Subaru club Romania
Jurnale de bord => XV & Crosstrek => Subaru XV GT (2017-2023) => Topic started by: cristibna on February 08, 2022, 17:29:42 PM
-
Salutare
Da, am schimbat FUN-mobilul.
De ceva vreme cochetam cu a ne schimba masina care ne-a slujit cu bine vreme de prin 2011 ( nu a fost noua la noi, SG 2004 ). Prin urmare am inceput sa cautam si sa incercam sa ne hotaram ce vrem ( din modelele Subaru existente, evident ), dar ceva mai nou si clar pe benzina. Si automata .
Outback - imi place dar nu isi gaseasa utilitatea la noi
Forester - avea cam tot ce voiam
XV - apropiat ca gabarit de SG, dar mult mai dotat si accesorizat
Impreza - " nu vrem un alt Golf 4x4 " - deci iesea din discutie.
Cert e ca voiam ceva cu garda inalta, de aia nici nu am luat in calcul alte modele ( Legacy, Levorg )
Acum vreo 2 ani am ajuns la concluzia ca cea mai buna varianta pentru noi ar fi tot Forester, dar ne-am sucit pe parcurs. Tot mare ni se parea , iar cu parcarile in orasul nostru nu e practic. In final, XV-ul s-a dovedit castigator.
Anul trecut, dupa ce Forestica a parasit familia noastra, stiam ca urmeaza sa ne luam altceva si am inceput o mica cautare, inclusiv un mail catre AK ( Paul ). Nu era nimic care sa se incadreze in bugetul meu si prin urmare a ramas ca mai tinem legatura. Ce e drept, nici la mine nu ardea, avand o masina cu care sa imi fac treaba.
In urma cu 1 sapt, in urma unor decizii ciudate la serviciu pe la parcul auto, am zis ca e clar ca ne trebuie masina in caz de urgente ( membru nou si mic in familie). Cateva mesaje pe la prieteni, ceva search pe OLX si un mail mail la AK. Spre surprinderea mea, Paul imi spune ca este cineva care ar vrea sa il vanda si ca o sa ma puna in legatura cu omul. Dupa amiaza a vorbit cu omul si dupa ce mi-a povestit un pic, am convenit sa ne vedem a 2-a zi. Ne-am dat intalnire la AK sa urcam masina si pe elevator sa o vedem si pe dedesubt. Si ne-am inteles si la bani.
Pe scurt, masina e din 2018, a fost luat de la AK de noua, facturi pentru toate reviziile si intrarile in service, set de roti lde iarna luate tot de la ei ( momentan sunt ok, voi mai vedea) , 47900km facuti, nivel echipare mediu ( stiu ca nu e full, nu are piele si trapa ) , dar are SRH, are navi, privacy glass, etc. Este echiparea pe care o cautam. Si culoarea e fix ce voiam.
Impresii de drum : am reusit doar BV-B, dar im iplace mult cum se conduce, am incercat si eyesight cu pilotul automat , un pic enervant sistemul lane assist, misto si vizibil asistentul de unghi mort.
Mai trebuie sa ma joc la ea , sa incerc sa vad si cum conectez Starlinkul, dar e timp.
Si mai trebuie sa o inmatriculez, cel mai probabil saptamana viitoare.
Ce mi-as fi dorit sa aiba : autohold, ventilatie in cotiera pentru pasagerii spate si senzori parcare ( nu sunt un must, are camera, dar sunt utili )
Momentan atat
PS: poze pun dupa inmatriculare
-
Felicitari si felicitari! Clar a fost pentru voi. Stiu cat iti doreai vopseaua asta pe modelul acesta.
Multi km fara probleme. Abia astept sa o vad.
-
Felicitari Cristi! Sa-l conduci sanatos! Foarte frumoasa culoarea, imi place mult :)
-
Felicitari, Cristi !
Ma bucur sa vad ca ai gasit ce-ti doreai !
Sunt sigur ca o sa-ti placa mult de tot XV-ul.
Din punctul meu de vedere, modelul asta de XV e cea mai reusita masina scoasa de Subaru in ultimii ani.
Referitor la Starlink - nu inteleg la ce te referi:
- Starlink-ul e o aplicatia Subaru ca nu face mare lucru (are ceva radio on-line, o aplicatie de vreme si ... cama atat. Nimic interesant sau util - cel putin, nu in acest moment.
O gasesti in magazinul de aplicatii (Android sau Apple - nu stiu ce telefon ai) - dar dpmdv nu merita decat asa, ca sa mai populezi meniul sistemului multimedia. Daca vor include la un moment dat si functii suplimentare, poate va fi si utila.
- Daca te referi la Apple Car Play / Android auto, e altceva.
In primul rand, conectarea se face doar prin cablu - nu ”stie” wireless.
Apple Car Play e disponibil in Romania si e ... plug & play !
Pornesti masina, deblochezi telefonul, conectezi cablul si ... gata !
Ai pe ecranul multimedia Telefon, Waze, Google Maps, Spotify, mesagerie, WhatsApp ... etc.
Hint: daca nu ai facut asta deja, trebuie ”sa permiti” Carpaly sa ruleze (parc din meniul Siri se face asta).
Android Auto insa - din cate stiu - nu este disponibil oficial in Romania si trebuie sa faci nieste smecherii / sa instalezi ceva aplicatii suplimentare - nu stiu ce si cum ca nu am facut asta. Dar, sigur-sigur gasesti un coleg si prieten sa te ajute cu asta.
PS: Jurnalul fara poze e ca nunta fara lautari !
-
Salut, felicitări pentru achiziție.
Mai am de adăugat:
Android auto este disponibil oficial in România, și funcționează ok.
Subaru Starlink care e disponibil la noi nu face mare lucru, cam ce a spus și marr... varianta de SUA da, e interesanta, disponibilă contra unui abonament in state(din cate am văzut).
-
Felicitari pt noua masina! La cat mai multi km pe drumuri frumoase!
Android auto / Apple Car Play e tot ce ai nevoie in masina.
-
Felicitări pentru achiziție! Senzorii de parcare i-am montat la Ak.
Legat de mărimi si parcare, si noi am avut aceleași dileme, dar compensează raza de bracaj.
Comparat cu modelele vechi Subaru s-a lățit și lungit la fiecare noua generație.
-
Va multumesc mult pentru urari.
Da, eram pe fuga cand am scris, Android auto ma interesa.
La urmatoarea vizita la AK o sa pun si senzorii de parcare, o sa vorbesc cu ei cand imi fac programarea.
Drumuri faine sa aveti!
-
Felicitări pentru achiziție, la cât mai mulți kilometri fără probleme!
Confirm și eu că Android Auto funcționează foarte bine, e tare util.
-
Sa o stapaniti sanatosi si felicitari, iti recomand sa ii schimbi uleiul din transmisie la prima revizie :)
-
Merci Victor
Asta si intentionez, si schimb de ulei la transmisie
-
Foarte misto alegerea, imi place modelul si motorul e cel ideal.
Sa va poarte cu placere si fara probleme!
-
Eram dator cu ceva poze.
Cum imi place sa spun si ca tot se poarta, vechea masina a facut ceva operatii estetice si asta e rezultatul .
Inainte de operatii:
(https://i.postimg.cc/Tyr1JjSc/IMG-20180807-190835.jpg) (https://postimg.cc/Tyr1JjSc)
Dupa:
(https://i.postimg.cc/KkGG76tZ/IMG-20220228-141803.jpg) (https://postimg.cc/KkGG76tZ)
(https://i.postimg.cc/kVc95TzL/IMG-20220228-141820.jpg) (https://postimg.cc/kVc95TzL)
(https://i.postimg.cc/BXK0FSRT/IMG-20220228-141932.jpg) (https://postimg.cc/BXK0FSRT)
(https://i.postimg.cc/Ty2FtfNH/IMG-20220228-141907.jpg) (https://postimg.cc/Ty2FtfNH)
(https://i.postimg.cc/Xr4zvnW7/IMG-20220228-142055.jpg) (https://postimg.cc/Xr4zvnW7)
Momentan atat, cand o sa fie mai cu soare o sa ii mai fac si cu stickerul aferent, si pe parcurs, vedem pe unde ne va duce drumul.
Pana atunci, sa fim sanatosi si drumuri bune!
-
Scapa de jantele alea. Offset prea mic, una indoita, si oricum, sunt d-alea 3 la 10 lei :angel:
Sa va bucurati de ea!
-
O sa iau altele, nici eu nu sunt incantat de ele, si am vazut si indoitura ( stg fata ).
Culmea, alea de 3 lei au fost luate de la AK.
Oricum, o sa dispara jantele astea si gumele de pe ele.
Multumim de urari!
-
Felicitări pentru achiziție! Văd din poze ca si cele non-hibride au acelas sistem de preincalzire la rece.
Sa o folosiți cu plăcere!
-
Multumim!
Se da urmatoarea situatie:
Telefon , bagat mufa, incercare de conectare la Android auto. Nema, Nada, Ciuciu. Nu se poate conecta, pe telefon imi apare mesaj ca Android auto nu e disponibil in tara mea, dar si mesajul cu descarca aplicatia, dar nu are ce sa descarce ca cica nu e disponibil. Si acu se pune problema asa: gresesc eu pe undeva ceva, sau imi bag piciorul si merg ca si pana acum cu waze pe telefon ?
Orice sfat e bine venit
-
Ce versiune de android ai pe telefon?
Pentru versiuni mai mici decât 10(sau 9) trebuie descărcat apk-ul.
Pe cele mai mari sau egale că 10 e deja instalat.
-
Da, asta incerc, dar ...
(https://i.postimg.cc/3WrkSNP7/Screenshot-20220301-164818.png) (https://postimg.cc/3WrkSNP7)
-
Iei apk, ultima versiune, de aici (https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-7-3-6205-release/#downloads), de exemplu.
Eu asa l'am instalat acum vreo 4 ani, dar acum primesc update'uri din PlayStore si e la zi
-
Multam, o sa incerc si va tin la curent
-
Cred ( sunt sigur ) ca tehnologia ma bate uneori .
Multumesc mult pentru ajutor baieti, merge cu apk .
Acum incerc sa identific in masina, daca sunetul de waze vine doar in boxa langa sofer sau in tot sistemul de sonorizare . Nevasta nu si-a dat seama :)) .
Si inca o poza
(https://i.postimg.cc/D8BgRkK0/Whats-App-Image-2022-03-05-at-1-11-14-PM.jpg) (https://postimg.cc/D8BgRkK0)
-
Intrebare stupida: dupa ce schimbi rotile, cele de iarna cu senzori TPMS cu cele de vara originale, tot cu senzori TPMS, trebuie sa mergi la reprezentanta pentru imperechere??? Daca da, mi se pare stupid
E posibil sa nu se imperecheze daca presiunea din anvelope nu este cea memorata?
In alta ordine de idei, evitati vulcanizarea din Niculesti ( Dambovita), cea cu spalatorie. Am fost nevoit sa merg la o vulcanizare pentru ca inca la curte nu am( inca) cele necesare. Nu am fost atent la ce facea nenea acolo, si ....a uitat un inel de centrare de la rotile de iarna, dar a strans roata de vara peste si cand am plecat facea masina de ziceai ca are parkinson. Am ajuns la alta vulcanizare, in cartier si acolo am descoperit inelul si cat de stranse erau piulitele, ca s-au jertfit 2 prezoane...
Acum am distractia cu schimbul de prezoane...dar se va rezolva
-
Intrebare stupida: dupa ce schimbi rotile, cele de iarna cu senzori TPMS cu cele de vara originale, tot cu senzori TPMS, trebuie sa mergi la reprezentanta pentru imperechere??? Daca da, mi se pare stupid
Da, trebuie, si da, este stupid :) Motiv pentru care am si renuntat la ideea de a avea tpms si pe rotile de iarna.
-
Si nu te-au deranjat martorii din bord? Sunt eu asa sensibil ? :)
Clar pot merge fara ei, ca nu ma bazam eu pe ei , dar nu as fi vrut sa am becuri si mesaje in bord altele decat cele normale :)
-
Culmea ca nu m-a prea deranjat, desi m-as fi asteptat sa ma irite, dar nu a fost cazul. Cred ca m-ar enerva mai mult sa trebuiasca sa ma duc sa ii reinvete de 6 ori pe an decat sa suport cateva luni beculetul in bord :)
-
Dureaza 1 minut ...eu fac asta la vulcanizarea unde schimb rotile ...se citesc senzorii noi si apoi se conecteaza mufa la OBD si se transmit noile serii. Si eu tot pe sistemul vechi sunt...chiar daca sunt senzori originali ....trebuie transmisa seria in calculatorul masinii.
-
Deci trebuie o vulcanizare mai rasarita sau reprezentanta
Merci Sorin pt info :)
-
Am urmarit si eu subiectul pe forumuri p'afara si scula ptr imperechere e de pe la 200 $ in sus, chestiile ieftine universale nu merg la Subaru.
-
Eu am dat mai mult pe scula cred ca 220 sau 230 Euro, am cumparat un Autel 508 TPMS si isi face datoria fara probleme, dupa ce am schimbat rotile prima data am mers la Brasov la AutoKino pentru revizie si mi-au reinitializat si senzori de pana, dupa care la urmatoarul schimb am intrebat la vulcanizare in Sibiu, uni nu aveau aparat alti mi-au cerut sa platesc pentru a reinitializa senzorii, asa ca m-am hotarat sa_mi cumpar unul mai ales ca am doau masini cu aceeasi "problema"
Daca sunt colegi de suferinta prin Sibiu ii ajut cu mare placere.
-
Cristi, lasa becul in bord. Nu mai dai bani pe TPMS pentru rotile de iarna si imperecheri.
In plus, daca mai si variezi presiunea in roti in functie de incarcare sau drumuri, e posibil sa se aprinda oricum.
-
Am deja senzorii si pe rotile de iarna si pe alea de vara, nu mai dau bani pe ei.
Plus ca da, nu am mereu aceeasi presiune...cat de stupid sa nu poti sa faci tu treaba asta din meniul masinii...dar nah, ne obisnuim si asa, mergem mai departe :)
-
Senzorii de pana sunt foarte buni, fac toti banii mai ales cand faci pana la viteza sau chiar pe autostrada.
Eu am facut pana pe autostrada si am reusit sa nu termin un cauciuc datorita senzorilor de pana, mai ales ca la multe dintre masinile noi nu mai exista roata de rezerva.
-
Intre timp am schimb 3 prezoane ( cele probleme - merci Dan ) si tot el m-a ajutat si cu schimbul de discuri si placute fata.
In viitorul apropiat urmeaza sa fac o programare la Ak pentru revizie si schimb ulei cutie - merci Sese pentru info.
Si ca sa fie si jurnalul complet, de curiozitate am incercat sa fac niste teste de consum.
Saptamana trecuta am fost plecat la tara ( Domnesti, Arges ) si mi-am propus sa abordez diferit dusul si intorsul.
La dus , plecat joi la ora 7 AM, cu incalzirea masinii stationata, traficul destul de aglomerat , desi eram pe sensul opus traficul minunat din capitala, viteza pe A1 setata 140kmh ( 133 pe gps ) pe pilot, si cu 2-3 reprize pana la 150 pentru a face loc grabitilor care dadeau flash-uri, am ajuns dupa aproape 3 ore cu un consum pe CB 7.9 . Ce-i drept, drumul urca un pic, nu e la campie.
La intoarcere, plecat , 10.25AM, plecat imediat, cand am intrat pe A1 am setat pilotul automat la 130kmh , am avut si cateva reprize de 135km tot pe pilot, am ajuns acasa dupa 2.h15min cu un consum de 6.6. si cu un rest de autonomie de 400km si aproape 400km facuti. Un consum decent as spune.
Comparand cu Foresterul, da, e mai confortabila, e mai silentioasa, nu mai e asa de insetata. Spatiul interior e ft ok, si incep sa ma obisnuiesc si cu portbagajul ( pt ca in continuare mi se pre mai mic decat la SG ). Dar tot se putea sa fie mai silentioasa la interior ( comparatie o fac cu Golful din acelasi an cu XV-ul ).
Per total, ne place masina, iar juniorul e linistit in ea.
-
Intrebare stupida: dupa ce schimbi rotile, cele de iarna cu senzori TPMS cu cele de vara originale, tot cu senzori TPMS, trebuie sa mergi la reprezentanta pentru imperechere??? Daca da, mi se pare stupid
E posibil sa nu se imperecheze daca presiunea din anvelope nu este cea memorata?
[...]
Eu am pe ambele seturi senzori OE si cand le schimb toamna si primavara raportarea in bord se face automat, au fost imperecheate la prima instalare ambele seturi si nu mi-au dat batai de cap la 3 schimburi pana acum. Imperecherea se face la reprezentanta se pare, zic asta pentru ca Auto Soft nu s-a bagat sa ii imperecheze cand am avut o problema cu unul dintre senzori.
Pe de alta parte, tocmai ca odata cu problema avuta am simtit binefacerile tehnologiei. Senzorul "busit" era de fapt o valva crapata care pierdea presiune. Am schimbat doar valva si am pastrat senzorul, care functioneaza bine mersi si azi.
Cristi, lasa becul in bord. Nu mai dai bani pe TPMS pentru rotile de iarna si imperecheri.
In plus, daca mai si variezi presiunea in roti in functie de incarcare sau drumuri, e posibil sa se aprinda oricum.
Nu stiu cum e la XV ul asta nou, probabil la fel, insa la Black Betty e un buton pe consola centrala care selecteaza pana la 3 niveluri de presiune, in asa fel incat sa poti utiliza anvelopele la ce presiune doresti fara sa se aprinda martorul. Setezi presiunea in roti, selectezi treapta de memorie si la o apasare mai lunga, memoreaza statusul din acel moment al anvelopelor.
Initial am zis ca butonul respectiv e pentru a selecta individual senzorii, insa ma miram de ce raporteaza doar 1-2-3, nu si al 4-lea. M-a luminat Dany. :)
-
Bine de stiut! Eu am crezut ca face altceva butonul acela.
-
Am descoperit cele 3 memorii de presiune, toate au fost memorate de fostul proprietar. Daca nu stiu ce presiune a bagat el, nu merge. Si daca manometrul de la o vucanizare arata sa zicem cat ar trebui, dar realitatea e alta, iar nu merge.
Prin urmare, pana ajung sa le fac , am martor aprins in bord. Incep sa ma obisnuiesc cu el...si el cu mine
-
Si o noua apasare lunga nu suprascrie oricare dintre cele 3 setari?
-
Mie nu mi-a iesit, am incercat si asta
-
Si o noua apasare lunga nu suprascrie oricare dintre cele 3 setari?
Ba tocmai ca da!
[...] Si daca manometrul de la o vucanizare arata sa zicem cat ar trebui, dar realitatea e alta, iar nu merge.
Prin urmare, pana ajung sa le fac , am martor aprins in bord. Incep sa ma obisnuiesc cu el...si el cu mine
Ia-ti manometru, cel mai ciaina dintre toate, doar cat sa iti faci o parere cand ridici / cobori presiunea. Am nimerit un manometru de 3j da lei care culmea, e destul de precis, testat cu un altul profi, are o abatere de mai putin de 1 zecime de atmosfera.
Nu plec fara el la drum lung, mai ales la macadam si alte light offroade.
Ideea e sa verifici tu cu okii tai ca presiunea e similara in toate 4 anvelopele.
-
Intre timp masina a facut un numar de km frumos si e programata la revizie saptamana viitoare, la AK.
(https://i.postimg.cc/mPrWzgBp/Whats-App-Image-2022-08-30-at-09-57-16.jpg) (https://postimg.cc/mPrWzgBp)
-
Frumos !
Si eu trebuie sa ajung la revizie in urmatoarea luna.
PS: Verifica presiunea in pneuri !
E posibil sa ai o pana, sau sa fie prea mica presiunea in una (sau mai multe roti).
-
E ce povesteam mai sus, presiunea e ok, doar ca nu se pupa cu ce e setat
-
Am fost ieri la AK si am facut revizia. Plus alte cateva lucruri.
La dus , am alimentat in Bucuresti la Petrom Baneasa si am ajuns cu acest consum la BV. Dar, nu am mers decat cu +10 peste limita , iar de la Ploiesti la Comarnic cu ACC activat.
(https://i.postimg.cc/sGXm80fL/20220906-084819.jpg) (https://postimg.cc/sGXm80fL)
La intoarcere, pana la Ikea ( de unde a inceput jihadul ) aveam 6.3 si autonomie de inca 700km. Dupa o ora si 30 min si alti 15 km prin minunatul trafic din capitala am ajuns acasa cu asta.
(https://i.postimg.cc/Z0bJnPDD/20220906-190015.jpg) (https://postimg.cc/Z0bJnPDD)
(https://i.postimg.cc/Tp5F3pG4/20220906-190010.jpg) (https://postimg.cc/Tp5F3pG4)
Deci se poate scoate consum ok si cu Subaru. Ca timp de parcurs drumul - e cam relativ, ca am prins si coloana la Timisul de jos ( un camion de armata nu reusea sa treaca pe sub podul din imediata zona a Cotului Donului si se circula alternativ pe un singur fir, am prins si ploaie, si trafic ingreunat in Busteni, si nu mai zic de Traficul din Bucuresti. Dar cu toate astea, am facut 3 ore.
La dus a fost alta poveste, fara blocaje, dar am facut pauza si am avut 2 ore 40 min pana la AK.
Masina a fost ok si la dus si la intors, dar o sa mai verific pe sub ea zilele urmatoare.
Cam atat despre drum.
Ce s-a facut la masina:
- schimb ulei motor + filtru ulei
- schimb ulei CTV + filtru - ala e icumva in cutie si s-a dat jos capacul , pus alt mastic / silicon ( nu stiu exact )
(https://i.postimg.cc/9DkF64mF/20220906-115422.jpg) (https://postimg.cc/9DkF64mF)
poza e din timpul operatiunii de inlocuire a uleiului CVT
-- schimb ulei diferentiale
- schimbat filtre aer, habitaclu
- verificare frane, bucse, pivoti, etc
Cand ma uitam prin show-room, am vazut vitrina cu accesorii si mi-am adus aminte ca voiam sa imi pun ceva pe masina si cu ajutorul lui Paul am ajuns la Radu. A verificat si chiar avea pe stoc ce voiam.
(https://i.postimg.cc/D8tMRnV3/20220906-120144.jpg) (https://postimg.cc/D8tMRnV3)
S-a uitat si Calin la masina, a gasit ceva update pe motor si l-a executat, a sters si eroarea de senzori, dar pe drum spre casa a reaparut, desi presiunea e ok si reverificata pe la Predeal. Deci, ar trebui sa vad care senzor e cu buba
Echipa AK incearca sa faca fie bine pentru fiecare client, ca e posesor de Subaru, sau Kia, sau Isuzu, sau VW sau Opel. Le iese? in cazul meu, da. Se poate si mai bine? Tot timpul e loc de mai bine , dar nu putem sa nu ne lovim de factorul uman, mai cu seama de lipsa oamenilor, indiferent de domeniu de activitate.
Per total a fost ok, si o sa merg si la urmatoarele revizii tot la ei.
Merci Sese, merci baietilor de la AK.
-
Ieri am fost la AK pentru un recall la ceva bobine. Cu ajutorul lui Radu ( el m-a sunat si m-a anuntat de asta ) am facut programarea pt ieri si operatiunea a fost facuta cu succes.
Multumesc baieti si sper ca nu v-am deranjat ieri prea tare prin showroom sau birouri din cauza juniorului :) .
Salutari si lui Horia ( si pe aceasta cale ) - ne-am intalnit intamplator pe la AK, era cu ceva treaba prin zona
-
Yeap !
Si eu am executat ”operatiunea bobina” saptamana trecuta.
Doar ca, in cazul meu, nu m-am deplasat eu la AK ci AK la mine !
Ma rog, bobinele, ca operatiunea in sine s-a executat la serviceul AK din Sibiu.
PS: Baieti faini si pe plan local !
-
Da mah, Marr, cand ai pe plan local reprezenanta, e ok, dar noi, astialalti, ne programam si cuplam si cu altele drumul la reprezentanta. Sese, pe cand si la Bucuresti? :)
Am uitat sa spun o chestie.
Ieri eram ceva agitat ( ma rog, ala micu ne-a agitat ), am luat cheia si am plecat. Ca prin vis am auzit ca talonul e in masina, nu am mai verificat cand m-am suit, ci am plecat direct. Pe drum, zic, hai sa il caut si sa il pun in portofel. Nu era de gasit. Sunat la baieti, si dupa vreo 10 min de cautat, m-a sunat Paul si mi-a spus ca era la ei, si ca sa nu mai fac cale introarsa, il pun ei la curier. Am zis ca e super ca l-au gasit si cand poate sa il puna la curier. Si curierul a venit AZI!
Multumesc mult domnilor! Jos palaria!
-
Momentan, service-ul AK din Sibiu este, oficial, KIA.
Dar, au gasit niste oameni buni pe plan local si, pentru chestii marunte, Sese mi-a recomandat sa apelez la ei si sa nu mai bat drumul pana in Brasov.
Operatiunea a durat mult mai putin decat estimarea initiala si (aparent) a decurs fara probleme. Spun aparent, deoarece nu am sesizat nicio diferenta de comportament ante/post opertiune.
PS: Fun fact: seful de service din Sibiu e fost subarist - a avut un SG, cumparat de nou, de care a fost foarte incantat ! A renuntat la el cand a avut nevoie de mai mult spatiu (de, a crescut familia). Acum, din cate mi-a spus, ii cam fug ochii dupa un Outback ...
PPS: Scuze de off-topic !
-
Yeap !
Si eu am executat ”operatiunea bobina” saptamana trecuta.
Doar ca, in cazul meu, nu m-am deplasat eu la AK ci AK la mine !
Ma rog, bobinele, ca operatiunea in sine s-a executat la serviceul AK din Sibiu.
PS: Baieti faini si pe plan local !
Salut, unde pot afla daca si masina mea e inclusa in recall? Subaru XV 2018. Mersi
-
Salut, cum mai esti cu portbagajul la XV vs SG? Am aceeasi dilema/problema, mi se pare ca e mai mic (volumul chiar e pe cifre 387 vs 380 XV 1st gen sau 310 ca al tau), dar e si deschiderea mai mica si cu bancheta rabatata mi se pare ca e totusi un downgrade cam mare fata de SG.
Pentru context - foloseam SG-ul si pentru carat diverse mai voluminoase la casa de la tara, mi-ar placea sa pastrez deschisa optiunea asta.
Mersi!
-
Salut
Portbagajul e mai mic, intr-adevar, dar nu chiar 310. Atat cred ca e cel hybrid. Te obisnuiesti cu el, dar mi-ar fi placut sa fie macar cat cel de la SG, mai ales ca avand un kinder mic cand pleci trebuie sa iei destul de multe cu tine.... Plus ca la SG fiind drept spatele, puteai sa pui si in sus si castigai si acolo spatiu :).
Dar masina compenseaza la alte capitole pe care nu le regasesti pe SG ;) - confort, silentiozitate la interior si altele
-
Salut, unde pot afla daca si masina mea e inclusa in recall? Subaru XV 2018. Mersi
Salut.
La mine. Da-mi seria.
-
Salut
Portbagajul e mai mic, intr-adevar, dar nu chiar 310. Atat cred ca e cel hybrid. Te obisnuiesti cu el, dar mi-ar fi placut sa fie macar cat cel de la SG, mai ales ca avand un kinder mic cand pleci trebuie sa iei destul de multe cu tine.... Plus ca la SG fiind drept spatele, puteai sa pui si in sus si castigai si acolo spatiu :).
Dar masina compenseaza la alte capitole pe care nu le regasesti pe SG ;) - confort, silentiozitate la interior si altele
Mersi! Intr-adevar eu ma refeream la hibrid ca aia ma interesa..
Cu copil ai nevoie de cutie sus? ma gandesc la un carut, o trotineta si hop, plin portbagajul.
Da, versatilitatea SG-ului e greu de egalat dar si sa poti sa mergi la 110-130 fara sa-ti vajaie capul cred ca merita :)
-
Cu copil ai nevoie de cutie sus? ma gandesc la un carut, o trotineta si hop, plin portbagajul.
Inca nu am folosit, vedem ce ne rezerva viitorul. Avem in dotare, dar nu a fost nevoie de el, inca.
-
Salutare
Se da urmatoarea situatie:
In august cand am fost la revizie, dupa ce s-a terminat treaba, i-am intrebat daca au setat si in meniul masinii cand trebuie sa vin la urmatoarea revizie. Raspuns: da. Ok.
Dupa o vreme, cateva sapt cred, butonam prin meniu si ajung si la partea cu revizia. Supriza, nu arata nimic. Zic, asta e, stiu cati km aveam, o bag eu din nou. Setez tot, data aprox de revizie, km, dau inregistare / salvare. Bun, eram linistit.
Acum cateva zile, zic sa verific iar , desi stiu cand sa ma duc cu ea, e mai mult de confirmare, pt psihic. Ce sa vezi, iar nu arata nimic.
Gresesc eu undeva , e ceva de la masina sau dupa ce bagi iti v-a arata doar cand te apropii de revizie?
A mai experimentat careva aceasta situatie?
Multumesc
-
Salutare.
Un mic update, facuta revizia de an, de data asta am mers la SMT. Schimb ulei, filtre, verificat instalatia AC , curatat la culise frane si schimbat ceva pe acolo+ gresat. Total distractie, aprox 1600 lei.
ODO 55.530 km.
Dupa revizie am fost sa fac si ITP-ul , se apropia termenul de expirare si nu aveam alta perioada disponibila. Mai nou, la ITP se citesc si toate erorile din calculatorul masinii, dar si , numarul de km inregistrati in calculator. La mine era o diferenta de 400 km, care o pun in seama rotilor de iarna.
In rest masina e ok, totul este cum ar trebui sa fie. Sa te poti sui in ea si merge fara griji in concediu sau oriunde. De consum carburant..nu am mai fost interesat :) de el, e decent.
Druburi bune sa aveti
-
Nush ce-s aia km din calculator, doar zic ca indiferent de dimensiunea anvelopei, sistemele masinii tot functie de turatia rotii calculeaza. Ca difera parcursul real, aia-i alta treaba, dar masina nu stie asta.
-
ECU inregistreaza si km. In caz ca schimbi ceasurile, ai metoda de verificare. Probabil aia inseamna km din calculator. Vezi ca poti verifica cu OBD link la unele modele. La cele mai "sarace" poti sa vezi doar cand a fost resetat ecu ultima data/in urma cu cati km.
Ca ceasurile indica viteza usor diferit fata de GPS e una, dar nu cred ca inregistreaza diferit distanta fata de ecu.
-
Nu va contrazic, ca nu stiu ce si cum. Doar ca era o diferenta de 400 km intre ce este inregistrat in ECU si cat arata.Si am zis sa scriu si aici. Masina masluita :))
-
ECU inregistreaza si km. In caz ca schimbi ceasurile, ai metoda de verificare. Probabil aia inseamna km din calculator. Vezi ca poti verifica cu OBD link la unele modele. La cele mai "sarace" poti sa vezi doar cand a fost resetat ecu ultima data/in urma cu cati km.
Ca ceasurile indica viteza usor diferit fata de GPS e una, dar nu cred ca inregistreaza diferit distanta fata de ecu.
La toate marcile.difera km din ecu fata de cele de pe ceasuri. Habar n-am care e explicația....
-
Am făcut și eu astăzi ITP-ul la al meu xv hybrid dar kilometrajul citit de inginerul de service din ECU corespunde cu cel din bord.
Inginerul a văzut ca ECU raportează un bec ars....dar la o verificare atenta toate funcționau.
Eu am mâine programată revizia la SMT, o să-i rog sa verifice.
-
(https://i.postimg.cc/TKhY6j0s/20230908-115513.jpg) (https://postimg.cc/TKhY6j0s)
(https://i.postimg.cc/349xhtsP/20230908-115623.jpg) (https://postimg.cc/349xhtsP)
-
Frumos ! Aş spune că e Veselie(i) de subaru !
-
(https://i.postimg.cc/TKhY6j0s/20230908-115513.jpg) (https://postimg.cc/TKhY6j0s)
Foresterul pare ponei pe langa XV, zici ca'i un kei car de'al japonezilor, mic da' rau
-
Chiar ca! WTF? A bagat celalalt SG-ul la apa? ;D
-
Mneah, dar asa e , pare mic.
Dar nu pe langa XV, ci pe langa Ascent e ca un key car :) . Plus ca stiti ca Foresterul e mai pe burta, nu e cu suspensia stock.
-
Ah, ala e Ascent!!! Ok, credeam ca e Outback! :D
-
Si fara Ascent, tot pitic pare SG'ul, fie el si coborat ca garda la sol
(https://i.postimg.cc/s1Vy3jcc/XV-SG.jpg) (https://postimg.cc/s1Vy3jcc)