Subaru club Romania

Discuții despre modelele Subaru => Impreza și XV/Crosstrek => Topic started by: Alexucj on January 03, 2020, 09:59:30 AM

Title: Martori bord
Post by: Alexucj on January 03, 2020, 09:59:30 AM
Salut,


Am petrecut revelionul la munte ...undeva noaptea la -15/20 de grade .
Vreau sa precizez ca mansina nu a avut nici o problema nici odata cu martorii de cand e la mine !
Am ajuns la munte pe la 4 dupasa iar seara pe la 1 m’am dus sa pornesc motorul si a pornit enorm de greu, cred ca de la baterie, dar a ramas aprins in bord cel pentru derapaj si check engien.
Ziua urmatoare am acos borna si si’au revenit si au disparut.

La fel am patit si a 3 zi....iar in a 4 zi inainte sa plec iar am scos borna rosie si s-au stins apoi.


Am ajuns acasa iar azi dimineata in parcare aceeasi problema , porneste greu motorul, si surpriza, raman aprinsi cei doi martori in bord !


A mai patit cineva? Poate sa fie din cazua bateriei ca e prea slaba, sau ce poate sa fie ! Mersi anticipat
Title: Re: Martori bord
Post by: Celalalt on January 03, 2020, 10:08:01 AM
Ghici ce masina e ?
Title: Re: Martori bord
Post by: Alexucj on January 03, 2020, 10:21:06 AM
Scuze,

Subaru XV 2.0 diesel 4x4 / 2012

Title: Re: Martori bord
Post by: Sorin03 on January 03, 2020, 10:52:05 AM
Daca inregistreaza erori , trebuie tester si vazut ce eroare ai, poate fi de la baterie sau nu...mergi la un service .
Title: Re: Martori bord
Post by: MihaiFlorescu on January 03, 2020, 10:54:52 AM
Ai schimbat bujiile incandescente până acum?
Title: Re: Martori bord
Post by: andea79 on January 03, 2020, 10:56:29 AM
probabil ai "noroc" cu vreo bujie din aia speciala de diesel care se schimba cu slujbe si motorul scos...dute la service sa se citeasca exact eroarea ca nimeni nu o citeste pe forum :)
Title: Re: Martori bord
Post by: Alexucj on January 03, 2020, 10:59:41 AM
Multumesc frumos pentru ajutor.

Nu am schimbat nici o bujie pana acum, nici bateria. Indicatia cu testerul o sa o fac, evident.

Sa speram ca e doar ceva minor :) mersi de ajutor
Title: Re: Martori bord
Post by: Sese on January 03, 2020, 12:55:25 PM
probabil ai "noroc" cu vreo bujie din aia speciala de diesel care se schimba cu slujbe si motorul scos...dute la service sa se citeasca exact eroarea ca nimeni nu o citeste pe forum :)

Bujiile incandescente la Subaru se scot destul de usor, daca ai cu ce.
Sau, cel putin, nu mai greu ca la alte masini diesel.

Si nu se scoate motorul, maxim se ridica 10 cm, sa treaca de lonjeroane.
Title: Re: Martori bord
Post by: andea79 on January 03, 2020, 13:38:30 PM
asa este ... daca nu raman "intepenite" ... dar stii ca imi place sa exagerez un pic mai ales daca se cer diagnoze  online :)
Title: Re: Martori bord
Post by: Sorin03 on January 03, 2020, 17:02:14 PM
Nu era nimic de exagerat , se pot intampla multe lucruri nasoale la orice tip de masina/motor , important este sa gasesti sfaturile potrivite si service bun. A schimbat @marr ceva bujii, nu cred ca s-a vaitat foarte tare. :) Initiator, poti sa cumperi si tu un ELM 327 si sa descarci Torque Pro si sa vezi ce erori ai, dar tot in service vei ajunge.
Title: Re: Martori bord
Post by: puiu on January 03, 2020, 18:05:17 PM
Porneste greu invarte mult sau porneste greu abia invarte?
Restul martorilor sunt de la tensiune scazuta - sub 9 sau 10 V.
Title: Re: Martori bord
Post by: marr on January 03, 2020, 18:38:23 PM
..... doar ca si client al unui service ... gen marr ? :)
Cam de prin epoca Bronzului, fiecare e clientul cuiva !
Îmi cer scuze ca am omis sa-l întreb pe Andrea al cui client trebuia sa fiu !


PS: Am voie la AK ? Dar la Trakia ?
Sau știi tu un “băiat” ieftin si bun ?

On Topic:
Dacă-s bujiile, nu-i un cap de țara !
La XV nu am schimbat bujiile incandescente cât a stat la mine, dar la Forester le-am schimbat destul de des.
In ultima vreme, era in jur de 100-150 lei bucata si, dacă nu-s înțepenite, se schimba relativ ușor.
Parca era una la care, pentru acces, trebuia desfăcut ceva prin zona, dar niciodată nu a durat mai mult de 2 ore. Cel puțin așa-mi aduc eu aminte (au trecut cam 4 ani de când nu am mai schimbat bujii incandescente).
Dar simptomele cu pornit greoi nu-mi apăreau la -4 grade, ci când temperatura scădea binișor sub -10 / -15 grade. Si nici martori nu mi se aprindeau in bord.
Dar, repet, este vorba despre un Forester 2008.
La XV-ul diesel nu am avut probleme de acest gen (a si stat puțin la mine).
Title: Re: Martori bord
Post by: Alexucj on January 07, 2020, 17:25:25 PM
Am schimbat baterie noua, boch 70ah si 630cca dar nimic, s’au aprins aceeasi martori in bord ! :(
Title: Re: Martori bord
Post by: Forester on January 07, 2020, 17:29:27 PM
Mi-am folosit globul de cristal si am ghicit cum ca masina porneste tot greu dar usor, martorii se aprind cand porneste dar nu intotdeauna (porneste), iar cititul in ECU este uciga-l toaca. Putina agheasma pe el ar trebui sa rezolve problema definitiv.
Title: Re: Martori bord
Post by: puiu on January 07, 2020, 18:06:44 PM
Porneste greu invarte mult sau porneste greu abia invarte?
Restul martorilor sunt de la tensiune scazuta - sub 9 sau 10 V.

Revin cu intrebarea
Title: Re: Martori bord
Post by: MihaiFlorescu on January 07, 2020, 18:43:53 PM
Clasic... intrebam si facem tot de capul nostru desi s-au primit raspunsuri si intrebari specifice despre comportament, si recomandari ca sa se mearga la sigur cu rezolvarea...
Title: Re: Martori bord
Post by: andea79 on January 07, 2020, 19:26:52 PM
mergi la un service sa vada codurile de eroare, ca de aia sunt coduri - sa iti zica mai exact cauza problemei .... sau continua sa cumperi / schimbi piese aiurea ...