Deci pe la 5 juma' dimineata, vreo 14 grade anaier si cam umed, am iesit la loguri. Am fost si aseara, deci urma sa am o comparatie directa.
- aseara: cald, prins trafic greu pana la autostrada, heat soak, pulluri cu IAT relativ ridicat.
- dimineata asta: rece afara, rece si motorul, ca i-am dat direct pull in 4 pe harta 2, cu uleiul sub 80 grade, dar mai sus nu urca.
Aseara.

Dimineata.

Suprinzator (si nu prea), spool e similar pe treapta 4, 3250rpm pe ambele harti, in ambele scenarii de temperatura. Ma gandesc ca e normal, de vreme ce boostul pe treapta 4 dureaza forever, are timp sa se inghesuie aerul ala oricat de rarefiat ar fi.
In treapta 3 insa, alta poveste. 3800rpm la cald, 3500 la rece. Imensa diferenta.
Este si un spike la primul pull la rece, peste 20psi, nu pot spune ca ma incanta valoarea aia. Ah, ba nu, acum vad, e pe harta domestica, lol. Fix ce zicea andea, super greu de impacat spike cu low target. Anywayz...
andea m-a anuntat ca lui nu-i place dipul de dupa, unde ECU, care cativa pasi anteriori reactiona, probabil reducand WGDC, acum, din cauza inertiei sistemului, facea o burta pe curba. Deci spike+dip, probabil egal flatness pe urmatorul rom.
Si n-am rezistat tentatiei, m-am dus cu turele sus, aproape de 6500, in cautarea fatidicului +300g/s.
Nope,
n-a fost, a lipsit putin.
Insa vestea buna, care m-a bucurat nespus, e ca acel maxim de 297g/s a fost undeva pe la 5950rpm. Eu avand un obicei incapatanat de a nu depasi niciodata 6k cu Subaru, fie el si V7 de Japonia cu redline la 8200.
Ok, a fost la 5950rpm pentru ca, se vede pe grafice, mai e putin boost drop sus. Practic, turatia crescuta a fost omorata de boost drop, P=Mxn.
De fapt, iata si grafice de putere si cuplu in dimineata asta, pe ambele harti. Ma rog, debit aer si boost. Dar e tot aia.
Target de 16. Turatia creste, boost constant, debitul creste.

Target de 18. Turatia creste, boost scade, debitul se plafoneaza. Again, P=Mxn.

___________________________
Am uitat, foarte fun fact aseara. A mers curat, fara corectii, pulluri gramada. Ma chiar miram, zero. Apoi a dat una la cel mai dubios regim, vreo 3500 ture la WOT in 3. Paf!
___________________________
Fac sinteza si recapitularea:
- hotside de 7cm2, evacuare dupe anglea, galagioasa, restrictiva. Masina tragea de rupea, sunet, spool de la relanti, 296g/s, caterinca deplina.
- evacuare larga, fancy, silentioasa. Boost creep.
- solutie boost creep - hotside de 8cm2. Cu ceva aventuri cu freze pe langa. Rezultat - spool ceva mai sus, debit identic.
Cum e masina acum...
Mai silentioasa, asta reduce enorm din nivelul de drama, dar n-am ce face. Lasa impresia ca-i mai lenta.
Senzatia de mai lenta e amplificata de spoolul ceva mai tarziu, 200rpm. Nu neaparat faptul ca e mai tarziu, ci ca se termina mai repede. Nici nu mi-e foarte clar unde-i problema tbh.
Putere mai mare, contrar asteptarilor, nu pare a fi. Da, voi depasi 300g/s, motorul va depasi pragul psihologic conform tabelului american. Daca nu maine dimineata, alta data. Insa cum am zis deja, cred ca limitarea e cum zice andea, pe admisie. Si retin vag ca acu' aproape 2 ani ma sfatuia sa trec la turbo inlet marit, si n-am vrut. Poate e mai bine totusi, cum toate-s un compromis. Asa cum e acum, merge de s-o pupi in toba off-boost, trepte mici pana-n 3000-3500, ca orice masina normala. Nu ca ea n-ar fi.
Si tot ca sa sustina ipoteza cu restrictia pe admisie, ar fi faza cu creepul la cresterea diametrului pe catback. Ea era sugrumata clar acolo, insa intamplarea face ca era sugrumata fix cat admisia, erau sincronizate din greseala. Acum e evacuarea larga, admisia a ramas in urma.
Largirea evacuarii insa, repet, are un efect rational si matur. Adica zona cu care nu ma intersectez. Fiabilitatea. Or fiind Subaru de 2l deshrouded, ratiunea si maturitatea se cam impun. Lucrez la asta, incerc, ma straduiesc.
Si cum e masina indirect...
1) soferake s-a obisnuit. Au fost mii de pulluri anul trecut, deja mi se parea lenta. E ca la narcotice.
2) soferake si-a schimbat daily-ul, cu unul extrem de usor si care face spool la 2500 ture. Normal ca ceva e off la asta. In special targetul ala foarte-foarte mic. Dar... compromisuri.
V46, printre altele, incearca indreptarea curbei de boost la capatul dinspre dreapta. Deci da, cel mai probabil vor fi +300g maine dimineata. Matur si rational...
Revin.