunt dezamagit :(  :)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: ioanmoldovan95 on August 06, 2021, 09:42:39 AM
Cred ca el e cel putin incantat de faptul ca a ajuns unde trebuie, nu la Twin :))
E faina masina, sa o folosesti sanatos si sa ii rezolvi repede problemutele pe care le mai are
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: Sorin03 on August 06, 2021, 12:46:10 PM
Ce experiente negative ai avut cu cei de la Twin? Inteleg din modul de exprimare ca ii eviti? Spune-ne si noua de ce, poate invatam ceva nou astazi ..si pe langa asta ..sa stim si noi de ce sa ii evitam? Daca raman cu masina in pana pe langa Cluj, vreau sa stiu daca chem o platforma sau?  ;D
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on August 06, 2021, 15:18:25 PM
 :D asa este, am renuntat la Twin. Intre timp am aflat de Cristi (mecanicul care a refacut motorul tanculetului lui DanielAlexandru), si am avut de ales intre o reprezentanta despre care nu stiu nimic si un mecanic cu feedback pozitiv chiar aici pe forum.
Asa ca am avut onoarea sa-l cunosc pe Cristi, si sa-i fac o vizita la atelier pentru o evaluare mai amanuntita a masinii. Din fericire lucrurile nu sunt asa de grave cum mi-am imaginat, am doar o mica lista de probleme de rezolvat, din care una e mai arzatoare:
1. de schimbat prima sonda Lambda (inca nu am schimbat-o) + verificare cablaje de la ECU spre motor (deja programata saptamana viitoare in Oradea, sper sa o scot la capat);
2. de reparat caseta de directie care are un pic de joc;
3. de inlocuit garnituri capace supape (curge un pic de ulei, dar nu cat sa sesizez ceva la joja dupa 1 luna si 4000km rulati);
4. de investigat timoneria, cautatorul are un pic de joc in cutie, ceea ce duce la preluarea vibratiilor in schimbator (aici Cristi crede ca cel mai simplu si mai iefitn e sa schimb direct cutia, si are perfecta dreptate).

Cu ocazia asta am facut un refresh de ulei la cutie si diferentiale + mi-a schimbat bieletele barei antiruliu pe spate.

Am reusit sa pun pe hartie toate cheltuielile de pana acum:
- achizitie (3800 EUR);
- transport platforma Germania-Romania (600 EUR);
- inmatriculare + RAR (200 EUR);
- reparatii: schimb uleiuri (acum complet multumesc Cristi) si filtre, discuri si placute fata, rulmenti fata, baterie noua, bucse si bielete, rulou si cover portbagaj (multumesc @Malakay!), display Android (inca neinstalat), set anvelope de vara (1650 EUR).
=> total 6250 EUR.

E mult, e putin, cert e ca imi place mult masinuta  ;D, "vaporul pe roti" dupa cum ii zice fetele mele.  ::)

Nu ma ajuta timpul liber, si nici nu m-am putut lipsi de masina, pentru ca ceva nu am facut inca: o spalare riguroasa (polish + detailing)... mai ales ca o tot murdaresc.

(https://i.postimg.cc/XqPhxxh6/serani.jpg)

Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andea79 on August 06, 2021, 15:41:59 PM
Ce experiente negative ai avut cu cei de la Twin? Inteleg din modul de exprimare ca ii eviti? Spune-ne si noua de ce, poate invatam ceva nou astazi ..si pe langa asta ..sa stim si noi de ce sa ii evitam? Daca raman cu masina in pana pe langa Cluj, vreau sa stiu daca chem o platforma sau?  ;D

daca pt. mine este intrebarea eu nu am mai fost la twin de pe vremea cand era tubman :)

dar stiu ca experientele sunt impartite, ca la loz in plic :) , unii super multumiti altii injura ... si eram curios :)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: Sorin03 on August 06, 2021, 21:49:28 PM
Pentru Ioan era...dar let's move on, sa nu stricam topicul omului. Bine ca a rezolvat ! :) . Faina masina  , inca odata, sa te bucuri de ea!
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on August 09, 2021, 10:17:33 AM
Vaporasul nu poate sta locului  :angel:
(https://i.postimg.cc/x1Ntnt6Z/IMG-080821-145821.jpg)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: danielalexandru on August 12, 2021, 12:29:40 PM
S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Daca o intretii, e o bijuterie de masina. Eu o conduc cu o placere iesita din comun.

Intru rar, acum am vazut topicul tau. Ai incaput pe maini bune, crede-ma. Nu se putea mai bine.
De ce sa eviti reprezentanta din Cluj? Atata timp cat exista Vali si Cristi, de ce n-as evita-o?  :P N-am avut de=a face cu ea, dar mi-e greu sa cred ca au oameni mai dedicati si mai bine pregatiti.  Ca sa nu mai spun de bani.

Ideea e sa rasfoiesti nitel forumul inainte de-a lua o decizie.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: AnduRace on August 20, 2021, 12:47:22 PM
P0171 nu confirma nici o benzina proasta, vrajeala pt. turisti :)

P0171 apare cand fuel trims-urile sunt maxim pozitiv si ecu vede in continuare amestec sarac - si asta explica si un consum super mare

poate fi cauzat de un simplu leak/aer fals sau prima sonda pe moarte sau debitmetru cu probl. sau probl. pe sistemul de alimentare

dupa ce resetezi/stergi eroarea apare garantat inapoi in 30-50km maxim - depinde de stilul de condus - pana invata fuel trims-urile - daca nu gasesti/repari problema (ca benzina poti pune si de 200 tot degeaba :) )

Probabil e o problema comuna aparuta mai des si de aceea se spune ca acea eroare ar fi o confirmare la benzina proasta.

Am patit in urma cu 2-3 saptamani, la un drum de Timisoara - Brasov. N-am facut plinul din Timisoara si am facut o realimentare pe la Fagaras. De cateva luni merg doar cu OMV sau Mol 100, iar de aceasta data am bagat Rompetrol 98 (premium de la ei), ca nu aveam varianta. Seara masina a inceput sa mearga foarte prost, s-a aprins check-ul si dupa o diagnoza am primit acelasi cod mentionat mai sus.
Am banuit ca ar fi benzina, am tras de ea asa si dupa aprox 3 plinuri cu OMV si Mol 100, masina si-a revenit progresiv. I-am bagat si un aditiv de curatare dupa primul plin la recomandarea multora, desi eram cam sceptic... dar dupa acest aditiv si un drum de vreo 50km, masina si-a revenit in proportie de 90%.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andea79 on August 20, 2021, 14:56:01 PM
nu stiu cum sa explic altfel, mai incerc o data:

P0171 (System too lean) apare cand ECU vede in continuare AFRul (citit de prima sonda) ca fiind mai sarac decat target-ul cu toate ca a dus deja fuel trims-urile la maxim pozitiv

AFR-ul sarac nu este cauzat de benzina proasta ci de alte 17 potentiale probleme

succes :)
(si nu iti fa griji, daca mecanic nu ai reparat/schimbat/strans nimic .. va apare din nou :) )

LE: ca sa nu fiu rau :) da, teoretic benzina aiurea poate genera depuneri dubioase pe sensorul de oxigen care apoi citeste prostii si ajunge la codul de mai sus daaar din pacate asta oricum se intampla cu sensorii deja obositi / pe final de viata deci de aia zic ... mergi linistit ca apare ea horoarea din nou :)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: AnduRace on August 20, 2021, 20:03:54 PM
nu stiu cum sa explic altfel, mai incerc o data:

P0171 (System too lean) apare cand ECU vede in continuare AFRul (citit de prima sonda) ca fiind mai sarac decat target-ul cu toate ca a dus deja fuel trims-urile la maxim pozitiv

AFR-ul sarac nu este cauzat de benzina proasta ci de alte 17 potentiale probleme

succes :)
(si nu iti fa griji, daca mecanic nu ai reparat/schimbat/strans nimic .. va apare din nou :) )

LE: ca sa nu fiu rau :) da, teoretic benzina aiurea poate genera depuneri dubioase pe sensorul de oxigen care apoi citeste prostii si ajunge la codul de mai sus daaar din pacate asta oricum se intampla cu sensorii deja obositi / pe final de viata deci de aia zic ... mergi linistit ca apare ea horoarea din nou :)

Eu am inteles din prima ce spui tu, nu am zis ca nu ai dreptate. :D

Bine de stiut ca e probabil sa revina problema, o sa urmaresc. Multumesc!
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: MihaiFlorescu on August 20, 2021, 22:07:17 PM
Garantat. Benzina proastă face doar să treacă mai rapid peste pragul acela maxim care declanșează check engine.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: danielalexandru on August 22, 2021, 07:49:39 AM
Mda. Deci rompetrol 98 e benzina proasta? Nu de alta, dar nu i-am pus altceva in viata decat rompetrol 95.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andea79 on August 22, 2021, 09:41:11 AM
benzina buna sau proasta e relativa si la masina (aspirat/turbo, raport de compresie, setare, etc )

plus ca se poate intampla sa scrie pe pompa una si sa fie de fapt .... altceva :)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on August 23, 2021, 16:53:31 PM
Dupa o scurta absenta, revin si eu cu cateva precizari legate de codurile aparute mie:
- masina a trecut de 201.000 km, deci eu am rulat-o ~5300 km;
- cod p0171 mi-a aparut dupa max 1000 km de mers, si am mai facut inca ~1000km cu el dupa mine;
- la cateva sute de km dupa reset p0171 (alt cod nu mai era), adica pe la ~2500km, mi-a aparut p0031 (circuit incalzire senzor oxigen 1);
- saptamana trecuta, la ~5000km am reusit intr-un final sa schimb senzor oxigen 1 (sonda lambda 1), si dupa 2-3 reporniri s-a resetat singur codul.

Un rezumat al ultimelor 2 saptamani.... sonda decedata, cred ca era cea de fabrica, am inlocuit-o cu Denso DOX-0362, dar cu ocazia asta am schimbat si bujiile, uleiul si antigelul. Cu siguranta era un cumul de factori, pentru ca sesizabil, motorul merge si raspunde mult mai bine, si nu cred ca era doar din cauza sondei defecte. Uleiul mi-era pe lista de mai bine de o luna, din mai multe motive:
- motorul era mai zgomotos dupa primul meu schimb de ulei;
- am citit discutiile legate de ulei, care mi-au ridicat semne de intrebare despre Aral-ul 5w40 hightronic (care e C3) pus de cei de la service;
- dupa ce am citit, am observat ca pe zi ce trece, tot scade nivelul, si pentru ca nu curge, atunci il arde (cine stie, poate de-aia a dat sonda ortu` popii);
- m-am decis sa pun LiquiMoli 5w40 LEICHTLAUF HIGH TECH, pana acum pot sa afirm doar ca motorul e mult mai silentios. Urmaresc si consumul.

Despre consumul de benzina scriu peste o sapt dupa ce mai fac un plin... am instalat un display Android, monstruos de mare, si n-am idee cat de sete ii este vaporasului.  :-[ :-X
 
Apropos, stiti vreun adaptor OBD Bluetooth de Android (desi, poate fi si pe USB), care sa mearga cu generatia asta de Outback? Daca tot am o tableta permanent pornita in bord, as putea sa-i dau de lucru sa arate si chestii despre sanatatea si apetitul vaporasului. In necunostinta de cauza, am luat un OBDLink SX pt Windows care nu stie ce e ECU de Subaru Outback BL/BP... scula e tare isteata, l-am incercat cateva minute pe Honda sotiei, are un soft dedicat (OBDWiz) cu care pot face multe ghidusenii, dar nu e genul ala e Honda.  ;D Prin urmare, cablul e de vanzare, daca ii trebuie cuiva astept oferte, pe mine m-a costat 62 USD (cu tot cu tansport).
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: MihaiFlorescu on August 24, 2021, 09:03:09 AM
Trebuia să iei OBDLink pe Bluetooth. Īși face treabă excelent pe Subaru. Īl am de cāțiva ani și am testat pe mai multe mașini, inclusiv outback 2008. Al meu e Bluetooth, varianta LX.

Īntr-o vreme aveau ceva și pe wifi.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on August 24, 2021, 10:44:14 AM
Trebuia să iei OBDLink pe Bluetooth. Īși face treabă excelent pe Subaru. Īl am de cāțiva ani și am testat pe mai multe mașini, inclusiv outback 2008. Al meu e Bluetooth, varianta LX.

Īntr-o vreme aveau ceva și pe wifi.

OBDLink nu recunoaste ECU... am facut si update de firmware, dar degeaba. Am citit undeva si pe un forum international (pe subaruoutback.org), ca OBDLink nu stie protocolul proprietar Subaru folosit la Outback pana in 2008/2009 (nu e clar pana cand). Cel putin SX-ul e compatibil incepand cu generatia 4 de outback (2009 - 2014), dar da, LX-ul s-ar putea sa mearga. Ma mai documentez, nu ma dau banii afara din casa sa tot incerc pe ele.
Din ce-am citit merg 100% cablurile simple KKL 409.1, dar alea nu sunt decat USB, nu si BT. Posibil sa raman doar la optiunea cablu, si vad cum il trag prin bord.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: torvalds on August 24, 2021, 18:00:25 PM
Eu am un elm327 albastru dala cu 10 eur. Merge bine cu torque. Eu monitorizez temperatura apei sin cauza de paranoia...
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on August 25, 2021, 09:17:48 AM
Eu am un elm327 albastru dala cu 10 eur. Merge bine cu torque. Eu monitorizez temperatura apei sin cauza de paranoia...

La ce model / an?
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on August 25, 2021, 09:20:44 AM
La ce model / an?

Scuze, acu am vazut Legacy 2004... Inseamna ca ar trebui sa mearga si la mine ELM327, desi citisem ca nu e compatibil.
Multumesc pentru sfat!
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on September 08, 2021, 11:43:54 AM
Torvalds, multumesc pentru sfat, mi-am luat un ELM327 Bluetooth cu 40 lei, merge brici cu TorqueLite. Am tot amanat pozele cu "TV-ul" Android pe cand e masina curata, din pacate o folosesc in mod curent, si tot uit sa fac poze dupa ce e curata...
(https://i.postimg.cc/d38T1jjK/IMG-080921-105337.jpg)
(https://i.postimg.cc/BbWK4VDg/IMG-080921-105408.jpg)
Din pacate, la montaj s-a ciupit materialul moale (nu stiu cum se numeste) al bordului... nu gasesc nimic ce ar putea ameliora.  >:(

O sa mai caut alternativa la Torque, ceva ce se poate afisa si landscape, nu doar portrait, asta o pot folosi doar de pe mobil, pe tableta din bord apare rasturnata 90grd.

In alta ordine de idei, dupa schimb-ul sondei Lambda1 + ulei + bujii + antigel, am mai facut vreo 1000km, media neta de consum e la 11L/100km, cam o treime fiind parcursi urban + drum de piatra.
(https://i.postimg.cc/JzDCkr2P/IMG-050921-182413.jpg)

Ieri, am avut si recordul pozitiv: 8.1L/100km, drum Timisoara-Oradea, cu A/C pornit, si multe depasiri (5-6k RPM)  8). Mi se pare mai mult decat decent pt extern, dar urban... cred trebuie sa ma obisnuiesc sa conduc Honda sotiei.  ;)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on September 08, 2021, 12:08:45 PM
Scriu asta separat, ca sa nu fie postul precedent prea lung....
Cand l-am vizitat pe Cristi la Cluj acum vreo luna, imi zicea sa verific galeria de evacuare pentru fisuri/garnituri duse, pentru ca e foarte probabil ca asta sa fie cauza decesului sondei Lambda, a heater-ului ei de fapt. E plauzibila treaba, sunt fisuri, intra aer rece, sonda trebuie sa fie incalzita la 300gC, multe incalziri/raciri... pam-pam. Oricum, mi-e pe creier de ceva vreme, ca e prea zgomotoasa evacuarea, am fost la un mester de esapamente care a zis ca totul e brici (din ochi+urechi, ca doar e mester), dar cred ca e obisnuit doar sa "regenereze" DPF-uri.
Indiferent, am comandat de la AlPadrino toate garniturile de la galerie, si pana la racordul mediu/final, inclusiv celebra garnitura "conica". O galerie de evacuare am deja, mi-a dat-o cadou vanzatorul, si nu degeaba se pare. Dar, am doua probleme:
1. Nu gasesc ansamblul surub+arc+piulita pt prindere racord mediu/final (surub 44059AA010 + arc 44044AA010 + piulita 802008270). Poate cineva sa ma ajute sa le comand de undeva?
2. Cod P0420, eficienta scazuta catalizator. A aparut prima data, cu cateva sapt inainte sa schimb senzorul O2. Dupa ce am schimbat senzorul, atat P0031 cat si P0420 s-au resetat singure, dar P0420 a reaparut dupa aprox 500km. Am dat clear code, a reaparut iara ieri, adica dupa alti 3-400 km... voi verifica senzorii O2, sa ma asigur ca n-au luat-o razna, evacuarea o fac oricum, sper sa ma lase in pace. Daca aveti idei de ce altceva sa mai verific, nu ezitati. Multumesc!


Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andea79 on September 08, 2021, 12:18:56 PM
rezolva leak-urile din evacuare prima data, daca intra oxigen influenteaza senzorii, si apoi vezi daca mai apare horoarea la a 2a sonda (0420)
daca apare, ori o schimbi si pe aia ori poate o putem dezactiva (daca mai ai drum prin Cluj-Cristi) ca oricum nu face nimic notabil sonda 2
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: torvalds on September 08, 2021, 22:57:45 PM
Ceva e funny in danemarca. Consumul ala e prea mare pt . 2.5 . Eu am 10.8 acum pe ultimii 3000 km majoritar afara . Cand mergeam 20-30 % din km in oras aveam medie pe bord 12%. Dar asta e la 3.0 H6.

Vezi pe torque ca poti verifica sondele lambda ce valori au , cum se misca.

Vad ca ti ai luat tableta in bord . Ma tenta si pe mine dar mi s-a parut prea mare ecranul. Cum ai conectat-o la sustemul audio?

Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andea79 on September 08, 2021, 23:14:34 PM
Vezi pe torque ca poti verifica sondele lambda ce valori au , cum se misca.

si cu ce te ajuta ? :)
singura chestie relevanta ar fi sa compari target AFR cu realizat (ce citeste sonda) .. altfel vezi niste valori dar nu stii daca sunt ce vrea ECU sa faca sau nu :)
(iar torque nu stie target afr si multe altele ....)

oricum, repet, repara leaks evacuare, daca intra oxigen sonda considera ca amestecul a fost sarac (ca nu a fost destula benzina sa se combine cu oxigenul) si adauga benzina sa fie ....
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on September 09, 2021, 00:27:30 AM
Ceva e funny in danemarca. Consumul ala e prea mare pt . 2.5 . Eu am 10.8 acum pe ultimii 3000 km majoritar afara . Cand mergeam 20-30 % din km in oras aveam medie pe bord 12%. Dar asta e la 3.0 H6.

Vezi pe torque ca poti verifica sondele lambda ce valori au , cum se misca.

Vad ca ti ai luat tableta in bord . Ma tenta si pe mine dar mi s-a parut prea mare ecranul. Cum ai conectat-o la sustemul audio?

Exact cum zice andea, consumul inca mare poate fi cauzat de evacuare.
Cat despre tableta, da, e destul de mare ecranul, dar are split screen (PiP). De instalat, a instalat-o un electrician, dupa schema de pe site: https://www.aliexpress.com/item/1005001775495506.html
Problema a fost ca a trebuit sa schimb cablul de alimentare din CD player (care acum are doar curent si atat, nu mai e deloc finctional), si scriu chinezii undeva ca trebuie mentionat ce inainte de comanda sa verifici ce mufa are cd player-ul. 
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: MihaiFlorescu on September 09, 2021, 11:32:14 AM
Daca reusesti totusi sa faci OBD link sa mearga, tin minte ca are in meniu "Commanded AFR" care ar trebui sa fie echivalent cu Target AFR de care zice andea. Dar asta dupa ce rezolvi cu evacuarea. Stiu ca ma uitam si eu la ele intr-o vreme si observam ajustarile in timp real ca AFR masurat sa ajunga la valoarea ceruta.

Si, de mentionat ca trebuie sa ii dai sa faca log, altfel nu stiu cum reusesti sa te uiti la doua valori in acelasi timp si sa tii si ochii la drum, plus ca se schimba intr-o fractiune de secunda valorile.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on September 09, 2021, 17:38:40 PM
Daca reusesti totusi sa faci OBD link sa mearga, tin minte ca are in meniu "Commanded AFR" care ar trebui sa fie echivalent cu Target AFR de care zice andea. Dar asta dupa ce rezolvi cu evacuarea. Stiu ca ma uitam si eu la ele intr-o vreme si observam ajustarile in timp real ca AFR masurat sa ajunga la valoarea ceruta.

Chiar mi-au scris cei de la scantool, ca au vazut recenzia mea pe Amazon. Poate ma ajuta ei cumva, si fac sa mearga si OBDLinku`.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on September 09, 2021, 17:55:57 PM
Tot uit sa mai pun aici o problema ce ma enerveaza: in mers, intre ~3500rpm si 5000rpm, fara vreo conditie anume, absolut sporadic (max 1/10 cazuri) se aude o bataie ritmica in compartimentul motor greu de localizat, parca in partea stanga. Am tot incercat sa il surprind cu telefonul, sa il pun si aici, dar parca fix cand il caut nu se arata. Sunetul e usor infundat, nu pare metalic, are acelasi ritm chiar daca turatia variaza, variaza doar volumul sonor, parca e maxim pe la ~4200rpm.
Singura chestie la care m-am gandit, o fi ceva (scut plastic sau furtun iesit din suport), care din oaresice motiv incepe "sa dea cu capu de ceva", dar am verificat tot, si nu e nimic suspect. Doar scutul termic de la galeria de evacuare nu am putut sa-l verific prea bine, si ma gandesc sa nu fie ceva pe-acolo (fisura sub scut), dar cred ca atunci ar trebui sa aiba acelasi ritm cu turatia.
Sunt constient ca e ca si cum i-as arata un desen unui orb, asa ca in weekend mai fac o iesire, si o rog pe sotie sa stea pe pozitie cu telefonu`, sa auziti si voi, poate ati mai patit careva asa ceva.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: torvalds on September 09, 2021, 20:58:50 PM
Andea are dreptate (evident!), trebuie rezolvate leakurile de pe evacuare inainte de a analiza lambdele . Ca ele pot fi bune saracele , dar daca intra aer inainte de ele e broblem. In esenta va merge prea bogat in realitate , dar ecu crede ca i prea sarac (pentru ca intra er inainte de lambda) ... hence the error pe care ai avut-o .
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on November 02, 2021, 11:39:38 AM
N-am mai apucat sa scriu pe forum, perioada f incarcata... am reusit sa schimb garniturile la galeria de evacuare, si dupa cateva zeci de km, dupa un refresh de drive cycle mi-a sters codul P0420. Pe partea dreapta scapa bine de tot.
(https://i.ibb.co/SBYs59P/evacuare.jpg) (https://ibb.co/rH87F1m)

Partea nasoala e ca am descoperit si o scurgere de ulei bine ascunsa...
(https://i.ibb.co/TP047S6/ulei.jpg) (https://ibb.co/XF57Kg1)

Asa ca am verificat si uleiul (da, trebuie sa ma obisnuiesc sa-l verific mai desc) si am observat ca era putin peste minim, am completat cam 800ml. Asta dupa aproape 3000km... nu pare ceva foarte grav, dar clar trebuie rezolvata, nici nu-mi dau seama care e sursa. Mai strang niste banuti, si fac o excursie pana la Cluj la Cristi, sa las masina pentru un refresh mecanic.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on December 05, 2021, 13:12:29 PM
In ultimele zile, s-a dus o lupta crancena intre emotional si rational... si a castigat rationalul in cele din urma... sotia nu mai lucreaza de cateva luni, si pentru ca ne descurcam tot mai greu financiar, am luat decizia sa scot la vanzare vaporul,  :-[
Ca sa fie durerea si mai mare, de cand am rezolvat evacuarea, masinuta e tot mai in mintile ei, a disparut si sunetul ala dubios ce aparea sporadic peste 3000rpm, iar consumul a scazut, zic eu considerabil...  am facut recent un drum Oradea-Bucuresti-Oradea, cosum mediu 8.8L/100km (condus mai cu avant), iar 100% urban 13.2L/100km.
 
(https://i.postimg.cc/653Sv64r/IMG-041221-163256.jpg)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on December 18, 2021, 11:00:24 AM
Mi-am propus sa schimb valva PCV (11810AA040), am cerut la AlPadrino si inca cativa... pas. Nu o gasesc decat pe Amazon, livrare din SUA. Are cineva o  valva PCV  in plus, sau idee de unde as putea-o procura fara sa dublez costul cu transportul, si sa mai si astept 1 luna? 
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andea79 on December 18, 2021, 11:02:25 AM
Mi-am propus sa schimb valva PCV (11810AA040), am cerut la AlPadrino si inca cativa... pas. Nu o gasesc decat pe Amazon, livrare din SUA. Are cineva o  valva PCV  in plus, sau idee de unde as putea-o procura fara sa dublez costul cu transportul, si sa mai si astept 1 luna?

https://www.4turbo.pl/valve-complete-control-impreza-wrx-sti-2005-2010,3,48091,34952 ?
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on December 18, 2021, 19:39:50 PM
Multumesc Andea, dar 11810AA060 nu e compatibila cu EJ253... cred ca asta o fi pentru turbo.
De la AK inca astept raspuns pt 11810AA040, poate am noroc la ei.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andrei0241 on December 18, 2021, 20:05:13 PM
Vezi tot la polonezi, de la Subarak (https://subarak.pl/en/engine-others/57-genuine-subaru-pcv-valve-11810aa040.html?search_query=11810AA040&results=1). Desi nu vad confirmare de stoc, macar merita intrebat, ai sanse sa primesti ceva anul asta, altfel cam greu
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: ioanmoldovan95 on January 07, 2022, 19:48:02 PM
Daca nu ai facut rost de PCV am eu una, cred ca e codul de care ai nevoie, am luat-o pentru un EJ251, dar am vandut masina... Cand mai ai drum prin cluj, daca o vrei, da un semn
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on January 07, 2022, 20:27:03 PM
Salutare si La multi ani!
Multumesc Andrei si Ioan!
Valva (si doar valva) am comandat-o de la AutoKino, mi-a si sosit. Cu furtunasele am emotii, sa vad in ce hal sunt...
Saptamana viitoare ma ocup de asta.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: marwrx on January 10, 2022, 05:49:40 AM
Eu am avut un Legacy GT 2.5 2007 si consumul mediu autostrada 60% / oras 40% era in jur de 14l/100km.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on March 26, 2022, 11:04:50 AM
N-am mai scris de ceva vreme, nu ca s-ar fi intamplat extraordinar de multe... Masina e in continuare de vanzare, suntem cam "in buda" cu banii, dar de cateva zile exista o urma de speranta: sotia lucreaza!  :)  Cel mai probabil voi renunta la vanzare, doar sa ne mai revenim un pic.

Operatiunea valva PCV a fost un dublu esec: codul identificat pe parts.subaru.com pt modelul meu nu e ce trebuie, imi dau seama ca sunt diferente intre US si EU, eu avand valva PCV de plastic, deasupra motorului in pozitie orizontala, iar in schita de pe site-ul mentionat, arata infiletata undeva in motor.
(https://i.postimg.cc/D0cb78WK/IMG-170222-082517.jpg) (https://postimg.cc/V0dNRsB7)
In fine, valva era imbacsita, dar functionala. Am curatat-o bine cu WD40, si acum deschide mult mai usor, dar nu a imbunatatit consumul de ulei, pe care il monitorizez mult mai des. Deci, daca are careva nevoie de o valva 11810AA040 (cea din metal), i-o donez cu placere.
Apropo, voi unde gasiti schite sau catalog pe PN-uri pentru modelele EU?

Pentru ca in ianuarie era scadent schimbul de ulei, am trecut pe LiquiMoli 10W40 LeichtLauf MoS2. Nici asta nu are nu stiu ce impact, consumul e undeva la 300ml / 1000km. Din ce-mi dau seama, pierderea e doar prin ardere, de curs nu curge, mai ales ca uneori am fum alb. Am facut si un test de compresie, pe fiecare cilindru am intre 10.5-11 (psi sau bari, nu mai tine minte), dar oricum in parametri si relativ uniform. Tanda pe manda, probabil ca tot la un engine rebuild ajung  :-[, dar cand mi-oi permite.

Intre timp, poate si de la sezonul rece, a crescut in intensitate un vajait enervant la rulare, in special in frana de motor, care imi aduce aminte de vechile autobuze. Am mai rasfoit forumul, si am dat de postarea lui Mihai Florescu pe vremea Outback-ului: 
Se aude un vajait in frana de motor sau chiar la mers constant.
Sunt rulmenti din ansamblul diferentialului central. Se da jos doar cardanul si acea extensie a cutiei. Cutia in sine ramane pe masina. Lucrarea nu este complicata sau de durata si e taxata undeva la 500-700 lei. Cel putin asa a fost la WRX (cu tot cu schimb de ulei de cutie) unde s-a pus problema demontarii intercoolerului (nu e cazul la N/A).
@Mihai: despre ce rulment(i) e vorba?
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: MihaiFlorescu on March 26, 2022, 11:18:38 AM
Sunt 4 rulmenți in carcasa diferențialului central.

 4, 5,27 și 47 din schema de mai jos


Ei nu sunt scumpi. Erau sub 100 lei fiecare. Doar cel mare , 27 era peste 100 lei. Doar că trebuie data evacuarea jos, scos uleiul din cutie, dat cardanul jos, carcasa extensiei și o presă pentru a pune rulmenții noi pe poziție. Remontat tot și pus ulei nou.
Manopera o sa fie cea mai scumpă.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on March 26, 2022, 13:20:05 PM
Multumesc Mihai pentru detalii!
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: andrei0241 on March 26, 2022, 18:28:30 PM
Pe opposedforces (http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/) exista separat versiunile de US si EU, dar sincer sa fiu nu am verificat daca desenele difera, intr'adevar. Si eu m'am pacalit si am luat ptr Forester PCV valve gresit, tot dupa codul de US.

Eu am schimbat la AutoKino rulmentii odata cu inlocuire ambreiaj, macar nu am platit de aproape doua ori manopera
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on April 01, 2022, 14:26:15 PM
Multumesc Andrei! Gasisem si oppsedforces, dar nu eram sigur ca e de incredere.

Am facut o programare de constatare la AK peste doua sapt. Tare curios ce zic, si ce deviz primesc...   :-\ 
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on July 12, 2022, 09:38:37 AM
Constatarea AK din aprilie a relevat ceva mai stringent, si anume inlocuirea distributiei (desi schimbata de neamt pe la 180.000km), din cauza unei scurgeri de ulei pe la un simering...  :o In mai am lasat vaporasul in Brasov, cu ocazia asta am astupat si "gaurile" prin inlocuirea garniturilor de la capace supape, deviz cu distributie, pompa apa, simeringuri distributie, garnituri capace (cu suruburi si ceva garnituri extra), bujii si garnituri bujii (cica e bine la pachet), ulei si filtru, antigel. Am mers pe recomandarea AK, Motul Xcess 5w40. Motorul imi pare mai silentios, si surpriza placuta e ca dupa ~1500km nu am sesizat consum de ulei. Fingers crossed! :)

Problema initiala, cu vajaitul in sarcina la transmisie, mai ales in frana de motor, a ramas nerezolvata. Ma pregatesc spiritual pentru un schimb de ambreiaj, si cu ocazia cautam si cauza vajaitului. Zic ca ma pregatesc spiritual, pentru ca presimt nevoia inlocuirii volantei, dupa doua manifestari: cand ridic piciorul de pe acceleratie, mai putin la peste 3000rpm, frana de motor e destul de puternica, iar a doua e ca atunci cand schimb vitezele transmisia se cupleaza cam brusc, oricat rev matching as incerca. Bine, a doua poate fi si doar de la ambreiaj, but still...  :-\

Deja am adunat impreuna 20.000km intr-un an de cand ne-am luat vapor  ;D (acum 212.000 km), iar saptamana viitoare plecam in concediu, deci o sa mai adaugam vreo 2500km.

Drumuri bune tuturor! 
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: MihaiFlorescu on July 12, 2022, 11:16:55 AM
Vezi postarea mea de mai sus cu tot cu imagine. Dacă tot schimbi ambreiajul, schimba și rulmenții aia că īn total costau pānă īn 500 lei. Vājāitul mai mult ca sigur de acolo este.

Operațiunea trebuie făcută la reprezentanta sau la un service care are presă și personal care să știe să o folosească.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on July 12, 2022, 11:25:00 AM
Multumesc Mihai! Asta voi face, si cu siguranta la AK. Trebuie doar sa mai strang banuti, iar acum urmeaza concediul.... Sper sa nu se agraveze prea tare pana atunci. 
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on August 01, 2022, 17:42:40 PM
Ne-am dus cu vaporeta in Grecia, asa ca am mai adunat inca vreo 2800km impreuna. Consum mediu 8.9L benzina / 100km + 500ml de ulei, mers relativ cuminte cu cateva abateri. Coafura rezista.  :laugh:
(https://i.ibb.co/gZPywQL/Whats-App-Image-2022-08-01-at-5-30-43-PM.jpg) (https://ibb.co/gZPywQL) (https://i.ibb.co/PwvtF9B/Whats-App-Image-2022-08-01-at-5-27-33-PM.jpg) (https://ibb.co/PwvtF9B)
(https://i.ibb.co/Gd1hkJt/PXL-20220722-145223820-01.jpg) (https://ibb.co/Gd1hkJt)
Intre timp s-a dus bucsa bratului stg spate, asa ca saptamana viitoare le schimb pe amandoua. Ramane sa strang la pusculita pentru ambreiaj + rulmenti cutie.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on August 20, 2022, 16:03:59 PM
Dupa lungi discutii cu jumatatea mai frumoasa, am decis sa injumatatim numarul de masini, si sa le inlocuim cu una care sa ne placa la amandoi. Din pacate vaporeta nici nu e pe placul ei, si nici nu e tocmai o masina de oras... asa ca am pus din nou masina la vanzare:
https://www.olx.ro/d/oferta/subaru-outback-2006-2-5l-awd-5mt-dualrange-IDfBBda.html?bs=olx_pro_listing&isPreviewActive=0&sliderIndex=3


Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on November 15, 2022, 11:45:48 AM
Inca nu ne-am despartit de vaporeta, asa ca mai adaug cateva randuri si la jurnal, mai ales ca s-au mai invartit de cateva ori rotile, imediat ajungem la 221.000 km.  :D

Din august si pana acum am mai facut un schimb de ulei. La sugestia unui prieten, am zis sa incerc Ravenol 5W40 VSI (a3/b4) de la distribuitorul national care e in Oradea. Am fost placut surprins ca 2000km a stat nivelul pe maxim, iar dupa un drum de Baia-Mare (max 350km), a trebuit sa completez vreo 400ml. Acelasi lucru s-a cam intamplat si cu Motul-ul pus de AK la inceputul verii, dar am zis atunci ca nu am citit eu cum trebuie (unde am completat aproape 2L la 6000 km). Fenomenul ma duce cumva cu gandul tot la PCV, pentru ca orice alta cauza ar trebui sa duca la o pierdere de ulei relativ constanta...

Totodata, am facut un refresh la servodirectie: initial pivotii, dar tot am ramas cu un mic joc/bataie in caseta, iar pompa era atat de gripata ca se auzea mai tare decat motorul. Am gasit o pompa in Cluj la dezmembrari si am apelat la un atelier specializat din Marghita (Autoefect), care au reconditionat caseta, schimbat pompa, spalat sistemul. Alta viata! :) 

Pe langa chestia cu consumul ciudat de ulei, mi-au ramas doua probleme pe cap:
- zdranganit undeva pe puntea spate (astept sa se elibereze mecanicul sa faca un pic de discovery).
- unghiul de cadere pe fata, care dintodeauna mi s-a parut f putin pozitiv, adica \--/, desi nu vad uzura pe anvelope. Eu nu am gasit inca vreun atelier de geometrie care sa stie sa si faca ceva cu adevarat. Chiar nu se poate regla la OBK?

Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: MihaiFlorescu on November 15, 2022, 12:53:42 PM
Pentru geometrie mai caută. Ar fi trebuit cei care au refăcut caseta a facă și reglajul pe mașină.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on November 15, 2022, 13:26:18 PM
Asa trebuia da, dar cica nu aveau program pt Subaru... ???
Mai caut, careva trebuie sa stie sa regleze si caderea.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: MyKe on November 15, 2022, 14:39:38 PM
Orice aparat care citește unghiurile trebuie să ofere și unghiul de cădere.
Amortizorul e prins de fuzetă īn 2 șuruburi. Cel de sus e cu reglaj. Dacă e prea ruginit, e posibil să nu se bage...
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: cristibna on November 15, 2022, 14:44:32 PM
Se baga, dar te anunta ca e blocat si daca se rupe iti asumi costul surubului si desfacutul.  Asta daca vor sa isi faca treaba :)
Eu am fost cu fosta masina pe Calea Dudesti si acolo am reusit sa imi fac geometria cum trebuie, pt ca la fel, nu se bagau sau era prea mult de munca unde am mai fost cu ea.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on November 15, 2022, 15:51:45 PM
Asa stiam si eu, ca cele de sus sunt suruburi cambrate, sau cum se cheama pe romaneste. Asa arata acum, iar pe stanga e vizibil.

https://ibb.co/BzgTdDV
https://ibb.co/fYr9Y6H
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: Muttley on November 15, 2022, 16:33:56 PM
E posibil sa te duca in eroare caderile spate, care-s voit mult negative, ca sa nu moara posesorii de Subaru.

Gasesti un teren plan si perfect orizontal (verifici/confirmi cu o nivela lunga).
Te asiguri ca nu bate vantul.
Cu un fir de ata de cusut si o saiba de 5-6mm iti faci un pendul. Daca nu e clar unde bat, sprijini firul sus, pe muchia jantei, si lasi sa atarne greutatea in dreptul muchiei de jos. Daca jos, intre greutate si janta ai distanta, ai cadere pozitiva. O poti si masura, apoi iti amintesti de trigonometria de a 9-a si-ti iese si unghiul. Daca e cadere negativa, distanta va fi sus, masurabila si asta.

Doreii s-ar putea sa evite subiectul reglajului caderii pentru ca nu stiu de unde se regleaza, surubul excentric de sus arata la fel ca cel normal.
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: WIM on November 16, 2022, 11:25:52 AM
Sper sa iti fie de ajutor.

(https://i.imgur.com/iv9rSjm.jpg)

(https://i.imgur.com/7D4heuo.jpg)

(https://i.imgur.com/8znpSx3.jpg)
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on November 16, 2022, 13:43:48 PM
Multumesc tuturor!
Daca nu gasesc atelier specializat care sa regleze unghiul de cadere, sper ca se descurca mecanicul cu specificatiile date de WIM. Vad bine? Camber (unghi cadere) la OBK trebuie sa fie pozitiv?  ???
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on November 17, 2022, 15:49:22 PM
Dupa o lunga plimbare prin urbe, si cateva telefoane, singurii care mi-au confirmat ca fac reglaj si la unghiul de cadere (cica si proba dupa) mi-au facut programare in 28 nov....  :o parca nu ma mir...
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on December 08, 2022, 11:38:26 AM
Abia ieri am reusit sa ajung la atelier de reglaj directie, si da, stg fata are cadere pozitiva (+0.70), iar dreapta f putin negativa (-0.20)... dar surubul e blocat... am comandat de la polonezi (subarack) altele noi, ca sa le schimbe mecanicul, si apoi merg inapoi la reglaj.  :-\

Intre timp, traiasca drive-by-wire!  ::) Sper ca am rezolvat si o problema cu pedala de acceleratie... p2138. Am patit-o de 3 ori in 2 sapt, dar prima data a fost horror: tocmai iesisem din oras, am facut o depasire, si cand am revenit pe banda... CEL+ cruise, ioc putere, bag avarii, trag pe dreapta, motoru urla singur intre 2500-3000 rpm. Experienta horror, ma si mir ca nu m-am pierdut cu firea! In fine, opresc motorul, bag obd-ul, zice p2138... si am stat cuminte cam jumate de ora sa citesc despre ce e vorba. Am vazut aici pe forum ca si PTR a patit-o acum cativa ani, iar pe net, pare o problema destul de des intalnita, mai ales la OBK/Legacy BL/BP. Dupa scurta lectura si cateva tigari sudate, repornesc motorul. Relanti normal, fara CEL, dar pe OBD inca aveam codul. Ma duc incet si cu precautie in treburile mele, totul ok, si candva a disparut si codul.
La cateva zile dupa, in oras de data asta, la plecare dupa semafor, cand bag in a2-a pam! Aceleasi simptome. Pentru ca eram in mijlocul intersectiei a trebuit cumva sa ies, dar am remarcat ca desi pedala de acceleratie nu raspunde deloc, motorul e tinut default pe la 2500-3000rpm, deci cat sa te refugiezi undeva. Aceiasi poveste, la repornire, zici ca nu s-a intamplat nimic, codul p2138 inca ramane   un pic, si dispare singur. Acasa verific contactul pedalei, super curat, am folosit si un spray de contacte, sperand ca rezolva problema. Sambata dimineata, merg la spalatorie, si nici nu plec bine de acolo, ca din nou se intampla p2138. Era clar ca singura solutie era de schimbare a pedalei cu totul, nefiind o banala problema de contact in mufa, ci mai degraba de contact in senzorul din pedala (mai degraba potentiometru, sau cum s-o numi). Ce au toate in comun: dimineti racoroase si umede, iar masina era in plin proces de incalzare a habitaclului.
Acum doua zile am instalat o pedala din dezmembrari, pana acum, totul ok...
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on January 03, 2023, 23:50:23 PM
Un mic update de inceput de an...  ;D
Am schimbat suruburile excentrice, caderea e ok acum, iar directia mi se pare mai precisa si stabila.
Cand am plasat comanda la polonezi, scroland am dat si de o valva PCV 11810AA090, care tare semana cu cea de plastic pe care o are vaporeta (am pus o poza anul trecut parca), si pentru ca era doar 11 eur, am adaugat-o in cos. Surpriza: e identica, asa ca am inlocuit-o. Inca nu pot sa-mi fac vreo idee daca a revolutionat consumul de ulei, dar am sesizat ca nu mai tremura la turatii mici, iar in viteza 1 sau 2 la relanti nu sughite deloc. Sunt uimit ca pot circula in oras (nu ca e placut bara-la-bara) fara sa nenorocesc ambreiajul.
Din fericire, chestiunea cu pedala de acceleratie nu s-a mai manifestat, o consider rezolvata.

Din pacate, finala stg (muffler) a inceput sa fie galagioasa.. suna chiar fain, dar arata rau, asa ca ma pregatesc pentru o vizita la un atelier de esapamente, sa vad daca au ce pune in loc.

Masina e in continuare de vanzare. Am sprat ca o vand in decembrie (in ideea ca ma scutesc de impozit 2023 si RCA care expira in 27 dec) am lasat-o chiar si la 3300 eur o perioada. M-au cautat multi, au si venit cativa sa o vada, chiar doi mi-au facut oferte... din pacate inacceptabile.  ::)

Nu in ultimul rand, dragi subaristi, va urez tuturor un 2023 sanatos! Restu` facem noi sa fie bine!  ;D
Title: Re: Outback 2.5 5MT 2006
Post by: mitrutz on July 21, 2023, 09:10:46 AM
Au mai trecut cateva luni si avem 231000 km (37.000 impreuna). Sunetul fain de muffler gaurit s-a transformat in sunete oribile de mufflere, intermediara si "gaura intre craci", asa ca singura solutie a fost sa schimb tot esapamentul de dupa catalizator, acum aproape ciudat sa aud doar motorul.  :D Nu stiu daca e cea mai faina lucrare (se putea mai multa atentie la evacuare, imbinarea cu ornamentul original), dar eu sunt multumit.
 
(https://i.ibb.co/5FZJ0dL/Whats-App-Image-2023-07-18-at-17-50-10.jpg) (https://ibb.co/74h0fHK)

Suspensia a cam ajuns la scadenta, dar cum incepand de saptamana viitoare nu prea va mai face multi km (primesc o masina de firma), e din nou pe OLX si las aceasta problema in grija viitorului nou proprietar.