Subaru club Romania
Discuții despre modelele Subaru => Impreza și XV/Crosstrek => Topic started by: MNU on December 22, 2020, 20:12:28 PM
-
Salutare!
De ceva vreme s-a permanentizat un comportament ce in trecut aparea doar sporadic.
Apar niste intreruperi in functionarea motorului in reprize de acceleratie, intre 2500 si 3000 rpm. Problema a mai aparut sporadic in trecut, aproape intotdeauna legata de momentul alimentarii cu carburant, de obicei scapam de ea cand alimentam din alta sursa.
Acum problema persista de ceva vreme, si nu a disparut nici cu benzina CO99. Nu am nici un telltale (martor) la bord, si nici alte simptome. Peste 3000 rpm trage de rupe.
Masina are 2 ani si cca 30.000km de la revizia mare (distributie, pompa apa, bujii, etc).
Am cautat daca s-a mai discutat, dar nu am gasit nimic similar, poate mi-a scapat. As aprecia orice idee/sugestie. Multumesc!
-
Cati km are mașina? Posibil softul vieții și problemele avcs. Cauta īn engleza ca sigur găsești.
Scoate senzorul knock și lasă l īn aer și vezi dacă se mai repeta.
-
Face asa indiferent de modul in care apesi acceleratia?
-
Cati km are mașina? Posibil softul vieții și problemele avcs. Cauta īn engleza ca sigur găsești.
Scoate senzorul knock și lasă l īn aer și vezi dacă se mai repeta.
~230.000 km.
Multumesc de sfat.
-
Face asa indiferent de modul in care apesi acceleratia?
Da, si se simte in proportional. Adica, e abia sesizabil fenomenul daca accelerez usor, dar foarte accentuat daca o calc brutal.
-
poate fi din false knock / zgomot cum se zice mai sus, poate fi din sonda lambda obosita sau debitmetru sau aprindere (bujii/bobine) sau partea de alimentare cu benzina ... poti verifica daca mai face si dupa un ecu reset (scoti bateria cateva minute) sau fara prima sonda (desfaci mufa sondei) dar tot iti recomand o diagnoza cum trebuie cu urmarit parametrii - vazut exact ce se intampla cand se intampla :)
-
Multumesc de sfaturi. O sa incerc sa vad daca pot izola problema.
Despre diagnoza "cum trebuie", nu stiu ce sa zic. Nu stiu in Timisoara sau prin apropiere un service pentru Subaru. Service-ul la care merg eu s-au descurcat onorabil la intretinere si revizii, dar nu cred ca se descurca la chestii de genul problemei asteia.
-
Ce buget consideri ca vei aloca pentru rezolvarea problemei sau a problemelor ?
-
Ce buget consideri ca vei aloca pentru rezolvarea problemei sau a problemelor ?
Inca nu ma preseaza. E enervant, dar nu critic. Voi incerca sugestiile de mai sus mai intai.
-
Revin cu un update. La momentul cand mi-ati raspuns, am incercat (fara succes) doua chestii dintre sfaturile de mai sus: 1. Scos senzorul knock si 2. Resetat prin deconectarea bateriei.
Se pare ca actiunea de la pct.2 a fost (probabil) prea scurta pentru ca atunci nici un rezultat dar... acum o saptamana, dupa ce vechea baterie (care are 6 ani la mine, D-zeu stie cat mai avea inainte) a inceput sa agonizeze, am inlocuit-o si s-a produs minunea. Motorul nu mai intrerupe cum o facea inainte. Trage constant fara zona "nasoala" intre 2500-3000 rpm.
-
Cati km ai facut de cand ai schimbat bateria?
-
Cca 300
-
Sper să nu fii dezamăgit peste alți 300. Īncă īnvață ecu...
-
De obicei in 300km ar cam fi trebuit sa fi invatat, in general observasem ca imi lua sub 100km sa ajunga "la regim".
-
Mie mi se pare ca dupa 400-450 km isi intra in toane de obicei. Dar na, depinde de mai multi factori si cat de des sau repede se intalneste cu acele situatii care determina un comportament ciudat.
-
In primii 100-150km parea ca relanti-ul dadea "sa pice". Apoi s-a reglat. As inclina sa cred ca am trecut pragul. Oricum week-end-ul asta merg la munte la zapada. O sa aiba ocazia sa invete toate regimurile. Sper sa nu revina vechile naravuri.
-
850+ km, si coafura rezista. :)
Suntem ok.
-
Inca un update, sper ca e ultimul...
Fenomenul a revenit mult mai tarziu, dar varianta "soft", adica foarte rar si abia sesizabil la accelerari brutale... ce a aparut nou, acum doua saptamani a fost ledul "check engine" datorat sondei lambda (banc1, senz.2). Dupa inlocuirea sondei sper sa nu mai apara deloc manifestarea.