Recent Posts
Subaru club Romania

Recent Posts

Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on July 02, 2025, 07:11:58 AM »
Azi dimineata la ora 5, 12*C in bord, omoram masina de pomana cu VR46 (asa a vrut andea sa-l numeasca), 295g/s, target infantil neatins. Corectii zero, ca expira liber probabil. Boost mentinut sus - da.
Oricum, fata de tabelul americanilor, formula lui andea imi taie vreo 25 cai, deci who cares.

Am spalat cotineata, ca avea jantele innegrite de giratoriu dupa pull in 4 si gata, asa ramane, ca mi s-a cam luat. Cu VR46, care de fapt e vreo 47-48, c-au mai fost dubluri si salturi.

Daca doreste, andea sa scrie si el niste idei, ca pe chatul privat se pierd, aici raman. Eu probabil am scapat si multe prostii.
2
Discuții libere / Re: Rechemari service - Info
« Last post by bignuke on July 01, 2025, 15:56:43 PM »
Se pare ca abia acum RAR s-a trezit si la noi:

https://www.rarom.ro/?p=300662

3
Impreza mea GD/GG (2001-2007) / Re: 2002 WRX SW
« Last post by Muttley on July 01, 2025, 13:44:07 PM »
Deci pe la 5 juma' dimineata, vreo 14 grade anaier si cam umed, am iesit la loguri. Am fost si aseara, deci urma sa am o comparatie directa.
- aseara: cald, prins trafic greu pana la autostrada, heat soak, pulluri cu IAT relativ ridicat.
- dimineata asta: rece afara, rece si motorul, ca i-am dat direct pull in 4 pe harta 2, cu uleiul sub 80 grade, dar mai sus nu urca.

Aseara.



Dimineata.



Suprinzator (si nu prea), spool e similar pe treapta 4, 3250rpm pe ambele harti, in ambele scenarii de temperatura. Ma gandesc ca e normal, de vreme ce boostul pe treapta 4 dureaza forever, are timp sa se inghesuie aerul ala oricat de rarefiat ar fi.
In treapta 3 insa, alta poveste. 3800rpm la cald, 3500 la rece. Imensa diferenta.

Este si un spike la primul pull la rece, peste 20psi, nu pot spune ca ma incanta valoarea aia. Ah, ba nu, acum vad, e pe harta domestica, lol. Fix ce zicea andea, super greu de impacat spike cu low target. Anywayz...
andea m-a anuntat ca lui nu-i place dipul de dupa, unde ECU, care cativa pasi anteriori reactiona, probabil reducand WGDC, acum, din cauza inertiei sistemului, facea o burta pe curba. Deci spike+dip, probabil egal flatness pe urmatorul rom.

Si n-am rezistat tentatiei, m-am dus cu turele sus, aproape de 6500, in cautarea fatidicului +300g/s.
Nope, n-a fost, a lipsit putin.
Insa vestea buna, care m-a bucurat nespus, e ca acel maxim de 297g/s a fost undeva pe la 5950rpm. Eu avand un obicei incapatanat de a nu depasi niciodata 6k cu Subaru, fie el si V7 de Japonia cu redline la 8200.
Ok, a fost la 5950rpm pentru ca, se vede pe grafice, mai e putin boost drop sus. Practic, turatia crescuta a fost omorata de boost drop, P=Mxn.

De fapt, iata si grafice de putere si cuplu in dimineata asta, pe ambele harti. Ma rog, debit aer si boost. Dar e tot aia.

Target de 16. Turatia creste, boost constant, debitul creste.



Target de 18. Turatia creste, boost scade, debitul se plafoneaza. Again, P=Mxn.



___________________________

Am uitat, foarte fun fact aseara. A mers curat, fara corectii, pulluri gramada. Ma chiar miram, zero. Apoi a dat una la cel mai dubios regim, vreo 3500 ture la WOT in 3. Paf!
___________________________

Fac sinteza si recapitularea:
- hotside de 7cm2, evacuare dupe anglea, galagioasa, restrictiva. Masina tragea de rupea, sunet, spool de la relanti, 296g/s, caterinca deplina.
- evacuare larga, fancy, silentioasa. Boost creep.
- solutie boost creep - hotside de 8cm2. Cu ceva aventuri cu freze pe langa. Rezultat - spool ceva mai sus, debit identic.

Cum e masina acum...

Mai silentioasa, asta reduce enorm din nivelul de drama, dar n-am ce face. Lasa impresia ca-i mai lenta.
Senzatia de mai lenta e amplificata de spoolul ceva mai tarziu, 200rpm. Nu neaparat faptul ca e mai tarziu, ci ca se termina mai repede. Nici nu mi-e foarte clar unde-i problema tbh.

Putere mai mare, contrar asteptarilor, nu pare a fi. Da, voi depasi 300g/s, motorul va depasi pragul psihologic conform tabelului american. Daca nu maine dimineata, alta data. Insa cum am zis deja, cred ca limitarea e cum zice andea, pe admisie. Si retin vag ca acu' aproape 2 ani ma sfatuia sa trec la turbo inlet marit, si n-am vrut. Poate e mai bine totusi, cum toate-s un compromis. Asa cum e acum, merge de s-o pupi in toba off-boost, trepte mici pana-n 3000-3500, ca orice masina normala. Nu ca ea n-ar fi.

Si tot ca sa sustina ipoteza cu restrictia pe admisie, ar fi faza cu creepul la cresterea diametrului pe catback. Ea era sugrumata clar acolo, insa intamplarea face ca era sugrumata fix cat admisia, erau sincronizate din greseala. Acum e evacuarea larga, admisia a ramas in urma.

Largirea evacuarii insa, repet, are un efect rational si matur. Adica zona cu care nu ma intersectez. Fiabilitatea. Or fiind Subaru de 2l deshrouded, ratiunea si maturitatea se cam impun. Lucrez la asta, incerc, ma straduiesc.

Si cum e masina indirect...
1) soferake s-a obisnuit. Au fost mii de pulluri anul trecut, deja mi se parea lenta. E ca la narcotice.
2) soferake si-a schimbat daily-ul, cu unul extrem de usor si care face spool la 2500 ture. Normal ca ceva e off la asta. In special targetul ala foarte-foarte mic. Dar... compromisuri.

V46, printre altele, incearca indreptarea curbei de boost la capatul dinspre dreapta. Deci da, cel mai probabil vor fi +300g maine dimineata. Matur si rational...
Revin.
4
Forester / Re: suspensie spate Forester SG
« Last post by Ilie on June 30, 2025, 17:21:40 PM »
Merci mult!
Cel mai probabil voi merge pe KYB, cu toate ca am inceput sa am dubii daca sa mai pun suspensie standard..
5
Reprezentanțe și ateliere pentru Subaru / Re: Alte service-uri
« Last post by cosmin8888 on June 30, 2025, 14:56:10 PM »
Ok, mulțumesc. 
6
Alte modele si non-Subaru / Re: Isuzu D-Max 2021
« Last post by dan_b on June 30, 2025, 13:23:30 PM »
Multumesc frumos, asemenea!
7
Foresterul meu SH (2008-2013) / Re: XT SH 2009 - Povestea continua
« Last post by MihaiFlorescu on June 30, 2025, 12:23:46 PM »
Ai facut foarte bine. Eu dupa ce am schimbat rulmentii pe fata, am inceput sa ii aud si pe cei de pe spate. De obicei, cel care face zgomot mai tare acopera zgomotul facut de ceilalti.
8
Reprezentanțe și ateliere pentru Subaru / Re: Alte service-uri
« Last post by MihaiFlorescu on June 30, 2025, 12:19:40 PM »
Vorbeste cu Mihai Stan
9
Reprezentanțe și ateliere pentru Subaru / Re: Alte service-uri
« Last post by cosmin8888 on June 30, 2025, 11:40:14 AM »
Salut !Găsesc pe cineva in Ploiești sa-mi verifice si mie un Subaru forester SG 2004 varianta de 125 cai ? La plecare nu mai are putere si mai ales in pantă  chiar daca o turezi mai tare deși acceleratia o tin apăsată ii scad turatiile .
10
Foresterul meu SG (2003–2008) / Re: Gold 02 XT 4EAT
« Last post by Muttley on June 30, 2025, 11:36:00 AM »
Grupa N e o categorie de omologare in raliuri, unde masinile sunt in punctele esentiale de serie. Lui Subaru i-a cam curs mucii in grupa aia, asa c-a dezvoltat o serie de elemente de mecanica mai axate pe performanta, in detrimentul confortului. Articulatiile ar fi unele dintre ele, bucsele asemenea.

Adica eu vand bucse normale, standard. GrN am pe masina, hence vanzarea.
Pages: [1] 2 3 4 5 ... 10