Subaru club Romania

Jurnale de bord => Forester => Foresterul meu SK (2019-prezent) => Topic started by: adyt on August 12, 2022, 14:38:36 PM

Title: Forester 2022
Post by: adyt on August 12, 2022, 14:38:36 PM
Salut si bine v-am gasit

Am incercat sa scriu pe forum dar nu am gasit timpul necesar. Acum m-am eliberat un pic de cele zilnice ai am zis sa give it a try. In Aprile am decis ca ne trebuie o masina adaptata mai bine schimbarilor in stilul de viata. O masina relaxata si spatioasa, in care sa incapa bicicletele, in primul rand. Am pornit dupa un RAV4 (la sfatul unui prieten care detine unul), dar nu am gasit nimic pe stoc si cu oarecare neincredere am sunat si la Subaru. Soc si groaza, aveau unul pe stoc!

Masina anterioara a fost un Clio 4 RS. O masina senzationala si surprinzator de versatila, ma descurcam cu bicieletele cat timp cel mic avea roti de 16". O masina cu care am fost la Adancata de multe ori si care te resplatea atunci cand stiai ce sa ceri de la ea pe circuit, dar si cu care am facut naveta la gradinita 5 ani. Anyways, in 2020 am ajuns o singura data la circuit, iar in 2021 nici macar odata. A fost o decizie dificila sa ma despart de Clio, dar pare decizia logica.

Foresterul are acum 7100km, am facut si prima revizie. Pot sa zic ca masina m-a surprins cu tinuta de drum, este destul asezat pentru un SUV. M-a surprins cu materialele din cabina, directia destul de precisa si cu senzatia de spatiu si lumina. Una peste alta, ne-am imprietenit rapid.

Nu am mai condus aspirata de ceva 2-3 ani, ultima a fost o Mazda 3 G120 tot automata. Dinamica as zice ca e comparabila cu 3ul, ca urmare a trebuit sa ma intorc la modul de depasit "la aspiratie". A necesitat ceva adaptare si lucrul cu hibridul, dar acum consider ca m-am prins in mare. Ma ajuta in traficul care se misca foarte incet, trec cele 2 abuteiaje pe care le intalnesc zilnic mai mult pe electric. In depasiri intra pe la 3000RPM si se simte, dar trebuie un pic atentie ca era sa ma sui pe cel din fata. initial am crezut ca ma vor depasi Loganele pe DN, dar nu, as zice ca puterea este adecvata uni mers calm. Evident 1.8 turbo+ electric ar fi fost muuult mai interesant.

Cutia - nu aveam asteptari prea mari, venind de pe una cu dublu ambreiaj. Totusi pt trafic bara la bara si in afara asfaltului mi se pare ce trebuie. La mers alert simuleaza treptele, interesant as zice, seamana cu o varianta mai letargiza de automata cu convertizor. Mi se pare un pic cam scurta pentru mers pe autostrada, adica la 130kmh are 3000rpm. Clio tot 3000 avea, dar la el intelegeam nevoia de cutie scurta. Asa cum a zis si altcineva, nu prea e masina de autostrada iar 130kmh fiind limita la care vantul incepe sa se faca simtit iar consumul sa creasca.

Dotarile sunt super ok, camerele isi fac treaba. Am versiunea entry (oricum nu as fi avut altceva de ales), dar are destule pentru o versiune entry. Farurile sunt senzationale, as zice ca peste Mazda, Clio sau X1. Scaunele sunt si ele super ok iar pozitia de condus e buna.

Consumul s-a oprit pe la 8, acum cand merg mult cu AC a urcat la 8.2. Ca stil 60% afara din localitate, 40% in oras. Mi se pare decent pt aerodinamica de caramida si AWD. Ok, RAV4 ar fi avut probabil 6-6.5 in aceleasi conditii, dar avand in vedere cum se conduce Subaru sunt dispus la un consum mai mare cu 1.5-2%

Ce nu imi place:
- geamurile nu au filtru de UV. Nici Mazda nu avea. Cred ca japonezii nu prea au soare sau le place sa se bronzeze in masina.
- daca ceri prea mult si prea repede din acceleratie, trecerea de la electric la benzina este cam...bumpy. Aici cred ca este si din cauza modului in care este conectat electricul la sistem (si anume pe o curea a CVT-ului, fata de Toyota care il are direct pe volanta find practic FWD)
- Android Auto se deconecteaza din cand in cand. Nu-mi dau seama daca e de la tel (S21) sau de la cablu, sau de la headunit. Carplay nu se deconecteaza, dar nici nu am rulat mult cu carplay.
- parbrizul se murdareste de insecte intr-un ritm infernal, iar stergatoarele nu reusesc sa curete parbrizul.

Ce ar fi putut fi mai bine:
- bateria hibridului mai mare. Daca aveam macar 5-7 km de autonomie electrica pentru mine era arhisuficient.
- buzunarele din usi sunt...minuscule. La Clio puneam sticla de 2 litrii in usa, aici ...0.5 maxim
- rezervorul putea fi mai mare. Aici chiar nu inteleg, daca tot au lasat bateria asta mica, puteau sa o mute mai spre spate unde este loc.

Ce urmeaza:
- carlig de remorcare, dar doar partea mecanica (si rabatabil) - ca sa pot pune un suport de biciclete . M-am gandit la un Thule Express, ar trebui sa fie suficient. Mie frica sa pun si priza electrica avand in vedere ca vor trebui sa umble la cablaje. Oricum nu intetionez sa imi iau rulota
- folie fata spate.
- senzorii de parcare spate. Desi camera spate e senzationala, eu sunt obisnuit cu piuiala. Cost 1500 de lei OEM + manopera, probabil o sa le fac impreuna cu carligul, daca tot dam bara spate jos. Ideal ar fi sa poata activa si franarea automata la mers cu spatele.
- pe termen lung - scuturile de aluminiu la cutie si diferential. Mi se pare incredibil ca nu are macar la cutie
- pe termen si mai lung - camera de la oglinda

Cam atat momentan. Cred ca am facut alegerea perfecta pentru intrarea in lumea autobuzelor.
Cateva poze, cu Foresterul si o poza cu Clio
Title: Re: Forester 2022
Post by: dan_b on August 12, 2022, 15:57:00 PM
Felicitari si la multi km placuti!
Poze? :)

Interesant rezumatul masinii si argumentat.
Ref folii - exista cele cu transparenta maxima, dar cu maxim de protectie UV pt geamurile fata, sunt legale sau aproape legale (in functie de gradul de colorare al geamurilor masinii din standard).
Title: Re: Forester 2022
Post by: MyKe on August 12, 2022, 16:35:53 PM
Să-l stăpāniți sănătoși!

Da, folia e must have, eu am pus pe toate geamurile, inclusiv laterale față, parbriz și trapă.
Parbrizul se va șterge mult mai ușor după un tratament hidrofob.
Dacă folosești cablul de date original, AA nu ar trebui să se deconecteze.
Title: Re: Forester 2022
Post by: adyt on August 12, 2022, 16:54:31 PM
Poze? :)


Nu gasesc unde sa le incarc
Title: Re: Forester 2022
Post by: adyt on August 12, 2022, 17:26:32 PM
Ah, am uitat. O intrebare pentru alti posesori de SK: vi se pare ca se consuma bateria hibridului stand cu masina pe loc, la relanti (atentie, motorul pornit!)
Title: Re: Forester 2022
Post by: Rene1984 on August 12, 2022, 17:44:32 PM
Felicitări pentru achiziție!

Īn linii mari īți īmpărtășesc īntru totul și concluziile, și motivele de īncāntare, și lucrurile unde zic că era loc de mai bine - absolut de acord, de exemplu, cu buzunarele mici de pe uși, sau rezervorul care putea fi o idee mai mare. Dar nu le poți avea pe toate. :)

Nu am reținut ce culoare este mașina (sau dacă au fost și poze, mie nu mi se afișează).

Cāt privește īntrebarea despre descărcarea bateriei la ralenti - da, am sesizat și eu, dar numai vara și iarna, cānd e cald tare sau frig. La temperaturi īntre 12 și 25 de grade nu am observat. Probleme cu Android Auto nu am avut de vreun fel, poate să fie cablul de vină.

Drumuri faine și fără probleme.
Title: Re: Forester 2022
Post by: adyt on August 12, 2022, 18:20:52 PM
Nu pot sa incarc attachements, nu am butonul ...Ori sunt chior si nu il vad. As pune printscreen, dar ...nu am cum  :)
Title: Re: Forester 2022
Post by: dan_b on August 12, 2022, 18:22:07 PM
Pentru poze folosim upload pe servere de tipul imgBB sau altele si de acolo se genereaza link, care se copiaza aici.
Eu asta folosesc: https://imgbb.com/

Si aleg thumbnail link, din optiuni. 
Title: Re: Forester 2022
Post by: adyt on August 12, 2022, 18:38:21 PM
ok merci, trebuie sa am cevam mai mult timp :)

(https://i.ibb.co/47xwXnc/20220409-130818.jpg) (https://ibb.co/L8fDcXM)

(https://i.ibb.co/3zjFpx1/20220409-130830.jpg) (https://ibb.co/QdTHPW9)
Title: Re: Forester 2022
Post by: MihaiFlorescu on August 12, 2022, 23:14:43 PM
Super frumoasa mașina. Īmi place cum ii sta in verde.

E trecere mare de la Clio RS la Forester e-boxer dar īți īnțeleg motivele. Așa am făcut și eu cānd am renunțat la WRX și Adāncata și am trecut la Outback, apoi o semi-revenire la Impreza aspirat și acum experimentez viața cu 2.5 turbo.

SK seamănă cu modelele mai vechi de Forester in ceea ce privește vizibilitatea peste capota, care este foarte buna, dar cu parbrizul nu ai ce sa faci. Așa este Foresterul cu plafonul sus față de alte suv-uri. Eu as fi putut sta lejer și tot mi s-ar fi părut interiorul mare și cu plafonul mai jos cu 3-5 cm, dar nici nu sunt īnalt...

Să te bucuri de ea și așteptăm poze și noutăți cāt mai des pe aici.
Title: Re: Forester 2022
Post by: andrei0241 on August 13, 2022, 06:48:51 AM
Frumos exemplar, sa va poarte fara probleme!

Pentru parbrizul care se umple repede de gaze, eu deja m'am resemnat la "baba" mea, am tot timpul un spray de geamuri si un burete de vase in portbagaj, pe care il folosesc pe partea aspra, racletele de la benzinarii nu fac fata (stergatoarele nu au nici o sansa daca apuca sa se usuce un pic insectele)
Title: Re: Forester 2022
Post by: MihaiFlorescu on August 13, 2022, 08:12:30 AM
1/4 din Sonax Insektenstar in rezervorul de lichid de parbriz plus apă distilată pānă la full. Este o variantă de drum, apoi spălată bine mașina după călătorie, mai ales clătită pentru ca soluția ce ajunge și pe caroserie să nu afecteze lacul. Eventual folosirea spălătoarelor de faruri, căci alea aruncă și pe capotă și pe bară.

A funcționat la Hyundai pe Constanta-Bucuresti de la 7 la 9 seara, mers 160 cu soarele in față. Īncetineam la 100 să pot să stropesc bine parbrizul.
Title: Re: Forester 2022
Post by: adyt on August 14, 2022, 10:49:13 AM
(https://i.ibb.co/7Wswk61/20220318-143251.jpg) (https://ibb.co/7Wswk61)

(https://i.ibb.co/F6kMBmD/20220326-164316.jpg) (https://ibb.co/F6kMBmD)

(https://i.ibb.co/HXSfQd0/20201124-124411.jpg) (https://ibb.co/HXSfQd0)

Getting better at posting img
Title: Re: Forester 2022
Post by: marr on August 16, 2022, 12:28:14 PM
Wellcome to the club !
Ma bucur nespus sa vad ca, incet, incet, creste numarul de Subaru si pe la noi.
Si mai ales cand vad ca incep sa se vanda (si) masini noi.
Din punctul meu de vedere., tinand cont de modul de utilizare si scopul pentru care ai achizitionat aceasta masina, Forester-ul era varianta ideala !
Felicitari pentru alegere !
Nu-ti urez sa te bucuri de masina - stiu ca o vei face !

PS: Vad ca ai versiunea facelift si ma roade curiozitatea - ai camera in bot !
Asta-i singura dotare pe care o doream si care exista pe modelele din America de Nord (la momentul la care am achizionat eu Foresterul), nu era disponibila pe modelele de Europa. Avand in vedere cat de masiv o botul masinii, mai ales la iesirile pe dealuri si coclauri, ar fi fost extrem de utila. Nici la parcari nu era deloc rea ...

PPS:  Verdele ala se potriveste de minune pe Foresterul tau !
Title: Re: Forester 2022
Post by: adyt on August 17, 2022, 13:03:46 PM
Fiind primul nivel de echipare nu are camera aceea de pe oglinda din dreapta. Am vazut ca in Australia au reusit sa o retrofit cu piese OEM. O am si eu pe lista, dar sa zicem ca nu e urgenta.
Title: Re: Forester 2022
Post by: dan_b on August 17, 2022, 13:54:19 PM
Aia e ultima necesara in realitate :)
E mai importanta cea din fata, mai utila, cum zicea si Marr.
Altfel, super culoarea, arata foarte bine masina!
Si ce este frumos la Subaru vs alte marci, nivelul de echipare initial este similar cu "full" la altii :)
Title: Re: Forester 2022
Post by: marr on August 17, 2022, 17:26:19 PM
Camera din oglinda s-a dovedit (aproape) utila de doua-trei ori in mai bine de 2 ani de cand am Foresterul.
O singura data a fost utila cu adevarat - dar si atunci era degeaba daca ar fi avut camera din bot ca suratele de dincolo de Atlantic.
PS: M-am uita acum pe listele de dotari si, aparent, nici la face-lift nu i-au pus camera in bot Foresterului. Ciudat e ca XV-ul e-Boxer o are incepand cu al doilea nivel de echipare !
De altfel, daca stau sa ma gandesc, Foresterul meu nu are nici oglinda interioara electro-cromatica, dar XV-ul (desi mai vechi cu peste un an si mai ieftin cu 10k Euro), are !
Cine sa-i mai inteleaga pe japonezii astia !

PS: Vineri trec pe la AK ca sa schimb parbrizul Foresterului si intreb ce si cum e cu camerele astea, ca ma cam roade !
Title: Re: Forester 2022
Post by: adyt on August 17, 2022, 17:36:08 PM
Da, e o idee sa intrebi. Eu personal stiu ca Forester are doar camera din oglinda, iar impreuna cu cele stereo si cea din spate ofera un 360 view. Ideea ar fi, daca se face retrofit si se instealeaza camera ($$$?), oare se pot activa si functiile care se bazeaza pe camera (gen asta cu 360 view).

Cred ca din urmatorul nivel de echipare cea mai utila chestii ar fi fost senzorii de parcare, camera de pe dreapta, functille aferente si poate volanul incalzit.  Functia de monitorizara pasager, sincer, nu ma atrage, am inteles ca e foarte enervanta
Title: Re: Forester 2022
Post by: marr on August 17, 2022, 20:22:10 PM
O corecție (de fapt, doua):
Camerele stereo (aka Eye-Sigth) nu-ți permit un 360 view.
Alea sunt destinate exclusiv sistemului de pilot adaptiv / frānare automata/ etc. Nu pot vedea imagini captate de respectivele camere.
Funcția monitorizare șofer (nu pasager) nu-i chiar enervanta - bă, dacă stau bune sa ma gāndesc, pote fi chiar utila in anumite situații - de exemplu, sunt super īncāntat de driver recognition ca nu mai trebuie sa reglez scaunul si oglinzile de fiecare data cānd se schimba șoferul. Si cum Foresterul are trei șoferi, e foarte util Gizmoul asta.

PS: Dotările extra despre care vorbești sunt cele pe care eu unul le folosesc cel mai puțin (spre deloc). Deci dacă doar alea īți lipsesc, stai liniștit ca n-ai pierdut mai nimic !
Disclaimer: E bine de știut totuși ca mașina mea de zi cu zi este XV-ul. Foresterul este mașina soției si eu o conduc doar in excursii/ concedii sau cand trebuie făcut plinul, spălată sau dusa la service. Deci, este posibil ca opiniile mele sa fie cumva afectate si de asta.
Title: Re: Forester 2022
Post by: MihaiFlorescu on August 17, 2022, 20:57:40 PM
Eu cānd v-am zis că Foresterul este cel mai spartan din gamă, nu m-ați crezut.

Impreza, deci și XV, este peste Forester ca și calitate a finisajului, apoi top of the range Este Legacy/Outback. Așa a fost mereu. Foresterul a fost creat pentru mai multa utilitate și capabilitate in natură, nu ca și model premium peste Impreza. Diferența de bani se duce in extra caroserie, extra materiale brute sau produse finite, suspensii, roți și din ce mai rămāne se adaugă briz-brizuri ca dotări.

Foresterul meu are niște materiale pe care le regăseam in Outback capăt de linie/ generație, deși Foresterul abia se lansa atunci ca și generație nouă.
Title: Re: Forester 2022
Post by: adyt on August 17, 2022, 23:37:06 PM
Eu o sa imi pun senzorii pe spate, pt mine camera e ...degeaba, nu pot sa o urmaresc. Am avut 2 momente in care era sa ma sui pe un gard, culmea undeva unde fac asta zilnic, daca e un spatiu nou ma concentrez mai bine. Sunt dependent de tignalul senzorilor. Cand garez in curte o fac dupa repere fara sa ma uit in spate sau in oglinzi.

La materiale singura plangere e legata de mocheta de pe jos, mi se pare ca la pragul din spate se toceste in zona aceea plana si acoperiata de plastic. cel mic trebuie sa puna piciorul pe prag ca sa urce/coboare si deja s-a scamosat mocheta. Daca japonejii prelungeau plasticul peste buza, in jos, era de vis, ca urmare trebuie sa gasesc o varianta de a acoperii mocheta altfel in 1 nu mai exista.
XV mi se pare identic la interior si la materiale, dar asta din observatiile superficiale din showroom. Outback da, e alt animal. Numai faptul ca in afara EU primeste 2.5t spune mult despre pozitiinare.

Title: Re: Forester 2022
Post by: adyt on October 26, 2022, 22:19:11 PM
Un mic update. 11000km, consumul a ramas la 8-8.2 indiferent de cum merg sau de trafic. Prima revizie la 5000 a fost aproximativ 650 de lei, urmatoarea la 15000 (aparent nu mai e mult pana la urmatoarea).

A crapat un stergator, cel de 650mm, habar n-am cum. L-am schimbat pe garantie, 300 de lei :). Ca urmare am cautat variante aftermarket si am gasit Bosch Aerotwin A156S. Aparent e o varianta aproape buna :) doar 2 probleme: cel de la pasager are 400mm fata de 450mm OEM, iar butonul de la quick release e un pic mai mic si joaca putin, 1-2mm. L-am plimbat astazi, nu scoate zgomot, sterge bine, pare ok.

Pt anvelope de iarna m-am decis pe Bridgestone LM005, le montez vineri. Sper sa fie ok.

Mai am o mica problema cu infoteinment-ul. Android Auto crapa subit, nu-mi dau seama daca e de la telefon (S21)  sau de la cablu, sau de la mufa USB A a masinii. Car play pare mai stabil, nu a crapat niciodata.

Stresat fiind de la Clio ref la temperatura uleiului din cutie si a ambreiajelor (aveam ambele info pe RS Monitor) ma gandesc sa iau un tool de diagnoza OBD2 si sa vad pe Torq cum stam cu temperatura uleiului din cutie, asa, pur informativ. Eventual sa ajustez putin modul de conducere cand uleiul e incacrece...ma rog, 200 de lei, candva o sa-l iau.


Title: Re: Forester 2022
Post by: MihaiFlorescu on October 27, 2022, 10:08:45 AM
Dar știi tu că ai senzor de temperatura pe cutie să īți arate valoare? Sa nu ai surpriza :) Subaru mai are tendința să pună senzori de tipul false/true in care fie aprinde o avertizare fie nu, dar nu īntoarce o valoare alta decāt 0 sau 1.

Nu spun că nu e, dar verifica īnainte.
Title: Re: Forester 2022
Post by: Alin on October 27, 2022, 10:11:46 AM
Mai am o mica problema cu infoteinment-ul. Android Auto crapa subit, nu-mi dau seama daca e de la telefon (S21)  sau de la cablu, sau de la mufa USB A a masinii. Car play pare mai stabil, nu a crapat niciodata.

E de la telefon, asa face si la mine detin un Motorola, cum se misca putin mufa, cum pica AA. Sotia are un Sony, merge super, nu se deconecteaza deloc.
P.S am incerca 3-4 cabluri care de care mai original, same problem.
Title: Re: Forester 2022
Post by: adyt on December 21, 2022, 22:49:58 PM
A trecut ceva timp de la ultimul update. Momentan 13500km si mergem spre revizia 2. Consum intre 8 si 8.2, indiferent cum merg cu ea, as zice ca not bad.

Anvelopele de iarna Bridgestone LM005, super mega smechere. Am vazut ABS de 2 ori, fata de Duelerle de vara cu care vad ABS de 2 ori pe zi.

Ramane enervanta problema cu Android Auto, cred ca totusi de vina e mufa USB a masinii.

Am deacoperit ca pe Sport regenereaza bateria mult mai agresiv, gen in 300m umple 2 linii. Totodata ajuta sa nu mai opreasca motorul cand ajungi la 30kmh, ca urmare in slow moving traffic, gen intre 20 si 50kmh merg pe Sport. Sub 20kmh si peste 50mkh merg pe I.

Acum ca s-a racit observ ca CVTul nu mai simuleaza schimbari daca nu ajunge pe la 60grade uleiul, deci ceva se intampla, sper ca in bine :)

Am verificat uleiul, pare ca e la Max dupa 8k km, un pic afumat si mirosind a benzina.
Title: Re: Forester 2022
Post by: dan_b on December 22, 2022, 12:39:55 PM
Consumul e super bun, prea bun, dat fiind ca totusi e awd si frig afara.
Ulei clar nu ar trebui sa consume, motor nou, probleme 0.
Title: Re: Forester 2022
Post by: aero900 on March 12, 2023, 00:23:52 AM
Vrei sa o vinzi sau e o confuzie la mijloc ? Daca da, de ce ?