Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: smokefield on January 04, 2022, 23:10:27 PM

Title: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 04, 2022, 23:10:27 PM
Salut,

sunt in cautarea unui 4x4 capabil si offroad dar care sa ofere ceva mai mult spatiu ca actuala Suzi GV in 3 usi, si sa fie si ceva de generatie mai nouacu un confort mai bun si pe asfalt. Printre optiuni a aparut si Forester, dar as avea nevoie de pareri mai avizate decat a mea, si unde le poti gasi cel mai bine decat pe forumul dedicat ? :) suma se invarte in jur de 20k, preferabil mai putin ca sa am de modificari :)

- as prefera motorul pe benzina, 2.0XT cu Xmode si CVT -  e o alegere ok dpdv fiabilitate, probleme ..?
- exista lift kit pt anii astia ? am cautat la producatorii cunoscuti(OME, Ironman, Bilstein)..si nu am vazut disponibil. In schimb au disponibil pt modelele pana in 2012 si apoi din 2019+. Se potriveste acel lift si la modelele intre anii astia?
- am vazut prin anunturile din De tot felul de modele/trims ciudate, care nu apar pe site-ul oficial: gen Active, exclusive...ce sunt astea ? ca oficial versiunile sunt premium, limited si touring.

ms !
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: MihaiFlorescu on January 04, 2022, 23:15:46 PM
Nu este scăpat de probleme, dar e o mașină fiabila.

Singura nepotrivire pe care o văd în cazul tau este că tu vrei offroad iar acest model are turbina montata in partea de jos a motorului. Orice balta cu noroi poate pune in pericol funcționarea.

Caută un aspirat mai bine.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: marr on January 05, 2022, 07:34:35 AM
Active, Confort, Platinum, etc sunt versiunile de echipare din Germania. Premium, Limited si Touring  sunt versiunile de echipare din State.
Despre 2.0 turbo montat pe Foresterul XT, eu unul nu am auzit sa aibă probleme generice. Sunt pe aici câțiva colegi ce au / au avut modelul vizat de tine - vezi secțiunea de prezentare / jurnal de bord pentru Foreste SJ.
Overall, Foresterul XT din generația aia a fost o mașina excelenta care se descurca foarte bine si pe asfalt si un Off-road ușor.
Sigur exista kit de înălțare pentru modelul vizat, dar ar trebui sa cauți in State / Canada, nu in Europa.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Xander on January 05, 2022, 08:13:55 AM
Eu îți recomand sa citești despre 4x4 și awd. Apoi sa te apuci sa cauți. Subaru nu e 4x4.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: abel on January 05, 2022, 10:00:55 AM
Eu îți recomand sa citești despre 4x4 și awd. Apoi sa te apuci sa cauți. Subaru nu e 4x4.

Baaam, palmface. Șoc și groază, Subaru nu e 4x4.

Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: kkennyy on January 05, 2022, 10:38:37 AM
Pentru ce cauti tu si bugetul pe care il ai cu tot cu modificari, iti recomand sa te uiti si la Dacia Duster, e o varianta buna pentru offroad si are potential de upgrade mult mai mare :)
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Mariansro on January 05, 2022, 11:44:49 AM
+1. Acu depinde ce offroad faci. Dar dacă te gândești la înălțare și vii de pe Gv eu zic ca Forester asa nou nu se pretează. Plus ca modificările vor fi mai scumpe și reparațiile idem.
Duster Dci fără ad blue. De restul pana la 20k o modifici binișor. Sau 2 mașini. Una mai ieftina de offroad.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 05, 2022, 11:55:33 AM
@mihai si ce motor ai recomanda?
@marr - ms. pp ca sunt comparabile modelele si un platim echivaleaza un turing? o sa caut si topicurile mentionate. eu am dat un mail la ironman sa vad daca ai lift pt anii astia, pt ca in catalog nu au...vedem.
@kenny corect, duster e una din variante, dar nu am vrut sa imi limitez cautarea doar la ea.
@xander daca nu a fost evident din primul post, nu sunt strain de sistemele de tractiune integrala, si chiar daca nu as sti despre unul nimic, cum era la subaru, prind destul de repede.  accept cu cea mai mare bucurie niste recomandari de 4x4 cu low range si central lock, dupa 2015 si in bugetul meu.

@marian. da stiu ca va fi greu de acomodat dupa GV. Nu mai vreau 2 masini, vreau  una care sa fie un mix cat mai bun on/off. NU fac offroad hardcore, ai putea sa ii zici expeditii, overlanding, etc, cu familia. Si am fost nevoiti sa folosim ce poate GV la capacitate destul de ridicata. dar vreau sa ajung si eu mai comod prin locurile unde ma duc pe asfalt, sau pana in locul unde incep sa ies off.
Cum am zis - Duster e pe lista, dar m-as uita la benzinar de 150cp. cuplu similar cu diesel, gasesc modele mai noi, si e ok si la frecat pe distante mai scurte prin oras de nevoie. si am studiat bine catalogul mudster, stiu ce am la dispozitie...:)
ms de raspunsuri.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: marr on January 05, 2022, 12:19:51 PM
@mihai si ce motor ai recomanda?
@marr - ms. pp ca sunt comparabile modelele si un platim echivaleaza un turing? o sa caut si topicurile mentionate. eu am dat un mail la ironman sa vad daca ai lift pt anii astia, pt ca in catalog nu au...vedem......

Raspund eu la ambele intrebari ( si la ce adresata lui Mihai):
1. Motor- aspirat. Dealtfel, vazand varsiunile de echpare mentionate si ultima remarca (motor 150 CP), tind sa cre ca la astea te-ai uitat si tu.
XT-ul este cu motor 2.0 turbo, 240 CP si venea doar in doua versiuni de echipare (nu le retin denumirile, dar sigur-sigur una dintre ele nu era Active ca asta-i echiparea de baza).
X-ul (fara ”T”) are motor de 2.0 aspirat - 150 CP.

2. Versiunile de echipare din State si Canada nu prea ”se pupa” cu cele din Europa. Poate doar versiunile de top sa fie echivalente dpdv al dotarilor, celelate, in America de Nord, sunt mai ”subirele”.
O alta diferenta e ca la ei, motorizarea de baza este 2.5 NA, in Europa e 2.0 NA. In State, motorul de 2.0 NA se regaseste doar pe Impreza si XV.

Ca sa-ti dai seama daca Foresterul e ce-ti trebuie tie si se preteaza la modul de utilizare preconizat, cred ca cel mai bine ar fi sa te uiti pe jurnalele de bord ale colegilor. Un exemplu de utilizare a unui Forester cu kit de inaltare si anvelope corespunzatoare, gasesti pe topicul colegului Kkennyy (dar este un Forester SH - din generatia anterioara celui vizat de tine).

Niste exemple de iesiri in natura cu Forester SJ gasesti pe jurnalele colegilor Heliotropus si mai ales Adi-Canada  (cel din urma a facut mai multe iesiri destul de hardcore si a mai venit cu cate o bara in portbagaj). Niciuna dintre aceste doua masini NU a fost modificata / inaltata.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Badea on January 05, 2022, 12:20:43 PM
Iti recomand cu cea mai mare caldura Mitsu Pajero, in bugetul tau. Musai autoutilitar.
E una de prin 2016, la Tiriac auto, o gasesti pe autovit.
Fiabilitate legendara, diferential central si spate(!!), cutie super select cu convertizor(nu petarde de CVT), spatiu infinit etc.
Basca ca e si autoportanta, deci confortul pe sosea e unul mai mult decat decent.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Xander on January 05, 2022, 13:07:19 PM
Baaam, palmface. Șoc și groază, Subaru nu e 4x4.
Am spus ceva greșit sau te pot ajuta cu ceva ?
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 05, 2022, 13:19:21 PM
ms marr. chiar ai clarificat o intrebare ce aveam legata de extensiile alea X/XT. ca prin anunturi in europa numai X am vazut si am pp ca e o greseala ceva :), dar acu e clara diferenta. caut imediat si topicurile la care te referi ms :)

Pajero ala stii ca are motor de 3200 si impozitul e 5000 ron  iar asigurarea vre-o 2000? chit ca e si utilitar si tot nu scapi ieftin, ca nu mai dai impozit atat dar dai la asig mai mult. nu ca nu ar fi super masina, dar nu e ce caut. daca aveam buget mai mare sunt si alte optiuni, LC, Wrangler, Gwagon...
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: dan_b on January 05, 2022, 13:22:11 PM
La capitolul confort si siguranta, Forester este top vs alte variante discutate.
Pt overlanding cred ca este foarte ok si fara supra inaltare. Daca se aplica si un kit de inaltare, deja este arhisuficient pt overlanding.
Doar Pajero poate concura la confort si siguranta, dar e altceva din multe puncte de vedere. Dintre modelele discutate.
Pt offroad care presupune sleauri adanci si pietroaie, mai bine nu - desi am vazut destule clipuri prin SUA si Australia cu Forester SG inclusiv, care se dadeau lejer pe langa Toyota si Discovery, insa erau super modificate, lucru care la noi este si ilegal si scump.
Concluzionand - overlanding plus confort si siguranta pe sosea, Forester.
Mai mult offroad si mai putin confort si siguranta pe sosea, multe altele.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 05, 2022, 13:49:20 PM
insa erau super modificate, lucru care la noi este si ilegal si scump.
Mai mult offroad si mai putin confort si siguranta pe sosea, multe altele.

cautand la Bilstein modele de lift kit am vazut de ex ca pt duster kitul lor e omologat RAR - deci nu e ilegal.  Presupun ca e posibl sa fie si alte kituri omologate...

la ce ce alte modele te gandesti, in bugetul mentionat si fara monstrii de 3000+ cmc ?

btw  - am de citit ceva pagini in topicul ala...:)
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Badea on January 05, 2022, 13:52:59 PM
ms marr. chiar ai clarificat o intrebare ce aveam legata de extensiile alea X/XT. ca prin anunturi in europa numai X am vazut si am pp ca e o greseala ceva :), dar acu e clara diferenta. caut imediat si topicurile la care te referi ms :)

Pajero ala stii ca are motor de 3200 si impozitul e 5000 ron  iar asigurarea vre-o 2000? chit ca e si utilitar si tot nu scapi ieftin, ca nu mai dai impozit atat dar dai la asig mai mult. nu ca nu ar fi super masina, dar nu e ce caut. daca aveam buget mai mare sunt si alte optiuni, LC, Wrangler, Gwagon...

Impozitul e ~400, vinieta la fel. LC, G wagon din acelasi an cu pajero e cu cel putin 50% mai scump. Asigurarea la utilitare e decenta. Spor la cautari!
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 05, 2022, 13:59:25 PM
cautand de diferente intre trims in eu am gasit ceva interesant, poate foloseste si altora:

https://adventureforester.com/2020/01/05/different-forester-e-boxer-models/

ms badea, evaluez optiuni si voi vedea ce iese castigator.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: abel on January 05, 2022, 15:42:14 PM
Am spus ceva greșit sau te pot ajuta cu ceva ?

Greșit nu, redundant da.
Scuze colegilor de offtopic.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Xander on January 05, 2022, 15:51:45 PM
Greșit nu, redundant da.
Scuze colegilor de offtopic.
Dacă tie ti se pare redundant poți sa nu citești si nu e nevoie sa răspunzi.
In prima propoziție a threadului scrie ca el caută 4x4.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: dan_b on January 05, 2022, 16:12:28 PM
cautand la Bilstein modele de lift kit am vazut de ex ca pt duster kitul lor e omologat RAR - deci nu e ilegal.  Presupun ca e posibl sa fie si alte kituri omologate...

la ce ce alte modele te gandesti, in bugetul mentionat si fara monstrii de 3000+ cmc ?

btw  - am de citit ceva pagini in topicul ala...:)
Ma refeream la modificari consistente - garda inaltata 5 inch, roti mai mari, bare de offroad si altele.
Nu contest ca exista si likt kit omologat, dar sigur nu e foarte generos ca inaltime. In plus, in Ro nu ai voie sa folosesti nici alte dimensiuni de anvelope decat cele din cartea masinii, iar astea se vad usor pe sosea.
In plus, daca dotezi masina considerabil pt offroad, nu mai este nici confortabila, nici sigura pe sosea.
De aici si concluzia ca Forester este o masina, chiar stock, potrivita pentru overlanding, dar confortabila si sigura pe sosea.
In cazul meu a tinut putin experienta cu Forester din cauza de probleme ascunse de fostul proprietar, insa in rest am fost placut impresionat de masina exact la capitolul versatilitate sosea vs teren. Si am mers pe campuri cu noroi, dar si pe drumuri de atv la munte (ala neprogramat si neintentionat, dar masina a performat, cu toate ca avea compresia praf).
Depinde ce conteaza mai mult, in final.
La bugetul ala poate merge leasing / rate Forester nou, pe care eu personal l-am testat si pe sosea si pe drum pietruit, inclinat, alunecos, unde s-a comportat foarte sigur. Iar cvt mi s-a parut mai ok pe teren vs manuala.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 05, 2022, 16:47:15 PM
exclus rate pt masina :).

Quote
Si am mers pe campuri cu noroi, dar si pe drumuri de atv la munte (ala neprogramat si neintentionat, dar masina a performat,

asta e ceea ce doresc, ca nu stii niciodata ce te asteapta.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Badea on January 05, 2022, 17:57:25 PM
Daca tot esti fan marci mai exclusiviste, cred ca poti arunca un ochi si pe la Ssangyong. Un Rexton de 3 ani e ~20-22k. Am condus una de curand, foarte impunatoare. Cutie 7g tronic de la Mercedes, motor 2.2 cdi tot de Mercedes, sasiu separat, punte rigida spate, reductor.
Nu ma intelege gresit, Subaru cred ca sunt masini f ok, dar consider ca poti gasi vatiante mai ok pt ce cauti tu, in bugetul asta.
Plus ca piesele vor fi la fel de scumpe ca la Rexton, iar mecanicii la fel de rari:))
Bafta.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 05, 2022, 19:13:51 PM
pai de asta am ajuns si aici.. sa intreb, sa vad parerile celor care au avut sau au subaru si sa vad ce se potriveste cel mai bine. sa stii ca m-am uitat si la rexton si am auzit pareri bune, ce e cu cantec e ce ai mentionat deja, piese, mecanici, preturi...
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: MihaiFlorescu on January 06, 2022, 06:25:58 AM
Găsești L200 sau Navara la banii ăștia și nu mai faci nici o modificare, poți să dormi în mașină și sunt potrivite pentru ce vrei sa faci.   

Daca vrei sa faci Subaru mai bun pe offroad, ii strici comportamentul pe sosea și tot nu va fi la nivelul unul 4x4 dedicat.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 06, 2022, 11:16:00 AM
da gasesc cu bena, dar as fi evitat ca nu stau la munte si nici pe drumuri offroad toata ziua. pana acu pe lista ar fi cam asa, toate cu motoare sub 2.0, si capabilitati de offroad peste o masina normala.

suzuki Gv 2 2013/14 - cam veche dar e ce trebuie. cam scump vs an/km si nu ma conving nr de  km nici la cele de afara..
Duster 2018+. din ro, devine ce trebuie cu cateva modificari, dar e spartana. zice lumea ca ultimele modele sunt mai reusite...
jeep renegade trailhawk - imi place dar e scump. cu greu gasesti unu sub 100k km si an>2017 in buget
Subaru forester - in investigatii :). mi se par mici preturile comparat cu alte marci, dpdv an/km. reputatie proasta sau de ce? am vazut 2017 cu 70k km in jur de 20k eur.

alte variante vehiculate, cu motoare mari, cu bena, sau modele prea vechi..totusi nu sunt ce caut. asa am deja Grand vitara 1, 2005 care isi face treaba excelent offroad, doar ca e in 3 usi si nu e cea mai comoda la drum lung pe asfalt...

oricum imi place discutia de pana acum, am aflat multe chestii interesante si multumesc tuturor celor implicati :)

va las un link interesant, unde se pot vedea si specs si se pot face si comparatii intre masini...poate cineva il gaseste folositor :

https://www.encycarpedia.com/vs/36c8e1



Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: BOXER on January 06, 2022, 12:00:32 PM
Despre Suzuki nu vreau sa spun mai nimic.
Duster este masina suprema, Renegade este un Fiat 500 expandat.

Sincer nu inteleg ce cauta cele de mai sus in comparatie cu Subaru. :)
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: dan_b on January 06, 2022, 12:07:59 PM
Duster are 3 stele la siguranta si confort discutabil, in functie de subiectivism. Arata bine, se comporta bine pe teren (indubitabil).
Forester are 5 stele la siguranta si confort, din orice punct de vedere.
Forester o fi mai putin vandut si la pret mai mic (cred ca e discutabil aspectul asta) pt ca, probabil, romanii se uita foarte mult la consum (si asta e de inteles in conditiile din tara asta).
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 06, 2022, 12:16:10 PM
@boxer - spune ca eu nu sunt fan nimic. alegerile mele sunt facute strict pe considerentele practice, defect profesional :)
suzuki gv 2 e un compromis f ok off/on road. din ce imi aduc aminte are si un sasiu incorporat in caroserie pt a ii da capabilitati mai bune offroad, comparat de ex cu duster care nu are. e vorba de rezistenta la torsiune/deformare mai buna.
renegade da e un fiat 500 umflat. as fi adaugat compass sau si mai bine cherokee in variantele trailhawk, dar nu te apropii de ele la pret.

@dan - ma refer la anunturile de forester si pe afara, preturile sunt mai mici, si km mai putini la ce gasesti la vanzare...si ma intreb de ce.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: dan_b on January 06, 2022, 12:31:13 PM
Nu imi dau seama, in cazul asta, care o fi explicatia preturilor scazute. Mai ramane doar popularitatea mai scazuta, e o marca inca exotica.
Ce pot sa spun, din experienta - motoarele de 2.0, aspirate, sunt foarte ok, nu au probleme daca nu au fost servisate prost. Asadar, un Forester aspirat, cu istoric de service reprezentanta, cred ca este  o varianta fezabila.
Duster nu am avut, nu pot sa vorbesc din experienta proprie. Imi place designul, am vazut cum se descurca pe offroad, e plin youtube de exemple. Cu siguranta se intretin mai ieftin. Si cu siguranta se pot modifica mai ieftin, dar cu limitarile legale de care spuneam mai sus, daca iti pasa de aspectele astea :)
Oricum, ce pot sa spun din experienta proprie - nu exista masina completa/perfecta, care sa fie top si pe sosea si pe offroad, pt ca sunt conditii total diferite. Ce e bun pe offroad, e dezastru pe sosea.
Dar masini ok pt sosea si offroad lejer, tip overlanding, sunt si Forester si Duster si Suzuki, fiecare cu avantajele si dezavantajele ei.
Top la confort, materiale, dotari, siguranta, cred ca ramane Forester, daca e sa alegi un criteriu.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 06, 2022, 12:52:23 PM
notat :)

trebuie neaparat sa testez un forester pe viu atunci.

despre modificari, pt mine e suficient o inaltare  si un set de anvelope At de calitate, in limitele legale. nu am avut probleme nici cu suzi pana acu la ITp si le-am facut pe bune.  la masina noua probabil o sa ii pun si un set de scuturi, la suzi nu era nevoie asa mare avand sasiu.


btw - are rost sa ma uit la forester diesel ? am vazut so 2.0D prin anunturi...
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: dan_b on January 06, 2022, 14:27:31 PM
Drive test ar fi lamuritor.
Diesel e cu riscuri la Subaru. Doar unul cumparat de nou din Ro, cu toate reviziile si reparatiile facute la reprezentanta, in ideea ca ai o sansa sa repari motorul pe garantie Subaru. Dar riscul sa crape ramane.
Varianta fiabila si linistita e 2.0 NA, cu istoric service.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 06, 2022, 15:35:27 PM
asta e valabil si la motoarele dupa 2016 diesel ?
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: marr on January 06, 2022, 16:25:21 PM
Pur teoretic, motoarele Euro 6 (dupa 2016) ar fi OK.
Practic ... ramane de vazut !
Dieselul de a Subaru este un motor exceptional - atat timp cat functioneaza !
Nu vrei batai de cap - mergi pe 2.0 NA. In comparatie cu 2.0 diesel, nu pierzi mare lucru la consum (din experienta mea e vorba despre cca. 1 l/100km), Avantajul diesel-ului tine doar de cuplu, ca-i mai mare cu cca 150 Nm ( benzinarul 196 Nm / dieselul 350 Nm). Si implicit, la demaraj.
Dar, eu unul, daca ar fi sa aleg intre un 2.0 NA cu CVT si Xmode si un 2.0 diesel manual, as merga fara ezitare pe benzinar.
Nota: nu stiu daca au pus CVT la diesel si pe Forester sau doar pe Outback, iar - daca nu ma insel -  Xmode a fost instalat doar pe versiunile cu motoare pe benzina.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 06, 2022, 17:47:21 PM
ms de detalii,
am vazut in anunturi xmode + automata pe diesel forester, deci sunt.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Badea on January 06, 2022, 19:50:00 PM
Primul pas e sa conduci o masina cu CVT, este foarte posibil sa fie deal breaker. Eu am avut, nu mi-a placut, never again:)
Bineinteles, este o parere strict personala.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 06, 2022, 20:41:11 PM
de ce nu ti-a placut ?
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: kjz on January 06, 2022, 21:00:57 PM
Primul pas e sa conduci o masina cu CVT, este foarte posibil sa fie deal breaker. Eu am avut, nu mi-a placut, never again:)
Bineinteles, este o parere strict personala.

Eu personal nu mai vreau alt fel de automata ca masina de familie/oras, e super ok dpdv al confortului/consumului. Pe cand mi-oi cumpara vreun porsche o sa fie ok si PDK  ;D
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Badea on January 06, 2022, 21:15:14 PM
Lipsa vitezelor si senzatia de "scuter". Pur si simplu mi se pare ciudat. Am avut un Qashqai.
De atunci raman pe automate cu convertizor sau dual clutch.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: dan_b on January 06, 2022, 21:27:37 PM
Eu am testat Foresterul, modelul actual (am mai povestit), atat pe sosea cat si pe coclauri, pe langa Brasov, si mi-a placut.
CVT pe teren inclinat, cu pietre si pietris, cu sleauri a fost mai ok decat varianta cu manuala.
Dar ideea unui drive test este tocmai asta - sa vezi daca si cum iti place masina, spatiul, confortul, tractiunea si transmisia. Nu? :)
Zic sa nu ii inoculam pre-panici si nici pre-laude :)
Sugestie - poate faci un drive test la Auto Kino, in Brasov, au si coclauri si drum forestier in rampa si poate ai noroc si gasesti si ceva model SJ lasat de vreun client pt buyback.
Desi nu e diferenta intre generatia SJ si SK la transmisie si tractiune, ambele au XMode si acelasi awd celebru.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: marr on January 06, 2022, 22:37:51 PM
Cred ca s-a strecurat o greșeală in cele de mai sus - corect e: deși sunt diferența între SJ si SK la motorizare, transmisie si tracțiune, ambele au Xmode si S-AWD. Cu mențiune ca la generația SK, Xmode este ceva mai evoluat si are doua moduri de funcționare - pentru chestii mai nasoale are Deep Snow / Mud.

PS: @Badea - trebuie sa spui ca ai condus un Nissan cu CVT si nu ți-a plăcut. Ăla-i unul dintre cele mai nereușite exemple de CVT. Nu-s toate la fel. Cele de la Subaru sunt exact in extrema cealaltă (si nu o spun doar eu ca utilizator, o spun si o sumedenie de testeri/review-URI / articole ale diferitelor publicații auto).
Si nici la Subaru nu-s toate la fel. Este diferența semnificativă între cutia CVT de pe prima si cea de pe a doua generație de XV. Si între cea de la XV-ul 2019 si cea de pe Foresterul e-boxer exista mici diferențe in modul de funcționare.
Asta doar așa, spre o mai corecta informare !
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: dan_b on January 06, 2022, 23:01:41 PM
Am scapat "mare" :)
Mare diferenta nu e, as fi vrut sa zic.
La SK ajuta motorasul electric in ceva situatii cu extra cuplu, la depasiri mai ales. Si la consum. Dar in genere, motorul este acelasi, awd e acelasi. XMode cu deep snow are si SJ, din cate stiu.
Oricum, cred ca tabloul e complet, vedem daca primim comision de la Subaru pt promovare :)
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Badea on January 06, 2022, 23:27:10 PM
@marr , tocmai de asta am spus ca e o opinie personala. Am detinut un Nissan, asa e, o versiune foarte nereusita de CVT. In schimb,am condus si Toyota rav4 hybrid, un fel de zeu in cvt - am avut aceeasi parere : okish in oras, absolut enervanta in exterior(zgomotoasa, ciudata ca si feeling si experienta de condus).
Orice ai spune, nu poti compara un cvt cu un dual clutch sau un Aisin in 8 trepte.
Parerea mea:)
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: smokefield on January 07, 2022, 00:37:02 AM
Oricum, cred ca tabloul e complet, vedem daca primim comision de la Subaru pt promovare :)

aproape am crezut ca am ajuns in showroom :))

stiti cum e, totul e frumos pana la buget. piata sh in ro e slaba pe forester modele mai noi, iar de afara greu in perioada asta. oricum trebuie intai si intai un test, sa vad una  live. :)
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Xander on January 07, 2022, 00:41:55 AM
Eu am condus eCVT de pe XV și e lux la confort și nivel de zgomot. Face frumos și la apăsarea rapida de doua ori pe pedala.
Nu e la fel de sportiva precum cutia manuala, dsg sau zf dar face bine ce face.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Foreste on January 07, 2022, 02:42:22 AM
Black Betty (Bam-ba-lam!), a.k.a. XT 240jdacai cu cevete ... i just LOVE my car!!!
Zica gurile rele ce-or vrea sa zica de cevete!

Singura parte proasta e ca Doamna Foreste s-a cam prins cum e cu automata si de atunci am revenit vrand-nevrand la iubirea vietii mele: Foreste Diesel manual. Cu intelepciunea cainelui care a mai mancat bataie, mai intreb doar timid, din cand in cand, daca pot sa conduc si eu XT-eul.

My 2c!!! (Adi-Canada dixit!)
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Sorin03 on January 07, 2022, 12:48:10 PM
Senzatia de troleu si acceleratia liniara e dementiala pentru mine, nu stiu cum/daca ma pot obisnui cu altceva :)
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: 4croco on January 08, 2022, 17:36:49 PM
Eu conduc un Forester SJ 2018 CVT 2.0 NA, pot spune ca este o masina ok la oras si drum intins, intradevar cand vrei sa depasesti se accelereaza pana in 5000 rot/min, inainte am avut diesel si am o problema psihologica cand vad asemenea turatii si uneori la consum, dar daca anticipezi ca urmeaza sa depasesti nu este chair asa tragic, pusa pe sport este altceva in depasiri ai impresia ca conduci alta masina dar si consumul este altul. Cand vreau sa fac o depasire in forta o pun pe sport si pe manual.
Sotia are sotia are un XV 2016 tot 2.0 NA CVT intradevar acela este mai fasnet si nu se tureaza la fel de puternic in aceleasi situatii si consumul este simtitor mai mic.
Dupa un an de condus XV-ul si test drive cu cateva masini nu am gasit alta masina care sa-mi placa la fel de mult ca Foresterul am facut un test drive cu Foresterul nou si nu ma convins poate ca nu l-am vrut hibrid, de aceea am preferat sa cumpar generatia anterioara de Forester.
Eu zic ca este o masina ok atata timp cat nu o iei ca sa mergi sportiv cu ea si majoritatea drumurilor o sa fie pe national daca o scoti la autostrada si ai incaltamintea grea si cosumul creste vertiginos, cum ai trecut de 130 km/h nu mai conteaza consumul oricum sare peste 10l /100km, in afara pe autostrada am scos consumuri decente si sub 9l/100km la noi cum autostrada este un deal si vale, la un drum Sibiu-Cluj a consumat 11l/100km cu tempomatul pe setat 140km/h si cu acceleratii pana la 160 km/h.
Eu am cautat vreo 2 luni un Forester, am gasit in Germania unul care sa-mi placa, pot sa spun de atunci ca cele pe benzina sunt foarte rare am impresia ca nu s-au vandut prea multe in Europa, in cautari am gasit foarte multe diesel.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Foreste on January 10, 2022, 12:55:31 PM
Cand vreau sa depasesc in scurt, schimb pe manual, retrogradez 1 sau chiar 2 trepte, in functie de turatie, si ii dau. Nu e STI, da' e senzatie!
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: andrei0241 on January 10, 2022, 13:44:31 PM
Ce zici ca retrogradezi la CVT?  ???
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: Foreste on January 10, 2022, 14:42:19 PM
"Treptele de viteza" si da, la acea unica viteza care e ceveteul.
Chiar nu stii, sau o dam in mistouri?
Cand schimbi pe manual, iti apar in bord "vitezele". Cand schimbi in treapta inferioara, motorul se tureaza corespunzator.  Fake shift points.

edit (la un minim de intentie distanta, pe google): "In a CVT, there no actual gears in which the engine can shift, or “step down,” too. So the transmission is programmed via one of the car’s onboard computers to jump to another spot in the powerband to and continue accelerating. The result is a fake shift, and the reason for it is to give the driver a more geared-transmission experience."
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: kkennyy on January 10, 2022, 15:15:11 PM
Tot se zice ca singurul scop e acela de a da o senzatie de schimbat viteze, dar eu cred ca e si modul de acceleratie maxima. Cel putin la mine la diesel, masina trage cel mai bine cand e pe acest mod manual. Daca incerc sa mimez acceleratia maxima in modul normal, prin rpm constant si cvt, niciodata nu trage la fel de bine.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: kjz on January 10, 2022, 15:58:05 PM
Cand vreau sa depasesc in scurt, schimb pe manual, retrogradez 1 sau chiar 2 trepte, in functie de turatie, si ii dau. Nu e STI, da' e senzatie!

Exact, +1. In S# nici nu trebuie sa dai pe manual, merge din padela direct.

Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: kjz on January 10, 2022, 16:03:39 PM
Tot se zice ca singurul scop e acela de a da o senzatie de schimbat viteze, dar eu cred ca e si modul de acceleratie maxima.

Nu, din ce stiu e mai eficient pentru motor sa stea la turatia de putere maxima si sa faca CVT-ul treaba. XT-ul SJ pre facelift are 6.4s 0-100 declarat, iar pe facelift au adaugat "fake shift" si a crescut timpul la 7.5s (cred, nu bag mana-n foc pt cifre).
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: kkennyy on January 10, 2022, 16:05:55 PM
In teorie, asa stiam si eu, in practica eu am experimentat altceva :)
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: kjz on January 10, 2022, 17:09:52 PM
Timpul efectiv nu l-am masurat, ca n-am cu ce sa fife si precis. Daca pun mana pe vreun Dragy testez.

Pe manual si mie mi se pare ca schimba ceva mai repede din padela decat pe S#, dar e subiectiva senzatia.
Title: Re: Informatii Forester 2017-2018
Post by: MihaiFlorescu on January 10, 2022, 17:42:09 PM
E treaba de procesor. :) Pe "trepte" stie exact unde trebuie sa se duca, iar pe modul "scuter" trebuie sa calculeze si sa ajusteze de X ori pe secunda, ceea ce o sa ii solicite la maxim puterea de calcul, limitata, ca nu pun mega hardware pe cutie si motor, plus ca ajustarile dureaza si ele.