Subaru club Romania

Jurnale de bord => XV & Crosstrek => Subaru XV GT (2017-2023) => Topic started by: Xander on September 10, 2021, 21:54:55 PM

Title: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on September 10, 2021, 21:54:55 PM
Salutare,

Pana la urma am luat xv-ul de testdrive de la Autokino, nefiind dornic sa merg după mașina in Germania.
Este foarte plăcută la condus, are 3 moduri de ofertare a puterii către sistemul de tracțiune: ev, hibrid și motor termic.
Nu mi-am dat seama încă, dacă trage sau împinge in diverse scenarii, pare 50/50 fata/spate. O singura data, într-un viraj abordat mai agresiv, pe serpentinele de lângă Timișul de sus, am simțit Torque Vectoring. Roata fata din exteriorul virajului a primit brusc mai multă putere decât celelalte și a îndreptat mașina.
Se conduce ca un Subaru pe viraje, doar ca nu simti ca la forester ca te împinge spatele mai tare la ieșire,puterea e la fel pe toate rotile.
Nivelul de dotare confort cu  eyesight  si navigație. Nu are mod sport dar are mod manual cu padele si xmode.
Suspensiile sunt civilizate dar nu confortabile.
Aportul motorului electric pe accelerări, când e bateria plină se simte interesant la vitezometru.
Bateria nu este gândită sa stea plină, se golește si se încarcă continuu.Se golește singura când sta mult timp pe loc.
Bazaitul in mod electric e simpatic pe străduțe, in parcare sau bara la bara. Brașov-Buc 12l cu a3, in jur de 7%.(fără mers la consum)
Pana la 160km/h trage ok, spre 180km/h abia urca si după 180km/h nu mai da nimic.
Mașina te îndeamnă sa mergi legal si ecologic. Pana la 40km/h si 60km/h cu câteva linii la baterie accelerează foarte prompt. Apoi te obliga sa treci pe termic dacă vrei mai mult. Dacă o calci ușor mege pe hibrid. După 100km/h este exclusiv termic, cu hibrid când mergi constant.
Nu o voi compara cu diesel, pentru ca nu isi are rostul comparația.
E făcută pentru oraș și îți oferă plăcerile Subaru in doza limitată la drum lung.
Perna de putere oferită de baterie in sistemul de tracțiune nu îți da emoții la accelerări pana la 80km/h. Am experimentat lane assist și acc. Acc e dubios ca senzație, merge singura după mașina din fata.Frânează si accelerează.
Lane asist mi-a tras de volan la o banda îngusta cu parapet pe dreapta.
E ca o jucărie, soția o adora pentru fluiditate si senzația de calm pe care o transmite in oraș.
O sa pun poze, mai era un coleg cu Dark Grey si motor 1.6, arată la fel.
In modul hibrid pare ca bagă curent in baterie(ciclu atkinson 1000-2000rpm) si merge pe motor electric, consumul motorului termic fiind mult mai mic iar puterea constanta. La rece bagă termic in 1800rpm pana încălzește motorul si se stinge becul. Destul de repede vara.
Subaru hibrid eCVT este neașteptat de interesant.
Revin si cu alte impresii după ce o trec pe persoana fizica.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: marr on September 10, 2021, 22:40:57 PM
Wellcome to the e-Boxer @ XV side !
Nu am condus XV-ul e-Boxer, dar ar trebui sa fie mai zglobie decât Foresterul - deși asta are si mod Sport, e mai grea si cu o aerodinamică de cărămida.
In schimb, XV-ul îmi place de numa’ !

PS: Sunt curios cum ți se-mparte trecerea de la diesel la benzina + ceva electric. Si de la Foresterul SH la generația asta de XV,
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: MihaiFlorescu on September 10, 2021, 23:15:34 PM
Sa o stăpânești sănătos!
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on September 11, 2021, 09:24:19 AM
Mulțumesc pentru urări Marius și Mihai!
@marr trecerea este ok. Nu se compara boxer diesel cu e-boxer deși caii putere sunt la fel, cuplul și setările cutiei fac diferența. La diesel simti cum lucrează diferentialele pe viraje. Te împinge roata spate din exteriorul virajelor, mai ales de la tr3 in sus.
La xv hibrid nu simțit nimic deși ai putere. Nu am mers suficient cu xv și o sa fie al soției. Oricum xv hibrid, e alt produs cu alte priorități.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Rene1984 on September 14, 2021, 18:59:51 PM
Felicitări și din partea mea pentru achiziție. Am văzut-o pe viu expusă la Autokino. Dacă nu ar fi fost portbagajul prea mic pentru nevoile noastre, plecam cu ea acasă, mai ales că se potrivea mai bine în buget decât Foresterul la care ne-am oprit în final.

Mulți kilometri plăcuți și fără probleme!
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on September 14, 2021, 20:01:22 PM
Mulțumesc pentru urări.
Pentru oraș este ok portbagajul.
Felicitări pentru forester! O achiziție mult mai versatila.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on October 24, 2021, 22:31:20 PM
Salut, weekendul asta xv-ul a primit alarma cu senzori de parcare și roti de iarna. Jante OEM cu nokian snowproof.
Mulțumesc reprezentantei Subaru Brasov pentru calitatea serviciilor.
Cu cauciucurile de iarna mașina a devenit mai confortabila și spatele se aseaza mai bine pe viraje. Marcajul XL iese in evidentă, nu se mai apleacă ca la bridgestone-urile dueler h/p sport cu care a venit.
 Plecările au devenit sensibil mai lente pe ambele motoare. E normal, gume moi.
Am descoperit cu plăcere ca la viteza de 100-120km/h mașina afișează o autonomie de 800km in modul hibrid. Adica un consum de 6% cu rotile de iarna la 5 grade afara.

O alta chestie interesantă este tempomatul pe autostrada. Accelerează mai bine ca pedala. Schimbi din buton viteza maxima și acul la turometru zici ca e asezat cu mâna. Apucături de cvt.
Dar la modul cel mai realist, accelerează  mai bine ca pedala. :D
Altfel eyesight tine distanța mare fata de mașina din fata, si toți eroii neamului se bagă in fata. Eyesight bipaie si frânează.
Imi place din ce in mai mult, iar drumurile cu xv-ul sunt mai relaxante decât cu foresterul. E relaxant sa lasi trenulețul cu viteji sa treacă și sa mergi cu 110km/h.

Cumva bazaitul electric si modul hibrid sunt atractive. In mod hibrid la 100km/h se aud doar cauciurile. Calitatea cauciurilor face cu mult mai mult diferența. Dacă pui gume zgomotoase le suporți auditiv.

Greu de digerat pentru mine este intensitatea ledurilor noaptea, când treci de la zone neiluminate la zone cu iluminare stradală. Intensitatea ledurilor scade automat. Am impresia ca s-au atins farurile. Complicat. Când se ard cum imi dau seama ?

Subaru a făcut o treaba foarte buna cu Hibridul si merita toată aprecierea.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: MihaiFlorescu on October 24, 2021, 22:43:02 PM
Ciudat ce spui. Tempomatul la Subaru era cunoscut ca fiind unul care ajustează viteza progresiv, pe nesimțite, lin, fără apucături de curse. Era apreciat. Era motiv de laudă că este confortabila și că au reușit asta cum nici unul altul nu a reușit datorita lui CVT și alte treburi pe la motor.
Dacă au schimbat asta și-au dat cu firma in cap atunci.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on October 24, 2021, 22:46:37 PM
Eu spun ca accelerează mai bine ca utilizatorul . Nu înseamnă ca smucește doar ca poziționează acul acolo unde e nevoie ca sa obțină răspunsul cel mai bun.
Eu m-am jucat in plaja 120-145km/h. Și e mult mai bine ca atunci când apăs eu pe acceleratie.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: MihaiFlorescu on October 24, 2021, 22:47:27 PM
Atunci apasă mai tare :D
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on October 24, 2021, 22:57:49 PM
 :laugh: :laugh: Nu e diesel.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: dan_b on October 25, 2021, 11:17:01 AM
Se refera la accelerarea din buton vs din pedala.
Nu cand accelereaza singura, pe adaptive cruise.
La accelerarea din buton este similara senzatia si la alte masini, insa cred ca este amplificata si de faptul ca nefolosind pedala, te simti ca pasagerul, preiei efectele acceleratiei fara senzatia ca te sprijini pe picior sau ca tu controlezi frecventa :)

Referitor la faruri, cred ca e vorba doar de temperatura de culoare, care in conditii de iluminat public si mai ales pe soseaua uda, iti lasa impresia ca mergi fara lumini :) E doar o impresie.
La Isuzu e ceva mai putin sesizabila diferenta (tot faruri LED, dar alta temperatura de culoare, alte unghiuri), insa la Subaru, cu farurile xenon, aveam aceeasi problema - in oras, noaptea si pe ploaie parea ca nu exista faruri :)
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: marr on October 25, 2021, 12:29:56 PM
Modul in care accelereaza ”singura” atunci cand este activat ACC-ul poate fi reglat - la ultimele versiuni.
Stiu ca am facut asta la Forester - cu setarile initiale accelera usurel, ca sa nu pape prea mult.
Si distanta fata de masina din fata o poti regla (daca vrei) utilizand butoanele de pe volan. E foarte faina implementarea acestui sistem ca nu seteaza niste distante predefinite ( de exemplu 2 m / 4 m / 10 m) ci variaza in functie de viteza cu care mergi.
Daca il pui pe minim (de exemplu), in oras va merge foarte aproape de masina din fata, in schimb, la viteze de autostrada, distanta va fi semnificativa (cred ca undeva pe la 20m). Probabil computerul masinii calculeaza care-i distanta maxima de franare in functie de viteza si de ce-i mai transmit senzorii despre starea drumului (aderenta buna /redusa, etc).

Si da, ACC-ul este foarte confortabil la drumuri lungi. Si functioneaza impecabil !
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on October 25, 2021, 12:55:21 PM
Mulțumesc pentru răspunsuri.Nu credeam ca e reglabilă accelerația pe tempomat. Distanța suspectam ca e reglabilă dar tot cât calculează ca e safe păstrează.
Legat de lumini, nu știu dacă variază temperatura luminii emise. Cert e ca scade intensitatea vizibil.Trebuie sa ma obișnuiesc.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: dan_b on October 25, 2021, 13:17:08 PM
Da, sunt trepte de distanta din setari - si la Isuzu e la fel. Eu o tin la minim, pt ca altfel patesti ce povesteai si tu, pe autostrada. Eu folosesc cruise doar pe autostrada.
Iar referitor la lumini, sigur nu modifica ele nimic - e vorba de perceptia vizuala - lumina alb rece e praf pe timp de noapte si sosea uda, mai ales in conditii de iluminat public.
Ideal e sa ai lumina alb calda pe ploaie si alb rece pe uscat :) Probabil noile modele din viitor vor avea aceasta functie :)
Ca un hint, poti sa folosesti partial proiectoarele pe timp de ploaie si noapte, daca altfel risti sa nu vezi bine drumul. Sigur proiectoarele vor imbunatati vizibilitatea in proximitate. Le stingi apoi, imediat ce ai depasit zonele sau conditiile cu probleme :) Erau si mai bune cele clasice, cu halogen (nu stiu cum sunt la XV), pt ca la Isuzu sunt led si proiectoarele... Singurul extra avantaj ar fi pe viraje / serpentine, pt ca lumineaza bine pe lateral si ai cornering manual :)
Drumuri bune!
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on December 31, 2021, 16:30:01 PM
Astăzi am fost cu XV-ul pana la Cabana Capra pe Transfagarasan, pentru zăpada și peisaj. Câteva impresii despre eCVT.
Urcarea e lina și plăcută, depășirile pe linie dreapta fără efort, iar coborârea e poezie.
Nu ma așteptam sa fie atât de confortabila și generoasa in cuplu fără sa renunțe la confort.
Ziceam eu ca baza electrica de cuplu din viraje pare uniformă și ii lipseste vitalitatea tracțiunii de la forester diesel.
E prima data când am simțit cum rotile din exterior au accelerat suficient ca sa fie observabila acțiunea in comportamentul mașinii pe un viraj dublu combinat cu carosabil ud, fără sa pornească motorul termic. Nu e rau deloc. E cât trebuie, când trebuie.
Sa cobori muntele electric e o senzație foarte plăcută. Poți sa asculti pădurea și muntele.(dacă opresti muzica)
Se aude firav bazaitul electric si vâjâitul de la cauciurile de iarna cum schimba marimea de sarcina între punți și stânga-dreapta.
Am coborât cu bateria plină și in mod ev.

Sus am testat puțin xmode pe gheata, la vale și in rampa la înclinare obișnuita.
Am plecat cu mașina plină (4+0,3 persoane) de pe loc din vârf de rampa înghețată și merge.
Am coborât panta înghețată  cu xmode si nu oferă emoții cu mașina plină.
Nu am intrat cu ea in zăpada mare pentru ca era terenul înșelător.
Am agresat-o puțin la urcare pe serpentinele înghețate și a dat sa fuga, spatele intr-o direcție iar fata in sens opus, însă  ( ca la Subaru ) prin accelerare și-a recăpătat aderenta și ținuta de drum.
Deși am fost cârcotaș, este la fel de Subaru ca modelele mai vechi.
La mulți ani si va doresc si vouă in anul care vine un Subaru hibrid sau electric!


Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: MihaiFlorescu on December 31, 2021, 16:51:07 PM
La mulți ani și drumuri bune. Dar la ce ai descris acolo nici măcar o fotografie?
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on December 31, 2021, 16:57:07 PM
Mulțumesc Mihai. Plimbări plăcute cu SH-ul!
Nu am obișnuința sa fac fotografii. Soția are astfel de bucurii. Cu mașina niciuna din păcate.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on January 20, 2022, 21:34:55 PM
Astăzi am făcut cunoștința cu gpf-ul. S-a aprins un Avertisment informativ in bord de dimineața cu gasoline particulare filter, check user manual.
Da, in ultima vreme am făcut drumuri scurte dimineața și seara la temperaturi scăzute.-5,-3,+2 grade.
Am încercat dimineața la -3 grade prin oraș sa duc uleiul la 80 de grade pe manual si nu am reușit in timpul pe care îl aveam,am ajuns la 76 de grade.
Ulterior am verificat manualul primit care nu pare de Europa, nu scrie nimic de gpf.

După manual, am luat netul la puricat. Am găsit referințe pe forumuri cum ca e o problema uzuala in oraș, la temperaturi scăzute si utilizare pe distante scurte.
Primul avertisment informativ si solid se aprinde la 30% încărcare  gpf. Următorul pâlpâie si o trimite in limp mode.
Am găsit ca necesita minim 80de grade la ulei si mers constant in tr.4 peste 60km/h 2500-3000rpm.
La prânz erau 9 grade astfel ca am ieșit la o tura prin traficul de bucuresti.
In 20min am ajuns la 82 de grade cu uleiul, prin reprize scurte pe manual de 3000-4000rpm.Unde nu era coada.
După atingerea temperaturii la ulei, in 3 min a dispărut avertismentul.
Aviz amatorilor, gpf nu e bun iarna pe distante scurte, când nu se atinge temperatura optima de funcționare.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2022, 22:22:24 PM
Deci cum spuneam si cred ca aveam in semnatura sau la profil intr-o vreme... "A redline each day keeps the mechanic away!" :D

Eu in 3 ani si 3 luni nu am avut nici un avertisment cu al meu GPF la 1.0 3cyl, dar poate pentru ca am folosit masina respectiva si la drumurile lungi cand are timp/km si turatie din plin sa curete tot.

Ce am observat este ca se incalzeste mult mai greu iarna ca orice euro 3-4-5-6, chiar si la mers in oras.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on January 20, 2022, 22:36:37 PM

0w20 asta nu mi se pare bun de redline. De la 5000rpm in sus nu prea pare ce trebuie.
Eu nu am termen de comparație pentru benzina.
Însă cu ev și start stop e normal sa se încălzească mai greu. Când e motorul oprit la semafor scade destul de repede temperatura când e cu minus afara.
Becul albastru se stinge după 43grade, e mai devreme  ca la diesel.
Dar apoi cu ev și start stop nu ajungi la 80de grade decât cu turații ridicate, pe manual,in condiții de oraș.
Oricum mi se pare mai civilizat softul de gpf. Te avertizează la 30% încărcare vs la dpf, unde te avertiza la diluție sau 80% încărcare.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: dan_b on January 20, 2022, 22:37:19 PM
La distante scurte nu poti sa aplici nici red line, pt ca risti sa distrugi motorul, daca nu e la temperatura optima. Asadar, distantele scurte, mai ales iarna, sunt o problema.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2022, 22:46:36 PM
Va dati seama ca e un cerc vicios si trebuie sa pacaliti bula.

Start-Stop nici nu ar trebui sa functioneze sub 0 grade in primul rand. Iar daca totusi exista masina la care merge, ar trebui dezactivat de conducator.  Apoi oricum este recomandat sa o lasi pe loc dupa pornire sa se incalzeasca putin si se poate merge linistit pe auto/eco/intelligent sau cum are fiecare pana ce motorul se incalzeste cat de cat. Apoi treptat si cu accelerari progresive se poate merge in manual si schimbat vitezele mai sus la 2300, 2500, 2700, 3000 si se incalzeste si uleiul ala pana la urma si pe drumul scurt fara sa distrugi motorul. Si cand e cald uleiul poti sa ii dai 3500-4000 macar sa cresti putin temperatura in evacuare.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Sese on January 21, 2022, 08:05:00 AM

GPF-ul se incarca si se goleste relativ repede din cauza dimensiunii reduse.
Cea mai buna cale sa-l cureti este sa incerci sa faci decelerari repetate si cat mai lungi posibile.

Ideala este coborarea unei pante lungi, dar si decelerarea de la o viteza de autostrada la 50-60 kmh. In cateva minute l-ai golit.

Cu redline si folclor de FB nu faci nimic.



Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: MihaiFlorescu on January 21, 2022, 09:05:34 AM
Motorul trebuie să fie și el cald ca să obții acea creștere de temperatură în GPF de care are nevoie. Deci și decelerarile acelea care au rolul de a creste și mai mult temperatura in evacuare se fac după ce ai încălzit motorul bine.

Asta ca să nu mai dăm informații cu lingurița, dacă tot ne apucăm să scriem.


Cât despre recomandarea mea, aceea este mai mult adresată preîntâmpinării problemei, adică înfundarea cauzata de funcționarea îndelungată la temperaturi reduse și mult timp la ralanti.

Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: marr on January 21, 2022, 09:18:01 AM
Eu inca nu am experimentat problema asta - nici la XV (nu-i eBoxer, dar tot Euro 6 cu GPF este) si nici la Forester.
Si nici masinile mele nu au prea iesiti din oras in ultimele luni (cu exceptia unor drumuri scurte, saptamanale, de cca. 25 km/sens ca sa duc mancare cateilor de la tara).
Si tot drumuri scurte facem si noi - cca. 4-5 km/ sens casa-birou. E drept ca, de cand e frig, las masinile pornite cate 10 min in fiecare dimineata pentru degivrarea parbrizului (evit sa folosesc racleta & stuff).

Acum ma gandesc ca poate avea legatura si cu benzina - eu folosesc exclusiv - cel putin de cat e frig - benzina OMV MaxxMotion (100) la ambele masini .
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on January 21, 2022, 09:28:53 AM
Și eu folosesc OMV max motion 100 marr. O singura data, plecat prin țara, unde nu aveau omv, am pus Rompetrol de 98 și motorul nu a mers la fel de silențios  precum cu omv 100.Și consumul instant parca era mai mare in scenarii identice de accelerare.
Mulțumesc Sese și mulțumesc Mihai pentru recomandări.
O sa am grija sa o încălzesc mai mult de dimineața.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: dan_b on January 21, 2022, 10:16:32 AM
Ca o paranteza, nu stiu cum e la gpf, dar la dpf nu ajuta nici sa lasi motorul sa mearga pe loc prea mult timp, mai ales combinat cu drumuri scurte. Am citit toata cartea masinii, inca din primele zile, si am retinut si aspectele astea.
Offtopic, la diesel cu dpf sunt niste indicatii destul de clare - de evitat drumurile scurte (mai ales iarna) si de evitat inclusiv motorul pornit prea mult timp pe loc - acum, nu e clar ce inseamna prea mult timp, dar probabil ce depaseste 10 minute e prea mult :)
Asadar, de preferat sa fie macar un drum saptamanal mai lung (vezi exeplu Marr), daca nu sunt drumuri zilnice mai lungi... Iarna ramane mai delicata decat vara, vorba celebra de altfel :)
Si eu las motorul dimineata sa dezghete geamurile si sa incalzeasca putin masina, in loc sa folosesc raclete, dar nu depasesc 10 minute.
Apropo, mai vine zapada si la noi? :/
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Forester on January 21, 2022, 10:44:59 AM
Ca o paranteza, nu stiu cum e la gpf, dar la dpf nu ajuta nici sa lasi motorul sa mearga pe loc prea mult timp, mai ales combinat cu drumuri scurte. Am citit toata cartea masinii, inca din primele zile, si am retinut si aspectele astea.
Offtopic, la diesel cu dpf sunt niste indicatii destul de clare - de evitat drumurile scurte (mai ales iarna) si de evitat inclusiv motorul pornit prea mult timp pe loc - acum, nu e clar ce inseamna prea mult timp, dar probabil ce depaseste 10 minute e prea mult :)
...

Acel moment cand masinile au devenit mimoze. Don't touch me, or I will clog the filter, I will lit the dash Christmas tree or something else...

...Apropo, mai vine zapada si la noi? :/

Probabil intr-o miercuri din februarie. Cam asa e in ultimii ani.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Sese on January 21, 2022, 10:53:29 AM
E common sense ca trebuie ca GPF-ul sa fie in temperatura de lucru pentru decolmatare.
Chiar cred ca nu mai trebuia sa adaug asta.

Am zis doar sa impartasesc informatia pe care a primit-o Calin la cursul de e-boxer in legatura cu cea mai eficienta cale de curatare a filtrului GPF.
Decelerarile au rolul de a aerisi filtrul mai mult, din cauza faptului ca prin el trece o cantitate mai mica de benzina.
Ca nu cresc temperatura in el, asta cu siguranta.

Da, asa ni s-a si spus, nu trebuie stat pe loc cu motorul pornit, se pleaca imediat, are dreptate Dan.

Din cauza dimensiunii reduse, aprinderea martorului se face relativ repede, si mult inainte de limp mode. Cand se aprinde, mergi cu ea pana e motorul cald bine si dupa aia cobori o Poiana. Se rezolva instantaneu, fara service.

Xander, fa cum iti spun eu, ca asa trebuie. Mergi normal, nu sta langa ea s-o incalzesti. Daca se aprinde, mergi cu ea pe autostrada si da-i niste decelerari de la 130 la 60. Doua-trei ajung.
Este adevarat ca mersul pe distante scurte nu e bun, dar nici condusul sportiv nu ajuta la nimic.


Mihai, iarta-ma ca iar te contrazic. Experienta ta cu GPF la Hyundai-ul de un litru nu e prea relevanta aici.

Dar daca crezi ca nu mai e locul meu aici, poti sa-mi spui.

In public sau privat.


Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on January 21, 2022, 12:59:12 PM
Mulțumesc tuturor participanților pentru informații. Nu stau mult dimineața.
Ea are un regim de încălzire, la pornire, sta in 1800rpm. Vara foarte eficient de altfel.In max 2min se stinge becul albastru.
Iarna e alta poveste.
 Inițial sta acul fix la 1800, apoi după  aproximativ un minut începe sa îl plimbe.
Când începere sa varieze turația, eu am plecat.
Fiind aglomerat și bara la bara e mai greu sa se atinga temperaturi de funcționare.
Oricum am reținut recomandările și le voi folosi.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: abel on January 21, 2022, 18:28:06 PM
Parcă-ți vine să te "ptiu" pe ea de politică și de europă cu mama ei cu tot.
Dacă ne luăm mașini noi altă treabă n-avem decât să ne golim filtrele ori s-avem grijă să nu se înfunde drăcoveniile...ooooof mamăă...
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Sese on January 22, 2022, 11:24:51 AM
Parcă-ți vine să te "ptiu" pe ea de politică și de europă cu mama ei cu tot.
Dacă ne luăm mașini noi altă treabă n-avem decât să ne golim filtrele ori s-avem grijă să nu se înfunde drăcoveniile...ooooof mamăă...

Acum inca e bine.
2025 o sa ne prinda cu obligativitatea mediei de 30 grame de CO2 la suta de km, dar si obligativitatea monitorizarii si a altor gaze rezultate prin ardere, altele decat CO2, NOX si PM.
Cica vom avea cel putin si un senzor de amoniac.

As zice ca o sa asistam la moartea motorului conventional in urmatorii cativa ani.

Personal, imi plac masinile electrice, dar cred ca ar fi pacat daca nu s-ar gasi o cale sa se pastreze si unele masini si motoare termice.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Forester on January 22, 2022, 12:36:15 PM
30??????  >:( >:( :o :blank: :blank: >:(
Astia nu sunt sanatosi la mansarda!
Cred ca ar trebui sa mai iau vreo 2-3 rable pre-2008, aproape indiferent de marca, sa ma mai pot bucura un timp de "epoca de glorie".
Sau sa emigrez mai in zona de redneci, Texas etc?
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on March 10, 2022, 21:47:15 PM
De când aștept sa se stingă la plecare becul albastru, nu am mai avut probleme cu gpf, indiferent de distanța parcursa.

Recent am observat ca noaptea ii deranjez pe ceilalți cu faza scurta. Par reglate cam sus. Sper sa ajung la Ak sa le mai coboare.
Altfel consum 6.2 pe bucuresti- Bran, jumate pe autostrada și temperaturi in jur de 0 sau mai mici.
Foarte relaxant acc pe autostrada la 125-130km/h.
La mersul prin localități nu e ok pentru ca accelerează pe viraje, când pierde din raza vizuala autovehiculul din fata.

Diferența dintre 125km/h și 130km/h pe consumul instantaneu e de la 5-6l/100km la 8-9l/100km.
Dacă sti sa mergi civilizat cu Hibridul consuma cât un diesel, cu tot cu accelerările necesare ocazional.
Mulțumit de utilaj.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: MihaiFlorescu on March 10, 2022, 22:03:42 PM
Bine venite opiniile și experiența. Cum spuneam și prin alte topicuri, nu sunt multe informații de la utilizatori și mulți încă nu sunt hotărâți daca să facă sau nu pasul, mai ales că Forester și xv nu mai găsești în altă variantă.

La cat mai multi km.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: iulian09 on March 11, 2022, 09:48:06 AM
Salutare,

Pana la urma am luat xv-ul de testdrive de la Autokino, nefiind dornic sa merg după mașina in Germania.
Este foarte plăcută la condus, are 3 moduri de ofertare a puterii către sistemul de tracțiune: ev, hibrid și motor termic.
Nu mi-am dat seama încă, dacă trage sau împinge in diverse scenarii, pare 50/50 fata/spate. O singura data, într-un viraj abordat mai agresiv, pe serpentinele de lângă Timișul de sus, am simțit Torque Vectoring. Roata fata din exteriorul virajului a primit brusc mai multă putere decât celelalte și a îndreptat mașina.
Se conduce ca un Subaru pe viraje, doar ca nu simti ca la forester ca te împinge spatele mai tare la ieșire,puterea e la fel pe toate rotile.
Nivelul de dotare confort cu  eyesight  si navigație. Nu are mod sport dar are mod manual cu padele si xmode.
Suspensiile sunt civilizate dar nu confortabile.
Aportul motorului electric pe accelerări, când e bateria plină se simte interesant la vitezometru.
Bateria nu este gândită sa stea plină, se golește si se încarcă continuu.Se golește singura când sta mult timp pe loc.
Bazaitul in mod electric e simpatic pe străduțe, in parcare sau bara la bara. Brașov-Buc 12l cu a3, in jur de 7%.(fără mers la consum)
Pana la 160km/h trage ok, spre 180km/h abia urca si după 180km/h nu mai da nimic.
Mașina te îndeamnă sa mergi legal si ecologic. Pana la 40km/h si 60km/h cu câteva linii la baterie accelerează foarte prompt. Apoi te obliga sa treci pe termic dacă vrei mai mult. Dacă o calci ușor mege pe hibrid. După 100km/h este exclusiv termic, cu hibrid când mergi constant.
Nu o voi compara cu diesel, pentru ca nu isi are rostul comparația.
E făcută pentru oraș și îți oferă plăcerile Subaru in doza limitată la drum lung.
Perna de putere oferită de baterie in sistemul de tracțiune nu îți da emoții la accelerări pana la 80km/h. Am experimentat lane assist și acc. Acc e dubios ca senzație, merge singura după mașina din fata.Frânează si accelerează.
Lane asist mi-a tras de volan la o banda îngusta cu parapet pe dreapta.
E ca o jucărie, soția o adora pentru fluiditate si senzația de calm pe care o transmite in oraș.
O sa pun poze, mai era un coleg cu Dark Grey si motor 1.6, arată la fel.
In modul hibrid pare ca bagă curent in baterie(ciclu atkinson 1000-2000rpm) si merge pe motor electric, consumul motorului termic fiind mult mai mic iar puterea constanta. La rece bagă termic in 1800rpm pana încălzește motorul si se stinge becul. Destul de repede vara.
Subaru hibrid eCVT este neașteptat de interesant.
Revin si cu alte impresii după ce o trec pe persoana fizica.
Salutare, sa o stapanesti sanatos. Cunosc senzatia de hibrid ptr ca masina 2 este un Prius. Nu prea inteleg bine ce ai vrut sa spui cu Ciclul Atkinson mai sus, cunoscut fiind faptul ca acesta este prezent pe Priusuri sau unele modele de Lexus si se refera la supapa de admisie care ramane deschisa si pe compresie(consum de combustibil mai redus dar si putere redusa:))
Cred ca mai degraba este vb de ciclul Miller care este o adaptare a motoarelor Otto pentru a fi mai eficiente.
A fost doar o observatie, am citit mult despre Prius inainte sa o iau si am descoperit si unele mici confuzii in piata.
In rest, linistea unei hibride, combinata cu modul de condus Subaru, de neegalat:)
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on March 11, 2022, 15:16:54 PM
Mulțumesc pentru urări Iulian.
Ca orice urare de bine, vine “doar” cu o obervație. Așa este la noi, când socializam.
 Ma bucur pentru tine ca ești pasionat de motoare si ciclurile lor de ardere. Eu nu sunt.
Când am zis ciclu atkinson m-am referit la principiu, de care au auzit cei mai mulți, nu la implementarea propriu-zisă. Înțeleg ca miller a îmbunătățit principiul. Pare-se ca eboxer folosește miller dar nu am găsit nimic oficial.
Sa te bucuri de prius !
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on March 11, 2022, 15:45:11 PM
Mulțumesc Mihai pentru urări!
Pe zăpada merge superb, se simte tracțiunea in toate rotile.
Am experimentat ev la -6 grade / 20km/h dar și la -4 grade/60km/h, bateria fiind plină. 
A pornit foarte frumos la -10 grade. S-a încălzit in interval de  6min, cât am dat zăpada jos. Becul albastru s-a stins la 41 grade, nu la 38 ca de obicei. Probabil datorită temperaturii de afara.
Deși sportivitatea nu mai e aceeași, celelalte atuuri Subaru continua sa încânte utilizatorul.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on September 01, 2022, 20:15:06 PM
Am mers cu hibrida in concediu, in Thassos, ca tot romanul.
In Bulgaria/Grecia ACC-ul a fost sfânt. M-am jucat cu joystickul de viteza și atat. Pus pe viteza legală și ii lăsam pe toți sa ma depășească.

Drum relaxant  (cu pauze ), deși anevoios, multe sate și dn-uri.
 Cum zicea marr - ACC e cel mai tare la drumuri lungi. Te dai jos de pe pedale si te concentrezi la pericolele de pe drum.
Frânează si accelerează mai lin ca șoferul.( pasageri multumiți, discuri/plăcute uzate uniform, multă frâna regenerativă - uzura mai mica pe frâne )
Da gherle in 3 scenarii:
-umbre accentuate de lumina puternica. Pune frâna dar nu brusca.
-când iese cel din fata de pe drum. Dacă nu iese repede și rămâne in raza vizuala, dar nu pe traiectorie, pune frâna treptat pana se oprește brusc  in mijlocul drumului.
- pe viraje accelerează la viteza prestabilită, când dispare reperul din raza vizuala. Aici șoferul ar trebui sa adapteze viteza din joystick.

Chiar si cu aceste neajunsuri  ACC isi face toți banii.

Cele mai enervante personaje, stau pe bara ta când mergi cu viteza legală :
- șoferii de tiruri in sate.
- șoferii de auto remorci  pentru autoturisme.
- șoferi de duba care se grăbesc pana la primul sat/ oraș.
- cei care merg cu 20-30km/h ( mulți romani dar si bulgari ) peste viteza legală, depășesc grupa mare și ii găsești in prima coloana sau primul ambuteiaj.(uneori cu filtrul de poliție)

Shell 100 din Grecia foarte prost comparat cu omv 100 din Bulgaria sau România. ( si scump)
 Pe același tipar de accelerări cu ACC,ii trebuia 200-300rpm in plus sa atingă viteza cerută și motorul se auzea dubios.
Consum total in jur de 6% cu mașina plină.

Foarte mulțumit de acaret.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: MihaiFlorescu on September 01, 2022, 20:58:33 PM
De acord cu benzina de la greci. Deși e Shell și e 100, când am pus OMV la bulgari a mers superb.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on September 10, 2022, 21:30:42 PM
A primit revizia de 1an la Autokino. Fără probleme sau evenimente.
Robert a reparat-o și vopsit-o pentru urmele de grindina. Treaba excepțională făcută de Robert, ca de obicei.
I-am schimbat și pneurile de vara cu ajutorul lui Radu.
Am pus Goodyear EfficientGrip 2 SUV.
Mai stabile ca bridgestone-urile cu care a venit dar aparent  mai grele.
Reprizele de accelerare sunt diferite, consumul e la fel. 
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on September 24, 2022, 10:28:59 AM
Revin cu o actualizare după ce am mai făcut drumuri lungi cu xv-ul si noile cauciucuri și-au făcut rodajul. 
Percepția este urâta la cauciucurile noi cu motor electric și cvt.
După rodaj, nu se mai percep atât de grele la plecare. Consumul este la fel ca la bridgestone-uri.
Ce este diferit?
Accelerările nu mai sunt cu schimbare de treapta la 60-70km/h.Merge cutia fără sa simuleze schimbarea treptei pana la 140km/h. Mai mult nu am încercat. Modelul de bridgestone cu care a venit, părea ca la accelerări isi atingea repede limita de aderenta.

Iar la 140km/h in cuplu 4000rpm încă trage bine, fata de cele vechi unde nu părea ca mai face ceva la apăsarea pedalei.
Un alt element pozitiv este ca la aceleași  viteze pe ACC sta cu 2-300rpm mai jos.
Accelerarile sunt mai scurte.
Este clar diferența de aderenta între cele doua tipuri de gume  dar și de construcție.
Plus uzura celor vechi.

Pentru mine dar si pentru ceilalți, care aveau dubii vizavi de hibride, modelul xv hibrid rămâne Subaru.
Cu cauciurile potrivite pe ud si pe uscat, dar mai ales pe ud, virajele isi păstrează caracteristicile bine cunoscute.

CVT-ul si sistemul de tracțiune pare ca apreciază pneuri cu un feedback bun. Nu se mai percep separat  forțele aplicate de motorul electric și cele venite de la motorul  termic, intervențiile se armonizează.

Încă o jucărie bine făcută ,marca Subaru.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: marr on September 24, 2022, 10:41:37 AM
Interesant si util ce spui !
Multumesc pentru informatii !

Drumuri bune !
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on September 24, 2022, 11:13:20 AM
Salut marr,

Cu plăcere și mulțumesc.
Si eu îți citesc postările cu interes.

Asemenea!
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: marr on September 27, 2022, 14:25:08 PM
Eu acum am realizat ca ai schimbat anvelopele de vara ... cu unele de vara !
Nu stiu de ce ramasesem cu senzatia ca ai si trecut la cele de iarna.
Chiar asa rau te-ai inteles cu Bridgestone, sau au fost alte probleme de ai inlocuit anvelopele dupa un an ?
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on September 27, 2022, 19:05:51 PM
Da, am schimbat cauciucurile de vara cu care a venit mașina.
Ma deranja la Bridgestone-uri aderenta pe care o ofereau in mers si mai nou pe frânări. Le-am măsurat și erau tocite inegal. Doua aveau ~7mm, unu ~6mm și altu’ ~4,5mm.
Apreciam la ele fermitatea gumei( puneau repede puterea pe asfalt dar isi atingeau la fel de repede momentul de pierdere al aderenței)
Foarte bune la plecări de pe loc cald sau rece, slabe in mers.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: fabian7ro on September 27, 2022, 21:34:00 PM
Eu știam că simulează trepte tot timpul cu excepția situației în care pleci de pe loc cu frână...a se citi lunch control.
Simularea incepe cu 40% throttle. Sub funcționează ca un CVT .

Daca stai pe loc și tii frâna, turezi in 4000 și apoi lași frana ...atunci sta in 6100 fara sa mai simuleze schimb de trepte și scoate 1,5 secunde mai bine la timpul de 0-100.
Dar n-am încercat. Mi se pare aiurea.
La drum lung (Bulgaria) ...700 km am scos consum de 6.5 - 7
In oraș 10 sau peste...
2l aspirat. Impreza 2016. CVT.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on September 27, 2022, 23:16:08 PM
Simulează tot timpul schimbarea treptelor, depinde cum apeși pe acceleratie și gradul de aderenta.

Nu am încercat nici eu sa plec cu motorul turat de pe loc. Nu mi se pare util.
Electricul ii da putere suficientă sa o facă agila la plecare.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on April 17, 2023, 18:57:30 PM
Am mers pe autostrada in coada și ploaie torențiala astăzi, iar eyesight face toți banii.
Păstrează o distanța dubla fata de atunci când e uscat la viteze de 80+km/h iar când coloana se oprește brusc mașina e oprită lin și fără emoții.
Știu ca mulți producători auto au sisteme similare insa implementarea subaru e de 7 stele. Am tras brusc de volan sa evit o groapa destul de adânca iar eyesight m-a certat și s-a oprit temporar. Repornind singur când a trecut momentul impredictibil .

De ce apreciez atât de mult acest sistem ? Pentru ca nu apeși aiurea pe pedale alături de colegii de trafic. Și obosești mai puțin.
Educația consătenilor la capitolul pastrarea distantei e ca in toate domeniile, in extreme .
Fie stau pe bara celui din fata și frânează violent de la viteze foarte mari. Fie merg încet pe banda doi a autostrăzii, ca sa fie toată lumea in siguranța. :) Nu mai zic de cei care depășesc coloana pe banda de urgentă pe ploaie.
Mai e mult pana departe, dar semne sunt. Sunt și șoferi care merg civilizat și păstrează distanța corect.
Sărbători pascale cu bine!
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: macXV on May 17, 2023, 22:55:41 PM
Va salut pe toti ! Ca un dependent de marca si de model , a venit timpul sa-mi schimb XV ul meu vechi , cu unul (mai) nou , si as avea practic doua variante : 2.0i SH ( ultimul an de fabricatie fiind 2021 ) si 2.0ie , adica hibridul....Am fost atent la jurnalul foarte explicit si frumos prezentat de Xander si aproape ca m-a determinat sa ma orientez catre ultimul tip . Varianta hibridului nu ma atragea nu prin capacitatea mai mica a portbagajului , ci a rezervorului - 48 l ! Si a greutatii suplimentare cu aprox 100 kg , care inseamna practic un pasager in plus nepoftit... Apoi era modul alambicat de functionare al motorului electric , care , pentru un novice ca mine este mai greu de inteles . Mi-am facut si temele Google ca un autodidact , dar si aici site urile sunt zgarcite in informatii . Mult mai multe am aflat de la cineva ,,patit ,, , Xander ! As dori sa te mai intreb despre consum te rog , sunt convins ca in rest nu sunt diferente , comportamentul pe drum fiind impecabil oricum . Si eu imi faceam consumul pe drumul spre Grecia , un drum absolut mixt , ( mai putin off road...) ,lung deci edificator si aveam o autonomie de vreo 900 Km ! Cam cat te tine un plin ? Stiu ca sunt multe variabile , dar sigur din descrierea ta o sa-mi dau seama... La 140km/h , viteza mea de autostrada , cam cat indica consumul instant ? Multumesc !
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on May 18, 2023, 10:13:08 AM
Cum spuneau și alți colegi pe forum consumul depinde mult de greutatea pantofului. :)

Pe drumul de thasos  mers cu acc -Depășiri ocazionale ),ac, plus opririle de rigoare am avut 5.8-6l%km.
Cel mai mic consum înregistrat de mine a fost extraurban exclusiv 5.2l%km iarna sub zero grade.
In oraș cu doua încălziri, iarna, pe distanțe scurte 9.5l/%km.

Important e sa te obișnuiești cu cele doua motoare si sa fi mulțumit de accelerație.
Consumul tine mult de cum mergi. Și cu cat mergi mai preventiv, autonomia creste.
Eu nu am scos sub 5%, dar vin de pe diesel.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: marr on May 18, 2023, 12:22:01 PM
Ma bag si eu in discutie !
Desi nu am XV e-Boxer (si nici nu am mers cu unul), am un XV 2.0 i si un e-Boxer pe Forester.
Nu stiu cat ajuta in realitate plusul de cuplu dat de motorul electric daca luam in calcul si greutatea suplimentara.
Consumul mediu - din cate vad la Xander - e cam la fel la cele doua motorizari de pe XV  -  consumul mediu ”minim” la mine e in jur de 5 %, mediu ”normal” (pe DN-uri si mers mai alert) e in jur de 6 %, iar pe autostrada, la 140 km/h intre 7,5 si 8 l/100 km (cu mentiunea ca peste 120 km/h consumul creste cu cca. 1 l la fiecare 10 km/h in plus la viteza).
Foresterul care-i mai greu cu 200 kg si are si o aerodinamica de caramida, papă cu cca. 1,5 - 2 l/100 km in plus.
Prin urmare, diferentele de consum intre cele doua motorizari ale XV-ului nu vor fi. Eu prefer XV-ul in dauna Foresterului strict prin prisma capacitatii rezervorului care-mi permite  sa fac 8-900 km cu un plin (la drum lung).
Ca sa trag o concluzie: nu as schimba XV-ul meu 2.0i pe un 2.0 e-boxer. Dar asta strict pentru ca nu ar fi un pas inainte ci unul in lateral.
In situatia unei achizitii SH, alegerea e simpla - iei ce gasesti in stare mai buna / mai noua / cu mai putin km / cu istoric verificabil.

PS: Asa-i ca te-ambagat in ceata !?
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Andrei2023 on May 18, 2023, 16:43:35 PM
Masinile nybride sant facute sa pacaleasca normele de poluare iar diferenta de bani, din punctul meu de vedere, nu justifca achizitia unei masini hybride in detrimentul uneia pe benzina.
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: macXV on May 18, 2023, 23:02:40 PM
Multumesc pentru raspunsuri , nu m-ati bagat in ceata , din contra...In ceea ce priveste stilul de condus , sunt un cumpatat , nu ma intereseaza specificatia tip secunde de la  0-100 km/h . Asa incat , dupa cum au spus Xander si Marr , sunt sanse mari sa scot o medie cu 1-1.5 l mai mult ca modelul diesel si as fi foarte multumit ! Cred ca ramane pana la urma un SH 2.0i , prin prisma autonomiei date de un rezervor mai mare .
Title: Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
Post by: Xander on September 29, 2023, 10:29:00 AM
A doua revizie la 19200Km și o mică reparație pe casco. Robert - tinichigerie de la AK e de nota 2000. E foarte  riguros și atent la detalii. Calitate greu de găsit în service-urile auto din România.

Serviciile Autokino sunt foarte bune cu intervale de timp asumate și respectate.

Îi aștept la București cu acelaș nivel de calitate.