Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Forester => Topic started by: dragossul on July 05, 2012, 22:25:33 PM
-
Este obligatoriu pentru un Forester 2,5 aspirat din 2006 cu 38 000 de km la bord sa i se faca distributia? Cei de la Radacini sustin ca datorita celor 6 ani vechime este neaparat necesar.
Multumiri
-
Distributia se schimba la un anumit nr de km sau la o anumita peroada de timp(pentru ca imbatraneste cureaua de distributie,si se poate rupe deci impachetezi motorul)....la subaru nu stiu la cat timp se schimba ca eu dabea am luat masina dar dupa ce am luato am schimbat distributia!!!
-
La fiecare 5 ani, si in manualul service scrie 170000 km. Eu am schimbat la 120000km (9 ani)2.0 aspirat
-
Chiar trebuie schimbata, 100000 km sau maxim 5 ani!
Mai lasati manualele...
-
Conceptul e simplu, cauciucul din care sunt facute curelele imbatraneste, chiar daca nu sa uzat prea mult, deci risti sa ti se rupa curelele chiar daca nu sau uzat.
-
Pai atunci sa schimb doar cureaua nu si rolele sau pompa de apa.
-
Schimba tot si stai linistit cativa ani. Ca dai banii acum sau anul viitor riscand ca intre timp sa se rupa ceva, mai bine ii dai acum si stai linistit.
-
Indicat este cand schimbi distributia sa schimbi si pompa de apa,am vazut la un audi a6 nu a schimbat pompa de apa si pompa a inceput sa faca jos si a alezat din blocul motor :D,cel mai bine schimbi tot iti spun din experienta nu auzite!!!
-
Orice rulment se uzeaza cand mai mult sta,dupa ce a fost folosit...intelegi?Deci mai bine schimba tot.Nu e de gluma.Altfel risti sa aduni supapele din cauciucuri.
-
Am schimbat tot si am dat faliment :(
distribuitie + revizie 6 ani (filtre, antigel, lichid de frana, ulei motor, ulei CV automata, ulei difer., bujii si niste maruntisuri): 65 de milioane
si inca ceva: nu a inceput cooperarea cu Motul la SMT (mi-au pus Subaru Oil 5W30 - 74 RON fara TVA)
La Radacini, pretul era cam tot pe acolo...
-
Câtââ?!? Ce pana mea ai cautat acoloooo....moamaa.câta...factura :(
-
Erau solutii la juma` de pret... :(
-
Asa e in viata. Prostia se plateste.
-
Am schimbat tot si am dat faliment :(
distribuitie + revizie 6 ani (filtre, antigel, lichid de frana, ulei motor, ulei CV automata, ulei difer., bujii si niste maruntisuri): 65 de milioane
si inca ceva: nu a inceput cooperarea cu Motul la SMT (mi-au pus Subaru Oil 5W30 - 74 RON fara TVA)
La Radacini, pretul era cam tot pe acolo...
La mine au pus Motul, de curand si fac si mare publicitate pe site ???
-
Asa e Stefane, la mine chiar era la jumatate de pret! Daca nu imtrebati...
-
Boddo, lucrezi si masini in garantie?
-
La boddo mi-am schimbat eu toate uleiurile si distributia, recomand cu caldura!
-
Buna ziua sau buna seara tuturor.
Va rog sa mi spuneti unde pot face distributia unui Forester 2,0, benzina, din 2006? Are 84,000 km si a implinit 6 ani in mai 2012. Sa astept revizia de 90,000 si sa le fac pe toate odata? Masina nu mai e in garantie si nici bani multi nu vreau sa dau. Sunt din Bucuresti. Multumesc de orice sfat.
-
Noi iti recomandam aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1062.0
Poti sa cauti si pe forum feedback despre acest service... pana acum numai cuvinte de bine :)
Daca ai card obtii si o reducere ;)
-
Noi iti recomandam aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1062.0
Poti sa cauti si pe forum feedback despre acest service... pana acum numai cuvinte de bine :)
Daca ai card obtii si o reducere ;)
Perfect. Multumesc mult. Mai ales ca e si aproape de mine. Am card.
Intrebarea a doua e ...astept 90,000? sau ma duc imediat ce fac rost de bani? Mentionez ca la regimul de circulatie al masinii alti 6,000 de km ar face intr-un an
-
Poate ar fi bine sa le faci inainte de iarna, si distributie si ulei
-
la un service normal nu la subaru,cat este de schimbat distributia la forester 2.5 turbo 2007 ? eventual si o reducere?:D
-
eu la 2.0 xs am dat la boddo undeva la 2300 daca nu ma insel; piese originale (evident noi). toata distributia schimbata inclusiv pompa de apa. Dai un telefon si vezi cat o fi, dar nu cred ca e mare diferenta intre ce am dat eu si un 2.5 turbo la pret. Eu sunt un client multumit.
-
am fost si eu la el,pe mine m-a costat vreo 26 mil cu tot:)
-
Odata cu distributia (inclusiv pompa de apa) ma gandesc sa schimb si cureaua (curelele?) de accesorii.
Evident ca o sa dau comanda dupa VIN, sa nu am surprize, insa vroiam sa stiu de dinainte ce anume trebuie sa iau.
Kitul de distributie cuprinde cureaua si 4 role?
Pentru cureaua de accesorii (sau sunt 2?), cate role intinzatoare sunt?
Ce altceva ar mai fi ? (in afara de antigel, nu am uitat de ala)
Voi de la ce producatori ati folosit piese la schimbul distributiei?
-
andrei, nu lua kitul pe bucati, risti sa nu se potriveasca nush ce rola sau nush ce curea.
pentru impreza sunt kitui complete (unele chiar cu pompa de apa) incepand de la 800 ron pana la 1500. baietii pe aici recomanda conti, gates, inna chiar iar ca si top of the line e SKF - care e si cel mai scump. nu cred ca e nici o diferenta pt forester.
pompa de apa, din ce stiu eu, Hepu ar fi cea mai ok, dar si cea mai scumpa dar gasesti raport calitate pret bun si la airtex si mai erau unii, nu mai retin acum.
ai grija sa iei compoentele pt cutia manuala.
-
Kitul de distributie il iau complet. Am primit o oferta orientativa
Kit distributie complet (curea + 4 role) Aftermarket (Premium) 1.099,50 lei stoc
Curea accesorii compresor AC Aftermarket (Premium) 49,50 lei stoc
Curea accesorii alternator Aftermarket (Premium) 59,50 lei stoc
Rola intinzatoare accesorii compresor AC Aftermarket (Premium) 139,50 lei stoc
Pompa apa Aftermarket (Premium) 379,50 lei 4-5 zile
Manopera pentru distributie ar fi 450 ron (+TVA, daca e cazul)
-
@andrei0241 singurele kit-uri aftermarket (bine, defapt sunt OEM dar nu sunt brand-uite) premium sunt Contitech sau Gates, orice altceva sincer nu iti recomand.
-
O sa cer detalii zilele astea. Oricum nu lansam comanda doar cu generalitatile astea. Ca pret, insa, par ok
-
Salutare tuturor,
Cunoaste cineva detalii despre GMB, ei au kituri complete pentru distributie, ma intereseaza la un Forester, cineva aduce din SUA.
Multumesc
-
Am zis ca daca tot ma apuc de distributie, sa schimb si curelele de accesorii.
Am cerut oferte de pret si am ramas cu o nelamurire. Intr'una din oferte am primit preturile ptr "Rola directoare accesorii" si "Patina intinzator accesorii", iar in cealalta pentru "Rola intinzatoare accesorii compresor AC".
Banuiesc ca patina intinzator = rola intinzatoare si in acest caz intrebarea mea ar fi: E necesar a fi schimbata si rola directoare?
Are cineva o schema cu aceste curele/role ptr distributie/accesorii?
-
Da.E acelasi lucru.Si de obicei are un zgomot de rulment terminat.Daca te uiti sub alternator o s o vezi.E singura rola care pare ca nu face nimic...
-
Rola directoare este cea cu codul 13073AA230?
(http://s27.postimg.org/6b631yopb/IMG_1171.jpg) (http://postimg.org/image/6b631yopb/)
Aici (http://www.subaruforester.org/vbulletin/f125/forester-timing-belt-kits-76277/) am gasit codurile pentru un schimb f meticulos de distributie:
Timing Belt: 13028AA240 - $115.00
Idlers:
13073AA142 - $57.50 x 2 (smooth)
13085AA080 - $66.00 x 1 (tooth)
13073AA230 - $57.50 (smooth)
Tensioner: 13033AA042 - $115.00
Crank Seal: 806733030 - $6.59
Cam Seals:
806742160 - $4.58 X 2
806732160 - $4.58 X 2
Water Pump:
21111AA240 - $112.25 (2004-2007 XT)
21111AA250 - $112.25 (2008-12 XT)
Pump Gasket: 21114AA051 - $3.20
Thermostat: 21200AA072 - $16.75
Thermo Gasket: 21236AA010 - $2.65
Oil Pump O-Ring: 10991AA001 - $1.64
Cat de necesare vi se par a fi schimbate reperele scris cursiv?
Nu e vorba c'ar fi scumpe, insa garniturile alea presupun cam multa manopera si parca nu le'as schimba.
Pompa de apa, in mod normal, ar trebui sa vina cu garniturile in cutie? (atat garnitura ei, cat si cea ptr termostat) Din ce'am vazut pompa de apa vine fara termostat, deci e nevoie si de garnitura acestuia la inlocuirea pompei.
Ptr a nu face vreo confuzie, corectati'ma daca e cazul. In poza de mai sus:
1 - pompa ulei
2 - pompa apa
3 - carcasa termostatului
Urmarind aici (http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1794043), cred ca'mi fac curaj si o sa schimb eu distributia impreuna cu cunostinta care are service'ul de care vorbeam zilele trecute.
-
Sa se documenteze bine inainte.Pentru ca la boxer trebuie sa fie pistoanele la jumate si nu doua sus si doua jos ca la cele in linie.Asta ca verificare suplimentara.Ca daca o pune pe semne bine,nu ai de c e sa ti faci probleme.Si intinzatorul sa fie bun.Eu am avut surpriza cu unul nou care era praf.
-
Documentatie am deja, atat poze, cat si filmulete.
O sa vad zilele viitoare daca ne'apucam de treaba sau nu...
-
Ati recomanda asa ceva (http://www.ebay.co.uk/itm/GATES-Timing-Belt-Water-Pump-Kit-Subaru-Legacy-Outback-Forester-Impreza-WRX-STi-/380854237388?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item58acae78cc)?
La ~1000 ron cu tot cu transport si vama e bine sub cei ~1500 ron ptr kitul de distributie si pompa de apa, oferte de la firmele din tara
-
Pai gates parca e oem.Si suna convenabil.Sper sa nu gresesc.Dar tine cont ca trebuie sa ti vina si cu garantie.
-
Montajul probabil o sa il fac eu, deci garantia nu ma ajuta prea mult. Vanzatorul respectiv are calificative bune
-
Nu stiu cureaua de distributie cum o fi, dar cea de A/C si de la alternator sunt Mitsuboshi si cred ca's cele originale
-
La 94k pompa de apa nu avea deloc zgomot, parea in stare f buna. Intinzatorul curelei, insa, incepuse sa curga, partea inferioara unde e acumulat uleiul era plina toata de ulei si praf de la curea, sanse mari sa nu fi putut fi refolosit
-
La mine totul arata excelent : rolele cureaua pompa. Daca nu era obligatoriu sa le schimb nu as fi facut o...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
-
Le'ai comparat pe cele vechi sa vezi cum se invart fata de cele noi? Ca deja daca se invart f mult libere, pot incepe sa faca zgomot curand.
Cureaua si la mine arata ok, oricum, mult mai bine decat curelele de accesorii, probabil datorita faptului ca e aparata de carcasa
-
De invartit asa atent nu m a interesat. Doar le am bibilit putin si erau ok, fara blocaj, praf rugina etc. Poate trebuia sa le cer sa mi le dea...
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
-
Eu le'am comparat si cele noi se opreau mult mai repede din rotatie. Praf, rugina nu prea are cum, capacul ala etanseaza destul de bine, chir bucata centrala are si garnituri de cauciuc.
Si eu am lasat rolele la service, poate le foloseste la vreo presa, e metal bun :)
-
Am 4 ani si 70k de km cu distributia actuala. Cat sa o mai tin?
Kitul e de origine.
-
La XT este garantat 100.000. Asta depinde de locul si modul in care a fost montat.
-
Ce mod bre? Strangi niste role si atat. Ghidajele "anti-sarire" se regleaza super usor. Daca motorul functioneaza dupa, cureaua a fost asezata bine. Deci?
Iar locul?
UXE, se schimba la 96 mii km sau 2 ani, oricare intervine prima. Cauta pe google daca nu ma crezi.
-
Cureaua are riduri deja. 4 ani e cam mult.
-
;D ;D ;D
-
2ani? :o
-
Mai problematic e cand sta din ce stiu. Si automat , dupa 4 ani e deja batrana. Ori a stat prea mult ori a facut prea multi km. Schimb-o ca nu e de joaca.
Eu am schimbat distributia la aspirat doar pentru ca nu ne mai aminteam cand am facut ultima revizie. Si deci , am schimbat-o ori dupa 45.000 ori la 100.000 ;D
-
Aaaa, tu erai serios? :o ;D ;D
Eu am schimbat-o dupa 7 ani jumate (si vreo 9x.000km). La cat de bine arata cureaua, am crezut ca mi-a mai schimbat-o cineva pe sestache cu o luna inainte si mi-a pus una noua. Strict in privinta curelei, chiar nu mi-as face griji! Mai problematic este faptul ca in role si intinzatoare nu am asa mare incredere.
Si ca veni vorba... am 5 ani acum dar numa fo 40.000km... ditai trilema...
-
Majoritatea curelelor au garantie 2 sau 3 ani...
-
Si a mea intra la schimbat ~ 65.000km, dar 7 anisori ( poa' sa mearga la scoala :) ).
Si voi schimba si pompa de ulei ( multam Tom de reminder )
-
Sa caut cartea cu care a venit Fxs ul. Sa vad ce zice si acolo. Eu stiu ca e riscant. Si intr adevar , curelele sunt mai rezistente. Rolele pot fi o problema. Cu toate astea eu nu as risca asa mult.
-
Eu am zis la panarama 2 ani, ca mi s-a parut genul de informatie usor de gasit pe net sau in RTFM. Dar am cautat si n-am gasit-o :D
Habar n-am la cat timp se schimba. Italianul a schimbat-o in iulie 2010, ca scria pe motor. Eu am schimbat-o prin mai 2016, desi km avea putini, sub 20 mii. In niciun caz acum, 3 ani mai tarziu, n-am s-o schimb. Rupa-s-ar daca asa vrea. Dau vina pe Wrangler, el mi-a comandat-o de pe barca din Dardanele, echipata cu vietnamezi.
-
Serban, cartea face referire la ce ai de fabrica. Si aia e facuta sa tina mai mult.
Daca ati comandat distributie si ati avut si curiozitatea sa cititi ce scrie prin foile alea o sa vedeti ca producatorul da o garantie pentru kit. Ah, ca tine poate si dublu decat a dat garantie producatorul? poate... dar din ziua in care ai depasit garantia, e pe barba ta. Si asta se intampla dupa 2 sau 3 ani cum spuneam.
2 ani si ?? km (parca 45k?) are garantie Contitech si 3 ani si ??km au restul mai mari gen Gates, SKF etc. Asa tin minte.
-
Dar originala Subaru cine o face si cat ar avea garantie?
-
Cureaua am pus-o OEM si doar asa am de gand sa continui. Ai idee ce garantie are?
Sau cum zice 'nea de sus.
-
Si ca veni vorba... am 5 ani acum dar numa fo 40.000km... ditai trilema...
Tot asa si la mine, doar ca in ultimul an abia am facut 1000km, rovigneta nu mai are de prin august.
Eu o las ptr anul viitor. Daca pica, macar am motiv intemeiat sa desfac motorul, ca altfel vad ca nu'mi fac curaj (sa cheltui banii pe asa ceva)
-
Da incoa ca ti l rezolv eu. Nu stiu ce ii fac dar ii fac.
-
In ianuarie am schimbat distributia la 2.0 aspurat (Legacy). Avea 5 ani si vreo 75k de km, pusa de AK. Toate componentele aratau foarte bine, ca noi, ar mai fi mers o vreme. Dar cum lucratura nu-i tocmai la indemana de facut (nici macar de verificat), mai buna e precautia.
-
Dar originala Subaru cine o face si cat ar avea garantie?
Mitsuboshi se numeste furnizorul. Despre garantie n-am habar.
-
Mitsuboshi
:o :o :o
Asta e pe sistem ADIBAS? :o
-
:o :o :o
Asta e pe sistem ADIBAS? :o
Râzi tu, râzi, Harap Alb ;D ;D ;D
https://www.mitsuboshi.co.jp/english/
Si uite ce zice si manualul (MY Legacy 2005)
(http://i.imgur.com/V8v1GHe.jpg)
-
Da, si eu stiam ca e ceva cu Mitsu dar nu Mitsubishi. De la colegul Boxer am aflat si am vazut acum niste ani
-
Mitsuboshi sunt si ei pe treaba de prin 1910, nu stiau de Adibas p'atunci. Si's specializati pe curele (http://www.mblusa.com/about-us/mitsuboshi-belting-ltd-history/) (de agregate, nu de nadragi), deci probabil stiu ce fac
-
105 mii km sau 7 ani. Multumim
-
Râzi tu, râzi, Harap Alb ;D ;D ;D
....
...Harap Alb, dar nu-i rasul tau !!!....
@Wim, sunt si lucruri discutabile prin manuale, producatorul doar stie referinta la care a conceput manualul.
La MY Legacy 2007 sunt doua tabele distincte, pentru Europa si "for others".
Nu e cazul sa atasez vreo poza, dar intervalul de 105k de km sau 84 de luni recomandat pentru inlocuirea bujiilor, de exemplu, mi se pare de ...nerespectat. Cum e si recomandarea pentru distributia cu lant la motorul de 3.0l. Ar mai fi...dar nu e topicul.
-
De ce ti se pare de nerespectat, de ex in cazul bujiilor? Adica e prea lung intervalul, sau prea scurt? Intreb pentru ca am schimbat bujiile pe la 6 ani si vreo 80.000km si am facut-o degeaba, erau impecabile. De altfel le mai am si acum pe undeva ca nu m-am indurat sa le arunc.
-
Mitsubishi and Mitsuboshi are 2 different companies.
Mitsubishi means 3 diamonds, while Mitsuboshi means 3 stars.
Cureaua de la kitul de accesorii (schimbat la AK) este tot Mitsuboshi. Asta cat are garantie? ;D
-
Mitsuboshi se numeste furnizorul. Despre garantie n-am habar.
-
Pai afla ;D
-
Mai sus ai poza din manual. Da scroll.
-
Cureaua de la kitul de accesorii (schimbat la AK) este tot Mitsuboshi. Asta cat are garantie? ;D
Intreaba la AK ;)
-
@Wim, sunt si lucruri discutabile prin manuale, producatorul doar stie referinta la care a conceput manualul.
Cred ca manualul de utilizare e, in sine, un document supus interpretarii, e locul unde se întâlnește ingineria cu subiectivismul ;)
-
Da, plus ca dupa un anumit timp producatorii isi modifica termenele de garantie in functie de ce produse inlocuiesc pe cele vechi.. Deci manualul e cam subiectiv :)
-
Bună ziua,
Ma puteți ajuta unde pot face distribuția ptr un Subaru Forester din 2010 benzina Sh (are 155.000 km).
Multumesc!
PS. Dacă pot plăti cu cardul este perfect👍
-
strada Ion Mester nr 7
-
Ma puteți ajuta unde pot face distribuția ptr un Subaru Forester din 2010 benzina Sh (are 155.000 km).
Pai, in primul rând, ar fi fost util sa ne spui si pe unde ești tu localizat.
Dacă nu contează locația , pot sa-ți indic un atelier bun langa Hamburg si mai erau unul-două pe la Moscova...
-
Asa e Stefane, la mine chiar era la jumatate de pret! Daca nu imtrebati...
Te salut, ma tot uitam prin forum si am vazut ca ai facut cu ceva timp in urma o remarca ca ai schimbat distributia cu mai putin de 6000 lei cu spunea un confrate :) poti sa imi spui si mie ce sa aleg ? Ma refer la piese de unde sa le cumpar si service ul de incredere ? Eu locuiesc in Timisoara ! Ciao
-
Întrebi despre o postare de acum 8 ani, serios? :o
-
Salutare, la un SH 2.0i am schimbat kitul de distributie in Noiembrie 2019 la 160000 (cand am luat masina)...am schimbat si bujiile tot atunci, la recomandarea service-ului. Cand ar fi rational sa fac urmatorul schimb de distributie (kit)? Multumesc!
-
Depinde de producator. Unii dau 3 ani, altii 4 sau 5 sau 6. Vezi ce zice producatorul kitului pe care l-ai pus. Sau la nr de km.
-
Sa nu deschid alt topic, postez aici.
Urmeaza sa schimb distributia la FXT SG 2.5xt 2006
Tot kitul este OE, mai putin pompa de apa; am luat Aisin.
Aici dilema:
Programul de piese recomanda 21111aa240
Cumva, eu am primit 21111aa026
Ambele au 3 iesiri, singura diferenta fiind modelul elicei
(https://i.imgur.com/7sW9g4Z.jpg)
(https://i.imgur.com/lnZQjcz.jpg)
Dilema mea este daca sa pastrez 21111aa026 sau sa o returnez si sa iau 21111aa240?
Tind sa pastrez 026, insa n’ar strica o alta opinie..
Din ce citesc aici, pompa veche 026 este superioara celei noi 240:
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1590361
”the 240 in inferior to the cast impeller. This has been covered many many times. Basically subaru was looking to ways to cheap out. This was one of them. The pumps are know to flow less at higher rpm and even result in cavitation. The inlet from the lower radiator hose to the thermostat isnt helping either though.”
-
E mai buna aia primita, daca e cea din stanga. Stiu ca intr-o vreme se gaseau greu. Asa ca be happy!
-
:angel: