Subaru club Romania

Tehnic => Tehnică auto generală. Întrebări și răspunsuri. => Topic started by: puiu on January 13, 2016, 14:32:17 PM

Title: Ulei pentru transmisiile automate Subaru
Post by: puiu on January 13, 2016, 14:32:17 PM
cum ziceam in discutia cu anunturile de bagat in seama, in decembrie mi-am tras si un GC din 1997 cu 2.0 115 magarusi si o minunatie de 4EAT.
@55.000 de km...
problema se pune in felul ca nu stiu daca sa ii fac schimbul de ulei la cutie sau nu.
daca la manuala mai scapi cumva, automata ai cam fiert-o si fiarta ramane.
in cartea masinii - am primit documentatia aproape completa :) doar ca e in limba germana, are prevazut schimb de ulei la cutie cam pe la km astia.
gandul meu e asa: in ce masura pot sa am incredere in ce scrie pe bidonul de ATF, ca e dexron II sau III e real si ca de fapt nu e doar o reteta mai noua care sa fie compatibila?
din ce am citit pe forumurile din afara se pare ca problema e nasoala, desi uleiurile ar trebui sa fie ok, dupa ce se baga o norma mai noua apar socuri la schimbare, trepidatii si altele.

voi ce recomandari aveti pt ulei?

are cineva o procedura de schimbat uleiul din manualu' lu' Subaru?
Title: Răspuns: ulei pentru 4EAT
Post by: malakay on January 15, 2016, 11:10:03 AM
eu am folosit in cutia mea automata my99 dex 3 max life de la valvoline si merge perfect ... eu il schimb o data la 2 ani sau la max 60km momentan am masina de 1 an si 40 km dar o sa il schimb in primavara....
Title: Răspuns: ulei pentru 4EAT
Post by: puiu on January 18, 2016, 15:26:37 PM
Cam cat iti intra la un schimb?
Am sunat la autokino si cica nu se schimba decat 4 litri. Eu in cartea masinii din cata germana am priceput, am citit de 8.
Title: Răspuns: ulei pentru 4EAT
Post by: malakay on January 20, 2016, 21:45:42 PM
eu am luat 9 litri si am folosit vreo 6-7 l
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: JAD on January 08, 2018, 19:21:49 PM
Buna seara,
Urmeaza sa inlocuiesc si eu uleiul cutiei pentru prima data-4EAT sportishift(nu ar trebui sa fie vreo diferentra la ulei)
Mihai sustine ca ATF de la Subaru este cel pe care il caut dar am gresit topicul (ulei de motor)
Avand in vedere ca este specific, in Bucuresti il pot gasi doar la SMT ?

Intentionez sa scot si baia de ulei a cutiei, sa pot curata magnetul, ce cantitate este necesara?
filtrul de ulei cred ca este pe lateralul cutiei semanand cu cel al uleiului motorului, sper sa-l gasesc.
Cei de la magazinele de piese au probleme in identificarea modelului dupa seria de sasiu, imi dau piesele dupa ureche.
Multumesc.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: BOXER on January 08, 2018, 19:39:42 PM
Mergi la reprezentanta si lasa-i pe ei sa faca toata operatiunea. Magazinele de piese nu iti vor suporta niciodata reparatia cutiei de viteze automate.
O reparatie minima la 4EAT SS porneste de la 3500Euro si nu este facuta de toata lumea, chiar daca unii se lauda ca sunt specialisti in DSG si alte jucarii europene.

Deschiderea unei cutii de viteze poate fi similara cateodata cu deschiderea cutiei Pandorei.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: leeloo on January 09, 2018, 15:35:47 PM
Schimbul uleiului AT e o operatie foarte simpla, dar  cine o face trebuie sa stie procedura. (dar cine are timp sa citeasca  ?  )
Poti merge si  la un service  care a mai facut asa ceva. 
Subaru e una din putinele masini care inca mai are  joja de verificare a nivelului in cutie  si de asta e asa simpla.
Ai nevoie de 4l, daca poti sa iei 5l mai bine, inca caz ai mai pierdut din el intre timp.
 La tine merge ulei Motul Multi ATF , cam 12 euro/l sau OEM, cam 20 de euro  /l.
Daca scoti capacul baii ai nevoie si de garnitura noua  si e bine sa cumperi si busonul  ( 2.5 euro )   

Codul la filtru e asta 38325AA023, cel putin din ce imi dau seama conform masinii din semnatura. ( din pacate nu se gaseste usor, eu am gasit doar de o firma no name, o sa incerc si la japan parts sau  ceva de genul, dar nu am avut timp. )

Procedura e simpla. Ajungi cu masina calda in service ( daca ai doar 2 km pana la service, mai fa vreo 2 ture de cartier ) , ii rogi sa o urce pe elevator  si macar sa ii dea drumul la ulei cat mai repede ( in felul asta   vei scurge cat  mai mult din el  ) .
Dau jos baia, daca e cazul, se mai scurge ceva, curata pe acolo, schimba filtrul, pus garnitura noua, pus capacul baii la loc,  strangere in spirala, torque mic,     pus busonul la loc, torque mic si la ala. ( parca e 10 -12  NM, scrie in manual. )
Completezi   cu 4l ( pe la joja )   Cu masina pe elevator pornesti motorul, treci cutia pe modul manual  prin toate treptele,  o lasi sa mearga sa cateva minute macar, in timpul asta te joci cu cutia. 
Se verifica nivelul. Mergi apoi cu ea pana e calda cum trebuie, si verifici iar, ai pe joja nivelul maxim la cald,  mai completezi dupa caz. 
Nu e problema daca iti mai ramane ulei, e bun si la servo.. :)
8 l poti pune doar daca   se folosete o masina special, in ro din cate stiu sunt vreo 2 service-uri maxim  care au asa ceva.
Procedura asta am folosit-o  la toate masinile cu cutie automata avute, si am avut vreo 4 inainte de astea 2 actuale, tot automate si astea, si e cam aceasi cu mici exceptii, se aplica  la orice  cutie automata clasica, cu convertizor de cuplu.
Una din  ele a  prins chiar  vreo 3 schimburi in cei 120 k km facuti cu ea...
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: JAD on January 09, 2018, 20:11:02 PM
Salut,
Intradevar schimbul uleiului cutiei este o operatiune deloc complicata atata timp cat exista uneltele potrivite, echipamentul necesar si in special respectarea procedurii.
Ma bucur nepus de faptul ca am reusit sa identific cu ajutorul vostru uleiurile corecte.
Am verificat si la reprezentanta, pot aduce uleiul OEM la 70 lei litrul si daca nu, voi inlocui cu toata incredrea cu Motul Multi ATF.
in general ma ocup de intretinerea masinilor singur sau cu ajutorul unui bun prieten cu un garaj personal foarte dotat dedicat masinilor lui de teren sau celor dotate cu motoare boxer,  acordand foarte mare atentie de la documentarea initiala pana la finalizarea reparatiilor.
Multumesc mult pentru bunele sfaturi si efortul de a scrie intreaga procedura, imi sunt de un real folos.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: BOXER on January 09, 2018, 20:53:36 PM
Mecanicii buni nu au nevoie de forumuri pentru a rezolva problemele masinilor. De fapt mecanicii care vaneaza know-how pe forumuri sunt cei care produc pagube mai tarziu.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: JAD on January 09, 2018, 21:47:27 PM
Recunosc, nu sunt mecanic, , domeniul de activitate fiind departe de cel auto.
Vorbim despre lucrari si proceduri simple de intretinere chiar promovate pe forum, lucruri care ne aduc mai aproape de prietenii nostri cu 4 roti.
Sunt sigur ca acest forum este dedicat celor ca mine si nu ca sursa de inspiratie mecanicilori buni.
Cunostintele mele de mecanica lasa de dorit insa bucuria de a conduce un Subaru si a face parte din aceasta frumoasa comunitate nu.
Pana ieri nu stiam nici ce ulei trebuie sa bag in motor :), multumesc cu aceasta ocazie inca o data colegilor de pe forum pentru ajutor.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: Mr. Ziggy on March 15, 2018, 13:56:14 PM
Salut,
Aduc in discutie "subiectul" meu, Legacy 2006-2007, cutie 4EAT. Ieri am masurat nivelul uleiului din cutie la rece (masina fiind statuta in garaj de 2 zile ), si nivelul indicat pe joja este sub MIN COLD. Procedeul a fost cel indicat de manual. In urma cu vreo 2 saptamani facusem o verificare la cald si nivelul era pe la minim. Am contactat atunci AK pentru a afla tipul uleiului pus de ei in cutie, dar a fost o discutie fara raspuns. Acum, oful meu care e? Din toamna, dupa vizita facuta la AK, convenisem ca in primavara s-ar preconiza efectuarea schimbului de ulei (acum are ceva peste 2 ani jumate si 40 k km). Corect, dar ...cum sa ajung eu la ei, in situatia in care, sincer, nu prea m-as incumeta acum nici macar s-o scot pentru o verificare la cald. Manualul imi indica uleiurile "Genuine Subaru ATF", Idemisu ATF HP, Castrol Transmax J, discutate candva pe forum. In factura AK de la vremea schimbului de ulei gasesc "ulei transm. aut. K0410Y0700", care, banuiesc ca ar fi originalul Subaru. O alta nelamurire imi da manualul, care imi indica  intr-o nota ca la 4EAT pentru Australia si Arabia Saudita, se poate folosi ulei ATF Dexron lll, pe cand la altele, acest Dexron lll se poate folosi doar daca nu e disponibil cel recomandat. Cum masina mea este din lotul Arabiei Saudite, adusa de Radacini, pot considera Dexron lll ca fiind unul corect? Mai mult, vedeti vreo solutie, acceptata tehnic, sa zic, sa pot aspira la doritul drum spre Brasov ?
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: puiu on March 15, 2018, 20:47:08 PM
Eu zic ca daca ajunge pe joja uleiul poti sa mergi pana la AK linistit.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: Mr. Ziggy on March 15, 2018, 22:41:10 PM
Mersi, Puiu, pentru incurajare...uleiul e pe joja, la vreo 3 mm sub minimul la rece. Adevarul e ca nu prea am variante de ales si daca masina a mers ok pana la garaj, poate sa mearga si pana la Brasov. :o.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: leeloo on March 15, 2018, 22:54:28 PM
sau pur si simplu iei 1l de motul multi atf sau ce recomanda ei pe site la masina ta,  ( mergi pe site la Motul si au oil selector)
si completezi cateva sute de grame pana ajungi sa  ii faci schimbul complet.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on March 15, 2018, 23:12:27 PM
Decat sa pui Motul peste un ulei original Subaru, mai bine mergi sub minim.

Mai ales uleiuri de cutie. Si mai ales cu ce dau ei pe site in selector.
Intr-o vreme recomandau ceva eco energy 5w-30 pentru STI.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: leeloo on March 15, 2018, 23:22:28 PM
nu se intampla absolut nimic.
Scrie in documentatia tehnica  clar ca pot fi amestecate.

De altfel oriunde merge sa faca schimbul, il vor amesteca, pentru ca nimeni nu stie ce ulei are el acu si macar daca se mai fabrica fix in aceasi formula, pe deasupra e  si  imposibil de scos tot din cutie  orice ai face. 
Daca ai impresia ca uleiul OEM Subaru pentru cutiile 4eat a ramas la fel ca ala din 2000 sau cand au  folosit ei cutiile astea  prima data, te inseli... nu sta nimeni sa faca 15000 de feluri de ulei, ci formula noua o  fac compatibila si  cu trasmisiile mai vechi.
De altfel nici nu as pune DeXRON III daca as gasi altceva compatibil, ca e un ulei foarte slab, mineral.
MULTI ATF e full sintetic si mai  durabil. 
Am schimbat pana acum de vreo 8 ori si am sute de k km cu masini automate facuti.  La  una din ele uleiul OEM era tot  comaptibil Dexron III. De  ce sa pun chestia ai de conceptie din anii 90 cand sunt uleiuri full sintetice mult mai bune care indeplinesc standardele producatorului.

Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on March 15, 2018, 23:43:12 PM
Subaru nu e ca altele. Stiu ca ai scris in repetate randuri cate ai facut la alte masini in trecut, dar nici una Subaru. Nu contest experienta ta si nu intentionez sa scriu altceva de dragul contrelor.
 Ia la rand topicurile si vezi in cei 8+ ani de forum cata informatie s-a adunat despre Subaru si cum solutiile bune la toate nu s-au aplicat si la aceasta marca.
Cei care au inteles asta au masini bune si acum si merg impecabil desi vor spune mereu ca mai au ceva de reparat.
Cei care merg pe ieftin si bun si se lauda ca nu au fost nevoiti sa bage deloc bani in zecile si sutele de mii de km au inceput sa strice motoare, transmisii si au trecut suparati la alta marca.

Ok, anvelopa e anvelopa la toate marcile, baterii, etc. Dar cand vorbim de motor boxer si transmisii S-AWD, doar subaru le face si știu ei de ce recomanda doar produsele lor. Si ca sa gasesti ceva cu adevarat compatibil nu e chiar usor sau rapid. De multe ori a fost nevoie de ani si cel putini o mana de oameni pasionati de pe forum ca sa gasim ceva bun.

Sa nu uitam ca tocmai s-a demonstrat ca Europa de Est primește acelasi produs la alta calitate, dar acelasi ambalaj.
Si nu e vorba doar de salam si branza.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: Mr. Ziggy on March 16, 2018, 00:10:27 AM
Un ulei ATF este deja pus in garda  ( just in case ), sa fie de drum, iar amestecul nu ma sperie deloc. Mai mult aveam ciuda ca schimbul era deja planuit pentru saptamana asta si, mna, aman putin. Apoi, simteam ca e ok sa fie uleiul original pus de AK, macar din respect pentru continuitatea reviziilor certficate la ei. Maine scot masina sa fac totusi un nivel la cald. Apoi, programare si Brasov.
Cat despre uleiul Subaru pentru cutii automate, mai am nevoie de rabdare sa ma lamuresc "de ce ?", ca timp este...
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: PTR on March 16, 2018, 16:25:15 PM
 Din aceiasi fabrica pot iesi o multime de uleiuri cu etichete in functie de destinatie. Cauta un mare producator de uleiuri in JP si e posibil ca el sa fie cel care produce pentru Subaru... Cred ca in manual se specifica ulei ATF sintetic.. si prin fisele tehnice spune ca se pot amesteca cu produse similare.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: Mr. Ziggy on March 16, 2018, 16:42:22 PM
Da, Wrangler, reprezentantele au rolul lor bine definit si l-am tratat ca atare nu doar la Subaru ci si la alte masini. Sunt lucrari pe care le-am executat in alte ateliere, altele personal, dar anumite operatii le-am considerat ca fiind doar apanajul reprezentantelor. E un principiu al meu. In cazul personal, saptamana viitoare sunt deja programat la AK si rezolv acolo ceea ce aveam stabilit. Mai mult, azi am facut nivelul uleiului din cutie la cald si merge...
In manualul meu nu se specifica nimic despre uleiul ATF ca ar fi sintetic sau mineral. Altfel, ingrijorarea mea pleca doar de la nivelul scazut si lipsa unei fractii de completare, culmea, chiar inainte de efectuarea schimbului. Dar e spre bine...
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: Heliotropus on March 16, 2018, 18:11:27 PM
De curiozitate si va rog sa nu radeti (prea tare) de mine, cand scade nivelul la uleiuri (de motor, cutie, diferentiale, directie etc.) esti notificat de catre CB sau trebuie periodic mers la service pentru o verificare?

In ceea ce ma priveste, merg la service cam la 5.000 Km, pentru verificari de rutina iar pana acum nu am avut surprize cu exceptia unui surplus de ulei la motor, conform jojei iar acest lucru l-a descoperit tot unul dintre voi si apoi a extras surplusul.

Ma gandesc ca daca as avea scurgeri de lichide s-ar evidentia inclusiv pe pardoseala din garaj si de aceea stau linistit insa intreb ca sa fiu si mai linistit.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: puiu on March 16, 2018, 21:35:51 PM
Sa fie clar: uleiurile generaliste de pe piata fie ele de motor sau cutie AT/MT tind spre consum redus de energie nu spre protectie.
Am citit asta clar, negru pe alb la specificatiile cerute pt Dex VI de catre organismele de protectie a mediului si o citesc si la uleiurile de motor de genul 0w20 sau altele asemenea care subliniaza ca in primul rand asigura economie de carburant, intervale de schimb extra lungi si pe la final si putina protectie. :))
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on March 17, 2018, 10:13:48 AM
Leloo, daca esti asa suparat pe marca si pe ce informatii se gasesc aici, atunci esti liber sa treci la alta masina cu informatii de pe forumurile de afara. Oricum nu traiesti viata din RO cu produsele din Ro si ce mai presupune sa detii si sa intretii o masina in tara asta. Deci...

Edit: ca sa raman on topic, da se poate completa cu ce vrei sau gasesti in caz de urgenta, dar aici nu e cazul si e pacat sa amestece un ulei bun cu un altul îndoielnic si apoi sa bage unul nou diferit. Ca face ciorba in cutia aia, mai ales ca asa cum se stie, nu se scurge tot uleiul.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: PTR on March 17, 2018, 12:42:23 PM
 Avem un manual de service în care scrie Subaru Atf, după facelift scrie Subaru Atf HP... cutia este aceiasi. Intre timp, Subaru Atf este scos din fabricație. Ce pun în cutie ?
 Avem o cutie de viteze automata făcută de un producător și folosita de mai multe mărci auto. Fiecare recomanda uleiul specific mărcii... Fiecare spune ca trebuie folosit uleiul recomandat de ei... Miroase a trandafiri...
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: Ionut on April 02, 2018, 11:15:03 AM
   Am avut si eu aceasta dilema la schimbarea uleiului in 4EAT SS (in special datorita faptului ca habar nu aveam ce ulei este in cutie, deh unii uita sa scrie in cartea de service si ce ulei au pus), dar fiind foarte multumit de uleiul de motor AMSOIL si pentru ca in specificatii scrie clar ca este compatibil cu standardul Subaru ATF, ATF-HP, am mers si la cutie pe acest producator.
   Astfel, am schimbat 4-5l. care au curs doar desfacand busonul, iar dupa vreo 1000km. baia data jos si schimbat circa 6-7l. plus filtrul de ulei, nu am observat pic de spuma sau alte indicii ale unei incompatibilitati intre uleiuri.
   Operatiune simpla efectuata de subsemnatul, trebuie doar rabdare si atentie.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: dantt on October 14, 2018, 12:42:41 PM
Mă tot uit după ulei și ce să pun in cutia 4eat de pe Legacy 2.0 aspirat.As merge pe Amsoil,la fel ca cel de mai sus.In afara de Ionuț,a mai făcut cineva schimbul cu acest ulei?Cum se comporta pe termen lung?Mentenanta mașinii o să o fac in alta parte fata de reprezentanta Autokino sau SMT.Sincer,fiind doar aceste 2 service-uri,îmi dau niste costuri și termene de intrare in service mai ceva decât la BMW.Multumesc anticipat.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: BOXER on October 14, 2018, 13:07:29 PM
De obicei nu exista mai multe solutii corecte, este doar una singura.
Mergi la cei care au pe stoc uleiul Subaru, lasa-i pe ei sa faca operatiunea si bucura-te de masina.

Subaru este o marca scumpa si multe solutii alternative nu dau rezultate bune.

Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: dantt on October 14, 2018, 14:12:06 PM
Ok,mulțumesc mult!
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: Badea on September 23, 2020, 16:43:22 PM
Daca ajuta cu ceva, uleiul folosit de SMT este Motul multi ATF. Nu au ulei specific Subaru, acel ulei nu se poate aduce in Romania.
Idem si pentru motor : se foloseste Motul normal.
Topicul e vechi, dar poate informatia este folositoare.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: cristi-mic on December 15, 2020, 22:28:40 PM
La Ravenol exista special Subaru 4-5EAT. Se cheama SU5. Si cu asta cred ca s-au terminat cautarile....
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: Badea on December 22, 2020, 11:19:30 AM
Ai folosit uleiul asta?
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: cristi-mic on December 22, 2020, 19:30:58 PM
Mi-am luat 6L, il schimb in 5000km.

El a pus asa ceva. Poti sa-l intrebi cum se comporta.

https://youtu.be/gRBVPGV80sM?t=397

Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on December 22, 2020, 21:19:32 PM
Daca ajuta cu ceva, uleiul folosit de SMT este Motul multi ATF. Nu au ulei specific Subaru, acel ulei nu se poate aduce in Romania.
Idem si pentru motor : se foloseste Motul normal.
Topicul e vechi, dar poate informatia este folositoare.

Se gaseste pe net. Daca nu in Ro, atunci in Europa si tot este.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: kay on December 24, 2020, 16:21:19 PM
Se gaseste si la noi ulei pentru transmisie 4eat,original Subaru...
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: cristi-mic on October 06, 2021, 09:04:32 AM
Revin cu feedback dupa 7000km de la schimbul (partial, ca altfel trebuie aparatul ala mare) de ulei in cutie (SU5 de la Ravenol).

Am scos 3.7 litri in prima faza (ce a curs de la buson, fara sa dau baia jos + filtrul de ulei) si am completat cu aceeasi cantitate de SU5.
Dupa vreo 1000km am repetat operatiunea (fara schimb de filtru) si am inlocuit inca 3.4 litri.

Cutia se comporta la fel, adica merge perfect.

Voi mai schimba cite 3-4 litri la fiecare 20.000km, e o operatiune simpla si ieftina (maxim 50RON/L). Nu iese tot uleiul, dar se mentine in parametri ok.
Title: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: Ilie on November 15, 2021, 12:20:56 PM
Contrafacut, (inca) nu cred ca este.
Ii cunosc personal pe fostii importatori din Bucuresti si Tulcea.
Galaxie nu am folosit niciodata insa il voi incerca la urmatorul schimb la Subaru. In Mercedes folosesc de multi ani VX1000.

In paralel voi incerca ATF X pentru cutia automata si instalatia de servodirectie. Vad ca indeplineste:
Subaru ATF (ATF J) & ATF-HP
Idemitsu K17 (JATCO)
Subaru P/N K0209A0080

Asta dupa ce am inceput sa am dubii despre Ravenol SU5 (de la Epiesa).
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: torvalds on December 26, 2021, 22:44:26 PM
Adica au inceput sa il contrafaca si pe SU5 ?

E horror cu uleiurile astea , nu mai ai siguranta ca in bidon e ce scrie pe eticheta .

La rablele non subaru am  tot pus in ultima perioada Total pentru ca e made in romania. In vremurile demult apuse am pus pe dieseluri mobil 1 truck 5 40 adus din state , la benzina mobil 0 40 european car tot din state.  Si ulterior nu am mai gasit pentru ca s a modificat nustiu ce taxa acciza si nu mai era rentabil.

La subaru am pus la ultimul amsoil ss 0 40 si acum urmeaza tot la fel. Tot timpul am luat de  la pol , carora le multumesc!

Inainte am folosit polytron 0 40.

Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: cristi-mic on January 03, 2022, 19:28:02 PM
Cum ar putea fi contrafacut un ulei Ravenol ?
Adica sa poata trece de verificarea online a codului de pe bidon ?
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: Muttley on January 03, 2022, 21:25:19 PM
Nu se poate fenta codul ala.
Mai nasol e ca ultima oara am luat 12 bidoane de 1l, am razuit si bagat coduri pe site 1h.
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: torvalds on January 03, 2022, 21:56:53 PM
si ? ai castigat ceva ? :))
Nu stiam ca au bagat un sistem de validare a etichetei.

Care este mai exact sistemul de validare?  Dacă vrei sa faci un fake, cumperi un bidon real , vezi care e codul  si pui codul ala pe toate bidoanele contrafacute. Codul e bun dar banuiesc ca daca este introdus de mai multe ori in baza lor de date va ridica niste semne de intrebare.
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: cristi-mic on January 04, 2022, 19:14:13 PM
Eu eram retoric...
Razuiesti codul de pe bidon si-l bagi pe site, si daca e ok iti spune exact ce ulei ai luat si ca treaba e buna. A doua oara iti da eroare, ca e deja validat. Deci teoretic ai putea vinde 10000000000000000 de bidoane cu acelasi cod, dar primul care-l verifica va fi si singurul care ia tzeapa.
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: Muttley on January 04, 2022, 20:06:18 PM
Dap, da eroare in caz de.

Eu iau de vreo 2-3 ani Ravenol racing in loc de Sustina din 2 motive:
1) asa a zis andea. Sunt pamant de flori la chimie, implicit la uleiuri, aici aplec urechea la altii, fara sa cercetez.
2) codul de verificare. Si l-as fi folosit numai gratie astuia, pentru mine-i suficient motiv.

Acu' nu stiu cat e de bun, da' alta varianta sau idee n-am.
Ce ma seaca uneori e mistoul mioritic, de-i zic unii Rivanol, sau spun ca e panarama fara sa argumenteze, doar ca "las' ca stiu eu mai bine, e interese mari la mijloc".
Nu-l promovez, doar il cumpar. La urmatorul buletin de analiza facut de andea, schimb daca e nevoie.

(https://www.daciaclub.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=1628132865)
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: MihaiFlorescu on January 04, 2022, 21:27:31 PM
După cum îmi spunea o colega ce frecventa multe restaurante și își dădea cu părerea despre localuri: "Ca să fiu critic culinar nu trebuie sa fiu master chef, că nu le gătesc, le mananc. Îmi trebuie simțuri ascuțite și cât mai multe feluri incercate".

Nu știu cum e cu mâncarea dar clar as aplica același principiu și la uleiuri, in calitate de consumator.
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: Muttley on January 04, 2022, 21:39:21 PM
Poate daca aveam ceasul de temperatura si presiune ulei de mai demult, as fi putut face o evaluare. Altfel, referitor la "motorul e mai silentios", cred ca-s eu nesimtit, mie-mi suna toate la fel. Cat despre "imi consuma mai putin cu cutare ulei", deja-s desene animate. La fel "e uleiul mai curat si se simte intre degete nu stiu cum". Parerologie level 1000.
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: adimcx on January 14, 2022, 01:18:39 AM
In paralel voi incerca ATF X pentru cutia automata si instalatia de servodirectie. Vad ca indeplineste:
Subaru ATF (ATF J) & ATF-HP
Idemitsu K17 (JATCO)
Subaru P/N K0209A0080

Salut. Te rog sa-mi spui daca ai folosit ATF X, pentru ca asta mi-au recomandat si mie cei de la Yacco pentru cutia de viteze automata.

Pentru motor de 1.5 benzina (Impreza din 2009, 180000km), la sfaturile lor am cumparat VX 1000 LE SAE 5W30 si urmeaza sa-l testez. Masina abia am cumparat-o, iar fostul proprietar mi-a spus ca folosea Castrol 10w40.
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: Ilie on January 14, 2022, 06:35:59 AM
Salut.
Am folosit Yacco ATF X pentru 4eat la Forester SG. Pana acum totul bine.
Revin cu pareri.
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: cristi-mic on January 17, 2022, 21:43:34 PM
Eu am facut pina acum 2 schimburi de Ravenol SU5 si nu am observat niciun fel de schimbare (adica totul merge perfect la cutie). Uleiul vechi a iesit destul de murdar, si cu siguranta 2 schimburi nu au cum sa-l faca rosu transparent (la primul schimb avem cam 40% ulei proaspat, iar dupa al doilea cam 65%, si curba se tot aplatizeaza pe masura ce schimbam doar ce curge din baie).
O sa mai fac mini-schimburi de genul asta (cam 3.5L) la fiecare 20.000km ca sa pastrez uleiul in parametri.

Iar pentru ca topicul este despre uleiul de motor, o chestie oarecum amuzanta: am impregnat gardul de lemn cu ulei de la ultimele schimburi (Ravenol VST 5W40, motor cu GPL) si problema este ca in loc sa am o tenta ciocolatie - bej (cum era de asteptat) lemnul a ramas la culoarea originala. Dupa 10.000k uleiul iese super curat (meritul GPL, ardere super curata).

PS Nu mai dati cu pietre ca de ce GPL. Dupa 3500rpm masina devine Subaru adevarat, intra pe benzina :)
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: adimcx on January 19, 2022, 20:55:33 PM
Eu am facut pina acum 2 schimburi de Ravenol SU5...

Ma hotarasem sa utilizez Amsoil pentru cutia de viteze, iar intre timp am aflat de Yacco ATF X si acum acest Ravenol SU5, care pare a fi singurul ulei produs special doar pentru cutiile de viteze automate Subaru. Cam dificil de ales, pentru ca din cutie niciun ulei nu poate fi schimbat complet si mai multe tipuri amestecate sigur nu fac bine. Fostul proprietar al masinii nu stie ce ulei a fost pus in cutia de viteze, dar la culoare este cam ciudat: am verificat pe joja si are o tenta galbuie, ca la uleiul pentru motor.  :o
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: Ilie on January 19, 2022, 23:37:42 PM
Ma hotarasem sa utilizez Amsoil pentru cutia de viteze, iar intre timp am aflat de Yacco ATF X si acum acest Ravenol SU5, care pare a fi singurul ulei produs special doar pentru cutiile de viteze automate Subaru. Cam dificil de ales, pentru ca din cutie niciun ulei nu poate fi schimbat complet si mai multe tipuri amestecate sigur nu fac bine. Fostul proprietar al masinii nu stie ce ulei a fost pus in cutia de viteze, dar la culoare este cam ciudat: am verificat pe joja si are o tenta galbuie, ca la uleiul pentru motor.  :o

Exista si ATF galben. Febi parca face pentru VW.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on January 20, 2022, 08:16:20 AM
Avem topic pentru automata. Am mutat mesajele despre ATF din topiculcu ulei de motor aici.
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: Badea on February 06, 2022, 21:46:38 PM
Ma hotarasem sa utilizez Amsoil pentru cutia de viteze, iar intre timp am aflat de Yacco ATF X si acum acest Ravenol SU5, care pare a fi singurul ulei produs special doar pentru cutiile de viteze automate Subaru. Cam dificil de ales, pentru ca din cutie niciun ulei nu poate fi schimbat complet si mai multe tipuri amestecate sigur nu fac bine. Fostul proprietar al masinii nu stie ce ulei a fost pus in cutia de viteze, dar la culoare este cam ciudat: am verificat pe joja si are o tenta galbuie, ca la uleiul pentru motor.  :o

Se poate schimba tot uleiul cu echipament special. Poti mergra SMT, au un asemenea dispozitiv. Uleiul folosit de SMT este motul multi atf. Poate ar trebui mers pe varianta folosita de importatorul oficial, eu unul folosesc motul pentru toate uleiurile.
Title: Re: Re: Alegerea corecta a uleiului de motor
Post by: adimcx on February 21, 2022, 19:12:30 PM
Se poate schimba tot uleiul cu echipament special. Poti mergra SMT, au un asemenea dispozitiv. Uleiul folosit de SMT este motul multi atf. Poate ar trebui mers pe varianta folosita de importatorul oficial, eu unul folosesc motul pentru toate uleiurile.

Multumesc pentru informatii, dar sunt din Iasi si prin zona Moldovei nu gasesc niciun service specializat pentru Subaru. Cu produsele Motul am avut probleme la mai multe masini, nu prea mai am incredere in aceasta marca. Multe produse vandute in estul Europei sunt slabe calitativ, iar consumabilele/piesele auto se pare ca nu fac exceptie.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MyKe on March 12, 2022, 17:10:28 PM
După un schimb de ulei efectuat prin metoda flush, m-am ales cu spumă și pilitură pe jojă.

https://imgur.com/a/Rzsn9pV

Care ar putea fi cauzele?

Există unele smuceli/întârzieri în schimbare, iar cuplarea pe loc e destul de rapidă (din N în R, respectiv D, sub cele 1-1.2 secunde menționate în manual).
Înainte de schimb nu avea simptome, uleiul era curat, doar că îi dispăruse “roșeața”.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: Ilie on March 12, 2022, 18:53:12 PM
La ce te referi mai exact cand spui “metoda flush”?
Mai ai cumva uleiul vechi scos din cutie? Daca da, e pilitura si acolo?
Dar filtrul de ulei vechi? Il poti taia sa vezi ce contine.
Surubul de scurgere al baii de ulei de la cutie are magnet? Daca da, avea pilitura?
Ori poti verifica daca pilitura pe care o vezi pe joja este magnetica?
Palnia si furtunul prin care ai turnat uleiul erau curate?
Ce ulei ai folosit?
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: andrei0241 on March 12, 2022, 19:11:17 PM
Spuma de pe joja poate fi de la amestecul de ulei vechi cu cel nou si ar putea disparea in timp. Pilitura pe joja nu e deloc normal, inseamna ca in cutie exista si mai multa, dar fara mai multe detalii despre cum s'a facut schimbul, e greu de presupus ceva
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MyKe on March 12, 2022, 19:47:32 PM
Schimbul a fost făcut la SMT, au folosit ulei Motul MultiATF (mi-aș fi dorit original, dar nu aduc), metoda flush presupune folosirea a 12 L pentru spălare și umplere (poate am greșit termenul?).
Nu s-a umblat pe la bușon, doar s-au conectat pe instalație cu un aparat “Motul Evo”.
Nivelul a fost cam mare inițial, cam 1 cm peste maxim, am revenit la ei și au mai scos din el la insistențele mele, motivând că nu ar fi nicio problemă că e peste maxim și că nu a fost primul lor schimb de ulei.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: Ilie on March 12, 2022, 22:25:21 PM
Acum ceva timp, am avut pentru vreo 2 ani un Mercedes w211 1.8 kompressor automat. Am facut un singur schimb de ulei la cutie la Automatico in Preciziei, Bucuresti.
E, baietii de acolo folosesc un asemenea aparat, branduit Ravenol parca. Pentru a putea oferi garantie lucrarii, au verificat uleiul scos din cutie de span.
Test de drum inainte si dupa revizia cutiei.
O data confirmata lipsa piliturii, primesti garantie.

Nu stiu daca te ajuta cu ceva informatia asta.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MyKe on April 19, 2022, 00:30:31 AM
Am uitat să revin cu update.
S-au rezolvat problemele după ce s-a urmat procedura de aerisire a cutiei.
Acum cutia schimbă frumos, silky smooth - cum ar zice englezu'.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: puiu on May 05, 2022, 10:32:26 AM
Cum adica sa se aeriseasca?
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MyKe on May 07, 2022, 20:15:18 PM
Adică așa:
https://i.imgur.com/ENK95un.jpg
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MihaiFlorescu on May 07, 2022, 21:26:17 PM
In mod normal cică nu ar fi nevoie de asta, decât dacă desfaci cutia sau ii dai jos baia.

O alta recomandare mai este să o treci prin fiecare poziție și să o ții cel puțin un minut in fiecare dintre ele, apoi să verifici nivelul din nou.
Title: Re: ulei pentru 4EAT
Post by: MyKe on May 07, 2022, 22:23:35 PM
Apucasem să fac câteva sute de Km de la schimbul de ulei și până la aerisirea propriu-zisă, simptomele erau tot acolo.
Totuși, dacă mai erau pași de urmat după flush, ar fi trebuit să fie făcuți de cei care au schimbat uleiul, nu?
Title: Ulei pentru transmisiile automate Subaru
Post by: MihaiFlorescu on July 29, 2022, 08:44:43 AM
SOA748v0200 pare a fi codul ptr ulei CVT, problema e a'l aduce in tara - cod pentru SUA

Si un tabel peste care am dat cautand informatiile despre uleiul HV CVT

(https://i.postimg.cc/FKZsBNxk/Subaru-ATF-Guide-2048-2048x.jpg)


Codul pentru uleiul CVT high torque


K0421Y0700

Title: Re: Ulei pentru transmisiile automate Subaru
Post by: MihaiFlorescu on July 29, 2022, 15:51:32 PM
Salutare, baieti.

Subaru vinde uleiul original CVT in butoaie de 20 litri, in doua variante:
Lineartronic, cod  K0425Y0711 si HighTorque  cod K0421Y0700.
Pret de retail 120 lei plus TVA/ litru.

Pentru membrii grupului facem 15% reducere si trimitem unde aveti nevoie.
Codul nu e nici un secret.

Recomandarea noastra ar fi ca macar unul din doua schimburi sa se faca cu aparatul specializat, caci am constatat ca e mult mai bine, spala bine toate depunerile si ramane cutia curata.

Personal, as zice ca CVT-ul e o cutie destul de sensibila, cu multe frecari, care genereaza o cantitate mare de span. Am schimbat si pe garantie doua bucati pana acum.