Subaru club Romania

Jurnale de bord => Legacy & Outback => Legacy/Outback IV (2004-2009) => Topic started by: catalin.ileana on January 27, 2014, 10:56:11 AM

Title: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on January 27, 2014, 10:56:11 AM
Salutari comunitatii Subaru si bine v-am gasit!

In Martie 2013 am facut si eu pasul spre prima japoneza si anume un Outback din anul 2006 cu motorul de 3.0 si 245 CP.
Masina a fost adusa din Italia unde a fost condusa de seful unui prieten. Cand am luat-o avea 76.000 de KM si toate reviziile la zi facute la reprezentata Subaru din Padova.
Ca si nivel de echipare cred ca este modelul "full option", cele mai reprezentative optiuni fiind: navigatia, interiorul de piele si scaunele complet electrice.

In prezent masina are 96.000 de KM si in ultimul timp ma confrunt cu ceva probeme. Sper ca prin ajutorul vostru sa le dau de cap, mai ales ca nu gasesti specialisti sau service-uri subaru la fiecare colt de strada.
1. discuri ovalizate fata - le voi schimba in primavara.
2. volanul merge uneori intrerupt - sper sa remediez cu un schimb complet de lichid de servo si sa nu fie nevoie sa schimb pompa.
3. zgomot la rola intinzatoare - am schimbat-o, inclusiv cureaua de accesorii.
4. bujii schimbate - just for safety.
4. cel mai grav, supraincalzirea motorului. Prima data am avut problema in vara cand ma intorceam din Grecia (40 de grade+), am asteptat sa se linisteasca si am completat cu antigel. De atunci nu am mai avut nici o problema cu cresterea temperaturii, sau cel putin nu am mai sesizat. In Noiembrie am avut o zi in care masina nu baga caldura si pe moment nu am luat-o in serios dar acum fac legatura cu ce am patit zilele trecute. Sambata am iesit cu masina la o tura prin zapada si, la un moment dat, a inceput sa ventileze aer rece in interior si am observat ca acul de temperatura sta intre jumatate si maxim, masina fiind in mers. Am tras pe dreapta, m-am uitat la vasul de antigel care era plin si am plecat cu ea cu gandul ca in mers va scadea temperatura. Bun, de aici devine mai interesant, se pare ca in mers nu scade temperatura decat daca turez masina peste 3000 de ture, moment in care scade aproape instant. Acelasi lucru se intampla si daca stau pe loc si o turez, scade temperatura si incepe sa ventileze si aer cald. Imi este frica sa nu fie garnitura de la chiuloasa si sper sa scap mai ieftin cu un termostat sau o pompa de apa. Ceva recomandari? Am sunat la SMT astazi, dar tipic ma pot programa de abia pe 2 februarie, nu as vrea sa tin masina in parcare mai ales ca e perioada in care ar trebui sa profit de AWD :)
O sa atasez si poze cu masina de indata ce imi dau seama cum :)
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: celalalt on January 27, 2014, 11:33:00 AM
Pentru volan,mai verifica inca o data cureaua.Pentru temperatura motor,vezi ca nu e aerisita instalatia corect.RZW75 a patit acelasi lucru.
Bafta si bine ai venit.
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: MihaiFlorescu on January 27, 2014, 11:57:20 AM
Bine ai venit!

Pentru discuri pune altceva decat stock. Baga ceva slotted cel mai bine.
Pentru servo, ai grija ce lichid pui. Sunt multi care au avut probleme si s-a dovedit ca functioneaza bine doar cu un anumit tip. Da o cautare pe forum ca e un subiect pe tema asta.
Pentru rola intinzatoare, vezi daca e cureaua stransa bine.
La incalzire, cum spune si celalalt, au fost colegi cu problema asta si era doar aer pe instalatia de aerisire. Poate cand ai pus antigel a prins aer.
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on January 27, 2014, 12:11:20 PM
Multumesc pentru raspunsuri :)
Dupa parerea mea discurile sunt cam mici pentru gabaritul masinii, dar voi incerca sa cumpar ceva mai bun calitativ (ceva recomandari?). Eu mai am un Fiesta ST unde am incercat ultima data sa pun EBC, care si ele s-au ovalizat dupa un rodaj facut ca la carte....
Legat de servo asa am inteles si eu, ca ar fi bine sa incerc sa fac un schimb de lichid si sa vad dupa daca problema persista, oricum apare aleatoriu.
Legat de problemele de incalzire a motorului am reusit sa conving pe cineva de la SMT sa duc masina astazi si mi-a promis ca se vor uita cand au timp ce are, sper sa fie ceva minor, oricum ii voi ruga sa imi schimbe tot lichidul de racire chiar daca este vorba doar de un termostat sau pompa de apa. Sunt curios daca au posibilitatea sa verifice daca am afectat/ars garnitura de la chiuloasa.
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: rzw75 on January 27, 2014, 12:17:41 PM
Pentru volan,mai verifica inca o data cureaua.Pentru temperatura motor,vezi ca nu e aerisita instalatia corect.RZW75 a patit acelasi lucru.
Bafta si bine ai venit.

correct! se intampla anul trecut... nici la mine nu mai baga caldura desi era motorul cald.
am rezolvat-o cu o aerisire facuta correct la un service bun.
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1554.0
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: KET on January 27, 2014, 12:20:38 PM
Bine ai venit!
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: Fab on January 27, 2014, 13:33:58 PM
Bun venit!
Am avut si eu probleme cu directia intrerupta, am schimbat cureaua si totul e ok. Lichidul de la servo l-am schimbat acum aproape 1 an, am pus Motul Dexron III, nu am avut nicio problema.
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on January 27, 2014, 14:57:16 PM
Cureaua am schimbat-o luna trecuta impreuna cu rola intinzatoare si cu inca o rola care aparent nu angreneaza nimic. Pentur cea de-a doua rola am schimbat doar rulmentul pentru ca ar fi trebuit sa astept doua saptamani pana ajunge.
Legat de problema de racire, masina este acum in curte la SMT si sper sa fie o problema minora....
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: celalalt on January 27, 2014, 15:15:49 PM
Daca e in curte la SMT Sigur se raceste...;D (JK)
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on January 27, 2014, 17:08:42 PM
M-au sunat de la SMT, nu am gasit nici o problema la masina, dar spun ei ca nu avea lichid suficient.
Oricum vor schimba tot lichidul de racire vor aerisii instalatia.
Pompa de apa este ok, termostatul deschide si inchide corect, iar capacul de la radiator este in parametrii.
Sper sa aiba dreptate si sa nu am surprize din nou.
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: celalalt on January 27, 2014, 18:13:10 PM
Putin lichid = mult aer...deci...
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on January 28, 2014, 14:47:51 PM
Am recuperat masina astazi la ora 11:00 si mi-au spus ca e posibil sa am radiatorul spart, dar nu sunt siguri.
Problema este ca au gasit in scut antigel, dar din cate imi amintesc am mai varsat si eu cand am completat acum ceva timp si pe langa asta, la un momendat dat, mi-a curatat vasul un mecanic de la EDU STAN si probabil ca a mai curs si atunci.  O sa merg asa 2 saptamani si o sa trec din nou pe la ei sa imi faca o verificare.
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on January 29, 2014, 09:58:14 AM
Back to the drowing board...
Aseara am iesit un pic cu masina la "sanius" si dupa 3-4 ture de Baneasa Mall hop si acul la trei sferturi. Ma scoate din sarite :|
Porneste electroventilatorul, scade acul, iar urca si tot asa, chiar daca merg normal.
Ce este insa ciudat este ca odata crescuta temperatura vasul era aproape plin, cu mult peste full. Am ajuns acasa, am oprit masina si de dimineata m-am uitat la vas care a ramasa peste full, am pornit motorul gandindu-ma ca masina isi va trage lichid din vas, dar degeaba asa ca am scos tot lichidul din vas si l-am turnat in radiator. Spre uimirea mea a intrat tot in radiator, ceea ce ma duce cu gandul ca intradevar pierde pe undeva atunci cand e presiunea mare (motorul fiind in sarcina).
Poate sa fie ca am "alergat" masina? Nu trebuia sa se incinga chiar atunci, nu cu lag de 5 minute :)) ?
Mai aveti vreo sugestie? La voi se aude cum circula apa prin circuit atunci cand porniti masina, la mine se aude destul de tare.
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: malakay on January 30, 2014, 23:00:27 PM
garnitura de chiulasa ciupita si se incinge doar cand stai in presiune (ture mari )
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on January 31, 2014, 11:32:45 AM
Salut, am ajuns la aceeasi concluzie si eu. Garnitura ciupita, la presiune intra aer in instalatie care ajunge in radiator dupa care lichidul este impins in vas si da pe afara (de aici si lichidul din scut).
Din cauza aerului lichidul ramane in vas si nu mai ajunge inapoi in radiator si tot asa...
Daca merg cu ea linistit, chiar si cu reprize scurte in ture, vad ca nu are nimic, asa ca voi astepta 2 luni sa strang bani si ma duc si o fac la Subaru Brasov sa scap de o grija.
Sper ca odata facuta nu se va strica din nou....Nu am avut experiente de genul cu masinile pe care le-am mai avut asa ca nu stiu urmarile unei astfel de operatiuni.
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: malakay on January 31, 2014, 14:19:59 PM
asa am patit si eu la un motor (doar ca era turbo ) daca mergeam sub 3000 ture nu avea nimic .. cum ii dadeam 4-5000 se incingea imediat ...
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on June 07, 2014, 13:25:13 PM
Salutari tuturor,

A trecut ceva vreme de la ultima postare, dar revin cu forte proaspete....
Dupa multe completari cu antigel si atentie sporita la acul care indica temperatura motorului am luat decizia de a duce masina la Subaru Brasov.
Mi-am cumparat singur piesele si anume: Garniturile de chiulase, simeringurile si prezoanele, toate originale.
Pe langa asta am decis sa schimb si toate fluidele, ulei cutie, ulei servo, ulei diferentiale, lichid frana si toate filtrele plus cateva lucruri aparute pe parcursul reparatieiL rulment fata dreapta si placutele de frana de pe spate.

Toate bune si frumoase, masina a ajuns la Subaru Sambata trecuta si mecanicul de acolo s-a apucat de treaba (demontat, curatat, alezat, etc...), Joi a fost gata si a iesit cu ea in teste insa s-a intamplat inevitabilul....Dupa cateva reprize masina s-a intors pe elevator pentru verificarile finale cand au constat ca masina pierde antigel pe la pompa de apa, asa ca mai am de facut o investitie destul de mare ce-i drept, in jur de 700 de RON.

Eram destul de nerabdator sa iau masina, insa va trebui sa mai astept o saptamana pana vine si pompa de apa si sper sa fie ultima investitie atat de mare in urmatorii ani. 
Partea buna este ca mi-a confirmat ca masina este in stare foarte foarte buna si ca merge impecabil, ceea ce ma bucura :), sau mai bine sa-l citez pe Bamse (mecanicul)"de mult nu am mai mers cu un Outback atat de inchegat".
Cam atat despre Subarul meu, proaspat trecut de 100.000 de KM. Revin cu impresii saptamana viitoare dupa ce iau masina.

Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: hagrid on June 14, 2014, 12:13:31 PM
Buna Catalin, salutare tuturor,

Este prima zi a mea pe acest forum desi sunt subarist din 2006.
Am exact aceeasi masina ca si Catalin, adica un Outback de 3L Full Option care, se pare ca a fost chiar primul adus in aceasta configuratie de SMT in Decembrie 2006.
Catalin, si eu am avut exact aceeasi problema ca tine acum 2 ani cand aveam tot in jur de 90000 de Km. Initial am fost la SMT Bucuresti ca mi se incalzea apa mai mult ca de obicei. Ei au testat-o si mi-au ziz ca e garnitura de chiulasa si ca ma costa aproape 100000 de milioane. Am innebunit. M-am dus la Brasov unde au preluat diagnosticul dar cu un cost al reparatiei mult mai mic. Nu ma pricep prea mult la motoare dar eu am sugerat sa schimbam pompa de apa inainte de a da totul jos de pe masina. Mi s-a explicat ca pompa de apa e facuta fara moarte si ca sigur e garnitura de chiulasa. Am acceptat si dupa doua saptamani am fost sa o iau.
La intoarcere spre Bucuresti, pe serpentinele de la Predeal apa iar s-a incalzit si m-am intors la Brasov. Cei de acolo m-au asteptat, desi era sambata dopa-amiaza si au bagat-o in teste. Am mai lasat-o inca o saptamana in care i s-a schimbat la insistentele mele pompa de apa si de atunci, problema a disparut.
Asa ca, inainte de a desface toata masina ca sa schimbi garnitura de chiulasa, schimba doar pompa de apa la inceput si vezi cum se comporta. Chiar daca dai 150 de euro in plus, eviti sa iti ramana suruburi dupa ce o monteaza la loc... :)
Probabil ca sfatul meu ajunge cam tarziu dar daca faci treaba la Brasov, sper sa mearga totul ok pentru tine.

PS. chestia cu Outback-ul inchegat mi-au zis-o si mie :) Iar chiar in acest moment am masina la ei pentru revizia de 120000.

Multa bafta!
Title: Răspuns: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: BOXER on June 14, 2014, 12:55:17 PM
...

PS. chestia cu Outback-ul inchegat mi-au zis-o si mie :) Iar chiar in acest moment am masina la ei pentru revizia de 120000.

Multa bafta!

:) Eu am cel mai inchegat forester automat.
Fostul lor sef de service era un tip de treaba, nu dorea sa puna clientul la investitii mari si spunea ca masinile sunt bune.
Cateodata ma luam de el si ii spuneam ca orice masina care vine in service trebuie sa aiba o problema.
Acum au un sef de service nou, cred ca este mut, nu mai zice nimic.
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on June 14, 2014, 15:16:11 PM
Salut,

Multumesc pentru sugestii, dar la mine a fost destul de clar ca era si garnitura avariata, mi-au confirmat si dupa ce au desfacut-o.
Pompa a fost cumva vina mea ca nu am schimbat-o din prima ca ma gândeam ca scap mai ieftin, chiar daca mecanicul a sugerat asta, dar sper sa fie totul bine acum, dupa ce voi lua masina înapoi.
Revenind, din păcate pompa nu a ajuns nici săptămana asta așa ca mai am de așteptat, sper ca sta in siguranță masina in service....
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on June 14, 2014, 15:23:34 PM
Iar legat de mașini închegate, poate asta e povara posesorilor de Subaru :)
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: hagrid on June 15, 2014, 00:59:22 AM
Bafta multa! Sunt sigur ca e in siguranta.
A mea o sa stea vreo 3 saptamani la ei ca pe langa revizia de 120000 o si vopsesc total ca a stat sub un cuib de porumbei si s-a cam matuit. Tot acum o sa incerc sa schimb si jantele de vara cu unele noi, parbrizul ca e putin ciupit, chederele laterale ca dau semne de imbatranire pe alocuri, sistemul audio si de navigatie si alte cateva maruntisuri. La final sper sa fie iar ca noua si upgradata.
Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on June 18, 2014, 11:29:58 AM
Salut,


Incep sa ma indoiesc si de seriozitatea service-ului Subaru Brasov.
Maine ma programasera sa ma duc sa iau masina si m-am gandit sa le mai dau un telefon sa ii intreb de sanatate si evident ca raspunsul a fost ca masina nu este gata.
Pompa de apa a ajuns Luni, dar nu au montat-o pentru ca s-au gandit mai bine si l-ar astepta pe mecanicul care mi-a schimbat garnitura la chiuloasa sa se intoarca din concediu si sa termine lucrarea, ca altfel nu imi pot da garantie si nici nu garanteaza succesul montajului.
Ipotetic vorbind, daca mecanicul isi da demisia luni cand revine din concediu, raman cu masina nefacuta ca nu se atinge alt mecanic de ea :)))

Title: Răspuns: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: Forester on June 18, 2014, 12:25:08 PM
Aha, si pe acolo unu care stie subaru iar restul plimbatori de piulite...
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on May 10, 2018, 14:41:19 PM
Hello world :)
Cine poate sa imi recomande si mie un set complet fata spate de Amortizoare la un pret pamantesc?
Ma gandeam la Pedders, dar m-am consultat cu Bamse (fostul mecanic de la Subaru Brasov) si mi-a spus ca au fost probleme mari cu rugina la cele pe care le-a montat in ultimii doi ani, ar fi o banuiala ca se fabrica in alta parte din aliaje f proaste.
Am gasit o firma in Bucuresti care reconditioneaza + garantie 30k de km si ar fi facut inclusiv amortizoare self-levelling de pe Range Rover si costa in jur de 1200 RON pentru toate 4. Contactul il am de la un vecin care si-a reconditionat la ei pentru masina lui, un M5 E39, acum 2 ani si mi-a spus ca sunt mai misto ca inainte, dar el merge cu masina destul e putin.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: MihaiFlorescu on May 10, 2018, 15:38:44 PM
Mai misto ca inainte cand era suspensia stricata? Daca da, e normal orice ar fi pus in loc.
 sau inainte cand vechea suspensie era buna? Daca da, sunt curios cum a comparat.

Dar da, pedders cam ruginesc. Le am de 2 ani fata/spate si au aparut puncte de rugina, mai ales pe cele de pe fata. Insa isi fac treaba foarte bine momentan. E rugina in partea de jos, expusa. Sus e ok. Probabil mai merg inca pe atat fara probleme si apoi se pot considera consumabile care si-au servit rolul atat cat prevede orice producator de amortizoare.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: Okesz on May 10, 2018, 15:39:19 PM
Incearca la Al Padrino, eu am cumparat de la ei originale pe fata pe la 800 RON bucata, iar de spate nu m-am interesat ca deja le luasem de la Auto Kino cu vreo 2.000 RON bucata...
Personal sunt de parere ca pot fi reconditionate cu succes, insa numai in cazul in care nu s-a mers cu ele scurse decat foarte putin.
Daca s-a mers cu ele fara ulei, cilindrii se uzeaza si degeaba se mai inlocuiesc garniturile.
Dar depinde si daca specialistul in reconditionari poate inlocui toate piesele de uzura din amortizoare, nu doar simeringurile, ca altfel nu tine reparatia.

L.E: eu nu mi-as face probleme din cauza ruginii, mai repede se strica din alte motive decat sa le afecteze rugina...

L.E 2: observ ca si tu ai ramas "captiv" al marcii, probabil din cauza imposibilitatii de a vinde Outback-ul la un pret rezonabil (stiu ca ai incercat la un moment dat sa-l vinzi).
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on May 10, 2018, 16:05:10 PM
El spune ca mai bine ca inainte sa aiba probleme cu ele, oricum a optat pentru un setup rigid, cei de acolo m-au intrebat si pe mine daca vreau soft, normal sau hard.
Eu am facut o mare prostie mai demult si cred ca atunci le-am stricat, am umplut masina de gresie si faianta cand eram cu casa in constructie si atunci cred ca le-am dovedit.
Problema e ca nu stiu daca au curs, nu am vazut niciodata urme sau grasime, in plus pe spate am observat ca sunt pe gaz, deci nici nu stiu daca ar fi trebuit sa curga ceva.
Am trimis mail la Al Padrino, astept cotatie de pret, oricum parca ar merita incerarea cu reconditionarea, in cel mai rau caz pierd 12 mil.

Inca o intrebare: voi cand ati schimbat ati inlocuit si flansele si/sau arcurile?
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: Okesz on May 10, 2018, 16:59:14 PM
Pe fata am schimbat flansele, pe spate doar amortizoarele.
Nici nu stiu daca pe spate au flanse sau sunt prinse altfel...

"Pe gaz" nu inseamna ca au doar gaz in ele (din cate stiu), ci ca au un recipient de gaz pentru compensarea de "self leveling".
Cu siguranta au ulei, ale mele au fost usor scurse, adica s-au vazut urmele uleiului scurs.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: PTR on May 10, 2018, 23:02:53 PM
 Daca nu te grabesti ... cam in 4 sapt o sa dau un review...  :-X
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on May 14, 2018, 11:21:50 AM
Salut,

Da, ar fi super un review, oricum mai astept cel putin o luna jumatate.
Intre timp am primit si oferta de pret de la Al Padrino:
Amortizoare spate la comanda originale - 2590 lei buc
Amortizoare fata 902 lei buc
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: MihaiFlorescu on May 14, 2018, 11:55:03 AM
De ce sa pui originale daca se stie ca nu tin? Amortizoarele sunt printre putinele elemente la care se merge obligatoriu pe aftermarket, nu OEM.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: PTR on May 14, 2018, 18:02:53 PM
 O sa postez ce o sa fac eu.. o sa fie si altenative in functie de preferinte... meniu complet... nu mai am rabdare sa ajunga ...  ;D ::)
 La cele cu reglaj nivel se schimba o data codul, e posibil sa fi fost probleme cu primele... Dupa ce am analizat ambele masini as zice ca cele care merg cu usoara sarcina tin mai mult... dar oricum nu mai conteaza... dar de ce sa nu faci altfel si sa pleci si in concediu de diferenta :))
 
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on May 24, 2018, 09:58:39 AM
Am decis sa fac totusi incercarea de a reconditiona amortizoarele, o sa duc masina Marti, si sper sa fie gata in 2-3 zile cu tot ce o sa mai necesite pe la articulatie, iar in cele din urma o sa ii fac unghiul la Autosoft.
Va tin la curent cu rezultatele.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on May 29, 2018, 16:42:07 PM
Hello,

Astăzi am dus masina la service, emotii mari...
1400 o sa fie recondiționatul amortizoarelor + 800 - diverse piese de la articulație. In plus am decis sa schimb discurile și plăcuțele pe fata.
Sper sa o recuperez in 2-3 zile si va anunt cum a iesit.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on August 14, 2018, 13:14:28 PM
Scuze de absenta, am luat masina de la reconditionat si rezultatele sunt foarte bune.
Suspensia este medie (mai rigida un pic), exact cum am cerut-o si lucrarea a fost facuta curat si cu simt de raspundere.
Din pacate am fost plecat din tara si nu am apucat sa fac multe teste, iar in weekend am dus masina la Brasov la Bamse pentru verificari de finete si o revizie completa.
Astazi mi-a confirmat si Bamse ca e foarte ok suspensia, ceea ce ma bucura, doar ca ar trebui sa iau niste suruburi speciale pentru reglajul de cadere pe spate ca a iesit un pic mai inalta, acum le cautam.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on August 02, 2019, 10:21:49 AM
Hello,
Cu parere de rau, cred ca m-am decis sa renunt la masina, mai ales ca merg cu ea undeva la 5k-6k de KM pe an, plus ca mai am doua masini, iar costurile de impozit + rca nu tin cu casa.
As vrea sa va cer opinia, am vazut ca preturile la modelul acesta sunt extrem de mici, are cineva vreo experienta din incercarea de a dezmembra o masina, sau este o idee proasta?
Initial ma gandeam sa nu o vand, mai ales ca nu mananca nici un ban in afara de revizia anuala, dar e f enervant ca dau aproape 1000 de euro pe impozit si rca.

Thanks,
Catalin


Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: kkennyy on August 02, 2019, 10:49:40 AM
Acum o luna cand ma uitam dupa masini, eram cat pe-aci sa cumpar un outback h6 3rd gen. Din cate am vazut eu, impozitul e pe la 2000 lei, ceea ce mi se pare cat de cat acceptabil, gasisem una care arata foarte bine pe la elvetieni, in jur de 7k parca, km sub 150k. Ca masina si motor mi se pare foarte faina, e pacat sa ajungi sa o dezmembrezi, mai ales ca fiind outback, e si foarte rar pe la noi si de regula nici nu prea e foarte compatibila cu restul modelelor subaru, s-ar putea sa iti fie foarte greu sa gasesti cumparatori la piese. E adevarat ca daca dai 1000eur/an doar pe asigurari si taxe, e greu de justificat fata de valoarea ei de piata... personal as prefera sa o vand decat sa o dezmembrez, motorul asta duce 300k km lejer.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on August 02, 2019, 10:52:10 AM
Idea este ca nu stiu daca o sa duc la capat treaba asta, dar nici sa o tin degeaba asa nu e bine. Eu am 180 K cu ea, grea decizie :|
Am mai avut o pornire de genel si am renuntat rapid ... deci e posibil sa fac la fel si acum, mai ales ca imi place masina mult.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: PTR on August 02, 2019, 12:38:45 PM
 Poate fi o varianta si inmatriculatul pe Bulgaria :)
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: catalin.ileana on August 02, 2019, 12:49:00 PM
Ar fi, dar nu pt mine, am o anumita "retinere" fata de masinile inmatriculate pe BG, e subiectiv stiu :)
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: hagrid on January 04, 2021, 17:52:52 PM
De ce sa pui originale daca se stie ca nu tin? Amortizoarele sunt printre putinele elemente la care se merge obligatoriu pe aftermarket, nu OEM.
Buna Mihai,

Este cel mai gresit sfat pe care l-am gasit aici. Outbackul meu are 182000Km si amortizoarele originale sunt super-ok. Si am fost cu el pe cele mai complicate drumuri (daca le pot spune asa...). Insa, eu am avut grija de ele. Nu am incarcat masina niciodata mai mult decat e permis si nu am protejat amortizoarele la fiecare mica denivelare ci le-am lasat tot timpul sa faca toata cursa chiar cu riscul lovirii tampoanelor. Niciodata nu trec peste denivalari sau limitatoare de viteza cu 5 Km/h, ci normal. Da, se uzeaza bucsile dar amortizoarele fac cursa completa si se ung pe intreaga lungime. Bucsile se schimba usor si ieftin. In plus, daca ar face cursa scurta, s-ar aduna un inel de praf pe piston care se pietrifica si atunci cand dai din greseala intr-o groapa si trece acel inel pietrificat prin garnitura o face franjuri. E ca un genunchi care face exercitii. Daca nu il misti, anchilozeaza... :-)
Cat despre amortizoarele originale/OEM, pot sa confirm ca sunt alegerea corecta.
Mult succes in noul an!
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: MihaiFlorescu on January 04, 2021, 18:30:31 PM
Fiecare face ce vrea cu banii săi. Citește jurnalele colegilor sa vezi cum suspensie spate completa schimbata la reprezentanta pica in 30.000km.
Apoi vezi pe la cei care au pus ceva aftermarket că nu au probleme și au ajuns la 5-6 ani vechime deja.

Cum spuneam, suspensia spate este un punct slab la Subaru.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: Forester on January 04, 2021, 20:04:29 PM
Eu am pus SLS-uri noi cand am luat XT-ul. Masina ingrijita, off-road usor din an in paste (dar cu masina relativ goala, 2-3 persoane fara bagaje). Dupa mai putin de 7 ani si 80.000km a trebuit sa le schimb. Primul proprietar a distrus 2 seturi de amortizoare in 50.000km!
Am trecut la non-originale, cu arcuri schimbate si o usoara inaltare (din arc).

PS: Uite cat de jos statea masina goala inainte sa renunt la originale:
(https://i.postimg.cc/C5KgwRQw/XT-before-HD.jpg)
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: webdoc on January 22, 2021, 01:38:34 AM
Ca sa continuam topicul, eu sunt noul propietar, am cumparat-o de a aproape un an de la Catalin.

Sunt foarte multumit de ea, chiar daca au mai aparut tot felul de probleme  ;D

Am mai schimbat pe parcurs la ea asa:

Distributia si pompa de apa
Caseta directie
Discuri si placute ATE parca
Brate, bucsi
Amortizoare fata, urmeaza cele de pe spate
Ulei cutie, diferential si restul de fluide
Bujiile
Bateria

Problemute nerezolvate

TC, check engine, cruise clipesc de cand am schimbat caseta, dupa 3 resetari din diagnoza, le sterg, tin o zi, iar se activeaza
Franele scartaie ca trenul, de noi si acum peste 6000km fac la fel, faceau si inainte, ca de aia le-am schimbat pe toate
Porneste mai greu la rece si vibreaza masina pana se incalzeste. nici o eroare pe bujii sau injectoare

Cred ca am sa trag o fuga pana la Brasov sa le rezolv, am mai fost o data la ei dar nu s-au aliniat astrele si am fost degeaba, nu au avut timp de mine.

E o bijuteria de masina, e prima 4x4 si benzina si imi place foarte mult. Are si puncte slabe dar la cat costa ea... nu o pot critica prea mult.

E moale in curbe, are un balans mare la fel si cand sunt hopuri, e destul de instabila
Directia e moale la viteza
Cutia 5AT lenesa
Scaunul fara pic de suport lombar
Inaltimea mica la cap

(https://i.postimg.cc/3x2Gmz0W/IMG-4996.jpg)
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: MihaiFlorescu on January 22, 2021, 09:27:12 AM
Bun venit!

Erorile pe care le stergi ce spun? Degeaba le stergi daca nu rezolvi problema indicata.

Instabilitate la hopuri este din cauza suspensiei spate probabil duse. Schimba cu ceva bun si o sa dispara. O sa se imbunatateasca si stabilitatea in curbe.

Legat de pornire, verifica bobinele. Multe fac probleme odata cu varsta inaintata si nu se strica de tot sau atat de tare incat sa dea eroare. Mai poate fi si un PCV infundat. Posibil si o clapeta de acceleratie murdara..?
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: rzw75 on January 22, 2021, 21:44:07 PM
Salut, zici ca "E moale in curbe, are un balans mare" , pai da , asa e modelul asta, eu am avut un Outback 2,5i (2005) si avea 60.000 km, adica era ca nou , si tot asa se comporta, era barca pe curbe... mai ales pe alea de la Predeal-Paraul Rece :)
E family car... e facuta pentru confort si mers linistit... de aia am vandut-o si mi-am luat Forester 2,5 XT :)
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: webdoc on January 22, 2021, 23:15:33 PM

Erorile pe care le stergi ce spun? Degeaba le stergi daca nu rezolvi problema indicata.

(https://i.postimg.cc/HWVqC1FF/IMG-5863.jpg)

Vad ca apare eroare de catalizator...


Instabilitate la hopuri este din cauza suspensiei spate probabil duse. Schimba cu ceva bun si o sa dispara. O sa se imbunatateasca si stabilitatea in curbe.


Am gasit pe un forum din afara, ca recomandare, telescoape de Legacy KYB - 341276 cu arcurile mele, pe astea am sa le pun, cica ar fi putin mai rigide.


Legat de pornire, verifica bobinele. Multe fac probleme odata cu varsta inaintata si nu se strica de tot sau atat de tare incat sa dea eroare. Mai poate fi si un PCV infundat. Posibil si o clapeta de acceleratie murdara..?

Trebuie sa-mi gasesc un mecanic prin zona mea sa le verifice. Chiar ma gandeam sa schimb PCV, clapeta pare in regula, adica nu are simptome, e asimptomatica.

era barca pe curbe... mai ales pe alea de la Predeal-Paraul Rece :)
E family car... e facuta pentru confort si mers linistit... de aia am vandut-o si mi-am luat Forester 2,5 XT :)

Da, chiar acolo am simtit si eu balansul sau in ace de par luate mai tare, Corbeanca spre Buftea :)
Mie imi plac motoarele in 6 cilindri.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: torvalds on January 22, 2021, 23:30:04 PM
Pcv ul poti sa il verifici foarte usor / cureti dar nu cred ca de la el da erorile alea.

Aia cu catalyst below treshold am avut-o pe un bmw si  era catalizatorul dus . Dar tot asa nu am crezut ca e de la el si am asteptat pana s-a infundat si mergea masina ca naiba . Si teava de esapament frigea cand puneai mana pe ea ....
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: PTR on January 23, 2021, 00:43:15 AM
 Amortizoarele alea kayaba nu o sa le poti monta cu arcurile care sunt pe masina. Si pe langa arcuri ai nevoie si de alte flanse la amortizoarele spate.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: webdoc on January 23, 2021, 00:46:43 AM

Pcv ul poti sa il verifici foarte usor / cureti dar nu cred ca de la el da erorile alea.

Aia cu catalyst below treshold am avut-o pe un bmw si  era catalizatorul dus . Dar tot asa nu am crezut ca e de la el si am asteptat pana s-a infundat si mergea masina ca naiba . Si teava de esapament frigea cand puneai mana pe ea ....

Si atunci sa-mi dea erorile alea de la catalizator? Mi le sterge si apar a doua zi...mereu merg destul de tare si mai mult extraurban...hmmm

Amortizoarele alea kayaba nu o sa le poti monta cu arcurile care sunt pe masina. Si pe langa arcuri ai nevoie si de alte flanse la amortizoarele spate.

aaa, chiar? Pe fata tot Kyb am pus si nu a trebuit sa iau flanse sau alte arcuri :(

Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: torvalds on January 23, 2021, 23:26:56 PM
Una dintre ele este chiar legata de catalizator. Asa a inceput si la mine , check aprins si eraore pe cat . Initial am zis ca e sonda de dupa ciufulita si ca nu calculeaza  bine diferenta cu cea de dinainte, therefore eroarea e artificiala. Peste maxim 6 luni s-a infundat de tot catul si nu se mai tura cum trebuie . Masina avea valvetronic , un fel de Avls dar la care ridicarea valvelor era variabila continuu de la 2 la 9 mm parca si  a ajuns sa faca si fuel cutoff din cauza  misfireurilor care apareau. Si dupa cum am zis se incingea foarte tare evacuarea. Adica nu puteam sa pun mana pe tipsuri de cat de   Incinsa era.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: webdoc on January 24, 2021, 00:10:26 AM
Una dintre ele este chiar legata de catalizator. Asa a inceput si la mine , check aprins si eraore pe cat . Initial am zis ca e sonda de dupa ciufulita si ca nu calculeaza  bine diferenta cu cea de dinainte, therefore eroarea e artificiala. Peste maxim 6 luni s-a infundat de tot catul si nu se mai tura cum trebuie . Masina avea valvetronic , un fel de Avls dar la care ridicarea valvelor era variabila continuu de la 2 la 9 mm parca si  a ajuns sa faca si fuel cutoff din cauza  misfireurilor care apareau. Si dupa cum am zis se incingea foarte tare evacuarea. Adica nu puteam sa pun mana pe tipsuri de cat de   Incinsa era.

Atunci e clar si la mine se incinge si am mici misfire la rece care se simt in tobe...

Cum ai rezolvat-o?
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: PTR on January 24, 2021, 09:42:16 AM
 Pana la chestii mai complicate , cel mai simplu e sa schimbi garnitura conica dintre catalizator si toba intermediara si vezi ce se mai intampla..
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: torvalds on January 24, 2021, 10:25:05 AM
La mine la rece nu era alt simptom inafara ca nu se tura si nu puteam depasi 80 kmh. La cald in schimb daca incercam sa o turez apareau misfireuri , detonatii , incepea checkul sa clipeasca , si gaseam pe diagnoza misfire with fuel cutoff . Am rezolvat-o ca am schimbat catalizatorul cu unul  aftermarket. Bine ,initial l-am scos de tot sa vad daca se schimba ceva , adica mi-au pus cei de la service o teava blank. Abia dupa aceea am fost sa pun unul nou.  A da si se prajisera si bujiile intre timp dar n-o fost greu sa le schimb.

Din ce mi-au spus cei care l-au scos se si auzea ca era spart inauntru deoarece suna ca si cum avea niste piulite inauntru cand il loveai.

Imi aduc aminte ca era iarna si totusi motorul se incalzea fiarte foarte repede. Cateva minute de stat pe loc ... ceea ce nu se intampla inainte .

Daca bifezi chestiile  astea e posibil sa fie infundat si la tine.

La respectiva trotineta asta s-a intamplat pentru ca specific modelelor se duceau simeringurile de la supape, ceea ce ducea la arderea uleiului , care in timp colmata catalizatorul . Asta plus faptul ca mergeam mult in oras timp in care nu ajungea sa se arda tot uleiul de prin el
Si dupa un timp ieseam in afara si il incalzeam bine .

Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: webdoc on January 24, 2021, 18:39:14 PM
Pana la chestii mai complicate , cel mai simplu e sa schimbi garnitura conica dintre catalizator si toba intermediara si vezi ce se mai intampla..

Imi dai te rog un link sau un cod?


Din ce mi-au spus cei care l-au scos se si auzea ca era spart inauntru deoarece suna ca si cum avea niste piulite inauntru cand il loveai.


Da, cand se topesc bucati din el, asa face si iti macina din ce in ce mai mult din restul.


Daca bifezi chestiile  astea e posibil sa fie infundat si la tine.


E fix invers la mine
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: PTR on January 25, 2021, 08:45:57 AM
 garnitura 44011AE031
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: webdoc on January 25, 2021, 23:41:10 PM
garnitura 44011AE031

Am comandat-o, incerc sa o schimb sapt asta. Multumesc frumos
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: webdoc on April 04, 2021, 01:49:40 AM
De mult n-am mai scris si multe s-au intamplat :)

Am ajuns cu ea la colegul WIM si mi-a luat-o la puricat cu o rabdare de chinez batran!

Am observat amandoi ca distributia a fost schimbata prost si curgea pe toate partile si muchiile.
Tevile de apa erau pline de rugina si coapte iar ele se schimba cu motorul jos, asa ca s-a purces in scoaterea lui...
Dupa multe surprize, suruburi de BMW in distributie, urme de rangi, o patina neschimbata si multe altele, a schimbat din nou garniturile, inclusiv cele de sub capacul din spate, care desi curgea, nu a fost refacut la prima operatiune.

Am comandat si tevile de apa cu unele OEM si le-am schimbat cu ocazia asta

Toba era mancata de rugina asa ca am inlocuit-o cu una in stare buna SH de diesel, ca asta am gasit in stare acceptabila...urmeaza sa-i punem tipsurile de pe benzina pt ca cele de diesel sunt decupate in jos. Deocamdata nu suna cum trebuia tobele, rezoneaza metalic cand sunt reci si suna un pic altfel fata de cele originale care urlau frumos :)

Am avut obiectii la manevrabilitate si stabilitate in curbe...am schimbat toata suspensia spate cu bucsi din poliuretan si un set nou de amortizoare si arcuri KYB de Outback din America (fara self-leveling) si masina e in mintile ei acum, e o placere sa o conduc, e o diferenta foarte mare de stabilitate, e un pic mai rigida la gropi dar compromisul merita!

Erorile din postul de mai sus sunt pe cale sa fie rezolvate.

P0691 - e de la mufa de la ventilator care are un contact imperfect si da eroare din cand in cand, pornind pomul de Craciun TC CEL CRUISE aprins. Am purces la cumpararea unei mufe SH, urmeaza sa o schimbe Dan zilele urmatoare.

P0420 - Eroare de catalizator, a disparut, am incetat sa mai pun benzina MOL 100 si vad ca nu a mai dat eroare dar o sa mai verific luni iar.

P0700 - banuiesc ca e legata de P0691, o verific dupa ce o schimbam.

Am contastat ca si radiatorul are probleme, busonul nu tine presiunea bine, capul radiatorului e crapat, asa ca am comandat radiator nou Nissens, buson OEM, capac vas expansiune si termostatul care mai facea figuri si le va schimba Dan sapt urmatoare.

Cu ocazia asta am sa inlocuiesc si stopurile cu unele de facelift, e de prelungit niste fire la ele, nu sunt chiar la fel si de schimbat un kit de etrieri pentru ca am observat ca placuta spate dreapta nu franeaza pe tot discul si se simte la franare...

Punand toate lucrurile schimbate la ea, de cand am cumparat-o, am depasit pretul de achizitie al intregii masini  :-X

Dar mi-e draga :)


Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: MihaiFlorescu on April 04, 2021, 10:28:27 AM
Cunosc sentimentul. O să te ungă pe suflet felul în care merge ani de acum încolo.

Știu, te gândești că la banii ăștia poate luai altceva, dacă Subaru e sau nu fiabil dată fiind lista lungă, dacă și dacă... Dar apoi o sa circuli cu ea și o să îți dai seama că nu are echivalent în zilele noastre decât dacă scoți de 5x suma investită în total până acum.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: webdoc on April 04, 2021, 20:56:42 PM
Da, asa ma mint si eu  :D
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: andrei0241 on April 04, 2021, 21:19:54 PM
Deci asta e celebrul H6 cu evacuare de diesel  ;D
Trecusem pe la Dan probabil a doua zi dupa ce terminasera treaba la a ta si mentionase de acel transplant.

Daca nu esti dependent de ultimele gadgeturi, odata pusa la punct masinuta, sigur va fi ceva senzational.
Eu am luat Foresterul meu in 2013, inca nu pot zice ca e pus la punct cum mi'as dori, dar nici n'am gasit intre timp inlocuitor care sa nu coste, la SH, cel putin 30k. Asa ca, minciuni sau nu in rest, masinile Subaru sunt totusi deosebite, cu atuuri pe care cu greu le regasesti la alte marci
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: Arturito on April 04, 2021, 22:41:45 PM
Doua finale de H6 am eu ramase. Daca crezi ca merita vazute. Eventual , poate mai trece Wim pe la mine si se uita el.
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: webdoc on April 04, 2021, 22:50:29 PM
Dan a zis ca sunt identice, doar tipsurile difera. Ii spun, multumesc!
Title: Re: Subaru Outback 3.0 H6 - 2006
Post by: hagrid on April 23, 2021, 08:12:56 AM
Fiecare face ce vrea cu banii săi. Citește jurnalele colegilor sa vezi cum suspensie spate completa schimbata la reprezentanta pica in 30.000km.
Apoi vezi pe la cei care au pus ceva aftermarket că nu au probleme și au ajuns la 5-6 ani vechime deja.

Cum spuneam, suspensia spate este un punct slab la Subaru.


Cred ca nu m-ai inteles, Mihai. N- am zis ca nu cad. N- am zis ca nu e posibil sa le faci praf la 30000km. Am zis ca nu cad pentru ca sunt mai proaste decat cele aftermarket. Si pe alea le dai gata repede dacă nu intelegi cum functioneaza. 😋  Repet. Eu am cu al meu Outback aproape 200000km facuti pe tot felul de drumuri, ba  chiar am și zburat cu el peste o trecere de cale ferata de mi s-a desfacut esapamentul de la mijloc, dar amortizoarele originale sunt inca ok, functionale dupa 15 ani... Oi fi eu mai norocos?