Subaru club Romania
Jurnale de bord => Impreza => Impreza mea GE/GH/GR/GV (2008-2014) => Topic started by: kkennyy on January 18, 2017, 09:49:22 AM
-
Salut,
De 4 zile sunt mandrul posesor al unui STI de 2009, varianta hatch. Masina a fost luata la 49.000km, totul stock, verificari facute de @Muttley (pentru referinta in caz ca o sa crape ceva). Aparent totul in stare foarte buna, uzura minima si revizii facute la timp. Sper din suflet sa ma tina si sa nu ma vedeti pe aici cu topicuri de rebuild. In rest, ca impresii pana acum, pot sa spun fara ezitare ca m-a impresionat mai mult decat orice am condus pana acum, probabil cei care mi-au vazut zambetul pe fata atunci cand bagam pedala si-au dat seama ... la fel si eu cand i-am vazut pe altii care au condus-o. Experienta e unica.
Ce-am observat pana acum, ca un fel de referinta sa zicem fata de fosta masina (un focus ecoboost de 1.6 dus la 200cai).
Plusuri:
Motorul - duhhh! Doar pentru asta merita toti banii
Suspensia - chiar foarte faina, tare dar nu cat sa-ti rupa coloana, am facut 400km fara sa ma doara spatele, ramane de vazut la drumuri mai lungi dar momentan mi se pare chiar ok ca si confort, iar ca stabilitate nu mai zic.
Tractiunea - awd e genial, mai am pana ma familiarizez pe deplin dar imi place la nebunie. Si inca nu am facut o tura pe zapada serioasa!
Schimbatorul - cel mai fain feeling la schimbat viteze pe care l-am intalnit, fapt confirmat si de altii.
Sunetul la motor in ture - face (si citez) "ca un avion" :)
Probabil multe altele la care nu ma pot gandi acum.
Minusuri:
Consum - era clar, m-am pregatit psihic, dar spre surprinderea mea, diferenta nu e atat de grava. Facut cateva teste pe km suficienti, 9% la mers normal (poate chiar mai mic daca incerc), 11.5 pe sport, 15 pe sport sharp fara rezerve. E ok.
Zgomotul interior ceva mai mare. Rezonabil totusi.
Directia ceva mai imprecisa decat la focus, pare mai deconectat de sol. Aici vreau neaparat sa fac ceva cu diverse upgrade-uri.
Ceva dotari - faruri automate, brightness-ul la display-ul de dashboard (asta ma dispera ca nu are senzor de lumina si trebuie sa-l tot reglez ziua/noaptea), incalzire in parbriz ... chestii cu care ma voi obisnui, sunt sigur.
Spatiu ceva mai mic in portbagaj
Cam asta e pana acum. Poze n-am prea apucat sa fac, atat de entuziastmat am fost dupa ce am luat-o. Am bagat vreo 1000km in 3 zile ... clar trebuie sa-mi pregatesc buzunarul mai bine :D
Overall, am intrat cred intr-o alta gama de masini, si imi place la nebunie! :)
(http://i.imgur.com/JyzeNcd.jpg)
(http://i.imgur.com/qd6dAvn.jpg)
-
Directia ceva mai imprecisa decat la focus, pare mai deconectat de sol. Aici vreau neaparat sa fac ceva cu diverse upgrade-uri.
Ma asteapta pana incerci rotile ei. Acum ai roti de STI new-age, sigur ii dauneaza pe parte de directie, ai alta geometrie, alt flex al anvelopei.
Din nou, bine ai venit pe forum! ;)
-
Fordul face (sau facea) directii misto si trebuie sa o recunoastem. Am condus mult 4 modele diferite de Ford si benzina si diesel si pot spune ca la toate directia este foarte faina. Este extrem de precisa, directa, iti da senzatia de legatura cu rotile. Am inteles ca de 3-4 ani au mai dat cu batul in balta cand au trecut la full electric si brake vectoring, desi pe Fiesta ST am inteles ca inca este misto.
Si la nici una nu s-a stricat caseta si nu a batut cum face la Subaru dupa 30k km. Cea mai longeviva este pe focusul tatalui meu care cred ca are in jur de 180.000km acum.
Primul pas este montarea unor bucsi de poliuretan care sa tina caseta mai bine. O sa simti vibratii in volan, o sa fie putin mai greu dar si raspunsul mai bun.
Bine ai venit!
-
Directia ceva mai imprecisa decat la focus, pare mai deconectat de sol. Aici vreau neaparat sa fac ceva cu diverse upgrade-uri.
Ma asteapta pana incerci rotile ei. Acum ai roti de STI new-age, sigur ii dauneaza pe parte de directie, ai alta geometrie, alt flex al anvelopei.
Din nou, bine ai venit pe forum! ;)
Da, nu ma hazardez deocamdata. Mersi :)
Fordul face (sau facea) directii misto si trebuie sa o recunoastem. Am condus mult 4 modele diferite de Ford si benzina si diesel si pot spune ca la toate directia este foarte faina. Este extrem de precisa, directa, iti da senzatia de legatura cu rotile. Am inteles ca de 3-4 ani au mai dat cu batul in balta cand au trecut la full electric si brake vectoring, desi pe Fiesta ST am inteles ca inca este misto.
Si la nici una nu s-a stricat caseta si nu a batut cum face la Subaru dupa 30k km. Cea mai longeviva este pe focusul tatalui meu care cred ca are in jur de 180.000km acum.
Primul pas este montarea unor bucsi de poliuretan care sa tina caseta mai bine. O sa simti vibratii in volan, o sa fie putin mai greu dar si raspunsul mai bun.
Bine ai venit!
Eu am avut 2, varianta 2008 cu hidraulica, excelenta, si varianta 2011 cu electrica, altfel, dar tot foarte buna. Am schimbat caseta la 120.000 pentru ca varianta mea avea ceva defect din fabricatie, au avut niste loturi cu probleme la servo, dar in rest am fost foarte multumit de cum se simte la tras de volan. Asta a fost principalul motiv pentru care am mers pe focus pana acum.
-
welcome ... si fun maxim cu masina !!!
-
Bine ai venit! Sa te bucuri de ea!
-
Mersi! :)
-
sa te bucuri de masina si sa ai parte de ea.
on a side note, acum vazand nr masinii, sapt trecuta am trecut pe langa voi in Pipera, am incercat flash da erati prea ocupati in masina cred :)
-
Daca era seara si eram eu la volan, tocmai o luasem si eram terifiat :)
-
Bucuros s-o conduci ani multi si fara evenimente! De restul, adica upgrade-uri si modificari fundamentale, am certitudinea ca se va ocupa insufletita comunitatea de ingineri si pasionati de pe forum!
-
Mersi, asa sa fie! Referitor la upgrade-uri si modificari, in principiu vreau sa merg pe minimul necesar. Nu sunt pasionat de tuning, prefer ceva cat mai stock. Benzina si asflat bun sa fie :)
-
da daaa :) asa am zis toti la inceput....mai lasa sa treaca 6 luni bune :)
-
saracu buzunaru meu :D
-
Nici el nu crede ce spune. Nu vrea modificari, dar vrea putere. Doar a mai trecut prin asta.
Oricum, subiectul va fi reluat, garantat! Nu-i dau 6 luni pana i se pare lenta. Daca va face ceva in privinta asta, aia-i alta discutie.
-
Om vedea. Deocamdata singurele upgrade-uri le-as face pe fiabilitate si manevrabilitate, in nici un caz putere. Nu neg ca e posibil sa se mai schime lucruri, dar sincer, sper sa ma abtin :P
-
Upgrade pe fiabilitate, ti-am zis, AOS. Altfel, intretinere ca la nebuni, stii detaliile.
Iar primul upgrade pe longevitate l-ai facut astazi, cu presurile alea bestiale :D
-
un AOS, un radiator de ulei, un radiator de apa, un softuletz, niste bujiutze one step colder ... :) ... doar fiabilitate :)
-
ok ok, am pus pe lista de cumparaturi :P
-
Asa incepe un drum pavat cu intentii bune. :)
-
Cu radiatorul de ulei e cu dus si-ntors. Daca nu e termostatat, mai mult rau faci. De exemplu acum, -15*C in Brasov. O sa stea uleiul ala mai rece mult si bine, ungere proasta.
Daca e termostatat, poate-n cativa ani se blocheaza termostatul pe deschis, nici n-ai sa afli vreodata, si ajungi in aceeasi situatie.
Ii vad rostul doar la motoare modificate masiv, unde uleiul e incalzit de nu se vede, sau in cazul in care se trage de masina constant si fara mila, ceea ce nu cred ca e cazul aici.
Un ceas de temperatura ulei, cu sonda aferenta, aia da, e obligatoriu, eventual si cu alerta de depasire a unei valori maxime, cum am vazut ca au unele. Daca pe autobahn in Germania incepe sa bipaie ala, cobori sub 250 la ora pana se raceste uleiul. Parerea mea.
De radiatorul de apa i-am zis si eu. Inclusiv sa nu se sprijine de el nici cu privirea, ca-i place sa plesneasca.
De "softuletz" i-am zis de s-a plictisit. In plus, cand a adus-o acasa, am setat pe Torque citirile de amestec (se pare ca la asta stie ECU sa le dea, la a mea nu), si sub 14:1 n-au coborat, chiar si la accelerare. Kkennyy, poate-ti amintesti pe autostrada, ti-am zis sa accelerezi usor. Si da, sigur ar merge o imbogatire pentru siguranta.
Pentru one step colder, coduri aici (https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=518633).
Denso Iridium IKH22 is the correct sized one step colder plug .
NGK iridum LFR7AIX, is the correct sized one step colder plug .
-
Esti exact in locul potrivit pentru a nu face upgradeuri. Mai trebuie sa ajungi si la o intalnire si sa te dea cineva cu o masina mai mult sau mai putin modificata. De preferat Tom cu bossu' negru. Si gata, ramai la stock :D
-
Macar sa fie clar si in scris ca am incercat! ;D
-
noi oricum ne aberam teoretic aici .. deci stay stock ! :)
legat de radiator de ulei, fara thermostat nu se pune/este stupid ... adica termostatul se subintelege :)
eu am vazut pe un hatch asta vara diferente de 10-12psi la presiunea de ulei la condus agresivo-normal prin oras si imprejurimi in config. fara si cu radiator (si la fel mai mult de 15-20 grade la temp maxima atinsa la ulei) -> si ma gandesc ca in conditiile in care uleiul nu mai este in top shape si afara este cald bine .... radiatorul nu ar strica la nimeni ...
-
Masina primeste azi o verificare completa. Schimburi de ulei (motor, frana, servo, cutie ..), filtre, curea accesorii, curatat injectoare si alte cateva ce mai urmeaza ... work in progress. Urmeaza sa revin cu schimbat capete de bara, bucsi, distributie ... cand vin piesele. O factura frumusica probabil, dar era de asteptat.
(http://i.imgur.com/sQdI4Al.jpg)
(http://i.imgur.com/JUt23Z5.jpg)
-
N-am reusit sa ma impac cu navigatia stock si cel mai important, fara bluetooth, asa ca am comandat si montat un hu aftermarket. Pe langa faptul ca am castigat bluetooth, o navigatie de generatie actuala si am pastrat comenzile pe volan, sunetul a fost dramatic imbunatatit, asa ca ma declar foarte multumit de achizitie. Un mare plus la capitolul confort.
(http://i.imgur.com/8MgwDT3.jpg)
(http://i.imgur.com/3IKnHn5.jpg)
-
Din pacate, cel putin din cate imi dau eu seama, punctele de sudura par ok. Ciudat e ca intr-adevar, si pompa/vasul cu lichid se deplaseaza cand se apasa pedala de ambreiaj ...
(http://i.imgur.com/lqB550L.jpg)
(http://i.imgur.com/AsmAFCg.jpg)
(http://i.imgur.com/vAjiSFt.jpg)
Daca te uiti cu atentie la reparatia lui andea (http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1202.msg89149#msg89149), ai sa vezi ca sudurile rupte-s in spatele cutiei de apa, in habitaclu, deci pozele tale-s irelevante. Defectul trebuie cautat sub bord, in zona pedalier. Ia o lanterna si baga-te cumva cu capul sub bord, langa sau pe pedale, si vezi daca e ceva rupt si se misca la apasarea franei. O oglinda ar putea sa ajute daca nu vrei sa faci contorsionism. Daca e rupt, rezolvam!
-
Nu mi-au intrat sudurile in poza, mi-am rupt spatele uitandu-ma pe-acolo, dar nu, sunt ok punctele, cadrul nu se misca la apasarea franei si nici la ambreiaj. In schimb tzacanitul exista si se reproduce de fiecare data, la fiecare pereche ambreiaj + frana. Deja prevad o serie lunga de nervi prajiti ... :(
(http://i.imgur.com/qNI0wty.jpg)
-
eu zic ca sudurile se verifica cel mai bine de deasupra, de sub bord de abia se vedea/daca stiai unde sa te uiti luminita cand au fost gaurite punctele de sudura si doar la unele pt. ca cateva aveau izolatie din aia textila peste ...
e destul sa fie un singur punct rupt si sa sune, varful rupt se tot freaca/agatza in gaura la fiecare pedala ...
LE: toate astea plecand de la premisa ca ai verificat / uns mecanismul pe care stau pedalele - parca este si un arc pe acolo ...
-
Ma gandesc ca ar fi trebuit sa se vada cum joaca suportul atunci cand apas pedala, ori pare sa fie teapan. Nu stiu, e un tzacanit foarte ciudat, cateodata face la cea mai mica apasare a pedalei, forta minima. Iar la apasari repetate, nu mai face, doar dupa ambreiat. Sa fie ceva legat de hill holder ?
-
Ma gandesc ca ar fi trebuit sa se vada cum joaca suportul atunci cand apas pedala, ori pare sa fie teapan. Nu stiu, e un tzacanit foarte ciudat, cateodata face la cea mai mica apasare a pedalei, forta minima. Iar la apasari repetate, nu mai face, doar dupa ambreiat. Sa fie ceva legat de hill holder ?
sub bord/la pedale nu se vedea nimic nici la mine -> si crede-ma ca m-am uitat/am verificat de 7 milioane de ori ... hill holder-ul nu are legatura ... eu as insista in continuare cu verificarea completa sub stergatoare ...
-
Ok, mersi, mai verific o data atunci. Daca m-as duce in service probabil mi-ar spune ca e normal, asa fac toate :D
-
Aici detaliat fenomenul: https://www.youtube.com/watch?v=Yk_Hji70a3k (https://www.youtube.com/watch?v=Yk_Hji70a3k)
ps. scuzati noroiul :)
-
la mine avea acelasi sunet si cateodata mai tare la pedala de ambreiaj nu frana dar avand in vedere ca sunt prinse pe acelasi suport care este prins apoi de firewall ....
-
aici se vede bine cum arata chestia pe interior si cam unde este ...
-
Andea, intrebari:
1. ai scos bordul ca sa intaresti cu suruburile?
2. vad ca ai fixat cu surub doar 4 puncte din cele 6. De ce?
Mersi
-
au fost puse doar 4 tocmai pt. ca nu am dezmembrat bordul :)
la cele 4 s-a gasit cumva acces de sub bord...la celelalte nu...
-
Gata, e clar, multumim!
Deci planul ar fi asa:
- 2 puncte sus - 2 suruburi, idem andea (http://www.clicksoft.ro/20161014_113441.jpg);
- 2 puncte lateral - 2 suruburi, idem andea;
- 2 puncte jos - 4 pop-nituri, le-am desenat pe cele 2 suplimentare aici (http://i.imgur.com/ED9z19P.jpg). Sau, poate mai intelept ar fi sa lasam sudurile in pace si sa adaugam doar cele 2 pop-nituri suplimentare. Alegerea lui kkkkennnnnyyyyy.
-
N-am idee. Dupa capul meu, as incerca varianta cu cele 2 pop-nituri, dupa care sa confirmam rezolvarea problemei, si in caz afirmativ, rezolvat si cele 4 suruburi pentru liniste pe termen lung (daca efortul nu este prea mare).
-
Facut azi urata treaba de a gauri tablaraia pentru a rezolva defectul de fabricatie. Si cand zic facut, ma refer la Muttley, eu doar am stat degeaba cu doza de suc in mana. Ca idee, accesul a fost horror, era sa scapam suruburile prin zone extrem de greu accesibile, a fost nevoie de diverse improvizatii pentru a da izolatia la o parte si a ajunge la sudurile din stanga ... toate dintr-o pozitie mai mult decat nenaturala. In fine, reusit in cele din urma sa prindem 4 suruburi, iar la cele 2 suduri pentru care e nevoie de demontat bordul am pus pop nituri (langa suduri ca si puncte de fixare aditionale, nu inlocuitoare). Rezultatul ... nu se vede sau se simte imediat, deoarece sudurile erau ok :D, insa cu siguranta nu o sa am probleme veci cu blocul de pedale, deci munca nu a fost in zadar. Dezamagit oarecum ca nu am rezolvat problema de baza, aceea cu zgomotul la frana/ambreiaj ... se pare ca nu e din cauza sudurilor. Strans si toate suruburile vizibile ... tot la fel face. Alte idei nu mai sunt ... poate ceva fisura pe undeva, dar naiba stie pe unde. Lasam asa pana crapa mai rau.
(http://i.imgur.com/dCq2FfH.jpg)
Mecanismul de fixare a izolatiei, ca sa existe acces la suduri :D ©Muttley
(http://i.imgur.com/G1vGEYQ.jpg)
Final
(http://i.imgur.com/uiuMVEG.jpg)
Macar a fost soare si relativ cald.
-
:) macar v-ati distrat :)
-
Da, mie mi-a placut :)
-
Mie îmi place mai mult aia gri. :)
-
Nu mi-au intrat sudurile in poza, mi-am rupt spatele uitandu-ma pe-acolo, dar nu, sunt ok punctele, cadrul nu se misca la apasarea franei si nici la ambreiaj. In schimb tzacanitul exista si se reproduce de fiecare data, la fiecare pereche ambreiaj + frana. Deja prevad o serie lunga de nervi prajiti ... :(
(http://i.imgur.com/qNI0wty.jpg)
Pentru tacanit verifica si jocul la surubul ca cap patrat in care se fixeaza urechea cu surubul de reglaj.
-
In primul rand, in poza e ambreiajul, nu ala pocneste.
Intr-al 2-lea rand, daca ar fi de acolo, ar pocni tot timpul, insa o face doar la prima apasare de frana de dupa o apasare de ambreiaj. Daca schimbi viteza, apoi franezi de 100 ori, pocneste doar la prima frana. Atat!
Asta ne face sa banuim ceva fisura care e deranjata de apasare ambreiaj si readusa in pozitia buna de frana.
Multumim, orice idee e buna!
-
Luati in considerare si varianta in care o piesa se deplaseaza arbitrar intr-o zona nefireasca iar la apasarea pedalei de frana este obligata, prin culisare, sa ajunga in pozitia ei naturala.
Cine obliga piesa/ansamblul sa migreze nenatural si apoi sa revina provocand zgomot? Ramane de aflat.
Succes!
-
Deocamdata n-am mai rezolvat nimic cu asta. Face ca la balamuc, mai mult a inceput sa pocneasca si la apasare, nu doar la retragere. Sper sa crape cat mai curand ce are de crapat.
Daca doamne ajuta rezolv cu pedalele, mai ramane singura problema la servo directie, unde la rece face galagie mare, acel whining celebru. De undeva intra aer in instalatie, am schimbat oring-ul de la pompa, dar face la fel. Ar mai ramane sa schimb furtunurile, vasul si in ultima instanta, pompa :(
Astea pe partea de nefunctionalitate. Pe de alta parte, am inceput sa ma interesez in ceva mici modificari pentru a imbunatati senzatia la volan si aici ce ma nemultumeste cel mai mult e directia. Inceput cu niste bucse pe care abia astept sa le montam si sa vedem daca se schimba ceva. Am zis ca nu modific nimic ... dar cateva solutii ieftine si cu potential rezultat major nu pot sa ignor ;D
(http://i.imgur.com/jard4LU.jpg)
-
deci, vreo schimbare ? :)
-
Daaaa... Pff, se simte bine de tot, trage fără oboseala chiar și în a 5-a. A 2-a n-am prea putut, era ud și derapa imediat :D
Ce mi se mai pare, parcă în ambele moduri merge mai smooth accelerația, se simte mai ales la schimb de viteză, nu mai dă în nas. Aveam și ceva ezitări înainte, pe la 3000 și ceva de ture în accelerație ușoară... Parcă nu se mai simt. E drept că n-am prea avut timp de accelerație ușoare :D
Modul de consum... Pare să fie ceva diferență față de modul eco de mers de înainte, dar nu foarte mare. Cred că e normal, oricum dacă mergeam la consum, nu mergeam în ture. Am scos o medie de 7.4 pe 20km testați.
Overall, foarte mulțumit. Mersi mult! :)
PS. No celflash so far.
-
7.4 presupun ca la mers regulamentar pe harta de consum ca altfel..cred ca ai uitat un 1 in fata :)
-
7.4 pare minimum minimorum, mers la 2k ture în a 6-a, pe harta de consum ... Agonizant :)
-
andea, am incercat si eu ambreiaj cu frana si 2 cruise in sus pana la CEL x 3.
Spiciless... :-\
Eu nu cred c-aia-s doar 10% in plus la putere. Sau cred, daca-s 30% in plus la cuplu.
In fine, e abject de rapida dpmdv. kkkkkennnnyyyyy, sa te bucuri de ea fara incidente! ;)
-
andea, am incercat si eu ambreiaj cu frana si 2 cruise in sus pana la CEL x 3.
Spiciless... :-\
Eu nu cred c-aia-s doar 10% in plus la putere. Sau cred, daca-s 30% in plus la cuplu.
In fine, e abject de rapida dpmdv. kkkkkennnnyyyyy, sa te bucuri de ea fara incidente! ;)
;D ;D ;D
Vremea perfecta azi pentru intins sub masina si montat bucsile Whiteline :D Am imbunatatit putin directia, e bine.
Multumiri ca de obicei lui Muttley! :)
(http://i.imgur.com/d3bkktq.jpg)
-
andea, am incercat si eu ambreiaj cu frana si 2 cruise in sus pana la CEL x 3.
Spiciless... :-\
Eu nu cred c-aia-s doar 10% in plus la putere. Sau cred, daca-s 30% in plus la cuplu.
In fine, e abject de rapida dpmdv. kkkkkennnnyyyyy, sa te bucuri de ea fara incidente! ;)
acuma ce sa zic...n-am dyno, nu-s "profesionist" ... si nici nu am zis ca sunt 10% ... poate sunt 15% :) .. asa din avion
-
pe loguri, in cei cativa km facuti de verificare am vazut pana in 280g/s si la fel la restul masinilor cu aceeasi harta (si sunt vreo 4-5) in jur de 290g/s ...
-
translate pentru astia care nu stiu ce inseamna g/s :D
-
Debitul de aer folosit la omorarea pinguinilor. Poti estima grosier puterea in functie de el.
https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1076433
Ar veni 380 cai, ceea ce nu cred ca e cazul. D-aia am zis grosier.
-
4.65 284.53 37.64 376
This can't be right ... sau?
-
Nu e. Dar facem o trei simpla cu harta stock si cea posedata, si ar trebui sa ne iasa ceva precis.
Te-am bagat in boala, stiu ;D
-
pai stage 1 "clasic" dpdv al putere & cuplu , pierderea maxima intre motor si roata eu o estimez pe la 23-25% - oricum nu e constanta pe toata plaja ...
ceva de genul
https://dyno.cobbtuning.com/dyno/index.php?g1=0,1,3,0,0,HO,47
(mai poti cauta si alte stage 1 acolo, 18 psi, 92-93 Octane)
adica daca zicem un 280 la roata care reprezinta un 77-78% probabil la motor rezulta un ~360 ...
LE: nu zic ca-i neaparat ala graficul dar pe la 17-18 psi cu benzina buna config. stock pe acolo sunt toate
-
Nu e. Dar facem o trei simpla cu harta stock si cea posedata, si ar trebui sa ne iasa ceva precis.
Te-am bagat in boala, stiu ;D
vedeti doar ca harta 1 nu este chiar stock..este stockish asa :)
-
stockish
:D :D :D
-
Cert e ca se simte binisor, mai ales din scaunul de pasager :D Sunt doar numere pana la urma, dar 360 suna bine, trebuie sa recunosc :) (pentru mine, pentru tine sunt sigur ca e cam putin :))
-
just numbers exact ... conteaza cum o simti :)
-
Rezolvat inca o problema de pe lista, gajaitul de la directie la rece. Schimbat pompa de servo cu totul, dupa incercari esuate de a rezolva prin schimbare de furtun sau o-ring. Rezultatul, pace sufleteasca si poate (dar nu sunt sigur) ceva mai multa precizie la directie.
N-au lipsit desigur peripetiile, un surub de pe suportul pompei era strans sanatos si era cat pe-aci sa-l facem praf. Muttley cu ideea de a-l poliza a salvat desigur situatia. Multumiri inca o data!
(http://i.imgur.com/pjy4SRP.jpg)
(http://i.imgur.com/gZIdgfU.jpg)
-
N-ai pen' ce, ma bucur ca e clar acum c-a disparut problema ;)
-
Pentru suruburi de genul alora si mai mici eu folosesc cu succes cleste de tevi, precum cel de mai jos si de obicei poate fi refolosit surubul/piulita, inclusiv imbinarile furtunelor de frana am reusit doar asa sa le slabesc (fixa, reglabila etc scapau in cele din urma)
Al meu cleste e de 10 cm lungime totala, ce e prea mare la fel ca si celelalte variante mentionate mai sus, nu va face priza indeajuns
(https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/31DgoAxZZhL._SY355_.jpg)
-
Inaltimea capului de cheie, inainte de polizare, avea 3mm. Polizandu-i fetele si intrand in guler, am marit-o la... Mai mult.
Adica n-aveam de ce apuca!
-
Facem ce e nevoie sa iasa treaba ;D
Credeam ca era vorba doar de strangere si ca cheia scapa, riscand a rotunji capul surubului.
-
Venit vara si cu ocazia asta si concediile. Facut vreo 3000km saptamana asta si am o nedumerire. Am observat ca mai nou, aproape la fiecare pedala la fund (wot peste 3000, nu fac niciodata sub), imi apare un cel flash usor. Rareori primesc si unul din acela grav (clipiri rare), dar ce ma ingrijoreaza e ca aparent am detonatii foarte des. ASta la drum lung, motor incalzit, etc. In rest nimic anormal, motorul trage bine, cursiv, n-am batai, nimic. Tot ceea ce s-a schimbat e temperatura de afara, care cam trece peste 20 grade. Parca sub 10-15 nu prea le vad. Sa fie oare asta? (sper) Si daca da, ce se poate face? Cold air intake?
Daca nu, ce altceva ar putea sa declanseze? Am schimbat benzina de vreo 7-8 ori, nu e asta...
-
Cum ai ajuns la concluzia ca ai detonatii?
Cand clipeste cel-ul e missfire. In cazul tau, cu compresie ok, bujii, bobine, distributie, etc..
Cold air intake e o vrajeala maxima (parerea mea), cel putin la Subaru turbo unde e cald de mori pe sub capota, si japonezii au tras aer din grila pana in punga de sub aripa, iar apoi s-au dus spre motor.
-
E softul lui Vali. Cand clipeste rar poate fi si de la egr, dar cel flash scurt ar trebui sa fie knock din cate am inteles (poate gresesc).
-
O logare nu strica. Asa facea si la Dan, am crezut ca e de la diferentele de temperatura, softul fiind facut iarna, dar mai apoi s-a gasit o mica fisura in up-pipe, ce in timp a devenit gaura, dar odata rezolvata a pus capat si acelor CEL-uri.
Incepe cu un log si apoi vezi si pe partea de hardware.
-
daca ai 5 flash-uri rapide este knock usor
daca ai 5 flash-uri slow este knock mai mare
daca ai 15 flash-uri rapide este egt mare (asta are sanse sa apara doar in trepte de la a 4a in sus la ture mari )
knock usor si chiar mai mare poti avea sometimes, knock free nu prea exista ca daca exista nu se chinuia nimeni cu sistemele de knock control daar atata timp cat nu este invatat de ecu (ceea ce inseamna ca se intampla frecvent) si mai si lasi din acc la knock mai mare esti ok
din pacate ca sa verifici ce a invatat iti trebuie un tactrix pt. learning view dar daca a invatat sa-si reduca timingul ar trebui sa vezi cel flashul constant de cate ori treci pe la o anumita turatie/engine load
nu imi dau seama daca poti replica ca ceasul cel flash-ul respectiv sau este oarecum sporadic ? iti apare cumva dupa ce stai in trafic cu masina incalzita (heat soak) sau ?
si pe care harta iti apare ?
-
Am testat putin ieri pe autostrada. Initial aparea in a 3-a, 4-a, 5-a, dupa 5000 de ture. Apoi a 3-a nu a mai facut, doar a 4-a si a 5-a. Pe la final mai aveam a 4-a care nu facea, deci cumva se reduceau. De stat in trafic nu prea stateam, pe loc adica, dar era destul de aglomerat. In Bulgaria de ex primeam des la dus, spre grecia, mai ales la urcari usoare unde trageam cu a 4-a. La intors a fost mai racoare, n-am mai prea vazut. De aici ma gandeam ca o fi de la temperatura.
De aparaut apare pe toate hartile, inclusiv cea cu boost-ul taiat. Chiar mi se pare ca primeam mai rar pe harta de boost 17.
Am primit si de-alea urate, flash-uri slow, mai ales cand veneam pe vacuum, dupa care bagam boost maxim. Probabil nu foarte placut pentru motor, dar aveam grija sa fiu peste 3000 rpm.
Ac pornit, daca are vreo importanta.
-
hmm, ce sa zic ... ideal ar fi sa faci rost/imprumuti de undeva un tactrix sa verificam learning view - sa vedem ce a si invatat si daca ai timp se pot face si niste loguri in timp ce replici "problema"
ai avut curaj sa mergi cu ea in bulgaria/grecia ? :)
oricum , daca nu clipeste des si din toate pozitiile esti cel mai probabil ok ... la urma urmei exact asta este scopul cel flash-ului - de atentionare ca something nu este 100% happy (fara el probabil ziceai ca totul este perfect :) )
de asemenea, benzina cu temperatura exterioara functioneaza in combinatie: benzina mai proasta este mai putin rezistenta la detonatii dar poate fi ajutata de temperaturi exterioare mai mici (temp. mici cresc rezistenta la detonatii), combinatia ideala (in sensul de nici vorba) fiind benzina proasta si temperaturi mari ...
-
si vad la tine pe facebook poze de la cheile turzii - adica aici langa Cluj - puteai sa dai un semn sa verificam live :)
-
Nu face în mers normal, dacă nu bag pedală, sau nu subturez, 0 flash-uri.
Mă gândeam să trec ieri, dar n-a fost timp și n-am vrut să pun stresez soția cu asta :) Probabil erai și al muncă.
Emoții să merg cu ea la drum lung, nu am, nu trag tare de ea peste graniță. Dacă n-aș avea încredere în ea, aș pune-o la vânzare :)
Să văd, poate iau pana la urmă un tactic de-ăla, tot zic de ceva timp...
-
Neaparat sa-ti iei tetris d-ala! Cazanul meu abia asteapta.
-
Hai sa-ti fac eu log ca merge cu interfata mea.
Eu nu reusesc sa scriu cu ea asa ca mi-a venit o idee: hai astia 3 din Brasov sa punem de un tetris!
-
Nu ma bag sa cumpar ce nu stiu sa folosesc, sorry :)
-
Nici nu ma asteptam la un raspuns mai spiritual din partea ta.
-
Chiar sunt mandru de cat de putini bani am bagat in masina in ultima vreme. Un mic upgrade vizual si un mare upgrade fonic ce se lasase de mult asteptat. In rest, masina merge extrem de fain, foarte multumit in continuare, cu atat mai mult acum ca incepe sa dea zapada :)
(https://i.imgur.com/ono9yUj.jpg)
-
Ce masina-i frumusetea rosie cu DDC la numar?
-
Unlike :P
-
In urma cu ceva vreme facusem un filmulet sa-mi dau seama cum se aude esapamentul stock din afara masinii (ca dinauntru nu se auzea nimic).
Azi am refacut filmuletul cu evacuarea actuala. Mai bine zic eu.
-
Inca ne mai putem distra cate putin pe zapada.
(https://i.imgur.com/oYSkdNT.jpg)
-
Am vazut pe ceva topic pe aici o discutie cu estimarile de putere pe baza maf, asa ca am facut si eu un log de curiozitate, dimineata pe racoare. Pe harta stock(ish), ca doar pe asta o mai folosesc acum, mi-a dat un maxim de 245 g/s, adica undeva la 325 cai conform tabelului. Cam mult parca, da-i primesc ;D
(https://i.imgur.com/GOisCz0.jpg)
-
Avand la activ ~600km la covrigul masinii tale sunt de parere ca-i cam are pe toti.
-
A venit si frigul. Incep postarile de genul "Mama ce bine trage" :)
-
Se simte bine, da :) Probabil anotimpul perfect pentru a profita de powah :D
-
A venit si frigul. Incep postarile de genul "Mama ce bine trage" :)
La mine e fix invers.
-
Am vazut pe ceva topic pe aici o discutie cu estimarile de putere pe baza maf, asa ca am facut si eu un log de curiozitate, dimineata pe racoare. Pe harta stock(ish), ca doar pe asta o mai folosesc acum, mi-a dat un maxim de 245 g/s, adica undeva la 325 cai conform tabelului. Cam mult parca, da-i primesc ;D
eu zic ca mai degraba around 300hp la motor - daca 245 g/s reprez. putere la roata adica aprox. 80% adica aprox 306hp la motor -> nu degeaba e harta stockish aia :)
(masinile cu soft oem sunt de asemenea around 240g/s)
-
Ok, cat timp e peste 300 inseamna ca nu am pierdut vreunul pe drum :D
-
Bafta la vanzare!
-
Mersi, nici nu am apucat sa scriu aici :)
Masina a cam stat anul asta, 4000km facuti mai multi la plimbari in jurul orasului. O cam evitam la drum lung pe motiv de confort si consum mare, asa ca m-am gandit sa schimbam macar cu o masina mai noua si mai normala, ca tot simt lipsa asta in ultima vreme. Probabil pe termen lung din partea mea, pt ceea ce inseamna subaru, ma voi limita la forester, se potriveste cel mai bine pentru ce avem noi nevoie. Dar cine stie, om vedea cum decurg lucrurile :)
-
Chiar dacă STi-ul stă mai mult în garaj decât pe drum în ultima vreme, nu puteam să merg să văd raliul cu alta, așa că am prins-o și într-o poză. Mă minunez încă o data cu ocazia asta, cât de bine se descurcă pe zăpadă.
(https://i.imgur.com/UfZ2CWL.jpg)
-
Dacă tot nu se înghesuie lumea la cumpărare, măcar sa ne mai bucurăm de ea puțin. Zilele astea poartă veșmânt tradițional de iarnă românească.
Apropo, a făcut 2 ani în posesia mea, acum o lună. Să trăiască.
(https://i.imgur.com/N80d2rP.jpg)
-
Povestea se incheie aici. A fost o experienta foarte faina, si zic asta cu juma de lacrima in ochi, dar a venit timpul sa trecem la alta etapa.
Se poate inchide topicul ;)
-
O plecat uratzenia? ;D
Iei ceva in locul ei?daca da, sper ca nu vreun ALeHas.... >:D
-
Ai inceput deja? :police:
-
Ai inceput deja? :police:
Ai fost avertizat ;D ;D ;D 8)